ככל שהזמן עובר..עוז לעמו
כל הבחורות הטובות נחטפות פריקה...
לא מדוייק... עובדה שאנחנו עוד פה אליפלא


אדרבא. מוכן לך משהו טוב שצפון כרגע.נפש חיה.
סבלנות ואמונה.


בהצלחה.
או שאם הזמן תצטרך להתפשר ולרדת מהעצים שעליהם טיפסת..בסדר גמור


א. יש הבדל בין לרדת מעץ לבין להתפשר; וגם זה נתון למחשבהנפש חיה.
ב. 24 זה עוד צעיר
ועם הזמן והחיים פוגשים דברים שמסייעים בכיוון.
נכון, ובתור אחד שמתעסק בזהבסדר גמור

בצורה אפסורדית, ככול שהזמן עובר והגיל עולה,

אנשים צוברים יותר נסיון ודעה מה מתאים להם ומה לא,

והופכים להיות יותר בררניים, מה שמקטין עוד יותר את מספר האפשרויות.

אני לא חושבת שיש בזה רע. כמובן שבמידה נכונה זה אפילו טוב.נפש חיה.
את לא כל כך בכיוון. הלוואי והיית צודקת אך המציאות מראה אחרתבסדר גמור

אנשים הופכים צרי אופקים ואומליים בתוך המיצרים ששמו לעצמם
ממה שאני מכיר כי הם לא מוכנים להוציא את האף שלהם ולנסות באמת.

אי אפשר לשפוט, אחרי כ"כ הרבה אכזבות טבעי שאנשיםאליפלא
עושים לעצמך כל מיני גדרות כי הם לע יצאו שוב ושוב ושוב עם אנשים שמנסיונם הם יודעים שזה לא מתאים..
כי הם מכירים אותם מראש, ולכן פוסלים, נכון?בסדר גמור

לא אמרתי שצריך לצאת עם אנשים שלא מתאימים כי אולי זה יסתדר,
התכוונתי להגיד שאנשים פוסלים סתם, ולא מוותרים על קשר אחרי שהבינו שהוא לא מתאים להם.

אני חושבת שאתה לא הבנת אותי....אין לי זמן להסביר אבל זה לאנפש חיה.

זה...

קודם כל אף אחד שרוצה להתחתן לא פוסל סתם. אבל נשמעאליפלא
ממה שכתבת שמדובר על מקרה ספציפי אולי? אז כן. אם מישהו תקוע על מישהי (כמוני למשל) אז הוא יפסול על כל שטות. אבל זה עדיין לא סתם. כי הנה יש לו סיבה היא פשוט לא זו שהוא אומר בפועל. מה אתה אומר?
שאנשים שרוצים להתחתן פוסלים בתירוצים עלוביםבסדר גמור


אפשר להתערב?פה לקצת
אני מסכימה עם האמירה הראשונה שלך- באמת לפעמים ככל שאנשים גדלים, הם יותר בררנים
אני רואה את זה על דודות שלי שלא נשואות, וגם הן בעצמן אמרו לי.
כשאדם גדל הוא כבר מתרגל לחיות את החיים שלו, בסדר ובקצב שלו. ופתאום להכניס מישהו לחיים זה לא קל, אחרי שמתרגלים בלי, למרות כל הרצון. ואז הופכים להיות בררניים יותר בניסיון לשמור על מתכונת החיים שאליה התרגל. (שבד"כ לא מתאימה לזוג, מה שהופך את הבררנות לקושי עצום באפשרות למצוא בן זוג)

אבל אני לא מסכימה עם האמירה האחרונה, 'בתירוצים עלובים'- כי מי אנחנו שנחליט בשביל אחרים מה עלוב ומה לא.....
לא אוהבת את זה שאנשים חושבים שהם יודעים יותר טוב בשבילי על מה כדאי לי לפסול ועל מה להתפשר.


ע"כ לשוני (:
גם וגם לפעמים יש הצעות הזויותחופשיה לנפשי
מסיפורי דודה שלי
אתם צודקים, כנראה הגזמתי בלשון, אך הרעיון נשארבסדר גמור


טוב.. לא כ"כ מסכימה אבל לונורא אליפלא
הפוך..גמדיתלאגמדה
ככל שעובר הזמן הבחורים האיכותיים נחטפים והבנות האיכותיות נשארות עם ה....
זה ידוע שבד"כ הזמן עוש נ טוב עם הרווקות המתאחרות יותר מהרווקים..רווק אחרי שעוזב את הישיבה והחממה הולך ויורד מבחינה תורנית, אצל בנות(אבל הרציניות) עבודת ה' ובכלל כל האישיות שלהן עולה ומשתכללת...
ממש לא נראה או נשמע קרוב למציאות חחצקון לחש


משמע שאתה לא רואה ולא שומע מספיק טוב..גמדיתלאגמדה
אני גרה עם שותפות רווקות גדולות ואני יודעת על מה אני מדברת ..ולא רק משם..
אם הבחורה בוחרת בדרך חיים דוסית אז בד"כ היא מתעלה ומתחזקת עם הניסיונות של הרווקות המאוחרת כי כאילו אין לה ברירה אחרת אם היא לא רוצה להדרדר לאחור..
לעומת זאת, הבחורים הרבה יותר מועדים לפורענות כשהם נפגשים עם המציאות מחוץ לישיבה ..וזה פשוט, גברים חלשים יותר בדברים האלה..
פקח עיניך וראה.
^^^ מה שנכון נכון...מוצש"ק


מחילה, הדוגמא שלך לא מייצגת. רוב הרווקות שאני מכיר יורדותצקון לחש

ברוחניות, אבל יש כמה בודדות שממש התעלו ב"ה.

לעומת זאת רוב הרווקים שאני מכיר הם בני תורה וחלקם גם ת"חים, וזה פשוט בגלל שאני בסביבה תורנית.

 

זה לא מעיד כהוא זה על הכלל. לכן אני לא מסכים איתך, וגם לא טוען את ההפך.

רווקות מאוחרת היא נסיון קשה, שבד"כ מוריד את הרוב לרצפה מבחינת ירא"ש, אבל ב"ה ישראל קדושים ומתגברים על רוב ככל הנסיונות.

 

לא יודע מאיפה הבאת את הכלל שגברים יותר חלשים וכו'. אני יכול לצטט לך אינספור מחקרים לא כמותיים שיעידו אחרת. וכמותיים שיגידו שהמצב די דומה.

שמת לב שאני דיברתי על חבר'ה שעזבו את הישיבה ואתה מדבר על בניגמדיתלאגמדה
תורה?
זה ההבדל.
בנות לומדות שנת מדרשה אחת בלבד לעומת שנים על גבי שנים של בחורי ישיבות.
בנות חזקות יותר .בגדול.
מי אמר שהן חזקות בזכות המדרשה?מאור דוד
מחילה, את מנסה לקבוע פה כללים מהמותן, שגם לא נכוניםצקון לחש

עזבי עכשיו בצד את זה שאין לך ביסוס לטענות שלך.

אבל מהנסיון שלי בנות מהסוג שאת מתארת - הרבה, הרבה, הרבה פחות חזקות

לא כללים מהמותן ולא בטיח.גמדיתלאגמדה
חזל כבר אמרו 'בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ועתידין להגאל..'
כנראה שהם ידעו משהו על טבע האישה.. נשים פטורות ממצוות מסויימות כי הן מחוברות יותר לצד הרוחני שבהן.
למה צריך מחקרים בשביל כל שטות?רואים מציאות בשטח.
אין שום קשר בין "נשים צדקניות" לבין מדרגה רוחנית. לא נפתח עלצקון לחש

זה דיון.

 

המציאות מראה את ההפך. כמו שהראו לאחרונה כמה עיתונאים בדיונים על הפיגוע בפינוי הבדואים והפיגוע בארמון הנציב, כל אחד בוחר לפרשן את המציאות לפי מה שהוא רוצה.

 

אני נמנע בכוונה להביא ציטוטים מדברי חכמים מכל הדורות הפך גמור ממה שניסית להוכיח ב"נשים צדקניות", אבל פשוט שזה לא כדברייך. בטח לא הפשט, וק"ו לא דקדוק הדברים.

 

בכל אופן, כשמסתכלים על המציאות, אני מאוד מציע לזכור את המשפט שאמר ה' לשמואל הנביא כשטעה (!!) כשחשב שהוא יודע את יראת השמים של אדם כלשהו (אליאב), "וַיֹּאמֶר ה' אֶל שְׁמוּאֵל: אַל תַּבֵּט אֶל מַרְאֵהוּ וְאֶל גְּבֹהַּ קוֹמָתוֹ, כִּי מְאַסְתִּיהוּ; כִּי לֹא אֲשֶׁר יִרְאֶה הָאָדָם, כִּי הָאָדָם יִרְאֶה לַעֵינַיִם וה' 

יִרְאֶה לַלֵּבָב".

 

אם מישהו חושב שיש לו כוחות רוחניים גדולים משל שמואל הנביא, אני מציע לו לחזור למוסך ליקוק

סבבה לא נפתח אבל אתה יכול להיות בטוח שהייתי מאוג רוצה לפרשןגמדיתלאגמדה
את המציאות כמו שאתה רואה אותה. מאוד. ומה לעשות ש...
יכול להיות מאוד שאתה מכיר נשים מאוד מסויימות...
על אותו משקל: את מכירה גברים מאוד מסויימים....צקון לחש

ואם להרחיב את בין השורות החצוף שלך, כנראה שהגברים בחיים שלך לא יודעים צדיקות מה היא.

כל טוב גמלך.גמדיתלאגמדהאחרונה
רק מעיר... בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראלדבש חריף
זה לא רק בגלל נשים יהודיות..
אמנם לפי המדרש זה נראה כך..

אבל אם נתבונן.. לפי הפשט זה ממש לא כך..

בזכות בת פרעה המצרית שאימצה את משה לבן (כמקובל באותה עת שבנות המלכים מאמצות ילדים).. נעשה משה רבינו ורבן של כל הנביאים.. לשליחות הרת גורל שתביא את הגאולה.
ובזכות שפרה ופועה המילדות המצריות שמילדות את העבריות.. ומתחילות מרד סמוי בפקודת פרעה, ומחיות את הילדים משום שהן יראות את האלוהים..
בזכותן עם ישראל נגאל..
מאיפה הבאת ששפרה ופועה מצריות? המדרש אומר שאלה מרים ויוכבדצקון לחש
עבר עריכה על ידי צקון לחש בתאריך ז' בשבט תשע"ז 02:49

והשמות עצמם הם לא מצריים.

 

לגבי בתיה, חזק ואמץ! רעיון יפה, שבכלל לא חשבתי עליו.

 

אעתיק לכאן מויקיפדיה את מסקנות המחקר על השמות, שמראות גם ארכאולוגית שאלה היו שמות של "עבדים", וגם שהשורש שלהם שמי (אמנם החוקרים אומרים שזה ארמי).

 

The name is found in a list of slaves in Egypt during the reign of Sobekhotep III. This list is on Brooklyn 35.1446, a papyrus scroll kept in the Brooklyn Museum. The name is written šp-ra and means "to be fair" or "beautiful". The name may be related to or even the same as the Aramaic Sapphira and (up to slight morphological adaptations) as Siphrah, the name of the Hebrew midwife. The name of the second midwife, Puah, is a Canaanite name which means "lass" or "little girl".

 

כלומר במפורש הן לא היו מצריות.

או שמות שבאו מכנען, או שמות ארמיים, שבקלות אפשר להבין למה הם היו כינויים של שפחות יהודיות במצרים.

 

לגבי השם פועה, ראה מחקר לשוני כאן

https://books.google.co.il/books?id=aE7EyQ_HQAMC&pg=PA707&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

 

אמנם המחקר שם לא ודאי, אבל נראה שזה לא שם מצרי, אלא אוגריתי, שפה שמית.

טוב אז...דבש חריף
עבר עריכה על ידי דבש חריף בתאריך ז' בשבט תשע"ז 08:28
הממלכה המצרית הקדומה בתקופת בני ישראל, היתה בפחד טראומתי מזרים שנכנסים לתוכה. בזיכרון הקולקטיבי של האומה היה ידוע אותה תקופה שבה נכנסו זרים מארצות המזרח התיכון כרוכלים, כתיירים, ונלחמו בשלטון הפרעונים המקומי ותפסו את הממלכה למשך 100 שנה. מצרים לא היתה הצפון קוריאה של ימינו או ברית המועצות של שנות ה60. היא היתה ארצות הברית של לפני 3500 שנה. היתה התערבות של בני אדם, ומיתוך כך התערבות של תרבות, מושגים, ושמות,וכל זה עוד לפני שעם ישראל חשב להגיע..

השמות המצריים שנצמאים בתנ"ך עוברתו לעברית תנכית. הדוגמא המובהקת זה השם הידוע והמוכר משה. בת פרעה קוראת לו "מס" כמקובל אז לקרוא לילדים מאומצים. אולם התנ"ך מעברת את השם למשה.

לכן ההוכחה מלשונית מהמחקרים על התנך לא הכי מתקבלת.. אם כי אתה לא חייב להסכים.

אף על פי שאני לא חסיד ויקפדיה.. גם שם מזכירים את הדיון על המילדות.. האם הן מצריות או לא.. וגם על פי המחקר זה לא ברור

אני אישית חושב שאין מסר יותר גדול ממרד של נשים מצריות אלו.. לא להרוג את הילדים על האבנים, ולחיות אותן.. מרד בשם המוסר נגד עריצות שלטונית (כדברי נחמה)
אתה לא צריך להיות חסיד ויקיפדיה, הבאתי לך את המקורותצקון לחש

כל הדיון שלך בשם של משה, לא שייך לשמות האחרים, שבמובהק הם שמות שמיים.

והשם שפרה הוא שם שנמצא ארכאולוגית כשם של שפחה.

אל תערבב את שמו של משה עם שאר השמות.

 

המסר של מרד נשים מצריות הוא נחמד, אבל הוא לא אמיתי.

הרעיון שלך הוא סברה יפה, אבל זה נגד המדרש ונגד המחקר שמסכימים בעניין הזה.

 

המסר של מרד של בתו של המלך עצמו, הרבה יותר חזק בעיניי.

ונראה גם מכל הסיפור בתורה ומהמדרשים דבר יותר נפלא מזה, לאף אחד לא היה חדש שמשה היה ילד עברי בבית המלוכה, ועדיין פרעה גידל אותו.

ענית לך על המקורות שהבאת..דבש חריף
שמצריים היתה תרבות מתפתחת מזרים שנכנסו לה.. ולא תרבות סטטית שמרנית. זה לא מחייב שאלו נשים עבריות.

המחקר שהבאת מנסה לבדוק מאיפה מגיע המילים ספ-רה ברשימת העבדים.. ומניח תוך השתמשות באסוציאציה לשם שפירה (טובה) כשם ארמי. ופועה כשם כנעני, בלי קשר לזה שזה רק השערה אסוציאטיבית ותו לא.. אין להם הוכחה שהן היו יהודיות, כי כמו שכתבתי למעלה היה שיחלוף תרבויות בין התרבות המצרית לארץ ישראל, עוד לפני שבני יעקוב חשבו להגר למצריים.

כל זה בלי קשר לזה שזה רק אסוציאציה. והנחה ולא הוכחה.
הוכחה מאסוציאציה בלשנית היא לא הוכחה, היא רק הנחה

" ויליאם פוקסוול אולברייט ואחרים קשרו את השם פועה עם פע'ת, בתו של דנאל הנזכרת באפוס האוגריתי עלילות אקהת, וייחסו לשם את המשמעות האוגריתית של פע'ת = ילדה או בחורה. אחרים מצאו בשם משמעות מערבית וטענו שמשמעותו "ריח בושם", "פריחת הכופר" או גור של גמל." (הועתק מויקפדיה)

זו דוגמא להשערות באסוציאציה של השם פועה..

למרות שאני אישית חושב שהן מצריות... אין לנו שום הוכחה מחקרית אם הן היו יהודיות או מצריות.
ולכן אם מישהו יסבור כמו פירוש מסויים, הוא לא חטא לאמת כלשהיא.. כי אין בזה הכרעה. והרבה גדולים וטובים חשבו שהן מצריות, אף על פי שיש מדרש שאומר אחרת. המדרש הוא יותר חינוכי מאשר היסטורי.




כשהמדרש אומר ככה, זה מחייב. אתה מביא לי טענה נגד המדרש, כשישצקון לחש

ראיות מחקריות שמחזקות את המדרש.

וכתוב לך במפורש ששפרה היה שם של שפחה.

 

לא מבין למה אתה מתעקש ללכת נגד חז"ל. ועוד כשכל הראיות מסכימות לכך.

מצחיק בתור אדם תורני לדחות מדרש מפורש שאף אחד לא חולק עליו, בטענה שאין ראיות מדעיות.

ועוד יותר כשיש ודאי ראיות שמחזקות את המדרש.

 

אין שום מחלוקת לגבי העובדה ששפרה ופועה הם שמות שמיים. יש מחלוקת רק לגבי איזו שפה הם באו ממנה. וכל מי שבקיא בלשונות יכול להסביר לך למה יש כמה מילים בכמה שפות שכולם שמיות, שדומות לכך. והתשובה פשוטה - כי מקור השם בשפה שמית (שחולקות המון מאפיינים), לא משנה איזה.

 

בקיצור לפני שאתה נכנס לדיון המדעי, תסביר לי למה בדיוק אתה מעז פנים כנגד חז"ל ומסורת של תורה שבעל-פה בתור אדם שטוען שהוא מאמין ובן תורה.

זה שם שמי. אבל אין הוכחה שהן יהודיות. היו מהגרים.דבש חריף
אני טוען כמו המדרש שאומר שהן מצריות ונתגיירו. (נתגירו לא במובן של דת יהודית, אלא עשו מעשה יהודי)
עצם זה שהן יראות את ה' זה עצמו מעיד על התגיירות.. (למרות שהללו עובדי עבודה זרה והללו עובדי עבודה זרה)

א. הרלב"ג בפירושו לתורה פרשת בראשית בהתחלה והרמב"ם בתשובותיו תנח. ובפירוש המשנה סנהדרין י,ג - שאין מחוייבות לפרשנות חז"ל המקראית. רק אם זה בגדר פרשנות בלבד.
והמדרש הזה הוא בגדר פרשנות. בלי קשר לזה שיש בו מחלוקת במדרש עצמו, ובמדרש אחר.

ב. האברבנל סובר שהן היו מצריות. בטענה שזה הכי מתקבל על הדעת

ג. מותר לך לשבור מיתוסים.
המדרש לא אומר יהודיות, אלא יוכבד ומרים. ככה שגיור לא היה כאןצקון לחש

אתה מביא לי את כל המפרשים המחקרים כדי להגיד שאין מחוייבות לפרשנות חז"ל?

מדובר פה אגב על מסורת, לא פרשנות. ככה שגם הנ"ל לא נכון.

 

לא מכיר את האברבנל הזה אבל הנ"ל תקף לגבי דעתו.

 

ג, מותר לך לשבור מיתוסים. בעיקר כאלה שסוברים שחז"ל והמחקר לא מסתדרים אף פעם.

כמו כאן למשל, שיש התאמה יפה מאוד בין המחקר לבין המסורת שבחז"ל.

 

ככה שהקושיה חזרה עליך.

אז אני טוען בתוקף שבמקרה הזה אין מסורתדבש חריף
ולכן אני חייב לומר שהמניע של חזל חזל במקרה הזה לא נבע מתוך ידע היסטורי על העבר, אלא מיתוך גישה חינוכית להווה. (הרבה פעמים חזל לא באים לספר היסטוריה אלא לחנך)

ולמה אני אומר שלא היה להם מסורת?
משום שכל מקום שיש בו מחלוקת אין בו מסורת. וכאן המדרש במחלוקת בתוך עצמו עם שני מאן דאמרים.. וגם יש מדרש חולק בילוק"ש שהן מצריות והתגירו, אז חזל לא דיברו מיתוך מניע של ידע היסטורי במסורת... אם כך ממה הם דיברו? מיתוך רצון להעביר מסר חינוכי.
מוזמן להביא את מקור המדרשצקון לחש


ילקו"ש יהושע, רמז ט.דבש חריף
זה גם מוזכר בויקי
המקור שם לא זמין. בכל מקרה תראה את הסיכום שם בדברי שד"לצקון לחש

אסתכל בילקוט שמעוני ב"נ כשאוכל.

 

בכל מקרה הרבה יותר מסתבר כמו חז"ל מאשר הילקוט שמעוני שהיה מאוחר בהרבה.

כל שאר התירוצים של מי שמצדד בדעה הזאת קלים לדחיה, והם תירוצים של "מחקרים" למיניהם. מזכיר לי את הטענה שכל "אריה" במקרא זה צבוע - רק כי לא רואים פה אריות.

למרות שברור לכל שהאריה האסייתי היה בתפוצתו גם פה בארץ ישראל עד תקופת התנאים (דבר שתואם את המסורת של גזירת רבי חנינא בן דוסא על האריות).

 

בקיצור, כשהמחקר והמדרש מתחברים, קל לי לסבור כמו המדרש.

 

משאר הטענות אני חוזר בי, אם הילקוט שמעוני מצטט מדרש כזה, אין לי טענות נגד מי שאוחז בדעה הזאת.

גם אם נראה לי שחז"ל בבלי צדקו מהדעה השניה.

מבין את הרצון לאשש את המדרש עם המחקר..דבש חריף
אין לי טענה נגד מי שסובר שהן יהודיות, כמו שאין לי טענה נגד מי שסובר שהן מיצריות.

פשוט לי יותר הגיוני לחשוב שפרעה יסמוך ויצווה שמצרית תהרוג יהודים מאשר שיהודיה תהרוג את עמה..
אבל בין כך ובין כך.. זה לא משנה לנו כלום.
פרעה היה מגלומן שחשב שהוא יכול לעשות הכל... זה לא מדרשצקון לחש

זה פשט הפסוקים, לכן לא קשה לי להבין שהוא חשב שהוא יכול לעשות דבר כזה.

פרעה היה טמבל לאורך כל הפרשיות חחח

זה שהוא האמין במאגיהדבש חריף
וגם בתקופת בני ישראל שהאמינו בפנתאיזם ובאלים רבים לאחר המהפך של המונותאיזם באל השמש..
עדיין אף טקס מאגי לא יכול לגרום לאנשים לעשות משהו.
המאגיה אומרת שאתה יכול לשלוט בטבע.. (בשונה מנס שהמסר שלו הוא הפוך שהאל ולא האדם שולט בטבע)
כל זה במסגרת הטבע, אבל לא על בחירה והכרעה של אנשים.. ולכן לפרעה היה ה"א שהן לא מקיימות את שליחותן.

קשה לי להאמין שפרעה עד כדי כך טיפש שהוא חשב שהמאגיה שולטת באנשים.
אתה נשמע כמו הדרדעים עם האובר-רציונליזם הזהצקון לחש

דעת רוב ככל גדולי ישראל לפני ואחרי התקופה הידועה בראשונים, ודעת כל המקובלים, אחרת ממך.

מאגיה אכן משפיעה (ראה בדרך ה' לרמח"ל). עד כמה ואם זה מכופף את הטבע זאת שאלה שלא שייכת למציאות שלנו ברובה.

אלא אם עוסקים ברפי שכל, דבר שלא כל-כך נדיר.

 

אבל דעתנו היא שהמאגיה משפיעה.

 

לא בגלל שפרעה היה עובד ע"ז ומכשף מדומיין אני טוען שהוא אידיוט.

המגלומניה שלו מתגלה לאורך כל הסיפור, דווקא בדברים הרגילים. אתה לא חייב ישר לברוח לשוליים.

כמו כמעט כל רודן ושליט מטורף, השפיות והעיסוק בהזיות ובשגעון גדלות לא היה זר לפרעה.

בפשטות, כשאתה רואה את העולם סביבך מתפרק, ועדיין מתעקש לשעבד עם - אתה אידיוט, לא משנה שאתה המנהיג של האימפריה הגדולה בעולם.

אתה נשמע כאילו הכרת את פרעה מקרוב..דבש חריף
לא כתבתי בתגובה שמאגיה לא משפיעה.
אמרתי שמהעניים של המאגיקון היא לא משפיעה על בחירה של אנשים היא משפיעה על טבע.. אם ירד גשם או לא.. וכ'ו
ברור שלא גשם, בשביל זה יש ברכת גבורות. ולך תדע, אולי הכרתיצקון לחש


המאגיקון יגיד לך שכן גשם. אם לא יורד. זה כי לא עשית את הטקסדבש חריף
מספיק טוב.
המאגיקון הוא אדן ששולט בטבע.

לעומת זאת הנס המקראי מעביר מסר הפוך לגמרי זה אלוהים יחיד ששולט בטבע.. והאדם הפסיבי שצופה בלבד ללא יכולת להתערב ביצירה של אלוהים
וואו איזה פצלושש והשרשורבני.
הזה ישן.. לא קראתי כלום מהתגובות שלכם רק כמה מילים באחרונה איך הגעתם לכל הרוחות לדבר על איש גשם?!?
כשהמסר הוא חינוכי ולא היסטורידבש חריף
אז אין פה קשר לכפירה בחזל ח"ו כשאני אומר שהן מצריות.
הם באו להעביר לנו מסר מסויים.
פעם גם אני חשבתי ככה...תן בי כח

חשבתי שמי שמתחתן מאוחר יותר אז הוא פחות טוב ומי שרווק יותר מבוגר יהיה לו קשה למצוא בחור או בחורה טובים... 

אבל אז פגשתי כ"כ הרבה בחורות מדהימות ממש שהן כבר לא צעירונות ופשוט הקב"ה החליט לעכב את הזיווג שלהן... ומי שיזכה בהן אשריו... 

הפוך לגמרייייימתנת שמיים
הבנים הטובים כבר נתפסיםםם
ואם לא אז איפה אתם???
מזכירה ליפה לקצת
לפני חצי שנה שדכנית אמרה לי
'בגילך בעיה למצוא בחורים טובים באמת' (מבחינה חסידית, רוחנית)

בהחלט מעודדת
חחח תגידי לה שגם שדכניות...אליפלא


חחח אנשים! אף אחד לא נתפס! קראתי משפט יפה פעם-אליפלא

יש אנשים מדהימים שפגשנו אותם בזמן הלא נכון ויש כאלו שהם מדהימים כי פגשנו אותם בזמן הנכון.

 

(לא זוכרת את התחביריות שלו אבל זה היה הרעיון...)

אף אחד לא נחטף או נחטפתזוהרת בטורקיז
יש בחורים טובים בכל מקום,וגם בחורות טובות וצדיקות אמיתיות!.
תאמין תפלל,ואולי גם קצת לברר לפני
הרבה אמונה והצלחה.!
בטוח נשארה אחת בשבילך!פה לקצת
אתה רק בן 24 !!!ברגוע

יש עוד מלא בגיל הזה שלא נשואים/נשואות

למה אתה בשוק. המחשבה הגיונית...נפש חיה.
לא יודע..ברגוע

כי זה נשמע כאילו כבר לא נשאר עם מי להתחתן..

ותכל'ס הרוב מתחתנים בערך בגיל הזה. (והוא גם בן)

 

למה מי שהתחתנה כבר זה אומר שהיא יותר טובה, ולא נשארו עוד?

 

אני לא שופט אותו על הרגשות שלו.

רק רוצה לעודד אותו!

בוודאי. ואני מחזקת מהצד שזה הגיוני. אמנםנפש חיה.
עדיין נשארו אנשים רווקים
@@עוז לעמו
"כי לא יחדל רווק מקרב הארץ" מוסב גם על הצד השני...



השם ית ישמח את כל מי שצריך בזמנו
שיהיה לטובה ולברכה!



יכולה רק לומר שההמתנה הזו שווה.


גם אני הופתעתי שראיתי 24. ביחס לכותרת ציפיתי לראות בכ"אאופטימיות
גיל 28 ...
רק לעודד-בנות אוהבות גברים בוגרים.
וגיל 24 נשמע הכי סבבה לחתונה, אז....תתכונן!
^^24 זה אחלהה גיל לבנים!!לב טהור:)
עד שמוצאיםמתנאל~
עבר עריכה על ידי מתנאל~ בתאריך ב' בשבט תשע"ז 00:02
זה יכול להיות 25 לא שזה בעיה זה פשוט המהפך משנות העשרים המוקדמות למאוחרות. וגם יכול לשלול אופציה של בנות צעירות לפעמים.. אבל למי אכפת זה אחלה של גילל
להפךטרולי עוגמן
ככל שעובר הזמן הגבר מתבגר ומתפתח והבנות הטובות ירצו שדווקא אתה תחטוף אותן.
מי צריך בכלל 'בחורה טובה'?הגולש האחרון
העיקר שתהיה מתאימה ומשלימה⁦
כן...טרולי עוגמן
אבל לכל אחד יש תכונות שהוא רוצה שיהיו בזיווג שלו.
פשוט לפי ההגדרה הזאת כל בחורה טובה לבחור שמתאים לה.
נו נכון לגמרי..הגולש האחרון
אז נפתח שרשור כזה:טרולי עוגמן
ככל שהזמן עובר כל הבחורות המתאימות נחטפות
אמממ לא, הכי מתאימה יש אחתהגולש האחרון
בעזרת ה'טרולי עוגמן
שהאחת תבוא בקרוב!
אתה לא צריך את כל הבחורות הטובות.ותן טל

אתה צריך רק את זאת שתהיה אשתך. ואני בטוח שהיא תהיה בחורה טובה, ככל הנראה הרבה יותר טובה ממה שחלמת עליו

 

ואגב, זה עובד גם הפוך, לכל הבנות שחושבות שכל הבחורים הטובים נחטפים...

 

שבוע טוב וחודש טוב!! התחיל חודש שבט, אתם יודעים ויודעות מה זה אומר...

 

שנשמע

בשורות

טובות!

שמעתי את זה בכניסת שבת בדיוק^אופטימיות
יפה.
אין אדם נוגע במוכן לחברו אפילו כמלוא הנימהבת מלך =)
לא בטוחה שזה ציטוט מדוייק.
אבל העיקרון מובן.. (:
זה תלוי בנו..מבקש אמונה

אם לא דוחים על שטויות אז הבחורה שמיועדת לנו תחכה לנו

ואם אנחנו דוחים על שטויות יש באמת סיבה לדאוג.

 

חצי חיוך

גם הבחורים...די נו


אבל נכנסות חדשות למשחקנפשי תערוג
שטויות במיץ בידוק דיברתי עם חברות ובדרך כלל זה הפוךהפי
הייתי אומרת הפוך..ביינישית
כל הבחורים הטובים נחטפים אבל אני מאמינה בה' שהוא מזווג את הזיווגים ולכן המשפט הזה לא תקף מבחינתי..ממליצה לך לחשוב גם ככה
אומרים דווקא הפוך אבל אני אומר שניהםמאור דוד
יש צדק מסוים בדבריך....maorx15

אבל במקום לקחת את זה למקום של ייאוש, תסתער עם העובדה הזאת קדימה, היינו, תהפוך את נושא השידוכים למשמעותי עבורך ותשקיע בו.

להירשם אצל שדכניות, להתפלל בכותל על הזיווג ועוד השתדלויות כיד הדימיון הטובה...

וגם אם לא הולך אחרי כל זאת, אתה יודע שאת שלך עשית ואם הזיווג לא מגיע זה משום שקב"ה החליט שעוד לא הזמן לשלוח לך אותו חיוך

וואו ממש ממש לא!!מישהי 1
יש כל כך הרבה בנות מתוקות ואיכותיות וטובות!!
רק צריך לדעת איפה לחפש
אצל בנות זה דווקא פחות בעיהאהבה בתענוגים
כי בנים יכולים להתחתן עם מישהי שקטנה מהן ב5-7 שנים...
בנות פחות...
כן..ניר =)
יותר בעיה אצל בנות.. אבל מה לא כל מישהי בת 18 19 תרצה פער כזה. אם הוא בן 24 25
מסכימה.אופטימיות
למרות שהציעו לי מישהו בן 24 כשהייתי בת 19 וחשבתי ממש...רק אם הוא משהו מיוחד,איכותי אז כן.
אבל כך סתם אעדיף בתור בחורה בת 20 מישהו עד 23...(וזה ככ מצחיק אותי עדיין לכתוב..כאילו אני מנהלת את העולם...מחר דווקא ה' יביא לי מישהו בן 25)
כי רק אלה שהן בנות 18-19 הן טובות?אהבה בתענוגים
וכשהייתי בת 19 יצאתי עם מישהו בן 26... דווקא היה גבר.
כולן טובות ציינתי עוד נקודהניר =)
גם בקשר הפותח
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יש לך עבודה רגשית לעשותמשה

גם על זה שאתה 'מחזיק' אותה, וגם על החרדה שהייתה לך בתוך הקשר.


אחרי שתעשה אותה

אתה תראה פלאים. מבטיח.

מה זאת אומרת "מחזיק"?מה כבר ביקשתי

ואיך עושים עבודה רגשית? 

תתחיל בלכתוב בפנקס רשימותמשה

אחר כך יש לי עוד כמה כיוונים. אבל אני לא מכיר אותך מספיק בשביל לענות לעומק. בגדול זה אומר יותר ביטחון עצמי ויותר תשובות של פורום רגישים (גם שם קיבלת ממני תשובה אבל קצת אחרת).

זה כואב, אך תזהר לתלות את הערך העצמי שלךadvfb

במישהי כזאת או אחרת.

היא לא אהבה את זה, מי אמר שהיא מייצגת את כל הבנות?

כולם מיואשים ושבורים, אך זאת אשליה.. אל תחשוב שזה אישי שלך

בודאי שיש לכאב שלך מקום.

זה לא נעים וחשוב להרגיש את הכאב של הציפייה שהתנפצה.

זה חתיחת משבר, בחורה שאומרת לא, שמסבירה למה לא.

אני אישית לא ממליץ לך לקחת איתך את הפרשנות שלה. 

מה ששלה שלה. מה ששלך שלך.

 

מקדיש לך את שורות השיר -

 

"זה ניראה לך אבוד
ושאין לך סיכוי
שאותה אהבה
תבוא לך בשינוי

וביטוי שימו לב
מה אפשר להגיד
ומי יודע מה צופן העתיד
מי?"

 

 

בסוף אתה לא צריך את על הבנותתפוחית 1

אלא רק אחת

והאחת שלך תתחבר לאופי שלך..


ברור שזה מאכזב ממש. אבל אל תסיק מזה מסקנות מייאשות עליך 

ואוו אחי, משתתף בצערךדרייב

לצערינו העולם הזה עדיין לא טהור.. ואנשים טובים כמוך פעמים רבות נופלים בין הכיסאות ולא זוכים להערכה הראויה. אהבה אכפתיות ורגישות אלו תכונות טובות שלא נמצאות אצל כל אחד!

אך במציאות הזו, נשים מעדיפות ונמשכות דווקא לגבר חזק ומוביל יותר מאשר גבר אכפתי שרוצה בטובתן.. יש לזה סיבות פסיכולוגיות שמקורן מהגו'נגל והטבע החייתי.

מהסיבה הזאת ישנם נשים שמתאהבות דווקא בגברים רעילים ואפילו פושעים, שלא סופרים אותן ויחליפו אותם כמו גרביים...

לא משנה כמה התקדמנו ומעמד האישה כיום מכובד מאי פעם, נשים עדיין מחפשות ביטחון מגבר.


וגם אתה כאדם טוב ואימפתי, יכול לנסות להשתפר בתחום הזה. מתוך הבנה שזו הטובה הגדולה שאתה יכול לתת  לאישתך העתידית בעז''ה שתאהב ותעריך אותך!

לכן בתחילת קשר מומלץ לבוא, על אף כל החששות, והרצון הטוב לשיחה חופשית ורגישה, דווקא להיות יותר מאופק ויציב. לא לשדר נלהבות או התעניינות גבוהה מדי. לאחר שהאישה תראה את יכולותיך, לנהל קשר ושיחה, היא גם תרצה לראות את הצדדים הפנימיים שלך יחד עם החששות והקשיים.

מצרף סרטון שלמדתי ממנו הרבה, ובכללי ירון ויסברג הוא אלוף בתחום. ממליץ לכולם בחום!😉

אהלן אחשפלות רוח
עבר עריכה על ידי שפלות רוח בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 1:37

קודם כל רק רוצה לשתף שגם אני בחור רגיש, כלפי חוץ זה לא נראה ככה בכלל בכלל בכלל, אבל בפנים אני ובעיקר הקרובים אליי יודעים את זה, כשהייתי קטן הרגשתי את התחושות האלו של "אני לא מספיק גבר" היום אני יודע שזאת אחת התכונות החזקות שלי, אני יודע לזהות אנשים וסיטואציות, ממש להבין מה הם מרגישים ולמה וגם מה להגיד או לא להגיד. וגם בפגישות וקשרים זה משהו שלא רק עוזר לי, אלא ממש מוביל אותי בקשר, אתה יותר מכיל יותר יודע איך לגשת מה לדבר ואם בכלל צריך לדבר או פשוט לשתוק ולהקשיב, וזאת תכונה שלהרבה מאוד גברים פשוט אין, שמעתי כמה פעמים מנשים שיש לי אינטילגנציה רגשית מאוד גבוהה ושהן אהבו את זה מאוד, אני מאמין שאני ואתה דומים בזה.

עוד עניין, ככה השם ברא אותך, והוא לא עושה טעויות, שמעתי מרב מאוד חשוב, שמה זה "חנוך לנער על פי דרכו" ? מה הכוונה?

אז הוא פירש בצורה כל כך פשוטה ומדהימה, נניח פלוני קיבל ילד עם תכונות של אסרטיביות מנהיגות וכו שבילדות אצלו באות לידי ביטוי בחוסר שקט הוא כל הזמן קופץ רק משתולל כי יש בו תכונה שהשם טבע בו להנהיג ולהוביל והוא כרגע ילד, אין לו מושג מה לעשות עם הצורך הפנימי הזה אז הוא מתפרץ החוצה בצורה כזאת, ואם אנחנו בתור הורים נבוא ונרגיל אותו לשבת ולשתוק ולא לקפוץ ותפסיק לזוז כל שניה ושב בשקט וכו וכו, נעלה לשמים אחרי 120 והשם ידון אותנו על זה, "מה עשיתם לבן שלי? נתתי לו תכונות מנהיגות כי התיקון שלו בגלגול הזה היה להוביל אנשים, להוביל מיזמים, להוביל פרויקטים, להוביל דברים, להזיז אנשים לא משנה מה, היה לו ייעוד מסוים שהחינוך הקלוקל שלכם הרס את התכונות שהיו צריכות להביא אותו לייעוד שלו".

וכן לגבי ילד רגיש, הורים שינסו לעשות ממנו גבר גבר, ואסרטיבי וכו, זה לא שייך, הילד הזה יש לו ייעוד ספציפי שבגללו הוא נולד עם תכונה חזקה של רגישות, הוא צריך לטפל באנשים, לעזור לאנשים על ידי זה שהוא מרגיש אותם ומבין אותם ואתם בתור הורים הרסתם אותו וכל הנשמות שהיו צריכות בגלגול הזה להיעזר בו ולעבור דרכו לא קיבלו את העזרה שלהם רק כי חשבתם שאתם יודעים יותר טוב מבורא עולם וניסיתם לשנות את התכונות אופי של הילד.


 

ובנימה אופטימית זו דוד, היא הפסידה קצת הרבה. וכנראה שבאמת זה לא נכון לה, אבל זה לא אומר שאין מישהי בחוץ שזה הכי נכון לה בעולם וצמאה לזה, ואל תתייאש מזה שהיא אמרה שאתה מה שהיא מחפשת אבל החליטה לסיים בכל זאת, אחדש לך, אתה לא מה שהיא מחפשת. והיא לא מה שאתה מחפש.

מה שאני מנסה להגיד זה שתקבל את זה שזה מי שאתה, כי ככה השם החליט והוא לא עושה טעויות, מי יודע מי צריך להנות מהתכונות שלך אולי הילדים העתידיים שלך, אולי אשתך, אולי קודם כל אתה בעצמך, וגם נראה לי שכשתהיה מי שאתה ותרשה לעצמך להיות עם האופי שלך בלי להלקות את עצמך זה יעשה רק טוב.

תחייך אח שלי השם איתך (:

 

שאלה קטנהפצל"פאחרונה

"בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה"

דיברת איתה על זה?

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfbאחרונה
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפי
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
מהלבברוקוליאחרונה

ואתה מרגש אותי 

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בסדר גם אתה רשמת שטויותהפי

קשה להתייחס לזה ברצינות

לגבר מותר לאישה אסור ..

נו באמת

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפי

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

אתה מתחתן איתה לא עם המשפחה שלה.shindov

לא פוסלים על זה, לפני פגישה.

...יוני.ו.אחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה

אולי יעניין אותך