1. אתה עונה לו שזה לא נכון. העבירה הכי חמורה בתורה היא אלימות, כי אלימות היא נגד כל התורה כולה. וזה מה שמעכב את הגאולה. אלימות גשמית, אלימות רוחנית, אלימות. כמו שאמר משה רבינו אחרי מה שהוא ראה - 'אכן כי נודע הדבר'.
דבר שני, כל העניין הזה של 'פגם הברית' ושדים וסיר רותח ומלאכי חבלה, אלו המצאות של בעלי תשובה ומחזירים בתשובה ורבנים שקרנים.
פגם הברית הוא ישראל שלא נמהל, אפילו זה כתוב בהרחבה ובביאור יפה ב'רסיסי לילה' לרבי צדוק הכהן מלובלין ובעד מקורות רבים. כל ישראל הם בכלל שומרי הברית על ידי המהילה שהם עוברים, ופגם הברית הוא מי שלא נמהל, כשהוא חייב במהילה.
התורה היא נגד אוננות, כי התורה היא נגד תאוות והתמכרויות, כי התמכרויות ותאוות מעוותות את התודעה. רוב בחורי הישיבה מתמודדים עם הנושא הזה לא בהצלחה רבה, כי אין להם כלים אמיתיים להתמודד איתו. חלק נופלים לשגעונות ואובססיות עד שהם מגיעים לחופה, חלק הורגים את עצמם בגופם ובנפשם, חלק כך וחלק כך.
2. אני בכלל סבור שהשאלה האמיתית היא למה בחורי ישיבה נופלים לאוננות ולצריכה של פורנוגרפיה ולשאר התמכרויות.
תאוות, ובפרט התאווה המינית והדחף שיש לגבר לקיים יחסי מין , נובעות מסבל, מתסכול. הגבר מחפש שחרור ופורקן לאנרגיות כלואות בתוכו. יחסי מין, אוננות, צריכה של פורנוגרפיה, הם מהווים הקלה פסיכו-פיזית לאנשים ולבחורים צעירים, וזה כל מה שיש להם. תקח את זה מהם, והם מתים, מתים בגופם ובנפשם. בלי זה, הם יסבלו.
יש אצלי מישהו בעבודה שהוא תמיד אוהב לספר לאנשים מה הוא עשה ומה הוא בנה. הוא תמיד אומר 'אני עשיתי, אני פעלתי, אני עזרתי'. הוא מאד לקבל שבחים והערכה במקום העבודה, אוהב להרגיש שהוא נחוץ שם. זה החיות שלו, זה כל מה שיש לו. האגו שלו, זה כל מה שיש לו, אין לו משהו אחר. תקח ממנו את העבודה, תקח ממנו את האגו, ואין לו כלום בחיים שלו. הוא ניזון מאחרים, הוא חי על העשייה, על העבודה. מלבד העבודה שלו ומלבד האגו, אין לו שום דבר. זה לא טוב, אבל זה כל מה שיש לו. תקח את זה ממנו ואתה הורג אותו.
שז"ל, צריכת פורנוגרפיה, מהווים הקלה פסיכו-פיזית לאנשים. אי אפשר לחסל את הזנות בעולם לפני שמחסלים את הסבל. לא סתם צריכת זנות נפוצה בקרב אוכלסיות חלשות ומוחלשות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, כי אנשים שם מלאים במתחים, בלחצים, בסבל, והם מחפשים הקלה, והם לא מכירים פתרון אחר.
אכילה, סמים, הימורים, כל שאר ההתמכרויות עובדים על אותו העיקרון. אנשים מחפשים הקלה לריקנות ,לעצבות, מחפשים שחרור ופורקן מעול המחשבות הרבות והמטרידות שיש להם.
אז יש פה מקום לכף זכות, זה לא טוב, אבל זה כל מה שיש לאנשים. תקח את זה מהם ואתה הורג אותם.
העניין הוא שיש פתרון, יש דרך. בינתיים צריך להמשיך הלאה, בינתיים צריך להתקדם. זה מפריע, אבל תמיד דברים יפריעו, וזה חלק מהחיים.
האדם תמיד צריך להיות בתנועה. היצר הרע הוא תמיד נגד שינוי, הוא נגד התקדמות, הוא נגד החיים. היצר הרע רוצה שהאדם יבזבז את החיים שלו במאמצי שווא, במלחמות נגד עצמו, העיקר שיבזבז את החיים שלו.
איפה שיש פוטנציאל והזדמנות לצמוח ולהשתנות – שם היצר הרע והמניעות ביותר. תראה כמה אנשים עומדים להם בבתי הכנסת ולא מכוונים בתפילה שלהם, ורוב האנשים כבר ייאשו את עצמם מתפילה בכוונה וכראוי, כי יש להם מחשבות מטרידות וזרות, והם מתפללים וגומרים בראשם כל מיני עסקים ועניינים. למה זה? כי תפילה יכולה לשנות את המציאות, היא יכולה לשנות את האדם.
בפסח היצר הרע כותש אנשים בגופם ובנפשם. בשביל לקבל את הארת הפסח צריך הכנה נפשית והכנה רוחנית. המהות של החג זה חופש, זה שחרור ,זה יישוב הדעת, זה להשתנות. ומה דתיים עושים לפני פסח? שוחים בהמולה, בהמון, ברעש ובזוהמה, מנקים מגירות ומגעילים כלים. מגיעים לפסח כשהם מותשים ומפורקים. ואז גם חסידים ואנשי מעשה רבים סובלים בפסח מעצירות, מהסעודות והמצות והיין. שכידוע לנו מהבעל שם טוב ומשאר מורי החסידות , שהיא מביאה לידי טומאה ולידי מחשבות זרות וזה פגם גדול וקשה.
אותו הדבר עם השבת, בשביל לקבל את הארת השבת צריכים הכנה, נפשית וגופנית. ובערב שבת דתיים מתרוצצים להם, ויש ויכוחים וצעקות ורעש והמולה, וזה יוצר אפקט של גועל ודחייה. ובשבת הם מתהלכים להם עם שפשפת וחולצה לבנה מוכתמת, וזה נקרא אצלם בשם עונג שבת.
וכידוע, מהשבת מתברכים כל ששת ימי המעשה, ובשבת זה עיקר גמר התיקונים והבירורים, והכל מתנקז למקומו ואפשר לאדם שיאירו עיניו ויראה שהוא באמת לא עושה כלל ולא פועל כלל, אלא הכל ה' עושה.
וככה היצר הרע עוקר אנשים משני העולמות, מהעולם הזה ומהעולם הבא, מגופם ומנפשם. פעם הוא היה מסתפק בלעקור אנשים רק מעולם אחד, היום הוא עוקר אותם גם מפה וגם משם.
אז זה מה שהוא עושה גם עם העניין הנ"ל. מכניס אנשים לאובססיות ולשגעונות, גורם להם לבצע התאבדות גשמית ורוחנית. גורם להם לבזבז את החיים שלהם במלחמות על היצר, במקום להמשיך הלאה ולהתקדם, עד שבסוף האדם יוכל להתנקות ולהזדכך.