על אברכים והריסת הכלכלהאריק מהדרום
בעיקרון רציתי לא לכתוב כאן כלל מראש חודש אלול ועד יום כיפור אבל אני בכל זאת אעשה גיחה קלה כי כבר נמאס מהחרא הזה כבר.

למה באים בטענות לכך שהאברכים מנצלים את המדינה?
יש למישהו בעיה עם זה שבהרבה מאוד משפחות יש רק מפרנס אחד, למה אף אחד לא בא בטענות?
יש למישהו בעיה עם משפחה שיש מפרנס אחד ואחד סטודנט נצחי?
יש למישהו בעיה עם הרבה משפחות שאף אחד לא מפרנס ושני ההורים חיים על קצבאות, עזרה מההורים, ביטוח לאומי?
יש למישהו בעיה עם אנשים שמקבלים מילגות מהמדינה ללימודים מיותרים ביחב"ל ומדעי הרוח? תורה זה לפחות שימושי, יש הרבה מאוד מקצועות קודש.
יש למישהו בעיה עם אנשים שדורשים החזרי מס או דרישת קצבאות נכות? סליחה מה זה אשמת המדינה שהתגרשת עם 7 ילדים או שנולד לך ילד נכה?
מישהו בא בטענות למה מדעי החברה הם התארים הכי נפוצים בישראל ולא הנדסה ומדמ"ח? איזה מין עם של פרזיטים?
מישהו יכול לבוא בטענות לאנשים שעובדים רק חצי משרה או רבע משרה שהם הורסים את הכלכלה?

קיצר, אם למישהו יכולה להיות בעיה עם זה שיש שבעים אלף אברכים זה כנראה רק שבעים אלף האברכיות, ואם להן אין בעיה עם בעליהן ואדרבה הן מעדיפות את זה ככה אז כל שאר הטוקבקיסטים בשקל שיפסיקו לנופף בכתבות אנטישמיות על הקשקושים האלה ושימצאו עבודה על חשבון זמן הטוקבק.
לרוב האברכים יעשה להם טוב, אם הם יעבדו חלק מהיום,חסדי הים
בלי קשר לכלכלה הכללית.
לדעתי מדובר בטעותשירוש16
מבחינה כלכלית.
פשוט בימינו קשה עד בלתי אפשרי לכלכל משפחה עם 5/6/7+ ילדים עם קצבת כולל ומשרת אם שהרבה פעמים לא עולה על 6 לחודש.
אבל...
זו רק דעתי מבחינת חישוב כלכלי נכון בלי קשר לאנשים בפועל.

מי שמחליט לחיות בצורה הזאת זו זכותו המלאה. ואם טוב לו כך - אשריו.
אבל הטעות הזו היא בעיה שלהם בלבד+mp8
כמו שאני חושבת על הרבה אחרים שחיים בטעות- ואין לי זכות להתערב בחייהם...
בידיוקשירוש16
^^^בוז
קצת יותר מידי פלפל. נחנקתי
תוריד מהם את המלגת אברכים+כוס ברוח
תדרוש מהאברכים שכר לימוד אוניברסיטאי...
ואז נהיה פיטים.
שנה טובה ומתוקה
מה שהיא אמרהנורופן.
א. האברך, לפני היותו אברך היה בחוראניוהוא
וכבחור הוא שילם כמה שנים טובות לישיבה.

ב.עצם הטענה מצחיקה,
האברך שלומד תורה - לא לומד לעצמו, הוא מחזיק את כל עמ'י, כשאת לומדת מקצוע (גם מדעי הרוח באוני') זה לעצמך בלבד.
)אתה מבין שאת הכסף שהוא שילם לישיבהפסידונית
המדינה לא קיבלה.
לא מתערבת בויכוח העקרוני. סתם הציק לי בעין.)
שכר אוניברסיטה זה למדינה?אניוהוא
צודק. קיבלתי.פסידונית

ובכל זאת, המדינה מרוויחה מפריחת האוניברסיטה באופן עקיף - שיתופי פעולה אקדמיים בין מדינות, פיתוחים טכנולוגיים וכו'.

"המדינה מרוויחה" זה בעיני המסתכל.*צועד*
שווה ערך לרווח שלה מתורה


(ובאמת - בתורה רווח גדול לאין שיעור)
המדינה לא מרוויחה כלום מתארים חסרי משמעותהדוכס מירוסלב

ובטח שלא מרוויחה מכאלה שלמדו ולא עוסקים במקצוע שלהם.

המדינה מרוויחה מלימוד תורה, וכל עם ישראל באשר הוא מרוויח מלימוד תורה.

 

כמה זלזול מ"דוסים" בלומדי תורה. זה לא יאמן!

עוד שניה אלול וזאת אהבת התורה שלכם?

סתם נקודה:פסידונית

דיונים זה דבר נהדר

מה שפחות נהדר אלו דיונים שמתדרדרים להטחת עלבונות.

ואם כבר מדברים על אלול זאת נקודה שחשוב לעבוד עליה.

מה עלבונות? להגיד לאנשים בפנים שהם מזלזלים בלומדי תורה?הדוכס מירוסלב

לא כל דבר הוא עלבון, ולא על כל דבר צריך לעשות תשובה.

אני חושב שלהציג לכם את האמת מאחורי הדברים שאתם כותבים פה (בצורה הרבה יותר בוטה) זה אחלה לגמרי. למרות שיתכן שקשה לכם לקבל את הביקורת הזאת, אני לא רואה שום דבר פסול באיך שאמרתי אותה. עניין של עבודה עצמית...

 

דיונים זה לא דבר נהדר, לא בכל מקום ולא בכל זמן ולא בכל נושא. אני חושב שזה ברור לכולם פה, ולא צריך להביא דוגמאות קיצון כדי להמחיש.

דיונים "נגד" לימוד תורה הם נקודת קיצון מטורפת בעיניי

אז אתה חושב לא נכון, מה לעשותפסידונית

(שזה אמור להיות בסדר כי מדינה ליברלית וחופש הביטוי וזה. אבל לא באמת.)

אין לי מושג מה ההודעה הזאת אמורה להביעהדוכס מירוסלב

בכל אופן, מותר להביע ביקורת נגדית כשמישהו מדבר נגד התורה. אתם מזכירים קצת שמאלנים פה.

אומרים מה שבא לכם ואם מישהו מעז להגיד משהו נגד זה ישר "אויייי איך אתה מדבר??? אתה מעליייב"

ולא אכפת לי מ"חופש הביטוי" או לא. אצלי התורה קובעת, לא בג"צ...

זה העניין, גם לי לא אכפתפסידונית

זה ציטוט מאוד מאוד לא מדוייק של מה שאמרתי, ואגב לא נעלבתי. זה פשוט עניין שחוזר אצלך מידי פעם והופך את הדיון מולך ללא נעים בעליל.

 

הדיון הופך ללא נעים ברגע שאתם מורידים את הערך של לומדי התורההדוכס מירוסלב

וזה קורה סדרתית אצל כמה אנשים פה.

 

כואב שמעמידים לכם מראה מול הפנים? נו, מילא.

את מוזמנת להראות לי מה כתבתי שעובר על גדר ההלכה ונעשה תשובה. עד אז, נקווה שנלמד להתמודד בצורה יותר מכובדת מול התורה ולומדיה

חבר'ה. די. לא צריך לענות על כל דבר. תגובה גוררת תגובה. מותרגמני
לכל אחד מכם להיות הראשון/ה שעוצר/ת.



לאהדוכס מירוסלב

דווקא ננה-בננה

אתה מתכווןגמני
'לא דווקא' או

לא! דווקא!
?

(ע"ע 'הקומדי סטור')
לא שומעים הדוכס מירוסלב


תגביר ווליום. או אוזניות.גמני
ואז אקבל פה מסר והתקף לב הדוכס מירוסלב

שבת תיכף אין לי זמן להתקפי לב!

לא לא זה ווליום אחיד. בטח הקלטת וידאו על ווליום נמוך.גמני
כן אבל אני במחשב ויש עוד צליליםהדוכס מירוסלב


אוממ... יאללה תעשה השתדלות תיכנס דרך הטלפוןגמני
אז יאללה תעשה השתדלות ותשתיק את צלילי המערכת. לקח לי שניותגמני
ארוכות למצוא את זה
אין לי זמןןןןןןןןןןהדוכס מירוסלב

מזהה?

יא מבאסגמני
זה מה שכתבתי לעיל 'ע"ע הקומדי סטור'
חחחחח ניסיתי, לא צלחהדוכס מירוסלב


נסה פה. מקווה שלא הלך המומנטום.גמני
חחחחחחחח הבנתיהדוכס מירוסלב


אני לא עומדת לפצוח במערכת הוכחות והפרכותפסידונית

א. כי לא משעמם לי בכלל, בטח לא ביום שישי

ב. כי אין לי עניין להוכיח שאני צודקת. הערתי הערה, (רק בגלל שזו תופעה חוזרת. אחרת לא הייתי.) ואתה מוזמן לקבל או להתעלם. זה הכל.

ב. קראת לפני ששלחת? כי זה מתאים לך לפני הדוכס מירוסלב


לא הצלחתי להבין פסידונית


אני לא רואה את זה כזלזול בלומדי תורהמשה

אני חושב שלגיטימי לדרוש ניתוק של אנשים מעטיני התקציב גם בלי לזלזל בהם ברמה האישית.

לסבסוד של לומדי תורה (כמו כל סבסוד של מוצר חיובי בצורה כושלת) יש השלכות שליליות לא זניחות בכלל.

אפשר לדייק - זה לא זלזול בלומדים בעיני, אלא בתורה עצמההדוכס מירוסלב

אני לא חושב שלגיטימי לדרוש את זה כי התורה חייבה את זה לכל הפחות לשבט לוי וכאלה שרוצים להצטרף להסדר שלהם.

אני לא רואה השלכות שליליות איפה שאני נמצא, לא אצל הדת"ל ולא אצל החרדים הספרדים

אני לא חושב שלומדי התורה חסינים מ"מלכודת הרווחה"משה

שמסבסדת שווה בשווה לומד תורה כושל עם גאון הדור הבא.

 

 

וגם רשע עוכר ישראל ומחבל מורשע שרצח יהודים...?הדוכס מירוסלב

מה לכם להלין על לומדי התורה?

לוואי והכושלים יהנו ולא הבימה ומחבלים עושי תארים בכלא.

מה הקשר? ברור שצריך להוציא להורג ולא לממןמשה
אז בוא נפתור את הבעיות האלה ואז נדון בעניין המצטרפים לשבטהדוכס מירוסלב

לוי

יש סדרי עדיפויתמשה
'מדעי הרוח' עולים פי 4-5 מהישיבות
בזבוזי משרד החינוך כוצו
משרד התרבות (מליארד שקל)
תקציב הישיבות (מליארד שקל)
תקציב תאגיד 'כאן' (0.7 מליארד)


וכו'
^^^^^^^^^^^^כוס ברוח
למה לדרוש שכ"ל אוניברסיטאי?פוזמק מהוה
את משלמת על התואר בגלל שההוצאות ועלויות שכר
של מוסד אקדמי גבוהות בלי פרופורציה ביחס
למוסד ישיבתי

את לא לומדת או משלמת בגלל ציונות.
אלא כדי לרכוש מקצוע או ידע.

בפועל מדברים היום על אינפלציה של תארים בישראל.
אם המצב היה הפוך אולי היה אפשר לשקול עוד יותר
סבסוד של התואר ע"ח משלם המיסים מהמצב הקיים
(שבו סטודנט עדיין עולה למדינה הרבה יותר מאברך)
המדינה מתקצבת את ההשכלה גבוהה הרבה הרבה יותר מאשר את הישיבותברגוע


גישת ה"בואו נסבול ביחד".לך דומיה תהילה
שכר לימוד אוניברסיטאי על מה?
שאתה יושב כל היום עם עצמך (ולפעמים יש שיעור)?
או כדי ליצור מראית עין של שיוויון?

זה שוד!

מה גם שסטודנט זוכה לתואר בסיום הלימודים, ואברך במקרה הטוב מצליח לשלב את שניהם.

זו לא שאיפה לצדק, זו סתם נקמנות.
פףףףף! סטודנט מקבל פי בערך 5 מאברךהדוכס מירוסלב

רק שהכסף מגיע לכיסים של המרצים ומעלה.

התקציב שאברך מקבל הוא בערך 500 שקל, כל השאר זה מתרומות של הציבור.

סטודנט קיבל, לפני בערך 7 שנים, 3000 שקל תקציב.

עם חלק אני מסכיםקוד אבל פתוח
לדוגמה כל המקצועות הרוח, זהים מבחינתי לאברכות, לא מאמין בדרך של ללמוד תורה ע"י כפיית הציבור לשלם, ולא מכיר מקור אחד שמתיר (וגם יש, כנראה שאני לא הולך לפי אותו פוסק).

אבל מצד שני, כל הקצבאות (זקנה, נכות וכו') נועדו לעזור לחלשים, ואני מאמין שמישהו צריך לעזור להם (יכול להיות שהדרך לעזור להם היא לא דרך המדינה אבל זה כבר דיון אחר), ולכן הגיוני שהם יקבלו מה שהם צריכים, כי הם לא יכולים להשיג את זה לבד. בניגוד לאברכים שפשוט בחרו בדרך הזו.

מה שכן, מדובר על סכומים מאוד נמוכים ביחס לתקציב הממשלתי ויש ביזבוזים הרבה יותר גבוהים...
מקצוע רוח זהה לאברכות? הדוכס מירוסלב


זה תלוי בנקודת מבטקוד אבל פתוח
לימוד תורה לכשעצמו, ברור שהוא חשוב, והרבה יותר ממקצועות הרוח.
השאלה היא אם המדינה צריכה לממן את זה או לא, ובזה השתשובה זהה, היא לא צריכה לממן כלום.

בשביל לימוד תורה יש הסכם יששכר וזבולון, יש תרומות, זה לא צריך להגיע לדעתי מהמדינה בכפייה (לא ידוע לי על שום היתר לכפות על תרומה ללומדי תורה, כן קיים 'כופין על הצדקה', אבל צדקה זה לא לימוד תורה)
אם מיסים לא היו חובה, ניחאהדוכס מירוסלב

אבל מיסים הם חובה בכל מדינה נורמלית.

אתה לא מצפה שכל החינוך יהפוך לפרטי וכו' נכון?

אני כן חושב שצריך להפריט את החינוךקוד אבל פתוח
(אומנם זה לא ריאלי, אבל אני דן ברמה העקרונית...)
אבל כן עם מימון ממשלתי, אבל הסיבה היא כדי ליצור שיוון הזדמנויות, ולמנוע פערים... מה שלא רלוונטי לימוד תורה.

ולא הבנתי את הכותרת, אם מיסים לא היו חובה, ברור שאין פה כפייה, ברגע שזה חובה זה לגמרי כפייה
אתה זוכר מי קבע לימוד ציבורי בבתי ספר?הדוכס מירוסלב

לא חושב שאתה יכול לעקור תקנה של חז"ל.

 

התכוונתי שמיסים הם חובה גם בלי קשר לחוק, גם בממלכה עם משיח בן דוד יש מיסים.

אפשר מקור בבקשה?קוד אבל פתוח
כדי שאדע להתייחס בהתאם. אני לא אומר שזה לא קיים מה שאמרת. פשוט כדי להבין איך זה רלוונטי כאן, אני צריך לראות את התקנה את ההקשר שהיא נאמרה, את דעת הפוסקים וכו'.

מסכים שמיסים הם חובה, השאלה היא איזה מיסים לגיטימיים ואיזה לא
תקנת יהושע בן גמלא לייסוד בתי ספרהדוכס מירוסלב

ד – תקנת יהושע בן גמלא לייסוד בתי ספר | פניני הלכה

 

לגבי המיסים, זה כל מה שהמלך מחליט. כיום יש דינא דמלכותא ושאר טעמים (גזל לחלק מהדעות, תקנות ציבור וכאלה)

אהמ. זה מדבר על חינוךקוד אבל פתוח
לא על לימוד תורה הכוללים וישיבות גבוהות (לגבי קטנות אני לא אומר כלום. כי זה מעל גיל בר מצווה מצד אחד, מצד שני כיום זה עדיין גיל שמחנכים בו).
זה מדבר אך ורק על לימוד תורה. איך הבנת אחרת?? כל היסוד לזההדוכס מירוסלב

הוא חובת לימוד התורה.

מקצועות ושאר ירקות היו לומדים עצמאית, מי שרצה.

 

ישיבות למבוגרים תמיד היו, לפני ואחרי, לא היה צריך לתקן אותן

השאלה היא לא אם צריך ישיבות למבוגריםקוד אבל פתוח
כי ברור שצריך.
השאלה היא מי מממן אותן? האם זה חובה על הציבור דרך מיסים? האם כל יהודי חייב בלימוד תורה, ומי שרוצה דרך הסכם יששכר וזבולון? או שזה בכלל לא חובה שיהיה אנשים שכל היום לומדים...
שם חוזרים לדיון שהיה פה פעם. עם ישראל מחוייב לפרנס את שבטהדוכס מירוסלב

לוי מדאורייתא, זה כתוב באינספור מקומות. על זה כולם מסכימים.

הרמב"ם מביא שאנשים יכולים להצטרף לשבט לוי בעניין התורני, ומכאן רבתה המריבה על מה בדיוק הרמב"ם אמר (וי"א שהוא בכלל לא אמר, רק כתב דברי אגדה).

אבל אין צורך לפתוח את הדיון הזה שוב...

אבל זה הדיוןקוד אבל פתוח
מעניין העניין עם שבט לוי, ומעניינים מאוד דבריו של הרמבם אלמד את זה בהזדמנות
מז"א מעניין העניין עם שבט לוי? זה לא חידוש, התורה מלאה בזההדוכס מירוסלב

היא מקדימה את שבט לוי לגר ליתום ולאלמנה בכמה וכמה מקומות.

למשל במתנות מעשרות, וצדקה (לוי קודם במעשר עני לעני בא"י).

למשל בחיוב לשמח את מי שלא מבני ביתך.

למשל בלדאוג שלא יחסר להם כלום ולהזהר בכבודם.

 

זה מה שאני זוכר מהמותן

זה שעם ישראל מממן את שבט לוי כןקוד אבל פתוח
העניין התורני לא ידעתי...
בסוף הלכות שמיטה ויובל, חפש בה בפורום היו על זה דיוניםהדוכס מירוסלב


שכחת לציין סקטור מסויםמושיקו

אלו שמתגרשים בכוונה וחיים כזוג בשביל הקיצבה של חד הורית

או שלכתחילה לא מתחתנים+mp8
זה לא רק הקיצבה, יש להם עוד הרבה הטבותצריך עיון
איזה עוד הטבות יש להם?אישה ואמא

חוץ מזה שגם את המלגה הם לא תמיד מקבלים/ לא מקבלים במלואה/ לא מקבלים בזמן

הגבתי למושיקוצריך עיון
התכוונתי לאלה שמתגרשים בשביל זכויות, לא לאברכים
אה, אוקי. סליחה.אישה ואמא


למה להתרגש מאנשים כ"כ טיפשיםפוזמק מהוה
אני לא מצליח להבין את ההשוואה בין לימוד תורה לבין האוניברסיטמאיר.
לא קרה זה אל זה. יש ערך בלימוד תורה וזה צודק שאדם צריך ללמוד תורה בחייו. מעכשיו הדיון מיותר.

אנחנו מנסים לתת ערך ללימוד תורה רק כשזה אל מול האוניברסיטה. זה חשיבה מעוותת. צריך ללמוד אז לומדים
אניוהוא
מסכים
למרות שאתה מהגוש...
מסכים עם דבריך, ואני חושב שאתה צודק במיוחד בסוףהדוכס מירוסלב

יש מספיק מקורות לבדוק את הנתונים. החרדים ברובם עובדים היום (גם הגברים).

ורוב האברכים הספרדים עובדים (לפחות 90% מאלה שאני מכיר ואני מכיר לא מעט).

 

אתה צודק, זאת אנטישמיות לשמה, מהולה בשנאת תורה עלובה.

(תביע את דעתך, אבל אל תקרא לאחרים אנטישמים.ענבל
בס"ד

זה לא נעים לא להם ולא לנו.
תודה מראש )
ציטטתי. לא קראתי לאף אחד כלום, אל תגיבי מגמתית עם משקעים.הדוכס מירוסלב

אם יש לך בעיה עם הביטוי, פני לפותח השרשור...

גם אל הפותח אני פונה. בקשר לעוד כמה ביטויים בהודעתו.ענבל
נראה לי שהגבת אלי וכתבת בלשון יחידהדוכס מירוסלב

לא רואה איפה הפניה אליו.

 

אני מסכים איתו לגמרי, בחירת המושגים הייתה שלו. אין צורך לפנות אלי

לא שמתי לב לזה עד שהפנית את תשומת ליבי.ענבל
בס"ד

לאחר שהפנית בוודאי שאני מפנה את זה גם אליו.

@אריק מהדרום
ההודעה נכתבה בכוונה בבוטותאריק מהדרום
שקלתי להשתמש בביטויים בוטים יותר אבל החלטתי שלא.
הנחתי שזה בכוונה. אבל זה לא נעים לאף אחד מהצדדים.ענבל
לא אמור להיות נעים.אריק מהדרום
הבעיה היא החוק וביטוח לאומי הארור.משה

מה שהופך את הבחירות הלגיטימיות של האברך או את הריונה של הרווקה או ילדיה של הגרושה לבעיה כספית שאני צריך לשלם עליה.

 

התקשורת שונאת את החרדים דרך התקציבים האלה. יש בזה צדק, אבל זה עלוב ממש אם מחשיבים את עלותו של תאגיד השידור הציבורי או רשות השידור בעבר שעלתה כמו כל הישיבות החרדיות ביחד.

 

 

וגם

גם באוניברסיטה קיימות כל התופעות השליליות  שיש בסביבה האברכית. בני אדם הם, ובכן, בני אדם.

 

ומעבר לזה - מי שלומד היום מדעי הרוח והחברה (או ההבל של "מדעי המגדר") גוזר על עצמו ועלינו עוני, זה בזבוז כסף עצום גרוע לא פחות מאשר לממן בטלנים שרשומים כאברכים בישיבות.

שכל אחד יממן מה שהוא רוצה, ועזבו אותנו בשקט.
 

בשורה התחתונהאריק מהדרום
למעט קומץ של טייקונים כולנו שותים את המדינה, יש אין ספור דרכים לאכול חינם ותקצר היריעה מלמנות אותם, יכלה הזמן והמה אינם כלים.
אכן כךכוס ברוח
בא לי ליסוע לניו יורק וזהופוזמק מהוה


האם אתה...הדוכס מירוסלב

מרגל?

ההשוואה שלך לא נכונהג'ון
א. כל הדוגמאות שהבאת, מלבד זה שאין להם לגיטימציה ציבורית, ולכולם ברור שזה לא טוב (איפה יותר סביר שתמצא שני בני זוג שחיים על קצבה, בשכונת מצוקה או בשכונת יוקרה?), ההבדל המהותי הראשון הוא שהראשונים אינם קבוצה שעשו זאת על פי החלטה אידיאולוגית (האם לא שוקמו הריסות אירופה התורניות כבר?). אז כן, אם יש כאן קבוצה שבאופן מסודר וממוסד הולכת לכיוון מסוים הגיוני שעיקר הקצף יצא עליהם.
ב. לגבי היחס לכל מדעי הרוח והחברה, הרבה כלכלנים כותבים ומדברים על זה וגם יש ירידה ניכרת באחוז הסטודנטים לתארים אלה לעומת שנים עברו. מה גם שפתיחת המכללות להנדסה למינהן העלו את מספר הסטו' למקצועות ה''פרודוקטיבים''.
ג. אמרת שהמדינה ממנת מלגות למדעי הרוח. אוקיי, כמה? 70 אלף? לאיזה תואר? ראשון, דוקטורט?
ד. מעל הכל אני חושב שהדרישה הזאת מגיעה ממקום מוסרי, לא מתוך מחשבה ''אנטישמית'' אלא מתוך אינסטינקט שמצפה לראות חברת מופת (שבט לוי (ובגלל זה עוד יותר אין מקום לצפות ל''הבנה'' כמו הבדואים)) ובמקום זה, מה הוא רואה?
**
ולא אני לא אנטישמי וכן אני רואה ערך בלימוד התורה,
אני נגד תופעת האברכים.מישהי=)
לא בגלל העניין של המדינה.
כי את נגד תורה? הדוכס מירוסלב


יש תופעת אברכיםקוד אבל פתוח
ויש לימוד תורה.

לא כל הלומדי תורה אברכים, ולא כל האברכים לומדים תורה.
אני מכיר אולי יותר ממאה אברכים, מכל הציבוריםהדוכס מירוסלב

אף אחד מהם לא בטלן.

למרות שהם לא אשכנזים ברובם, ו90% מהם גם עובדים למחייתם (בערך חצי מהאשכנזים שאני מכיר מתפרנסים גם).

לא אמרתי שאין אברכים שלומדיםקוד אבל פתוח
נכון. מצד שני, אני אמרתי שאני לא מכיר אחד רמאי.הדוכס מירוסלבאחרונה

ואני מכיר המון

אתה מזה מצחיקמישהי=)
וואי תודההדוכס מירוסלב


חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.אחרונה

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך