פריקהפרפר לילה
אז היום היה לי דייט ראשון בחיי.
התקלחתי התארגנתי, והתרגשתי ממש, בכל זאת, דייט ראשון.
ו... הבחור דפק לי ברז. סוג של לא באשמתו. היתה לו סיבה הגיונית, אבל עדיין הרגשתי ככ מאוכזבת.
וקצת פגועה.
בסוף חזרתי הביתה אחרי הרבה זמן שחיכיתי..
מאמינה שהכל לטובה בסופו של דבר, אבל עדיין, זה ממש לא מה שחלמתי שיהיה.
וזהו..
לא נעיםdora
אוישציף
אויש בכלל לא כייף פה לקצת
ממש😢פרפר לילה
נכון זה לא סימן מלמעלה שזה לא בשבילי?
נראה לי זה חצי סימן.dora
מה הקשר סימן?צריך עיון
היה, נגמר, כפרת עוונות, עכשיו ממשיכים קדימה
מסכימה. אבל היא שאלה אם זה לא סימןdora
מלמעלה שהוא לא בשבילה..
אז לדעתי יש משהו בזה שכנראה הוא לא שלה ולכן זה קרה.
למה את חושבת?צריך עיון
אם היה קורה לי משהו כזה סביר להניח שהייתי מנסה לקבוע עוד תאריך
גם אני בעד לנסות שוב.dora
אבל זה כבר הוריד ממנו קצת..
תלוי בסיבה, לא?פינגו0


בוודאי.dora
לי אחרו פעם וזה הצטרף לטור החסרונות.
נכון שצריך לוותר ולמחול. ולגמרי מחלתי. אבל זה מראה על משהו מעבר..
גם אני אוהבת לאחר. אבל יש מקומות שבחיים לא אאחר אליהם.
הוא לא "איחר" אלא לא הגיע. ויש סיבה.ד.

אז איך אפשר לומר כך בלי לדעת מה הסיבה וכמה היא אמיתית?

יותר גרועdora
ולא חרצתי את דינו של אף אחד.
נדמה לי גם שהייתי בעצמי כן קובעת שוב (לא לגמרי בטוחה אבל אולי)
רק חושבת שיש בזה משהו מזלזל ואיזה סימנון קטן משמים.
פעם אמרה נחמה לייבוביץ' ע"ה,ד.

שבעיניה מי שמאחר לשיעור חמש דקות, זה יותר גרוע מחצי שעה...

 

למה? כי חמש דק' זה סתם זלזול; חצי שעה - כנראה יש סיבה....

 

אם לא הגיע - והיא אומרת שהיתה סיבה, אז צריך קודם  לדעת מה הסיבה.

לפעמים באמת לא משהו רציני, ואז ניתן אולי להסיק משהו - גם לא תמיד.

 

אבל אולי סיבה אמיתית? אז אי אפשר לומר בוודאות שזה מראה על משהו מעבר. וגם לאו דווקא "סימנון".. ובגלל שהבחורה שואלת ברצינות אם זה מראה משהו, לכן אני חושב שכדאי להיזהר, כדי שתשקול אובייקטיבית לפי מראה עיניה. 

 

 

וואו, יפה!כמעין הנובע
מסכימה עם דבריך.dora
^^^ יפה כתבת!פינגו0

וזה כ"כ חבל שדנים פה מאד מהר לכף-חובה!

 

יצא לי פעם שעשיתי כל מה שיכולתי כדי להגיע חצי-שעה לפני הפגישה.

ועקב רצף אירועים שלא יכולתי להימנע מאף-אחד מהם, איחרתי ב-3 שעות.

 

הצעתי לה בדרך שנבטל את הפגישה, אבל בסוף החלטנו שכן ניפגש..

כמובן, שכשניפגשנו הפרצוף שלה שידר לי שהיא לא מאמינה לכלום, וחתכה מייד אח"כ..

 

סתם חבל..

צריך ללמוד ולהפנים (אני מדבר גם על עצמי) את דף קכ"ז במסכת שבת.

אתה מתכוון לסיפור על רבי עקיבא?ע מ
את יודעת מה הרמב"ם כותב על הסימנים האלו?פינגו0

רמב"ם ספר המדע, הלכות עבודה-זרה, פרק י"א הלכה ד'.

העתקתי מהאתר של מכון ממראצריך עיון
אין מנחשין כגויים, שנאמר "לא תנחשו" (ויקרא יט,כו). כיצד הוא הניחוש: כגון אלו שאומרין הואיל ונפלה פיתי מפי, או נפל מקלי מידי, איני הולך למקום פלוני היום, שאם אלך אין חפציי נעשין; הואיל ועבר שועל מימיני, איני יוצא מפתח ביתי היום, שאם יצאתי, יפגעני אדם רמאי. וכן אלו ששומעין צפצוף העופות ואומרין יהיה כך ולא יהיה כך, טוב לעשות דבר פלוני ורע לעשות דבר פלוני. וכן אלו שאומרין שחוט תרנגול זה שקרא ערבית, שחוט תרנגולת זו שקראת כמו תרנגול. וכן המשים לעצמו סימנים, אם יארע לי כך וכך אעשה דבר פלוני, ואם לא יארע לא אעשה, כאליעזר עבד אברהם. וכל כיוצא בדברים האלו, הכול אסור; וכל העושה מעשה מפני דבר מדברים אלו, לוקה.
עכשיו קראתי..dora
אוי נו, איזה השלכה לא קשורהיוני
בנאדם יכול לחשוב שהנה הוא הפסיד עסקה אז כנראה הקבה שולח לו את פרנסתו מכיוון אחר
בנאדם יכול לחשוב שהוא לא פגש בנאדם כלשהו אז כנראה מלמעלה כיוונו שהוא לא צריך לפגוש את הבנאדם הזה..



אין שום קשר לדברי הרמבם האלה.

??פינגו0

לא ברורה הטענה שלך ועל מה היא מתבססת..

הבנה של דברי הרמבםיוני
בלי להוציא אותם מהקשרם.

ניחוש: "אם בדרך לפגישה יגיע לי אוטובוס עירוני נמוך ולא אוטובוס בינעירוני, סימן שהבחור הזה לא בשבילי".
לא ניחוש: "אם לבחור יש רכב ירוק עם חלון בגג, זה לא זה"

בקטע הראשון היא לוקחת סימן שלא קשור לכלום והופכת אותו לסובב הסיבות, בקטע השני היא לוקחת סימן שמראה לה על משהו שהיא לא אוהבת, פשוט.


שוב: יש "פספסתי את האוטובוס, כנראה שלא הייתי צריכה לנסוע" ויש "הגיע לי אוטובוס עירוני ולא אוטובוס גבוה אז כנראה שאני לא צריכה לנסוע". הבדל גדול
שוב אתה טועה..פינגו0
רוצה להרחיב?יוני
ההקשר צריך להיות לוגי, לא רגשי..פינגו0
במקום שתביא דוגמאות, ואני אגיד לך כן ולא.
תלמד את הפרשנים שם ואז נוכל לדון בצורה נורמלית..
עזוב אחי, קל שאנחנו עובדי ע"ז בכלליוני
השגחה פרטית וניחושים ...נקודה

בס"ד

 

הכל בהשגחה פרטית וכך היה צריך לקרות.
 

אם לא נפגשו במועד המתוכנן סימן שבהשגחה פרטית לא היו צריכים להיפגש באותו יום.
 

במקרה זה, בו בשכל כן ברור לה שזה לא באשמתו, זה לא סימן לשום דבר מעבר,
אבל וודאי שאם הסיבה לביטול הייתה סיבה שמעידה על משהו,
כן הגיוני היה לפסול על זה
(למשל -"מתנצל, בדיוק לפני כן הייתי בדייט עם מישהי אחרת שאני יוצא איתה, והדייט נמשך הרבה יותר זמן משתכננתי").
במקרה כזה זה לא "סימן"- במובן המיסטי של המילה, אלא פסילה...
כמו על דבר התנהגותי אחר.
 

מה כן?
 

כן זה מלמד משהו על עצמך.
למשל עבור אישה זו הכנה טובה לזוגיות להכיר את הפער שיש בה בין הבנה שכלית לבין הרגש. 

שגם כשאני מבינה משהו בשכל אני יכולה להיות פגועה - בלי שהזולת אשם בפגיעה.

מי שתפנים את התובנה הזאת, ותדע שהרגשות שלה לא בהכרח מעידים על מציאות,
 תעשה חושבים ותמנע בע"ה ממריבות שזה הרקע שלהן גם בכללי וגם בנישואין בע"ה.

 

יש השגחה פרטית בכל רגע בחיים שלנו.
כדאי להשתדל ללמוד מכל מאורע בחיים.

אין זה אומר שמישהו מתיימר להבין שהמאורע קרה כדי שאלמד ממנו,
אלא שאם כבר קרה- בהשגחה פרטית- אנסה להפיק מכך את הטוב.

 

למשל כבר הגעתי לירושליים עבור דייט, הדייט היה כושל

 אבל הכותל כאן...
האם זה אומר שהקב"ה רצה שאתפלל בכותל בתאריך ספציפי,
וכיוון שיהיה לי דייט באותו יום?

כל עוד אינני נביאה לא יכולה לומר דבר כזה.
אבל אם אני כבר כאן וודאי שיש אפשרות להפיק משהו טוב.

 

וכל הנ"ל בלי יומרה לחשוב שהמשהו הטוב שהפקתי או למדתי הוא תכלית כוונת המכוון,
אם כי וודאי שהוא חלק ממנו
 

 

 

 

צודקת לחלוטין!פינגו0


כתבת יפה. תודה.dora
פנגו ודורה תודה נקודה


^^ הגיון בריא..dora
להגיד שלרמב"ם אין הגיון בריא??פינגו0


הרמב"ם דיבר על דברים לא קשוריםצריך עיון
אם נפל לי המלפפון מהלחם אז כנראה שלא כדאי לחתום חוזה היום

היא אמרה משהו קשור
אם הקב"ה מנע ממני מפגש עם הבחור הזה כנראה הוא לא בשבילי
זה לא נחשב קשור,פינגו0

אם נלך לפי הפשט, אין סיכוי שאתה צודק!

אליעזר עבד-אברהם מביא סימן מאד קשור (בודק גמילות חסד ומידות טובות),

ובכ"ז הרמב"ם אומר שמעשה כאליעזר חייב מלקות!

 

אבל אם נלך לפי הפרשנים היותר מקילים.

דבר קשור למשל, זה אם הבחור איחר מסיבה לא מוצדקת - אז כנראה הוא לא בשבילי.

אבל אם הוא איחר מסיבה מוצדקת, ובכ"ז אפסול - זה חוקות הגויים.

 

אתה מוזמן ללמוד את הפרשנים שם..

דוגמה למשהו קשור- נפל המלפפון כנראה כדאי לאכול עם צלחת נקודה


חס ושלום. לא לא לאdora
דיברתי על ההגיון הבריא של יוני
וכבר הובנתי נראה לי..
@פרפר לילה בהצלחה מתוקה! שבעזרת ה' ההבא שתפגשי יהיה שלך! והוא לא יאחר וידחה פגישות ויהיה מושלם!
זה אני יודע,פינגו0
הבעיה היא ש'ההגיון הבריא' שלו סותר את הרמב"ם..
איך סותר את הרמבם?יוני
נראה כאילו עשית עיגול סביב אמירה מסויימת ואז עיקמת את הרמבם כדי שיתאים לה


תאמת אני סתם כותב לך את זה, כי ברור לי ששמעת את זה ממישהו אחר וקיבלת את זה ככה.. אחרת לא היית סתם שולח אותי ללמוד במקום להסביר את עצמך.
אז מי זה הרב הזה?
שלילי,פינגו0

אכן למדתי את כל הפרשנים מסביב..

זה לא סותר.dora
מה שהבאת עם הניחושים זה משהו שונה.
זה אם אני אקום בבוקר ואראה חתולה שחורה אז אני אסיק שיהיה לי יום זוועה. זו אמונה תפלה.
אבל מה שאנחנו מדברים פה, זה יותר ביטחון ב ה', שאם הוא סובב שהבחור יאחר/ידחה אז כנראה זה בשביל לרמז שהוא לא הכי מתאים.. ושוב זו יכולה להיות רק מחשבה קטנה שעוברת בראש, בפועל אפשר לנסות שוב.
זה סותר!פינגו0

מי שילמד ברצינות את הרמב"ם יבין שזה סותר,

אין כאן יותר מדי משחקים..

אז עכשיו קראתי שם קצתdora
ונראה לי כתבו לך את זה כבר,
ניחוש הוא אסור
וסימן מותר.
מה ההבדל ביניהם?
ניחוש הוא חסר קשר והגיון
וסימן כן קשור ויש הגיון .. ולכן מותר לסמוך על סימן.
זה שאת קוראת לניחוש סימן, לא מכשיר את הדבר..פינגו0

במקרה הזה, מבחינה הלכתית וודאי מוגדר כניחוש..

 

חוץ מזה, תקראי את הרמב"ם שוב:

ציטוט: "וכן המשים לעצמו סימנים, אם יארע לי כך וכך אעשה דבר פלוני, ואם לא יארע לא אעשה, כאליעזר עבד אברהם. וכל כיוצא בדברים האלו, הכול אסור; וכל העושה מעשה מפני דבר מדברים אלו, לוקה."

וזה בדיוק מה שלא עשינו..dora
ושוב- אם יקרה דבר כולשהו חסר קשר והגיון ואסיק מזה, זה האיסור.
אין פה עשיית מעשה,לך דומיה תהילה

ואם היא לא מקבלת החלטה על סמך זה - זה בסדר.

ניחוש הוא לפני מעשה, לא נתינת טעם בדיעבד למקרה.

 

אדרבה, גם לפי הרמב"ם לומר שהכל במקרה זו כפירה.

נכון,פינגו0

אבל דורה המליצה לה לעשות מעשה..

לא המלצתי לעשות כלום.dora
כן כתבתי שאם כך קרה אז אי אפשר שלא תצוץ המחשבה שאולי הם לא מתאימים.
אפשר גם לחשוב על הכיוון שבכל דבר שבקדושה יש מניעות ועיכובים וגם לראות את זה בקטע מקרי..
בכולופן פרפר עשתה את השיקולים שלה והנה היא החליטה להפגש איתו בזמן אחר. יש מצב שגם אני הייתי נוהגת ככה. זה תלוי מקרה ובאמת חשוב גם לשמוע איך הוא מסביר את עצמו ומה הסיבה לדחיה.
ואני לא מאלו שמנחשים כל מיני דברים אבל כן מחפשת ומבקשת מהשם סימנים, שיאיר לי את הדרך.. אז אם לדוג חשבתי לעשות משהו מסויים וזה לא הסתדר זה כן ייתן בי את התחושה שלא הייתי צריכה להיות שם..
מי לימד אותך לקרוא את הסימנים האלה מהשמיים?פינגו0

ציטוט: "אז לדעתי יש משהו בזה שכנראה הוא לא שלה ולכן זה קרה."

 

מה זה אם לא המלצה?

יש שם את המילה כנראה.dora
אין בציטוט קביעה מוחלטת.

איך אתה רואה דברים שקורים לך בחיים?
אתה לא מסיק מאף מקרה כלום?
הכל עובר מולך סתם במקריות וללא שום קשר אליך או לכוונות שלך?
כנראה - זו המלצה!פינגו0

אם זה היה קביעה מוחלטת, זו הייתה הוראה או פקודה.

 

ולגבי השאלות שלך, אין לי כח לדמגוגיות..

יש הבדל בין קריאת סימנים שמיימיים, כמו שאת מנסה לעשות.

לבין נסיון חיים עם שילוב של אמונה בהשגחה פרטית, מתוך הבנה שאין לי את היכולות להבין אותה.

 

ממתי?..dora
ולי זה חשוב להגיע לתובנות מאירועים שקורים לי. אין משהו שקורה לנו פה סתם. ברור שהכל בהשגחה פרטית, ובגלל שזה ככה צריך להבין למה זה קרה לך ולראות מה אפשר לתקן או להבין מה ה' רומז לי.
יש הבדלפינגו0

בין ללמוד ממה שקורה והשאיפה לתקן ולהיות יותר טוב,

לבין לנסות להבין רמזים של הקב"ה..

 

רק אנשים שיש להם לפחות אחת ממעלות הנבואה (החל מרוח-הקודש)

מסוגלים להבין רמזים של הקב"ה..

כל השאר סתם מנחשים (ובעקבות כך עובדי ע"ז לפי הרמב"ם)..

 

(אם מעניין אותך לבדוק אם את נמצאת במקרה במעלת נבואה כלשהי..

 עייני ברמב"ם, מורה נבוכים, חלק שני, פרק מ"ה.)

ללמוד ממה שקורהdora
ולנסות להבין רמזים, זה אותו דבר.
(ואין לי נבואה)


לפחות בשפה העברית, מדובר על דברים מאד שונים!פינגו0

תשאלי את כל מי שאת מכירה, אם מדובר על אותו דבר..

הסברdora
ללמוד ממה שקורה איתך, זה לפרש את המציאות, לנתח ולהסיק מסקנות~להבין רמזים.
אני לא מבינה מה יש לך נגד רמזים וסימנים. זה לא חייב להיות בקטע שלילי של ניחושים ואמונות תפלות. סה"כ להבין שאם קרה משהו איתי זה לא סתם. יש כל מיני סיפורים על אנשים שבדיוק לא עלו על קו אוטובוס מסויים והוא התפוצץ או כל מיני סיפורים דומים אז ברגע שהוא הפסיד את הקו הוא מיד חושב- כנראה לא הייתי צריך להיות עליו, ואז אח"כ הוא רואה ממה הוא ניצל... אז זה מקרה שלפני שהוא ידע שזה מה שיקרה הוא מייד היה חושב שזה לטובתו וסימן משמיים... וזה בסדר. אז הנה הבנת רמזים בצורה חיובית.
זאת התגובה האחרונה שלי בנושא,פינגו0

כי אנחנו פשוט לא מדברים אותה שפה..

 

אם איחרת לאוטובוס והוא התפוצץ, סימן שלא היית (-לשון עבר) אמורה להיות עליו.

במקרה זה, זה "כל דעביד רחמנא - לטב עביד!" - מעשה חיובי ואמונה בהשגחה פרטית!

 

אם הבחור איחר/הבריז (*באופן חד-פעמי) לפגישה, סימן שהוא לא יהיה (-לשון עתיד) הבעל שלי.

במקרה זה, זה "לא תנחשו!" לפי הרמב"ם, מדובר על סוג של ע"ז וחייבים על זה מלקות!

 

אם קשה לך להבין את ההבדלים, תבקשי מאחרים שיעזרו לך..

מבחינתי סיימתי את הדיון!

 

*אם הוא בן-אדם שבאופן כללי לא עומד בזמנים, זה כבר מעיד על תכונה וזה לא נחשב כסימן..

 

כמובן שאני לא מדבר על תכונות שהתגלו בבן-אדם, אלא על סימנים.

אם למשל הוא איחר, את יכולה לבדוק אם הוא אחד שמאחר הרבה, ואז זה כבר לא קשור לסימנים..

לא תנחשו-ע"ז-מלקות.dora
אתה נהנה לחזור על זה..
התכונתי לרגע לפני שידעתי על האוטובוס שהוא התפוצץ. זה בסדר אם באותו זמן אחשוב שזה סימן משמיים שאני לא צריכה להיות עליו? כנראה שכן גם לפי מה שאתה סובר. ואם מיד אחכ אני גם שומעת מה קרה בסוף אז קיבלתי תשובה. אבל לגבי בחור שאחר לפגישה ואני מבינה מזה שהוא כנראה לא מתאים לי . למה שבסיטואציה הזו אני לא יכולה לחשוב ככה?..
אבל אתה לא חייב לענות וגם סליחה שהטרחתי.
אתה בעצמך לא מבין את ההבדל בין עבר לעתידיוני
יש הבדל מהותי בין בחינה של דברים שקרו והסקת מסקנות לבין לעשות סימנים לדברים שעדיין לא קרו.


עתיד: "אם הבחור לא יגיע, סימן שהוא לא המיועד לי" (וגם זה יכול להיות מחשבה שלא קשורה לניחוש או סימן, אבל אנחנו דנים בהנל)
עבר: "הבחור לא הגיע, כנראה שהוא לא המיועד לי"

ניחוש וסימן הם בעתיד, כמו שאתה בעצמך אמרת. אנחנו דנים פה בעבר
אתה צוחק על עצמך?פינגו0

אתה מבלבל בין הסיבה למסובב (בין הגורם לתופעה)..

תכל'ס, אני לא מבין את ההתחכמויות שלכם..פינגו0

הרמב"ם אמר שזה אסור, אתם רוצים בכ"ז לעשות את זה, אין לי מה להגיד לכם יותר..

 

@יוני

@dora

הרמבם אומר על משהו שהוא אסוריוני
אתה מבין אותו בצורה כל כך מעוותת ואני מנסה להסביר לך את זה.

אני לא מדבר על סיבה ומסובב, אני מבדיל בין משהו שכבר קרה לבין משהו שעתיד לקרות, כי על משהו שכבר קרה הרמבם לא מדבר אלא על משהו שעתיד לקרות.
אם יארע, אם לא יארע, עתידיוני
אם עשית (או לא עשית) מעשה בתגובה לסימן ששמת לעתיד לקרות, הרמבם מדבר עליך.

אם שמת סימן לעתיד והסימן הזה קרה ולכן אתה נוהג כך או אחרת, בגלל הסימן ששמת, על זה הרמבם מדבר.
אני לא עושה את זה.dora
אתה זה שמערב בין עבר לעתידקוד אבל פתוח

הוא איחר לדייט - עבר (השגחה פרטית אם אתה מאמין בזה)

הוא לא יהיה בעלי - עתיד (לא תנחשו)

 

יש הסקת מסקנות: הוא איחר לי כבר כמה פעמים אני לא רוצה להתחתן עם מי שלא יודע לעמוד בזמנים

יש לנחש באופן רנדומלי: עבר חתול שחור, זה יהיה דייט גרוע

יש לנחש עם קשר כלשהוא: אם היא תציע מים לגמלי היא כנראה האשה המתאימה או אם הוא הבריז לי לדייט אז זה לא זה.

ויש השגחה פרטית: הוא הבריז לי פעמיים בדייט בפעם הראשונה החלטתי להמשיך אבל בפעם השנייה כבר לא התייחסתי אליו... למחורת הציעו לי את מי שהיום בעלי... בסוף התברר בכלל שבאמת שני המקרים של ההברזה לא היו באשמתו....

 

בקיצור אנחנו לא צריכים לחיות על פי השגחה פרטית, אלא פשוט לחיות ע"פ מה התורה אומרת וההגיון...

 

אתה טועה בשורה הראשונה שלךיוני
סימן- משהו שעשית בעבר לגבי עתיד. אם לפני שהיא יצאה מהבית הייתה אומרת את זה, סבבה. אבל לאחר מקרה, לקחת משהו ש*כבר קרה*, זה לא סימן ולא ניחוש, הוא כבר קרה.

הם היו אמורים להיפגש, הם לא נפגשו. אין פה ניחוש! ההברזה שלו הייתה בעבר וכולנו יודעים על זה, איך זה ניחוש?!
סבבהקוד אבל פתוח

נשאל את זה אחרת: למה לחתוך?

כי זה סימן מהקב"ה? זה בדיוק הבעיה עם לא תנחשו.

נגיד יש מפגש ברוךיוני
ואתה לא בטוח ברצון שלך לנסוע עכשיו לירושלים לכמה שעות ולחזור...

אתה יוצא מהבית ואומר לעצמך שתגיע לתחנה ותראה, אם מגיע אוטובוס ירוק סימן שאתה צריך לנסוע לירושלים ואם מגיע אוטובוס אדום אז תחזור לבית - שמת לעצמך סימן, משהו שיקבע אם תעשה מעשה או לא.

אם אתה מגיע לתחנה ויש שלט שהקו לירושלים לא יוצא היום ואתה אומר לעצמך שכנראה לא היית צריך להגיע למפגש וחוזר לבית.. אין פה סימן ששמת לעצמך שעל פיו תעשה מעשה!
היה נפגש ברוך היום?צריך עיון
היית בשני מפגשים היוםקוד אבל פתוח

ולא עשית סלפי!

חצוף! (אל תפתחו את ההודעה שלו)צריך עיון
^^^אילתי
הטלפון נתקע😬
^^פינגו0
גם שלי
^^ גם שלי! הייתי חייבת לראות למה לא לפתוח כמעין הנובע
זה ינון, אפשר לנחש...צריך עיון
אסור לנחש ע"פ הרמב"םקוד אבל פתוח
גם לא לפי הרמב"ם "לא תנחשו ולא תעוננו" (ויקרא פרק י"ט)רחפת..


חחחחאילתי
בדיוק כמוני!
בואו נסכם שמי ששולח הודעה כזאת,פינגו0

כולם מחזירים לו אותה בפרטי!

 

*עם כפל מבצעים וללא הגבלה

אתה אחראי רישום כדי לעקוב? אחלה רעיוןנפש חיה.אחרונה


הבדל משמעותיקוד אבל פתוח

פה יש סיבה הגיונית. אני מוכן להשקיע שעה נסיעה בשביל מפגש ברוך (@עוגי פלצת אל תעלב), אם זה ידרוש ממני לנסוע שעתיים בטרמפים אני לא יעשה את זה.

 

פה זה ממש לא ככה הוא לא בא מסיבה לגיטימית (לפי מה שהיא אמרה), ואין שום סיבה הגיונית לחתוך... זה לא מעיד על הבחור כלום...

למה להעלב? בע"ה עוד שנה זה יהיה שעה וחציעוגי פלצת

ועוד שנתיים זה יהיה שעתיים, אני מאמין בך זה בסדר

אני כבר כמה שנים בערוץ...קוד אבל פתוח


כמה שנים בברוך?עוגי פלצת


אהמממממקוד אבל פתוח

פחות משנה...

לזה התכוונתי עוגי פלצת


עזוב רגע סיבותיוני
הרמבם מדבר על מקרה שלא התקיים פה בסיפור הזה.
מה עזוב? זה הבעיה פה...קוד אבל פתוח


מה הבעיה?יוני
הכללים של הרמבם חלים על המקרה הזה או לא?

היא עשתה לעצמה סימנים, הם קרו ועכשיו לפי זה היא עושה דברים? לא!
סדר הדברים שונה, קרה משהו שממנו היא משליכה.
קרה משהוא שלא מעיד בכלל על המצבקוד אבל פתוח
כמו חתול שחור, או כמו אוטובוס ירוק.

ואם אני הולך למפגש ברוך, ואני מגיע לתחנה ורואה אוטובוס של אגד וורוד(!). לא תכננתי שזה יקרא ואני אומר זה סימן שאני לא צריך ללכת למפגש ברוך...
אתה שוב מבולבלפינגו0
רק כדי לפרוך את מה שכתבת..

אצטט קצת מהרמב"ם:
"הואיל ונפלה פיתי מפי, או נפל מקלי מידי, איני הולך למקום פלוני היום, שאם אלך אין חפציי נעשין;"
- הסיבה הייתה בעבר

"וכן המשים לעצמו סימנים, אם יארע לי כך וכך אעשה דבר פלוני, ואם לא יארע לא אעשה"
- הסיבה תהיה בעתיד

בשני המצבים הדבר אסור!

מתי זה מותר?
מתי שיש קשר ישיר ומוכח בין הסיבה למסובב!

למשל אליעזר הציב סימן שאמנם יש לו קשר ישיר אבל לא מוכח, וזה כבר הספיק כדי לעשות את האיסור.
כי אמנם זה מעיד על מידות טובות (שזה אחד מהדברים שחשובים בשידוך ליצחק) אבל היה יכול להיות מקרה שבו מישהי תקיים את הסימן, אבל למשל לא תהיה ראויה טכנית ליצחק (כגון שפחה).
ק"ו במקרה שהקשר בין הסיבה למסובב לא ישיר!

ולכיוון ההפוך, אם הוא לא ימצא (-בעתיד) או מצא (בעבר) חן בעיניי - הוא לא יהיה בעלי.
כאן יש קשר ישיר ומוכח, כי אף אישה נורמלית לא תתחתן עם מישהו שלא מוצא-חן בעיניה.
ולכן 'סימן' כזה מותר!

ולמקרה שלנו,
אם הוא הבריז - כנראה הוא לא בשבילך.
למסובב אין קשר ישיר ומוכח לסיבה.
כי יכול להיות שההברזה שלו נעשתה מאונס.

אבל אם יתברר שהוא אחד שמבריז לעיתים קרובות, אז היא יכולה להגיד שזה לא מתאים לה, ובמצב זה יש קשר ישיר ומוכח בין הסיבה למסובב.

לגבי האוטובוס והלו"ז, יש קשר ישיר ומוכח, ולכן אין בעיה בין אם הסיבה בעתיד או בעבר.
ולגבי האוטובוס בצבעים, אין קשר ישיר בכלל, ולכן תהיה בעיה בין הסיבה בעתיד ובין בעבר.

אם גם עכשיו אתה תצליח לעוות את הרמב"ם לכיוונך, אז כבר אין לי דרך לעזור לך..
(שים-לב שאני משתמש כאן בסיבה ומסובב של קשר ישיר ומוכח)
אין פה 'כיוונך'יוני
לא יריתי חץ ועכשיו מנסה לצייר מטרה סביבו. למדתי את זה שוב לא מזמן (כש @ימ''ל עצבן אותי על משהו) ואני לא רואה קשר בין דברי הרמבם למקרה פה.


ומה שהבאת על עבר מדובר על אמונות טפלות כמו חתול שחור וכדו' (נפלה פתי כו' זאת אמונה טפלה של אמורים אאלט)
אז מכיוון שגם כאן אין קשר בין הסיבה למסובב,פינגו0
אז גם כאן מדובר על אמונה טפלה!
יש פה 'כיוונך'ימ''ל

אתה בשום אופן לא תודה שבשאלה באגרות קודש יש איסור, לא משנה כמה יוכיחו לך שזו האמת (לכל הפחות בדברי הרמב"ם).

 

לעשות מעשה ע''פ 'סימן' שרירותי זהו בדיוק איסור 'לא תנחשו', זה ברור כשמש.

כמה סגנון יהיר בהודעה אחת. איכסעוגי פלצת
א. ניסיתי לערוך אחרי כמה זמן ולא הצלחתי.פינגו0
ב. לקחת את דברי הרמב"ם ולעוות אותם באופן שהוא עשה, גם לא הייתי מגדיר כמעשה ראוי במיוחד..
מזה להסיק שהוא לא שלה?פה לקצת
המקסימום שהייתי מסיקה מזה, שהיום פחות מתאים שנפגש לפי התכנון של אלוקים אז ננסה פעם אחרת
אוקי.. לי ההרגשה כבר שונה וזו לא התחלהdora
מזמינה.
זאת השגחה פרטיתפה לקצת
מה שצריך לקרות קרה
ומה שיקרה בהמשך- יהיה הכי טוב בשבילך!
מסכים שזה מבאס,פינגו0

אבל אני לא מכיר כיום אדם אחד שיודע לפרש את הסימנים מלמעלה.

ולא נזכיר איך הרמב"ם מדבר על סימנים מסוג זה..

זה לא סימן מלמעלה...ד.

מה הקשר?..

 

אם לא היתה לו סיבה, אלא סתם זלזול, אז זו היתה סיבה לא "מלמעלה" אלא מלמטה, עולם-הזהית, עם השגחה מלמעלה שתדעי עם מי יש עסק...

 

אבל בהיות שזה לא כך - אז מה פתאום סימן, או חצי סימן? 

 

איך אנחנו יכולים לפענח סימנים מה'?

 

אולי ההיפך - נסיון כמה לא תלכי אחרי זוטות אלא תנסי שוב, אם יש סיבה שאילצה אותו?

אולי שזה יצור אוירה התחלית טובה, מתוך שיתנצל?..

 

אולי סתם כמו שאמר הרצי"ה זצ"ל, שדברים גדולים באים מתוך סיבוכים....

 

 

הקיצור, תשאירי להגדה של פסח את "רבי יהודה היה נותן בהם סימנים"... ותבדקי באופן ריאלי. אם אין לך סיבה לחשוב שאינו מתאים, אפשר לנסות שוב.

 

הצלחה רבה.

 

 

[כמובן עצם זה שהתכוננת, פעם ראשונה, ובסוף כך - זה נוגע ללב. ממש מצער. אבל לא זו היתה השאלה..]

וואוגלויה
ליבי איתך.

בעז''ה שזו תהיה חוויית הדייט הגרוע האחרונה שלך.
לפחות קבעת דייט סחבק

אני מעולם לא יצאתי לדייט.. וכבר בן 25

פנית לשדכנים?ד.

ממש כדאי להשתדל - וה' יעזור שיצליח. 

 

גם "תצא" וגם תמצא..

 

הצלחה רבה ובקרוב!

באסהה...עוגי פלצת
בע"ה שיהיה מוצלח ויפצה על ההמתנה!!
מבאס ממש..עשו לי משו דומה לפחות 2 בחוריםlaly
בעז"ה שלא תתנסי עוד ובבחור הבא הוא יהיה שלך!!
ואם את חושבת או מתלבטת לנסות איתו שוב..הייתי פוסלת אותו, הוא כבר מוכיח שהוא בן אדם לא אחראי ולא רגיש ותחשבי שוב אם היית רוצה להפגש איתו...בהצלחה !!
מי אמר? ואם היתה סיבה אמיתית וחזקה?יעל...

אח שלו שבר את היד, הוא עבר תאונה ח"ו,

האוטובוס היחיד מאזורו לא עצר בתחנה

 

יכולות להיות סיבות חזקות לאדם נפלא

צודקת זה תלוי בסיבה שהוא אמר לבחורהlaly
ובאיך שהוא הסביר לה את הסיבה שהוא לא יכל להגיע...אין ספק שזה מבאס גם אם זה סיבה טובה אבל אם הסיבה שלשמא הוא לא יכל להגיע לא שווה ביטול דייט הייתי פוסלת מיד מניסיון מר...
מכיר מישהו שעשה תאונה בדרך לדייטצריך עיון
אבל בשלב יותר מתקדם

היום הם נשואים עם ילדים ונכדים, ב"ה
אוי באסהקוד אבל פתוח
אויש יקרה! בטח ליבך נשבר.כמעין הנובע
זה לא נעים ופוגע ממש.
בא לי לחבק אותך חיבוק חם חם וחזק! אני מקווה שאת בסדר.
ותרגישי חופשי לשחרר ולבכות.. זה יעשה לך טוב.

זה קשה להאמין עכשיו שזה לטובה. כבר התארגנת, חיכית, התרגשת, חשבת מה ללבוש ופינית לו"ז.
אבל מבטיחה לך שזה לטובתך! אולי הייתם אמורים ללכת למקום שלא היה טוב בשבילכם? אולי היית אומרת משהו שהיית מתחרטת וה' חסך לך? אולי ה' אומר - רגע רגע חכי. את שווה מידיי, אני חייב להכין אותו עוד בשבילך!!

תפנקי את עצמך הערב ותעשי משהו כיף או תראי משהו נחמד. משהו שיעשה לך טוב בלב.
חיבוק חזק חזק. ליבי איתך.
וואי איזה באסה.מישהי=)
אני זוכרת שלדייט הראשון שלי הייתי ממש בלחץ והתארגנתי וזה..
חיבוק.

אני לא ככ מאמינה בסימנים.. לכי תדעי אולי זה סימן שזה זה והציפיה בשבילו תהיה שווה הכל.

אבל וואי ממש מבאס!!

קבעתם שוב?
תודה לכל העוניםפרפר לילה
כן. קבענו שוב.
הרגשתי שאני לא צריכה לדון אותו לכף זכות.
אני פשוט תוהה אם זה אומר עליו שהוא לא רגיש, כל מה שהיה.. כי למה אמרת לי רק אחרי הרבה הרבה זמן שאתה תוכל לבוא רק באיחור?ולמה לא היית זמין לטלפון? הסיבה שלך לא ענתה לי על השאלות האלה.
חלק מהסיבה שקבעתי איתו שוב כי רציתי לשמוע בפנים את התשובות, ולהבין שאם אני פוסלת, זה יהיה בלב שלם.
אחלה גישה ! בהצלחה =]בסדר גמור


בהצלחה בעזרת ה'!dora
איזה מבאס ורק לספר לךהולם במיוחד
שבמשפחה של חברים שלנו מסתובב סיפור על זה שבאחד הדייטים הראשונים האבא הבריז לאמא פשוט כי הוא נרדם(!!) שזה באמת מעצבן!
ופשוט לא היה שם אף אחד שיעיר אותו, וזה היה בתקופה של טרום פלאפונים אז לא היה לו איך להודיע לה, כשהוא התעורר שעה וחצי אחרי שהם קבעו...
והיא חיכתה שעתיים וחזרה הביתה.
(מבואסת שאין דברים כאלה, אני מניחה..)
והם יצאו שוב, ונשואים באושר עם נכדים מתוקים

יפה..dora
מצטער מאוד בשבילך. נשמע רע מאוד.זית שמן ודבש

אבל אם החלטת לא לדון אותו לכף זכות -אז כבר חבל להיפגש.

 

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

אולי יעניין אותך