עצוב קצת.. ואמיתי.בעזרתו!

ישבתי מולה. לא מעכלת את הסיטואציה.

אני? מטפלת? וואט?

 

זה היה חדר יחסית קטן שתי כורסאות ירוקות, ושולחן קטן באמצע שעליו מונחות חבילות של טישו

וקנקן עם מים.

אני סוקרת בעיניי את החדר מנסה לדמיין את הקירות שספגו כל כך הרבה סיפורים קשים, תוהה לעצמי איך הם לא מתמוטטים מרוב עומס.

 

'איך קוראים לך? '

'אוריה..' אני עונה לה ומרגישה את הדמעות כבר מטפסות בגרון

הי תרגעו אני לוחשת להן עוד לא התחלנו מה אתן קשורות?

אבל.. הם לא כל כך מקשיבות לי.

אני יושבת מול בנאדם שבחיים לא פגשתי, ובוכה בכי לא נשלט. אוריה מה עובר?.

היא מתבוננת בי בשקט, מושיטה לי טישו ומחכה שאני ירגע.

אני עושה הסכם זריז עם הדמעות שאם הם מחכות עכשיו אחר כך אני אתן להם לצאת חופשי בלי הגבלה. ובלב אני מקללת את הרגע שאמא הצליחה לשכנע אותי ללכת אליה.

 

התחלנו.

'את יכולה לנסות להסביר לי מה מלחיץ את אוריה?' היא שואלת.

אני מרגישה שוב את הדמעות ונוזפת בהם שיכנסו בחזרה.

'הכל..'

היא שותקת ומסתכלת בי עמוק.

 

'אני רק מגיעה לשם הלב שלי על מאתיים. אני פתאום לא אני. אני לא יכולה עם כל הפוזות שם זה גורם לי רק להיכנס יותר פנימה ולא להראות את מי שאני בפנים. זה כל כך.. לא אמיתי. אני לא עומדת בזה.'

'את יודעת שזה קשיים של התחלה נשמה. בהתחלה את צריכה קצת יותר להיות 'חיצונית' אבל אל תדאגי זה משתנה, עם הזמן הן ילמדו להכיר אותך מבפנים..'

היא מנסה לעודד.

'אולי תחליטי שאת מנסה חודש ואחר כך נראה מה יהיה? אבל באמת מנסה. בכל הכוח'

 

זהו. הן לא יכולות עוד להיות בפנים. הם שוטפות את כולי. אני בוכה על הנפש שלי שמרגישה שזה לא המקום שלה. אני בוכה על עצמי שאני כזאת.. דפוקה. אני בוכה על הכל. על התקופה, על הקושי על זה שאני לא יודעת להתמודד.

 

היא מנסה שיטה אחרת.

'עכשיו את הפחד של אוריה. תנסי להיכנס לראש שלו. מה הוא מרגיש?'

 

השתנקות. השתתקות.

 

'אממ הוא מפחד?' אני מנסה.

 

היא מבליעה חיוך.

 

'ממה אתה מפחד הפחד של אוריה?'

'מהכל. מהסיטואציה. מזה שהכל שם כל כך .. חיצוני. ואני מגיעה ופשוט הלב שלי מתחיל לדפוק חזק חזק כאילו הוא עוד דקה יוצא מהגוף. והדמעות? בוכות מכל מילה מכל מבט מכל חיבוק. מלשמוע את אמא בפלאפון. בחיים לא בכיתי כל כך הרבה..'

 

'אל תתני לו להשתלט עלייך. את.. חזקה ממנו.'

'לא בשליטה שלי.'

'זה בדיוק הנקודה זה לגמרי בשליטה שלך. כל פעם שהפחד מתגנב לך ללב תגרשי אותו.'

'ואם אני לא מצליחה?'

 

'תביאי גרעין תורני שירקוד לך בלב. שיגרש משם את הפחד. הוא סתם נראה ענק ומפחיד זה שקר. הכל דימיון.'

אני מתייאשת כבר מלעצור את הדמעות.

 

יוצאת משם.

בוכה ברחוב, בוכה באוטובוס, כבר לא אכפת לי שיראו אותי ככה.

לאן הגעתי?

ורק מרימה אליך מבט. מבקשת שתפתח לי אי שם איזה חלון שאני יצליח לראות בתוך החושך הזה, איזה קרן אור.

זו גבורה אמיתיתנקדימון
הסיפור הזה מבוסס על גיבורה.
גיבורה אמיתית. אמיצה.
לא סתם בשר ודם, חומר,
אלא בן אדם, צורה.
המוכנות להיכנס לתהליך כזה,
היא גבורה אמיתית.
היא ספיציפית לאבעזרתו!

אבל בכללי אני ממש מאמינה בלטפל.

כמו שכשהגוף חולה הולכים לרופא, לפעמים גם הנפש קצת חולה

או סתם יש אצלה איזה בעיה שצריך לפתור מהשורש.

 

תודה!

אני רוצה להתעקש קצתנקדימון
בתרבות שלנו היום, שאדם צריך להתמודד עם הדימוי שלו בעיני עצמו ועם הדימוי בעיני משפחתו ואולי אפילו גם בעיני חבריו,
והמוכנות לחשוף את העולם שבפנים, ולעבור טלטלות רגשיות כאלה. הענקת שליטה מסויימת לאדם זר באופן מודע,
בעיני זה גבורה.
קטנה ככל שתהיה, זו גבורה.
ומה אם אני יגלה לך שזה נגמר אחרי הפעם ההיא?בעזרתו!

וטלטלות רגשיות קיימות בין עם חושפים אותם ובין אם לא.

ואם לא הולכים לטיפול הנכון זה גם יכול להישאר שריטה עמוקה.

נגיד זה היה לפני שנתיים כמעט

וגם הרבה פעמים אתה לא מעניק שליטה מרצוןבעזרתו!

זה די כי הכריחו אותך ללכת לטיפול

"ואעפ"כ נוע תנוע" (גלילאו לפני מותו)נקדימון
לשתף פעולה זה גם בחירה,
אני חושב שאפשר להעניק לבחירה הזו
קצת מהשם של הגבורה.
צריך כח גדול כדי להיכנס וללכת בשביל הזה.
אולי..בעזרתו!

כנראה שכח החיים הוא הכח הכי חזק.

אז עושים בשבילו הרבה

אויבעזרתו!
לא מקנאה בך
זה.. נורא.
תתפללי חזק חזק לצאת משם
מוכר את לא יודעת כמהבעזרתו!

תקשיבי יש לי הרבה טראומות ופחדים מפעם שיושבים לי הלב

והייתי אצל מישהי מדהימה מדהימה שממש שיחררה לי את זה 

היא מטפלת בכל מיני שיטות. ובאמת שהייתי בכמה טיפולים אבל היא משהו מיוחד.

קוראים לה מיכל שרביט היא גרה בקרית ארבע אבל היא מקבלת גם בירושלים

רוצה את המספר שלה?

אחלה, אחפש ואשלח לך בפרטיבעזרתו!

בהצלחה גדולה.

תאמיני שתצאי מזה. זה יכול לקרות.

באמת.

זה מהמם.שעות של אמת.

מזכיר לי את עצמי קצת..

תודה!בעזרתו!

אויי. יש דברים שלא כייף לי שמזדהים איתי

 

ואחלה חתימה, חולה על הסרט הזה.

 

כתוב טוב. רק רוצה להעיר על הסוףנפש חיה.








בתוך החושך הזה
יש קרן אור.
שהוא הוא המפגש הטיפולי.


הקרן
כשמה כן היא
מוטלת בקרן זוית
לעיתים בזויה ושוממה

אך אין להקל בה ראש.



בכוחה של קרן האורה הזו
החושך יגורש.




והחדר ייתמלא כולו
אורה ושמחה!
יצאתי מזה ב"הבעזרתו!
זה נכתב על לפני שנתיים.
ניסיתי לחזור בראש לדברים שמפחידים אותי, ולהשתחרר מהם. מבינה?
כן. היה לי הרושם שאת עדיין בתוך הדברים ....נפש חיה.
בכל אופן
נכתב גם לתועלת הציבור הק'
וואו.. וואו. ה' ישמור.. זה מדהים.!רכה כמיםאחרונה


שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

אולי יעניין אותך