אפוקליפסההזדמנות
סדרת טלוויזיה על מלחמת העולם השנייה.
על הגרמנים כולנו יודעים.
על הרוסים רובנו יודעים
היפנים הכי הפתיעו אותי לרעה. עם תרבות שמקדשת את המוות ממש כמו המוסלמים
ראיתי לפני כמה חודשים את כל הפרקיםמשיח בן דוד

 

מספר את הסיפור של המלחמה בצורה מדהימה

פרקים כל אחד שעה ומשהו אבל שווה

 

היפנים היו סוג של מתאבדים , החיילים האמריקאים לא לקחו סיכון ועשו הרבה וידואיי הריגה

אין לי מושג מה הסדרה, אבל התופעה היפנית היא מדהימה11111

תרבות שקידשה מוות ובאמצעות שתי פצצות החליפה דיסק למעל 50 שנה.

לקדש את המוות זה רק קצה הקרחון.לך דומיה תהילה

אלא יש להם לאומיות חזקה וסטנדרטים גבוהים של דרישה עצמית.

כל אלה ביחד הופכים כישלון בקרב לדבר אישי. ממילא המוטיבציה גבוהה.

כל זה בלי להכניס את התעמולה שלהם למשוואה.

 

מה שכן, בתחומים מסוימים אמות המוסר של המזרח הרחוק באמת שונות מאוד...

 

(לא ראיתי את הסדרה).

יפהאלעד


מעניין! אפשר לינק?חליל הרועים
חייב לצייןמשיח בן דוד

 

שבתחילת הסדרה כשראיתי לראשונה לא ידעתי שיהיו קטעים לא מצונזרים

לכן בקטע מאוד מסויים אם אני לא טועה בפרק הראשון או השני יש קטע לא צנוע.

 

רק אומר..

ולא זכור לי שראיתי....הזדמנות


לאהזדמנות

סתאאאם בטח שכן חושף שיניים

אה, אז אני כן מכיר!לך דומיה תהילה

ראיתי חלק ממנה, באנגלית, כשהייתי בתיכונית.

 

יש בסוף הפרק האחרון שלה הקדשה מיוחדת לכל

אותם צלמים צבאיים ואזרחיים שהורישו לאנושות את הסרטים.

אותי זה ריגש בזמנו.

היפנים העם הכי הזוי בעולםהדוכס מירוסלב


אני דווקא מלמד עליהם זכותמשיח בן דוד

 

בלי ההתקפה על פרל ארבור אולי אמריקה לא הייתה נכנסת למלחמה 

אין לי מושג איך הגרמנים הסכימו לתקיפה היפנית כשהם יודעים שצריך לשמור על ארה"ב מחוץ לתמונה

מה זה קשור? הדוכס מירוסלב

הם מקדשים את המוות, התאבדויות זה דבר תרבותי אצלם, הם עושים מתקיפה מינית בדיחה לטלוויזיה.

הם עם מטורף וחולני.

אתם מתכוון לחאריקי ? כן אף פעם לא הבנתי את זה..משיח בן דוד

 

לא משנה , וחוץ מזה

פעם שמעתי שהקוריאנים או משהו כזה הם מעם ישראל איכשהו עם השבטים האבודים

הם שמו במערכת לימוד שלהם את הגמרא או משהו כזה..

כן. אדם שם שפגע בכבוד שלו או כבודו נפגע, צריך להתאבד כדיהדוכס מירוסלב

לכפר על אובדן הכבוד וזה מה שמביא כבוד למשפחה. שהוא דוקר את עצמו בבטן וקורע מצד לצד את המעיים. מת

 

הדרום קוריאנים לא מעם ישראל, הם פשוט מאוד מאוד מעריכים את עם ישראל. כל יהודי אצלם נחשב אוצר.

הם אכן הכניסו את הגמרא לחוק חינוך חובה בניגוד למצב אצלנו.

אבל אלה לא סוגיות הלכתיות בעיון, כמובן. אלא רובן אגדתות, כלומר דברי חכמה קלים.

 

כמדומני שרבנים מחב"ד עבדו איתם על החומר (לא יודע איך הם מתמודדים עם ה"גוי שלמד תורה חייב מיתה").

ואי יש לך הרבה מידע על המזרח הרחוקמשיח בן דוד

 

חחח נקרעתי מצחוק צריך להתאבד כדי לכפר על אובדן הכבוד... בוכה/צוחק

חחחחחחחחח

 

ומאיפה אתה יודע שהדרום קוריאנים לא מעם ישראל?

יודע , שמעתי פעם אחת שאיזה עם לא יודע יפן סין לא יודע איזה קוריאה..

אחד מהם , קיצר הם ..טוב בעצם אולי זה לא כל כך סטרילי להגיד את זה כאן..אבל ייאאאאלה

בקיצור הם מנגבים..אחרי שירותים עם יד מסויימת לא זוכר איזה , ולא ביד השניה..

וזה הזכיר לי איזה משהו שפעם קראתי בקשר להנחת תפילין שלא ל..נגב? ביד שאתה...מניח..כן

אז מעניין הדבר הזה...

יכולות להיות לזה כמה סיבותהדוכס מירוסלב

מבחינה הלכתית, אין שום סיבה שהם יהיו יהודים.

גם בגלל מה שנקרא "משפחה שנטמעה" וכו' (באלו יוחסין מפורט העניין, צריך לראות במפרשים).

 

אבל אל תשכח שהם בכלל לא טוענים שהם יהודים, ופרט לעובדה הזאת, גם אם היו יהודים, הם כנראה התבוללו באלף השנים האחרונות לפחות מה שלא השאיר בהם יותר מדי יהדות.

 

לגבי הדברים שמזכירים, ידוע (ממדרשים דוגמאת פרקי היכלות כמדומני) שחכמי ישראל היו בקשרים עם חכמי המזרח.

לא לחינם הרבה אנשים טסים למזרח לחפש חכמה ושם אומרים להם "מה יש ליהודי לחפש פה?!".

דוגמאות מפורסמות, הרב ארם צבר, סיון רהב מאיר ועוד...

ממ..הבנתי..בערך..משיח בן דוד

 

 

אבל אתה מבין ש..אם עשרת השבטים האבודים עתידים לחזור ,

זה חייב להיות אחד מהעמים האלה לא? איזה עוד עמים יש?

מזכיר לי את כל הקטע עם הנהר ההוא שזורק אבנים ..סמבטיון משהו ..

 

לגבי הידע שיש במזרח , אתה צודק 

אבל לדעתי הסיבה אחרת , אומרים שהם למדו את כל המידע הזה איכשהו מאברהם אבינו 

או מבני הענק , יש על זה הסבר..כל הקטע של נוח והמבול..

 

פעם שאלתי שאלה מעניינת ,

הרי ידוע שמותר לדבר לשון הרע על גויים "לא תלך רכיל בעמך" זה לא נאמר על הגויים אלא בעמך

השאלה , אם יש עשרת שבטים אבודים , איך אפשר לדעת ? אולי אנחנו לא יודעים שהם מעם ישראל ?

ובכלל! איך זה שאנחנו לא יודעים עליהם , כי אין מצב שיהדותם נעלמה מהעולם , יהודים ישמרו על המסורת (למרות כל הגלויות עדין נשארנו נאמנים למקור תמיד)

מהסיפורים המאוחרים על עשרת השבטים הם עדיין חיים ביהדותםהדוכס מירוסלב

מוזכר על אור החיים הקדוש כמדומני שעבר את נהר סמבטיון. קיימו שם את כל המצוות ככתבן.

הם כנראה מבודדים פשוט.

 

כן יש דעה כזאת של הרב זמיר כהן שהראשונים בתרבות שלהם תואמים את הזמן ואת התיאור של הבנים המאוחרים של אברהם אבינו שהמדרש מספר שנתן להם מתנות שהם סוגי חכמה ושלח אותם לקדם (=אל המזרח).

 

אל תשכח שיכול להיות שהם יודעים שנגזרה עליהם גזירה, ולכן הם לא מתוודעים אלינו. או שהם חיים באיזורים ממש נידחים.

ויש גם דיעה שעשרת השבטים לא חוזרים (רבי עקיבא אומר ככה, אבל המפרשים מסבירים שם שהכוונה לדור הראשון עצמו שהוגלה). צריך קצת לעיין שם כדי להבין.

 

בכל מקרה אם הם היו לא כל-כך מבודדים והם נטמעו אין להם סיבה לחזור כי הם כבר לא יהודים

כן זה מה שרציתי להגיד , לגבי אברהם.משיח בן דוד

 

ולגבי הנהר , נו באמת אני לא מקבל את הטיעון הזה על הנהר שאי אפשר לעבור אותו ,

יש לך מטוסים, היום כל מקום מנוטר , איך אי אפשר לדעת מה יש שם?.

 

 

יש המון מקומות היום שלא נגישים.הדוכס מירוסלב

לא זוכר איפה זה היה, נראה לי בדרום אמריקה, אבל חקרו שם יער שאי אפשר לגשת אליו במטוסים ומסוקים ומצאו שם כמה וכמה מינים חדשים, לפני בערך 5 שנים

הם שמו את הגמרא ובאים לפה כדי להבין איך אנחנו עם ספר חכםנפש חיה.

שום קשר ליהדות
שום כבוד
שום עדינות


הכל מאד מאד חיצוני ו "עטיפה יפה".

אין מה להתפעל מהם.

צריך לזכור את דברי רש"י-
"וְלִבְנֵי הַפִּילַגְשִׁים אֲשֶׁר לְאַבְרָהָם נָתַן אַבְרָהָם מַתָּנֹת וַיְשַׁלְּחֵם מֵעַל יִצְחָק בְּנוֹ בְּעוֹדֶנּוּ חַי קֵדְמָה אֶל אֶרֶץ קֶדֶם."

 רשי אומר שמסר להם שם טומאה

ואני שמעתי שכל חכמות המזרח [תורות שלהם וכו']- זהה"מתנות" האלה.

ככה שאין להם שום כוונה טהורה 
וגם מה שהם תמיד אומרים לכל האנשים היהודים שנוסעים אליהם- אין לכם מה לחפש פה, לכו למקור!

את מחברת בין הסינים והיפנים לבין הקוריאנים...הדוכס מירוסלב


נכון, יש ביניהם השקה כלשהיא. הם לא שונים מצד זה שהם מהמזרחנפש חיה.

הרחוק.

המניע להבין את התורה - גמרא- לא מגיע ממניע נקי.
נראלי. 

האופי דומה.

תקן אותי אם טעיתי.

היפנים הם עם גרוע, למרות שיש אצלם שבט נרדף שאוהב יהודיםהדוכס מירוסלב

הסינים מעריכים את החכמה היהודית, ומכבדים אותה, אבל לא שמים אותה מעל שלהם ממש (אלא אם מדובר במלומדים בודהיסטית ושאר ירקות למיניהם שכן מבינים ששלנו יותר משלהם).

הקוריאנים מעריצים את עם ישראל בצורה בלתי נתפסת, ואצלם חכמת ישראל מעוגנת בחוק ולא רק בתרבות.

 

הסינים עם מאוד מנומס וצנוע, על פניו, אבל הם אנשים די קרים ונוטרי טינה כאלה.

הקוריאנים עם הרבה יותר עדין.

 

מצהיר מראש, אין בדברי שום שבח לאף אחד, אני לא עובד על "לא תחנם"!

אבל עולה מדבריך יחס "פרווה" ליהדות, כתרבות. לא מעבר.נפש חיה.

שבט נרדף שאוהב יהודים...כמה כאלה כבר יש?
היה בשנחאי שאיפשרו ליהודים להגיע ולהינצל
זה יפה מאד
וככה ישיבת מיר שרדה.

אבל עדיין
אני לא חושבת שזה בא להגיד לנו משהו יוצא דופן כלפיהם.

כתבתי את החילוק במפורש ואת שוב מערבבת? הדוכס מירוסלב

הסינים הם פרווה.

הקוריאנים מעריצים בצורה כמעט אובססיבית.

ממה נובעת ההערצה הכמעט אובססיבית שלהם?נפש חיה.


הם חושבים שעם ישראל הם העם הכי חכם והכי טוב בכל רחבי העולםהדוכס מירוסלב

והזמן

אהה...אבל זה די ידוע לא? אני חושבת שזה נובע מההבנה שלהםנפש חיה.

שיש משהו אצלינו
שאין שם.

תודה על הקישורים, עיינתי [ריפרפתצי , ארצה לעיין בהם לעומקנפש חיה.

אח"כ]

אני עדיין חושבתשזה לא התעניינות גריידא
אלא יש משהו אינטרסנטי בזה.
על אף שביסוד- כן, לדעת שיש ביהודים משהו ולהעריך את התורה שלהם- זה בשבילנו עוד הוכחה על אמיתות והייחוד התורה

שלנו.

עם זה אני מסכימה.נפש חיה.


בכתבה שקישרתי אליה למעלה מסוכם ממש היחס של המזרח הרחוקניקיםהדוכס מירוסלב

לעם ישראל

המזרח הרחוקניקים- ואני קראתי "קוקניקים"......נפש חיה.


הרב קוק, ממיס לי את הלב אפילו רק להזכר בוהדוכס מירוסלב

חייזר

ווא ווא, אשריך. הוא באמת מיוחד מאד.נפש חיה.


במה היפנים גרועים כל-כך?לך דומיה תהילה

ולא באנקדוטות.

הבאנו דוגמאות למעלההדוכס מירוסלב


חארקירי זה אקט של סמוראים...לך דומיה תהילה

וממה שאני זוכר, הסמוראים הוצאו מחוץ לחוק ביפן.

אלו שנשארו (אם בכלל) לא באמת משפיעים על השגרה.

לא יודע מאיפה הבאת שהתאבדות אצלם זה תרבותי ונורמטיבי.

השורשים של הטרנד הזה התחילו לפני 900-800 שנה. זה כבר לא אקטואלי, ב"ה.

 

התרבות היפנית הרבה פחות מסורתית ממה שהיא הייתה לפני מלחה"ע.

הדת לא דבר כל כך דומיננטית אצלם, לכן הם גמישים מאוד לשינויים.

התחלתי לקרוא. מעניין.לך דומיה תהילה

לא סיימתי, אבל מקבל את ההערה.

היפנים זה ידוע..כוחות שמימיים
עם אכזר.
יש ספר ידוע שהמחיזו אותו להצגה,פרח שמו מזכרוני,ובו מתואר על מעשי היפנים של פעם בחצר המלך.
אגב,המקור לעצים ננסיים הוא מיפן,ונעשה בשיטות של חניקת מקום הגדילה של השורשים כדי שהעץ לא יוכל לגדול,וגזימה.
(יש הרבה גננים שסוברים שהשיטה אכזרית לצמחים),ביפן ניתן לראות המון עצים ננסיים ששתולים בכוכים בנקיקים וסלעים.
(אמנם העיצוב יפה ונאה)
וגם,שמעתי על מחזיקי מפתחות מזעזעים שהולכים שם היום,שגובלים בצער בעלי חיים מזעזע.
לא כזה בטוח שהם אכזריים יותר מעמים אחרים.לך דומיה תהילה

במה מתבטאת האכזריות שלהם?

היפנים של פעם לא היו פחות גרועים מהאירופאים של פעם, המזרח התיכון של פעם וכו'.

באופן כללי, לא היה כיף "פעם". אני יכול לחשוב על מדינות בימינו גרועות בהרבה.

קשה לומר על גננות שזו אכזריות של ממש (אנחנו מרססים צמחים, למשל) ומחזיקי מפתחות זו אנקדוטה.

 

אני מבין שהם דווקא יותר מתורבתים ביחס לסביבה שלהם. יש אצלם נהיה לכיוון אורח החיים המערבי (לטוב ולרע).

יש גם אגרת של הרב קוק שכותב עליהם דווקא דברים די מחמיאים.

איפה? על האיגרת אני שואלתנפש חיה.


תרבות לא סותרת אכזריות...הדוכס מירוסלב

אתה ברצינות מנסה לסנגר על עם שהתוכניות שלהם בטלוויזיה כוללות השפלה ותקיפה מינית ועוד שאר זוועות?

זה דבר ידוע היום שתוכניות יפניות זה דבר מטורלל

בד"כ מעשים נגזרים מהשקפה מסויימתנפש חיה.


בוא ניישר קו: אני לא מסנגר.לך דומיה תהילה

אני מקטרג על כולם בצורה שווה.

אני חושב שבכל העמים הרמה היא ככה-ככה...

 

לא צופה בתכניות יפניות, אז קשה לי לומר,

אבל צניעות זו תכונה שמעט מאוד עמים כבר יכולים להתהדר בה.

אל תראה גם... לפני בערך עשור יצא לי להחשף לשטויות שלהםהדוכס מירוסלב

זה היה מזעזע

קוביות דומינו שנופלות ומחיאות כפיים סוערות של הקהל?משיח בן דוד


בוא נעצור את הדיון הזההדוכס מירוסלב

שאנשים לא יקבלו רעיונות לחפש דברים בגוגל

רעיון לא רע... תודה משיח בן דוד

 

 

:@ אני לא בא לקחת ממך אשמה בגהנוםהדוכס מירוסלב

אחרי זה

אשמה אותיות אש מה ,משיח בן דוד

 

אל תשאל אותי מזה אומר

זה אומר שאתה תלך לאש ועלי יגידו "מה הקשר שלו לעניין"?!?!הדוכס מירוסלב


שטויות , אני אגיד את המשפט כי תלך במו אש לא תכוה ואני ינצלמשיח בן דוד


חחחחחח בקיצור עזוב אותך מיפניםהדוכס מירוסלב


כל הדיבורים האלה עשו לי חשק לסושימשיח בן דוד


אני בעד שתלך לאכול סושיהדוכס מירוסלב


רק שיזהר. בסושי יש הרבה בעיות כשרותיותאניוהוא
בעיקר אבל לא רקאניוהוא

חומר הגלם הבעתיים בסושי הם:
1. וואסבי.
2. חומץ אורז.
3. דפי אורז.
4. פטריות מיובשות.
5. "קומבו"- אצות מיובשות (לא דפי אציות).
6. רוטב סויה אמיתי.
7. רוטב תאריאקי אמיתי.
8. ג'ינג'ר מיובש.
9. סאקי (יין עשוי מאורז) .
כל זה חוץ בדפי הנורי (דפי עצות ים) שהם נגועים מאד.
מה הבעיה בנ"ל?הדוכס מירוסלב

ווסאבי הוא טחון לגמרי, בדיעבד לא אמורה להיות בו בעיה לא?

חומץ אורץ, מה הבעיה?

דפי אורז, כנ"ל טחונים, לא?

 

הרטבים אני מבין, הסינים והיפנים מכניסים להם חיות משונות.

 

למה ג'ינג'ר? וסאקי?!?

זה לא שהם בעיה בפני עצמםאניוהוא
אלא אלו דברים שתהליך ההפקה שלהם מורכב ולכן צריך עליהם השגחה בברית מהדרין
מזל שסושי זה מגעיל הדוכס מירוסלבאחרונה


תזמין איתך אתנפש חיה.
רק אגיד על המחזיקי מפתחותכוחות שמימיים
(זה קצת הרבה מזעזע)


לא בדקתי,אבל שמעתי שיש עכשיו טרנד חדש שם,לשים צב ים ועוד חיות ים קטנות בתוך כדור זכוכית פצפון,עם חומר שנותן להם אפשרות להתקיים לחודש.
אחרי חודש זורקים את הכדור לפח וקונים חדש.
אם זה לא נשמע לך אכזרי,אז אני לא יודעת כבר מה המדד שלך,
על צמחים עוד יש חילוקי דיעות,אבל זה כן משקף תרבות שמתבססת על עינויים.
נכון,שלכל עם יש את החסרונות שלו,ובאופן כללי גויים הם לר רחמנים,ואנחנו קיבלנו את התכונה הזו בתור עם,אבל כן הייתי אומרת על העם הזה שהם יותר אכזריים.

(עכשיו,אחרי שכתבתי כבר,אני לא זוכרת אם הספר שמתאר על התרבות של פעם,היה על סין או יפן 😔)
על הסוגריים- זו נבלה וזו טריפהנפש חיה.
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוטאחרונה
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוטאחרונה
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


שאלה על פייסבוקיוני.ו.

התחלתי להשתמש לאחרונה, ויש משהו שאני מנסה להבין אם הוא מובנה או שאפשר לשנות אותו בהגדרות.

ב"מסך הבית", לא משנה אם מהמחשב או פלפאון, תמיד מראים לי כל מיני פוסטים כנראה ויראלים של כל מיני אנשים שלא חיפשתי ואני לא רוצה לראות בכלל.
יש אפשרות להסתיר אותם?

פייסבוק הוא מעצבן כזה. יש לזה איקס בצדתמיד בבטחה

אבל זה רק מסתיר דברים מהאדם הספציפי הזה

זה היוני.ו.

"i don't want to see this"?

או "I'm not interested"?

לזה הכוונה?

 

(ובאמת לא ידידותי)

כן, נראה ליתמיד בבטחה
האינטרס שלהם זה לדחוף לך תכנים ויראליםזיויקאחרונה
כדי שהאלגורתים שלהם יעבוד

אולי יעניין אותך