יסבירו לי בבקשה מביני דבר-דרך חדשה
מהו האנטי הגדול נגד מדרשת מגדל עוז,
מדוע יש לי תחושה שאני מנודה מבחינת שידוך בחוגים מסויימים שהם לא חרדיים או משהו שבהחלט לא מתאים לי ...?
מה האנטי הגדול על בנות שהלכו למדרשה הזו?

ובבקשה, תחסכו ממני תגובות על לימוד גמרא לנשים ו*למה* זה לא בסדר.
אני רוצה להאמין שיש מעבר...
ידע זה כחלאחדמאלה
וגם תורה,והשקפת עולם מבוססת,גבר רוצה להרגיש שהוא מוביל ושיש לו מה לתת יותר למישהוא גברים התחום הזה גם חשוב יותר,והלימוד ששומעים שיש במדרש הזאת וגם זה שלומדים שם כמה שנים לפעמים די מרחיק אוטומטית גברים,אפילו בלי מודעות...
נ.ב
אולי לזה חזל התכוונו באיסור לימוד של נשים..הם דאגו לבניין הבית ולגבר..
נו באמת,אניוהוא
בחורים רבים שלמדו תורה קצת יותר שנים בכל זאת נמנעים מהמדרשה הזו...
אין פה בהכרח ידע יותר מהם.
^^^^^^^ענבל
רוב הבחורות שפה מעל שנתיים עדיין לא משתוות לגברים.ענבל
אממ..מן הסתם סטיגמה של פמיניזם..tz1994
לא דיברתי על סטיגמה,דיברתי על טבע,הטבע הגברילאחדמאלה
כשהוא בריא ככה הוא צריך להרגיש.
סטיגמה זה כבר תבניות בראש,נכונות או לא נכונות...
לא הגבתי אליך..tz1994
הגבתי לפותחת השרשןר
הכל בסדרכי קרוב אליך
יש מספיק בחורים ברמה גבוהה שלא "מנדים" (איכס) את מגדל עוז
זה באמת איכס דרך חדשה
אז אולי כדאי לך להפגש עם בחורים שבאים מישיבות הגוש?גמדיתלאגמדה
זה אותו ראש,
לא רק שלא יראו חיסרון במדרשה אלא יתרון ועדיפות. הגיוני שמחפשים לפי אותו סגנון כללי..
^^^^^^ והם בחורים מתוקים ומדהימים. מהכרות קרובה ענבל
שפיציות מדיאליפלט

ובאמת, למה יש לך תחושה שאת מנודה מבחינת שידוך? כאילו, מאיפה את מקבלת את התחושה?

לא יודעת, אולי זה לא קשור בהכרח למדרשה...דרך חדשה
עד כה נמסר לי שהבחור שאני מחפשת כנראה לא קיים עבורי כי אני לומדת שם. ואני אפילו לא שם בתכנית מלאה.
יש גם ישיבות שנפסלות ויש כאלה שמועדפות בגלל סטיגמות..רק שמחה#
מצער מאוד.. אבל אני אישית לא הייתי רוצה לצאת עם מישהי שהייתה פוסלת אותי על דבר כזה..
^^פאי פקאן
(ניסיון אישי.)
נראה לי שאם בנות פוסלות מישיבות מסויימותגמדיתלאגמדה
זה לאו דווקא בגלל הסטיגמה של הישיבה..
יש סיבות אחרות כמו-
שהיא יצאה עם מישהו אחד משם וכולם כבר מכירים אותה ..
ועוד...
למה שכולם יכירו אותה???צריך עיון
שיתוף חברים בדייט וכו'גמדיתלאגמדה
עדיף לא להכנס לזה- דיון בנושא לא נעים שקיים (אצל 2 המינים).
יצא לי לדבר עם חברים על דייטיםצריך עיון
תמיד כולם נזהרו שלא יהיו פרטים מזהים כלשהם
אני מכירה אישית מציאות כזאת לצערי..גמדיתלאגמדה
ועוד כמה וכמה חברות שלי-
בגלל זה יש ישיבה מסויימת שכולנו (במעגל הקרוב אלי) פוסלות..

לא טענתי שזה קיים חלילה אצל כולם או הרבה אבל זה קייםבלי ספק (והבנות לא חפות מאותו עניין לגמרי..)
וזה גרם לנו עקב כך להזהר לא להפגש עם יותר מאחד- שניים מאותה ישיבה גם אם לא היה כלום בישיבה אחרת..מי שנכווה ברותחין נזהר גם בפושרים..
ממש עצובצריך עיון
(ועדיין לא חושב שצריך לפסול על זה ישיבה, אבל מבין אותך)
בהחלט לא לפסול את כל הישיבהאניוהוא
אולי את השיעור של אותו בחור

אבל בהחלט זו לא תופעה טובה.
אצלי זה היה בעיקר סטיגמותפאי פקאן
אני לא מבין דברמ.מ
דיברו על המדרשה הזאת כאן מספר פעמים אז עניין אותי מה המדרשה הזאת אז רשמתי בגוגל ונכנסתי לאתר שלהם. אני לא מכיר בנות שלמדו שם או מאנשי הצוות אבל דיברו שם על האישה המודרנית ועל לימוד תורה כאילו נראה כאילו לקחו סדר יום של ישיבה לבחורים ושינו את השפה מגבר לאישה
אני רואה דבר כזה ישר נרתע
אוקי,דרך חדשה
אם עניין לימוד התורה לשמה מרתיע-
אני נורא מבולבלת איזה סוג בעל תורני ורציני לא ירצה אישה כזו.

באמת לא מבינה מה ההגיון, במחילה. למה האישה צריכה להיות אחת שלא מבינה בזה? ממתי התורה ניתנה רק לגברים....?
התחושה היא שהמקום שם משדר מאוד פמיניזם..פורים שושן

הרבה דעתנות ומאוד העצמת הנשיות אבל לא בדרך נשית אלא בדרך של "גם אנחנו יכולות כמו הבנים ואנחנו גם רוצות ולא שונות מהבנים".

 

אם זה נכון או לא- אפשר להתווכח. אבל זו התדמית והתחושה..

ועוד יותר אני לא מבינה-דרך חדשה
למה זה שונה ממדרשה אחרת שגם בה לומדים.
אני לא באה לזלזל בנשים שלא הולכות למדרשה או במדרשות אחרות בכלל ...
כל אחת ומה שטוב לה.

פשוט לא מיישב את הדעת בכלל טענה שאומרת שזה בגלל עיסוק בלימוד תורה.
כי זה משדר שזה לא רק רצון ללמוד תורה ולהתגדלפורים שושן

אלא בנות דעתניות ועקרוניות שרוצות כמו הבנים. בנות שהאוירה הכללית ביניהן היא של פמיניזם, דעתנות והאישה גם יכולה.

אני חושב שזו תדמית שנוצרה שם.. ויצרה שם למקום.

חוץ מזה שזה גם סגנון מאוד ליברלי ופתוח כזה שהרבה ביינישים לא אוהבים אותו.

לצערי אני חייבת להסכים איתך.ענבל
בס"ד

אבל זאת הסיבה למשל שאני מגיבה פה. כי עדות של בת שלמדה שם, בעיניי, אומרת הרבה יותר.
זה נכון שכך זה נראה כלפי חוץ וזה גם נכון שרוב הבנות פה הן דעתניות וכאלה שלא לוקחות דברים כמובנים מאליהם.
האם זה קשור לגברים? ממש לא. אף אחת פה לא מתעניינת כמה מסכתות בייניש גמר ואומרת שגם היא יכולה וזה מה שהיא תעשה. בוא נתחיל בזה שאנחנו מודעות לגמרי לעובדה שאין לנו את אותו רקע וממילא תמיד נהיה בפיגור אחרי הגברים. בוא נמשיך בזה, שגם בלי קשר לא אכפת לנו מה הגברים עושים אלא כמה אנחנו עושים.

פמיניזם? יש פה בנות שהן לא, מאוד תלוי מי וגם מאוד תלוי למה אתה קורא פמיניזם. רוב הבנות פה רוצות להביא ילדים ולגדל אותם, רוב הבנות פה ייתנו לבעלים שלהן ללכת לתפילה במניין גם אם זה על חשבונן. זה סתם שתי דוגמאות שקופצות לי..
אני מסכימה שגם רוב הבנות פה יגידו שהן רוצות שגם להן ייתנו מקום ושהרבה פה ישמחו שהבעלים יילכו לותיקין והן יוכלו ללכת למניין מאוחר יותר, בטח בשבת. אבל אין פה הרבה פמיניסטיות שונאות גברים וכדומה.
אני מבינה למה זה לא מתאים לכל אחד אבל כדאי לפתוח את העיניים ויותר למקד את הרתיעה.
לא אכפת לי שלא תתחתנו עם מישהי מכאן, אבל אכפת לי שהסטיגמות האלה ממשיכות לעוף ושבחורים ממשיכים להאמין להם. בחורים שכל קשר בינם לבין לימוד תורה רציני מקרי בהחלט.

מקווה שהובנתי
הובנת.. פורים שושן

בכל אופן, בוודאי שיש משהו פתוח וליברלי יותר במדרשה הזו באופן כללי (ברור שכל בת בפני עצמה)

וזה לכשעצמו גורם להרבה בנים שפחות בקו הזה להתחבר לבנות משם..

נקודה נוספת זה העניין שבאמת גם יש לא מעט בנים שפחות מחפשים את "האישה הדעתנית". אמנם לא מחפשים מישהי רכרוכית, ללא עמוד שדרה ושתגיד 'כן' על כל דבר.. אבל מפה ועד בנות מאוד דעתניות- יש הרבה באמצע. (כמובן שיש גם הרבה מאוד בנים דווקא ישמחו וירצו בנות דעתניות, וכמובן שיש שם במדרשה גם בנות שהן לא כאלו)

איזה מן שוויון זה ?אניוהוא
אולי אשה תקום לוותיקין והבעל יתפלל רגיל?

ובניה יותר רצינית -
למה להשוות עבודת ה' של גבר לעבודת ה' של אשה?
אתן יותר חכמות מקב'ה?
זו אכן אפשרות קיימתעוד סתם אחד
אי אפשר לומר שהתורה בכלל, ולימוד הגמרא בעיון בפרט, הם הדרך האידיאלית להתקרב לקב"ה, להבין את דרכיו, מידותיו וכו' - ואז להגיד לנשים המעוניינות בכך ש"זה לא התפקיד שלכן", ועוד על סמך דעה אחת במחלוקת תנאים, שאיננה קשורה כלל לדאורייתא (כך שאין כאן כל עניין ב"חכמות יותר מהקב"ה"!).

אז זו הסיבה להשוות עבודת ה' של אשה לעבודת ה' של גבר - פשוט כי אין שום סיבה בעולם לחלק ביניהן.
אין להן מצוות תלמוד תורה וממילא זה לא העבודות ה' שלהןאניוהוא
יש להן פטור; זה לא שאין להן מצווה כזאתעוד סתם אחד
דיון כדאי לנהל עם נתונים ועל בסיסם.

לפחות אצל אשכנזים, נשים מברכות גם על מצוות שהן פטורות מהן. התפיסה הבסיסית היא שהן שייכות במצווה אך פטורות ממנה מסיבות שונות.

חוץ מזה שהטענה העניינית שכתבתי - שהערך אינו קשור ב"מצוותיות" של לימוד התורה - כלל לא זכתה לתגובה בדבריך. כך שלמעשה אני מנהל דיון עם עצמי. חבל.
כל האחרונים שעסקו בסוגיית ברכות התורהאניוהוא
כתבו - שיש להם חיוב ללמוד מה שנוגע להן. כגון הלכה למעשה, תנ'ך ואמונה.
ולכן מה שהתכוונתי בתשובתי למעלה- לאמר שאין להן מצווה ללמוד גמרא וראשונים.
אין סיבה להרגיש 'מקופחות' מזה. יש להם עבודת ה' משלהן שלגבר אין.

בודאי שעניתי - אבל לא הבנת כי לא הסברתי טוב.
לאדם בעוה'ז יש 'ספר הוראות' כיצד להתגבר בבורא - זה נקרא 'מצוות' - לכן לגבר שיש מצווה ללמוד הוא מתגבר בזהבורא. אשה שזה לא המצווה שלה זה כמו ללמוד מתמטיקה...
א. אף אחת לא באה ללמוד מתוך תחושת קיפוח.ענבל
בס"ד

בנות באות ללמוד כי הן באמת רוצות.

ב. רציני? את באמת השווית עכשיו גמרא למתמטיקה? נכון, שניהם תחומים שכליים וגאוניים ברמה מסוימת אבל איך אפשר להשוות בין השניים?
יש ערך בתורה גם אם הלימוד שלה הוא לא חיוב בשבילי.
בואי נתחיל מזה שכל החיים שלנו בנויים על הספר הזה סבבה?
בואי נמשיך בזה שיש גם משפט "גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה"- מי שמצווה ועושה הוא יותר גדול, *יותר*. יש ערך לעשיית דברים גם אם טכנית אנחנו לא מחוייבות בהם מסיבות אחרות.

אני לא יודעת מה איתך אבל ממש לא אכפת לי איך את רואה את עבודת ה' שלך. עבודת ה' שלי לא הייתה שלמה לולא לימוד הגמרא שלי. זה הלימוד שהכי מחבר אותי, הכי נותן לי מקום דתי ורוחני טוב. זה לא אומר שלא לומדים עוד דברים, זה אומר שלומדים גם את זה.

א. מה הן מאד רוצות?אניוהוא
להרגיש גבר. זה סוג של קיפוח..

ב. גם אני רציני. גמרא זה לא אינטלקטואל, נכון.
מי שלומד את זה לקנטר - זה סם המוות בשבילו , ומי שלומד לשמה - זה חיים,
אבל זה במי שמחוייב.
מי שלא מחוייב בזה זה לימוד שמפתח את השכל
בדרום קוראיה תרגמו את הגמרא כי הם טוענים שבזכותו זה יש הרבה יהודים זוכי פרס נובל. מה הלימוד הזה בשבילם? פיתוח של האינטלקט. וזהו.

מי שאינו מצווה ועוד - יש לו שכר.
אבל בירושלמי כתוב - וכך מובא בתוס' בגיטין - שכל הפטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט.

תסלחי לי מראש אבל אהיה קצת בוטה-
וזה לא מכוון כלפייך - אלא כלפי כל הפנמיסטיות באשר הן-
מי שיתן צ'אנס לעבודת ה' שהוא חייב בה, בשלמות, ולא ינסה לעשות השוואות - יהיה שלם ב עבודת ה' האמיתית שלו.

זה גם נכון כלפי גברים - הכחות שלך זה הדרך שלך לעבודת ה' שלך ואל תקנא בכוחות של החבר ש לך

זה דיון מיותר- אתה לא מאמין לי מה הרצון שלי בלימוד גמרא.ענבל
גם הכזורי רצה לעבוד את הא-לאניוהוא
אבל אמרו לו שזה לא הצורה הראויה.

יש דרך לכל אחד. למה ללכת לדרך של מישהו אחר?
כי אני לא חושבת שזאת בהכרח לא הדרך שלי.ענבל
בס"ד

יש ערך דתי בלימוד התורה מעבר לסתם לקיים את המצווה.
זה שגברים מחוייבים בלימוד תורה לא אומר שהיא לא תורמת לעולמי הדתי והרוחני.
על אותו עיקרון אפשר לאסור על נשים ליטול לולב.
כל עוד זה לא איסור אל תאסרו. זהו.
יש הרבה הבדליםאניוהוא
אבל זה ויכוח עקר.
אני פורש.
לא, לא ענית; וגם בהסבר הנוכחי לא עניתעוד סתם אחד
כאמור, לימוד תורה אינו רק מצווה. אתה לומד תורה רק כי זו מצווה? אם כן אז רחמיי עליך. אני שמעתי בישיבה הרבה סיבות ללמוד תורה, רק אחת מהן היא כי יש ציווי על כך.
כל הסיבות הללו זהות בין המגדרים ואין שום חילוק לגביהן בין גברים לנשים.
כאמור, לנשים יש חיוב ללמוד את ההלכות הקשורות אליהן (כפי שציינת), ואין להן חיוב ללמוד גמרא עם ראשונים. אבל זה פשוט לא קשור בשום צורה שהיא לדיון. זה נתון המוסכם על כולם. קשה להתווכח עם גמרא מפורשת האומרת שהן פטורות מלימוד תורה, ועם סברה ברורה שהן חייבות להכיר את מה שהן מחויבות לקיים. אבל זה לא אומר שהן לא שייכות בלימוד התורה כלל. זה אומר שהן לא חייבות מצד הציווי. זה שגדול המצווה ועושה - לא אומר שמי שאינו מצווה ועושה זה כמו ללמוד מתמטיקה, ואוי למקלדת שכך כתבה על לימוד תורה.
אולי כי אני לא חושבת שזה מתחלק ככה?ענבל
בס"ד

גם גברים וגם נשים מחוייבים בתפילה.
יש נשים שתפילה בבית כנסת משמעותית יותר בשבילן. יש גם נשים שיגידו שהיום יותר ויותר נשים הן לא המטפלות היחידות בילדים ואז הטעם של הזמן גרמן קצת נעלם ולכן אין סיבה שלא נחויב גם (למען הסר ספק- אני בסדר גמור עם הפטור שלי ממצוות מסוימות. נותן לי חופש בחירה איזה מהן אני רוצה לקיים ואיזה לא). לא כולן כאלה, אלה שכאלה מתחתנות עם בעלים בעלי עקרונות דומים שכן, נותנים לאישה גם ללכת לתפילה במניין. אין שום סיבה שלאישה לא יהיה מקום בבית הכנסת גם אם היא לא מחויבת במניין.

לכן כל אחד מתחתן עם אנשים שדומים לו. ב"ה בנות פה מתחתנות עם בחורים שמאפשרים להן להגשים את רצונן גם בעבודת ה' וגם בחיים בכלל.
השאלה היא מניין מגיע הרצון ללמוד גמראאניוהוא
למה לא לעשות כמו במדרשות אחרות, לימודי תנ'ך אמונה והלכה,
למה דוווקא גמרא?

בד'כ ההרגשה היא שזה מגיע ממקום של 'שוויון' ממקום של להוכיח ש'אני לא פחות חכמה מהגברים'.
זה לא ממקום של רצון להתדבק בה'.

זה לא הדרך של בחור שלמד כמה שנים בישיבה ומחפש שותפה לבניין בית על אדני התורה והיראה, לא חברותא לגמרא....
כידרך חדשה
במדרשות אחרות רבות (לא כולן) האמירה והאווירה היא שונה.

הרבה בנות הולכות שם בשביל גמרא וגם הרבה בנות הולכות לשם ממניעים אחרים לגמרי.

סגנון לימוד, רבנים / רבניות, השקפת עולם על זוגיות (ספויילר- אכן במדרשות רבות יש אמירה מאוד לגיטימית אבל לא מתאימה לכולן בכלל של- תיהי כמה שיותר בבית, זה חשוב לפני הכל, כולל ההגשמה העצמית שלך) ועוד.
לקחו סדר יום של ישיבה והדביקו אותו על מדרשה- נכון.ענבל
בס"ד

האם זה מתוך רצון להגיד "אנחנו יכולות כמוכם"? לא. זה מתוך הבנה שיש היגיון בסדר יום הזה ואין שום סיבה שלא נאמץ מודל שעובד .

אני חושבת שכדאי לך להסביר לעצמך יותר מה מרתיע אותך. אם תרצה לומר גם מה במה שכתוב גרם לך להירתע זה יועיל..
השאלה אם זה מודל שמתאיםמ.מ
ובאמת מה לאישה וללימוד גמרא זה ממש לא מובן לי
מתאים למי שרוצה. לא כופים את זה על כולן.ענבל
בס"ד

גם אני לא מבינה מה לאישה ולבישול ועובדה שיש בנות שאוהבות לבשל. באותה מידה אני לא מבינה מה לגברים ולאופנה ועובדה שיש כאלה שזה מעניין אותם.
העולם לא דיכוטומי.
העולם לא דיכוטומי,לך דומיה תהילה

אבל אין הכוונה שחלוקה לא נצרכת. והרוח הכללית של האגף הזה בציבור שלנו (בלי לציין מוסדות) היא שבאופן גורף יש צורך להנחיל ולעודד לימוד גמרא לנשים בשווה לגברים. כמובן שיש לזה נימוקים חשובים באמת שצריך לתת עליהם את הדעת, אבל מכל מקום יצאנו מגבול הדיון האינדיבידואלי. וסדר הלימוד בישיבה מתאים לגברים כי הוא נועד מראש עבור גברים, וזה שאצלם הוא מביא תוצאות אינו ראיה שנשים במסגרת דומה ישיגו תוצאות דומות. (ואני עוקף באלגנטיות את הדיון העקרוני, בעצם: האם בכלל הן חייבות להשיג תוצאות דומות? האם קנה המידה חייב להיות אחיד? והאם הוא חייב להיות על-פי הגברים?).

 

אז כמובן שיש יוצאים מן הכלל בכל מקום, ו"אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ", אבל ברמה הציבורית אי-אפשר לרדת לרזולוציות כאלה וההדרכות, מטבען, הן גורפות.

 

אז אם יש "אנטי" גדול, הוא בגלל זה.
(לא שאני חושב שהוא בהכרח מוצדק. אבל גם מצינו שבנות "ליברליות", הן הרבה פעמים ליברליות לצד אחד).

אמאורות הכתובה
סטיגמות
שונות ומשונות
שחלקן אולי נכונות
על חלק מסויים מהבנות

ובחור שעם הקב"ה תמים רוצה להיות
ולא להכנס עם (אזהרת מסע חמורה סטיגמה לפניך סע בנתיב השני) פמיניסטית רפורמית להרפתקאות
ינסה מדרשיסטית אחרת למצוא בין הבנות

לענ"ד, מהלא הרבה שידוע לי בתחום
רפורמית.דרך חדשה
*חשיפה!*
לא כל בנות מגדל עוז תוקעות בשופר בראש השנה,
לא מניחות תפילין,
וגם, אפילו, לא ממש מעוניינות לקרוא בעצמן את המגילה.

הן פמיניסטיות, זה כן, אבל הן לא עושות דווקא לאף אחד, בטח שלא אני...
ובכן, זה עניינן של סטיגמותאורות הכתובה
עייני אוזו ומוזו מכפר קקרוזו (וכן מה אומר הפני יהושע שם. סומך עלייך, מגדל עז, בכל זאת) .

וניח בצד את עניין הרפורמה- עצם עניין הפמיניזם מרתיע הרבה בנים "קלאסיים".
לא בהכרח יודעים למה *את* מתכוונת כש*את* אומרת פמיניזם- אך עצם האמירה, והאסוציאציות שהיא מעלה, הודות לעולם המשוגע בו אנו חיים- עצם האמירה מרתיעה.
דרך חדשה
מה אומר?
הו, אל תאמרי דבראורות הכתובה
כבסי, נקי, בשלי, שטפי את רגלי אישך שאליו תשוקתך.

סתם, מפתאום, את ממגדל עז, תני לו בראש (נקבה תסובב גבר בראבקקק. סמיילי עושה שריר, בצבע הכי כהה)



[או שמא לא אומרים "שריר" כי אם "שרירה"?]






"והכל, שריר וקיים.." [מפזם להנאתי]
טו מאצ' סטיגמות בתגובה אחתדרך חדשה
אוי לי
מאיפה להתחיל
אני ממש לא מבינת דברא-לדהיד

ואין לי ממש מה לחדש

רק רוצה להגיד שזכית ללמוד במקום ממש מיוחד, ואיזה כיף לך חיוך

 

בברכה,

אחת שלמדה במדרשה "נכונה" וגילתה שסטיגמות יש על כל מקום.

יצאתי עם קצת בנות משם, ואני אגיד לך מה הפריע לי.פינגו0

כל הזמן הן הדגישו לי כמה הן כמו בנים בישיבה.

 

לימוד גמרא - כמו בנים בישיבה!

לימוד אמונה - כמו בנים בישיבה!

שמחת תורה - כמו בנים בישיבה!

פורים - כמו בנים בישיבה!

שבועות - כמו בנים בישיבה!

 

אין לי בעיה להתחתן עם בת שתרצה להיות שוות זכויות לבנים,

מצידי שתהיה חכמה, קרייריסטית ואפילו תלמד תורה (בתנאי שזה בא מתוך ענווה).

 

אבל אני כן רוצה שהיא תרצה להיות בת ושלא תחפש להיות כל הזמן כמו בן.

 

אני נפגשתי רק עם כמה משם והן היו כאלה,

הסטיגמה של המקום היא גם כזאת.

 

מן הסתם, יש שם בנות שהן לא כאלה שמחפשות כל הזמן להיות כמו בנים,

ולכן אני לא אפסול על הסף מישהי משם..

יש כאלה,דרך חדשה
אפשר פשוט לשאול אם היא כזו או לא.

אני אישה, כל מה שאני עושה הוא מתוקף היותי אישה שרוצה להיות אישה שמחה, לא מתוקף היותי אישה שרוצה להיות שווה לגבר.

לא מאמינה בכמו, גם לא נראה לי שזה באמת יכול להיות כמו, וגם לא מבינה למה זו טענה עניינית וחשובה בכלל.
תחשבי על זה:טרולי עוגמן
האם היית יוצאת עם בחור שהוא קצת נשי
תאמת שכן...דרך חדשה
נכון,פינגו0

וזה מה שאעשה כשיציעו לי בפעם הבאה מישהי משם.

כמו שאמרתי, אני לא אפסול על הסף.

 

למה זו טענה עניינית?

כי גם אם באמת בפועל אי-אפשר להיות כמו.

אני לא מתחבר לרצונות שלה, וזה דבר שהוא חיוני בזוגיות.

אני לא מתחבר לאישה שרוצה להיות כמו גבר.

 "    "      "       לאשה       "       "      "   בעל.

 "    "      "       לאמא       "       "      "   אבא.

 

יכול להיות שלך כן יש דרך חשיבה יותר מתונה ובריאה,

אבל תסכימי איתי שהגישה שהצגתי כנראה רווחת במדרשה שם.

לא ככ רווחתדרך חדשה
כמו שהיא לגיטימית.
ברור שיש כאלה...
אבל הן הקצה.

ואני מסכימה,
התכוומתי לומר שאני לא מבינה למה להגיד שהן כמו זו טענה עניינית.
טוב, פגשתי 2-3 משם,פינגו0

יכול להיות שבמקרה שלושתן היו מהקצה..

אני מצטרפת אליה.ענבל
בס"ד

הרוב יענו לך שהן באו למדרשה כי הן באמת רוצות ללמוד ולהתקרב ולדעת. מעטות הקיצוניות שהן ממש פמיניזם רבאקיסט ומלא ברגשי נחיתות (במחילה..)
אני נפגשתי עם הרבה משםעוד סתם אחד
וברוך ה' כיום אני נשוי לבוגרת המדרשה. וואללה, מעולם לא שמעתי "אנחנו בדיוק כמו בנים בישיבה". אולי כל אחד שומע מה שהוא רוצה לשמוע...
אני לא ידעתי מה זו המדרשה הזו לפני..פינגו0

רק אחרי שיצאתי עם השניה משם,

התחלתי לשמוע חברים שדיברו על המדרשה הזאת.

 

ה-"כמו בנים בישיבה!" זה ציטוט מדוייק שחזר על עצמו מהבנות שפגשתי.

וזה לא כי שאלתי אותן על זה, אלא הגיע מעצמן.

 

לדוגמא, נפגשתי עם אחת מהן באיזור פורים, אז היא סיפרה שהיא עושה פורים במדרשה.

שאלתי בתמימות מה הן עושות בפורים, אז היא ענתה לי "כמו..".

 

אם זה היה פעמים בודדות, זה לא היה מפריע לי,

אבל זה כל הזמן חזר על עצמו..

 

אבל באמת שיכול להיות שהשלוש שנפגשתי איתן אלה קיצוניות משם..

 

עכשיו אני נזכר ששנה שעברה בסדנה אחת הייתה מישהי שהיא נראה לי משם, והאופי שלה היה דווקא נורמלי..

 

שים לבעוד סתם אחד
שהשאלה ששאלת פשוט דרשה את התשובה הזאת... זה לא קשור בשום צורה שהיא לרצון להיות כמו גבר או לקיצוניות פמניסטית.

- איך נראה חג הפסח אצלכם הספרדים?
- בדיוק כמו חג הפסח אצל אשכנזים, רק עם קטניות.
האם הדו-שיח הזה מעיד על רצון להיות כמו אשכנזי?!
^^ (תגובתי נכתבה לפני שקראתי תגובה זו ענבל
בס"ד

התגובה הזאת מתמצתת יפה)
קח בחשבון דבר אחד-ענבל
בס"ד

לפעמים אנחנו משתמשות במושגים האלה כי נראה לנו שככה תבין אותנו.
כי כשאני אומרת לחרדי למשל שאני לומדת גמרא הוא לא מבין איך אני עושה את זה. לעומת זאת כשאני אומרת לו שאני לומדת כמו בישיבה סדר בוקר, צהריים וערב, אז יש בסיס להסביר לו כי זה נמצא לו בתוך מסגרת מוכרת. זה לאו דווקא מתוך רצון להיות כאלה אלא מתוך רצון לדבר במושגים שמשותפים ומוכרים לשנינו (זה מקל מאוד על החיים כשאני יוצאת עם בייניש לדייט או אפילו סתם, שאני מבינה את המושגים שלו ואת העולם שלו).

בקיצור קח את זה בערבון מוגבל .
מזל טוב ידידיגוונא
ידע זה כח.נפתלי הדג
בחברות מסוימות, מחנכים גברים שברגע שהם לא המובילים והיוזמים – הם לא נחשבים לגברים. הם לא יודעים איך להתמודד עם אישה שלא מסתכלת עליהם מלמטה, במיוחד בכל מה שקשור לתורה. בעיניהם אישה כזאת היא לא נשית / לא יהודיה טובה / לא חמה (בדוסיות).
באמת?!מישהי=)
מאיפה הדבר הזה שאישה צריכה להסתכל על הגבר שלה מלמטה..
רגע. באמת קיים דבר כזה? אני שואלת במלוא הרצינות..
עייני למעלה בשרשור, בתגובה 'ידע זה כח'נפתלי הדג
(חוץ מזה, יש עוד הרבה אנשים שמאמינים בה בלי להצהיר את זה בראש חוצות. קוראים לזה פטריארכיה, ואני מניח שלהזכיר את זה פה יתייג אותי כפמיניסט, ל''ע.)
אז אני פמיניסטית כי אני מאמינה בשיוויון בין בני זוג?מישהי=)
כן.נפתלי הדג
הבעיה הגדולה היא שגם לפמיניזם הרדיקלי וגם לגורמים אנטי פמיניסטיים יש אינטרס לתייג את כלל הפמיניזם כרדיקלי, וככה פמיניזם הפך למילה גסה בהרבה מאוד קהלים. צריך להבין שבפמיניזם עצמו יש גישות שונות, שרובן בסה''כ מדבר על שוויון הזדמנויות ועל שבירת מבנים חברתיים רומסים.

בסופו של דבר, כל אישה שבוחרת או מתעניינת בפוליטיקה, עובדת במקצועות שהם לא 'צווארון ורוד', מתעניינת במקצועות כאלה ומסתובבת חופשיה בעולם – חייבת את זה למהפכה הפמיניסטית.
אישה שעובדת במקצוע שהוא לא 'צווארון וורוד'דרך חדשה
לדוגמה- פוליטיקה
לא חייבת להיות כזאת פמיניסטית.
פשוט אישה שאפתנית ודעתנית.
אשה שעובדת בפוליטיקהעוד סתם אחד
חייבת אלפי תודות לפמניזם. אלמלא הסופרז'יסטיות בבריטניה לנשים לא היתה זכות בחירה בכלל, שלא לדבר על יכולת ייצוג כפרלמנטרית.
^^^נפתלי הדג

היא אולי לא חייבת להגדיר את עצמה כפמיניסטית, אבל היא בהחלט מגשימה את העקרונות הבסיסיים של התנועה.

לדעת רחל המשוררת למשל, כן.געוואלד
בזהירות רבה אנסה לצייר תמונה חלקיתדגן ותירוש

קודם כל חשוב לציין את חשיבותה של המדרשה על אף חסרונותיה ובנוסף שאינני מתכוון כאן לאנשים ספציפיים אלא לאידאולוגיה וסוציולוגיה.
א.
אנשים שנולדו בתקופת קום המדינה יודעים לספר על הרוח הגדלה שנשבה בארץ, על החלוציות, על האחווה, על מסירות הנפש למען המדינה וכו'. אדם המנסה ללמוד כיום על תקופה זו יקבל את הרושם שלפחות שני שליש מאזרחי המדינה הם וודאי קיבוצניקים המוסרים את נפשם למען המדינה וכשמסתכלים על הנתונים המדהימים רואים שהרוב המוחלט בשנותיה הראשונות של המדינה (ובערך עד היום) התגורר ברצועת חוף הים התיכון, אחוזי ההשתמטות מהצבא היו גבוהים מאוד ועוד, רוב העם היה ועודנו בורגני להחריד, אנשים העושים את עבודתם ושאיפתם היא לפרנס את משפחתם בכבוד. לי זה ניפץ את התמונה.
למה אני כותב את זה?
באותה מידה יש יחס דומה (דומה אך לא מדויק) בהיקף לימוד התורה,מקום מגוריה, אחוז הורדת הכיפה בצבא או תלמידי הישיבה מתוך שכבת הגיל. כואב לומר את זה אבל נראה שרובה של הציונות הדתית לא הקפידה על קלה כבחמורה והיו פחות ''ישיבע בוחר'', היה ברור פלוס מינוס מי בוגר ישיבה או מקושר לתורה ומי פשוט איש מעשה הבונה את הארץ אך פחות את התורה.
כיום ב''ה אנחנו במצב אחר, נפתחו ישיבות רבות, כמעט חצי משכבת הגיל הולכת לישיבה גבוהה/הסדר/מכינה, ואחוז הורדת הכיפה נבלם משמעותית,התחושה הכללית היא שכיום שווה להיות דתי, הציבור אפוף אידאלים ותחושת שליחות שכמעט ולא פחותה מהקיבוצניקים של פעם.
ב.
אז על מה המהומה?
*חשוב לזכור שכמעט לכל אידאולוגיה יש מעגלי השפעה שמעבר האידאולוגיה דרכם לא שומר על כוחו, ככל שהמעגל רחוק יותר כך השוני המעשי יגדל למרות ההזדהות.*
כך בציונות הדתית שהרחיבה את מעגלי השפעתה נוצרו אידאולוגים יותר ופחות אך כולם היו מקושרים לאותו רעיון, אך הבעיה החמורה שנוצרה היא שאנשים השייכים למעגלים החיצוניים (שם קוד: ''לייטים'') באופן כזה או אחר פשוט נכנסו לבית המדרש= המעגל האידאולוגי הפנימי..
אז אנחנו פה במלחמת מעמדות? ומה עם חזרה בתשובה?
לא ולא, אלא שבעבר, אנשים (שם קוד: לייטים) שבאו ללמוד תורה יצאו מקורבים יותר והיום יש תופעה נרחבת שאנשים באים לבית המדרש ''לייטים'' ויוצאים ממנו ''לייטים'' ואחר'כ בשם התורה שלמדו פועלים כתפיסתם שהרי זה למד בישיבה וגם זה למד בישיבה ''ואלו ואלו דברי אלוקים חיים'' ויותר מזה נראה שהקבוצות הללו קיבלו הכרה בתוך בית המדרש ומושגים כמו התחדשות, פסיקת הלכה, מקוריות רעיונית ותורת ארץ ישראל קיבלו המשגה חדשה.
ג.
פולמוסים ופיצוצים
ניסיתי להימנע אבל נראה שצריך להזכיר את פולמוסי התנ''ך/רבדים/ביקורת המקרא/גמרא/נשים/פסיקת הלכה ועוד.
הדמות אולי הכי בולטת בפולמוסים האלה היא הרב טאו, לא שמעתי את הרב ואינני מתיימר להבין חשבונות של אנשים גדולים אבל מהתבוננות מהצד נראה שבלטו חלק מהבעיות שעליהן יצא הקצף.
1.כמו שכתבתי, אנשים או קבוצות שמנחילים את תפיסתם דרך התורה ולא שהתורה תנחיל את תפיסתה דרכם, וזה נוגע לכולם בין למד בהר המור, מרכז, באור עציון או בעתניאל והגוש ובטח אנשים שלמדו במכינה-כולל עלי, בין יש הסמכה לרבנות ובין אין הסמכה לרבנות, בין יש כיסוי ראש מלא או שאין כיסוי ראש מלא, בין כיפה גדולה לכיפת שמיים התופעה שייכת לכולם ולכן אפילו שכולם צדיקים ונבונים יש סיכון שהבא ללמוד תורה נמצא מקלקל אותה.
2.אחרי שזה נוגע לכולם נראה שיש ישיבות/מוסדות ששם גוברים הסיכויים למצוא אדם שתפיסתו כזו, הן מהפן החיובי שפונה להשפיע וללמד תורה בהיקפים רחבים יותר והן מפן אחר שערכים וסגנון לימוד שדגולים במוסדות אלו (כמו פתיחות לתרבויות אחרות, ליברליות, לימוד ביקורת המקרא,תנ''ך בגובה העיניים, חידוש פסיקת הלכה, שיטת הרבדים, פמיניזם דתי, ופלורליזם וסובלנות) פשוט מאוד נוחים לרוח החדשה הזו.
שוב מזכיר שלא מדובר באנשים עצמם, הרב ליכטנשטיין זצ'ל היה גדול תורה וכן הרב עמיטל זצ'ל וראשי הישיבות היום.
בעקבות הפיצוצים נוצר מצב שכל אדם צריך לשייך את עצמו, להוכיח את חפותו וטהרתו, להגיד בקול ברור אם לנו או לצרינו ואם תיווצר דיכוטומיה ופגיעה בת''ח הרי שבשביל לבלום את התופעה ולהציל את הציבור הרי שבראי הדורות המאבק ישתלם והשורות יתאחדו כשהתופעה תחלוף.

ד.
תכל'ס
מדרשת מגדל עוז מזוהה עם ישיבת הגוש ומכללת הרצוג בפרט וישיבות הגוש בכלל, ולכן גם שייכת לכל הכתוב לעיל, החשש מפני התפשטות המגמה דווקא במדרשה זו הוא גדול, בעיניי כמעט כל הפרטים זה הסתעפות של המגמה הזו.
יש אנשים שיסמנו את כל התלמידות במדרשה ויסכימו לצאת עם בנות המדרשה לאחר הוכחת חפות, יש שיצאו עם בנות המדרשה גם ללא הוכחת חפות,
ולדעתי אלו שפוסלים מראש ובכלל לא מוכנים לצאת עם בנות המדרשה פשוט מפסידים בנות איכותיות.
ארוך ארוך אבל נו, כתבת שאת רוצה להאמין שיש מעבר

יהיו לרצון אמרי פי וכו'

בכל המלל הארוך הזה פחות הצלחתי להבין האם החמאת או לא? 😅ענבל
בס"ד

לא הבנתי האם מגדל עז נחשבת מבחינתך כמנחילה את תפיסתה דרך התורה,
לא הבנתי האם זה רע מבחינתך (מבחינתי למשל זה רע),
לא הבנתי האם זה קע בעיניך שהחוגים האלה נכנסו לבית המדרש (זה גם תמוה לי, הם די יצאו מבית המדרש..),
לא הבנתי מה רצית לומר, מחילה..
סחטיין על הזלזול (המלל הארוך הזה)דגן ותירוש

לא באתי להציג את מה שאני חושב כי זה פשוט לא רלוונטי.. 

הצגתי למה להרבה אנשים יש אנטי למדרשה הזו.

כפי שילדים נוהגים לומר (לפחות בזמנו)- ...דגן ותירוש..פורים שושן

וזאפטה על הראש!

 

חושף שיניים

יפה.. והכ"גדגן ותירוש
פומבה על הראש
אוי ויי, ממש לא התכוונתי לזלזל! ממש סליחה שהובנתי כך..ענבל
בס"ד

סבבה, תודה
מקובלדגן ותירושאחרונה
את לא צריכה להתחתן עם חוגים מסוימיםעוד סתם אחד
הבעיה מתחילה רק אם את מעוניינת דווקא במישהו שבא מהחוגים שבהם ישנה פסילה אוטומטית של תלמידות מגדל עז, ואז את למעשה חוטאת באותו רעיון של פסילה גורפת על סמך השתייכות לחוג מסוים.

בלי קשר אציין, שאני מכיר גם בוגרות מגדל עז שהתחתנו עם בחורים מישיבות מאד לא גושניקיות; כך שכנראה אין חוגים מסוימים שמנדים אוטומטית, יש הרבה אנשים בחוגים מסוימים זמנדים אוטומטית, וכאמור בכותרת - את לא צריכה להתחתן עם חוגים מסוימים, את צריכה להתחתן רק עם אדם אחד בעז"ה...

בהצלחה
בגלל שאולי את חיה בחברה של ערוץ 7לצלול לעומק
פה בערוץ הרוב המוחלט הוא לא ישיבות הגוש.
אל תידאגי, יש ישיבות/חברות שלמות שייראו בזה ייתרון.
באמת יכול להיות שצימצמת לעצמך את האפשרויות, אבל זה נראה לי עדיף מאשר לחיות בצורה שאת לא מאמינה בה, ולהיות תלושה, רק כדי שאף אחד מאף חברה לא ייפסול אותך.





(אם את באמת חושבת שאבדה תקוותך, אני מוכן להביא לך רשימה של ישיבות שרואות ייתרון במדרשה שלך, רק כדי להרגיע)
כל הגושניקים שאני מכיר הם ניקיםקוד אבל פתוח
אבל יכול להיות שאני לא דוגמא, אבל בכל מקרה זה ממש לא מדוייק.
את גם לומדת פה? ענבל
בס"ד

עוד רגע אלך להתעצבן על שאר התגובות

ולך אגיד- מה אכפת לך? יש חוגים מדהימים שיקבלו אותך ויחבקו אותך ותאמיני לי שיש מבחר עצום של בחורים מדהימים שרוצים וישמחו לצאת עם מישהי ממגדל עז.
דווקא בחוגים שהם לא חרדיים או חרדלניקים או דתלים קווניקים או דתלים שסתם מונעים מסטיגמות, לא ראיתי כאלה שפסלו רק בגלל זה.

אבל שוב, באמת, יש מספיק חוגים שכן רוצים ותאמיני לי שהם חוגים מעולים.
אל תתני לזה לעכב אותך.
יותר מידי פמיניסטיותאהוד כהן
תכלס ככה זה נתפס יכול להיות שזה ההפך מהאמת או שזה האמת וככה זה נכון אבל הרבה גברים במגזר פשוט לא אוהבים את זה..
סטיגמותפיט פט וטו.
היום לכל מקום יש סטיגמות חלקם נכונות וחלקם לא. ורב פוסלים על פי סטיגמות ולא על פי האמת. זה חבל אבל זאת המציאות. אל תתיאשי בסוף יגיע האחד שלא יסתכל על איפה למדת אלא על התכונות שלך הטובות ויראה עד כמה את יהלום ועל יהלום לא מוותרים. סבלנות בסוף הכל יהיה בסדר.אני ממש מבינה אותך כי אני באותו מצב אבל לא למדתי במגדל עוז אלא במקום אחר.....
השקפת עולם שונה ולרוב גם מנטליותalezish
כמו שגושניק פחות יסתדר עם אחת ממדרשת הרובע.
גם השקפתית אבל גם ו בעיקר מנטלית
למדתי במקום דומה השקפתית.. בברוריהshilat
ואת האמת שלאחרונה חשתי כמוך, ויותר מכך, נפסלתי עקב כך..מישהו שממש רציתי לנסות והוא ממש נרתע מעניין המדרשה..
אני עשיתי מיזה פחות עניין, למרות שהוא קווניק גמור..
אז מה שיש לי לומר לך קודם כל זה הזדהות. ודבר שני שתראי בזה כדרך סינון גברים, אי אפשר להיפגש עם כל העולם.. ואם הם בוחרים לסנן אותך רק על עצם היותך המדרשה הזאת, אז כנראה שנחסך לך.
אל תדאגי , יש הרבה שכן מחפשים דווקא כמוך. פשוט צריך למצוא אותם.. ואל תדאגי היושב במרומים מסדר הכל
(אני סקרנית-ענבל
בס"ד

אם למדת בברוריה, את מן הסתם יותר קרובה להשקפת המדרשה מאשר להר המור, אז למה רצית לצאת איתו...?
ז"א נשמע שממש רצית וזה מוזר לי )
ד'אחחח גם אני שאלתי את עצמיshilat
בתכלס כי החלטתי שנמאס לי מסטיגמות ..
באמת ההשקפה שלי שונה והבן זוג האחרון שלי היה מישיבות הגוש..
ורציתי את ההוא, כי האישיות שלו כבשה אותי ופחות עיניין אותי השקפה פתאום.. זה דבר בר שינוי ולא חושבת שצריך לפסול על הסף בגלל זה, בוא נגיד שבעבר פסלתי, ואף אותו בעצמו פסלתי לפני שנה..
אגב הוא ממש לא הר המור..חח פשוט נורא החלטי בדעותיו לפי רבני הקו..
לא בקטע של הר המור ספציפית, באופן כללי..ענבל
בס"ד

ואני הגעתי למסקנה שלהגיד שדעות זה בכלל לא משנה זה די שקר.
גם הגעתי למסקנה שמותר לפסול על זה.

זהו
לגמרי מותר אבל לפעמים אפשר לפספס בגלל זה..shilat
זאת המסקנה שלי בכל אופן.. בד'כ התמקדתי בסגנון מסויים ופתאום הבנתי שאפשר אחרת .. מי יודע אולי עוד שנה אחשוב שוב כמוך אבל כרגע לא באלי לפסול על זה 🤔
מממ אוקיי..ענבל
בס"ד

בחירה שלך
היית יוצאת עם חסיד סאטמר?matan

כנראה שלא. את לא מעוניינת בתכנים ובשיטה הרוחנית שלו.
מה האנטי הגדול- בסופו של דבר הוא יהודי שרוצה לעבוד את ה' יתברך.

אותו יחס כלפי מדרשת מגדל עוז.

יש דגל למדרשה- ועל הדגל הזה חרוטים ערכים ורעיונות מסויימים. מי שנכנס תחת הדגל

הזה - מזדהה איתם או לפחות לא מתנגד להם.

מי שמתנגד להם- לא מעוניין להתחתן עם אישה שאלו ערכים שהיא מוכנה לקבל.
 

ביקשת שלא להיכנס לדיון על הערכים והרעיונות עצמם, אז אין מה לדון עליהם.

אני לא חושב שזה גורם לך להיות "מנודה", אבל זה כן מכוון אותך לכיוון מסויים 

של בחורים. יותר מתאים לישיבות ה"גוש". ל"הר המור" מן הסתם זה לא יתאים.

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך