אפשר עכשיו שרשור על לידה בשערי צדק?חן שחר

אחרי השרשור הארוך על מעייני הישועה, ואחרי שכבר כמעט ננעלתי על עין כרם,

נראה לי שבסוף אלך לשערי צדק.

אחותי אומרת ששערי צדק, מקצועי לא פחות מעין כרם.

בשערי צדק יש את מחלקת יולדות ג', ששם יש תינוקיה קטנה, עם יחס אישי, ושוב: זה הדליק אותי.

אני כל כך רוצה תינוקיה קטנה, עם שקט ורוגע.

 

מבחינתי יש 2 יתרונות לשערי צדק על עין כרם:

א. הרכבת הקלה מגיעה לשם, ואין לנו רכב. זה יקל על בעלי להגיע אלי. (גם ככה מגיע מרחוק)

ב. מקום דתי.

 

אשמח לשמוע את דעתכן.

לא ילדתי שםקייט מידלטון

אבל ממה שאני יודעת (וגם אחת המנהלות פה כתבה בעבר)

בשערי צדק מקצועיים ונחמדים לא פחות מעין כרם,

מה ששונה זה היחס - כשיש סיבוכים , או מצב שדורש החלטה, הגישה שלהם מאד פטרונית ואומרת :

אנחנו יודעים מה טוב בשבילך , אנחנו נחליט ואת תהיי בשקט.

 

ואני מוסיפה - מה שגורם ליחס שלפעמים הוא מעולה ולפעמים פחות הוא העומס.

כשיש עומס גם האנשי צוות הכי נחמדים לא עומדים בו וגם חדרי הלידה, ויש רשלנויות ומצבים שמפספסים בעומס.

 

לגבי התינוקיה - מהרבה סיפורים ששמעתי התינוקיות שם הרבה יותר עמוסות מעין כרם, לא מכירה ספציפית את מחלקה ג, אבל בכל מקרה התקן שלהם הרבה יותר רחב (פחות אחיות לתינוקות) ולדעתי תינוקיה רגילה בעין כרם היא קטנה ואישית יותר מהכי קטנה בשעצ.

 

היתרונות שכתבת באמת משפיעים ,אבל לדעתי לא זה השיקול שצריך להיות בבחירת בית חולים,

גם לי זה היה רחוק (עיכ) אבל לא זה מה שישקבע את חווית הלידה שלך , אם החוויה עצמה של הלידה תהיה גרועה, או התינוקיה.

בדיוק אותה התלבטות... מאותם סיבות...נשואה+2
החלטתי שאני יגיע ללידה ואז לברר מי עמוס יותר... מרגיש לי שאני אבחר עין כרם. כי אני בקטע ללכת לבייבי הדסה. אז ... בעיני הכי חשוב שלא יהיה עומס כי זה באמת יוצר לחץ ואין לי כוח לחכות שמישהו יזכר שאני קיימת.... (הכוונה היא על שני בתי חולים הללו) ובעיקר שמעתי שעין כרם בגישה יותר טבעית ויותר משחררים לך אפשריות... שזה חשוב לי...
שרשור שהיה פה..אנונימי (2)
השיקול המרכזי שלי הוא מבחינה רפואיתאנונימי (3)
לשערי צדק יש ניסיון רחב בלידות
לשניהם יש נסיון רבקייט מידלטון

ולעין כרם יש יותר ניסיון במקרים סבוכים ובלידות עם סיכונים

לא יודעת אם יותר. אני ביררתי מול רופאים שעבדו בשני בתי החוליאנונימי (3)
לא ממליצה...ת.מ.
בטח שלא אם הסיבה היא התינוקיה...
ואף אחד לא מבטיח לך שיהיה לך מקום בג או ד...
יש לי שאלהש.א הלוי
מזה משנה אם המקום דתי או לא?
אני באמת אשמח לדעת, כי כבר כמה אמרו לי את זה ולא הצלחתי להבין
סה"כ את"רק" יולדת שם.. (אבל אולי זה בגלל הגישה שלי בכללי)
אני כן מצליחה להביןקייט מידלטון

למרות שזה לא מה שיקבע אצלי.

להיות במחלקה בשבת בבית חולים לא דתי, זה להרגיש שמחללים שבת בשבילך 

זה אומר לא לדעת האם הכל על פי ההלכה ומותר לך לפתוח דלת אלקטרונית, או לבקש ממישהי להדליק מזגן (אם אין גויות)

זה אומר שבשבת יש אווירה רגילה של יום חול ויש מערכת כריזה.

 

למיטב ידיעתי היום בעין כרם זה טוב יותר, אבל שמעתי מכאלו שעברו שבת שם שזה לא נחמד.

עברתי שם שבתאישה ואמא

והיה מקסים!

נכון שצריך לברר קודם את ההלכות ושיש דברים שמומלץ לא לעשות

אבל האוירה היתה ממש נחמדה. הם שמו חיתול בד על הדלת למעלה ככה שהיא לא תינעל ולא יהיה בעיה לפתוח אותה. לתינוקיה יש לחצן שבת, או כניסה דרך חדר ההנקה למי שלא רוצה לחצן שבת.

יש שם משפחה מהממת שמארגנת סעודות שבת

וישבתי שם בסעודות והיתה אוירה מדהימה ומרוממת.

 

הייתי שם שבת והיה אחרת משאר הימים ש.א הלוי
לא היה שום דלת אלקטרונית כך שאני לא יודעת(לפחות לא איפה שאני הייתי)
לא היה ביקורי רופא או חיסונים
אצלי ספציפית כן היה מעקב אבל הוא היה עם צהבת גבוהה.
היה קידוש והכל..
טוב לדעתקייט מידלטון

אבל עדין יש שוני בין בית חולים דתי לשאינו, למשל בבית חולים דתי הצוות בשבת יהיה גוי, או לפחות תהיה זמינות של גויות אם את רוצה לכוון מזגן למשל.

ועין כרם הוא אמנם לא בית חולים דתי אבל בא לקראת הדתיות.

מאמינה שבבתי חולים אחרים לא דתיים המצב שונה. והאוכל לא כשר, למשל בכשרות מהודרת.

 

רק מנסה להסביר את הפותחת.

מעירה את תשומת ליבכןאישה ואמא

שגם אם יש גויות בבי"ח דתי, לא הכל מותר לומר להן.

יש דיני אמירה לנוכרי בשבת, וההלכות של זה לא פשוטות בכלל

ולגבי הדוגמא- לא ברור בכלל שמותר לבקש לכוון את המזגן.

זה שיש גויות לא הופך את זה לפשוט יותר.

לא ביררתי את זהקייט מידלטון

אבל יולדת עד שלושה ימים היא במצב שונה מאדם רגיל,

וודאי שזה שיש גויות הופך את זה לפשוט יותר (גם אם לא בטוח מותר)

בשע"צ הגויות יודעות בד"כ מה "מותר" להן לעשות...מתואמת

למשל - אני הייתי שם בפגייה. בשבת הגעתי לשאוב שם, ורק הייתי צריכה לומר לכתבנית (כך קוראים להן) שאני צריכה לשאוב, והיא מיד ידעה מה עליה לעשות... (לבוא איתי ולהפעיל את המכונה).

כמובן - צריך לברר את כל ההלכות בנושא (ולפני אותה שבת בפגייה בעלי עשה מחקר מעמיק), אבל זה בהחלט הרבה יותר נוח יש גויות של שבת זמינות שיודעות מה תפקידן.

הסתכלות קצת שונה על אווירת השבת בבי"חאנונימי (6)
אני לא יודעת איך זה במקומות אחרים, אבל אני ילדתי את הלידה הראשונה (והיחידה עד כה) ממש סמוך לשבת.
הייתי כאובה מתפרים, לא ידעתי איך להניק, ובשבת לא היו יועצות הנקה וכמעט שלא ביקרו אותי רופאים/ אחיות ככה שהרגשתי לבד, בלי השגחה, וכולי ממש טירונית ולא יודעת מה לעשות.
(מי שכן ביקרו אותי זה כללל המשפחה של בעלי שבאו ברגל בשבת ועשו שם שישו ושמחו בלי התראה מוקדמת למרות שממש לא התאים לי.. )
בכל זאת בעז"ה בקרוב אני חוזרת ללדת בשערי צדק, אבל מקווה שהפעם זה לא יצא לי בשבת..
בבתי חולים שאינם דתיים, יש יותר צוות בשבת?חן שחר

אני ילדתי (לפני הרבה שנים) במאיר.

ילדתי בחמישי בלילה.

היה לי מאוד קשה להניק.

היו שם אחיות מדהימות שעזרו לי עם ההנקה, אבל היועצת הנקה הגיעה רק ביום ראשון בבוקר.

זה לגמרי לא קשור לשבתאנונימי (4)

אצלי, כל מה שתארת קרה דוקא ביום שני....

^^ת.מ.
בקושי היה לי אינטרקציה עם הצוות הרפואי ולא הייתי בשבת...
ביקשתי יועצת הנקה אמרו לי שתבוא והיא לא באה הלכתי לחפש אותה וביקשתי שוב ושוב ובכל זאת היא לא הגיעה אלי...
חוץ מבלילה הראשון שהייתי במעקב מוגבר בגלל שבלידה הקודמת היה דימום רציני בקושי ראיתי אחיות ורופאה רק בשחרור אני חושבת...
וגם כשצילצלתי בפעמון לקח זמן עד שבאו וכשהלכתי לדלפק לא תמיד הייתה באותו זמן מישהי שתתן לי משכח כאבים והייתי צריכה לחכות לא מעט...
האנונימית מהתגובה- "הסתכלות קצת שונה"אנונימי (6)
אוקיי טוב לדעת (או לא טוב) שזה לא רק בשערי צדק ושזה לא דווקא בגלל שבת.
מקווה בכל זאת לחוויה מתקנת בלידה הבאה בקרוב, והעיקר לצאת משם עם תינוק בריא (ואמא בריאה..)
אני דיברתי על שערי צדקת.מ.
בלידות הקודמות היה לי מענה כל זמן שהזדקקתי ב2 בתי חולים שונים גם כשהייתי בשבת...
ראיתי שינוי בנושא הזה בשערי צדקיראת גאולה
מזדהה עם התיאור שלך, כך הרגשתי בשתי הלידות הראשונות. בשערי צדק.
אבל הם השתנו.
כשילדתי שם לפני 5 חודשים היה יחס אחר לגמרי, וילדתי בשבת. (חוץ מהתינוקיה, היא לא השתנתה...)
ילדתי שם לפני חודשיים...ת.מ.
כתבתי שזה לא קשור לשבתאנונימי (4)

לא שזה לא קשור לשערי צדק.

ילדתי גם בעין כרם, ושם היה מענה כל הזמן. גם בשבת.

כשלא הגעתי לאכול האחיות הגיעו לראות שהכל בסדר איתי.

בכלל, אחות נכנסה 2-3 פעמים ביום לראות מה קורה

קיבלתי הסבר והדרכה על כל פיפס אפילו שזו לא היתה לידה ראשונה

כל דאגה או בעיה שלי זכתה למענה מיידי, ואם לא היתה בדיוק אחות פנויה-

היא הגיעה אלי אח"כ לחדר.

היה שם יחס מדהים!!!!!!!

 

גם בחדרי הלידה, יש לי רגישות עם המחטים של העירוי והם עשו הכל כדי שלא אסבול מזה.

3 דקות אחרי שביקשתי אפידורל, היה מרדים במקום

כשהתקלחתי לא הרגשתי טוב, ואחות הגיעה ובשיא העדינות עזרה לי עם כל הרגישות כי הבינה שזה לא נעים לי.

היתה לי חוויה כ"כ מדהימה, שממש לא קשה לי לחשוב על לידה נוספת.

יצאתי בטעם של עוד.

אם יש אופציה לבי"ח דתי ולא דתי- אעדיף את הדתימנסה לעזור

אם יש לי 2 אופציות שוות- אעדיף את הבי"ח הדתי...

 

גם מבחינת האווירה שם. במיוחד בשבת. וילדתי 2 מילדיי בשבת והיה מיוחד!

אני זוכרת שדודה שלי ילדה בתל השומר למשל וכל השבת היתה לה טלוויזייה דלוקה לידה ואנשים שאשינו שם סיגריות בכייף וצלצולי פלאפונים והכל...

 

בשבת אין מערכת כריזה ואם צריכים לחתום על אפידורל או חלילה על ניתוח- היתה אחות ערבייה שחתמה במקומי.

גם כדי להדליק או לכבות מזגן בחדר לידה ולכוון את המיטה החשמלית וכו'- הן עשו את זה!
 

דבר נוסף נתקלתי בבתי חולים שאינם דתיים ביולדות שהתהלכו במסדרון וכד' חצי לבושות בלשון המעטה וזה משהו שמפריע לי/ לבעלי ולאלו שמבקרם אותי כמו אבא שלי וכד'...

 

(דבר נוסף שאצלי הוא תקף זה כניסה לכהנים.

לכהנים יש בעיה להיכנס לבית חולים סתם כך.

ברור שאם יש צורך וזאת אשתו שיולדת או ילד שחלילה צריך להיבדק במיון אז אין ברירה ונכנסים.

אבל בכל פעם שבעלי צריך לבקר מישהו בבי"ח וכד' הוא מתקשר לרב בית החולים לשאול אם זה אפשרי.

ברוב בתי החולים זה ממש בעייתי להיכנס ואומרים לו שעדיף שלא ייכנס אם זה לא דחוף ממש...

ועכשיו זה תקף גם לבנים שלי שיהיו בריאים...

בבי"ח מעיני הישועה- יש דלתות כפולות שזה פיתרון הלכתי לכהנים להיכנס לבנין של בית החולים.

ואם חלילה חלילה יש באחת המחלקות מת/ נפל שלא נדע ושאף אחת לא תדע- יש כיתובית אדומה בכניסה לבית החולים "אזהרה לכוהנים בקומה X"...

 

אם אפשר להיזהר- למה לא?

 

 

 

רק מעירהקייט מידלטון

בית חולים דתי זה לא אומר שהאנשים דתיים.. בכל מקום יכולים להיות לידך אנשים עם טלוויזיה וסיגריות בשבת.

וערבים .. וזוגות חד מיניים ...

 

לגבי הכהנים זה בהחלט משמעותי,

אבל גם בשעצ האזהרה היא רק בחוץ , ולא עוזרת למי שנמצא בתוך המחלקה.

מענה להערה-מנסה לעזור

גם במעיני הישועה יש יולדות שאינן דתיות שבאות ללדת אבל הן מכבדות את אופי בי"ח ולא יצא לי להיתקל שמה בשבת בסיגריות/ טלווזיות/ פלאפונים וכד'.

 

ולגבי הכהנים- במעייני הישועה יש דלתות כפולות.

כך שאם חלילה יש מת בקומה X אז הבעיה היא רק בקומה X ומבקשים מהכנים לצאת. וכהנים שנמצאים באותו בנין אבל במחלקה אחרת- אין להם בעיה של טומאה (בגלל הדלתות הכפולות).

 

לעומת בתי חולים אחרים שאם חלילה יש שם מת בקומה/ מחלקה X- הבעיה היא עם כל הכהנים שנמצאים בכלל אותו בנין. גם אם זה מחלקה/ קומה אחרת. כי שם לא בנו את זה לפי דרישות ההלכה!

ואז באמת קשה להגיד לכל הכהנים שבכל הקומות ובאותו בנין לצאת! וזה באמת סבוך יותר...

 

במעיני כן , בשעצ לאקייט מידלטון

וכתבתי לך , שבאמת הבעיה של הכהנים הרבה יותר קלה. אבל עדיין לא לגמרי נפתרת.

כן-מנסה לעזור

נזהרים עד כמה שאפשר. אף אחד לא מבקש מאיתנו לעשות מה שהוא מעבר ליכולת שלנו. לפחות זה....

מסכימהקייט מידלטון

באה ממשפחה של כהנים ומודעת לבעיה...

משנה לי אישיתאנונימי (5)

מי יהיו חברות החדר שלי

זה מנטליות אחרת.

גם נכוןמנסה לעזור

מה גם שאני לא צריכה לחשוש מהמשפחה של היולדות הערביות/ הסודניות שנכנסות ויוצאות לחדר.

 

הייתי מאושפזת פעם אחת עם הבן שלי בבי"ח איכילוב לילדים והיה ממש מלחיץ לשהות בחדר אחד איתם!
 

מה גם שבבי"ח דתי יש יותר הבנה מצד הצוות הרפואי לצניעות/ פרטיות בבדיקות.

 

לא כמו דברים לא נחמדים שקרו לי באיכילוב כשהייתי צריכה להיבדק ע"י מילדת/ רופא עור וכד' בסיטואציות שונות...

זה ממש נכוןאנונימי (5)

ילדתי בביקור חולים

ובמיון רציתי רופאה שתבדוק ביקשתי ממנה

ואמרה שכבר תבוא.

ובינתיים הגיע רופא אחר 

ולא רציתי לפגוע אז נתתי לו לבדוק

ולא היה לי נעים.. זזתי כזה בחוסר נוחות..(התבישתי.לידה 1 שלי וכל ההריון לא בדקו אותי פנימית)

אז הוא כזה התעצבן מה קורה כאן

והמילדת אמרה לו זה לידה ראשונה שלה היא לא רגילה..

היא ישר הבינה אותי על הצניעות..

וגם הרופאה שרצתה להגיע כי קלטה שלא נעים לי מהגבר..

דבר נוסף זה ששאלנו אותם כל פעם אם אנחנו אסורים

והם ענו לנו לפי הכפפה והבדיקה

זה רווח במקום דתי -שמבינים אותך..

 

 

ועדיין את יכולה להדפקאישה ואמא

אני הייתי פעם בחדר עם אישה חרדית צנועה וחסודה

שומרת שבת ולא מדליקה טלוויזיה

רק מה? לא הפסיקה שניה אחת לדבר בטלפון וגם בלילה התלחששה בטלפון עם בעלה

אני לא מדברת בכלל על כמות המבקרים שהיו לה. ג'ונגל שלם.

וכמה שביקשתי שקט, ואפילו הבאתי אחיות שידרשו שקט ואת השומר של המחלקה, זה לא עזר.

 

בשלב מסוים דרשתי לעבור חדר ושם הייתי עם ערביה. שקטה ונחמדה.

אמנם הטלוויזיה שלה היתה דלוקה אבל ממש בשקט

ולמרות שהיא היתה ערביה, לא הגיעה כל החמולה. בעלה הגיע פעם ביום למשהו כמו שעה

ואחיות שלה הגיעו קצת והיו שקטות ונעימות.

 

ואין מנטליות שונה יותר מאישה דתיה ואישה ערביה. אז מה? עדיין היה יותר נחמד בחדר איתה.

מבינה אותךאנונימי (5)

צריך באמת לשים לב לזה.

את יודעת בתוך כל הריגושים..

אלו השיקולים כדי לבחור מקום לידה?אנונימי (4)

לידה היא חוויה מידי עמוקה ומסוכנת. כן מסוכנת, בשביל שהשיקולים יהיו מקום דתי או רכבת קלה.

מי שמחפשת מקום דתי שתלך לבית כנסת.

מי שרוצה לידה בטוחה שתחפש בית חולים מיקצועי.

לא יודעת איך התינוקיה בג', אבל באופן כללי יש בד"כ עומס בשערי צדק והתינוקיות מפוצצות.

גם מבחינת סיבוכי לידה הם לא משהו.

בעין כרם התינוקיות שקטות וקטנות והרופאים ממש מומחים בסיבוכים.

שערי צדק מקצוענים ומומחים בנוסף לכל הנ"ל+mp8
ותמיד במקום גדול מאוד ועמוס מאוד,יש גם תקלות.
לכן אולי עדיף מקום פחות עמוס.קייט מידלטון


אכן, לידה חוויה מסוכנת, ולכן חשובה לי המקצועיותחן שחר

לכן אני שואלת האם יש הבדל בין שערי צדק לעין כרם מבחינת מקצועיות.

 

אחרי שיקול המקצועיות, יש עוד הרבה שיקולים. כל אחת מה שמתאים לה.

 

אני אישית הייתי מאושפזת בשבת. רציתי לישון, ולידי הטלפונים לא הפסיקו.

אם מדברים לידי בטלפון, וגם אני יכולה לדבר או לגלוש באינטרנט, זה אחרת.

 

בקשר לנוחות ההגעה. מבחינתי הביקורים של בעלי ובנותיי, זה לא מותרות. אני רוצה שיבקרו.

כפי שכתבתי כבר בשרשור אחר. יש לי ילדה מיוחדת. היא ילדה מאתגרת במיוחד, ואין לי עזרה מהמשפחה. רוב הסיכויים, שבתקופת האשפוז, רוב העול ייפול על בעלי. אם חשוב לי הביקורים, אני צריכה לחשוב על כל הפרטים הקטנים.

 

אני מאחלת לך, שתזכי רק לבריאות.

שכל ילדייך יהיו בריאים, ושלעולם לא תתנסי בגידולו של ילד חריג.בוכה

חייבת להגיב, ולו בשביל לתת חיבוקהודיה60

כשקראתי את האנונימית שהגבת לה, צרמה לי מאד ההתנסחות שלה.

ברור שגם שיקולי בי"ח דתי ונוחות הגעה הם שיקול

לא במקום שיקולי מקצועיות, אבל יש להם מקום.

 

ושע"צ לא פחות מקצועי מעין כרם

נכון שיש שם עומס אבל יש שם צוות רחב של רופאים מומחים ואני מכירה כמה סיפורים על לידות מורכבות ולא פשוטות שזכו למענה מאד מקצועי בשע"צ

 

לידה קלה! וידים מלאות ובריאות!

תודה לך, הודיה היקרהחן שחר
אני ילדתי בשעצשישלה
הלידה היתה סבבה.. יצא לי טוב יחסית היה ריק כי באתי ללדת בחג לפנות בוקר ביליתי שם שעות ארוכות והיו מילדות מקסימות. הרגשתי מאוד טוב בקטע הזה ואפילו נהינתי מזה למרות שלא היה פשוט.

לעומת זאת במחלקה לא נהניתי היה לי קשה שם ולדעתי זה טעון שיפור. אבל יכול להיות שזה בגלל שאני אדם של בית וקשה לי לא להיות בבית כמה ימים..

בקשר לתינוקיה אין לי מושג מה הולך שם התינוקת שלי היתה בפגיה ושם יש אחות לכל כמה תינוקות תלוי באיזה חדר.. אבל במעבר מהיר ליד התינוקיה היה נשמע שיש שם מקהלת צרחות 24 שעות..
מסכימה עם כל מה שהעלית.מתואמת

לא ילדתי במקום אחר, אז אין לי מקור להשוואה, אבל נהניתי מאוד בשערי צדק.

הייתי פעמיים במחלקה ג', ואכן היא קטנה ונעימה ואישית - אבל יכול להיות שצריך לבקש מראש להיות שם, ואולי להפעיל קצת לחץ.

ולדעתי שתי הנקודות שציינת בסוף - הנגישות ושמירת המצוות - הן משמעותיות מאוד.

אז לכי לביקור חוליםרק אמונה

זה עונה על הכל.

בביקור חולים יש באמת אוירה דתית מאד אחיות מקסימות וכתבניות770מ

חוץ מהתינוקיה שזה אותו הדבר כמו בכל מקום צרחניה של ממש ...

 

ממליצה בחום!!

 

והם גם מומחים כי שם יש את הירושלמיות ממאה שערים וסביבה ולא היה ענין של הפסקה בלידה וכו'

 

לענין כהנים זה גם מעולה שם בנו מחלקה נפרדת לגמרי ליולדות משאר המחלקות כך שהחשש למישהו שנפטר

 

הוא חצי אחוז וודאי. מ99.5% שלא יהיה שם מקרה מוות!!

אבל בתינוקיה יש פחות תינוקים משערי צדק לא?רק אמונה

זה בי"ח קטן..

עד כמה שזכור לי אותו הדבר בערך....770מ


טוב ילדתי רק שם אז אני לא יודעתרק אמונה

אבל היתי במיון בשערי צדק

וזה הספיק לי.

זה היה לפני למעלה מארבע שנים/חמש בשערי צדק770מ

כך שממה שזכור לי אותו הדבר בערך, אולי בשערי קצת יותר אבל הצרחות אותו הדבר!!

בכל מקום יש..כ"כ קשה ..רק אמונה


תוכלי להסבירקייט מידלטון

והם גם מומחים כי שם יש את הירושלמיות ממאה שערים וסביבה ולא היה ענין של הפסקה בלידה וכו'?

 

מבחינת כהנים זה באמת הכי פשוט, אבל גם שם יש בעית נפלים.

תודה לכולכן! אתן עוזרות לי לחשובחן שחר


אוי אני לא יודעת איך זה נכנס השרשור נכנס על שם קייט מידלטון770מ


^^אוי סליחה טעות, טעות !!770מ

חשבתי כך כי זה כמעט המילים שלי....

הסבר770מ

שם כל הזמן ללא הפסקה במשך שנים, על גבי שנים. יש לידות עם משפחות מרובות ילדים,ורק ילדו שם! כך

 

שכל הזמן היה לרופאים, איך להשתכלל במשך הדורות ולהתקדם במומחיות על הנושא הלידה!!

יכולה לעזור לך מהלידה היחידה שלי בשע"צ-שוקולדציפס
לא מכירה מקום אחר אבל.
בנוגע לעומס ועומס מה שכל הזמן מדברים-
אני יודעת שיש שם חדרי לידה חדשים אז מבחינת עומס בחדרי לידה זה ממש אמור לפתור את הבעיה שהיתה כשאני ילדתי והם היו בבניה.
היה אצלי עומס בחדרי לידה ולצערי כמעט ילדתי בקבלה. מדגישה- כמעט. הם מאד כיבדו את הבקשה שלי לא ללדת שם והכניסו אותי לחדר שבדיוק סיימו לנקות.

המיילדות שפגשתי היו מקסימות ממש!
מבחינת מקצועיות- ברור שהם מקצועיים מאד! שמם הולך לפניהם.

ועכשיו לנקודה הכואבת- מחלקת יולדות.
הייתי במחלקה א והיה לי פשוט סיוט מהלך! האחיות לא היו כל כך נחמדות ואין לי חוויות משו מהתינוקיה.
בעצם- תלוי איזה אחיות בתינוקיה. היו גם ממש מקסימות והיו נוראיות!
מצד אחר- יש לי חברה שהייתה שם ונהנתה מכל רגע. יכול להיות שזה קשור למצב הנפשי שהייתי אחרי הלידה וזו הייתה לידה ראשונה.
אצל חברה שלי זו הייתה לידה שניה והיא הייתה יותר נינוחה אחרי הלידה.

בקיצור- רק תפילות שהקב"ה יביא לך בכל מקום שתהיי את השליחים הנכונים לטפל ולסייע לך ולתינוק.
והעיקר בבריאות ובידיים מלאות!
ומוסיפהשוקולדציפס
הייתי שם בשבת והיתה אווירה של שבת.
הייתי עם דתיות בחדר (גם אחרי שבת) והייתה התחשבות כללית. וזה מאד נחמד כי יש יולדות מאד נחמדות ודיברנו די הרבה.
הייתה איתי חרדיה בחדר לידה עשירית בגיל של אמא שלי כמעט ואני בלידה ראשונה והיא הייתה מזה חמודה! לא אומרת שבמקומות אחרים אין אנשים נחמדים אבל בכללי זו אווירה של דתיים כזה..
המחלקות החדשות לא עוזרות לעומסרק אמונה

כי מגיעים לשם מכל הארץ

מתי היית שם?

 

 

לפני שנה וקצתשוקולדציפס
עוד לא היו את המחלקות החדשות.

באמת שווה ללכת לסיור לראות כמה עמוס.
לא לסיור שלהם.לסיור לבד..רק אמונה

2 דברים אחרים

היתי שם במיון ובסיור שלהם..

לא שהם משקרים ח"ו

ממליצהץ להגיע לבד לכל בי"ח שרוצים

ואפשר גם לעשות שם מעקב על הדרך

או בדיקה אם מתבישים להגיע לרגל

בסיור עצמי אין סיכוי שיתנו לך לראות חדר לידהשוקולדציפס
יש נשים שזה חשוב להם להתכונן גם לזה נפשית.
ותמיד לפני ואחרי הסיור את יכולה לשוטט לך
המחלקות לא עוזרות לעומסקייט מידלטון

גם בגלל שיש להם מספר קטן של מילדות לחדרים נניח 1 על 7 חדרי לידה

(לא מאוכלסים דווקא)

לי ידוע על מיילדת אחת על שתי יולדותיראת גאולה
ובטח שזה משפיע שיהיה פחות עומס!
ילדתי לפני 4 חודשים, והיה רגוע ברמה שמעולם לא ראיתי בשערי צדק (2 לידות קודמות + אשפוזים ובדיקות לפני הלידות) גם במיון, גם בחדרי לידה וגם במחלקה.
זה לא אומר שכך זה תמיד, אבל בוודאי פחות עמוס מבעבר.
אני הייתי שם בשבתתולתול
והרגשתי שזה משמעותי להיות במקום דתי.
חוצמיזה שהמיילדות והאחיות מקסימות והיתה לי חוויה טובה מאד שם, גם מהתינוקיה.
בעני מקצועיות עולה על שיקול דתי.אנונימי (7)
אני אישית ילדתי בשערי צדק לידה ראשונה ונדרתי שלא ילד שם יותר. לידה שניה ילדתי בעין כרם והיה לי ממש חוויה מתקנת. לידה הבאה בעז מתוכנן ללכת שוב לעין כרם.
יש לי חברות שנהנות בשערי צדק כל אחת והמזל שלה....
תתפללי שה יתן לך את העיצה הנכונה והשליחים הראויים והנכונים.
בהצלחה.
מנסיון של לידה אחת בשע"צאפונה

הייתי מרוצה בגדול מחדרי הלידה.

מהתינוקיה - ממש לא! (מחלקה ג'). יש להם גישה פטרונית חצופה כלפייך מול התינוק, אני לא הייתי שקטה כל האשפוז לאחר שאחות נתנה לבן שלי תמ"ל שעתיים לאחר הלידה בלי לשאול אותי.

אם יש אופציה לביות מלא (לי לא נתנו) או אם את את בעניין שיטפלו לך בילד בזמן האשפוז - לכי על זה.

 

בגדול כמה שאני מבינה בשע"צ יש יותר סובלנות ללידות שמסתבכות, בעוד שבעי"כ היד יותר קלה על ניתוחים קיסריים.

דווקא עין כרם נקראים יותר בגישה טבעיתקייט מידלטון


זה נכוןאפונה

הם מאד גמישים כל עוד הכל מתנהל כשורה. אבל אם משהו מסתבך הם פחות לוקחים סיכון.

יכול להיותקייט מידלטון

קשה למדוד את זה , כי יש שם יותר ניתוחים קיסריים - אבל אחוז ההריונות בסיכון שמגיעים לשם גבוה יותר.

 

בכל מקרה, בעין כרם הם הרבה פחות פטרונים, והם נותנים ליולדת להחליט (גם אם הם ממליצים על ניתוח)

לעומת שעצ שהם נוראים כשהם מחליטים משהו, הם מפחידים , ומנדנדים , 

וקשה הרבה יותר לעמוד שם על דעתך כשאת לא רוצה התערבויות.

 

אחותי ילדה שם השבוע, ו16 שעות היא משכה לידה בלי זירוז, היה לה דימום אבל הדופק טוב, והיא היתה צמודה למוניטור.

16 שעות הם לא גמרו להפחיד, ולאיים, ולנדנד, ורק בניסים היא הצליחה לעמוד על שלה ולא להסכים.

ברוך השם ילדה בלידה טבעית, אבל לא היה לה קל.

 

זה נכון...ת.מ.
בלידה האחרונה כמעט לקחתי אפידורל בגלל רופא שנסה לשכנע אותי שאני לא אעמוד בזה ויש לי עוד המון זמן מזל שאמא שלי הזכירה לי את הלידות הקודמות והמיילדת חיזקה אותה שלפי איך שנראה לה יהיה לי קפיצה עוד מעט ובאמת בערך חצי שעה אחכ הוא היה בחוץ... (והיה בערך 10-15 דק שהייתי עם גז צחוק וזהו)
לכן באמת צריך מלווה אישית ובעלת מעט תקיפות...מתואמת

גם לי בלידה הראשונה המיילדת נדנדה לי כל הזמן שאקח אפידורל, "כי לידה ראשונה לוקחת הרבה זמן"...

אבל אמא שלי הייתה איתי, ועודדה אותי שאני (כמוה) מסוגלת בלי - ואכן ילדתי בתוך ארבע שעות...

וזה ממש חבלקייט מידלטון

שחייבים לבוא לבית החולים עם מלווה ולריב איתם כאילו שזה שדה קרב...

להתכונן מראש ולהיות תקיפים..

ולדעתי זה גם משפיע על חוית הלידה - היחס הזה , וההפחדות.

אבל זה מאוד תלוימנסה לעזור

על איזה צוות את "נופלת"

ובאיזה זמן זה קורה. עמוס יותר/ עמוס פחות.

 

מניסיון....

 

בכל בית חולים יש צוות יותר נחמד ופחות נחמד.

יש צוות שיותר ילחיץ ופחות ילחיץ.

יש צוות שלא יוותר ו(כמעט) יכריח שחייבים ניתוח ויש כאלה שיותר רגועים

וכ'ו וכ'ו וכו'...

 

וכמובן שתלוי בעיתוי!
אם זה מוצאי שבת- יותר לחוץ

ליל שבת- רגוע! (כי נשים לא באות לבי"ח על כל פיפס או ציר בשבת)

וכו' וכו'

נכון מאדקייט מידלטון

וצריך סיעתא דשמיא

אבל עדיין יש קו כללי של בית חולים,

ברורמנסה לעזור

מה שכן- הרבה הרבה הרבה תפילות!!

כל ההיריון ובמיוחד לקראת הלידה!

וחשחיבה חיובית בעז"ה!

 

(ואני יכולה לספר מניסיון שלי שהריון שלי התפללתי המון שאלד בלידה רגילה אחרי קיסרי ובלידה עצמה נכנס רופא שאמר שאין סיכוי שאלד בלידה רגילה וב"ה ילדתי בלידה רגילה עם ואקום. לידה טובה! ב"ה!
ובלידה הרביעית התפללתי שתהיה לי חוויה מתקנת ללידה קודמת ושאספיק לקחת אפידורל  אחרי שלידה קודמת לא הספקתי לקבל אפידורל כי הגעתי חצי שעה לפני הלידה עצמה וזה היה מזעזע...

וב"ה הגעתי וקיבלתי והיתה לי לידה חלומית וטובה וחוויה מתקנת בהחלט לשלושת הלידות הקודמות שלי!!)

 

דבר נוסף. ישנה סגולה ששימושית בימים הללו למי שנשאר לה בבית האתרוג של בעלה שהוא ברך עליו בסוכות. יש תפילה מיוחדת שאומרים והאישה ההרה נושכת את הפיטם של האתרוג ומתפללת ללידה קלה. זה מודפס בספרים או אולי גם במחזור של סוכות?

 

בהצלחה!)

 

מסכימה ממשרק אמונה


בלת''קאל הר המוריה
בש''ץ חייבים התקדמות כל שעה אחרת זירוז.
בש''ץ את יותר יולדת לבד
בעין כרם המיילדת יותר נוכחת ועוזרת.
לכן ממש תלוי מה את מעדיפה וזקוקה.
ובגדול עין כרם יותר בקטע טבעי, בש''ץ יש הרבה מיילדות שלא בקטע.
גם שמעתי על זהרק אמונה


אני ילדתי שםאנונימי (8)
קפץ..אנונימי (8)
לידה ראשונה. היתה לי היפרדות שליה חלקית ודווקא לא מיהרו לנתח אותי. רצו לתת צ' אנס ללידה רגילה.
אבל בסוף זה היה על גבול הרשלנות. נתחו ניתוח חירום והילד היה צריך החיאה ושהה בפגיה חודש שלם.
תודה לכל מי ששיתפה מנסיונה!חן שחר
לא קראתי הכל.אנונימי (9)
רק רוצה להמליץ בחום.
הייתה לי שם חוויה נהדרת. צוות מקסים ממש.
והייתי במחלקה ג.

בבריאות ובקלות 🌺
אני לא נהנתי שםmshlomoאחרונה

ילדתי בשישי בוקר. הייתי מאושפזת במחלקה ב'

בקבלה היתה מיילדת ממש רעה

בחדר לידה מהממת!

העיפו אותי תוך 30 דקות החוצה מהחדר לידה בגלל העומס והתעלפתי במחלקה

בתינוקיה היה יחס מזעזע

במחלקה גם

 

הלכתי לשם כי זה דתי. בסופו של דבר דווקא זה מה שהפריע לי. אני דתית ולא חרדית וככזו יותר טבעי לי לשהות במחלקה בה יש את כל סוגי הנשים (חרדיות/חילוניות/דתיות). בשע"צ הרגשתי מוקפת בחרדיות וזה נתן לי תחושה שאני שונה ולא שייכת.

 

בנוסף בשבת לא הקפידו על ההלכות (כי אין אפילו דתי אחד בבית החולים) והערביות שלהן לא מבינות מילה אחת בעברית, אז גם אי אפשר "לרמוז" לגויה כי היא לא יודעת אפילו מה זה "תכבי את האור".

 

 

אם חשוב לך גישה טבעית (לידה בכריעה ואפשרות לשהות עם התינוק שלך בכל עת שתרצי, כלומר שאין שעות בהן התינוק נעול בתינוקיה) הייתי ממליצה לך לא ללכת לשם

 

אם את לא בקטעים של טבעי וזה, אז דווקא כן הייתי ממליצה לך על בית החולים הזה. הוא מאוד בראש של נשים שאוהבות תינוקיה וכו'

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגעאחרונה
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגעאחרונה
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוניאחרונה

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרקאחרונה

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


התלבטות עבודהדיאן ד.

אשמח שתעזרו לי.

 

בזמן האחרון אני מאוד לא מרוצה מהעבודה הנוכחית שלי.

מחפשת מקום עבודה אחר בינתיים לא מוצאת וגם מאוד בוררת כי לעבודה הנוכחית שלי יש מלא מעלות שקשה לי לוותר עליהן.

 

לפני חודשיים בערך הוציאו בעבודה קול קורא למי שרוצה להצטרף להכשרה בנושא AI שאמורה באמת להיות מאוד מעניינת ותורמת

בהתחלה לא נרשמתי ואח"כ הבוס שלי מאוד לחץ עלי ונרשמתי.

קיבלתי הודעה שהתקבלתי ושאני צריכה לחתום על נספח שאני מתחייבת לעבוד בחברה לפחות שנה אחרי סיום ההכשרה.

ההכשרה עצמה זה חצי שנה לפחות.

זה אומר להתחייב להישאר בעבודה עוד שנה וחצי.

ואם אני עוזבת קונסים אותי בסכום ממש גבוה של כמה אלפים.

 

אני ממש מתלבטת אם לחתום על ההצהרה הזאת,

ואם לא אז מה להגיד? שאני לא מסכימה להתחייב להישאר בחברה?

וגם קצת חבל לי כי זה אמורה להיות הכשרה מאוד מעניינת שתתרום לי הרבה להמשך.

את יכולה לענות לעצמך בשקט אם יש לך יכולת לסחובקנקן שבור

עוד שנה וחצי בעבודה?

בתמורה למשהו שווה שיתרום לך כמו שאת מתארת?

אולי אפילו יעזור לך במציאת בעבודה הבאה יותר בקלות?


אם את ברמה שאת לא יכולה לחשוב על החודש הבא בעבודה, אז התשובה היא כנראה לא...

אם יש לך יותר אוויר ואחרי השיקולים האחרים זה עדיין שווה לך, לכי על זה


(במאמר מוסגר, לפעמים מוצאים עבודה שהיא משתלמת מספיק בשביל לשלם את הקנס ולעזוב לפני התקופה...)

בהצלחה!

נראה לי שאם את חושבת שההכשרה תעניין אותך ותרציקופצת רגע

להשתתף בה, אז תרשמי.

אם באמת תמצאי מקום אחר אז תשלמי את הקנס...


השאלה היא באמת כמה רע לך בעבודה הנוכחית וכמה את מעוניינת להתפטר, האם רק אם תמצאי משהו יותר טוב או בכל מקרה? 

לדעתי להירשםאמאשוני

כמה הקנס? כמה אלפים או כמה עשרות אלפים?

אם זה שווה ערך לחצי משכורת חודשית נגיד,


כשתגיעי לגשר ותהיה לך עבודה חדשה שאת מרוצה ממנה, תוכלי למצוא פתרון.

יש מעסיקים (החדש) שמוכנים לספוג קנס יציאה של העובד מהעבודה הקודמת שלו.


חוץ מזה שנשמע שהבוס שלך מרוצה ממך ודוחף אותך להתקדם.

תנסי במקביל להוציא ממנו הטבות שוות כסף.

למשל להגדיל את מספר ימי החופש (ואז בגמר חשבון זה יתרגם לכסף שיכסה במקצת את הקנס)


אם מפטרים אותך גם את צריכה לשלם את הקנס? אם לא, את יכולה לבקש מהבוס שלך בבוא העת מכתב פיטורין. ואת יכולה גם לשים הצעת שכר נגדית ואז לראות אם משווים לך את השכר, ואז זה גם מכסה חלקית את הקנס.

וגם אם לא, תחשבי שזה כמו השתתפות עצמית בעלות הקורס.

נשמע שזו הכשרה טובה ודי הכרחית להמשך הקריירה.

לא הייתי מפספסת את ההזדמנות בגלל כמה אלפים שאולי תצטרכי לשלם בסוף ההכשרה. וגם לא דוחה את חיפוש העבודה. אולי תמצאי משהו שישתלם למרות הקנס.

זה סיכון שווה לדעתי.

תודה רבה לכולןדיאן ד.

אני ממש על הקצה בעבודה

אם אני מוצאת מבחינתי להתפטר מחר.

 

אני כן מנסה לחפש תפקיד אחר בתוך העבודה,

כי החוסר שביעות רצון שלי זה בתפקיד הנוכחי ולא משהו גורף בחברה.

 

אני מתלבטת גם בגלל הכסף, הם רוצים התחייבות שאשלם 8000 שקל אם אני עוזבת (באופן יחסי, כלומר אם אעזוב חצי שנה אחרי הסיום זה 4000 ש"ח)

 

אבל בעיקר כי מרגיש לי מאוד לא בנח לחתום על משהו שמבחינתי אני יודעת שלא אעמוד בו 

אלא אם אמצא משהו אחר בתוך החברה.

בתפקיד הנוכחי בוודאות אני לא אשאר...

 

אני תוהה מה הם יעשו אם אני לא אחתום, יודיעו לי שאני לא יכולה להשתתף בהכשרה?

כי בתכלס המנהל שלי מאוד דחף אותי להירשם.

לגבי הסוףאמאשוני

כן, אם לא תחתמי לא תוכלי להשתתף בהכשרה.

זה סתם ליצור אסקלציה מיותרת.

זה נוהג מקובל מאוד לשלוח עובדים להכשרה תמטרת התחייבות להמשיך בחברה, או קנס יציאה סביר (העובדה שהקנס הוא יחסי לתקופה שאת ממשיכה מראה שהנהלים הוגנים)


לגבי החוסר נעימות, לא חושבת שיש סיבה להרגיש לא נעים. זה דבר מקובל וככה זה עובד (לא רק אצלכם)


מעניין שמצד אחד המנהל ממש דוחף אותך להשתלם ולהתקדם, ומצד שני את ממש לא מרוצה.

האם ניסית לדבר איתו ולהסביר לו מה מפריע לך בתפקיד הנוכחי?

אולי יש משהו שהוא יכול לעזור (כמו וויסות עומס, לתת גמישות לעבודה מהבית וכד')


לגבי לעזוב מחר,

אם את עוזבת לפני תום ההכשרה, את יכולה להמשיך אותה באופן פרטי? אם הקורס הוא מטעם מכון חיצוני הרבה פעמים זה אפשרי.


אלייך הקורס הזה מדבר בכלל? אם היית היום מובטלת, היית לוקחת את הקורס באופן פרטי?

נשמע שאת לא עפה על ההזדמנות בלי קשר לקנס.

תודהדיאן ד.

יש לי 2 מנהלים

אחד שהוא המנהל הישיר אני מאוד לא מסתדרת בלשון המעטה

השני הוא היה המנהל שלי בעבר והוא זה שקיבל אותי לעבודה

והוא מאוד מנסה להשאיר אותי בחברה

נראה לי רצה שאלך לקורס הזה כדי שאצטרך לחתום שאני נשארת עוד שנה

 

בשכל אני מבינה שמאדו כדאי לי קורס מקיף בכלי AI

אבל תאמת שממש ממש ממש נמאס לי לשמוע על זה...

חחח אל תראי את זה ככהאמאשוניאחרונה

ממה שכתבת נשמע שהמנהל השני הוא באמת רוצה בטובתך ולא מתוך אינרס אישי 😆

החלטות טובות!!

בזמן ההכשרה תעבדי כרגיל?כורסא ירוקה
אחכ תחזרי לאותו תפקיד או שתקבלי משהו אחר? כי אם הכל אותו דבר נראה לי מוזר שישלמו לך על הכשרה, אבל אם נותנים לך משהו  אחר אולי שווה להישאר בשבילו
כן עובדים כרגילדיאן ד.

זה הזדמנות שהיתה פתוחה לכל עובדי הארגון

 

אולי יעניין אותך