רמה דתית? אופי? סתמי לחלוטין?
שאלה לבנות, וגם לבנים...ביינשון
רמה דתית? אופי? סתמי לחלוטין?
נכון שזה כתוב בשולחן ערוך אבל..דגן ותירוש
בימינו ההלכה הזאת אינה ידועה בכלל וכיום יש הרבה רבנים שלא פוסקים כך להלכה משלל סיבות כך שבאמת לא חושב שזה מעיד על משהו.. ובכ'מ פרופורציות, בימינו שיש המון חוסר צניעות בתרבות הכללית והיא חודרת אלינו, יש דברים בסיסיים יותר לשאיפה.
מעיד על כך שחלק מהבנות הולכות לפי הפסק הקל יותר.ענבל
האם זה רע? בעיניי לא.
האם זה מתאים לכל אחד? בעיניי כן ומי שפוסל על זה הוא טיפש אבל אני נותנת לאחרים לטעות בעצמם.
בכל מקרה, רבנים מתירים היום שיער פזור (כמובן תלוי איזה ותלוי איפה וכו וכו וכו) אז יש גם דוסיות שהולכות ככה.
לרוב אני מניחה שחרדלניקים לא יילכו ככה.
אבל כל השאר כן.
ב"הצלחה.
שהיא משתייכת לזרם היותר חרדי זה הכלהפי
עד כמה שאני יודע לא מקפידים על זה מחוץ לחינוך החרדי כל-כךצקון לחש
יש גם חרדיות שאחרי הגיל של הסמינרים וכו' לא ממש הולכות ככה למיטב זכרוני...
אני סתם חושב שאסוף יפה יותר, אבל לא חושב שיש לזה הרבה משמעות (יש מצב טוב שאני טועה).
אסוף זה פדוט כדי לשמור על הופעה צנועה יותר.נפש חיה.
העיקר שהשיער יהיה אסוף. לא משנה איך .
צמה זה כבר מנהג חסידות.
אז תכסו את הראש מגיל 12 כמו שנהגו בעבר בחלק מעדות המזרח...צקון לחש
אם אין בעיה בגילוי שיער בכלל, מה הבעיה בשיער פזור?
יש מספיק פוסקים שמתירים את זה
ויש שלא.פה לקצת
אז אם זה לא המנהג של הבחורה להחמיר היא פחות צנועה? זה רחוקצקון לחש
מאוד מלהיות נכון.
אם היא עושה מעיקר הדין משהו שמותר וזה לא דעה דחוקה או איזה קולא אין בזה בעיה וזה לא מעיד על ירא"ש בעיניי
מי פרץ לו לניק??ציף


מענין שדווקא *אתה* כותב את זה
מה?!צקון לחש
חחח גם אני תהיתי..לצלול לעומק
היא פשוט תהתה איך פתאום אתה יוצא 'מיקל'געוואלד
זה לא מקל או מחמיר, מה שהלכה זה הלכה. לא מתווכחים עם הפוסקיםצקון לחש
כן מתווכחים עם הלא-פוסקים...
העניין הוא שהקביעה מיהם פוסקים ומי אינםגעוואלד
למה הקביעה שנויה במחלוקת? יש לך הרשאה מפוסק לפסוק, אתה פוסקצקון לחש
אם לא, אז לא.
התנאי הראשון הוא לדעת את כללי ההוראה וללכת לפיהם.
ובכן,געוואלד
בהצלחהצקון לחש
לא. אבלפה לקצת
קוראים לזה סרקזם... חח. כשזאת לא ההלכה, זאת לא ההלכהצקון לחש
אין הלכה כזאת? אין עניין לאסוף את השיער?פה לקצת
יש פוסקים שאומרים א' ויש פוסקים שאומרים ב'. יש מחלוקת, ולכןצקון לחש
נהרא נהרא ופשטיה. זה שאני לא נוהג כמו המנהג שלך לא עושה אותי פחות.
אה אוקיפה לקצת
חשבתי שאתה אומר שאין בכלל עניין בלאסוף את השיער
לא... הבהרתי שיש גם יותר החמרות וגם יותר הקלות בהלכהצקון לחש
ומי שנוהג כמנהג שלו ע"פ ההלכה הוא בוודאי לא פחות ביראת שמים
השלב הבא הואעוד סתם אחד
בוא לא נגזים
צקון לחש
מאיפה הסקת שזה לא מעיקר הדין?חבוי
מלימוד הלכה. כמו שהובא פה בשרשור. כדאי לקרואצקון לחש
כיסוי מוחלט נחלקו הפוסקים. וגם מתי ואיך.נפש חיה.
בת צריכה ששער הראש יהיה בצורה צנועה.
כלומר
אסוף ולא מתבדר ברוח.
מספיק ברור?
זה לא נכון. זאת לא דעת הפוסקים. את מחמירה על כולן רק כי אתצקון לחש
מחמירה על עצמך?
מחילה, זאת לא דרך.
אתה כותב דבר שלא אמרתי כלל ולא אכנס למה ואיך.נפש חיה.
כתבת נגד "שיער מתבדר ברוח". דעת פוסקים ענקי הדורות שמותרצקון לחש
צריך להזהר לא להוציא לעז על גדולי עולם.
אפשר מקור לזה?אניוהוא
בפניםצקון לחש
שער פזור לבנות - שאל את הרב - כיפה
משנה ברורה (סימן עה יב) מביא בענין זה מחלוקת בין המגן אברהם שסובר כי אין ללכת בשער פזור אלה בצמות וכד' ומביא גם את דעת המחצית השקל והמגן גבורים שמקילין בזה.
שכוייחאניוהוא
אגרוייסע מציאע (לא היה לי מה לכתוב)צקון לחש
בהתחלה קראתי את השאלה ולא האמנתיזוהרת בטורקיז
אחרי זה חשבתי עם עצמי ויש בזה משהו.
לכתחילה ברור שזה לא אומר כלום.אבל ככל הנראה בחורות שכן אוספות את שיערן ולא מפזרות בכלל(מדברת על זה שהן תמיד עם קוקס או קוקו) ככל הנראה מקפידות על צניעות ברמה גבוהה ומסוימת.
אישית ממליצה לא להיכנס למקומות האלה..כל כך יש דברים יותר חשובים לבדוק.
זאת אומרת החלטה שלך כמובן כמה משקל לתת לנתון הזה..
קח בחשבון שיש בנות שפשוט אוהבות אסוף ולכן ילכו עם אסוף תמיד, ולא מתוך צניעות אלא מתוך העדפה.
בהצלחה רבה

לפעמים,ד.
מי שהולכת באופן שאינו פזור בגלל שנוהגת כדעת ה"מגן אברהם" (מן הסתם לא דווקא יודעת שזה הוא..), זה יכול להעיד על הקפדה בצניעות. אבל לא בהכרח.
אבל - מי שלא הולכת כך, לא בהכרח מעיד על ההיפך.
שהרי המשנה ברורה מביא אחרי דעת המג"א, את ה"מחצית השקל" ועוד שהקלו בכך. וזה דבר נפוץ למדי כיום. לפחות במקומות שלא רובן-ככולן נוהגות אחרת.
אז כמו עוד דברים, לפעמים מעיד על הטעם האישי, לפעמים על משהו, לפעמים על שום דבר..
מכירים לפי האישיות והמידות והירא"ש וכו' - ואז יכולים לעתים לראות אם יש קשר כלשהו, או לא..
דומני שיש בנות מעולות עם כל הסוגים של הענין הזה, בגבולות הטעם הטוב.
עניין של הרגל לענ''ד..רחפת..
מסכימה איתך עניין של חינוך מהבית..דובשניה
לרב לא מעיד על כלום, עניין של נוחות..dora

לאנוצת זהב
זה כבר נכנס לכל המגזרים..
תלוי אולי באורך..
לאדעת..לא
זה תמיד ההתלבטות שלי...אביול
בד"כ לדייטים לא הייתי הולכת עם שיער פזור. כי אני יודעת שיש שמקפידים על זה. בעיקרון עדיף כמה שפחות פזור
שאלתי על זה פעם רב דתי לאומיאדל34
והוא אמר שיש דעות מקלות ודעות מחמירות, ומהדעה המקלה שהוא הביא הוא אמר שצריך לפחות לאסוף קצת עם סיכה מלמעלה.
בעיני בכל מקרה אסוף יותר צנוע, אבל אם מישהי לא אוספת זה לא מראה על הרמה הדתית לדעתי.
מה שמראה זה אם החצאית לא מספיק ארוכה שלא לפי ההלכה. וזה אף פוסק לא מתיר.
לרוב לא מעיד לדעתי.גלגלית
כי שיער הוא אחד הדברים היפים באישה
ומכאן צריך לשאול
אם שיער באישה ערווה
איך זה שמתירים לבחורה רווקה ללכת ללא כיסוי ראש.?
זאת השאלה מצד האמת ולא הפוך.
אסוף צנוע יותר, בלי ספק . אבל לא כל מי שאוספת עושה זאת משיקולי צניעות .
ולכן זה לא בהכרח מעיד.
אבל צריך להתחיל עוד כמה צעדים לפני כן.הייזל
), והוא בלגן אותו?דיוק יפההלוי מא
חז"ל מסבירים אחרת וזה מספיק לי
גלגלית
מסתבר יותר שהסיר ממנה את הכובע או המטפחת המהממת..
דבר אחד נהיר לי ללא ספק: למרים ולאלישבע לא היההייזל

..גלגלית
וכיסוי הראש לאחר החתונה...סוס טרויאני
אחד הדברים שמלמדים על יראת שמים..
(מדברי מרן הרב עובדיה זצ"ל)
זה כבר בחז"ל. מקימיים בכיסוי ראש מצוות יראת ה':חסדי הים
יש נשים ויש נשיםהלוי מא
בתור מי שמתלבטת על זה כל בוקר מחדש
ולבנתיים אוספת..אורות השמחה
שיער פזור כן מעיד על פתיחות כלשהיא! לדעתי גם עם סיכה שאוספת קצת..
בנות חרדליות לרוב לא ילכו עם סיכה..
השאלה אם יש בזה משו רע בפתיחות הזו..? אולי לא צריך להיות חנוקית לגמרי ואין שום דבר לא צנוע בללכת כך..
זה כבר שאלה אחרת..![]()
ֶֶֶֶֶ^^אליפלא
תלוישקט רועם
על אופי זה בוודאי מעיד. בדיוק כמו לבוש ואופן דיבור. וזה לא קשור דווקא לבנות..
זה הכל מראה כלליאוריתושלה
יכול להיות שמישהי עם שיער פזור לגמרי והיא תשדר צניעות מוחלטת, כי זו הפנימיות שלה ויכול להיות אחרת עם שיער אסוף ובכל זאת...
יכול להיות, אבל בוודאי שהטעם האישי מושפע מהנפש החוצה..שקט רועם
נראה לי שהשאלה לא מנוסחת היטברחל=)
כן מראה על השתייכות תת מגזרית.
יש ציבורים, בתוך המגזר הדתי לאומי כמובן, שבהם לא רואים בנות שהולכות פזור. יש כאלה שכן רואים, וזה מעיד עליהן שהן בוחרות להיראות חיצונית סגנון פתוח יותר, ויש כאלה שזה לחלוטין נורמה אצלם ולא מראה על כלום. אבל הציבור שאצלו זה לא מראה על כלום, זה ציבור שמלכתחילה מוגדר פתוח יותר.
כלומר, שורה תחתונה, זה מראה חיצוני של פתיחות יחסית. לא מחייב על הנפש, בדיוק כמו שאורך החצאית לא מחייב, אך בכ"ז מראה שהבחורה בחרה להראות פן מסויים.
מה הבעייה בניסוח השאלה?ברגוע
זה בדיוק מה שהוא שאל- האם זה מעיד על משהו,
ואת כתבת שלדעתך זה לא מעיד על רמה דתית אלא על השתייכות.
בד"כ שיער אסוף, משדר רצינות וחכמה, ושיער פזורחסדי הים
[ככה אני מקבל את הרושם]
אמנם זה תלוי בבחורה. יש בחורות, שממש מתאימות להן אסוף, או ממש מתאימות להן פזור.
אבל למה החלוקה הזו בין יופי לחכמה?
הייזל
^^^^^^אופטימיות
לא חסר בכלל בחורות חכמות ורציניות עם שיער פזור.
ולגבי השאלה, אני חושבת שזה לא יכול להעיד על הנפש/רמה דתית אבל כן>>> יכול *לשדר* פתיחות בבחורה,וכמובן זה נורא תלוי במכלול,כלומר אם זה מתווסף למראה פחות צנוע,לבוש לא צנוע לצורך העניין אז סיכוי גדול שזה מגבש דעה מוצקה יותר שהרמה הדתית אינה גבוהה.
לכן אם המראה הכללי נראה צנוע והשיער פזור,לא הייתי ממהרת להסיק שזה מעיד על רמה רוחנית, כיוון שלפעמים אפילו בחורות עושות עבודה עם עצמן בהקשר הזה,כלומר הן יודעות שנראה יותר צנוע לאסוף מעט מקדימה ורוצות בכך..רק שקשה תמיד להקפיד ע"כ.
לא אמרתי שזה בהכרח סותר. התכוונתי מה זה משדר.חסדי הים
יכולה להיות בחורה חכמה ויפה. אמנם בעולם החילוני, יגידו לה לבוא לראיון עבודה עם שיער אסוף, ולדייט עם שיער פזור.
מעיד על רצינות. לא קשור לחכמה.ברגוע
בעיני זה משדר ולא מעידאופטימיות
עקרונית (לא קשור לדיון פה) אני לא כ"כ מסכים.ברגוע
אם מישהו בוחר לשדר משהו, אז זה מעיד על כוונה פנימית (בד"כ).
חשבת עלזה שלפעמים אתה רוצה משהו מבפנים ובפועל קשה לך לעשותו?אופטימיות
ברור, אני בכוונה לא רציתי לחזור לנושא של השיער וצניעות.ברגוע
אם נדבר על הדוג' שחסדי הים הביא (וגם על זה הגבתי מראש),
מי שבוחרת לבוא לראיון עבודה עם פזור אז כנראה שזה מעיד עליה שהיא פחות רצינית,
אין פה עניין של "קשה".
ובקשר למה שאת כתבת- לפעמים זה נכון, ולפעמים היא מ"אידאל" הולכת ככה,
ברור שמישהו מבחוץ בד"כ לא יכול לדעת, אבל צריך לראות מה היא בעצמה אומרת על זה.
אתה לא מבין, לא חשוב...אופטימיות
ראית את העריכה?ברגוע
עכשיו רואה,אופטימיות
אני חושב שזה משדר חכמה.חסדי הים
מכאן הגיע, המשל על הבלונדיניות.
אויש.הייזל
וואיי וואיי וואיי.אורה2x
אישית אני רוצה חכמה ויפה כמו.....חסדי הים
<צ>בתפילת השל"ה על הבנים, יש בקשה לזיווג בעלת חכמה ויופי. הלוואי שיתקיים בי!
[אם ה' יציב בפניי התלבטות, יותר חכמה או יותר יופי, ברור שארצה יותר חכמה.]
אמןאופטימיות

מקרוב אפשר לראות שבעלה גם מדהים בקטע השכלתי ואשיותי...
כן. הם מיוחדים.חסדי הים
היא באמת, מעלה תמונות מעולות.
כנל.אופטימיות
אתה מקשקש על החכמה!! אתה לא יכול לדעת כלום לפי צורת השיער.עובדת ה'!!
היא מבינה עד כמה היא יפה ושומרת על היופי שלה לבעלה שיזכה להיות הגבר היחיד בעולם שרואה את השיער המהמם שיש לה, שהיא שומרת שנים רק בשבילו.
אני ממליצה לך להסתכל יותר על הפנימיות של הבחורות שתצא איתן!
הסוף שלך לכאורה סותר את ההתחלה. אם אשה נשואהחסדי הים
זאת אומרת, שכאשר היא שמה כיסוי ראש, היא לא משדרת יופי כלפי העולם. רק כאשר, היא מסירה את הכיסוי ראש שלה, ונותנת לשערה להיות פזור בפני בעלה, אז בעלה מכיר ביופיה.
[הדגשתי, שאני מדבר על מה היא משדרת, לא מה שבפנים.
יכולה להיות אשה מאוד חכמה ויפה, ותשדר את אחד הדברים, או לא תשדר כלום.
אני משתדל להסתכל לבפנים. לא תמיד זה אפשרי.]
הסברעובדת ה'!!
כאשר האישה רווקה, ככה אני הבנתי, אם יש לה שיער ארוך אסור לה ללכת כשהשיער פזור.
אז היא יכולה ללכת עם צמה וכו..
ואז כשהיא נשואה היא תוכל להראות את שיערה המלא לבעלה.
בבקשה רק לא צמה בגיל 20+😨אופטימיות
אין שום דבר רע בצמה.עובדת ה'!!
לא אמרתי רע..אופטימיות


לא הבנתיאניוהוא
צמה זה מ-ה-מ-ם!רחפת..
^^^^^^^^^^!!!!מבקש אמונה
צמה זה דווקא קלוע?צקון לחש
אממ.. אם לא קלוע, אז מה?רחפת..
איך קוראים לזה כשזה לא קלוע? קוקו?צקון לחש
אז צמה זה יותר טוב מקוקו? נראה לי שצמה זה של ילדות קטנות כזהצקון לחש
תלוי מבחינת מי, אני מגוונתחופשיה לנפשי
כן אבל פזור זה לא יפהצקון לחש
למה זה נראה שצמה יותר אצילי?
אני לא מצליח להבין את זה
למרות שזה נשמע הגיוני
לדעתך, ויש מלא סוגי צמותחופשיה לנפשי
מימין צמה משמאל קוקוחופשיה לנפשי
חחחחח הקוקו נראה לא פחות מכובדצקון לחש
לא הבנתי מה אני רואה בהתחלה ![]()
א.זה דרש רצח
חופשיה לנפשי
חח עזבי קוקו חלק נופל תוך שעההפי
גם צמה מוציאה קוצים בסוף... לא?!צקון לחש
קוצים????? אמא למה חחהפי
מה לא? צמה אחרי יום ארוך יוצאים לה זנבות כאלה מהצמהצקון לחש
כן אבל זה לא נקרא קוציםהפי
אז איך? ומה זה משנה! הכל נהרס בסוף יוםצקון לחש
התכוונתי כשאני לא משקיעה בכללחופשיה לנפשי
או, הסוגריים!
צקון לחש
נראלי שוונציםהפי
כלומר זנבות ביידיש?
צקון לחש
חח אני מקווה שלאהפי
שוונץ זה זנב בגרמניתצקון לחש
איזה בקיאותתהפי
חחחחחחח
אללה גרמניה!!צקון לחש
או שלא...
חחח כן פחות(:הפיאחרונה
ואתה צודק,אסוף באמת מדגיש יופי (לדעתי גם מראה נקי/אסתטי)אופטימיות
רק פזורTj
כל הניתוחים בשרשור הזה על מה שער אסוף או פזור עשוי לסמל -עוד סתם אחד
לא היו מביישים חדר אוכל צבאי (ולא את השולחן של פלוגת הבייני"שים). איכסה.
אתה ממש מגזיםצריך עיון
(הבהרה: לא דיברתי עם המנהלות ואני מייצג רק את עצמי ולא כאן בתור מנהל)
זה גם מה שחילונים אומרים כשמעירים להם על דיונים כאלועוד סתם אחד
זה שלא הזכירו בשום מקום איברי גוף מוצנעים לא הופך את השיח לאינטלגנטי יותר, רוחני יותר או פחות בוטה.
מה אני אגיד - זו הפעם הראשונה ש'זכיתי' להבין את דברי חז"ל ששער באשה ערווה.
לא יודע מתי אכלת בחדר אוכל צבאי לאחרונהצריך עיון
לא אומר שזה יותר רוחני, אולי פחות בהמי
אמרתי שזה לא יבייש, לא שזה 'אותו דבר'עוד סתם אחד
ובכל אופן, מבחינת סקסיזם והחפצת נשים - זה אותו דבר בדיוק. גועל נפש.
^^! מגזים בהחלטגמדיתלאגמדה
אז יש נושאי דיון יותר איכותיים, אז?
מה ההבדל בדיוק?
אף אחד לא מנתחעוד סתם אחד
מה הגובה של הבחור אומר עליו. זה נתון, יש כאלו שנמשכות לזה, יש כאלו שזה פחות מפריע להן. זה אכן רדוד - אבל ניחא.
להתחיל להסביר למישהי שאם היא אוספת את השער או מפזרת אותו זה מלמד משהו על הפנימיות שלה, מעיד עליה משהו, אני יכול עכשיו להסיק עליה דברים - זה הזוי ברמות אחרות. משול בעיניי לניסיון להסיק אם מישהי 'זורמת' או לא. סליחה על הבוטות, אבל ככה כל הדיון הזה התנהל.
בטח שכן. כנראה פספסת.גמדיתלאגמדה
גובה מעיד על גבריות, משדר ביטחון וכו... מוזמן לגלגל..(גילוי נאות: פתחתי את הניק כדי להתייעץ על נושא גובה שהפריע לי..)
וזקן או זיפים- משגר דוסיות או אי דוסיות..חסר?
?
זה קיים כאן כל הזמן!
אני לא מבינה מה ההזדעקות הזאת כשזה נוגע לבחורה?
מבחינתי אותו דבר.
אשריי שזכיתי לפספסעוד סתם אחד
גם החפצת גברים היא גועל נפש.
אם כך, באמת אשריך.גמדיתלאגמדה
*עקיבות
עוד סתם אחד
יאללה גם כן אתהגמדיתלאגמדה

לא ראיתי שום הודעה כזוקוד אבל פתוח
אז כנראה שלא קראת את כל השרשורעוד סתם אחד
כמו שכנראה אני לא קראתי את כל השרשורים ההם, לפי טענתה של גמדיתלאגמדה.
לא. פשוט אתם לא עושים הבחנהקוד אבל פתוח
לבין משדר x
כיפה וזקן משדרים יראת שמים.
כיפה וזקן לא מעידים על יראת שמים.
התגובה שלך גרמה לי לכתוב את מה שכתבתי מלכתחילהקוד אבל פתוח
רק שמתי לב לגבר אחד פה שהגיב בשרשור, שאמר שזה 'מעיד'חסדי הים
כתבתי, על פי חוויה אישית שלי, ומה שקראתי שאחרים מרגישים שזה משדר.
אני לא רואה בעיה לדבר באופן כללי מה תסרוקת משדרת, או סגנון לבוש, או כל דבר אחר. (במיוחד אם אנחנו לא מדברים על מישהו או מישהי ספציפיים.)
זה בכלל לא החפצת האשה או הגבר, זה לדון איך דברים חיצוניים שאנחנו עושים משפיעים על הראייה של אנשים אחרים.
למדתי על זה בפסיכולוגיה חברתית.
עוד סתם אחד, ניחמתני.הייזל
לקחת חלק בדיון, לא?גמדיתלאגמדה
אין לי נסיון בשולחנות בחד'א צבאיאניוהוא
מסכיםצריך עיון
תודה על זה^.כמעין הנובע
צניעות אמיתית מתבטאת בדיוק כאן.
במה זה שונה מכל דיון הלכתי אחר? או שאולי נצנזר את השו"ע? חחצקון לחש
לא מכיר מקום שיש בו פלוגת ביינישים,אילתי
עכשיו רציני, אותי לא מעניין כל העסק הזה של איך היא תלך, ציירה גבות/שפם/זקן הולכת עם פזור/צמה/קוקס/קוקו שקר או אנא ערף עם מה, אבל אני מכבד את האלו שזה כן חשוב להם כי וואלה אם זה מפריע להם זה יוצר בעיות במציאת חן. ( מסייג, אני חושב שההתעסקות המיוצרת הזו בחיצוניות פוגעת מאוד אבל ניחא, כל אחד בדרכו) ולכן אני חושב שאם זה מפריע להם הם יכולים לדבר על זה כאן ואין פה חוסר צניעות או החפצה, יש פה סגנון מסויים שאנשים מחפשים וזה לגיטימי.בהכללה,מעיד על רמה דתיתמישהי 1
אומר את דעתי...מבקש אמונה
כתוב "כל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה"
גם אם נאמר (אני לא יודע) שיש פוסקים שמתירים שיער פזור,
עדיין בחורה שהחליטה לאסוף את השיער מתוך רצון לצניעות זה יותר יראת שמים.
אבל אם זה בא מהרגל,קדושה אני מאמין שיש.. אבל אם הבחורה עצמה יותר יראת שמים זה לא בטוח בכלל
בעלי הישיבה בוחר- שיעור ז' ביקש ממני לבוא לפגישה הבאה פזור..אמון ואמונה
זה היה שלב ההלם שלי. והכעס שלו....
"את יוצאת עם בחור כדי להתחתן, אפשר בבקשה שתעשי מאמץ להיות יפה?
שעות עשיתי את הצמת שורש הזאת... השקעות...
חחח
הוא למד בהר המור.... לא חפיפניק
מוזר מאודאור32
באמת נשמע קצת מוזר..אילתי
בבוודאיחן תוהמי
ברמה מסויימת כן. אבל...אלטלנה
מבחינתי באידיאל ללכת תמיד אסוף (קליפס שתופס קצת את השיער לא מוגדר מבחינתי אסוף( ואם השיער שלי היה יותר קל לסידור תמיד הייתי הולכת אסוף (חח נשמע סתם תירוץ אבל רציני שזאת המציאות(
מה שכן, לא הייתי פוסלת על זה . כי הלכתית יש מקום להקל בזה. לא כמו חצאית קצרה/פתח חולצה וכו' שיותר בעייתי. מה שכן, הייתי בוחנת את זה בתוך מכלול הדברים ,היחס הכללי להלכה והערכים שמובילים את אותה הבחורה
חד משמעית מעידאור32
לחסדי היםמנוחה ושמחה 2
ואם אתה מתבונן ונהנה מיופיין של נשים ואפילו רווקות, לפחות תתבייש ואל תשתף את כולנו. זה אתר דוס בדיון שאמור להתחיל ולהסתיים מהסתכלות של יראת שמים
אסור להסתכל גם ברווקות.צקון לחש
לא הבנתי את השרשוריאדה פה
תעייני בריטב"א סוף מסכת קידושיןחסדי הים
מה הולך פה?צקון לחש
התכוונתי שאשת איש ממש חמורמנוחה ושמחה 2
אה... לא יודע איך להגיב על זה.צקון לחש
קצת הזוי לקלוט את זה פתאום
אני לא מסתכל מצד התאווה, ולא עולה על לבי תאווה.חסדי הים
רב גדול שהוא דיין, התיר לי אישית.
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
צקון לחש
ממה שזכור לי מהריטב"אע מ
כמו, אם תחפש דוגמה בדורנו, האדמורים שרוקדים בחתונות עם הכלה, כשהיא עומדת בלי לזוז, מחזיקה בחבל, והאדמו"ר במרחק עשרות מטרים מחזיק בצד השני של החבל ורוקד. מה שמעניין אותו זה הזיווג העליון שנעשה למעלה כשפה יש איזה זיווג פחות מעניין. ובכל זאת תראה כמה הרחקות הם עושים.
לא יודע אם הייתי משווה את עצמי לדברים האלה, בטח בלי כל ההרחקות הראויות.
עריכה: מוסיף את הראי"ה במידות הראי"ה, צניעות:
מדת האהבה והידידות, בכל הסימנים והדבורים הנוחים, הי' ראוי להיות שוה בין המינים, אבל מפני יקרת ערך הצניעות נדחית מדת דרך-ארץ ממקומה עד שלא לשאול בשלום אשה. הצנוע מכיר כי לא מפני שנאה על המין הוא מתרחק ועושה גדרים כי-אם מפני התכלית הכללי היפה.
(זה לא הכל אבל זה העיקר)
אתה צודק. ודאי שמדובר במציאות של "קאקי חיוורי". דוד המלךצקון לחש
שהרג את היצר הרע שלו וכן הלאה קדושי עליון.
יש להוסיף גם שהאדמו"רים שעושים את המצווה טאנץ לא רואים את הכלה בכלל. היא מוקפת בבדים בגודל שלא יביישו אוהל סיירים. לא רואים לא פנים ולא תואר הגוף.
חייב לדייק כמה דברים.
לשון הריטב"א שם:
"אלא שאין ראוי להקל בזה אלא לחסיד גדול שמכיר ביצרו ולא כל ת"ח בוטחין ביצריהן".
עריכה: קיצור, תמצות, והמנעות מדיון מיותר.
לומדים מהריטב"א יסוד שעיקר איסור ההסתכלותחסדי הים
נכון שבזמן הגמרא, לא הסתכלו בכלל, כדי שלא יגיעו לידי תאווה. אמנם בדורנו, שנשים נמצאות בכל מקום, זה לא הגיוני. יותר מכך, אנשים נורמלים כבר לא מהרהרים במראה סתמי של אשה, כי הם רגילים בכך. לכן צריך בדורנו, להתמקד שהמחשבות יהיו נקיות, ולראות בזה בריה של נאה של ה', כמו שבירך רבי עקיבא על אשה נאה, ולא לחשוב כלל בכיוון של תאווה.
אלו שבדורנו שמנסים לברוח לא להסתכל, דווקא מבעירים בקרבם רוח תאווה, כי כידוע בפסיכולוגיה האדם שמנסה לברוח במחשבתו מתופעה שנמצאת לפניו, זה עוד מגביר בקרבו את רוח התאווה.
סלח לי אבלאניוהוא
לא נותר לי אלא להסכים עם צקון בצחוקו...
קודם כל הריטב"א הזה לא הלכה. להלכה ההסתכלות היא איסור בפניצקון לחש
עצמו והוא דאורייתא.
דבר שני, לגבי הפסיכולוגיה, לא יודע על איזה פסיכולוגיה אתה מדבר.
אני למדתי ההפך.
קל וחומר שיש את דברי חז"ל "משביעו רעב, מרעיבו שבע". מה שנכון לגבי כל התאוות.
*האג"מ מדייק מלשון הרמב"ם, שדאורייתא, זה רק דרך תאווה.חסדי הים
*לגבי התלמוד בבלי בסוכה: "מרעיבו שבע", זה דווקא על התאווה עצמה, פה אנחנו מדברים על מעשה חיצוני שלפני התאווה בכלל.
אז כשהיה מציאות, שאין הרבה נשים ברחובות, אז חכמים הזהירו לא להסתכל, כדי לא להגיע לידי התאווה. היום שהרגילות שיש הרבה נשים בסביבנו, ואנשים נורמלים לא מהרהרים כשמסתכלים עליהם, כי זה כבר דבר הרגיל, לכן מותר להסתכל לא דרך תאווה, ובד"כ אלו שנמענים בכוח, בדורנו הם אלו שמגיעים למחשבות תאווה.
דרך תאווה = להנות! זה פשוט וברור מדין אצבע קטנהצקון לחש
המרעיבו וכו' זה לא דווקא על התאווה עצמה, פשוט לכל אדם שעבד על המידות שלו.
אם אתה רוצה ללכת ע"פ הפסיכולוגיה (שאין לי מושג איפה למדת), תהנה.
אם אתה מתעקש לא לשמוע מה שאומרים לך, אשריך, לך בדרך שלך וחזק ואמץ.
אני את שלי עשיתי
אסוף זה מכוער, זה הכל..ארוון
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
3>ברוקולי
😶זיויק
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
כן, מביןארץ השוקולד
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
חנוכה שמח🥰
אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה
בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
כלומר,
אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:
לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?
האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?
האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?
האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?
האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?
כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.
בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)
מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.
אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...
מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
סליחהיובללל
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
לגיטימי אבלזיויק
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
..יובללל
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
מענייןיובללל
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אין עליךadvfb
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
כןadvfb
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
תודהלגיטימי?
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
אתה מתכווןהפי
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
האופציה הראשונה חחחadvfb
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
וואו. מעניין.פצלשי"ת
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא תשובה כפרהadvfb
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
זה מובןארץ השוקולד
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה
הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.
לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
להתחיל קשר חדשראובן255
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
תשובה לארץ השוקולדראובן255
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
לא.לגיטימי?
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מדהים!חרמון
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
שזה הבסיס.מוקי_2020
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
..שפלות רוח
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥
זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאן
כְּקֶדֶם
~אני אוהב מזרחית~
ספק אשכנתוז
שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם
פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם
סלח לי, אנא
זה המחנההרמוניה
השפעה חיובית;)
כתבת בפורום הנכון?
את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
חחחחהרמוניה
מבולבלת מאדדדד
אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏
פפפפפכְּקֶדֶם







ימח שם עראפת



נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך
חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקר
ימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי
סליחה @הרמוניה
לטובת מההרמוניה
בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛)
אהה אליסיה משהו מה שמה
כן?
חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי
נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.
היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.
האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.
מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)
מה זה TIDAL?הרמוניה
לבריאות
למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.
בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי
TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..
חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום
אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...
אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי
אפ ששהרמוניה
יום אחד גם אתה תחזור בתשובה
כְּקֶדֶם
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי
🍿
..הרמוניה
זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...
יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים
לא אמרתי את זהאני:)))))
מי שרבצדיק יסוד עלום
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע
ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...
השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.
נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.
אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.
..הרמוניה
השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא
נכון


