גלותלשוב אליך

 יצא לי אתמול לדבר עם חרדי באוטובוס...

כמו כל שיחה יהודית דיברנו על פוליטיקה,

וגאוועלד!! הוא אמר שאנחנו בגלות, ה' ישמור יזדעזתי

אבל הוא הסביר, כלומר הגדיר גלות שונה, גלות זה לא דווקא שעמ"י בגולה (גולה-גלות, נשמע דומה לא...), בחו"ל

אלא- שעדייו לא בא משיח, לא נבנה בית המקדש וכדומה...

התפחלצתי, אתם יושבים בארץ ישראל, ארץ חמדת אבות!!! ומסוגלים להעיז להגיד דברים כאלה!?

מה הייתם עונים, לפרט באריכות!

סה"כ הוא צודק...אור-נא

באמת המשיח לא הגיע ועוד אין בית מקדש...

אני לא הייתי מגדירה את זה כגולה. אבל אולי מצב ביניים פרווה פושר...

גלות וגאולה...SIMI

נכון, ב"ה אנחנו יושבים בארץ ישראל, ולכן זו לא ממש גלות.

אבל בואו לא נשכח איזה שלטון יש בארץ (יהודי אומנם, אבל מצד שני, סוג היהודי שהוא לא בדיוק יהודי...)

ואת העובדה שעדיין לא נבנה ביהמ"ק , עדיין לא הגיע המשיח,

הגאולה השלמה בפירוש עוד לא כאן...

אממממטל_טול

תראה.. בשבילנו- הציונות הדתית- גלות זה להיות בגולה, בחוץלארץ- כמו שאתה אמרת.. אז לך תנסה להסביר לחרדי שזה לא גלות..

די קשה לריב איתם (עם החרדים), כי הם ממש תקועים בדעה שלהם- ודי (?) לא מוכנים לשמוע דברים אחרים..

א-בללל.. ברור שאנחנו לא בגולה! אנחנו בתחילת הגאולה!

תראו איזה התעוררות יש בעם! תראו כמה אנשים מעמישראל עולים לארץ, גם כשקשה פה! תראו איזה התיישבות!

כך נראה לי... זה מבחינה הגיונית..

איך אפשר לענות עם ציטוטים של רבנים וכל מיני, אין לי מושג=]

"די קשה לריב עם החרדים...הם ממש תקועים בדעה שלהם"?SIMI

כל מגזר "תקוע בדעה שלו" ו"לא מוכן לשמוע דברים אחרים", את בתור ציונית דתית, והם בתור חרדים.

תיהי מציאותית...

די, ברור-טל_טול

אבל הנקודה זה שהציונות הדתית- הדבר הכי הגיוני שיש, הדרך הכי נכונה שצריך ללכת בה יהודי- ואת זה החרדים לא מוכנים לקבל..

ו-כן, אחותי.. אני מציאותית..

אני ממש לא מסכימה איתך שזה הכי הגיוני שיש!SIMI

נראה לך שדבר כ"כ הגיוני, מגזר שלם לא קולט??? מה, כולם סתומים???

אני לא חושבת!!!

זו לא שאלה של היגיון, זו שאלה של מה אתה מאמין בו יותר, מה אתה מוצא שהוא הדבר הכי חשוב, ומהי הדרך חיים בה אתה רוצה ללכת. 

תסכימי איתי שהחרדים בטוחים שהדרל שלהם הכי נכונה, והם חושבים שאנחנו לא מוכנים לקבל את זה...

אין טעם למחלוקות בעיניין הזה, זה לא ייגמר אף פעם...

 

פשוט לא לזלזל בשני.

 

simi-טל_טול
גם בחטא העגל הרבה אנשים האמינו בדבר מסוים שהוא טעות גמורה.. מי אמר שהם צודקים? זה שיש הרבה כאלה שסוברים כך זה לא אומר שהם צודקים..
"הכי הגיוני" כי כך חונכת...סנונית
כן, זה טבעי.אחד מאלף

בס"ד.

תראו את כל הספרדים ה"תמימים". כולם בעד המדינה!

אני חושב שבהגיון פשוט, אי אפשר שלא להתפעל מהניסים העצומים שקרו. (ועיינו מה שכתבתי למטה בשם הרב כהנא)

ונכון, יש גדולי תורה חרדים שחושבים אחרת. אבל אני חושב שבמחשבה פשוטה, בלי התחכמויות ופילפולים, ברור שהמדינה היא גאולה.

גם לפילפולים יש תשובות. אבל בפשטות, אנחנו צודקים.

הגאולה באה בתהליכיםאהבת חינם

בס"ד

אפשר לקרוא לזה גלות כי באמת ללא ביהמ"ק השכינה לא שורה פה והגאולה לא שלמה.

אבל אנחנו רואים שאנחנו כן בתהליך גאולה, רואים איך פתאום הכל מתחיל להתבהר, הרבה חוזרים בתשובה,

מתחילים להגיד מדי פעם בתקשורת שקרה נס - וזה באמת נס!

לדעתי אנחנו ממש בתהליך גאולה גדול, מרגישים שהמשיח כבר כאן!

בצפיה לביאת המשיח - לגאולה שלמה ולא"י השלמה!

צריך להגדיר מה זה גלות ומה זה גאולה.אחד מאלף

בס"ד

אני אעלה בל"נ את המהר"ל שעונה על ההגדרות האלה, יותר מאוחר...

 

בכל מקרה, מניסיון של עשרות ויכוחים עם חרדים בנושא, אין להם טענות אמיתיות..

או כמו שכתב הרב עובדיה בתשובתו על אמירת הלל ביום העצמאות: "אומנם רוב גדולי ישראל הסכימו שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה".

יעויין בהרחבה עוד בספר "התקופה הגדולה" של הרב כשר, ובספר של הרב דדון ממרכז...

גאולה מורכבתמשה4

מכמה דברים:

-קיבוץ גלויות.

-שלטון של מלך המשיח.

-בניין בית המקדש.

תלוי איך מסתכלים על המצב הנוכחי. אפשר לומר מצד אחד שהיה קיבוץ גלויות ויש מדינה וצבא וכו'. אבל מצד שני רוב עם ישראל עדיין נמצא בגלות (וחלקו אפילו מתבולל במימדים מדהימים), השלטון הנוכחי רחוק מלהיות שלטון על פי תורה, ולצערנו בית המקדש עדיין חרב.

 ברור שהתקרבנו בצעדים גדולים לקראת הגאולה. אבל להגיד שכבר באה הגאולה???

לגבי האמירת הלל ביום העצמאות,SIMI

אחת הבעיות המרכזיות של החרדים עם אמירת הלל ביום הצמאות, היא שאלו ימי ספירת העומר, ואסור להרבות שמחה בימים אלו.

אולי לזה הרב עובדיה התכוון כשאמר שאכן מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה, ובכל זאת לא אומרים עליה הלל ביום העצמאות.

הארה שהאיר לי הגיב"ן לפני שנתיים+אנונימי (פותח)
כשעיינו בספר "קול התור" של ר' הלל משקלוב בסוף ח"ב של פרק חמישי, שם נכתב כי היום שבו הם (תלמידי הגאון שעלו לארץ) ייסדו את בניית ביהמ"ד שלהם, היה יום כ' לעומר, שהוא כידוע יום מיוחד וקדוש ע"פ תורת הנסתר (כך כתוב בספר) ומסיים כי: עשו זאת יום שמחה ומשתה והלל.

א"א שלא לעמוד נפעם כנגד ההקבלה שבין כ' לעומר לה' באייר...!

ופשוט: יש עניין גדול ביום מלחמת השחרור, אך כל מה שמעבר הוא כפירה. ולומר היום הלל זה חיזוק כוחות הטומאה, וד"ל.

זהו.
חיזוק כוחות הטומאה?אחד מאלף

בס"ד.

הרב עובדיה ביביע אומר (חלק ו' עמוד קלז) כותב שאין לחייב אמירת הלל, כנראה שהוא לא היה מודע לדבריך שזה מחזק את כוחות הטומאה. אחרת הוא היה אוסר לחלוטין. (אגב, הוא בעצמו אומר הלל אחרי התפילה...)

ומה תגיד על כל שאר ענקי עולם שאמרו? הרב עובדיה הדאיה, הרב שלום משאש, הרב יוסף מאשא, הרב גורן, הרב צבי יהודה, ועוד רבים וגדולים, חלקם בחיים...

ואם כבודו היה טורח לעיין. יש שם בספר מקורות גם על ה' באייר.

לומר הלל זה לשבח את השם !אוריין

בס"ד

וגם חזקיהו לא נהיה משיח בגלל שהוא לא אמר הלל !   השם עשה לנו ניסים ועזר לנו לנצח במלחמה ולהקים מדינה! אז צריך להלל אותו ! מה הקשר חיזוק כוחות טומאה??

 

תגובהאנונימי (פותח)
האתחלתא דגאולה התחילה בעליית תלמידי הגאון לארץ. ובעצם, עם ההתיישבות, גם בלשון התורכי ועם המנדט הבריטי, הצהרת בלפור היו התקדמות טובה ליהודים. היו הרבה מהלכים. גם מדינת ישראל נכללת בתוכם. אממה?משום מה לא מצאתי שאומרים הלל ביום פרסום הצהרת בלפור. וגם לא ייחסו קדושה מיוחדת לסר הרברט סמואל. ההתבוססות בנושא "קדושת המדינה" והחגיגה סביב אמירת ההלל, לא תרמה לשום התקדמות. אדרבא - היא עצרה את ההתקדמות. אם היינו אומרים הלל על הצהרת בלפור, הצה"דים דאז היו גורמים לנו לדשדש שם ולא להתקדם להקמת מדינה.

צריך לזכור כי בשורה התחתונה המדינה היא קליפה שמעכבת אותנו. וכל מי שפועל [בעל כח שיפוטי/ניהולי/ארגוני] מכח המדינה הוא חלק מאותה קליפת ערב-ערב שעליהם אמר הגאון שמי שלא נלחם בהם בפועל מוטב שלא היה נברא!

מאוד פשוט להבין כי יש קידוש ה' גדול מאוד בקיום ישות יהודית בארץ ישראל. תקרה לזה מדינת ישראל, תקרא לזה מלכות יהודה, או מצידי תקרא לזה מדינת טשרניחובסקי. זה שהיום אותו גוי בסין יודע שיש ליהודים שלטון שהם מנהלים בארץ שלהם, היהודים - אותו עם הראשון מבין העמים השמיים [ובעצם, היחיד...!] - זה קידוש ה'.

ובינינו לבין עצמנו: הקב"ה לא עזר לנו להקים מדינה. הוא עזר לנו להאדיר את שמו [במלחמה שיצתה לפועל בתאריך הקמת המדינה] ע"י ניצחון עם ה' - היהודים... - וזהו. המדינה קמה ע"י כופרים, מסיתים ומדיחים. וכבר הרבה רבנים דיברו ונימקו על מה ולמה קמה מדינה - המדינה בידי כופרים ולא קמה מדינה של יהודים שומרת מצוות. ואין טעם להיכס לזה עכשיו. אולי יש טעם, אין לי כח.

רצוי שנזכור כי מה שמפריד בינינו לבין הגאולה השלימה הוא מלחמה כנגד המדינה. [ואני לא אומר לפעול, אלא מבחינה רעיונית בלבד!] ובמילים ה"מכוערות": מלחמת אחים. מלחמת אחים הצילה את עמ"י במקרים לא מעטים. כמו הרג החוטאים בעגל, מלחמת החשמונאים במתייוונים.

תזכורת: אשכול בעניין [ומי שזה מפריע לו הצורה של הדף, שיוריד את ה"print/" משורת הכתובת]
עיין למטה,אחד מאלף

בס"ד.

שם הבאתי את דעתם של רבים מגדולי ישראל, שאמרו שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה.

מלחמת אחים? אני לא שמעתי שהחשמונאים נלחמו במתיוונים. אולי הם הרגו מתיוון אחד (ע"פ גירסת ספר חשמונאים) ביום פרוץ המרד, אבל מלחמתם היתה כנגד היוונים. ובחטא העגל הרגו אך ורק את החוטאים. זה לא היה מלחמת אחים כי אם עונש לחוטאים. עיין כוזרי שמסביר ששלושת האלפים שמתו היו החוטאים.

הצילה את עם ישראל? מלחמת אחים תמיד הזיקה. גם אם ב"ה בסוף יצא מזה גם דברים טובים, הדברים הרעים מעולם לא היו בטלים ב"נותן טעם"...

ואני ממש ממש לא מסכים. לדעתי מה שמפריד זה ההפרדה... ז"א הריחוק שלנו משאר עם ישראל. זה מה שמעכב את הגאולה.

וזה לא משנה. יכולת לקבוע את יום ההודאה ביום אחר. תכל'ס המדינה וגם הרבנים קבעו שיום זה הוא יום משמעותי מאוד בגאולה, וקבעו אותו לדורות. אבל אם כבודו רוצה לשמוח גם ביום הצהרת בלפור- תפאדל!

הריחוק הזה תלוי בנו.אנונימי (פותח)

ואתם מוזמנים לשנות אותו ולא רק לכתוב כל היום כמה שהמצב קשה בגלל הריחוק וכו'.

אתם....מוזמנים...אחד מאלף

בס"ד

זה כבר צדדי לחלוטין. אבל אני אישית עובד לא מעט לקירוב "רחוקים" ולאחדות בעם.

אבל מה שאמרתי היה שהפיתרון הוא לא מלחמת אחים רח"ל, אלא חיבור.

יישר כח.אנונימי (פותח)

זאת היתה הערה כללית לאלו שאוהבים לכתוב כמה המצב גרוע, ולא לנקוף אצבע כדי לתקנו.

ולא סתרתי את מה שאמרת אלא הוספתי עליהם. אין ספק שמלחמת אחים זה לא פתרון.

ליצחק סגל:אוריין

בס"ד

מזה צה"דים??

וזה שאומרים הלל זה לא קשור להתקדמות ! אנחנו מהללים את השם ויודעים שיש לנו הרבה מה לתקן במדינה! ואולי גם אל תגיד הלל אף פעם כי יש לנו לאן להתקדם?! 

המדינה היא לא קליפה!! ודי עם כל הקליפות האלה! זה כבר מעצבן!! זה בכלל לא קשור! 

הקב"ה כן עזר לנו להקים מדינה!!  כדי שלא נחיה תחת שלטון גויים! שזה חילול השם!

אהה אם נעשה מלחמת אחים ונלחם במדינה תבוא הגאולה! איך לא חשבנו על זה??...

יש לך שריטה! אין לנו שום מטרה להלחם במדינה ולעשות מלחמת אחים!! אנחנו נלחם במדינה בלי היסוס מתי שהיא תעשה דברים רעים! אבל אנחנו רוצים לתקן אותה! אנחנו רוצים להחזיר את עמ"י בתשובה!! ואנחנו לא רוצים מלחמת אחים! . 

                               

לשם שינוי אני מסכימה לגמרי עם יצחק סיגל!SIMI

ולגבי מה שאוריין אמר/ה:

"אנחנו נלחם במדינה בלי היסוס מתי שהיא תעשה דברים רעים"?!

מתי ראית שהיא לא עשתה דברים רעים??? בגירוש מגוש קטיף, בגירוש מעמונה, בעובדה שלא אכפת למדינה בגרוש מיהונת פולארד או במצעד הגאווה שנערך בירושלים (!) כל שנה (הסירו דאגה מליבכם, יש עוד אינספור דוגמאות נוספות, פשוט א"א לכתוב כ"כ הרבה...)

 

אמרה...אוריין

בס"ד

ומה הדברים הטובים שהיא עושה?? יש הרבה דברים טובים!!

את רוצה מלחמת אחים?? ככה נקרב את הגאולה?? 

אנחנו צריכים להפריד את המושגים של מדינה וממשלה! 

 

נכון, אוריין צודקת.רחלקה

מדינת ישראל- כלי קדוש עם פוטנציאל גבוה. (לטוב ולרע)

ממשלת ישראל- כנ"ל. הרי הממשלה היא חלק אינטגלי מהמדינה.

אז מה בעצם גרוע כ"כ? התוכן. אנשי הממשלה. [אם היו אנשים חיוביים בממשלה היא הייתה סבבה, נכון?]

א"א להפריד!!!SIMI

מדינה מורכבת ממשלה!

איך את יכולה להגיד הלל על מדינה, ולשמוח בה כ"כ, ולעומתה, את הממשלה את רוצה להחליף, לשנות, לתקן וכו'???

זה הולך ביחד.

למה אנחנו לא אומרים הלל על העלייה הראשונה? היא כ"כ תרמה לנו! בזכותה התחילו להתיישב בארץ!

עליה אנחנו לא אומרים, ועל מדינה, שהוקמה וקיימת כיום ע"י כופרים, שמאלנים  והרשימה עוד ארוכה...

על כזאת מדינה אנחנו אומרים הלל?!

כןן!!!אוריין

בס"ד

על כזאת מדינה אומרים הלל! נכון שמאלנים כופרים רבינים למיניהם ערב רב קיצר איך שתקראי לזה.. אבל את מעדיפה את זה מאשר להיות תחת שלטון תורכים או בריטים ש: א. הם יותר גרועים , ב. חילול השם..

המדינה היא קידוש השם !

את לא היית יכולה לחיות כאן היום בלי המדינה ! .

(אני גם רוצה מדינת הלכה! ואני יודעת שהמדינה לא מושלמת וגם לא כ"כ קרובה לשלימות!!)

המדינה הזאת היא קידוש ה'???SIMI

היא לדעתי החילול ה' הכי גדול שנעשה אי פעם!!

אנחנו חיים תחת שלטון יהודי, שהוא בעצמו מפנה יהודים! שהוא בעצמו גורם לשפיכות דמים יהודים! שהוא בעצמו גורם לחוסר צניעות בקרב העם והארץ!!!

תראי לי עוד חילול ה' גדול מזה!

כל השנים, עמ"י נלחם בגויים כדי לשמור על דתו, לשמור השבת, על הצניעות וכו'.

וכיום? כיום העם צריך להילחם ביהודים (!) שהם "במקרה" אלה שבשלטון, על הזכות להיות יהודי!!!

(לדג', חילול השבת בפרסיה, ושוב, מצעד הגאווה וכו')

זה מעט יותר עמוקאנונימי (פותח)
שמאלנות זה לא מצב של חוסר ידע, אלא מחלה נפשית.

יש לי חברים שמאלנים. מעט מאוד ליתר דיוק. אך אותם אלה לפחות לא צבועים: הם מודים כי הם חסרי זהות יהודית. וחשוב להבין את הנקודה הזאת [וכאן הקטע הבאמת קשה. כי אפשר לשכנע אדם לקיים מצוות, אך הוא יקיים אותן כמו רובוט... קורה גם לנו. לפחות לי, לפעמים], כי היא היא הבעיה מס' אחד שלנו שנובעת מחינוך קלוקל / חסך בחינוך יהודי ברוח הרעיון היהודי ולא ברוח הגלות. [הווה אומר: ללמוד ע"מ ללמוד ולא ללמוד ע"פ להוציא מהמח אל הפועל].

לומר שהשמאלנים רוצים ברעתנו? ברעת היהודים? זה לא לגמרי מדוייק. יש מעט מאוד שמאלנים שהם ממש עוכרי ישראל במלוא מובן המושג,  כאלה שעליהם נאמר: מיתתן של רשעים טובה להם וטובה לעולם, של צדיקים טובה להם ורעה לעולם". הרוב חיים בלי זהות יהודית, ומבינים שאבותיהם ניצלו את המקומיים בקום המדינה, נישלו את אדמותיהם, אין קיבוץ אחד של השומר הצעיר שלא שילש את השטח שלו שלא ע"י אדמות עם בתים מיושבים של ערביים. אז הם במוקדם או במאוחר אומרים לעצמם במודע או שלא [-"בתת מודע"] כי הם יעזבו לחו"ל [ראו את משפחת אולמרט: אשתו חצי לסבית ושמאלנית מטומטמת, בתו לסבית מוצהרת וקראה לרצח הרמטכ"ל, שני בניו ירדו מהארץ ולא שירתו בצה"ל, אחד מהם סרבן גיוס, כשאחד מהם 'עליז'...] ולעת עתה הם מנסים 'לכפר' על מעשי אבותיהם [אך קל להם ונוח להם להאשים את 'הבעיה הנוכחית' - המתנחלים ש"ממשיכים לנשל את אדמות הערבים"] ע"י מסירת שטחי מולדת לערבים.

כך שלבוא ולומר "מתי ראית שהיא לא עשתה דברים רעים???" בוודאי שהיא עשתה דברים טובים. ונכון שהיא לא עשתה אותם לשם דברים טובים - לשם קידוש ה', לשם לומדי התורה, לשם מיישבי הארץ, אלא אך ורק משיקולים אישיים וסקטוריאליים, אך נהוג לומר במחוזותינו "מתוך שלא לשמה - בא לשמה".

הבעיה שלנו היא האליטה ששולטת בהון-שלטון-עיתון וכבר הבעתי את דעתי בפורום לפני מס' ימים כשהמשלתי את פסל מיכה דהיום למסגד על הר הבית, כשאלו שהקימו את הפסל זה הבג"צ. הם האויב שלנו. האליטה שמתחילה בזרועות השלטון בשלושת הרשויות הגדולות: מחוקקת [כנסת], שופטת [בג"צ, פרקליטות] ומבצעת [כל הכוהב"ט למיניהם]. הם האויבים שלנו.

במשך שישים שנה אנחנו מנסים לפעול באהבה, אהבה בחינם, אהבה עם דורון, אהבה עם דאודורנט, אהבה עם אהבה, אהבה עם פינוי, אהבה אהבה אהבה ובלה בלה בלה... רצוי שנלך ונתקין את עצמו בדרכו של יעקב אבינו ע"ה שאמר "הצילני נא מיד אחי מיד עשו" והתקין את עצמו בשלושה דברים ע"פ הסדר הבא: תפילה, דורון ומלחמה. כמה תפילות עשינו למען סיני? פרשיית ילדי תימן? קצבאות ילדים וישיבות? ארוחות חמות? נגד מצעדי תועבה? פתיחת ההר הבית ליהודים? נגד המיסיון והצלה מטמיעה? וכו' וכו' וכו'...? הרבה הרבה. וגם ניסינו ללכת לקראת המדינה ע"ע 'דורון'. אך דבר אחד שכחנו, שלפעמים ה"עשו" הוא "אחי" [או שמא מפלגת 'אח"י'?] וצריכים לבער את הרע מקרבנו. וידוע שכשאין ברירה והרופא חייב לכרות או לבצע טיפול כואב בפציינט - הוא חייב! אבל זה לטובתו של החולה. כך גם לגבי אותה אליטה. תמיד אנחנו שוכחים או רוצים לשכוח את השלב המשלים.


אוריין, ממה שזהיתי בהודעות שלך את משתדלת ללכת ע"פ ההנהגות או הדרך והגישה אותה קרא בקול מו"ר המכב"י זצ"ל הי"ד, אותו הספיד הגר"מ אליהו באמרו כי הנ"ל היה בבחינת מב"י!
אני אפילו לא האחרון שיכול להיות בתור כתובת להבהרת ו/או הדגשת מי מרעיונותיו, שהרי לא די בכך שלא הייתי קרוב אליו, [להוציא ברכה שקיבלתי ממנו בגיל חצי שנה כשעוד היינו גרים באמ"ש] אני לא בקי בתורתו. יש מספר אנשים ידועים שאפשר לשאול אותם על הנהגות אישיות, אם כי לגבי תורתו רצוי לעיין בספרו הגדול "אור הרעיון". [אנשים לדוגמא: הרב יהודה קרויזר, הרב אליצור סגל, לני גולדברג (תפוח) ועוד רבים]
אך דבר שלמדתי על הרב כהנא: כמו כל אדם היו נושאים בהם הוא גילה שהוא טעה. רק בשונה מהרבה בנ"א: הוא הודה בטעות שלו ובעיקר - פעל לשנות.   ידוע הסיפור על החסידות ****** בא הרבי [לא הכוונה לחב"ד!] הלך לבית-הכסא ושכח את הדלת פתוחה. לאחר מס' ימים ראו החסידים את חברם הולך לבית הכסא וסוגר את הדלת. מייד כשיצא נידוהו מהחסידות ותירצו לו את זה במשפט: "וכי לא ראית את ההנהגה החדשה של הרבי???"    אני לכשעצמי [וגם תלמידים מסויימים של הרב] הבנתי כי [לדוגמא] הרב כהנא בערוב ימיו [מעט לפני 'ערוב ימיו' - לאחר הפסילה בבג"צ] הבין כי מכנסת המינים לא תגיע הישועה ואף אסור להשתתף בכל התהליך הזה שנקרא דמוקרטיה. ש"ידוע" כי הקב"ה התחרט שברא את המושג [הגיב"ן שם:שם] ואמר כי הוא לא רואה פתרון למצב שלנו להוציא את אחד משתי האופציות הבאות: משאל עם / מהפכה. וברור לנו שהמדינה לא תאפשר משאל עם. מאחר ואני רוצה עוד להתגייס לצה"ל, אני לא אכתוב מה האופציה שנשארה לנו...] כך שלא ללכת כמו חסידים-שוטים-סוטים אחרי הרבי ולעשות כמו ש"הוא אמר ועשה" אלא לבחון את דרך הרבי שלך, את הרעיון, בהקבלה למצב הנוכחי. ואל לנו ללמוד מהעוף הטמא פרס שאמר כי "אין ללמוד מההיסטוריה" - וד"ל!
הסתייגות קטנה: שלא יובן מתוך המילים דלעיל כי אני תומך בזלזול באנשים כמו מרזל שמנסים להתמודד לכנסת. התנגדותי בעינה עומדת. אך חוץ מזה שמרזל הוא אדם יקר עם זכויות רבות בפעילותו למען עם ישראל, יש לו את הגישה שלו בה הוא רואה את הדרך. כל עוד הוא עם היושר האינטלקטואלי שלו - אני לא תוקף אותו. ועד לרגע זה לא מצאתי אותו עושה משהו רק כי "זה מצטלם טוב" - הוא מאמין במה שהוא עושה, ייאמר לזכותו. ייאמר או שמא ייכתב?

עניין קטן לגבי הפסקאות הפותחות את ההודעה הזאת. רצוי לעיין במאמר של הגאון הרב משה צוריאל בנושא "תינוקות שנשבו" ותבינו כי כל הכופרים של היום ממש לא עומדים בקריטריונים. קישור:

[ובמאמר מוסגר: אני לא "לא אוהב חילונים ו/או שמאלנים". אני אוהב, או לפעמים משתדל לאהוב - לא תמיד מצליח. פשוט כי חובה עליי לאהוב ממש [!] כל אחד/ת מישראל [-כל אחד שנולד לאימא יהודיה בעת הלידה (ז"א לא שהיא מתגיירת לאחר הלידה כמו עם אריק שרון)]. וגם עם אח שלי אני לא תמיד מסכים, וגם איתו רבתי מספר פעמים. לעולם לא שנאתי אותו. היום אני כבר בשלב שאני לא שונא אף אחד. אולי זה דפקט - אני פשוט לא מצליח. לא את שרון [אני בכלל לא מכיר אותו באופן אישי. אבא שלי כן] ולא מישהו שהרביץ לי או את יריב אופנהיימר. אצל חלק מהאנשים עברתי לשלב בו אני בז להם - זה מבזה יותר משנאה. גם שוטרים אני לא שונא. או מרחם או מתעב. - לא שונא.]
----------------------------------אוריין

בס"ד

טוב, צודק! אני יברר עם הרב קרויזר בעז"ה!!

 

יצחק-אחד מאלף

בס"ד.

עניתי לטיעונך ברחבי השרשור.

וגם הבאתי ציטטות מדבריו המדהים של הרב כהנא זצ"ל. (ודברי הם גם לשיטתו...)

 

מאיפה הבטחון המופרז הזה שאנחנו בגאולה???אנונימי (פותח)

הרי דעת הרבי מסאטמאר, גם אם הרבנים שלכם חולקים עליה, קיימת והיא שכל מה שקורה פה הוא מעשה שטן, ואנחנו נמצאים עוד בתוך הגלות, אמנם אאל"ט לשיטתו אלו חבלי משיח (החבלים לא המשיח). עיקר הגלות היא שאנשים לא יודעים שהם בגלות -"אסתר אסתיר"-. אגב בעקבות הרב שך רוב מוחלט של הציבור הליטאי קיבל את שיטת הרבי מסאטמר במודע ושלא במודע.

מלבד כל זאת ברור שאנחנו באיבה של שואה רוחנית, אולי אנחנו מתחילים לצאת ממנה אבל אנחנו עדין בתוכה. יש לזכור שאלה שמשתדלים להקפיד על כל המצוות הם מעטים ביותר, (להערכתי מקסימום 200000 מתוך כ15 מליון יהדים ברחבי העולם, והלואי).

בנוסף מדינת ישראל מתפוררת, (לצערי, אגב כמו שהזהיר הרב קוק) ובמתכונת הנוכחית היא מפעילה מנגנון השמדה עצמי שעלול חלילה וחס להביא לחורבן עצום שיכול להזכיר את ממדי השואה.

בתקוה שאכן הגאולה כבר כאן ושנזכה לשוב בתשובה עוד היום לפני שהמשיח בא והבחירה החופשית (או כמעט או לגמרי) מתבטלת. 

     

"אמונה היא בטחון"...אחד מאלף

בס"ד.

1. מדינת ישראל- אתחלתא דגאולה

א.בדעת תורה (שפורסמה בתאריך כ' טבת תש"ט) חתמו עשרות מגדולי הדור על כך שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה. בין החותמים: הרב יעקב עדס, הרב שלמה זלמן אוירבך, הרב שלמה זוין, הרב עוזיאל, הרב הרצוג, הרב אונטרמן, הרב קניאל (רבה הראשי של חיפה), הרב עובדיה הדאיה, הרב ישראלי, הרב מישקובסקי (ר"י כפר חסידים), הרב חרל"פ, הרב מלצר (מרחובות), הרב יחזקאל סרנא (ר"י "חברון"), הרב טיקוצ'נסקי (מחבר הלוח המפורסם) ועוד עשרות. הלוח מפורסם בספר "התקופה הגדולה" של הרב כשר, לקראת סוף הספר.

ב. "רק העיוור והמסרב לראות לא יבין שאנו נמצאים היום בלב ליבה של תקופת עקבות המשיח, אתחלתא דגאולה" (הרב כהנא, אור הרעיון ע"מ שמ"ג).

ג. "הן אומנם רבים ועצומים מגדולי ישראל רואים בהקמת המדינה אתחלתא דגאולה" (הרב עובדיה, יביע אומר ח"ו עמוד קל"ז).

ד. הגמרא הידועה בסנהדרין (צח.) "אין לך קץ מגולה מזה" וכו'.

-------------

2. שאר הדברים

א. חורבן נוסף לא יהיה. ו"טבח"- אתה יודע מה המקורות שלי לזה. אם יהיה צורך- נעלה אותם לפה שוב.

ב. המצב הרוחני של עם ישראל בארץ ישראל רק מתקדם. אלו עובדות (ואגב, גם זה זה בזכות המדינה)

ג."כי באמת עם כל הצללים הנ"ל ישנם אורות גדולים שאין לנו להתעלם מהם" (יביע אומר שם).

טעיתי בכותרת,אנונימי (פותח)

הכוונה שלי היתה שאמנם ניתן להיות בטוחים שאכן זו הגאולה, אבל אין סיבה להזדעזע מכך שיש כאלה שסוברים אחרת. יש דעה תורנית כזאת אז מה הזעזוע?

חוץ מזה בא לי לשאול שאלה של בור: אולי אתחלתא דגאולה היא אמנם התחלה בתהליך הגאולה, אבל המקום שבו אנו עומדים הוא גלות?

    

זה שטויות. זה לא הגיוני.אחד מאלף
אתה יכול בבקשה להסביר לי למה???אנונימי (פותח)
פורסם בעולם קטן, חבר שלי שלח לי.אנונימי (פותח)

בס"ד

ארץ נושבת

תגובה לסיפור "ארץ חרבה" –

אביעד חזני ועודד זנ"ד ישיבה קטנה לאומית "דרך חיים".

 

בשבת שעברה פורסמה נבואת הזעם "ארץ חרבה" המתארת בהרחבה את "הגלות השלישית של עם ישאל, הגלות אל הרי החושך" שמתרחשת בעוד שנתיים כשנופלת על מדינת ישראל – פצצת אטום...

לנבואה מעודדת זאת צורפו הוראות הפעלה: "אל תיקחו את הסיפור קשה, אבל זה בהחלט חומר למחשבה".

חומר למחשבה?!!! משום מה, לחז"ל בכל הדורות היה ברור, שמציאות כזאת לא תיתכן: "גאולה שלישית ... אין לה הפסק" (תנחומא שופטים י'). "הגאולה האחרונה שהוא גאולה נצחית ובלי שינוי כלל רק תמיד קיים" (מהר"ל נצח ישראל סוף פרק מ"ח). על הפסוק "ונטעתים על אדמתם ולא ינטשו עוד מעל אדמתם" מבאר מצודת דוד – "לא יגלו עוד ממנה כי שמה ישבו עד עולם!" וכן מפרש המלבי"ם שם. רש"י באיכה (ד' כ"ב) כותב: "לא יוסיף להגלותך מגלות אדום ולהלן עוד", ועוד עשרות מקורות האומרים דבר זה בבירור- בגאולה השלישית אין הפסקות ושינויים!!!

לענ"ד יש בפרסום סיפור זה הפחדה מיותרת ואולי אף התכחשות פנימית לתהליך הגאולה בתוכו אנו נמצאים. "חכמים היזהרו בדבריכם"!!!

ונסיים בדבריו של הרב קוק: "מאמין הוא העם כולו שאין גלות עוד אחרי הגאולה ההולכת ומתחלת שלפנינו" (אורות התחיה, כ"ו)

 

יש לי כמה תהיות על המאמר :

א. האם לא הינו עדים לשינויים ב'תהליך הגאולה' האחרון? לדוגמא הגירוש.

ב. אולי "אין לה הפסק" שנאמר בתנחומא הכוונה לאחר שנגאלו בצורה שלמה???

ג. (פחות קשור לעניין) ייתכן שלא תהיה עוד גלות, אך ח"ו עלול להיות חורבן. "ועוד בה עשיריהוכ"ו.

ד. שאלה שאני מניח שיש לכם המון תשובות עליה: זה שאנחנו בגאולה למאי נפקא מינה? האם אני אמור לפעול בצורה שונה כשלדעתי אנחנו בגאולה, מאשר אם לדעתי אנחנו בגלות?  

דווקא עם הסיפור הזה לא הסכמתי.הסנה-בוער

בס"ד
הסיפור שהביאו בעולם קטן בשבת לפני זה ממש לא בא לומר שיהיה חורבן שלישי, אלא קצת לעורר. יש לקחת סיפורים בפרופורציות.
וכן, אנחנו בגאולה ב"ה, אבל לפעמים יש גם נסיגות, וצריך להיות מודעים גם אליהן.

"...ובלי שינוי כלל..."אחד מאלף

בס"ד.

חוצמזה שהיו שם כמה סיפורים כאלה, לאחד מהם קראו: "חורבן בית שלישי".

לפי הר' קוק:sara139

יש 2 סוגי גלויות:1 גלות פיזית-אם אנו נמצאיו בחול או לא..

                      2 גלות רוחנית-אם אנחנו עדיין משועבדים לתרבות הזרה לא עושים מצוות...

מהגלות הראשונה השתחררנו אבל מהגלות ה2 עדיין לא השתחררנו.

 

לא מכיר את הרב קוק שהבאת, אבל המהר"ל:אחד מאלף

בס"ד.

בתחילת ספרו "נצח ישראל" מביא ג' תנאים לגאולה:

א)בארץ ישראל.

ב)שלטון עצמאי.

ג) ביחד, ולא מפוזרים.

 

בחסדי שמיים,שלושת התנאים הנ"ל מתקיימים היום כמעט במלואם.

יש רק בעיה קטנה בתיאוריה היפה הזאתחסיד של הרבי

והיא, שעם ישראל הוא עם שהולך על פי ההלכה, ולא על פי מדרשים או ספרי מחשבה, אם כי כמובן שגם מהם יש וצריך ללמוד.

ובהלכה, אחד מכללי הפסיקה הידועים הוא שאם הרמב"ם פוסק משהו, ואין אף חולק עליו, הרי זוהי ההלכה.

ובעניינו, הפוסק היחיד בהלכות מלך המשיח הוא הרמב"ם, וכמעט ואין עליו שום מחלוקת בנושא זה (למעט 'והריחו ביראת ה'' של הראב"ד), ומלבד זאת שהוא אינו מזכיר כלל את המושג 'אתחלתא דגאולה' או 'ראשית צמיחת גאולתנו', הרי הוא גם פוסק על סדר הגאולה, ובלשונו הק':

"ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה' וינצח ..  הרי זה בחזקת שהוא משיח . . ואם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח ודאי."

במילים הכי פשוטות שיכול להיות: הכל תלוי באיש - במלך המשיח. כל עוד לא הוא פועל את כל האמור לעיל, אין בין דברים אלו לגאולה (האמיתית, זו שעם ישראל מחכה לה כבר אלפי שנים) שום קשר הלכתי.

למעשה, הרי אין אף רב שיאמר שאיננו בגלות. אני לא מכיר אף רב שאומר שאין צורך לצום בעשרה בטבת, למשל, או ששינה את נוסח התפילה במוסף "ומפני חטאינו גלינו מארצינו", ואגב, אומרים זאת גם בארץ ישראל. כי כל עוד לא תוקנה סיבת הגלות - החטאים - אנחנו בגלות.

[אגב, בשנים האחרונות אמר הרבי שעם ישראל נמצא כבר במצב של עשו תשובה, ולכן הגאולה עוד מעט מגיעה, והעיכוב בה הוא דבר בלתי מובן לחלוטין. עם זאת, מובן שאיננו נמצאים במצב שהגאולה כבר התחילה, כי אם במצב שכמה מענייני הגאולה החלו להיפעל בעולם, ואין זה (לצערנו) הגאולה האמיתית והשלמה ולא חלק ממנה]

אין בעיות...אחד מאלף

בס"ד

הרמב"ם לא כתב בשום מקום שחוץ ממשיח גופו אין שום דבר אחר. הוא מגדיר מה זה "משיח" אך לא מגדיר שלבי ביניים.

אנחנו לא בגאולה השלימה, אבל אי אפשר להכחש למציאות הניסית והמופלאה.

אגב, כל הרבנים שהבאתי למעלה לא הכירו את דבריך?!

אם הוא לא מגדיר,, זה אומר ש...חסיד של הרבי

אין שלבי ביניים!

אם התגלה משיח ובנה בית המקדש ועוד לא קיבץ נדחי ישראל, עדיין זה גלות לפי הרמב"ם. לא גאולה ולא אתחלתא.

להתכחש למציאות ניסית מופלאה, לא רוצה אף אחד. אבל מציאות ניסית ניתנה לנו בשביל שאנו ננצל אותה, ועם ישראל בחר לנצל אותה בדיוק לכיון ההפכי - במקום להקים מדינת הלכה, הוקמה מדינת היפך ההלכה.

אני לא יודע מה כל הרבנים (שאגב חלקם חזרו בהם - למשל הרב שלמה זלמן אוירבך ור' יחזקאל סרנא) חשב או חושביםו, אבל אני יודע שיש מספיק רבנים גדולים שחושבים ההיפך הגמור. אדרבה, תשאל אחד מהרבנים שאתה מזכיר ותביא לי תשובה לנושא.

אתה בין כופר לאידיוטאנונימי (פותח)
ודווקא אתה, חסיד חב"ד שמתיימר ללכת ע"פ הרבי מחב"ד זצ"ל ועוד המצאתם לכם סידור וייחסתם אותו לאריז"ל שהיה מתפלץ אם היה היום לראות הנהגות כאלו המיוחסות לו, צריך לדעת את זה שהאתחלתא דגאולה התחילה [אז באמת התחילה ה'אתחלתא דאתחלתא דגאולה. אבל למה לדשדש סביב הטרמינולוגיה?] בשנת ה'ת"ר.

"וידוע כי מבואר בכתבי האריז"ל והגר"א שעיקר הגאולה תלויה בלימוד הקבלה. עי' אבן שלמה יא:ג, קול התור פ"א ופ"ג. וגם אורות התורה לגראי"ה קוק פי"ג. ובזוהר נאמר שבשנת שש מאות לאלף השישי - ה'ת"ר 1840 - יפתחו "ארובות השמים" בחכמה העליונה (הקבלה), ומעיינות תהום רבה" בחכמה התחתונה (חכמות העולם), כדי להכין את העוה"ז לקראת הגאולה."   -    ציטוט מפסקה ממאמר כלשהו דווקא בנושא הרמח"ל ותורת הקבלה.

אז יבוא 'אחד מאלף' ויערוך את ההודעה... זה ישנה משהו? ממש לא. ואני אדון אותך לכף זכות ואומר שאתה רק אידיוט ואתה יכול לצאת מדרך הרעה בה אתה נמצא ולחזור ליהדות. ליהדות, מהדת החדשה שחידשתם לעצמכם.

יש לכם החוסידים [ולא החסידים. כי אתם לא באמת חסידים של ה' אלא חסידים של הרבה שלכם. גם חסידי שרלו הם חסידים. וידוע כי מי שהולך בדרך של ראביי שרלו מובטח לו 70 בתולות מהאולפנה של ראביי שרלו] בעיה. אתם חושבים או רוצים לחשוב כי תהליך הגאולה הינו ניסי בו הכבישים יהיו ירוקים, המשיח יבוא על חמור לבן עם כנפיים ועוד כרוח הדימיון היהודי-המזרח אירופאי-הגלותי-המצוי. ולא כך האמת. הרמב"ם מביא כי אין בינינו [בין זמנו] לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד. ואדרבא, הוא מביא שאותם "כנפי נשרים" שישאו את היהודים מהגולה לארץ הקודש, יהיו עם "כנפיים מברזל". המח הפשוט אומר כי הכוונה היא ל"מטוס נוסעים". אז לא! בא "חסיד של הרבי" ואומר לנו שאנחנו לא בגאולה. שאנחנו בגלות. אכן, אתה דבק ברבי שלך והרבי שלך נמצא בגלות.

חוץ מעניין קיבוץ נדחי ישראל שהקב"ה עשה - בו אתה כופר [בו - בתהליך], בניין ביהמ"ק לא תלוי במשיח. אין שום קשר ו/או מחויבות לבניין ביהמ"ק ו/או הורדתו משמים [הסבר יפה של בעל 'ויואל משה' כי ביהמ"ק ייבנה בידי אדם! ומה שנאמר "מקדש ה' כוננו ידיך" הוא ביהמ"ק הרוחני שיירד על ביהמ"ק הגשמי שייבנה בידי אדם. כמובן שהוא בעד "לדחוק את הקץ"...].

בנוסף לכך שקיבוץ נדחי ישראל לא תלוי בביאת והתגלות המשיח.
בסדר אתה חולק. למה להשמיץ?אנונימי (פותח)
א"א לעשות דיון ענייני???
מאמין ויודעחסיד של הרביאחרונה

בין הציטוט שהבאת מהרמח"ל, (שאגב, אני מכיר אותו מהזוהר) לבין אתחלתא דגאולה אין שום קשר. יש שלבים בהתקדמות העולם לגאולה, והתפשטות תורת הקבלה שהתחילה סמוך לאותה שנה (גילוי תורת חסידות חב"ד...) היא אכן אחד מהצעדים הגדולים בהכנת העולם לגאולה המתקרבת. אבל אין לזה ולמושג ההלכתי של גאולה כל קשר. למעשה, אם נמשיך בקו הזה, הגאולה התחילה לפני כמה אלפי שנים, בתשעה באב - היום בו נולד מושיען של ישראל.

בדברי הרמב"ם על ימות המשיח ישנה שיחה נפלאה ובה ביאור ארוך של הרבי שמסביר את דבריו. נקודת הדברים היא שיש שני מצבים בגאולה - "זכו" ו"לא זכו". "דור שכולו זכאי" ו"דור שכולו חייב". "אחישנה" ו"בעיתה". תקרא לזה איך שאתה רוצה. הרמב"ם, שהוא פוסק הלכה, פוסק לפי הגדר ההלכתי שחייב להיות כיון שהוא אינו יכול להבטיח ולפסוק שהגאולה תבוא בצורה של זכו. אבל, גם הוא מסכים שאם הגאולה תבוא במצב הזה - "וארו על ענני שמיא", כלשון הפסוק. ויתירה מכך, הוא סובר שאפילו אם הגאולה תתחיל באופן של "לא זכו", באיזשהוא שלב בני ישראל כן יגיעו לדרגת "זכו", וניסי הגאולה יתחילו. הרי אין לך נס יותר גדול מתחית המתים ואותו מונה הרמב"ם בשלוש עשרה העיקרים.

זו הייתה סתם גלישה. בנוגע לעניינו אין בין שתי התקופות לבין התקופה בה אנו חיים ולא כלום. מכיון שאותו הרמב"ם פוסק בצורה מפורשת "המלך המשיח עתיד לעמוד ...", וכן "ואם יעמוד מלך מבית דוד ..." ורק אחרי זה כל המשך והשתלשלות הגאולה. הוי אומר - הגאולה תלויה באיש, במלך. רק אחר כך יכול להתחיל כל התהליך.

סתם מתוך סקרנות: איפה הרמב"ם אומר את זה שכנפי נשרים יהיו כנפיים מברזל? [ואגב, זה לא שאלה על השיטה של חב"ד, אתה פשוט לא מבין אותה. דווקא הרבי היה זה שתמיד הראה על בקיעתה של הגאולה מהעולם. למשל, בתשנ"ב הכריז הרבי על פגישת מנהיגי המעצמות בניו יורק בדבר פירוק הנשק כהתחלת קיום היעוד "וכתתו חרבותם לאיתים". אבל גדר הלכתי של גאולה? זה לא.]

אני לא כופר ומודה לה' על חסדיו בהגעת הרבה יהודים לארצנו הקדושה. (אם כי אני חושב שהיה עדיף שיישארו שם ולא ירדו מהדרך פה עם כל מיני חלומות שוא ציוניים) אבל לצערי הרב, תרשה לי לספר לך, שהיום רוב מנין ורוב בנין של עם ישראל נמצא בארצות הברית. הוי אומר: לא הגענו לקיבוץ הגלויות המובטח, ואנחנו אפילו לא קרובים אליו. ובסודי סודות אוסיף לך, שהנתונים על אחוזי ההגירה היהודית לארץ הקודש בשנים האחרונות הם שליליים. לא קיבוץ גלויות אלא פיזור גלויות. לגבי ההוספה שלך על בו - בתהליך, לא יזיק לכבודו לפתוח את הרמב"ם ולראות עד כמה הדיוק הזה לא שייך.

האמת, שבעקבות קריאת הקטע בדבריך, [בניין ביהמ"ק לא תלוי במשיח. אין שום קשר ו/או מחויבות לבניין ביהמ"ק ו/או הורדתו משמים [הסבר יפה של בעל 'ויואל משה' כי ביהמ"ק ייבנה בידי אדם! ומה שנאמר "מקדש ה' כוננו ידיך" הוא ביהמ"ק הרוחני שיירד על ביהמ"ק הגשמי שייבנה בידי אדם. כמובן שהוא בעד "לדחוק את הקץ"...].] התחלתי לחשוב שלמרות רוב המלל, אתה לא ממש יודע מימינך ומשמאלך בנושא משיח. זה נראה כאילו שאתה חושב שמשיח הוא לא חייב להיות אדם. ואם כן, אז הדעה הזאת היא טעות. לא אני קובע את זה, הגמרא אומרת על ר' הלל שסובר "אין להם משיח לישראל אלא הקב"ה עצמו" שמי שסובר כך "אינו אלא טועה".

בנין בית המקדש תלוי במשיח כאמור מהרמב"ם. ואם הוא ייבנה בידי אדם, אז מה? זה אומר שזה לא יהיה על ידי משיח? ואת הביאור שהבאת, אני לא מכיר בשם בעל ה'ויואל משה', אני מכיר את זה מהרבי מלך המשיח.

 רק הערה אחרונה לסיום: אתה מתבטא על גדולי וצדיקי ישראל בצורה שהיא למטה מלא ראויה. "הוי זהיר בגחלתם שלא תיכוה". על הירידות האישיות אני לא מתכוון להגיב.

שמעתי...הסנה-בוער

בס"ד

אבל שמעתי- אז זה בערבון מוגבל שזה הראי"ה אמר, אבל שמעתי שהוא אמר-
שבאמת יש 2 גלויות,ו 2 משיחים- בן יוסף ובן דוד- בן יוסף יגאל מהחומר ויעלה את עמ"י לא"י [ויש שהשוו אותו להרצל], ובן דוד יגאל את העם מבחינה רוחנית.

2 משיחים זה מושג ידוע.אחד מאלף

בס"ד.

הרב קוק, כמו מקובלים רבים נוספים עסק בביאור המושגים של שני המשיחים.

למעוניינים ניתן לראות את דברי הרב קוק במאמר: "המספד בירושלים" ב"מאמרי הראי"ה", אותו נשא ביום פטירתו של הרצל.

מקום המדינה בחיינו:לשוב אליך
תוכן השאלה
לכב" הרב אליהו זייני ,

האם אפשר וצריך להתייחס למדינה כבעלת משמעות קדושה ?
אם כן איך להתייחס לעדיפות ביו חובתנו לארץ הקדושה וחובתנו כלפי המדינה ?

מבחינה הגיונית : המדינה היא הכלי שמהפשר את עצמיותנו בתוך עם וחיבור עם אדמתנו הקדושה.
לכן אפילו אם כרגע לא זכינו שגוש קטיף תשאר בידנו,חובתנו כלפי המדינה נשארת עליונה כי רק
דרכה אפשר לצפות למימוש גאולתנו.

בברכה.

אברהם
תוכן התשובה
לכ´ א´
קודם כל שאלתך אינה ברורה. מה שייך קדושה לגבי המושג מדינה (שהוא מושג מופשט לגמרי)? הקמת מדינת ישראל הינה חובה מן התורה, כמפורש בכל פוסקי ישראל: שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ, ואחת מהן למנות מלך, ומלך הוא מנהיגות פוליטית, ואין מנהיגות פוליטית ללא מדינה.
אבל האם בגלל שמינוי מנהיגות זו היא מצווה כל מה שהיא עושה קדוש?! חס ולשום. על מה שהיא עושה עפ"י ה´ נאמר מצווה, ועל שהוא נגד רצון ה´ ומגד תורתו נגיד עבירה ופשע (דוגמת פשע גירוש גוש קטיף או חינוך ההורס יראת ה´ וכהנה רבות). וכידוע לא חסרים מלכים שאין להם חלק לעולם הבא!! ואין לנו דוגמא טובה מזו של אליהו הנביא שמצד אחד מוכן לחלוק כבוד לאחאב הרשע בריצה ממשוכה לפניו מפאת כבודו כמלך ויחד עם זה אינו מהסס לכנותו ´עוכר ישראל´!!
ואם במה שאמרת שמדינה מאפשרת עצמאות, זה נכון (חלקית, בלבד, כיון שכל ראשי מדינתנו כמעט ללא יוצא מן הכלל לא יצאו מעולם משעבודם למעצמה זו או אחרת, בבחינת ´אהבתי את אד´ וגו´ לא אצא חופי´) אבל לא היא שמאפשרת את הקשר עם ארץ קודשנו. יהודים ישבו על אדמה זו גם בלי מדינה. המדינה מאפשרת זה יותר בקלות (אם זה לא בגוש קטיף כמובן).
אין לנו שום חובה עליונה אלא כלפי ה´. המדינה היא מצווה כפי שאמרנו, ועל מצווה שומרים, ובפרט שיודעים דברי כל גדולי רבותינו ש´אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות´, ובקום המדינה השתחררנו משיעבוד זה. זהו השלב הראשון בגאולתנו, השאר יבא בהמשך בע"ה.
חג שמח.
התשובה התקבלה מהרב אליהו זייני
לא הבנתי מה ההקשר..אחד מאלף
שילך לפולין ויתעמת עם ניאו נאציםזית שמן ודבש
הרמב"ן מגדיר גאולה:אנונימי (פותח)
בתחילת ספר שמות: "והנה הגלות איננו נשלם עד יום שובם אל מקומם ואל מעלת אבותם ישובו" (נ"ל שזה עדיין לא אומר שאין גאולה אך יש עדיין בחינה של גלות)
"אינו נשלם" הוא לא אומר שבלעדי זה זה גלות לגמרי...אחד מאלף

בס"ד.

אף אחד לא טוען שאנחנו בגאולה שלימה. אנחנו בשלב מתקדם מאוד בתהליך. שלב שנקרא: אתחלתא דגאולה"...

תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך