שאלהאנונימי (פותח)

"במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד" (רמב"ם מהל' תשובה)

מה דעתכם?

זה יכול להיות שצדיק גמור לא ייחשב לעומת בעל תשובה?

אם כן אז כדאי לי ללכת להיות חילוני ומתישהו בעתיד לחזור בתשובה?

 

אמממ לפי דעתי-טל_טול

בס"ד

צדיק גמור רגיל במעשיו- כך הרגילו אותו מאז ומתמיד. הוא לא צריך להתעלות על עצמו, להתגבר על היצר.. בעצם, אולי כן ברמה מסוימת אבל לא כמו חילוני שחוזר בתשובה- זה הרבה יותר פיתוי, הרבה יותר קשה, לחרוג מאורח החיים שהיית רגיל בו מאז ומעולם, להתמודד נגד החברה- קיצור- יותר קשה..

זה לא כ"כ חכם לחזור בשאלה ואז בתשובה בסוף- כי אלוקים יודע את כל הכוונות שלך. תעשה מה שלא תעשה, תתחכם, זה לא יעבוד. הוא יודע כל מה שאתה עושה ואתה תקבל שכר או לחילופין עונש על כל מה שתעשה..

כך נראה לי בכל אופן.. אתה גם יכול לשאול באותו עניין למה אלוקים "מתחשבן" עם צדיקים כחוט השערה??

שאלה מעולה. אבל, יש בזה כמה מישורים.אחד מאלף

בס"ד.

אגב, הדעה הזאת "במקום שבעלי תשובה עומדים..." היא דעה אחת בגמ' בברכות, וישנם דעות אחרות. אבל לעצם השאלה:

א. לא אמרו לרגע שצדיק גמור פחות חשוב מבעל תשובה. אלא שישנם מדרגות שבהם בעל תשובה- נמצא. וצדיק גמור- לא.

ב. האם הצדיק לא חזר בתשובה אף פעם? הרי גם צדיק הוא "חוזר בתשובה". חוזר בתשובה זה לא אדם מסוים, לכל אחד ואחד יש צדדים בהם גם הוא "חוזר בתשובה".

ג.בוודאי שזה נאמר רק על אחד שעשה בשוגג. מי שיחטא על מנת לשוב "האומר אחטא ואשוב אחטא ואשוב אין מספיקין בידו לעשות תשובה".

מסכימה עם אחד מאלףSIMI

אני גם חושבת שבמידה מסוימת כל אחד הוא בגדר חוזר בתשובה,

אבל יש לי שאלה אחרת, אם כולנו חוזרים בתשובה, אז למה זה נאמר?

יש בכלל אדם שהוא בגדר "צדיק גמור"?!

 

אשמח לתשובות...

צדיק גמור,אחד מאלף

בס"ד.

בדבר הנקודתי הזה. לכל אחד יש דברים שבהם הוא "צדיק גמור". בהם הוא לא נפל אף פעם. הם ברורים לא לחלוטין. תקחי את זה על שלושת הפירושים שכתבתי...

מסכימה עם אחד מאלף וטל_טול.ואחת עם חצאית
חוצמיזה,אני חושבת שכל אחד מקבל שכר על המצב שבו הוא נמצא..אם ילד שמאז שהוא קטן הוא רגיל לעשן סמים,לשתות(ולא מים)וכו' ולא היה דתי..היה במקומות הכי גרועים מה שנקרא,ואז הוא מחליט לעזוב את הדרך הזאת ולבחור בדרך התורה והמצוות(דרך האמת) אז המעמד שלו לעומת מישהו שכל החיים לא עישן סמים,לא שתה,היה דתי (למרות שבטח גם הוא נפל לפעמים והיו תק' וכו') הוא קצת שונה..אני לא יודעת מי מהם יותר צדיק אבל אני בטוחה שהם נמדדים במשקל שונה.
--הסנה-בוער

בעה"י.

דמיין לך שני אנשים. אחד יודע לקרוא סינית, ואחד לא.
עכשיו תן להם ספר של קללות.
ושניהם לא יקראו, כי זה לא צנוע.
זה שלא יודע לקרוא, זה סבבה. כאילו, כל הכבוד באמת.
אבל ברור ברור שאת זה שכן יודע לקרוא, הרבה הרבה הרבה יותר תעריך.
מצד אחד, יוצא שהראשון הרבה יותר נקי, כי אין לו שום סיכוי לקרוא אף פעם קללה בסינית.
מצד שני, השני מגלה הרבה יותר כוחות נפשיים כדי להגיע לאותו מצב של הראשון, ואולי אפילו רק חלק ממנו.

אז מה נעשה עכשיו, נלמד כולנו סינית?
ברור שלא! זה טיפשי!
אבל פשוט לכל אחד ההתמודדות שלו, ומה שלדתי מלידה נראה ברור מאליו יכול להיות שיא שיא הקשה לחוזר בתשובה, ואולי גם ההיפך.

[וחוזר בתשובה זה לאו דווקא פריק שחזר מהודו ומצא את האור. גם דתי מלידה יכול לחזור בתשובה.
כשאני אומרת חוזר בתשובה אני מתכוונת שאדם עשה חטא מסויים, והוא משתדל להפסיק לעשות אותו.]

אהבתי!SIMI

יוצא מדבריך שלכל אחד יש את המקום המיוחד שלו,

הצדיק- שלא טעם טעם חטא,

החוזר בתשובה- על שהתגבר וחזר בו ממעשיו הרעים!!!

 

ממש סגרת את המעגל... כל הכבוד!

למי שרוצה...~*דוד*~

לק"י

למי שבאמת מעוניין יש תשובה של הרמ"ק בספר תומר דבורה

אם מישהוא מתעניין אני יוכל למצוא לו איפה זה...

זה במידת ישוב ירחמנודי זהב
הוא מסביר שהעולם נברא באות ה"א (כי בי"ה ה' צור עלומים וכיין רש"י אלה תולדות השמים
והארץ בהיבראם ד"א) ומי שחוטא יורד בפתח התחתון של הה"א וצריך לשוב בפתח השני
מה שצדיקים לא צריכים ולכן בעלי תשובה גדולים מצדיקים
אבל זה דברים קבליים יותר וז"ל של הרמ"ק

"ומטעם זה ," במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד שם "
 מפני שלא נכנסו דרך פתח הצדיקים כדי שיהיו עם הצדיקים ,אלא נצטערו ועלו דרך
 פתח העליון וסגפו עצמן ונבדלו מן החטא יותר ויותר מן הצדיקים ,לכך עלו ועמדו
 במדרגה    ה'    , היכל חמישי שבגן עדן , דהיינו גג הה"א , וצדיקים בפתח הה"א -
בכניסת האכסדרא , ולזה , כאשר האדם יעשה תשובה , דהיינו תשוב   ה' אל מקומה
,ויחזיר הקדוש ברוך הוא שכינתו עליו ,


אינו שב באהבה הראשונה בלבד ,אלא יותר ויותר ,והיינו "ישוב ירחמנו " - יוסיף רחמים
לישראל ויתקנם ויקרבם יותר.."


לענ"ד.יורבית

"בעלי תשובה"- זה לאו דווקא חילוני שהפך לדתי, אלא כל אחד שמתקן ומשפר את המידות שלו ונאבק ביצר. ואני לא חושבת שיש מישהו בעולם שאין לו מה לשפר..

וכמו שאמרו לפניי- לא נאמר שצדיקים הם פחות נחשבים או משהו כזה, רק שיש מקומות שבעלי תשובה מגיעים אליהם וצדיקים לא.

וכמובן-יורבית
שאין טעם לעשות חטאים כדי לחזור אח"כ בתשובה, כי "האומר אחטא ואשוב- אין מספיקין בידו לעשות תשובה".
ליורב...אנונימי (פותח)
יש פירוש בחסידות שמסביר את הפסוק "האומר אחטא ואשוב- אין מספיקין בידו לעשות תשובה". הכוונה לא מספקין שאין לו התעוררות מלמעלה כדי לחזור בתשובה אלא שהוא בכוחות עצמו צריך לחזור בתשובה אבל בלי עזרה מלמעלה שזה מאוד קשה.

כן, אבל בכל אופן-יורבית
אין טעם להפוך לחילוני רק בשביל שאח"כ תצטרך לחזור בתשובה. וכמובן שיש גם חשש שתישאר שם..
האומר אחטא ואשוב..הסנה-בועראחרונה

 

מקום שבעלי תשובהliki

ב"ה

דבר ראשון לא רק חילוני יכול לחזור בתשובה!!! כל אחד שמתחרט על מעשיו באמת ועושה תשובה (עם 5 שלבים עפ"י הרמב"ם) נקרא חוזר בתשובה.

יש גם הסבר של תורת החסידות לעובדה שהחוזר בתשובה מגיע למדרגה גבוהה יותר מהצדיק: החוזר בתשובה מגיע לדרגה בה אין הבדל בין טוב ורע, הכל הוא טוב. יוצא שכשמגיעים למדרגה זו כל מעשה שאדם עושה נחשב למעשה טוב ולכן "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד".

מי שרוצה יותר הסבר יכול לשאול בפורום של חסידות חב"ד.

 

תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך