שאלה בעיקר לבנותאנונימימית
האם הייתן יוצאות עם בחור שלא עשה צבא מבחינה אידאולוגית?
ז''א שהוא בחר לשבת ללמוד תורה ולא להתגייס.
(והוא לא בחור חרדי)

אם כן, אז למה?
ומה אתן חושבות עליו?
למה לא?איש השקים
כל אחת והאידאלים שלה יש ומה שחשוב לה.כמעין הנובע
יש אחת שיהיה לה חשוב שבעלה ילמד רק תורה וכל עוד הוא לומד שלא יעשה צבא וכך היא רוצה את הבית שלה וזה מצויין.
ויש אחת שרוצה שהאידאלים שלה בבית יהיו מושתתים על שילוב הקרבה למולדת וגם זה מתחלק עם תורה או בלי תורה.. כל אחת והבית שהיא רוצה לבנות.

לכן הכי טוב שתשאלי את עצמך קודם איזה בית את רוצה לבנות, איזה דברים חשובים לך שלא תוכלי להתפשר ואיזה פחות ואז תגשי לשאלה הזאת.
בהצלחה!
לא יודעת אם הייתי פוסלת אבל זה לא משהו שהייתי מחפשת מלכתחילההפי
חסר כאן פרט חשובסביון
"לא עשה צבא מבחינה אידיאולוגית" יכול לכלול כל מיני אידיאולוגיות שונות ללא קשר ביניהן. אולי הוא לא התגייס כי הוא לא רוצה "להתקלקל בצבא", אולי זה כי הוא לא מאמין שצבא זה חשוב וחושב שלא צריכים להתגייס, אולי זה בגלל שהוא מאמין שלכל אחד יש את התפקיד שלו וכמו שצריך אנשים שיתגייסו צריך גם כאלה שילמדו תורה (והוא רואה את עצמו בקבוצה השניה), וכו' וכו'...
ואני מניח שעל כל אחת מהאפשרויות האלה תוכלי לקבל תשובה אחרת.
היא התכוונה שאידאולוגית הוא בחר לשבת ללמוד תורה ולא להתגייסישי=)
זה עדיין לא עונה לאיזו אחת מהאפשרויות היא מתכוונת...סביון
לשלישיתישי=)
הגיוני, אפשר פשוט לשאול אותהסביון
כן.. הייתי שמחה לדעת למההפואנטה
לא הייתי יוצאת עם בחור שלא עושה צבאtz1994

אלא אם כן מדובר בסיבה רפואית

ברור, למה לא?עלומה!

אני חושבת שכל הכבוד לו

בטחג'ודן

לא מרגישה שיש איזשהו "חיוב הלכתי" ממש להתגייס. ואם הוא לומד תורה וזה סתם יסיח את הדעת אם הוא יתגייס, והוא מרגיש שללמוד תורה זה מה שהוא צריך לעשות בחיים-- שילך על זה.

למה לא?ישי=)
אשריו ואשרי חלקו. רק שלא יהיה נגד אלו שכן עושים
בגדול לאאלטלנה

 

כי השירות בצבא הוא חלק מקיום התורה. 

גם נורא תלוי איזו אידיאולוגיה עומדת מאחורי זה (כי לצורך העניין יש ישיבות שהן דתיות לאומיות בהגדרה אבל היחס שלהן למדינה פחות נלהב..לא חוגגים את יום העצמאות וכאלה) אז אם מדובר באידיאולוגיה כזאת אז לא 

 

אם החשיבה היא שזה מה שיתרום ללימוד התורה שלו והוא הולך להיות איזה תלמיד חכם גדול...מממ...אולי

גם לימוד תורה הוא חלק מקיום התורהתומרר
נכון ועדייןאלטלנה
מה המטרה של השאלה?פינגו0
לי אישית לא מפריעמחודשת.
כי אני לא אידיאליסטית..

לפני הכל
חשוב לי הבן אדם שהוא!

יכול להיות שבהשקפה אתם לא משדרים על אותו גל..
זה תלויע מ
יש כאלה שמקומם בבית המדרש, נקודה. אם הוא מאלה, סובר שבאופן כללי צריך לעשות צבא, אלא שעבודתו היא לא שם, אלא רק בבית המדרש, יופי. אני מכיר אחד או שניים כאלה, והם ציונים למהדרין, אין מה לחשוד בהם בהשקפה.
הכל שאלה של מאיזה מקום זה נובע.
בוודאי עם ישראל צריך גם תלמידי חכמים!!!!שלמה גר


כמובן שצריך גם אנשי צבא ומעשהשלמה גר


אבל זה לא סותר זה את זהtz1994

בחור שמשרת שנה-שנתיים בצבא לא אומר שהוא לא יכול להיות תלמיד חכם. למה זה שלא משרת הוא יותר תלמיד חכם מזה שכן משרת?

אני מסכים שאפשר בנוסף למסלול הסדר להיות תלמיד חכםשלמה גר

אבל רוב ההסדרניקים -הולכים להיות אנשי מעשה למיטב ידעתי ותמיד יש מיוחדים שנשארים אברכים כמה שנים טובות ובונים בקרבן שכל של תורה וירא"ש חזקה ואפשר לומר שהם ת"ח. כ

והקשר? אין כאן שום סתירה.כמעין הנובע
זה כבר תלוי בה אם היא מוכנה לחיים רציניים של תורה או לאשלמה גר

אני מדבר על הצד שהיא מוכנה להשקיע בחיים של תורה ודקדוק הלכה כדי להאיר אור התורה באומה ולהשפיע את כל הטוב האמיתי בעם ישראל שרובו מרוחק מישראל סבא. יחזור בתשובה אמן

שוב, אין כאן סתירה.כמעין הנובע
צבא לא סותר את לדקדק בהלכה ולהאיר את הצורה וכו'.
אני האחרון שמפחית ממעלת ההסדרנקים ואני חוזר בישלמה גר

שבעצם רוב ישיבות ההסדר גם אנשים שלא משקיעים כמה שנים טובות אחרי הצבא בת"ת הם יוצאים עם ירא"ש טהורה וקשר עמוק לתורה. צודקת במאה אחוז טעות שלי

לא, אלא אם רפואיshilat
כן. ואפילו התחתנתי איתו (:סמיילי12
האמת? בהתחלה מאד הציק לי ודיברנו על זה המון.
ואז התחלתי להכיר אותו יותר לעומק. קסם של בחור (ואני ממש אובייקטיבית חח).
יש דברים שקודמים לצבא צריך לברר כמובן מהי הסיבה שהוא לא עשה ולבדוק האם השקפת עולמכם זהה.
אני לא הייתי יוצאת עם בחור כזהל.ב.א

אלא אם כן זה רפואי ואז הוא התנדב בשירות לאומי או משהו כזה..

 

נראה לי שהואלך דומיה תהילה

ראוי ליחס יותר עמוק מאשר "עשה צבא" / "לא עשה צבא".

 

זה באמת יפגום בבית העתידי שלך או שזה פשוט לא מה ש"חלמת"?

אם זה הנתון היחיד שמפריע - למה לא?

 

לא חייבת להסכים בבחירה הזאת - תתרגלי, לא תמיד תסכימו...

לא סותר את זה שאתם יכולים לחיות יחד באהבה, אחווה, שלום ורעות.

אני לא עשיתי צבאחנקו


אני רוצה לספר קצת על עצמי, אני גדלתי בבית דתי לאומי את הלימודים בבית הספר ובתיכון לא עשיתי, בזמן הזה אני הייתי בישיבה חרדית ולמדתי תורה!! אני מדבר על ישיבה לא קיצונית ושבעד המדינה ואפילו מעודדת גיוס לאלה שלא לומדים תורה באמת, וכל השנים האלו למדתי תורה וקיבלתי פטור מהצבא "תורתו אומנותו", בשלב מסוים יצאתי מהישיבה והיום אני דתי לאומי, הלכתי ללמוד מחשבים סיימתי את התואר בהצטינות יתרה והיום ברוך השם אני עובד בתחום המחשבים

למה אני מספר לכם את זה??
כי אם הבן זוג שהציעו לך הוא בדיוק מה שאת מחפשת באמת זה הדבר שיפריד ביניכם?

 

אני גם חושבת שאפשר לצאת עם בחור כזהאדל34

נכון שללכת לצבא זה מצווה, אבל גם לימוד תורה זה מצווה גדולה. 

צבא נלחם להגן על עמ"י במסירות נפש, אבל זאת מערכת לא פשוטה לשומרי מצוות. (כך לפחות שמעתי מכמה אנשים שהיו שם).

אז לדעתי במקרה כזה צריך לברר לעומק מי הבחור ולא לפסול על זה שלא הלך לצבא.

 

כמובן זאת לא דרך לרבים, ועם ישראל צריך גם לוחמים יראי שמיים, שהולכים לצבא מתוך אידיולוגיה. ובע"ה נקווה שעם הזמן הצבא גם ישתנה לטובה.

השאלה היא אחרתקוד אבל פתוח
אם היה לך עכשיו בחירה, היית הולך לצבא? אם לא, אז הפער ההשקפתי עומד בעינו
אם זה משהו שהיא מאמינה בו, וחשוב לה לבנות את האידיאלים בביתכמעין הנובע
שלה יחד עם זה, מדוע לא?
כן.לעבדך באמת!

כשהלימוד הוא אמת..

הייתי איכשהו מבררת על איכות הלימוד שלו בישיבה...cohenet
אם הוא באמת בחור רציני שלומד ברצינוץ ולא מבזבז זמן ןמשקיע את כל כולו בתורה בדיוק כמו חייל שמתרוצץ בגבעות ושומר שעות על גבי שעות. הייתי מסכימה.

אבל אם זה לא היה כך אז אי הגיוס שלו נובע מעתלות או מסיבה אידאולוגית אחרת ולא בטוחה שהייתי מסכימה.

ב"ה אני נשואה ואני לא במצב הזה של להחליט.
רק נותנת כיוון....

בהצלחה
לימוד תורה יותר חשובאלףלמטהאלףלמטה
פינגו0
הניק שלך הוא בדיוק ההוכחה ההפוכה,
הסתכל בפרשנים שם לראות מי היו בדיוק האלף למטה..
כן, אבל יש את שבט לוי..ברגוע


חבר, הניק שלי שלי בא לסמל הדדיותאלףלמטהאלףלמטה
בוא נגיד שהיום זה לא ככה, הצבא לא צריך יותר מדי, והרשה לי לומר לך שאם היה אפשרי שכל הדתיים ילמדו תורה והחילונים הם אלה שיהיו בצבא- זה מה שהיה צריך להיות, אבל כמובן שזה בדיחה כי זה לא הדדי, הם לא תמיד יבינו את העניין הרי הנושא רגיש, בגלל זה עושים הסדר ומחלקים את השירות, מתוך כבוד הדדי ועמידה על עקרונותינו. עוד עניין שצריך להבין, שהכל עפ"י רצונו של מקום. מי צריך להגן ומי ללמוד תורה.

הכל הוא חלק מלימוד התורה.
צה"ל זה מצוות ה'.
בנוגע לשרשור, בגדול צריך להתגייס, אם הוא רוצה ללמוד תורה- אשריו.
בדיוק הפוך....cohenet
מי שצריך ללכת למלחמה זה הצדיקים ביותר
אלה שלא מפחדים מהעבירות שבידם
כשהעבירות המדוברות שם זה אלה שמדברים בתפילה במקומות שאסור.

אני מבינה מכאן שבדיוק ההיפך הוא הנכון...

הצדיקים צריכים להתגייס ולהלחם וצריך לשחרר את השאר...
ֶֶֶֶֶֶ^^^!!!מבקש אמונה


איפה אמרתי את זה?אלףלמטהאלףלמטה
זאת בדיוק הבעיה,פינגו0

שלא אמרת את זה..

 

התורה חולקת עליך ואומרת שדווקא הצדיקים הם אלה שיוצאים למלחמה,

אפשר גם לראות זאת מהמשך התנ"ך.

 

חוץ ממקרים בודדים, רואים שדווקא הצדיקים הם אלה שהובילו את המלחמות וממש לא נשארו מאחור ללמוד.

הם גם למדו תורה כמובן, אבל כשהייתה מלחמה הם יצאו קדימה!

אם לא אמרתי את זה איך אתה מסיק שאני סובר אחרת?אלףלמטהאלףלמטה
אני מבקש לא להכניס מילים בפי בבקשה. לא אמרתי שהצדיקים ילמדו תורה והשאר יהיו בצבא, נקודה. זה שאמרתי 'מי צריך להגן' או האפשרות *לכאורה* שאמרתי למעלה עדיין לא מעיד שאמרתי את זה.
אתה יודע מה,פינגו0
לא אכניס אפילו מילה אחת לפיך, רק אצטט אותך:
"והרשה לי לומר לך שאם היה אפשרי שכל הדתיים ילמדו תורה והחילונים הם אלה שיהיו בצבא- זה מה שהיה צריך להיות"
איפה כתוב צדיקים ולא צדיקים?אלףלמטהאלףלמטה
ועניתי על זה למטה, אמרתי את זה מכיוון שכבר גם ככה דתיים הם אלו שלומדים תורה. וצריך שחלק ילמדו וחלק יעשו צבא. ואמרתי את זה רק בשביל הרעיון
מה שאתה אומר נשמע מאוד יפה...קוד אבל פתוח
אבל איפה זה כתוב?
כלומר
איפה כתוב שמצוות לימוד תורה קודמת לכיבוש הארץ?
איפה כתוב שמי שצריך להילחם צריך להיות אלה שלא לומדים תורה? אני יודע שזה הפוך לפי חלק מהדעות (ירא ורך הלבב זה מי שפוחד שימות במלחמה בגלל עוונותיו)
אם אתה מתכוון להודעה הראשונה שלי אז הכוונה שללימוד תורה ישאלףלמטהאלףלמטה
יותר חשיבות, זה לא מחייב שמצוות לימוד תורה קודמת לכיבוש הארץ ואמרתי את זה, הכל הוא חלק מלימוד התורה.
לגבי השאלה השניה איפה אמרתי את זה?
זה נכון שללימוד תורה יש יותר חשיבותקוד אבל פתוח
וזה נכון שהוא כנגד כל המצוות, אבל זה נאמר מהסיבה שבלי לימוד תורה לא היינו יודעים את כל המצוות.
אמרת שעדיף שחילונים יעשו צבא, משמע שאם יש התלבטות בין לימוד תורה לצבא (כלומר אם אתה דתי) אז תלמד תורה, משמע שתלמוד תורה קודם לכיבוש הארץ. מ. ש. ל.

דתיים ילמדו תורה, חילונים יעשו צבא == צדיקים יעשו צבא, אלו שלא צדיקים יעשו צבא. =! (סימן לא שווה בתיכנות) צדיקים יעשו צבא.
מתוך הלאו אתה שומע הן, ומתוך ההן אתה שומע לאו.
אמרתי שללימוד תורה יש יותר חשיבותאלףלמטהאלףלמטה
בלי שום קשר למה עדיף על מה (שבכלל לא אמרתי מה עדיף על מה) אלא מבחינת גישה, כי אמרו פה מעליי שחייל צריך להתמסר לצבא כמו בלימוד התורה. העליתי עוד נקודה.
לגבי מה שאמרתי שעדיף שהחילונים יעשו צבא זה מכיון שכבר גם ככה הדתיים הם אלו שלומדים תורה. וצריך שחלק ילמדו וחלק יעשו צבא. ואמרתי את זה רק בשביל הרעיון.
ולמה מוכרח שחילונים לא צדיקים?
..ע מ
ולמה מוכרח שהחילונים לא צדיקים?

מה אתה מגדיר צדיק?
אדם נחמד עם מידות טובות הוא צדיק? או שצריך גם לקיים מצוות?

(רמז: הירא ורך הלבב - שירא מעבירות שבידו)
לא אני זה שאמר את זהאלףלמטהאלףלמטה
לשאלתך אני חושב שצדיק הוא אחד ששומר תורה ומצוות.
ויותר מסתבר שצדיק יהיה מי ששומר תורה ומצוות מאחד שלא שומר תורה ומצוות.
אבל זה עדיין לא מחייב כי אי אפשר לדעת חשבונות שמיים.
אי אפשר לדעת חשבונות שמייםע מ
בשכר ועונש.

מה מצווה ומה עבירה - אנחנו יודעים, התורה גילתה לנו.
האם האיש הזה מקיים מצוות או לא - אנחנו יודעים, אנחנו רואים אותו והוא גם מכריז בגלוי.
מה ההגדרה של צדיק אנחנו יודעים.

לכן אנחנו יכולים לדעת אם האיש הזה הוא צדיק או לא, לפי המעשים שלו.

(תמיד יש תשובה, ולפעמים יש דברים שבחדרי חדרים שרק אותו אדם יודע, אבל הרבה פעמים זה לא משנה למה שכתבתי)


אני לא מתכוון שאנחנו צריכים לחלק פלומבות כשרות וצדיקות לאנשים, אני רק אומר שכדי לדעת שמי שלא שומר תו"מ הוא לא צדיק לא צריך לדעת חשבונות שמיים.
כתבת יפה.נפש חיה.


מסכים איתך גם אני חושב כך ואמרתי את זה בהתחלה. אני מתכווןאלףלמטהאלףלמטה
חשבונות שמיים לא רק בשכר ועונש
כתוב במסכת בבא בתרא שעליונים למטה ותחתונים למעלה
וגם יש כאלו שבאו לתקן בעולם הזה דבר מסויים וכו
השאלה היא למהע מ
עליונים למטה ותחתונים למעלה.
אם זה בגלל מה שבחדרי חדרים - עניתי לך שזה יוצא מהכלל.
(שם הפשט הוא שמי שלמעלה במושגי העולם הזה (עושר וכבוד וכדומה), במושגי העולם הבא שום דבר מזה לא עומד לו והוא למטה. לא כך? כלומר, הפשט הוא בכלל לא כפי שאתה מצייר שמי שפה נחשב צדיק שם הוא לא, ולהיפך... ואם בכל זאת תרצה להכניס פירוש כזה, אז תשובתי כבר אמורה - שאם זה בגלל מה שבחדרי חדרים זה יוצא דופן)

אבל אני רוצה להוסיף עוד נקודה - חשבונות שמיים זה חשבונות שמיים, לא חשבונות שלנו.
אנחנו לא צריכים להיכנס לקב"ה בחשבונות (וזה גם - בין היתר - עלול להביא לדמיונות).
לכן אם אחד הוא צדיק, לא צריך לחשוד בו שמא הוא לא, ולא להוציא אותו למלחמה. ואם אחד הוא לא צדיק אז אמנם צריך בד"כ לדון אותו לכף זכות, אבל לא להוציא אותו על סמך זה למלחמה.

וחוץ מזה, מי שעושה את הסינון של הצדיקים למלחמה זה הלוחמים עצמם - כל אחד לעצמו. הירא ורך הלבב יסתובב ויחזור הביתה.
מי מחליט אם הוא ירא? רק הוא.
כן כתוב ברש"י עשירים 'ועניים שהם בינינו שפלים', אבל השעריאלףלמטהאלףלמטה
תשובה מפרש שמדובר בצדיקים ורשעים.
שמע בעיקרון זה ככה.. זה ברור.
אבל לא נראה שזה יוצא דופן .
יש גם עניין של גלגולים וחשבון נפרד לכל נשמה.
מסכים עם הנקודה שאמרת בעיקר לפסקה האחרונה.
אשמח לעיין בדברים בשערי תשובהע מ
אתה זוכר מקור מדויק יותר?
שער התשובה איתא בר"מ, לד"פ. ע"ט אאלףלמטהאלףלמטה
אני מדייק את ההודעה שלי אם היא לא היתה מובנת. 'השמע בעיקרון' זה בקשר למה שאמרתי לך כבר לפני, אני מצוטט.. 'לשאלתך אני חושב שצדיק הוא אחד ששומר תורה ומצוות.
ויותר מסתבר שצדיק יהיה מי ששומר תורה ומצוות מאחד שלא שומר תורה ומצוות.'. 'והאבל לא נראה' זה בקשר למה שאמרת לי שזה יוצא דופן
ע מ
התגובה הייתה מובנת...
הערה קטנהע מ
וגדולה.

כתבת: זה נכון שללימוד תורה יש יותר חשיבות וזה נכון שהוא כנגד כל המצוות, אבל זה נאמר מהסיבה שבלי לימוד תורה לא היינו יודעים את כל המצוות.

זה לא מדויק. אין לי את הזמן לפתוח את זה, רק אצרף קישור:
תודה - לקראת אירוסין וזוגיות (הנושא השני בתגובה שם)
מסכיםפינגו0
ללימוד תורה התיאורטי יש ערך עצמי גם בלי קשר ללמידה מעשית של מצוות.

הסיבה שגיוס לצבא קודם ללימוד תורה, שזו מצווה חולפת לעומת לימוד תורה שזו מצווה שאפשר לקיים כל הזמן..
אמתע מ
רה"י התיכונית שלמדתי בה אמר לנו כמה פעמים בסגנון הזה:
מה יותר חשוב? לימוד תורה או פיקוח נפש?
ודאי שלימוד תורה.
אז למה אנחנו עוזבים לימוד תורה בשביל פיקוח נפש? יש הבדל בין חשיבות לקדימות, לא תמיד מה שחשוב הוא קודם.
לימוד תורה חשוב מפיקוח נפש? איפה? מתי?הייזל
אמר רב יוסף: גדול תלמוד תורה יותר מהצלת נפשות.אש לבנה

מסכת מגילה טז,ב.

זה המקור להבדל בין חשיבות לקדימות?הייזל
לא יודע, שמעתי בלי ציטוט של מקורע מ
ייתכן, ואף סביר שכן.
אתם בכוונה דנים בזה כאילו אין דעות אחרות? חחצקון לחש


יש דעות אחרות?ע מ
על גיוס לצבא? או החשיבות של התורה לפני? צקון לחש

אלא אם מדובר על צבא-דוד בוודאי שיש.

 

מה גם שזאת לא הלכה לכל עם ישראל (שבט לוי וכו')

אני לא דיברתי בהקשר של צבא בכלל.ע מ
רק הערתי דיוק לגבי חשיבות התורה.
אשריךצקון לחש


לא קראתי את כל השרשור אבלפה לקצת
פיקוח נפש דוחה שבת! קל וחומר לימוד תורה!
ברור שפיקוח נפש חשוב מלימוד תורה.


(וזאת אמירה בלי קשר לצבא. אני לא רואה את הצבא כפיקוח נפש)
זאת בדיוק הנקודהע מ
פיקוח נפש דוחה לימוד תורה, אבל לא בגלל שהוא יותר חשוב ממנו.
תעשו את החלוקה בין חשיבות לקדימות.

@הייזל
פיקוח נפש דוחה לימוד תורה מכיוון שהוא מקיים אותה.כמעין הנובע
הוא דוחה את הלימוד אבל גורם לעשייתה של תורה ולקיומה.
כנ"ל מצוות מלחמהפינגו0
מה פירוש "מקיים אותה"?ברגוע

כל הזמן אפשר למצוא מצוות, אז פטורים לגמרי מלימוד תורה?

 

הכלל הוא שרק מצווה שלא יכולה להעשות ע"י אחרים דוחה לימוד תורה,

וגם אז לא תמיד.

 

פיקוח נפש דוחה לימוד תורה כמו שכל התורה נדחת,

אני חושב שלומדים מהפסוק "וחי בהם".

 

אבל כמו שכתבתי כבר- לא להתגייס היום לצבא זה לא פיקוח נפש.

אז אתה אומר לסגור את כל הישיבות?ברגוע
בפועל ההיתר היום שלומדים בישיבה ולא מתגייסים הוא בגלל שזה לא באמת פיקוח נפש, כי יש מספיק חיילים אחרים שגם ככה מתגייסים. במלחמת העצמאות באמת היה צריך את כולם.. היום ב"ה המצב לא כזה..
זה ממש לא ההיתר!פינגו0
דבר ראשון מבחינת התורה, גיוס הוא מגיל 20 (ולא מגיל 18).
אז אפשר בכ"מ ללמוד עד אז..

מעבר לזה, גם מבחינת המדינה והצבא וגם בפועל, התפקיד של הסדיר הוא הכשרה להיות לוחם + כוח כוננות ראשוני למלחמה, ועל הדרך גם שמירה על הגבולות.
עיקר כח הלחימה הוא במילואים, וזה גם החלק העיקרי של המצווה מבחינת התורה (לעשות מילואים).

העניין הוא שבשביל לעשות מילואים, צריך לעשות סדיר לפני.
ושירות סדיר קרבי אפשר לעשות עד גיל מסויים עם מצב משפחתי מסויים.
ולכן זאת מצווה חולפת.

בסופו של דבר, מבחינת המצווה צריך להילחם, כדי להילחם צריך להיות מוכשר למילואים, וכדי להיות מוכשר למילואים צריך לעשות סדיר, וכדי לעשות סדיר צריך להיות עד גיל מסויים ושלא יהיו עדיין 2 ילדים.

בנוסף, מומלץ לעשות את השירות הסדיר לפני החתונה.
אבל גם אם נתעלם מההמלצה, יש חובה לקחת מתישהו (בתוך הגבולות האפשריים מבחינת הגיוס לסדיר) פסק-זמן מהלימוד בישיבה ולהתגייס.
ולענ"ד, מומלץ גם לעשות זאת לפני החתונה.
אבל יש כאלה שעדיין מוציאים פטור..כמעין הנובע
נו ואז?פינגו0
ויש כאלה שלא שומרים שבתקוד אבל פתוח
(לא הבנתי את ההערה שלך...)
מממברגוע

בדיוק אותו עניין- יש מספיק חיילים אחרים.

 

ותתפלא אבל יש רבנים שאומרים שמי שלומד תורה ברצינות אז הוא לא צריך להתגייס (גם לא מתישהו) אלא צריך להמשיך ללמוד.

 

בפועל לא חסרים חיילים לצהל, בעיקר חסרים ת"ח בעם ישראל.

@-ינון-

 

תסתכלו פה בתשובה השנייה (אולי גם אחרות)

http://www.yeshiva.org.il/ask/?srch=1&orderby=3&q=%D7%A6%D7%91%D7%90&cat=1

מחלוקת במציאותקוד אבל פתוח
אמרתי שחסרים לוחמים, וחיילים איכותיים. לא סתם חיילים שאת זה יש בעודף גדול.

אני יודע שיש רבנים שחולקים עלי, ויש לי את הרבנים שאני מסתמך עליהם....

אשמח לראות מקורות, וביסוס לשיטה הזו ולא אמירה כללית כמו יש רבנים שאומרים ככה....

וכמה ת"ח שלא יהיו זה אף פעם לא יספיק, וכיום יש כמות של לומדי תורה שלא היה הרבה זמן בעם ישראל.
לא אמרתי שאין רבנים אחריםברגוע

רק רציתי להביא גם את הדעה הזאת, ואני לא יודע בדיוק כמה רבנים אומרים ככה,

אבל אני רואה נגיד במרכז והר המור שלא שולחים אותם כ"כ לצבא, ויש הרבה שפשוט מקבלים פטור, או מתגייסים ל-8 חודשים. ובעוד ישיבות גבוהות אחרות (הבאתי לך כבר תשובה של הרב זלמן).

וגם הרבה רה"י בישיבות הסדר מסכימים שזה עדיף- שמי שלומד תורה ברצינות עדיף שלא יתגייס בכלל, או לפחות לדחות את הגיוס ולהתגייס לקצת זמן.

ואני חושב שאין פה מחלוקת במציאות- יכול להיות שחסרים חיילים איכותיים, אבל זה לא דוחה לימוד תורה, בטח למי שיכול לצמוח להיות ת"ח, אבל לא רק.

 

עוד 2 תשובות:

 

הרב דב ליאור (כותב שאין חובה להתגייס):

 

שאלה:
האם לבחור שיכול ללמוד תורה בישיבה כל היום מותר לשרת בצבא?

תשובה:
אין פטור מפורש משירות בצבא, אך הושג הסכם עם הממשלה (לפני שנים רבות), שמי שחשקה נפשו ללמוד תורה יכול לדחות / לקצר / להפטר משירות צבאי. אך כמובן שבזמנים קשים, כאשר יש מלחמת מצווה, שבהם חייבים כל חייל כמו בזמן מלחמת השחרור כולם חייבים להתגייס לצבא, כמו שאמר לי מורי ורבי הרב צבי יהודה בזמן מלחמת השחרור להצטרף לצבא.

לסיכום : מי שמתגייס לצבא, אינו חוטא ואין עליו איסור, ומי שרוצה ללמוד תורה יכול להפטר משירות צבאי.

 

הרב אליעזר מלמד (כותב שעדיף ישיבה גבוהה למי שמתאים):

 

שאלה:
מהם היתרונות של ישיבה גבוהה על פני ישיבת הסדר-מבחינת קביעות לתורה למשך זמן רב כנגד הארעיות בלימוד התורה בישיבות הסדר?

תשובה:
ככל שמתמסרים לתורה יותר כך משיגים יותר. אין התורה נקנית אלא למי שממית עצמו עליה, שנאמר: "זאת התורה אדם כי ימות באהל". לכן הרוצה לזכות בכתרה של תורה עליו להתמסר אליה לשנים רבות בשקידה ובשקיעה. ואת זה עושים ההולכים לישיבה גבוהה. מי ששואף לעלות מעלה בלימוד התורה, המקום המתאים לו הוא ישיבה גבוהה.

לפני פיקוח נפשקוד אבל פתוח
יש מצוות כיבוש הארץ, ויישוב הארץ. ועל בסיס זה מתגייסים לצבא.

דבר נוסף: לצהל חסר לוחמים, בהרבה מקומות אין סדכ. בנוסף גם חסר המון כח אדם איכותי לאו דווקא לוחמים.
זה לא סותר...קוד אבל פתוח
שללימוד תורה כנגד כל המצוות בגלל שדרך זה יודעים את כל המצוות...
וכמובן שאין לזה שיעור, וזה לא סותר.

כלומר בלימוד תורה יש מגוון מעלות, רק אחת מהן היא שדרכה יודעים את המצוות, ובגלל זה כנגד כולן.

עיין בתיו"ט פאה א, ב. שמביא שם בשם הרמבם...
הייתי מצלם אבל אין לי זיכרון בפלאפון....
אז חשבתי שהתכוונת למשהו אחרע מ
שכל המעלה הגדולה של לימוד תורה מסתכמת בזה שדרכה יודעים איך לקיים את המצוות.
אליך אח יקר וחכם שלי!שלמה גר

חוששני שלא נכון בכך שהסכמת לדברי "אל הנשמה" שכתבה: "קיצור שתיהם חשובים ואי אפשר להפריז בחשיבות של מי מהם על פני אחר" - זאת משום שפשוט שהתורה עליונה בקדושתה מהמצוות שהיא מקיפה את העולם ואלו המצוות חודרות לתוך העולם (טללי חיים שמות ולפי"ז מש"כ בתחילת נתיבות עולם שהתורה מסדרת את העולם הכוונה בבחינת מקיף לעולם אך לא חודרת לתוכו וכמו שהבאת בשם הרב אבינר שליט"א ועוד שפשוט שהתורה עליונה מהמצוות), זה בא לידי ביטוי שבלימוד התורה אנחנו משתמשים בלבוש הדיבור של הנפש שיש בו חיתוך אותיות המורה על צימצום והתקרבות לעולם לעומת המחשבה (הרב קוק בריש מילין) ואלו במצוות אנו משתמשים בלבוש המעשה שהנו יותר קצוב ומצומצם ומוחשי בתוך עולמינו!, ומה שנאמר במסכת אבות ש"כל שמעשיו קודמים לחכמתו חכמתו מתקימת".. וכן מה שנאמר בגמרא קידושין שציינת שם ש"נענו כולם ואמרו תלמוד גדול שמביא לידי מעשה" אין זה סותר שהתורה עליונה מהמצוות אלא שבכדי שנוכל להתחבר לתורה הקדושה כאשר גופנו העכור מחשיך עיננו מקדושתה (רמח"ל בקונטרס דרך עץ חיים) עלינו לבוא למעשה המצוות וכן לירא"ש, וגבי תלמוד גדול שמביא לידי מעשה כבר הבאת את דברי הרב אבינר שמסביר את זה.  

 

מעניין אותי באיזה ישיבה אתה לומד אולי בהר המור? אם אתה מסכים לומר שלח לי באישי

אחי האהוב!ע מ
יישר כח. מה שהסכמתי איתה זה בפן החינוכי, מה צריך להדגיש. (וכהגדרתה המדויקת שם: "יחד עם זאת אני חושבת שהאדרה יתר של חשיבות לימוד התורה מבלי להדגיש את חשיבותו של המעשה שנלמד, יוצר פספוס")

מבחינה מהותית אבסולוטית נשארתי בעמדתי שהתורה עליונה על הכל.
לאבהשתדלותי

מאמינה שיש כאלה שנכון להם לא להתגייס מהסיבה שתורתם אומנותם, אבל לי הם כנראה לא מתאימים.

את יכולה לכתוב סיבה למה? זה מעניין אותיחנקו

 

 

 

למה הם לא מתאימים לי?בהשתדלותי
אני יוצאת מנק' הנחה שמי שלא התגייס מהסיבה הזו (ולא מסיבות אידיאולוגיות אחרות) רואה את עצמו יושב בישיבה עוד שנים רבות ומשקיע בתורה את חייו.

בשביל להיות אשת איש שכזה צריך המון (!) מסירות נפש. לפרנס כמעט לבד, גידול הילדים ברובו על האישה (יתכן שפה יש חלוקה יותר שווה, מכירה מקרים שונים), לחיות בצמצום צימצומי..

אישית, לא מתאים לי.
השאלה צריכה להיות מופנית כלפי אלה שכן רוצות את זה. אני המקרה הפשוט יותר..
הנקודת הנחה שלך מוטעתקמא סנין

ובכללי זה טיפשי להניח הנחות בלי לדבר על כול מקרה לגופו . בשביל זה עושים שיחת טלפון ובירורים לפני שנפגשים..

 

למה היא מוטעית כי מי שלמד תורה ולא עשה צבא , נקודת ההנחה שלו שהתרומה למדינה שהוא לומד תורה גדולה מאשר שהוא עושה צבא , זה השירות והתרומה שלו למדינה..

וזה לא אומר שהוא כול החיים ילמד תורה (כול מקרה לגופו) .. במיוחד אם הוא אומר לך שהוא עכשיו לומד הנדסה או משהו כזה אז אין קשר בין ההנחה שלך למציאות..

הבנתי שזו נק' ההנחה של הבחור דנןבהשתדלותי

שהתרומה שלו למדינה גדולה בלימוד תורה על פני הצבא. מקבלת שיש בחורים (נדירים לדעתי) כאלה.

בחור שלא עשה צבא כי התורה שלו משמעותית כ"כ, ילך ללמוד הנדסה?!

יכול להיות שיום אחד הוא יעשה חישוב מסלול מחדש, אבל לא עכשיו אחרי שהחליט לוותר על גיוס. 

ואם כן, אז זה לא מסתדר עם חשיבות לימוד התורה שלו בעיני עצמו..

 

 

 

הכללה עיוות הכחשהחנקו
עבר עריכה על ידי חנקו בתאריך י"ד באדר תשע"ז 10:20

 

אם מישהו למד תורה עד גיל 24, ואז הלך ללמוד הנדסה כמו הדוגמה לעיל.

 

אני מצטט:

"בחור שלא עשה צבא כי התורה שלו משמעותית כ"כ, ילך ללמוד הנדסה?!" 

כן הוא צריך להתפרנס ממשהו הוא לא יכול לחיות כל חיו על חשבון אחרים

 

"יכול להיות שיום אחד הוא יעשה חישוב מסלול מחדש, אבל לא עכשיו אחרי שהחליט לוותר על גיוס. "

בחור בן 24 עברו כ"כ הרבה שנים מה זאת אומרת "עכשיו"

 

"ואם כן, אז זה לא מסתדר עם חשיבות לימוד התורה שלו בעיני עצמו.."

חשיבות התורה גדולה מאוד, ואין סתירה ללמוד מקצוע כדי שיוכל לחיות בעתיד

 

 

כי זה מעיד על זה שהוא מאמין רק במה שנוח לו.פינגו0
כשהלימוד הוא על חשבון שירות למדינה - אז הלימוד הוא הדבר הכי חשוב!

אבל כשהלימוד הוא על חשבון איכות חיים - הוא פתאום "שוכח" את ה-"פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן ובתורה אתה עמל.."

גם בתקופות 'העמוסות' בצבא יש הרבה יותר זמן ללמוד תורה מאשר בתקופת לימודי הנדסה.

אם אתה לומד תורה למען עמ"י, אל תשחק משחקים, תעשה את זה כמו שצריך!
פרנסה באה על חשבון הלימוד תורהבהשתדלותי
וצבא לא?

שוב, סגנון הבחורים שיוותרו על שירות צבאי למען הלימוד תורה, ולמרות שהם מאמינים בחשיבות הצבא, אלו בחורים שיתפרנסו בעתיד ממקצוע תורני כלשהוא (לא הנדסה) או שהאישה שלהם תפרנס אותם והם ימשיכו ללמוד או שיעשו "חישוב מסלול מחדש" מתישהו בחיים שלהם..

אם צבא-לא ופרנסה -לא ממקצוע תורני- כן, אז הבחור פשוט לא סגור על עצמו.
אני חושב שאת טועהשלמה גר

את חייבת להבין את הענין ברור - יש שני סוגי נפשות(ע"פ אורות ובשם הרב טאו שמעתי עוד מקור מדברי הגר"א על שיה"ש וכן ראי את אופן החיים הבריא של עם ישראל שבו יש כהנים שעוסקים בעיקר בקודש ואלו יש ישראלים שעוסקים בעיקר בחול אך מתוך קשר לקודש)"נפשות של תלמידי חכמים" שיראת שמיים חקוקה חזק בליבם ולימוד התורה אצלם ברמה יותר רצינית באיכות וכמות ויש "נפשות של אנשי מעשה" שעבודת השם שלהם היא הצלחה בחיי המעשה בין בצבא בין בכלכלה רק שהכל מתוך ירא"ש בסיסית ששומרת על ההלכה בדברים שהם חובה (הרב אבינר כתב שכך עולה ממסל"ש שלא כולם אמורים לדקדק בהלכה זה מצופה מתלמידי חכמים, כמובן שכל המוסיף הרי זה משובח) וחיבור לתורה בקביעת עיתים לתורה בין אם זה כל יום דף יומי בין אם זה כמה פעמים בשבוע צורבא (כי העיקר שיהיה זמנים קבועים אין חובה שהם יהיו כל יום ויום) אולם לא באיכות ובכמות של הת"ח

ועכשיו נבוא לנקודה המשמעותית - היות שבינין התלמיד חכם שבך בעמל רציני מאוד בתורה מתוך תיקון המידות ובירור הירא"ש מתאפשר בעיקר בגיל הישיבה גבוהה התרומה הכי טובה שלהם לעם ישראל היא שהם לא ילכו לצבא אלא יעמלו בתורה (ואם תאמרי יש מספיק חרדים שילמדו תורה אף אני אומר לך שחיבים אנו תלמידי חכמים ארץ ישראלים שצועדים בדרך תורת א"י שמאירה את אור השכינה בעולם ומקרבת את הגאולה השלמה. אמן) וגם אם יצטרכו אחרי כמה שנים של נישואין וילידת ילדים לצאת לעבודה גם אם לא בהוראה סוף כל סוף ת"ח יש כאן שירא"ש חזקה בליבו, חיבור גדול לתורה באיכות ובכמות וחיבור עמוק לכלל ישראל וזה שווה את זהחיוך

בטח שכן!!!חסויה55
כמובן שזה בגלל שזאת ההשקפה שלי, אם זה מה שמתאים לך וגם הלב שלך מתמוסס למשמע ילד בן 18 שבמקום ללכת להיות עם החבר'ה בבסיס (מה שעם כל הכבוד להתקדמות, לא תמיד מתאים לבחורים דתיים) ישב ולמד בתורה הקדושה..עופי על זה!!!
גם שלי ככה, אני כבר רואה איך הוא יהיה אבאלה מתוק מדבש שמעביר לילדים אהבה ענקית לתורה שלנו..
ברור מבחינתימנאאחרונה


מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

בשביל זהנחלת

צריך הרבה תפילות. הרבה! זה תלוי בכל כך הרבה דברים; שלום הבית שלכם, לדוגמא...

 

מאמינה שאם זה כל כך ח שוב לך, תקבל את זה. ותעשה את כל המאמצים שזה יצליח.

אבל העיקר זה להתפלל על הכל, אני חושבת.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נפלאותנחלת

נפלאות כל התגובות כאן!  אתם באמת אנשים רגישים מאוד!

 

חושבת שבחורה המחפשת איש מאוד "גברי" - מעיד על אולי איזה חוסר בטחון בתוכה. מדוע "להישען ולהישען" כל הזמן?!

שנינו נשענים זה על זה...כל אחד מהמקום שלו. אבל נכון ש"אליו תשוקתך והוא ימשול בך.."  - זו קללה בעצם. לא?

הרב הירש (אם איני טועה) בפירושו לפסוק הנ"ל (או בהקשר הזה) אומר שלפני החטא, היתה הרמוניה נפלאה בין

האיש לאשה וזה התקלקל אחרי החטא.  אז כנראה מכאן נובעת ההזדקקות של האשה להישען, לקבל מהבעל,

להיות תלויה בו.... יש כאלו, מסיבות כאלה או אחרות, שבויות בכך יותר ויש....פחות. יותר מלאות בתוכן אולי,

פחות חרדות מהחיים....

 

אבל הרגישות שלך, מאחלת לכל בנות ישראל. זה נפלא. הקללה הזו, בעז"ה, תהיה מורגשת פחות אצלכם בבית.

הלוואי על כולנו....!

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
JLICתמיד בבטחהאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך