למי שמכיר את החרדיםגוב

האם תימנים מתחתנים עם ספרדים וההיפך?

תימנים נחשבים ספרדיםתנו לגדול בשקט
יש חלק שלא. אבל לרוב כן.חצי משלם
מהכירות שלי לפחות...
מה ז"א?אופטימיות
איזה תימני הוא לא ספרדי?
נוסח תימן ונוסח ספרדי זה לא אותו דברבת 30

מנהגים שונים, מנטליות שונה.

זה לא רק הנוסח. המנטליות לא קשורה..הדוכס מירוסלב


הגבתי לפתוח השרשור אם הם מתחתניםחצי משלם
לא לתגובה שהם נחשבים ספרדים.

אמרתי שלרוב מתחתנים. אבל יש קטע קצת של תימני לתמניה... אבל לא מתוך עיקרון כמו שזה פשוט מציאות שקיימת.
נראה שכן אבל אין הרבהאושרקה
קיים מציאות כזאת ..כמו כל העדות פשוט מחליטים על דרך אחת ולתימנים יש מנהגים שונים מהספרדים החרדים למשל לתימנים יש פאות ונוסח התפילה זה טיפה שונה ויש גם העברה תימנית ...
דיוקיםהדוכס מירוסלב

נוסח התפילה שונה הרבה. הוא יותר קרוב לנוסח עדות המזרח הקדום. זה בעיקר נוסח הגאונים עם תוספות וכמעט בלי שינויים.

לא לכל התימנים יש פאות היום. גם להרבה מאלה שעלו לארץ אין פאות. בציבור החרדי אפשר להגיד שזה חצי חצי.

מה זה העברה תימנית?

כנראהע מ
הברה

(לתימנים אין שיטה מיוחדת לעבור דירה)
;)אושרקה
חחח אמרתי בעברה תימנית 😋(הדגשתי את ה-ע)
מה הקשר בין ה*הגיה* לבין נישואים? הדוכס מירוסלב


התכוונתי להכניס את ההברה בהקשראושרקה
של הנוסח
זה גם לא ממש קשור לנישואים הדוכס מירוסלב


רשמתי את ההבדליםאושרקה
בין ספרדים לתימנים כי חלק חשבו שזה אותו דבר להרחיב יותר את תשובתי ? ;)
אז הגבת בנפרד מהעניין של השידוך? הדוכס מירוסלב

בכל מקרה אני חושב שנוסח תפילה לא צריך להפריע לשידוך, למקרה שמישהו אחר חשב ככה.

 

ישר כח!

אכןאושרקה
התחמקתי באלגנטיות מהשאלה ועניתי על משהו אחר 😋
אישתי אשכנזיההזדמנות
לפני החתונה מעולם לא הייתה בבית תימני אבל עדיין היא מבינה שהיא מגיעה לבית כנסת, בקידוש, בברכת המזון וכד׳
בד"כ לא.רווק ב

הספרדים לא מעוניינים להתחתן עם התימנים מכמה סיבות. 

א. מנהגים שונים.

ב. מנטליות שונה.

 

א"כ תמיד יש יוצאים מן הכלל.

זה תלוי בסוג התימני.. יש מסתפרדים גמורים, יש משתכנזים גמוריםהדוכס מירוסלב

אלה מתחתנים עם מי שמתאים להם, בד"כ מסתפרדים עם ספרדים ומשתכנזים עם אשכנזים.

 

יש את התימנים ששומרים על המסורת וההלכות אבל בהתנהגות הם חרדים לכל דבר (רובם למדו עם אשכנזים), גם אלה מתחתנים די בקלות עם כולם.

 

יש את התימנים הסגורים שמקפידים ממש על הכל כמו שהיה בתימן, למעט הלבוש (וחלק גם על זה), הם בד"כ מתחתנים בתוך העדה.

מהכירות אישית עם חרדים..שאילתא מקוננת..
פגשתי כבר כמה זוגות תמני וספרדי.. אז נראה לי שכן..
יש וישפה לקצת
הגזענות עוד לא נעלמה מהעולם...
לפי שאני מכירה תימנים, בד"כ הם לא מתחתנים עם ספרדיםעל הדרך


מחקתי ענף בעייתי, בבקשה לשמור על תרבות דיון צריך עיון
(בבקשה לא לפתוח את הנושא, תלונות והצעות יעול אפשר בפרטי)
אין כללים! פשוט אין!רחפת..
כל אדם מכל עדה יכול למצוא בכל מגזר את מה שהוא מחפש. העולם לא תוכנת מחשב ב''ה. אין סיבה שנהפוך אותו לכזה.

ראיתי פעם חייל שכתוב לו על אחד החפצים: הגבולות היחידים שקיימים, הם הגבולות שאנחנו שמים לעצמנו.

אפשר לדון על המשפט הזה, אבל לדעתי לא צריך לחפש גבולות, תשאירו הכל פתוח ותראו רק טוב!




(כמה שאני אוהבת את העדה שלי, זה נראלי מוגזם לשאול אתזה, ועוד יותר מוגזם להתווכח על זה.)
גם אם ההכללה קיימת.רחפת..
נראה לי מיותר לרדת לפרטים שלה.

בתור מי שחיה בתוך חברה חרדית יש אינספור סגנונות והשקפות, אפילו יותר מבזרם הדת''ל. וכל אדם שונה מהשני. (שונאת הגדרות אבל כדי להסביר)

כל אדם יענה לפי ה'חרדי' שהוא מכיר. ההכללה פה לא תעבוד בכל מקרה
לא כולם שטאנץ.רחפת..
עבר עריכה על ידי רחפת.. בתאריך י"ז בתמוז תשע"ז 14:37
עבר עריכה על ידי רחפת.. בתאריך י"ז בתמוז תשע"ז 14:36
בד''כ תלוי לפי איזה רב הבנאדם הולך. יש לפי הרב עובדיה יוסף ויש לפי הרב מרדכי אליהו ויש לפי הרב ראובן אלבז שיבדל''ט. ויש לפי חב''ד או ברסלב. והרב שטיינמן והאדמו''רים השונים וכו'.

אם זה לא ליטאים או חסידים שבד''כ מעדיפים בתוך עצמם. יש הכל מהכל!

תימנים והודים ובוכרים ומרוקאים ופרסים ותוניסאים ועיראקים וגרוזינים וכורדים ורוסים וטריפולטאים ואתיופים וחצאים פה וחצאים שם. הכי פשוט לצאת מההכללות! להתייחס לכל בנאדם לפי ההעדפות שלו. כי זה הוא. ולא כי הוא חלק מ..
סליחה..רחפת..
עבר עריכה על ידי רחפת.. בתאריך י"ז בתמוז תשע"ז 14:59
פשוט כשאני שומעת 'חרדים' אני לא יכולה להגדיר בטח שלא להכליל.
שעשע אותי איך בתמימות אפשר לחשוב ככה כל החיים על עולם שלם של השקפות כיחידה אחת עם דפוסי התנהגות מתוכננים וקבועים מראש.
רובם.רווק ב

תראי השואל שאל על החרדים.

הזרם הספרדי חרדי המרכזי(המיינסטרים) אשר גדל והתחנך בישיבות, חי ככל הציבור החרדי בצורה מאוד שמרנית, ובמערכת כללים די ברורה. 

 

בציבור זה לא תמצאי כמעט נישואין בין ספרדים לתימנים, למעט אחוזים בודדים שאינם מלמדים על הכלל.

בין אשכנזים לבני עדות המזרח לא תמצאי כלל, ואם תמצאי הרי שהוא בטל באלף.

 

לא נראה לי שזה קשור כ"כ לפי איזה רב הוא הולך.

 

ובכלל, חרדים שהולכים לפי פסיקת הרב אליהו מעטים מאוד, ואני לא בטוח שהם מגיעים אפילו למאה.

כמו כן אין חרדים שהולכים לפי הרב אלבז, משום שלרב אלבז אין כל שיטה מיוחדת. הרב אלבז הוא ראש ישיבה של חוזרים בתשובה, שלא לזה כיוון השואל.

 

נכון שהכי פשוט לצאת בהכללות, אך השואל שאל על ציבור, ובציבור מה לעשות יש כלל, בייחוד בציבור החרדי.

 

 

רק מדרכי הוראה יוצאים 300 רבנים שרובם חרדים בכל מחזורהדוכס מירוסלב

וזה בלי לספור את שאר כוללי ההוראה שהוא נשיאם ותלמידיהם חרדים. די להנפצות...

אגב, חרדים "קלאסיים" לוקחים המון בחורים מאור החיים.

דיוק.רווק ב

לא יודע אם פעם ביקרת במקום, אך לא רובם חרדים, כולם חרדים.

 

ובוא אני יגלה לך סוד,  רובם ככולם בכולל לא פוסקים כמו הרב אליהו, לא בהלכה בוודאי לא בהשקפה, ואני לא יגזים אם אני יאמר שהם אפילו לא יודעים מהי שיטת הרה אליהו.

 

יתירה מכך, חלק מהרבנים שם, גם לא פוסקים דרך כלל כמו הרב אליהו ואכמ"ל.

 

אני לא רוצה להתייחס למה שכתבת על אור החיים משום שאני מכבד את המקום. אך מה שכתבת רחוק מאוד מהמציאות, ובדואי לא המון, אני משער שאף שם לא ביקרת.

 

 

שוב אתה כותב בצורה מתריסה לחינםהדוכס מירוסלב

אני מכיר את דרכי הוראה מקרוב מאוד. לא כולם חרדים, יש שם גם אנשים עם כיפות סרוגות או חרד"לים שהולכים עם כיפה שחורה (כמו תלמידי הראי"ה עצמם).

לכל הפחות רוב מי שנמצא שם, גם אם פוסק אחרת (נניח שהוא אשכנזי או תימני) הולך בהשקפתו של הרב.

אם עדיין קשה לך לקלוט, אני יכול להתקשר לרב יוסף אליהו שליט"א לשאול אותו. אבל אני בספק אם זה ישכנע אותך.

 

לגבי אור החיים, יצא לי ללמוד שם קצת, הייתי שם מעבר לזה הרבה פעמים, ואני מכיר מלא תלמידים משם ואברכים משם. אני מכיר גם מקרים שהרב אלבז עצמו היה השדכן לתלמידים שלו. וגם איתו אני יכול לברר לך אם אני צודק או טועה.  אז שוב, אתה טוען טענות שהן Ad Hominem, ומטעה אחרים...

 

בכל מקרה, את שלי כתבתי כנגד טעויותייך.

לא מגיב לך כאן עוד, מהסיבה שציין @צריך עיון (לשיקולך, לא נוח לי בכלל עם דרך ההתבטאות של הבחור הזה).

אתה מוזמן להפסיק לנסות לבקר אותי בעקיפין.

 

מתנצל.רווק ב

לא התכוונתי לכתוב בצורה מתריסה, אלא להעמיד דברים על דיוקם לפי הבנתי. סליחה אם זה נשמע מתריס.

ובכלל תגובתי הראשונה הייתה למה שכתבה רחפת. אם כי דעתך תמיד חשובה,  ועל כן תמיד משתדל להשיב לך. 

 

נראה לי שאם תישמר רמת הדיון והיא לא תיגרר להשמצות, לא נראה לי שתהיה בעיה לצריך עיון, ואף להפך.

 

לגופם של דברים, לא נראה לי שיש שם אפילו תלמיד אחד מן המניין שחובש כיפה סרוגה, אך לא נראה לי שזה משנה משהו.

 

ושוב, אף הספרדים שלומדים שם רובם אינם פוסקים כרב אליהו, ובענייני השקפה גם לא האשכנזים.

לא הבנתי מה אתה רוצה לשאול את הרב יוסי, בכל אופן ודאי שדעתו חשובה מאוד.

 

לא יודע מה זה "Ad Hominem"

 

 

 

אתה רוצה תמונות של אנשים? אני לא מביןהדוכס מירוסלב

ואיך ה"לא נראה לי" שלך מסתדר עם העובדה שאני אומר לך שראיתי כאלה? אגב יש לי כמה וכמה מכרים שלומדים שם עכשיו, והם הולכים בדרך של הרב אליהו והם ממש לא חרדים by definition

 

אני מוחה על הכינוי המזלזל של הרב יוסף אליהו שליט"א. אני מניח ששמעת את הכינוי הזה ממכריו או שאתה מהשכונה שם. קח בחשבון שאתה במקום פומבי וזה לא נראה הולם.

שמעתי הרבה שקוראים לו הרב יוסי, למה זה חוסר כבוד?צריך עיון
אני יודע שהסביבה הקרובה קוראים לו הרב יוסי אבל תסכים איתיהדוכס מירוסלב

שזה נשמע שכונה. נכון?

אני משתדל לקרוא לו בשם המלא כדי שזה יתפוס גם בסביבה שלי.

לא נוח לי לשמוע את זה וגם כשהייתי אומר את זה בהתחלה היו פותחים עלי עיניים, אז הבנתי שיש בזה בעיה...

הרב יוסף הוא ת"ח גדול וחשוב...

ממש לא נשמע לי בעייתיצריך עיון
אני יכול לחשוב על עוד כמה רבנים שנקראים בכינויים, אם זה לא מתוך זלזול אלא סתם הרגל זה נשמע לי סבבה
זכיתי שמלאכתי נעשית ע"י אחרים, ועד ע"י מנהלים.רווק ב


(אל תגלה לאף אחדצריך עיון
אבל גם המנהלים הם בני אדם עם דעה אישית ואפילו מותר לכולם לחלוק עליה...)
אני חושב שאחרי שכתבת את זה פה זה כבר לא רלוונטי לבקש ממנוע מ
לשמור על זה בסוד.

נותר לי רק לקוות שלא תאשים אותו בהמשך בהוצאת דיבה על מנהלים כי כולם גילו את הסוד שלכם, ואתה "סיפרת רק לו".
אתה יודע למה קוראים לרב יוסף בכינוי?הדוכס מירוסלב


לאצריך עיון
אבל שמעתי את זה גם מאנשים שמכבדים אותו ומכירים אותו אישית
זה לא מזלזול ח"ו... סיבה היסטורית בעיקרההדוכס מירוסלב

עד כמה שאני מכיר זה היה הכינוי לרב בגלל שהוא היה ת"ח צעיר.

מי שלא מהסביבה הקרובה שלו (או מהשכונה ששם השתרש הכינוי) לא קורא לו הרב יוסי וגם מרים גבה כשקוראים לו ככה... וזה לא לחינם

לרוב כינויים מתחילים בגיל צעירצריך עיון
ואנשים שלא מכירים אותם, או לא מכירים את הסיבה, לא מרגישיםהדוכס מירוסלב

בנוח איתם. זאת הנקודה שלי. פה זה לא דרכי הוראה, וגם לא קריית משה...

וכן, אחרי שהעירו לי, לי מאוד לא נוח עם הכינוי הזה. מילא מישהו מבוגר שיקרא ככה לרב, אבל אנחנו ילדודס עדיין (בערך )

יש כאלה שהכינוי התפשט ויש כאלה שלא.ע מ
אם לא, אני מסכים שזה צורם לשמוע.
אני מכיר רב שקוראים לו הרב יעקב, וכשהגעתי למקום שכולם מכירים אותו מגיל צעיר קראו לו שם הרב יקי (או, רק יקי, אם היה מדובר בחברותא שלו וכדומה). לא ידעתי איך להגיב.
זה בהחלט צורם... גם אני קצת הייתי בשוק פעם ראשונה ששמעתי אתהדוכס מירוסלב

הכינוי

שאלה של התנסחות.רווק ב

avid;">כשאני אומר לא נראה לי אני אני מתכוין לומר שאין דבר כזה, אך מחמת כך שאני מכבד את דעתך, נקטתי בלשון נקייה יותר.

 

יכול להיות שראית כיפת סרוגות אך לענ"ד הם אינם תלמידים מן המניין, ומשכך אף תמונות לא יעזרו.

אני גם משער שראית אותם בביה"כ ולא בביהמ"ד.

 

 

כמו שכבר אמרתי, לא כל כיפה שחורה זה הפך דרך הרב אליהוהדוכס מירוסלב

וגם לא חרדים.

והשערותייך לא נכונות

צודק.רווק ב

אך אינני חוקר כליות ולב, ובאם אני נכנס ורואה את  כולם עם כיפות שחורות, אני לא חושב שהם כיפות סרוגות "אנוסים", אלא חרדים. כמו שאם אני רואה קבוצת אנשים עם שטריימלך אני מניח שהם חסידים, ולא חיילים.

 

לרב אליהו יש שני בנים רבנים, הרב יוסף והרה"ג שמואל, שניהם נקראים "ממשיכי דרכו" כך שאני חושב שהמושג דרכו של הרב אליהו הוא מושג מאוד נזיל, ונתון לשימוש אצל מגוון אנשים.

 

מה זה החידוש הזה "כיפה סרוגה אנוסים"?הדוכס מירוסלב

זה שיש לאדם כיפה שחורה לא עושה אותו "חרדי", בדיוק כמו שזה לא עושה אותו אשכנזי, ליטאי, ספרדי וכו'.

הכיפה אינה השקפה, זה לא ברור מאליו?

אד הומינם זה התייחסות לאדם במקום לטענה שלוצריך עיון
תודה. אך עכשיו אני לא מבין את ההקשר.רווק ב


אולי אתה יודע יותר ממני.רחפת..
ממה שאני רואה קיים גם וגם.
יש הרבה תימנים עם תימנים אבל יש גם עם עדות אחרות.
ואני מאמינה שאם אנחנו כמשודכים/ משדכים/ הורים למשתדכים נפתח את האופציה ולא נסתגר ב4 אמות עדתנו. זה יהיה בולט יותר שזה קיים!

אפשר להכליל לדעתי, או לא, על מגזרים לא על זרם. אבל ההכללה הזו מיותרת בעיני!
אולירווק ב

יכול להיות שמה שאת מאמינה הוא המצב האידיאלי.

 

אני לכשלעצמי די מסופק בזה. מדוע שאדם לא יינשא לאדם אשר נוהג כמנהגו, מתפלל את תפילותיו, שר את שיריו,  מדבר את שפתו וכו'

 

יכול להיות שהכללות הם מיותרות, אך באם השואל שאל אני משער כי יש לן נפק"מ בעניין. לא נראה שיש טעם בלייפות את המציאות אף אם היא כואבת.

 

אבל רוב התימנים היום, ודווקא החרדיםרחפת..
לא נוהגים אחרת מ'ספרדים רגילים'.
ככל הידוע לי זה שונה.רווק ב

המנהגים שונים.

הנוסח שונה.

צורת ההגיה שונה.

פעמים שגם ההלכות שונות.

 

אך הרבה מהספרדים וחלק מהתימנים אינם מעוניינים משום שלטענתם המנטליות בינהם שונה.

מי אלה ה"ספרדים" שאתה מדבר עליהם? יושבי א"י לפני העליות?הדוכס מירוסלב

כי אם אתה מתכוון לעדות המזרח, תמהני איך אתה מערב בין המוגרבים (שגם ביניהם יש הבדלים והם גדולים בהרבה משאר העדות), לעיראקים, לפרסים, לחלאבים ועוד.

נראה לך באמת שאין הבדלי מנטליות בתוך עדות המזרח? חח

אכן, כוונתי בני עדות המזרח.רווק ב

אשר בלשון העם מתכנים "ספרדים" כנראה משום שחלקם הגיע בגרוש ספרד, אך נמנעתי מלומר בני עדות המזרח משום שהתימנים נכללים בהגדרה זו ולכן העדפתי להשתמש במילה "ספרדים" ואכמ"ל.

 

אכן ישנם הבדלים מנטלים בין ה"מוגרבים הספרדים" ל"מוסתערבים", אך היות וכיום מבטאם אחיד(ירושלמי), ואצל רובם הלכותיהם ומנהגיהם שווים (בהשפעת הגר"ע), השוני בא פחות לידי ביטוי.

 

להבדיל, התימנים שומרים בהדיקות רבה על מנהגיהם, נוסחם, ובמטאם. דבר אשר גורם לבידולם משאר העדות, ואשר על כן נוצר חייץ המתבטא אף מנטלית לטענתם.

 

אך אתה יכול למצוא גם מוגרבים שמעוניינים דווקא בשכמותם א" זה לא כ"כ עקרוני.

אז זאת טעות גמורה. כמו שכל שאר ההשקפות (דת"ל, חרד"ל, מסורתי)הדוכס מירוסלב

מצליחים להסתדר בין עדות המזרח גם עם תימנים, ואין כמעט אחד שמתחתן רק בתוך העדה, אין כל מניעה מצד זה שחרדים יוכלו גם.

כי בלימוד מקרא, משנה, גמרא, ופוסקים אין שום הבדל. הסברה שגויה

 

אצל המוגרבים זה יותר מצוי שלא מתחתנים עם בני צפון אפריקה אחרים, אבל זה כבר נושא אחר.

אני ציינתי עובדה.רווק ב

והסברתי מדוע התופעה קיימת.

אם אתה חושב שאין לחרדים הצדקה זוהי זכותך ואולי אתה אף צודק, אך עם המציאות לא ניתן להתווכח.

 

אני אף חולק על כן שאצל המוגרבים זה מצוי יותר.

 

 

יש פה חרדים שהעידו אחרת ממךהדוכס מירוסלב

וגם כאלה שהעידו כמוך

וגם אותי

 

ככה שאלה לא עובדות, אלא פרשנות מעניינת למציאות הקרובה

לא ראיתי חרדי שהעיד אחרת ממני.רווק ב


ברצינות? אתה בפצלו"ש כזה הדוכס מירוסלב


מה זה "בפצלו"ש כזה"רווק ב


התכוונתי לכתוב הזההדוכס מירוסלב


את מה?רווק ב


לפני שאתה שואל "מדוע לא" שאל "מדוע כן".הדוכס מירוסלב

רוב האנשים לא מתחתנים עם תמונת ראי שלהם

מדוע כן.רווק ב

בהודעות שנמחקו הסברתי מדוע כן, אני ינסה שוב על אף שטענת שזו גזענות.

 

בית יהודי רובו נשען על פולקלור יהודי שורשי, על מנהגים ותרבות.

 

רובה של המסורת באה לידי ביטוי במנהגים עדתיים, הלכות, אמירת טקסטים, וכו'

אך טבעי הדבר שבחורה אשר התרגלה לדבר מסויים בביתה תהיה מעוניינת לשמוע את אותו דבר בביתה.

היא מעוניינת להבין את הקידוש, להבין את התפילות בביה"כ, וכו'

מה שהיה אסור  בבית שלה מתר בבית אחר.

 

אני אינני אומר שלא שייך להסתדר אני רק חושב שזה הגיוני שמישהו יעדיף לבנות בית בצורה שהוא מכיר. 

 

 

אישה אמורה לקבל את מנהגי בעלה. גם בתוך עדה בין עיר לעירהדוכס מירוסלב

ואפילו בית לבית יש הבדל. ותמיד יהיו מחלוקות, התורה אומרת שהולכים ע"פ הבעל. אישה שלא מקבלת את מנהגי בעלה, זה כבר עניין אחר לגמרי.

אבל להכניס את השיקול הזה בתוך שידוך הוא מגוחך וסביר להניח שיתקע את הבן/בת אדם ברווקות מאוחרת.

אתה רק מחזק את טענתי.רווק ב

היות והיא אמורה לקבל את מנהגי הבעל היא מעוניינת בבעל אם מנהגים דומים, ולא לנסות לשבור את השיניים, ושנות ממה שהיא רגילה.

 

אני לא חושב שזה מגוחך להכניס את השיקול הזה, לא חסר בחורים מתוך עדתם, והעובדה היא שבציבור החרדי רובם ככולם מתחתנים צעירים. ודוקא בציבור שבו ישנה פחות עדתיות נמצאת תופעה גדולה יותר של רווקות מאוחרת 

 

אמנם בבחורה מבוגרת אני מסכים איתך שזה פחות לעניין להתעכב על דברים אלו.

לשבור את השיניים? היא לא צריכה להתפלל בנוסח של הבעל או להגותהדוכס מירוסלב

כמותו

להבין היא צריכה?רווק ב


כמו שכבר אמרתי, כל הציבור פרט ל"חרדי" שאתה מכיר יוכיחהדוכס מירוסלב

מסתדרים יפה מאוד ומבינים גם את ההגיה.

אני מכיר המון אנשים שהולכים להתפלל עם תימנים לפעמים "בשביל החוויה" והם מבינים.

לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין עברית...

חוויה זה טוב פעם אחת, לא לכל החיים.רווק ב

אין לי מושג כמה אנשים אתה מכיר, אבל לא נראה שרבים יסכימו איתך.

 

דבר שני לא אמרתי שזה בלתי אפשרי, אפשר להתרגל להכל, אך זה טבעי שאדם מעדיף את המוכר והידוע.

אתה חושב שזה טבעי אני חושב שזה לאהדוכס מירוסלב

אדם שמחפש רק את המוכר לו ימצא את עצמו רווק זקן.

 

יש מלא אנשים לא תימנים שמתפללים דרך קבע אצל תימנים.

וגם מי שלא, ברובם מבינים את ההגיה. במיוחד כשסידור מול העיניים.

אחי, אני תמני.לצורך שאלה.
בבתי כנסת בעירי *של התמנים* ויש המון!!! כל משפחה מקימה בית כנסת.
אין בנות בעזרת נשים.
לעומת זאת, בבתי כנסת עם הגיה יותר מובנת יש הרבה בחורות, חלקן גם תמניות.

גם אחיותיי בוכות על כך שזה נשמע גיבריש.
אני לא יודע אם זה מה שימנע מבחורה להתחתן עם תמני אבל להבין היא כנראה לא תבין.
אכן לא ימנע. אבל אתה צודק שיש אנשים שמנסים להשמע כמו הזקניםהדוכס מירוסלב

ואז הם בולעים מילים ולא מבינים כלום. אבל הבעיה לא בהגיה, אלא בחוסר דיוק.

זה שאין בנות בעזרת נשים זה עניין של מנהג בתימן עצמה, לא שייך להבנה או אי הבנה.

 

לגבי העניין של ההבנה, חוץ מהעניין שאנשים לא יודעים את ההגיה טוב ובולעים מילים, אל תשכח גם שכשהוגים תימנים אך ורק בבי"כ אף אחד בבית לא יבין.

מי שהוגה בתימנית כל הזמן, יבינו אצלו

בימים הנוראים הן לא צריכות להיות בתפילות?לצורך שאלה.
הן פשוט מעדיפות ללכת לבית כנסת אשכנזי או ספרדי, כדי להתחבר יותר.
לא יודע על מה אתה מדבר, אצלנו בבית כנסת הוגים יפה מאוד.
מי זה "הן"? אחיותיך? ברוב בתי הכנסת התימנים שאני מכיר טובהדוכס מירוסלב

העזרת נשים מאוכלסת. בחלקן היא מלאה...

ולא יודע אם הקטע הרגשי הזה שהן מרגישות שבא להן להיות בבית הכנסת בימים נוראים מחייב אותן.

בתימן הנשים לא היו הולכות לבית הכנסת והיו מתפללות בבית.

גם פה בארץ ברוב העדות בימים נוראים מישהו נשאר עם הילדים.

פעם שמעתי מאיזה רב שמישהי ניסתה למשוך אותו בלשון שמותר לה ללכת ושבעלה ישאר בבית בימים נוראים

עזרת נשים בגודל של גפרור לכן זה ככה 😅לצורך שאלה.
כן, אמי, אחיותיי וחברותיהן.

יש בתי כנסת עם עזרת נשים רגילה... גם תימניים. רוצה שאצלם לך?הדוכס מירוסלב

פחות מעניין אותי.לצורך שאלה.
שנאמר, אשריךהדוכס מירוסלב


לא, זה פשוט לא יוכיח כלום.לצורך שאלה.
אין מה להוכיחהדוכס מירוסלב


אז למה לצלם?לצורך שאלה.
עזוב הסתבכת.
אני זז למנחה ולאכול זום
שה' יברך אתכם בכלה תמניה.
כי אתה טוען שהבתי כנסת שאני מדבר עליהם עם עזרת נשים קטנההדוכס מירוסלב

והם לא.

מה זה למה לצלם? חחחח

הגע עצמיך, אפילו הנשים התמניות אינם מבינות.רווק ב


לקחת קהילה אחת משפחתית ואתה מנסה לתקן אותי?הדוכס מירוסלב

אני מכיר תימנים קצת יותר טוב ממך, בוודאות חח

כן. אני לא מבין מה זה משנה אחת שתיים.רווק ב

הוא תימני והוא אומר לך שאחיותיו ואמו אינן מבינות והולכות להתפלל אצל הספרדים.

 

מה לא ברור בזה?!

נראה לי שאתה קצת לא קורא את הסאבטקסט ידידיהדוכס מירוסלב

וגם לוגית בטענה "תימני אומר שאמו ואחיותיו לא מבינות" לא מוכיחה על כל העדה.

כל אחד והסאבטקסט שלו.רווק ב

נכון, אך זה יכול להוות אינדיקציה, ואל תשכח כי עד אחד נאמן באיסורים.

 

אך גם לוגית אני אינני בא להוכיח על העדה התימנית, אלא על שאר העדות מק"ו!

קל וחומר שאין בו ממשהדוכס מירוסלב

כידוע שיש מידות מי"ג שהן הלכה למשה מסיני ואין אדם דן מעצמו. מגניב

מה גם שהנ"ל לא הסכים איתך לגבי כל השאר, אבל ניחא.

 

הדיון הזה הופך לעקר מרגע לרגע... אני מוצא את עצמי מתווכח עם קירות. ישר כח!

כידוע הוא שק"ו אדם דן לעצמו, וכי ק"ו זה סברא.רווק ב

הנ"ל לא הביע כל עמדה, אלא סיפק  נתונים יבשים אובייקטיווים, המאששים את שטענתי.

 

הדיון נהפך לעקר משום שישנם שאינם מוכנים להסתכל במציאות כהוויתה מסרבים לקבל עדויות, ומעוניינים להישאר בעמדתם.

אה?..הדוכס מירוסלב

העדויות שלו בטלות בשבילי.

אבל כמו שאמרתי, אתה לא יודע לקרוא את הסאבטקסט כאן.

אחי,תקרא את המשפט שלך כלפיךלצורך שאלה.
אני הצגתי עובדה שקורת גם בסביבתי.
אתה לא מקבל כי היא לא מייצגת לדעתך.

אבל אתה פועל בדיוק באותה הדרך כדי להוכיח לנו.

אני תמני, מכיר המון תמנים מכל הסוגים ומהרבה מקומות בארץ.
מה שאני כתבתי מייצג (ביד בנימין ראיתי בית כנסת שהוא יחסית מלא בתמניות).

אני לא בא ועונה לגופה של שאלה בנוגע לנישואי תימנים במגזר החרדי כי אני לא בקיא, אבל נשמע לי הגיוני שמתחתנים בתוך העדה.

אוכל לומר, שלי כתמני חשוב להתחתן עם תמניה (ואני עומד להתארס עם אחת כזו).
אני רוצה לשמר את המסורת, לשלוח את הילדים שלי למורי, לאכול בערב שבת מרק תמני עם לחוח וחילבה ובבוקר ג'חנון עם רסק וביצה.
זה העונג שבת שלי ולא לכל אחת תרצה בכך.



ההבדל הוא שאני לא מנסה להוכיח, רק לסתורהדוכס מירוסלבאחרונה

אתה מבין שאתה לא יכול להעיד על המגזר החרדי רק כי נראה לך הגיוני, גם אם אתה תימני. נכון?

אשריך ובהצלחה!

אם השאלה היא מה קורה לרובשריקה

אז לרוב חרדים מתחתנים בתוך אותה עידה, וכך גם תימנים.

 

אבל יש יוצאי דופן.

בדר"כ לא. ויותר מזהחרדית ותיקה

אצל התימנים יש כמה תת עדות, לא בקיאה בזה - מצנעא או מעדן ולא יודעת מה עוד - שגם לא מתחנתים אחד עם השני.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך