ממש לא נכון ש"שמירת נגיעה מתגמדת לעומת" וכו'.. זה דבר בסיסי ביותר. אין דבר כזה "מתגמדת".
דבר שני, האמת היא בדיוק הפוכה. מאה ושמונים מעלות:
האפשרות לבדוק התאמה, היא עוד יותר באופן הכשר, מלבד שכך האמת שצריך לנהוג. ההיכרות בין האנשים צריכה להיות של האישיות אל האישיות קודם כל. וגם - כל האופציה של נגיעה, לא במישהו שהוא בסופו של דבר אדם אחר, "זר", אלא מתוך שנהיים משפחה, בלבד. אז זה מבטא משהו אחר לחלוטין.
ומי שאינם שומרים על כך, ל"ע, בגלל "אי התגברות", אז כבר הצד התאוותני, שלא במקומו הנכון, מסמא את העיניים, מעוור את היכולת להכיר באמת, והתוצאה היא הרבה יותר מקרים של אנשים שאו שנמאס להם זה מזה כבר לפני הנישואין והשאירו את הצד השני בצורה שכבר לא יוכל להתחתן ברעננות כמו שהיה יכול קודם לכן; או שאחרי הנישואין, כשכבר נעשה ליבם גס זה בזה, גילו שבעצם כלל לא הכירו, ולא העמיקו בקשר הנפשי, ולא הרגילו עצמם לכך שהקישור העמוק הנפשי כאיש ואשתו הוא הקודם לכל - ואז החבילה מתפרקת, וספק אם יזכו לבנות משהו בסדר הנכון. וזו לדעתי אחת הסיבות המרכזיות לריבוי הגירושין כיום. הרבה יותר ממה שהזכרת שאת "מכירה".
שלא לדבר אם נסחפו מכך לפריצות לגמרי, שמה שייך לומר "מתגמד" מול ש"לא בחרו נכון את אהבתם".. איסור חמור של תורה, החרבת הסדר האנושי הראוי - גם אם היום מבלבול הגויים כבר נשכח במקומות מסויימים - אינו מתגמד כלל וכלל.
ואין בנין אהבת אמת, ולא כבוד אמת, כשאדם "נוגע" במישהי שאינו בטוח אם בכלל יתחתן איתה, רק כדי שבינתיים יוכל להמשיך לבדוק כביכול.. בדיוק ההיפך. זה מה שהורס את היחס הזה ואת היכולת הזו. ולא פלא שה"תרבות" הזאת משאירה אחריה שברים רבים ומסכנת את האפשרות לחוש את ההבדל הגדול בין שני אנשים לאנשים נשואים.
ולגבי האנשים שאת מכירה, מי אומר שזה בגלל זה.. כשלאנשים לא הולך - אז יכולים למצוא הרבה תירוצים להאשים בהם את ה"מצב". אולי אם ההיפך, אז היה להם עוד יותר גרוע: או שהיו נסחפים אחרי האשליה של ה"נגיעה" והיו חווים עוד יותר חזק את השבר הזה אחרי נישואיהם - ואז גם לא היו יכולים להתנחם בכך שלפחות שמרו את ההלכה והבריאות הנורמלית - או שהיו מושכים הרבה זמן לפני הנישואין והיו נפרדים, ומשאירים את הבחורה מרוסקת, ועם ספק-יכולת להתחתן מחדש בצורה נורמלית...
ב"ה שההלכה, מלבד עומקה שמעלה הטבע, מנהלת כאן גם את הטבע בצורה הבריאה והנורמלית ביותר.