מה דעתכם?RedHead
נניח שקניתם לפני שבועיים בגדים מאיזשהי חנות בקניון ואז הלכתם לחנות אחרת ובטעות השארתם שם את השקית. כשהגעתם לבית חיפשתם אותה בכל מקום ולא מצאתם והייתם בטוחים כבר שהיא אבדה במקום אחר שהייתם בו אחכ.
ונגיד שאתמול הייתם שוב באותו קניון והחלטתם ללכת לחנות שאבדה בה השקית ושם אמרו לכם שבאמת נמצא שקית עם הפריטים שתיארתם אבל שאחת העובדות במקום לקחה את השקית לחנות ממנה נקנו הבגדים, החזירה אותם ולקחה עבורם זיכוי ושמרה אצלה ושביום ראשון כשהיא תגיע היא תביא איתה את הזיכוי.

מצד אחד - מחשבה מעניינת ונחמד שנמצאה האבדה ב״ה, מצד שני אף פעם לא נתקלתי בזה בדכ פשוט שומרים כמו שזה שנים על גבי שנים. וגם זה בגדים שבחרתי, מדדתי.. קצת מבאס אותי שעכשיו אני צריכה ללכת במיוחד ולחפש שוב את אותם דברים ומי יודע אם נשאר כי חלקם היו בסייל.

גם שיתוף וגם באמת מעניין אותי מה דעתכם? הייתם שומרים, לוקחים זיכוי, מתעלמים?
Good day 🤙🏻
נראה לי שהכי טוב זה לשמור את הבגדים עצמםצריך עיון
דווקא יש הלכה שמה שלא עושה ואוכל נמכר וכו' (לא בקיא בפרטים)הדוכס מירוסלב

כלומר יש בסיס הלכתי לשיטה שמוכרים את החפץ ומחזירים לבעליו את הכסף.

כנראה שהדוגמא לא קשורה למקרה הספציפי, אבל אין בזה בעיה.

ישר כח לה על השבת האבידה... לשמור על חפצים לא שלך זה לא תמיד דבר קל

הזויאורה2x
נשמע כמו מוכרת שקיוותה שלא תחזרי ולקחה זיכוי לפני שיעבור הזמן.
כדי שתוכל לנצל אותו בעתיד כשלא תגיעי בוודאות..

אמורים לשמור את המוצר כמו שהוא אם רוצים להיות הגונים..
(הוי לא דן את כל המוכר לכף זכות.. )


טוב נו כדי כן לדון לכף זכות..
אולי פשוט אין להם מקום בחנות לשקית עם הבגדים שלך, והם העדיפו לשמור נייר קטן במקום...
תראו את ההלכה, זה הרבה יותר ממה שחשבתםהדוכס מירוסלב

"חפצים חדשים אתה יכול לברר את המחיר שלהם בחנויות, לקנות את החפצים לעצמך ולרשום את הסכום בפנקס"

 

מה לעשות עם מציאות מלפני זמן רב שלא נדרשו

 

מצא ipad נעול עם סיסמא ואינו יכול להשיג את הבעלים

 

הזוי לגמרי RedHead
הייתי היום שוב בחנות שלהם כדי לבדוק אם היא הגיעה והיא לא הייתה. הזיכוי אצלה. בדרך עברתי בחנות ממנה קניתי את הבגדים ושם אמרה לי המנהלת שהיא לא הביאה לה זיכוי אבל אולי עובדת אחרת כן...
זה ממש גזל מה שעשו.חסדי הים
מה גזל? מה היא הפסידה? והמוכרת השניה לא הרוויחההדוכס מירוסלב


היא הפסידה את הבגדים. אבידה שלא עולה להשאירחסדי הים
אותו אצל המוצא, ואי אפשר למאבד לקנות חדשים אותו דבר(כידוע בגדים עליונים לנשים מאוד נדיר למצוא אותו דבר, וכאשר @RedHead העידה), אז המוצא חייב להכריז.
מי שמצאה לא עשתה את זה, אלא היא לקחה את הבגדים, גם אם היא מחזירה לה זיכוי, היא לא תוכל לקנות את הבגדים שהיו לה בהתחלה.
הבאנו תשובה למעלה, זה לא הדיןהדוכס מירוסלב

"חפצים חדשים אתה יכול לברר את המחיר שלהם בחנויות, לקנות את החפצים לעצמך ולרשום את הסכום בפנקס"

 

תסתכל כאן

תראו את ההלכה, זה הרבה יותר ממה שחשבתם - צעירים מעל עשרים

כמו שכתבתי, בגדי נשים, אי אפשר להשיג בדיוק אותו דבר,חסדי הים
לכן הדין הוא שצריך לחכות.
מי אמר שלא? יש הרבה רשתות שמחזיקות כמויות מאותם הבגדיםהדוכס מירוסלב

בכל אופן לא חושב שזה גזל, גם אם זה לא עיקר הדין בדיני אבידה

קודם כל, צריך לשאול פה את הבנות מה המציאות.חסדי הים
על כל פנים, היא גם כתבה: "ומי יודע אם נשאר כי חלקם היו בסייל."

זה גזל, כי היא עשתה בבגדים שינוי רשות, והחזירה אותם לחנות הראשונה, כשהם שייכים באמת לפותחת השרשור.
אני אומר לך מה המציאות. פרט לחנויות בוטיק יוצאות דופן אוהדוכס מירוסלב

כאלה של מציאות הבגדים חוזרים על עצמם.

וגם בנ"ל לא כל החנויות מאבדות את הסטוקים בשניה...

היא לא עשתה שינוי רשות אלא "מכרה אותם" ואת הכסף תכננה להביא למאבדת. כמו שהבאתי בדין למעלה, מותר לעשות את זה בדבר חדש שלא השתמשו בו.

שוב צריך לשאול בנות, אבל ממה שאני יודעחסדי הים
חנויות נשים, זה לא כמו גברים.
אצל גברים, יש אותו מכנס כמה פעמים, או אותה חולצה לבנה כמה פעמים.

בחנויות נשים, אין חולצות דומות. שמלות גם לא דומות. חצאיות בד"כ גם לא דומה (אם כי יש מקרים שכן).

רק אם קונים בשביל ילדות, אז יכול להיות אותו דבר.

אז היא לא תוכל למצוא את מה שרצתה, אם מישהי קנתה את זה במקומה.
מה קשור צריך לשאול בנות? אני אומר לך מה המציאות מה גבר לאהדוכס מירוסלב

יכול לדעת כי זה בגדי נשים? מה זה ההגבלה המוזרה הזאת?

 

אצל נשים יש בדיוק אותו הדבר כמו בחנויות גברים, בדיוק. פשוט יש יותר מקרים של חנויות מוזרות ונישתיות, והן לא בהכרח הרוב.

מוכר בגדים בד"כ מזמין מהספק שמייבא כמויות ענקיות של בגדים (לכן תראה באיזורים מסויימים שכמה חנויות מוכרות את אותם בגדים וכולי).

 

אין לי מושג באיזה חנויות בגדים לנשים היית, יצא לי לראות הרבה. לא מבין למה אתה חושב שהכל זה בוטיקים של מעצבים פרטיים. אם תבין איך היצרנים עובדים, ואיך היבואנים עובדים ואיך המפיצים עובדים, תבין שאין הבדל משמעותי.

או שאולי אתה מנסה להבין מה הולך שם מסברות, לא יודע...

 

בכל אופן לענ"ד זה בדיוק כמו כל דבר חדש אחר ואין כאן גזל.

ממ, זה לא כל-כך נכוןריבוזום
בהחלט יש לא מעט חנויות עם מעט פריטים מאותו סוג. וגם אם מלכתחילה יש הרבה פריטים מכל דגם, מאוד נפוץ שנשאר פריט אחרון במידה.
כך שלא רק שההחלפה המוזרה לזיכוי מאלצת את המאבדת לחזור לחנות ולמצוא שוב את הפריטים ולמדוד שוב אם היא לא זוכרת בדיוק איזו מידה היא לקחה עבור כל בגד (מה שמאוד סביר), ישנה גם האפשרות שהבגדים יימכרו למישהי אחרת עד שהיא תגיע.
תודה רבה לכם על התגובותRedHead
ועל הדעות ההלכתיות
לפי מה שכתוב בהלכה זה חפצים שלא ממש שווים הרבה וגם שנמצאים אצלו המון זמן.
לגבי החנות הזאת ובכללי - בגדים שנקנו בסייל מרשת גדולה זה בגדר נס. כל המחלקות הפוכות בסיילים אבל המחלקת נשים זה טירוף, אין מידות, אין פריטים בלאגן שלם! בוודאות הפריטים מהסייל הלכו. מה שקניתי מהקולקציה החדשה קיים גם בחנות וגם במחסן וכו׳ כמו שאמרת.
צר לי, המציאות כמו שחסדי הים הציגשוקולד לבן
קשה מאד לנשים למצוא בגדים, במיוחד במידה שהיא לא המידה המסויימת שרק לה מביאים בגדים
ובגדים צנועים, יפים ובהנחה זה כמעט ולא מצוי, אשה יכולה ללכת 10 פעמים לקניות ולא למצוא בגדים שעונים על ההגדרות הללו.
בנוסף מביאים לרוב מבחר מאד מצומצם של בגדים בהרבה מאד רשתות, כדי שלא ירגישו שיש לכל העולם, כי אשה אוהבת להרגיש יחודית.
כך שנדיר למצוא את מה שרצית לקנות אחרי כמה ימים
זה ממש אבל ממש לא דומה לבגדי גברים.
ואני ממש לא מדברת על בגדי מעצבים, לשם אני אפילו לא נכנסת
את מדברת על חנויות בסגנון החנויות ביפו?הדוכס מירוסלב

שוב, אפשר למצוא הכל אם רוצים (לדבר עם החנות שתדבר עם הספק, הבגדים לא נגמרים בסין כי קנית). השאלה כאן היא לא אם היא הטריחה אותה, כי היא הטריחה אותה בוודאי (ואע"פ יש היתרים כאלה בדיני אבידה, הובאו לעיל).

השאלה שחסדי הים העלה היא האם יש כאן גזל. אני לא מסכים שאפשר לחייב ככה בקלות בן אדם בגזל. תזכרו שעוד שניה ראש השנה.

 

תגובה גם ל@RedHead @ריבוזום

 

בכל אופן, בתור פריקה זה סבבה, אבל לחפש סתם אם מישהו גזלן, לא נראה לי שזה קטע חסידי כל-כך. בכל אופן מה תעשי? תתבעי אותה בבית דין?

עדיף למחול ודי (במיוחד שגם אנחנו צריכים מחילה לפנים משורת הדין, וכאן בקושי יש דין. אז הקפדה לפנים משורת הדין זה לא טוב. "בדרך שאדם מודד" וכו')

אכן, על החנויות האלושוקולד לבן

וצר לי, אבל אתה לא מבין בבגדי נשים. בסין כל הזמן מייצרים דברים חדשים, ובעל החנות ממש לא יטרח להזמין עוד (וזה גם יהיה מאד יקר אם הוא כן היה מוכן, כי לא משתלם לו)

למען האמת כרגע לא עקרוני לי מה ההלכה. רק רציתי להגיב על התגובה הזאת שלך שזה מאד פשוט. כי לא רק שזה לא פשוט, זה על גבול הבלתי אפשרי (לא סתם רוב הנשים הדתיות שונאות לקנות בגדים, במיוחד אם הן לא במידה מסויימת שרק היא קיימת וגם לא רוצות לשלם מאד יקר)

התעסקת פעם עם יבואנים? חח הם מייצרים כמויות אדירות של בגדיםהדוכס מירוסלב

בסין. את פשוט רואה בחנויות את תוצרת המכולה שהוזמנה עם המגבלות הכמותיות. זה לא אומר שאי אפשר להשיג את זה בשום מקום, בד"כ אם יוצרים קשר עם הספק אפשר.

אין לזה שום קשר לבגדי נשים. כמדומני שמי שלא מבין פה חסר בקיאות בענייני יבוא

 

בקיצור זה לא גזל בטוח, כי היא לא לקחה לעצמה כלום. ולפי מה שאני רואה מהתשובה של הרב הנ"ל זה לכל היותר אולי חוסר במצוות השבת אבידה, וגם זה לא בטוח.

 

נשים דתיות שונאות לקנות בגדים כי מייצרים הכל לא צנוע, מה זה קשור לעניין

לא, אבל דיברתי על בעלי חנויותשוקולד לבן

לא באתי להגיד שאני מבינה משהו בענייני יבוא.

אבל בעלי חנויות לא יטרחו לעשות את זה, מה גם שברשתות אין כל כך גישה לבעלי חנויות

בכל אופן, גם אם כן זה לא יעזור, כי כל מידה בסין שונה, ולא בטוח שתצליח למצוא את אותה המידה (כלומר בטוח שלא)

וזה חלק מהעניין- מבאס שעד שמוצאים משהו צנוע הוא כבר לא קיים..   

בכל מקרה זה לא העניין שחסדי הים דיבר עליו, אתם גולשיםהדוכס מירוסלב

הוא רצה לחייב אותה בגזל, לי פשוט שאין פה שום גזל כי היא לא לקחה כלום לעצמה ולא הרוויחה בזה (בפועל).

 

מבאס, אני יודע. הייתי עם בנות בחנויות בגדים. דיכאון על.

ויצא לי לנסות קצת להזיז עניינים בנושא, לא הכי הולך.

 

לדעתי אם תפסיקו לקנות בגדים שדורשים חולצות בסיס ושות' זה יתחיל להשתנות.

יש כמה וכמה בנות שמייצרות בגדים בעצמן, צדיקות כאלה עם שליחות. פרנסו אותן

מסכימה איתך שלא צריך למהרRedHead
ולקבוע גזל אבל זה היה נכון במידה והייתה משאירה את הזיכוי בחנות ולא שומרת אותו אצלה.



כמובן שמוחלת וזה כפרת עוונות ובסדר אמצא יותר טוב בעה
שימי לב לסוגריים שלי. ברור שיש פה משהו "מסריח" אבל בפועלהדוכס מירוסלב

העבירה לא נעשתה, גם אם הייתה לה כוונה...

בע"ה בזכות המחילה תבוא ישועה לכל בנות ישראל שמחפשות בגדים שפויים

אמן! RedHead
הלוואי והבעיה שלי היתה חולצות בסיס... עם זה אפשר לשרוד..שוקולד לבן


לא הבנתי הדוכס מירוסלב

את לא הולכת בחולצות בסיס?

ראיתי פעם קבוצת פייסבוק שמפרסמת בגדים יפים וצנועים. יש כמה מעצבות עם דפי פייסבוק כאלה

כן, ואין לי בעיה עם זה.. הבעיה שלי עם דברים שאי אפשר לשנותשוקולד לבן


חחחח אני לא מצליח להבין הדוכס מירוסלב


חחחח אבל אין לנו כסף לקנות ממעצבותעד עצם היום הזה
תעשו לנו מגבית 😁
נו לא מעצבות כאלה. אמרתי כאלה עם שליחות!הדוכס מירוסלב


מכיר? תזכה אותנו בשמות.עד עצם היום הזה
י-ש-מ-ח!
לא זוכר... ננסה לחפש בגוגל עם רמזיםהדוכס מירוסלב


הנה חיפוש "בגדים צנועים פייסבוק" בגוגל מביא מלאהדוכס מירוסלב


עברתי על כמה תוצאות. לא משהו.עד עצם היום הזה
חולצות ב120 זה לא זול מבחינתי וגם מעבר למחיר צריך שאתחבר לסגנון.
קבוצה אחת בפייסבוק אומרת על אתרים מחול אבל אני לא מזמינה מהאינטרנט.
למה לא מזמינה מהאינטרנט? אני מזמין...הדוכס מירוסלב


הרבה סיבות.עד עצם היום הזה
אבל אולי עדיף שלא אפרט.
תודה על הנכונות אבל זה קצת יותר מורכב.
אמשיך לבזבז ימים כדי למצוא בגדים יפים, צנועים ובמחיר שפוי.
התוצאות שם יובילו אותך לעוד ועוד תוצאות, צריך קצת לבלושהדוכס מירוסלב

ואז כשנופלים על מעצבת טובה פשוט להתחבר איתה והיא בטח תכיר לך עוד

חכה עם ה"אין פה שום גזל"אורה2x
אני לא אופטימית במקרה הזה.. ואני חוששת שימרחו אותה עוד הרבה זמן עם החזרת הזיכוי (אם הוא עוד קיים..)

הבעש"ט אומר שכשלא דנים אדם לכף זכות גם מקשים עליו את התשובההדוכס מירוסלב

הרבה פעמים כשאנשים חושדים באנשים בדברים שליליים זה קורה לאו דווקא כי הצד השני לא רצה לחזור בתשובה (התוכנית המקורית שלו ודאי לא הייתה טהורה).

הבעש"ט אומר שכשאנחנו נתקלים במקרה כזה, התשובה של האדם הזה תלויה באיך נדון אותו לכף זכות. הוא גם אומר שכשנדון אותו, אנחנו בעצם דנים את עצמנו...

כן..אורה2x
למה עכשיו אני מרגישה שאם היא לא תקבל את הזיכוי זה בעצם באשמתי....?
חחחח חס וחלילה, פשוט תתפללי עליה שהיא תהיה צדיקההדוכס מירוסלב

ולא משנה מה הייתה הכוונה המקורית שלה, היא תחזור בתשובה בע"ה.

שום יהודיה לא תגזול.

אגב אם היא ערביה או משהו, מחקו את כל מה שכתבתי פה

וואי, ההתעקשות שלך שאתה מבין יותר בבגדי נשים קצת מעצבנתPumpin blood

מחילה, ממש מתנצלת, זה תגובה גם על שאר התגובות פה בהמשך, זה פשוט הפריע לי ממש

דיברת על חולצות בסיס וחצאיות שמוסיפים, אז כן, כשקונים ברשתות ענק צריך להוסיף תוספות כדי שזה יהיה צנוע ואז זה מיוצר במסות בסין

אבל בבגדים צנועים כמו שהבנות תיארו פה, במקומות שמביאים רק מעט מכל דגם לשמור על יחודיות

זה לא עובד ככה

זה לא מסות, לעיתים זה מהארץ, ולא מארצות שמייצרים בסיטונאות, תתפלא לא רק של מעצבות, וכן, זה ממש לא פשוט למצוא את אותו צבע ומידה ואורך ורוחב ושישב טוב ושיחמיא , בטח שלא בסיילים והנחות, בטח שלא בסוף עונה

אז לא יודעת אם גזל או לא, לא למדתי את ההגדרה ההלכתית, אבל מאוד הגיוני שהיא הפסידה מזה ושזה מעשה מאוד מוזר מצד המוכרת

 

ושוב, חזרה לנקודה שהתחלתי בה- קצת צרם לי היחס והטון.

ב'' אנחנו יודעות שיש "צדיקות כאלה עם שליחות",

אנחנו תומכות בהם ומודעות לעניין,

כל הקטע הזה של חולצות בסיס ושות' זה דיון מוכר אצל בנות, כולם יודעות איך זה עובד ושזו אחת הסיבות שחברות גדולות לא עושות מספיק צנוע כי אנחנו ממשיכות לקנות,

חלקנו נמשיך לקנות ולהוסיף בסיסים כי אנחנו אוהבות ככה,

ובעיקר, מדברת בשם עצמי, לא בתור כולנו,

לא אכריז על בגדי גברים, למרות שהייתי בחנויות גברים, למרות שיש לי מושגים בתחום היבוא ולמרות שקניתי בגדים לגברים

עדיין אניח שגברים יבינו יותר ממני בנושא

קצת ענווה לא תזיק

 

יצא לי קצת מבולגן, מתנצלת, מקווה שהנקודה מובנת ושוב, מחילה, אם זה חד מדי ולא במקום.

אני לא מבין...הדוכס מירוסלב

אמרתי שיש אפשרות לקנות בגדים, לא שאלה בגדים בלי חולצות בסיס.

וכתבתי במפורש שכדי להרחיב את השוק הצנוע, תפסיקו לשלם כסף לסוחרים האלה שמדרדרים את בנות ישראל הקשרות.

 

לא מבין מה את רוצה, אמרת בדיוק מה שאמרתי ומפריע לך שאני גבר שיודע את זה? לא רואה פה שום דבר שהוא לא ענווה, דיברתי על עובדות שאת בעצמך מסכימה איתן. זה מצחיק קצת... לא רואה צורך להתנצל על זה שיצאתי עם בנות המום

קשות? כשרות?עד עצם היום הזה
חולצת בסיס זה סיוט!!!!
אני לא הולכת איתן מתוך עיקרון.

נפסיק לשלם אז נפסיק לקנות בגדים?
נתפור? או שנחפש הרבה זמן?
חחחחחחחח כן כשרות עכשיו הטעות שלי מונצחת פה לנצחהדוכס מירוסלב

@לב טהור

 

תזמינו מחו"ל! תתארגנו קבוצה של בנות ותקימו קואופרטיב כלשהו!! יאללה עם ישראל מחכה להיגאל.

אנחנו מחכים לנשים הצדקניות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

לא מבין למה אתן קוראות את הדברים שלי בתור תוכחה.

ראיתי את הקושי והכאב הזה מרחוק, ואני מבין ללבכן, מציע פשוט דרכי פתרון.

זה מצער אותי מאוד, והייתי שמח אם היה לכן מקומות יותר טובים לקנות בגדים יהודיים נורמליים

אנחנו בסה"כ רוצות לקום בבוקר ושיהיה לנו מבחר.עד עצם היום הזה
מחאות לא מתאימות לי, היו גם מחאות וזה לא ממש סייע.
אם לא מפריע לך להסתכל תחפש מעצבות שנחשבות דתיות ותראה שהבגדים לא בהכרח עומדים בהלכה המקלה ביותר.
ב"ה היום יש יותר מבחר מבעבר ובכל זאת אני מחכה כל שנה לטיסה לחו"ל כדי להתחדש בבגדים נורמלי.
זה לא שפוי.
לא אמרתי מחאות, אמרתי להקים גוף מתחרה. מחאות זה לילדיםהדוכס מירוסלב

קואופרטיב יכול להיות עמותה שתקדם את זה, גוף צרכני, עסק.

ללחוץ על העסקים האלה במקום שכואב להם.

הם גם ככה מוכרים בגדים לא צנועים, חופשי אפשר להתלכלך עליהם בצורה קצת יותר "גורילאית".

לא הבנתי את התגובהעד עצם היום הזה
אבל לי אין ידע ויכולת אולי גם לא מספיק רצון.
אז לפחות תדברו על זה ביניכן, זה יגיע לאוזניים הנכונות בסוףהדוכס מירוסלב

תשאירו את זה בשיח החברתי של הציבור שלנו... זה כבר יעשה גלים

זה מה שאנחנו עושות לפני בזמן ואחרי כל מסע קניות.עד עצם היום הזה
כן, אצל בנות זה ממש מסע!!!
אני מתלבטת אם אתה תמים או באמת לא מכיר אבל יש מעצבות דתיות שמעדיפות לגרוף עוד פלח שוק מאשר להיות עם מחויבות להלכה.
האוזניים הם ההורים שמשלמים או התופרת שמרוויחה מכל העניין.
ב"ה אנחנו נסתדר (באמת תודה) סתם שתדע שזה לא כזה קל והיחס של בנים משגע שזה מגיע לצניעות.
איך זה הגיע ליחס של בנים לצניעות?הדוכס מירוסלב

אני בצד שלכן בעניין הזה.

 

וכן אני תמים, מבחירה, ובכוונה. כי אני מאמין שמחשבה שאמונה יוצרת מציאות. ועם תפילות בע"ה זה ישתנה (וכן, יצא לי להתפלל על זה לא מעט)

קראתי שוב את כל התגובות כאן.עד עצם היום הזה
אני עם @שלולית, לא ידעתי לומר את המילים האלו אבל זה לא בקטע של צניעות ממש יותר בקטע של אני יודע שזה אפשרי, שזה קל לקנות בגדים כי יש לבנות את אותו מבחר כמו לבנים שזה לא ממש נכון.
תדברו עם בעלי החנויות שיזמינו מהיבואן, תקימו עמותה, אל תקנו מחנויות ש... תפרנסו מעצבות עם שליחות.
מה כבר ביקשנו?????????
רק למצוא חולצות חצאיות ושמלות בלי להשתגע בדרך.

אתה כתב שניסית להזיז דברים בנושא ולא הכי הלך זה מציאות שבנות מתמודדות איתה.
אני כבת שיוצאת למסע קניות לא באה לנסות לחנך או להתחנן שיזמינו.

אין מה לעשות, אנחנו לא נוותר לעצמנו אבל בדרך אנחנו סובלות הרבה.
והכתיבה כאן הרגישה כאילו זה בקטנה ושנפסיק להתבכיין. בגלל זה כתבתי שתעשו מגבית בצחוק כמובן.

אני יודעת שזו לא כוונתך ובאמת תודה שאתה מתפלל ומאמין. אולי זה נותן לנו את הכוח לצאת לעוד סיבוב.
קשה לי להגיב לתגובה הזאתהדוכס מירוסלב

לא חושב שזה פוטר אתכן מאחריות, כל הסיבות הנ"ל. נכון שזה קשה, אבל צריך לעשות! מי יעשה? גברים? למה שזה יטריד אותם? לחילונים יש אינטרס הפוך ולדתיים יש נעבעכיות בכל מה שקשור לנשים ופחד-על מכל מה שקשור לצניעות.

לגבי... אני לא הסגן של הקב"ה, אין לי יותר מדי כח להשפיע. אבל אתן הרבה, ובלי עין הרע צדיקות, תעשו מהלך.

אל תשווי את מה שאני ניסיתי לעשות, שזה קצת לעודד ולהכווין יוצרות למה שאתן, בתור ציבור שיכול להתארגן ולהתאחד יכולות לעשות.

אני מבין את הקושי הרגשי שלכן עם זה, אבל קומו ועשו מעשה!

כמו שהנשים במצרים הצילו את עם ישראל ע"י מעשים למרות שהיה קשה והגברים התייאשו ככה הן עתידות להציל בקרוב בע"ה.

 

למה שלא תנסו להניע מהלך בנות הפורום כאן? תתארגנו בקבוצות ודברו עם חנויות מסויימות שייבאו לכם בתמורה לקהל לקוחות קבוע. ולאט לאט תפיצו את הבשורה

היחס והטון מפריעים לי.Pumpin blood

היו פה דעות שונות בינך לבין בנות שהגיבו, ואתה מתעקש שאתה מבין יותר וזה צורם לי. זה לא כי אתה גבר, זה הטון שלך, של "אני מבין ויודע הכל" ויש בו מעט זלזול, בעיניי.

מה שניסיתי להגיד זה שלא חידשת הרבה, אנחנו מודעות לעניין ומבינות בדיוק כמוך (אם לא יותר), אבל בדיון מול חסדי הים, או מול בנות שטוענות אחרת ממך, להכריז ולהתעקש שאתה מבין יותר, יודע יותר, מבן אחר או מבנות שמצויות בעניין, זה התעקשות שקצת צורמת לי.

 

אולי זה הפריע רק לי, אולי זה עניין של איך אני הגבתי לזה ואם כן אני חוזרת בי.

אבל אם זו ההרגשה שעלתה אצלי בתגובה הראשונה, והתעצמה מתגובה לתגובה,, וניסיתי לדון לכף זכות, וניסיתי להתעלם, וזה חזר שוב ושוב עד כדי שהרגשתי מחויבות להגיד, אולי זה לא לגמרי משהו שבעייתי *רק* ביחס שלי.

 

 

 

לא יודע אם כתבתי תקיף, נראה לי שלא. נראה לי שהבינו אותי נכוןהדוכס מירוסלב

בכל אופן, תחשבו על ההשלכות של מה שאתם קובעים.

יש פה בחורה, שלא נמצאת כאן להגן על עצמה, ושניה לפני ראש השנה כולם פה דנים אותה לכף חובה ומחייבים אותה בגזל כשהמציאות לא ברורה בכלל...

אוקיי, אז כנראה שזו רק ההרגשה שלי.Pumpin blood

שים לב שכתבתי שלא בקיאה בהלכות גזל, ולכן לא דנתי אותה לכף חובה או חייבתי בגזל, רק ציינתי שלא כל כך פשוט שהפותחת לא הפסידה.

אני חושבת שכדאי שנעצור פה.

כתיבה וחתימה טובה ולילה טוב

חתימה טובה!הדוכס מירוסלב

אם חס וחלילה חס ושלום הפותחת לא תפוצה, נוכל לדון באיך להציל את הגזילה בשבילה.

אני מאמין (מקווה ) שהמוכרת תעשה את הדבר הנכון ויש לה סיבות טובות למה שהיא עשתה...

אבל, אבל...א-לדהיד
זה באמת לא נכון בהרבה מקרים!
יש מצב שאם אלה חנויות פרטיות על הרחוב (כמו על יפו או בפ"ת), שבהן מחזיקים הרבה סטוקים גנריים מסין, יהיה אפשר לקנות פריטים דומים ואפילו זהים

אבל בין חנויות של מותגים בקניון יש שוני עצום בין הבגדים והדגמים (ברשתות גדולות כמו זארה וh&m הקולקציה אפילו מתחלפת משבוע לשבוע), וכמו שנאמר כבר- למצוא את אותו בגד בהפרש של כמה ימים (בעיקר בסוף עונה), בצבע ובמידה הנכונים, זה כמעט בלתי אפשרי. כן, גם אם מבררים בסניפים אחרים.
חחח יודעת מה? את צודקת. היא גזלנית בת גזלנית והיא תגזר בספרהדוכס מירוסלב

רשעים בר"ה ולא תסיים את השנה הזאת...

עכשיו הובהרו ההשלכות שמונעות אותי מהדקדוקים לכיוון שלכן?

חברייס, הבחורה פה תלויה בכף זכות שלכן כדי לעשות תשובה!

 

הבעש"ט אומר שכשלא דנים אדם לכף זכות גם מקשים עליו את התשובה - צעירים מעל עשרים

 

אני מבין שזאת מציאות מאוד מאוד מעצבנת, וסביר להניח שאם הייתי עובר את זה הייתי מגיב ככה גם. אבל תחשבו על ההשלכות בבקשה...

לא אמרתי שהיא צדיקה, לא אמרתי שהיא בסדר, רק אמרתי שמבחינה הלכתית לא בטוח שיש פה את העניין הנ"ל.

 

תחשבו מה היה קורה אם זה היה קורה לכן, בטעות (ואולי לא לגמרי) וכל העולם היה דן אתכן לכף חובה ואז היה נגזר עליכן ח"ו דבר רע לכל השנה.

לא כתבתי את השורש ג.ז.ל. אפילו פעם אחת א-לדהיד
רק מחיתי קלות על הההנחה שיהיה כל כך קל למצוא את אותם בגדים שוב.
גם אם זה לא גזל, זה מעשה טפשי אם דנים לכף זכות, וממש לא יפה אם דנים לכף חובה.
אנחנו בנצלו"ש של חסדי הים, כל הדיון פה מסתכם בגזל הדוכס מירוסלב

נראה לי שהפורמט פה לא ברור לכולם. יש מצב?! (או שאני סתם זקן אינטרנט ואף אחד לא מתייחס לפורמטים כבר).

 

על מעשה טיפשי יותר קל לחזור בתשובה, שיהיה מעשה טיפשי!

אגב בכף זכות שדנתי אותה לו היה גם מקום להגיד שזה לא מעשה טיפשי

כמה הודעות מעל אתם מדברים על מחאה נגד רשתות לא צנועותא-לדהיד
היה נראה לי שהשרשור כבר קיבל כיוון לגמרי שונה.

ונצל"שים היו פה לפני ולפניך
אבל הגבת למה שכתבתי לחסדי היםהדוכס מירוסלב

למה זלזול? כי קראתי לעצמי זקן?

מנסה להעביר נושאע מאחרונה
|מנסה להעביר נושא|
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
החייםooאחרונה

בנויים

מתנועות

תהליכים

בחירות

אינטרקציות


סוערים יותר או פחות

תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים

הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים 

חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרום
אני מבין שזו הפעם האחרונה שאת משתמשת באינטרנט, חשמל או כפתורים בבגדים.
כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון

"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.

עיין שם והטה ליבך למוזיקה.

עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznik

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

זה היה שייך למאה העשרים, לא למאה העשרים ואחתאריק מהדרום
לפני 3-4 עשורים האקדמיה היתה בעלת הבית על המידע בכל דבר, אחר כך הומצא האינטרנט וגוגל, מאוחר יותר גם הבינה המלאכותית, נשארנו עם אינפלציית תארים ואף אחד לא מבין מדוע.

כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות  ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.


אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.


מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.


ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.


בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
הכל עובר אבל הזמן לא חוזרלאחדשהאחרונה

לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.

לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.

אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.

ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
מניית טסלה עשתה יותרנפשי תערוג

אנבידיה הרבה יותר

מאיפה הנתונים?פשוט אני..

בשנת 2010 לצורך העניין, ביטקוין אחד היה שווה פחות מחצי דולר. אפילו פחות ב40 סנט.


היום, עם שווי של 64 אלף דולר, הוא גדל פי 160,000

זה כמובן תלוי באיזה יום מדויק בשנה אתה מסתכל, אבל זה הסדר גודל.


מניית טסלה הייתה שווה אז כ-1.3 דולר, היום 400 דולר, כלומר בערך פי 300.


160,000 זה הרבה יותר מ-300. זה 533 פעמים 300.


כלומר אם היית משקיע חצי מהכסף בביטקוין וחצי בטסלה, החצי של הביטקוין היה שווה היום פי 533 לעומת החצי של הטסלה, שכבר מזמן לא היה שווה חצי מההשקעה אלא שברירי אחוזים מההשקעה שלך מרוב שהביטקוין גדל בטירוף. 

כוונתי מיום פריצת המטבע לתודעהנפשי תערוג

את טסלה הכירו כבר בשנת 2010, כנ"ל את אנבדיה

אתה הכרת את ביטקוין בשנת 2010? 

אני אישית לא, לכן בכלל לא היה לי התלבטות האם להשקיע בו או לא

אבל זו לא הייתה כוונתי...פשוט אני..אחרונה
וגם אחרי שהוא פרץ לתודעה, הוא עלה הרבה יותר מטסלה...

לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויק
חושבת שהייתי רוצה לשאול כל מיני שאלות על תנ"ךנחלת

להיכנס עמוק, לרבדים הנוגעים בחיים. בכללי וגם של היום.

מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמני

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

...אילת השחר

הכתיבה שלי נבעה ממקום אחר, ולא ממקום שמבקש לתת עצה או פתרון מעשי. אם הייתי רוצה להשיא עצה הייתי עושה את זה באופן מכוון ומדוייק לשואל, ובמרחב שמאפשר לו להרגיש בנח לשתף באמת מה שיושב על הלב ולא בפורום ציבורי.


הכתיבה שלי באה לעורר אותנו להיות יותר ברגישות ותשומת לב שכשפוגשים אדם שזועק אני צריך מישהו אנושי שיהיה בנוכחות, לחפש את הדרך איך להיות עבורו באופן שייטיב איתו באמת, כמו שהוא צריך.

לא כמו שאנחנו חושבים שהוא צריך להתמודד בלעדינו.


ובמחילה מראש, אני לא אכנס לניתוחים לגבי כל העניינים שהבאת, למרות שיש לי מה לומר, מהסיבה הפשוטה שזה לא העניין שלי כרגע.


העניין שלי הוא לומר שמעבר לכל הניתוחים והכלים הנפלאים שיכולים להיות בעולם לתמיכה אישית ופנימית במצבים שונים, והם אכן יכולים להיות משמעותיים ותומכים, בנקודת היסוד יש לכולנו לב ורגש וצורך אנושי... ושנזכור את זה.


ברור ששני צדדים למטבע,חתול זמניאחרונה

כחתול זמני אני מציג צד מסוים

יש שני צדדים לזהמשה

צד אחד זה שאנחנו צריכים להיות מדוייקים. ולא "תלויים" בצד השני. שיש לנו ביטחון עצמי ועמידה בעולם.

והצד השני - אדם באמת נולד רוצה וצריך את החברה שלו, וההתפתחות הרגשית שלנו היא דרך מערכות יחסים. ופה כתבת את זה מאוד מאוד יפה וטוב בהרבה ממני.

 

והאמת היא שאנחנו מטיילים בין שניהם. מצד אחד לרצות בת זוג, מצד שני לא להיות תלוי בה ולא להתרסק רגשית אם היא מרגישה רע.

מצד אחד לרצות חברים, מצד שני להציב להם גבול כשהם נהיים מנצלים ולדעת להרגיש ולנווט מה טוב לי ומה לא.

מצד אחד להיות "ילד טוב" להורים. ומצד שני לא לאבד את עצמי בריצוי שלהם. להציב להם גבולות ולזכור שכיבוד אב זה משל אב.

ואחרי שכתבתי שיש שני צדדיםמשה

@אילת השחר  התגובה שלך פה הייתה מטורפת בדיוק שלה. אני תמיד אכתוב שיש שני צדדים בגלל שבאמת יש שני צדדים ובגלל הרקע שלי שחייב לשים דגש על הצד המנוגד. אבל לפני כן - וואו.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך