אנשים אל תהיו מרובעים בבקשהעלומה!

למה כל מי ששומע שאני לומדת בבית יעקב חושב שאני חרדית?

 

עצם העובדה שאני לומדת בכזה לא אומר שאני רוצה לשים את הילדים שלי בבית ספר כזה

 

אז למה לא לברר קצת יותר?

 

אם אני מזדהה איתם או לא?

 

למה לברר עלי, לחשוב שאני מתאימה ואז הא, את חרדית? אז לא

 

טוב נכון, ברור שהכל מהשמיים אבל ...

 

 

אני לא חרדית! לא רוצה להיות חרדית!

 

זה שאני לומדת בבית יעקב יכול להיות מכל מיני סיבות אחרות

 

 

 

 

 

 

מבין אותך...כי בשמחה תצאו.

מצד שני, לגביי לפחות,

בנות שעברו חינוך חרדי ולא עברו מדרשה ציונית - 

פשוט לא הבינו אותי.

אז הגעתי למסקנה שחבל לנסות

(בהינתן אופציות נוספות).

 

אבל זה רק הניסיון האישי שלי,

שמתאים בדיוק לכותב שורות אלה.

אל תתייאשי, ובע"ה תראי ישועות וברכה!

בית יעקב זה לא בית ספר?בסדר גמור
סמינרים.ענבל

בס"ד

 

הרשת שהוקמה על ידי שרה שנירר.

נקראת ככה על שם הפסוק "בית יעקב לכו ונלכה בית ה'" או משהו בסגנון.

נראה לי שהגיע מ'כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבית ישראל'צריך עיון
דורשים שבית יעקב זה הנשים ובית ישראל זה הגברים
נכון שזה מה שדורשים, אבל זה לא הפסוק שנמצא בשימוששריקה

בבתי ספר של 'בית יעקב'..

 

(הפסוק הוא "ותגיד לבני ישראל" נראה לי..)

אני די בטוחה שאני צודקת ושריקה תומכת בי ענבל

בס"ד

 

מוזמן לגגל ולהוכיח מי צודק

אין צורך לגגל. למדתי בבית יעקב 12 שנים ואת צודקת (ואני!)שריקה

חוץ מתיקון קטן בפסוק שכתבת..

אבל את זה לא בכותרת קורץ ששש

גם בתי ספר יסודיים נקראים 'בית יעקב'שריקה

והפסוק הוא "בית יעקב לכו ונלכה באור ה'"

(בעיקרון יש עוד פסוקים שנשים נקראות בהן 'בית יעקב', אבל באמת זה הפסוק שמשתמשים בו..)

"בית יעקב" זה שם כללי לרשת. סמינר זה ספציפי לגילאים מסויימיכמעין הנובע
ם
הכללתי ואז פירטתי.ענבל

בס"ד

 

שרה שנירר הקימה את רשת בית יעקב.

זה לא מובן מהתגובה הראשונה שלךשריקה

נראה שכתבת שזו רשת של סמינרים שהקימה שרה שנירר

 

אבל פסדר, נראה לי בסוף הרעיון הובן..

אבל גם יסודי נכלל בזהכמעין הנובע
זה אני מודה שלא זכרתי ענבל


לזה התכוונתי כמעין הנובע
מה הם אמורים להבין? כמו שיציאו למישהי מישהו בישיבה שחורה,כמעין הנובע
אז היא תברר עוד יותר לעומק לדעת מה דעותיו וכד'? לא, כי כבר הישיבה עצמה לא מתאימה לה.
זה משהו מאוד משמעותי. לא פרט טכני קטן או תכונת אופי מסויימת שאפשר לדלג.
זה גם שלא למדת שם בעבר ועכשיו את בדעה אחרת. את שם *עכשיו*. ככה לפחות מובן ממה שכתבת.

ומה שאדם עושה עכשיו זה בדיוק הדבר שהכי יעיד עליו בבירורים.
את עדיין לומדת בבית יעקב? או שלמדת בעבר?שריקה

מהניסוח שלך נשמע שזה הווה..

לאידת אם יעודד,

מכירה מקרוב מישהי שהיא בוגרת בית יעקב, וכן יצאו איתה גם דת"ל

אבל היא כבר לא לומדת שם..

 

אז זה עוד יכול להשתנות..

 

ו-

לאידת מה הסיבה שאת שם,

אבל אולי כדאי לחפש מישהו שגם נמצא במסגרת חרדית למרות שהוא לא?

יש ישיבות שזה מאפין אותן.

בחברון למשל, אני יודעת ב100% שיש דת"ל. לא נראה לי אחוז גבוה בכלל, אבל יש.

 

 

באמת?פסידונית

לי זה חדש.

בחברון? בטוחה?כמעין הנובע
למה שיהיה שם מישהו כזה?
והם מחוייבים בקוד לבוש מסוים. אז איך הגיוני?
כן. בטוחה.שריקה

מכירה מקרוב מישהו שלומד שם (חרדי)

 

ואני יודעת שיש שם בחורים דתל

 

בעיקרון יש שם יחסית הרבה בחורים מישיבות תיכוניות חרדיות

(שזה לא באמת חרדי מיינסטרים, זה יותר חרד"ל)

ובינהם מגיעים גם כאלה דת"ל

 

בישיבה הם שחור לבן, אבל בבית לא.

 

למה הם יהיו שם?

אולי בגלל רמת לימוד.

זו ישיבה עם רמת לימוד מאד גבוהה, וגם יחסית מגוונת מבחינת אוכלוסיה. 

(לא שזה סותר רמת לימוד בישיבות דת"ל, זה פשוט הנימוק הכי הגיוני שאני יכולה לחשחוב עליו)

 

גם מכירה בחורים משם ובחיים לא שמעתי שיש שם דת"ל.כמעין הנובע
מה את מגדירה דת"ל? איפה הם למדו בתיכון?
נהורה?

רמת לימוד לא משכנע בדיוק בגלל בסיבה שכתבת.
אם כבר, חברון נחשבת ישיבה מודרנית, לא בטוחה שהיו הולכים אליה דווקא דת"ל
א. אני לא מגדירה דת"ל כי לא מספיק מתמצאת בזה..שריקה

ב. לא מכירה את הבחורים האלה מקרוב, אבל אני יודעת ממי שלומד שם (חרדי) שיש כאלה דת"ל, והם בישיבה.

אבל אולי גם הוא לא מגדיר נכון, כי גם הוא חרדי..

 

ג. למה רמת לימוד לא משכנעת?

 

ד. לא נראה לי שהייתי מגדירה אותה כמודרנית. 

פתוחה זו הגדרה יותר מתאימה בעיני (וגם, לא בקיצוניות)

והיא בהחלט מגוונת מבחינת אוכלוסיה.

בגלל שרמת הלימוד שם גבוהה, מגיעים אליה בחורים מכל מיני סגנונות.

 

מכירה משם בחורים ממש ממש דוסים צולים, פתוחים יותר ופחות,

יש שם חרד"ל, חוצניקים מכל מיני ארצות וסגנונות

זה ממש מקום מגוון.

גם לי זהיה מוזר לשמוע שיש שם דתל, אבל כך אמר לי מי שלומד שם. אולי זה לא רוב. אבל בשיעור של 200 בחורים יש כמה..

 

במה זה מתבטא? לומדים את הרב קוק, מתגייסים?לך דומיה תהילה


אמרתי כבר- לא מכירה את הבחורים מקרוב, וגם לא מתמצאתשריקה

במגזר הדת"ל.

 

ספציפית לשאלתך,

יודעת על כאלה שמתכננים להתגיס. (לא מכירה אותם. הם חברים של מי שאני מכירה משם)

גיוס לא מעיד על דת"ל בדווקא. יש גם חרדים מודרנים שמתגייסיםכמעין הנובע
אוקי, מעניין לבדוק את ההגדרה באמת.כמעין הנובע
כי נראה לי שהוא מתכוון לסגנון שאולי מבחינת ההיכרות שלו (או חוסר ההיכרות) היה מגדיר דת"ל אך זו לא ההגדרה עצמה, כפי שאמרת.
כי לא רק שלא מאמינה שדת"ל ילמד שם, גם לא מאמינה שהישיבה תקבל מישהו שנוגד את השקפותיה.

ואם באמת בגלל שבא מישיבה מסגנון "נהורה", באמת יש שם כמה לא מוגדרים, אבל הם לא דת"ל (כמו שהם גם לא חרדים 100%).

וחברון כן נחשבים מודרנים יותר.. אם "פתוח" זה מה שישנה לך אז לא נתווכח על זה
למיטב ידיעתי הישיבה לא בודקת את השקפת הבחורים שבאים להתקבלשריקה

בודקים *נטו* רמה לימודית.

 

ולא אכפת להם מה אתה חושב ואיך אתה מתלבש.

לא אכפת להם איך אתה מתלבש מחוץ לישיבה, בתוך הישיבה ברור שכןברגוע


צודק. התכוונתי לזהשריקה

למרות שספציפית בחברון,

האכפת בתוך הישיבה הוא יותר גמיש ממקומות אחרים.

 

היא כן מסננת מלא לא רק על רמה לימודית.כמעין הנובע
בכל אופן, זה לא העניין.
העניין שיהיו פחות או יותר בסגנון.

נהורה זו דוגמה מצויינת לבחורים שלא חרדים 100 אחוז (מתגייסים לדוגמה) אבל עדיין נחשבים כחלק מהחברה החרדית (לא 100 אחוז) ועדיין יהיו חלק מהם שיכול להיות שילמדו שם. ועם כל זה - דת"ל הם לא.
יש דתיים לאומיים בישיבות חרדיות..רק שתדע...

לא המון אבל יש.

 

יודע אפילו על מישהו שהיה ר"מ בישיבה גבוהה דת"ל שלמד שנתיים בישיבה חרדית כדי לשמוע שיעורים של רב מסויים.

 

יש כאלו שהולכים בשביל לקבל תורה וכשהם נכנסים הם עם כיפה שחורה וכשהם יוצאים בסוף היום מהישיבה הם מחליפים בחזרה לסרוגה.

אוו. סוף סוף קצת תמיכהשריקה


מה לעשות.. יש עובדות.רק שתדע...

ואין סיבה שבנות ישמעו על זה יותר מדי..

גם בנים לא תמיד יודעים את זה.

 

זה לא סוד, אבל גם לא נפוץ יותר מדי.

דווקא מתאים לגישה של חברון לקבל בחורים מכל צורההדוכס מירוסלב

והלבוש לא אמור להיות בעיה לפי "גדלות האדם" של סלבודקה...

לפי שיטת גדלות האדם ללבוש יש הרבה משמעותשריקה


נכון, אבל לא הצבע או הצורה, אלא הכבוד בלבושהדוכס מירוסלב

השיטה הזאת היא שהמציאה את הלבוש השחור לבן כי זה לבוש אירופאי קלאסי של גויים והוא נחשב מכובד גם בין הגויים (עד היום).

לכן, עקרונית, לא צריכה להיות בעיה עם סוג לבוש בטח שלא בבית (בהנחה שקוד לבוש בישיבה הוא ראוי מסיבות חינוכיות).

באופן עקרוני אתה צודקשריקה

באופן מעשי אני לא בטוחה שיסתכלו שם בעין מאד חיובית על לבוש מכובד שאינו שחור-לבן, אלא אם כן זו חריגה בקטנה, נגיד חולצה מכופתרת בהירה.

(ברור שאני מדברת על תחום הישיבה. זה ממש לא המקום שמישהו בו מחפש מה עושים התלמידים מחוץ לתחום הישיבה)

לא מכיר את חברון, סתם ציינתי עובדה על השיטה שם הדוכס מירוסלב

אגב, אצלנו בישיבה התיכונית היו מעיפים את מי שלא מתנהג כראוי מחוץ לישיבה חח אבל לא היה קוד לבוש

נשמה, אי אפשר להאשיםאיוושה

זה די טבעי שזה מה שיחשבו, בגלל שבית יעקב די מנוכסים לזרם החרדי.

והיום, עם ההיטפלות המעצבנת לפרטים הקטנים, הגיוני שישר ישפטו אותך.

 

אבל את צודקת שזה לא צודק! ואני מאחלת לך שיבוא מהר מאוד מישהו שיידע להסתכל מעבר!!

 

בהצלחה חיבוק

למה זה לא צודק?כמעין הנובע
מי שפוסל על זה נחשב כמי שלא יודע להסתכל מעבר?
כן, כי זו פסילה על פרט יבשאיוושה

שכמו שפירטה הפותחת, הוא בכלל לא מעיד עליה.

 

בתוך עמי אני יושבת, גם אני נופלת הרבה בסינונים האלה. 

זה לא טוב.

נכון, תודה על ההזדהותעלומה!


מה "צודק" בזה?..ד.


כי זה סגנון שלא מתאים. השקפות שונות, דעות שונות.כמעין הנובע
זה לא אומר חס וחלילה שיש בעייתיות באף אחד.
פשוט להקים בית ביחד זה לא מתאים.

לא צודק לפסול על סגנון שלא מתאים?
אז על מה כן צודק לפסול?
לדעתי זה דמיונות.ד.

מי אמר סגנון לא מתאים, השקפות שונות, דעות שונות?..

 

בחורה לומדת שם, זה מקום עם יראת שמיים, יכולה לקחת משם דברים מסויימים - ואולי לא היה בסביבתה מוסד חינוכי עם יר"ש כהוגן, והחינוך בבית הוא לא בכיוון "חרדי" במה שיש הבדל בהשקפות העולם.

 

בחורה שאומרת שהשקפותיה הם בכיוון, נניח, ה"תורני לאומי" ולומדת בביתיעקב בגלל סיבותיה האישיות, לדעתי ממש שטות "לפסול" על זה - והפוסל, אם הוא מעונין באופו ובכיוון האישי שלה, מפסיד.

דמיונות?כמעין הנובע
מכירה המון חרדים ממלא סגנונות וזרמים שונים.
מסתדרת איתם אחלה ואוהבת באמת את כולם, אבל ברור לי שלא אקים איתם בית.
לא כי חלילה הם לא אנשים טובים (איך זה קשור?). הם נפלאים והרמה התורנית שלהם גבוהה. אבל בדעות והשקפות? אנחנו חלוקים. אי אפשר להקים בית עם מחלוקות (ועוד מכירה בתים כאלה, והילדים שלהם כשגדלו רק סבלו מזה).

ובית שלא מחנך לסגנון של בית יעקב - לא ישלח לשם מלכתחילה.
ושום בית יעקב לא יקבל גם בת כזו.

וכך גם הפוך.
אבל את ממשיכה להתעלם מהעובדה שהפותחת אמרה שהיאאיוושה

לא חרדית.. ומזה לומדים שגם ההשקפות שלה לא חרדיות

אבל עכשיו היא בסמינר.כמעין הנובע
בגלל "כל מיני סיבות אחרות", כדבריהאיוושה


אבל אף אחד לא יודע את כל זה.כמעין הנובע
לפני שמתחילים לרדת לעומק של הבן אדם שומעים דברים עיקריים ובתוכם גם דברים טכנים.
כאשר הדברים העיקריים לא יתאימו אנשים לא ימשיכו סתם.

והיא לא חרדית? סבבה. אבל היא לא זאת שמשדכת את עצמה ומציגה את עצמה לכל בן. לכן נתונים יבשים מאוד קובעים. אין מה לעשות.
זו המציאות, זה לא אומר שזה צודק ונכון.איוושה


אין סיבה שזה לא יהיה נכון.כמעין הנובע
אנשים יבררו עוד ועוד אם מלכתחילה נשמע להם לא מתאים? ברור שלא.
לאף אדם לא משעמם לנסות לצאת עם כל העולם כי הם אנשים טובים פשוט.
אני האחרונה שאגיד דבר כזהאיוושה

אני מאוד בעד לארגן לעצמך רשימה של קריטריונים ולדבוק בהם, 

אני ממש לא בעד לצאת עם כל העולם. מאמינה שבדייטים יותר חשוב לשמור על הנפש ולהימנע משחיקה מאשר לתת צ'אנסים לכל אחד.

 

אבל שוב אני חוזרת, הבחורה אומרת שהיא לא חרדית. 

"אין סיבה שזה לא יהיה נכון?" את טוענת שהיא לא דוברת אמת?

 

חוץ מזה שלא דיברתי על מה שהולך בשטח, דיברתי על אידיאל. באידיאל אנשים לא צריכים לפסול בלי למצמץ על פרטים כאלה, בגלל שלפעמים הם מוליכים שולל.

(לא מדברת גבוהה גבוהה, גם אני כזאת! ואני מודעת לזה שזה לא חיובי, אבל זה מכורח המציאות, בדיוק מהסיבות שתארת).

 

 

חלילה.כמעין הנובע
אמרתי שזה נכון על הפסילה, ממש לא על מה שהיא אומרת.

ואני דיברתי על מה שהולך בשטח..
ולכן היא צודקת. ומי ששומע את זה, ו"פוסל" רק בגללד.

העובדה הטכנית (שאינה רעה לכשלעצמה), הפסיד.

 

יש להניח, שהיא דואגת שהשדכן/ית יגיד/תגיד את זה.

אם היא דואגת לזה והשדכנים באמת אומרים זה משהו אחר.כמעין הנובע
היא לא ציינה את זה בשירשור, וגם השאלה אם מציעים לה רק משדכנים ואם כולם סביבה מודעים למצב הזה אצלה.
אם מבררים עליה אצל אנשים שהם לא יודעים, זה גם בעייתי
זה מה שהנחתי.ד.

אז אין מחלוקת..

 

את מסיברה שסביר שאנשים "יבינו" כך אם היא לא מיידעת אחרת. מסכים איתך.

 

אני הנחתי שהטענה שלה היא כלפי אנשים שיידעו אתם, ואע"פ כן מתייגים אותה כאילו יודעים "מי היא".

לגביה זה דמיונות.ד.

ומה שכתבת לגבי בית יעקב, אינו נכון (תלוי גם באיזה מקום). גם לא לגבי הבית.

 

 

לגביה, נכון. אבל הגבתי גם לזה -כמעין הנובע
אבל אף אחד לא יודע את כל זה. - לקראת נישואין וזוגיות

אוקי. לי ככה יצא להיתקל ולראות עד עכשיו.
לא נכוןחופשיה לנפשי
יש לי קרובת משפחה שלמדה בחרדי (ספרדי) ובסמינר שנה אחת היא לחלוטין לא מגיעה מבית חרדי.
מה קשור?עלומה!

זה שאני לומדת בבית יעקב לא אומר שההשקפה שלי כמוהם

 

זה בדיוק מה שבאתי להגיד

 

לא אכפת לי אפילו שהילדים שלי לא ילמדו בבית יעקב אז מה זה משנה איפה אני לומדת עכשיו?

סתם משהו שתפס אותי בניסוח..שריקה

לא *אכפת* לך שהילדים שלך לא ילמדו בבית יעקב.

(מאמינה שהתכונת לילדות..קורץ)

 

זה ניסוח שנשמע ממנו שהמקום שלך עוד לא ממש ברור לעצמך.

 

כי נראה לי בחור דת"ל (שממה שאת כותבת, זה מה שאת מחפשת) לא יגיד שזה *לא אכפת לו*, זאת בכלל לא אופציה בשבילו, הוא לא חשב על הכיוון הזה בכלל.

לא כי זה רע, אלא כי זה לא הסגנון.

 

תנסי לחשוב,

אולי חוץ מזה שאת לומדת בבית יעקב,

את משדרת איזשהו משהו לא ברור, לא לגמרי סגור בהשקפה- וזה מה שמרתיע?

 

(גילוי נאות: אני לא בחור ולא דת"ל. ככה שרק משערת.. ואם יכולה לעזור לך כחרדית- בשמחה באישי)

מאיפה הסקת את זה?הפי
למה לחפש מה לא ברור דווקא אני הבנתי ממנה שברור לה שזה שהיא למדה שם זה לא משייך עליה?
למה סתם לכתוב דברים כאלה
את מה? שאולי הדרך שלה עוד לא ממש ברורה?שריקהאחרונה

מהמשפט הזה:

"לא אכפת לי אפילו שהילדים שלי לא ילמדו בבית יעקב"

 

זה ניסוח שמשתמע ממנו שכרגע די הגיוני שהבנות שלה ילמדו שם,

אבל לא אכפת לה אם זה לא יקרה.

 

ולא התכוונתי לזלזל או לפגוע,

ניסיתי להפנות את תשומת ליבה למשהו שאולי תוקע אותה..

 

קראתי פה חלק מהתגובות ונראה ליעומק
אני מסכים כזה עם שני הכיוונים שהעלו כאן @איוושה ו @כמעין הנובע
שמצד אחד ברור שיש סטיגמות אליבא דכולי עלמא גם למי שלא מסכים איתם בכלל... ומצד שני יש בזה מן האמת בהרבה מקרים...
אבל כאילו אני אומר, הבחור המתאים בע''ה שיברר לעומק וכל זה, זה לא יפריע לו ואולי אפילו ימצא חן בעיניו...
ואני מתכווין, שאם זה מי שאני אז מי שזה מפריע לו זה לא המיועד כנראה, כי זה מי שאת במובן שזה זה, כי אם זה באמת לא מעיד אז הוא ישמע את ויחליט...
ובכל מקרה אני מזדהה עם תחושת התסכול....😕
צודקת. ו"בית יעקב" זה לא דבר גרוע..ד.

[גם חרדים לא אבל זה ענין אחר]

לא כל מה שאנשים פוסלים זה אומר שהאדם השני "גרוע" באותו ענייןכמעין הנובע
זה אומר פשוט שהסגנון לא מתאים.
ובדיוק בשביל זה (גם) מבררים.

אז נגיד על כל דבר שאדם פוסל שהוא גרוע באותו עניין? וודאי שלא. פשוט לאדם שפוסל זה לא מתאים אישית, ואין בזה שום בעיה.
לא הבנת. כתבתי שני דברים. א. שהיא צודקת.ד.

כלומר, שאם היא ככה, ואנשים פוסלים בגלל שחושבים "בית יעקב - חרדית" ו"חרדית" לא מתאים להם, אז הם טועים.

 

דבר שני, הוספתי שבית יעקב זה לא דבר גרוע..  כלומר, זה שהיא לומדת שם אינו חיסרון.

אין כאן עניין של חיסרון או יתרון. יש כאן עניין של סגנון לאכמעין הנובע
מתאים.

ובוודאי שמי שלומדת בבית יעקב ישר יעשו לה את השיוך "חרדית" כמו שמי שלומדת באולפנה יעשו לה את השיוך "דת"ל".
מה טעות בזה?
הסברתי..ד.

אם היא לא ב"סגנון", מבחינת מה שאמרת שיכול להפריע - כי זה לא הסגנון שלה וגם לא של הבית שלה - 

 

אז נשאר לבדוק האם בית יעקב יש בו משהו עצמי שהוא חיסרון. ועל זה אמרתי, שלגמרי לא בהכרח..

 

 

ולגבי הטעות שיש למי שמחליט שהיא "חרדית" בגלל שלומדת שם, ולכן זה לא מתאים לו - את צודקת שיתכן שבמבט ראשון יעשו בראש את השיוך הזה; אבל אם מי שמציע את ההצעה, אומר במפורש שזה לא כך, והיא לומדת שם מטעמים אחרים - אז אני חושב שטועה מי שיפסול בגלל זה, אם כל השאר הנתונים תואמים. אולי הוא ממש מפסיד הצעה מעולה ומתאימה.

 

למה?אודי-ה

אולי תבדקי הפוך.
האם מישהו חרדי יצא עם מישהי שלומדת או שלמדה באולפנא ומגדירה את עצמה חרדית?


זו שאלה די מצחיקה.
ברור שיפסלו על זה אם הם לא באותה השקפה.

ודווקא יש סיכוי שתגידי שאת לא חרדית ומחפשת בחור דתי לאומי ותצליחי למצוא.
כי אצלנו יש סיכוי שבחור יסכים לבדוק התאמה בדייט.

מה זה "אצלנו"?איוושה


דת״ל? בניגוד לחרדים?... אני עונה לה מהצד השניאודי-ה


אה, הבנתי.איוושה

חושבת שאת צודקת. יותר הגיוני שדת"ל יסכים לצאת עם חרדית מאשר ההפך.

תמיד ייתכנו יוצאי דופן, אבל בגדול..

מאמינה שיש מספיק חרדים שיצאו עם מישהי שלמדה בעבר באולפנהשריקה

והיום היא חרדית.

מישהי שלומדת היום באולפנה פחות סיכוי..

 

באופן אישי כחרדית, אין לי בעיה לצאת עם מישהו שבעברו היה דת"ל. ואני לא יחידה.

ספרדי צולע?אודי-ה


קראת את כל ההודעה שלי או רק את הכותרת?שריקה

לא ספרדיה, ולא צולעת

 

 

בוודאיאודי-ה
נשמה,
אחי חרדי, המשפחה המורחבת חרדית, חברות ילדות וחברים של המשפחה.
מכירה את הציבור החרדי.
אח שלי התחתן עם חרדית כי הוא למד בבתי ספר חרדים מהחטיבה, ישיבה קטנה וגדולה. אחרת אף חרדית לא היתה מסתכלת עליו למרות שהוא גאון ועילוי.
לצערי הרב חרדים לא מעריכים אותנו.
אצלנו בחורים ובחורות יסכימו לבדוק ובצד השני זה ממש ממש נדיר אלא אם כן זה מישהו שלא רוצה להיות חרדי או שיש לו מום או בעיה.
תראי, אולי זה תלוי גילשריקה

לאידת באיזה גיל אח שלך התחתן, אבל אם הוא התחתן בן 18 בהחלט כדאי שילמד במוסדות חרדיים מגיל צעיר יחסית.

 

כשאני שומעת על בחור,

מענין אותי מה הוא *עכשיו*, אבל גם שהוא מספיק יציב בדרך הזו.

אם הוא שינה כיוון לפני חצי שנה, זה יהיה קצת מרתיע.

אני ארצה לדעת שהוא מספיק יציב בדרך שלו.

 

אבל אם הוא מבוסס בדרך שלו- מצוין.

אם לדוגמא הוא היה בן 25, אז גם אם עשה מסלול דת"ל עד גיל 20, והוא כבר 5 שנים על כיוון חרדי, לכאורה אמור להיות בסדר.

 

 

ואהבתי את הפתיחות שלך. זה נדיראודי-ה
אני לא אומרת שלא קיים. רק נדיר מאוד מאוד.
מסכימה איתך שפחות קיים מאשר בציבור הדת"ל, אבל קייםשריקה

ולא נראה לי כ"כ נדיר.

 

(אבל אולי באמת אני רואה את העולם דרך המשקפיים שלי)

צודקת, זה באמת יותר מורכבמתן תורה


אין לך שליטה על כל דבר.. אבל יש לי טיפ עבורך.מור ולבונה
תאמרי לשדכנים להציג את הנתונים בצורה נכונה.
סימולציה:
"שלום ראובן, יש לי בחורה מקסימה להציע לך.
קוראים לה עלומה, היא בת 24 גרה בירושלים,
הבחורה בעלת השקפה דתית לאומית,
למדה בכפר פינס (עשתה שירות לאומי בבית ילד בעפולה?), מתחברת לסגנון הרבנים של מכון מאיר.
כיום היא לומדת הוראה (?) בסמינר בית יעקב.
היא לא מזדהה עם הדרך שלהם אבל ראתה את המקום שם כמתאים ביותר עבור המקצוע הזה.
עלומה מחפשת בחור דתי לאומי ורואה בדרך הזו כדרך בה הייתה רוצה לחנך את ילדיה

אני מניחה שהפרט של בית יעקב מעלה בך תהיות..
זה נושא שיחה מצויין להעלות בדייט
אולי היא אפילו תפתיע אותך בתשובה.
מה אומר? "

זה קצת יותר מסובךעלומה!

אי אפשר פשוט להציג את זה ככה

 

 

 

עזוב לא משנה, סיפור ארוך

 

מזדהה איתךבת מלך!!!!
פשוט תאמיני שהוא יבוא בסוף והוא יהיה הכי מתאים לך והכי טוב בשבילך
♡♡♡ ישלי דווקא חברות שלמדו שם נראת כמוני דתיות..הפי
מי שמתייג זה לא חכם.. ואת צודקת כלכך♡♡
שלום עלומהרחפת..

מזדהה עם התחושה שאת לא פה ולא שם בתור בוגרת בית יעקב

אבל יש כאלה שמתאימים בדיוק לך. הדרך המיוחדת שאנחנו עושות היא הדרך שהכי טובה בשבילנו.

 

חשוב שתציגי את עצמך כבר לפני שצריך לברר, בשלב הראשוני, עם הדגשה שאת לומדת בבית יעקב מסיבות מסויימות אך ההשקפה שלך לגמרי לא שם. 

אפשר לומר (אם את כבר יודעת) מה החינוך שאת רוצה בבית שלך, מה כן הדרך ההשקפתית שלך. 

(ושוב, הדרכתי את החברות שמבררים אצלן עליי להבהיר את הנקודות המסויימות שלמעשה לא הכי מייצגות אותי (לדוגמא: פרט טכני - תיכון חרדי פתוח, אפשר לדמיין את זה מאד מאד רחוק ממה שאני בעצם. אם לא אציג את עצמי נכון, לא יבינו מי אני וחבל..;))

פשוט תכווני את החברה ששואלים אותה עלייך לדבר על זה.ע מ
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי
עבר עריכה על ידי מה כבר ביקשתי בתאריך ג' בטבת תשפ"ו 13:03

בעז"ה!!!

ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך