בעקבות שרשור פה על יחס הקוריאנים לעם ישראל ולתורת ישראלהדוכס מירוסלב

הגעתי תוך כדי גוגל לתגובה שפורסמה באתר חדשות אחד (שלא אשתף את שמו כי הם שמאלנים).

יש שם כמה נתונים מעניינים על גדולי ישראל, חלקם ידועים, חלקם חדשים לי לפחות.

 

והנה היא (בשם "גלעד"):

אחת התיאוריות לגבי הג'ניוס היהודי היא שמאז ומעולם היו היהודים התרבות היחידה שבחרו בני זוג לפי כושר הלימוד. תלמידי חכמים נחשבו נחשקים יותר כשידוך מאשר ילדי עשירים או סתם גבר שנראה טוב.
זאת, תודות ליהדות.

חכמולוגים שאלו אם איינשטיין למד תלמוד. התשובה היא לא, הוא לא למד. אבל אבותיו, במשך דורות ארוכים כן. אבותיו צאצאים לתלמידי חכמים שנותרו יהודים למרות רדיפות מתמשכות.

התלמוד עצמו דן כבר לפני 2000 שנים בשאלות כמו מחוייבות שוכר למשכיר דירה. מיקום אזורי תעשיה ביחס לאזורי מגורים. הגבלה אקולוגית של הכנסת מינים זרים לסביבה אקולוגית שמורה (כך קבע התלמוד שאסור להכניס בהמה דקה לישראל). ועוד כהנה וכהנה.

פרופ' אומן, זוכה הנובל על מחקריו בתחום תורת המשחקים, ניתח את סוגיית "שניים אוחזין" לפי הכלי המתקדם ביותר בתורת המשחקים-"גרעינון של משחק" והראה שהתשובות של הגמרא יכולות להסתדר רק לפי יישום כלים מתקדמים של תורת המשחקים. למרות שהסוגיות נכתבו לפני אלפי שנים.

יהודי בשם סולומון קיבל את הרעיון למה שכולנו מכירים כ"חברה בע"מ" מהתלמוד והציע אותו לפרלמנט הבריטי לפני 200 ומשהו שנים. השאר היסטוריה.

רבי יהודה הלוי, כפי שבואר בכתב העת הישראלי למתמטיקה לפני יותר מעשור, היה הראשון שציין את חישוב הln לפני כמעט 2000 שנים ובתלמוד עצמו.

התלמוד הוא אוקיינוס של חכמה, אבל לא רק חכמה, אלא גם מוסר ומדרשים-חלקים נשמעים כאגדות אך הם למעשה סוג מתקדם של לימוד והבנה.

התכחשות לגאונות שבתלמוד תוביל להתכחשות לערכנו כעם. התלמוד והתורה שמרו את העם היהודי כעם במשך אלפי שנים.

התנ"ך הביא לעולם את המוסר היהודי ואפשר את יצירת התרבות המערבית. העם היהודי בנה את בית המקדש שנחשב בזמנו למבנה היפה בעולם וניהל בישראל העתיקה את אחת הכלכלות והתרבויות המתקדמות ביותר בזמנו.

הרומאים, שהתייחסו כמעט לכל עמי העולם כאל "ברברים", התייחסו לפי היסטוריונים רומאים ויוונים של אותה תקופה אל היהודים כאל אחד העמים הבודדים שהיה מפותח והייתה לו ציוויליזציה משל עצמו.

התלמוד גם מלמד שחכמי ישראל היו בעלי ידע באסטרונומיה ואנטומיה. מאוחר יותר, לאחר הגלות, הרלב"ג -רבי לוי בן גרשום, הוחשב ע"י פרופ' יובל נאמן ז"ל-אחד הפיזיקאים הגדולים במאה ה20, כגדול המדענים בימי הביניים בשל ניסוייו בתחום הפיזיקה. רלב"ג גם היה הרב הגדול בדורו או אחד מגדולי הדור.

על הרמב"ם לא צריך להרחיב, אבל אולי כדאי שתדעו שניוטון הגוי הושפע מכתביו ועסק בהם באובססיביות-היות והיה בנוסף להיותו מדען, גם נוצרי אדוק שהתעניין עמוקות בפילוסופיה של הרמב"ם. לייבניץ המתמטיקאי אף הוא הושפע עמוקות מההגות הפילוסופית של הרמב"ם. בNew England Journal of Medicine- אולי כתב העת החשוב בעולם לרפואה, הוזכר הרמב"ם כאחד מ20 הרופאים הגדולים בכל הזמנים וכחלוץ הרפואה המונעת.

רבי אברהם זכות היה האסטרונום הראשי של ספרד ופורטוגל, ובזכות לוחות הכוכבים שכתב התאפשר גילוי אמריקה-ללא עצתו ולוחותיו קולמבוס לא היה יוצא למסע. זאת עובדה היסטורית.

העניין של יהודים באסטרונומיה ("חכמת התכונה") הגיע ישירות מחישוב החודשים וכ"ו שמקורו בהלכה היהודית.

היסטוריונים של אירופה יודעים לספר שכלכלת אירופה הייתה מפגרת בהרבה אחרי כלכלת המזרח עד שבמשך 400 שנה בנו אותה היהודים שהביאו כלים כלכליים מתקדמים כמו שטר הלוואה וכ"ו, מושגים שיש להם אזכור ולא פעם מקור, בתלמוד עצמו.

בעידן המודרני ניתן לראות שיהודים בכל העולם מצליחים הרבה יותר מסביבתם. שפינוזה, אחד מגדולי הפילוסופים החילוניים, היה תלמיד חכם מובהק בצעירותו וגמע שעות רבות של תלמוד. ז'אק דרידה, מגדולי הפילוסופים במאה ה20 ויהודי יליד אלג'יר -גם הוא נחשף לתלמוד. קלוד טנוג'י כהן-יהודי מאלג'יריה שזכה בנובל לפיזיקה לפני מספר שנים, גם הוא הגיע מבית שלמדו בו תלמוד. רבים מאוד מענקי המדע או התרבות החילוניים של העם היהודי הגיעו מבתים שלמדו בהם תלמוד או לפחות היה להם סב כזה.

התלמוד הוא לא כתב עתיק שאבד עליו הקלח, הוא הרבה יותר מזה. מצטער, אם העם היהודי היה גודל על ספרי עמוס עוז, חס וחלילה, הוא היה נעלם ובטח שלא היה מחכים.

אגב אוסיף כמה נתונים מעצמי. מוזמנים גם אתם!הדוכס מירוסלב

גילוי אמריקה לא התאפשר רק בזכות רבי אברהם זכות, אלא גם בזכות רלב"ג דלעיל.

הוא המציא את מכשיר מדידת המרחק הימי הראשון, וקרא לו "יד יעקב". קולמבוס ועוד המוני מגלי ארצות (ובערך כולם בתקופתו) השתמשו בו כדי לנווט בים.

 

ישנם מכתשים על שמם של הרמב"ן, הרלב"ג ועוד, על הירח. מתוך הערכה מדעית לפועלם.

על הרמב"ם כתבו הגויים בפסל בעיר מולדתו "מבחר המין האנושי". דמותו מופיעה גם בתבליטים של אנשים משפיעים מהעולם בבית הקונגרס האמריקאי.

 

אוסיף עוד בהמשך.

אבד עליו הכלח** ותודה! מעניין מאדנפש חיה.


לתקן אדם שלא נמצא כאן על משהו שכתב לפני 6 שנים... הדוכס מירוסלב


ווי.....באמת? פשלה....אבל לא הסתכלתי על תאריך הכתיבהנפש חיה.


לא כתבתי את התאריך, כי לא רציתי לקשר לאתר ההואהדוכס מירוסלב

אבל זה נכתב ב2011. אפשר לראות בגוגל למי שרוצה. שמירת העיניים על אחריות החַפָּש!

אז יש לי עבודה- ארכיאולוגיה. ...נפש חיה.


מה זה משנה מתי זה נכתב?!הדוכס מירוסלב


לא באמת משנה, סתם שזה שרשור ישןנפש חיה.


מגניב ביותר! צריך לקרוא יותר מפעם אחת.רחפת..
עצה דידקטית: חלק זאת לביס ביס, יש הרבה ידע מעניין שייקלט יותר טוב בחלקים!

תודה!
לא אני כתבתי, לכן לא רציתי לגעת בטקסטהדוכס מירוסלב


כמות הטעויות בטקסט עצומהעוד סתם אחד
אבל אניח לזה כי הכותב איננו כאן כדי להגיב. וגם כי כנראה לא יהיה בדברים כדי לשכנע.

זה שעמוס עוז סתם נפוח לא צריך לפנים. בטח שלא צריך לחרטט היסטוריה בשביל להגיע למסקנה הזאת (מספיק לקרוא את תגובתו של פרופ' דוד הנשקה לספרו של עוז ב"השילוח" ג'. תגובה שאיננה מתיימרת לטעון שכל ההתקדמות העולמית היא פרי המצאה יהודית,ובכל זאת מצליחה להעמיד על כשליהם הבסיסיים של הטיעונים העוזיים).
אתה מוזמן להצביע על הטעויות. אין שייכות לאם הכותב כאן או לאהדוכס מירוסלב

ישר כח על ההפרזה. כל הטקסט עצמו זעום אבל כמות הטעויות עצומה קורץ

 

רק מוסיף שהנתונים שאני אישית כתבתי, כאן

אגב אוסיף כמה נתונים מעצמי. מוזמנים גם אתם! - צעירים מעל עשרים

כולם בדוקים ואני יכול לציין להם מקורות בקלות מרובה.

 

גם על שמו של רבי אברהם זכות קרוי מכתש בירח "זגוט".

 

אנסה להתחקות אחרי מקורות לדבריו, אני מתעלם לחלוטין מהדברים שהוא הביא להם מקור במפורש (אתה מוזמן לפתוח אותם לבד).

לגבי רבי אברהם זכּוּת

http://www.maa.org/mathland/mathtrek_10_09_06.html

מויקיפדיה

הלוחות שחיבר זכות החליפו לוחות ישנים יותר שחוברו במאה ה-13, אף הם על ידי שני מלומדים יהודים. הלוחות החדשים שימשו בין היתר את כריסטופר קולומבוסבמסעותיו[3].זכות אף הדריך את קולומבוס לפני מסעו ועזר לו בידיעת חישובים שונים על מערכת השמש והירח וכן בשימוש האצטרולב.

השפעתו של זכות על מסעותיהם של הפורטוגזים הייתה כה גדולה עד שהיסטוריון בן תקופתו של זכות כתב בספרו "תולדות הודו" כי:

"לפני שציווה לצאת לגילוי הודו, הזמין המלך מנואל אליו את היהודי זכות, שהיה אסטרונום גדול, דיבר איתו בסוד ושאל אותו אם ייעץ לו להיכנס לעובי הקורה, ואם בכלל אפשר לבצע את הדבר... והוא הוסיף שלא יעשה דבר בלי עצתו."

 

לגבי הבחור בשם סלומון, אפשר לקרוא כאן. לא יודע כמה מה שהוא ציין מדוייק בתוכן

https://en.wikipedia.org/wiki/Salomon_v_A_Salomon_&_Co_Ltd

 

על הרלב"ג ציינתי בתגובה שלי, אפשר למצוא מקורות בקלות.

 

הדבר היחיד שהוא כתב שלא הצלחתי למצוא לו מקורות זה הקשר של רבי יהודה הלוי למתמטיקה.

אבל זה שזה לא פורסם באינטרנט, לא אומר שזה לא נכתב. אין לי מושג מה זה כתב העת הישראלי למתמטיקה ואין לי איך למצוא אותו.

זה באמת מרשיםעוד סתם אחד
שהטקסט זעום, ובכל זאת כמעט שאין פסקה בלי הגזמות וטעויות.

למשל המאמר של אומן, שמתייחס דווקא לדעה התנאית כמבוססת על תורת המשחקים, אך מדגיש שבתלמוד היא כבר לא הובנה כראוי ולכן העמידו אותה באוקימתות דחוקות. ועל כך יצא קצפם של רבנים מזרמים מסוימים על אומן.

למשל מה שהוא כותב על קידוש החודש ולוח השנה. עיבור שנים היה פרקטיקה מקובלת במסופוטמיה אלפי (!) שנים לפני שעם ישראל נוצר בכלל, בוודאי לפני שקיבלו את מצוות קידוש החודש ועיבור השנים.

ההיסטוריונים הרומאים רואים את היהודים כברברים עצלנים במיוחד (אשר על כן המציאו יום מנוחה אחת לשבעה ימים - מספר חסר משמעות בתרבות הרומית). האנטישמיות התבססה הרבה על כתבי טקיטוס.
מה שכן - בתרבות הרומית היו *בשלב מסוים* הרבה אנשים פשוטים שהתגיירו, מה שכנראה גם תרם לאותה שנאה אצל ההיסטוריונים.

לגבי ההצלחה של היהודים - יש היום מחקרים המצביעים על כך שזה אופייני להרבה חברות מהגרים, גם כאלו ללא תלמוד.

לתלמוד אין קשר ליצירת התרבות המערבית. אם כבר אז הוא הושפע רבות מהלך הרוח המשפטי בתרבות הרומית (יש מקבילות מרתקות בין התפתחותם של מושגים משפטיים בקודקסים הביזנטיים לבין התפתחות המושגים ההלכתיים). אשר על כן הפסקה הנוגעת לתרומת היהודים לתרבות המערבית (שוודאי קשה לערער עליה) - היא פשוט טיעון אחר שהכותב מזגזג אליו כדי להכביר בהעצמת היהודים וכך לטשטש את העובדה שמדובר בתופעה שאיננה קשורה ללב הטיעון שלו.

בקיצור - הטקסט עמוס ידע, אבל מוטה בצורה קיצונית.
הערותהדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך כ"ז בסיון תשע"ז 13:53

לגבי פרופ' אומן אין לי מושג.

 

לגבי עיבור השנה, ה"טכניקה" הזאת נהוגה גם בשאר העולם היום, אבל בצורה אחרת, למשל אצל הנוצרים מוסיפים יום אחד כל 4 שנים (דבר שמורות אוהבות לצטט כאילו זה העיבור שלנו ).

כמה דברים שנהגו במוסופטמיה ותקופתה תואמים את התורה, כמו חוקי חמורבי ועוד שאר קודקסים עתיקים. דעת חלק מהחוקרים, בחוקי חמורבי למשל, שמדובר בדמויות מהתנ"ך, והדבר תואם את התאריכים שלנו.

כמו שידוע לנו שהיו צדיקים בכל דור שקיימו את התורה.

אין פה שום סתירה. זה שבנ"י נצטוו על קידוש החודש אחרי יציאת מצרים לא אומר שהמצוות לא היו לפני-כן. הדבר הוא אחד המדרשים הכי מפורסים.

 

הבאת ראיה מרומאי אחד ואתה רוצה להשליך על כל הרומאים? הם אולי דיברו אנטישמיות אבל בהחלט כתבו במעלת היהודים, הדבר ידוע ומפורסם וגם מופיע בכתבי רבים מהפילוסופים היוונים שאת מימיהם שותים הרומאים.

 

לגבי המחקרים האלה שמוכיחים את זה, אתה מוזמן לספק מקורות ולא להביא טענות באוויר. יש המוני חברות מהגרים, מהם גדולות ומהם קטנות מהעם היהודי, לאף אחת מהן אין את סך התרומה, זוכי פרס הנובל וכו' ביחס למספרם הכולל כמו לעם היהודי. ככה שגם אם דבריך אודות מחקר כזה אינם המצאה של איזה עיתונאי שמומחה בעיקר בפייק ניוז, המחקרים האלה בוודאי מעלים גיחוך. נראה עוד כמה מאות שנים אחרי כל תמורות ההגירה של הדור הזה ונראה כמה זוכי פרס נובל יהיו (וברור לכולם שהגירה היא לא דבר חדש).

 

אף אחד לא טען את מה שאמרת בפסקה הבאה. למרות שתראה בסוף מקורות למה שנטען לעיל וסביר להניח שקביל גם כאן.

 

בקיצור, גם הטקסט שלך עמוס ידע אבל מוט(ע)ה בצורה קיצונית... כשחז"ל, "הפוסל במומו הוא פוסל" חצי חיוך

 

אגב, אני כן יכול לספק קצת מקורות.

דעות של פילוסופים שהושפעו מהיהדות, אפשר לראות כאן, בין השאר:

Moses - Wikipedia

שמות של חלק מהפילוסופים שמוזכרים שם שכתבו על משה (חלקם הגדול בהערצה)

Hecataeus of Abdera, Diodorus Siculus, Eupolemus, Artapanus of Alexandria, Alexander Polyhistor, Manetho, Apion, Chaeremon of Alexandria, Tacitus and Porphyry.

 

אגב "טקיטוס" שהזכרת, גם אם הוא כותב דברים אנטישמיים (ואתה מוזמן לספק מקורות), הדבר מעיד כאלף עדים על ההשפעה היהודית. אתה לא שונא עד שאתה לא מושפע.

 

הגרסא היוונית לסיפור משה:

Osarseph - Wikipedia

 

כאן מובאות דעות של מתיוונים שסוברים ששורשי תרבות יוון הפילוסופית מקורם ביהדות

WAIS - World Association for International Studies

 

כאן מובאים עוד מקורות לראיה ברורה של ההשפעה היהודית.

Jewish Impact on Greek and Western Philosophy?

 

ובכלל, בספר שם הגדולים (אם אני לא מתבלבל עם סדר הדורות), מופיע שגדולי הפילוסופים היוונים למדו מחגי זכריה ומלאכי ושמעון הצדיק (לא זוכר את הסדר, אבל אלה היו אפלטון וסוקרטס אאל"ט). אם קשה לך להאמין בדברי החיד"א, אתמה נורא על האמונת חכמים כאן, במיוחד לאור הנ"ל שכתוב מפורשות 

כאן יש דעה של William Smith Jr (לקסיקוגרף) התואמת את דברי מרן החיד"א:

Did the early greek philosophers, including Plato and Aristotle make use of the Jewish sc‎riptures just as much as writings from India and Egypt? - Philosophy Stack Exchange

ועוד כמה וכמה שסברו כך

christianity - Was Plato influenced by Moses? - Philosophy Stack Exchange

 

 

חייב לציין שהנטיה הפסקנית שלך לכתוב דברים בלי מקורות תוך כדי זלזול במישהו שעושה את אותו הדבר, לא נראית הכי מחמיאה, בלשון המעטה...

יש לי דז'ה וו, אבל אשמור את המסקנות שלי לעצמיעוד סתם אחד
רק אציין גםעוד סתם אחד
שהמקור המפורש היחיד שהוא מזכיר זה מאמרו של אומן, וכאמור - הוא פשוט לא אומר את מה שהוא טוען שהוא אומר, אלא ההיפך. אני הבאתי מקורות בדיוק כמוהו ("ההיסטוריונים הרומאיים" לא יכול לשמש בדבריו כמקור ובדבריי רק כהפרחת אמירות לא מבוססות). אבל מסקנות הדז'ה וו שלי מלמדות אותי שבכל מקרה אין עניין להמשיך בדיון, אז אפרוש כאן, ברשותך. יום נעים.
חחח הורסהדוכס מירוסלב

אתה עושה חיקוי של "גלעד" ואז בורח כשאין לך מקורות להציג כנגד?

הוא אולי לא דייק בדברים לגבי פרופ', לא יודע, לא ראיתי את המאמר וזה לא ממש מעניין אותי. אבל גם אתה עשית אותו הדבר בדיוק.

 

כל טוב, ובהצלחה עם הדה ז'ה וו.

אז הנה לקט מקורותעוד סתם אחד
שנאת ישראל בעולם היווני-רומי – ויקיפדיה

בהצלחה. מומלצת גם הקריאה הנוספת הנזכרת שם
וכותבים דז'ה וועוד סתם אחד
זה שתי מלים, לא שלוש
חחחח עכשיו אתה רוצה לדון בכללי הטרנסליטרציה?הדוכס מירוסלבאחרונה
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך כ"ז בסיון תשע"ז 20:47

אני לא מבין מה אתה מנסה להוכיח פה.

האם שנאה לעם היהודי סותרת את השפעתו?

תיכף תאמר לי שהיהודים בגרמניה לא השפיעו על הגרמנים... בוכה/צוחק

 

נ.ב,

בגלל שניסית לתקן אותי, אתקן אותך קלות.

deja היא הלחם של שתי מילים מצרפתית עתיקה, dès + jà.

des = מאז

ja = לשעבר

בתרגום רופף כמובן.

 

אגב, על דרך אותה התחכמות, אפשר לכתוב גם dejavu.

אז תרשה לי לתקן אותך, לפי שיטתך, "וכותבים ד'זהוו" קורץ

ישר כחך!

אם כבר הדיון הנ"ל, אשתף בכמה רשימות מויקיפדיה לגבי תרומתהדוכס מירוסלב

העם היהודי למדע.

 

רשימת המצאות וגילויים ישראלית (כלומר מאז קום המדינה)

List of Israeli inventions and discoveries - Wikipedia

 

רשימה של אסטרונומים, מדענים, מתמטיקאיים ורופאים יהודיים מזמן ימי הביניים. הרשימות האלה מזעריות כמובן, אבל הן כוללות כאלה שלא רק שהיו מספיק מוכרים כדי להחשב ותרמו רבות לעולם המדע, אלא גם היו מספיק מפורסמים שהנעבכים של ויקיפדיה יכתבו עליהם ;)

Category:Mediev‎al Jewish astronomers - Wikipedia

Category:Mediev‎al Jewish scientists - Wikipedia

Category:Mediev‎al Jewish mathematicians - Wikipedia

Category:Mediev‎al Jewish physicians - Wikipedia

 

אתר שמרכז את תרומת העם היהודי למדע לפי תחומים

The Jewish Contribution to World Civilization

 

אגב, אם תעברו על רשימת זוכי פרס הנובל הישראליים תגלו את

עדה יונת שגדלה בשכונה של דוסים (גאולה נראה לי שהיא ממשפחה דתית או דתיה),

את פרופ' אומן שהוא דוס בעצמו,

פרופ' כהנמן שבא משושלת רבנים,

ש"י עגנון שהוא דוס על חלל ובחור ישיבה,

פרופ צ'חנובר שסיפר (הופיע בעלון שבת) שבגלל ההשפעה של השיחה שלו עם הרבי מחב"ד הוא התחזק, ציטוט מויקיפדיה "צ'חנובר מגדיר את עצמו "אדם דתי" אף שאיננו שומר מצוות במובן המקובל" (המקור זה ראיון איתו בשבועון של חב"ד כמדומני למרות שלא מופיע בויקיפדיה), ובנאום הנובל דיבר על אמונתו (מקור מדף השיחה בויקיפדיה http://chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=12531&CategoryID=2077),

ומנחם בגין שהיה דתי, אבל פרס נובל לשלום לא ממש נחשב חצי חיוך.

 

ישר כח!! מעניין מאד!אניוהוא
אפשר בכל זאת את המקור? לא נולדתי
כתבתי למעלה שאפשר למצוא בגוגל, אני מסיר את האחריות מהאתרהדוכס מירוסלב

השמאלני המעפן הזה. לא רוצה להפנות אליו חצי חיוך

מזכיר לי כתבה אחרת שקראתי, על המקויה:לך דומיה תהילה

"אבל אז, רגע לפני שהחגיגה הסתיימה, ביקשו מאיתנו: תשאלו שאלות שמעניינות אתכם; מה אתם רוצים לדעת על המקויה. ואני לא עצרתי בעדי ושאלתי אותם – "לכם יש רוחניות חזקה, תפילה שכמותה לא ראינו מעולם, מדוע אתם צריכים אותנו, את עם ישראל? הרי אתם יודעים מה קורה בארץ, ומבקרים רבות אצלנו, ואתם גם יודעים כיצד מתנהגים אצלנו ברמזור או בתור לסוּפר". ואז קם אחד מהם, תעשיין, נעמד על ברכיו והסביר: "א-להים יצר עולם כדי שנוכל להתקרב אליו. ואתם עם התנ"ך, עמוֹ ועֵדיו של א-להים, האח הגדול של ההיסטוריה, מלווים עם כוחותיכם הייחודיים את העמים כולם. אנחנו יודעים בדיוק מי אתם, יודעים אילו מורים גדולים הוצאתם לאחרונה – הרב קוק, מרטין בובר, הרב סולובייצ'יק, אברהם יהושע השל ופינחס פלאי, ויודעים גם שלפעמים אתם מבקשם לשכוח מכל זה. אבל אנו מבקשים מכם שתשמרו על הצביון שלכם, שלא תתביישו בעצמכם".

 

מובא כאן.

 

 

 

 

 

 

(הפסקה הזאת עושה לי לבכות בפנים עצוב)

זה טוב לא?נפש חיה.


אלה קבוצה של יפנים אוהבי ישראל כאלה... וזאת הייתה תוכחההדוכס מירוסלב

רציני למצב שלנו פה בארץ...

יעני שהגויים מחזיקים מהיהדות יותר ממה שאנחנו?נפש חיה.


כן... מצוי בהרבה מקומות בעולםהדוכס מירוסלב


מה החידוש בזה?נפש חיה.


לא חידוש, זה מצער פשוטהדוכס מירוסלב


כשיהודי לא עושה קידוש-הגוי עושה לו הבדלהנפש חיה.


יש סיפור אמיתי כזה, של הרב ארם צבר... באמת גויים עשו לוהדוכס מירוסלב

קידוש אמנם

באמת? אם אתה מכיר אשמח לקרוא איפשהו מה הלך שםנפש חיה.


יש הרצאה שלו. הוא מרצה בחסד, וגם דייקן בפרטיםהדוכס מירוסלב
תודה! אבל למה?.....משהו לא...........נפש חיה.


לא הבנתי את השאלה...הדוכס מירוסלב


אני. ....אמממממ...למה? כאילו ץ............נפש חיה.


ביקשת את הוידאו לא?הדוכס מירוסלב


כן תודה אבל...........אנלאיודעת לנסח מה מציק לי שם.....נפש חיה.


מציק לי האתר שם ובכלל........נפש חיה.


זה ביוטיוב. לא רציתי להביא קישור ישיר כי שם מופיעים דבריםהדוכס מירוסלב

מוזרים

אני...מציק לי שלוקחים נושא פנימי דברים של קבלה ועושים את זהנפש חיה.

נגיש.

הלשונית "קבלה"....והאיזכור של "מעשית" או "כוונות ב....""כמיועד לכלל...

לאיודעת.
משהו זר לי שם.

זה אתר ידוע בהיותו כזה... תתעלמי מהסביבהדוכס מירוסלב


אשתדל... תודה!נפש חיה.


אגב עד כמה שאני יודע הוא לא מנגיש, אלה שיעורים שמיועדיםהדוכס מירוסלב

ללומדי קבלה... אין שם דברים לרמות נמוכות.

אבל אין לי מושג, לא שומע שיעורי קבלה, ככה שמעתי פשוט.

אני....לאיודעת. אני גן לא מבינה בזה. אני יודעת שזה סתרי תורהנפש חיה.

וככאלה
לא מסתדר לי שכל הרוצה יוכל לגשת לאתר וללמוד ככה.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוטאחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויקאחרונה
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניהאחרונה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reni

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


מיזם חיבוראבירן חסידאחרונה

שלום לך,

קראנו את הדברים בכובד ראש ובהרבה כבוד.


החוויה שאתה מתאר מוכרת לנו מאוד. לצערנו, אנחנו פוגשים מילואימניקים רבים שחוו שירות ממושך ואינטנסיבי, וחוזרים הביתה עם תחושת חוסר איזון, תנודות חדות במצב הרוח, כעס, אדישות ועייפות נפשית עמוקה. זה לא סימן לחולשה, ולא אומר ש"נדפק אצלך משהו" או שזה בלתי הפיך. ברוב המקרים מדובר בתגובה אנושית ונורמלית לעומס חריג ומתמשך.


העובדה שאתה מודע למצב, פונה לטיפולים, שומר על שגרות בריאות, וקבעת תור לפסיכיאטר – מעידה על אחריות, ולא על כשל. גם הפחד שאתה מתאר הוא פחד מוכר מאוד, והוא עצמו חלק מהעומס הנפשי, לא הוכחה שמשהו אבוד.


במיזם חיבור אנו מלווים חיילים ומילואימניקים שחווים בדיוק את המתח הזה בין תפקוד חיצוני לבין קריסה פנימית. החיבור הנכון למטפל מתאים, בזמן נכון ובקצב נכון, עושה הבדל משמעותי.


אם תרצה – נשמח לשוחח איתך באופן אישי, לשמוע, ולהתאים עבורך מטפל או מטפלת מנוסים בליווי מילואימניקים, בדיסקרטיות מלאה וללא התחייבות.


אבירן – מיזם חיבור

טלפון: 052-305-1783


אתה לא לבד, והמצב שאתה מתאר הוא בר־טיפול.

אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

אולי יעניין אותך