זה קיים בכלל?למה אין אנונימי
(אני משתמש בהגדרות האלה למרות שזה מורכב, אין לי דרך אחרת)

יש דבר כזה בנות דוסיות (ממש, זה מתבטא גם בלבוש וגם בשאיפות) אבל גם 'ליברליות' (כאלה שלא מחפשות רק לענות אמן אחרי הבעל אלא רוצות להיות בנות-תורה [יש דבר כזה?] בעצמן וללמוד מעבר למה שהן צריכות ליום-יום)?
קיים. אל תתייאש! בהצלחה!!כי בשמחה תצאו.


איפה מחפשים??למה אין אנונימי
אממ אולי בוגרות מדרשותכוס ברוח

מגדל עוז

נשמת

?

אכןבעוז ובענווה
וגם לינדנבאום
וגם תכלס אל תתקבע לענד על מדרשותכוס ברוח

פשוט לכל מי שמסייע לך בחיפושים תגדיר את זה בתור אחד הדברים החשובים לך.

 

מדרשות. הרובע, אוריה, שבות רחל ועודכי בשמחה תצאו.

זה אם אתה רוצה בנות צדיקות וכו',

שרוצות להעמיק בתורה בזרם השמרני יותר.

 

רגע, מה זה ליברליות?

 

אם אתה מחפש כאלה שלומדות גמרא וכו',

יש בנשמת, ואולי גם במגדל עוז.

 

לא רוצה להכליל וכו',

הרבה פעמים פתיחות מגיעה על חשבון יראת שמיים,

אז תבדוק טוב על שני הדברים האלה.

הפיסקה האחרונה זו הבעיה שלילמה אין אנונימי
לא מפתיעכי בשמחה תצאו.

יש שם בנות כאלה.

לי הייתה קומונרית מדהימה בוגרת אחת המדרשות הנ"ל,

צדיקה ממש, אבל לגמרי פתוחה וליברלית.

רק אח"כ גיליתי שלא כל הבנות מאותו מוסד כמוה.

 

תחפש טוב, ותתפלל לה', לעת מצוא.

ברוך ה' קיים ועוד איך קיים! דרך אמונה בחרתי
ברוך ה' הצמאון לתורה הולך וגובר!
היום לפי דעתי רב הנשים בכלל ובפרט של הרבנים לומדות ומלמדות
אתה רוצה להתחתן עם אישה או עם גבר?משיח בן דוד


אישה, אבל כזאת שיהיה לי חיבור איתה גם בנושאים עמוקיםלמה אין אנונימי
אני רוצה לחיות חיים של עבודת ה' ומבחינתי עיקר עבודת ה' זה לימוד תורה, אם היא לא תתעסק בזה הדיבור בינינו יהיה פחות משמעותי
אחי, נראה לך שלכל הגדיילים היתה אשה שלמדה קצות...?כי בשמחה תצאו.


ברור שהיא למדה קצת בעצמהכלי לאור ה'

אבל לא בתוך בית המדרש.

 

לא קצת, קצות החושןכי בשמחה תצאו.


העולם השתנה, לטוב ולמוטבלמה אין אנונימי
כל הגדולים האלה גם התחתנו בשידוך בלי לחפש יותר מדי
סבבה, נדבר על הרבנים הליברליםכי בשמחה תצאו.

כמה מהנשים שלהן, כולל אלו שיודעות לקרוא דף גמרא,

יודעות דבר או שנים על לימוד בעיון?

נחדד: כמה יוכלו לתקן את הבעל לפני השיעור כללי...?

 

כבר אמר ת"ח שעוסק בלימוד תורה נשי שהמקסימום שהוא ראה הוא ברמה של אברך טוב,

והוא אמר את זה מבחינתו כמחמאה גמורה.

אתה נתפס לנקודה לא חשובהלמה אין אנונימי
אני לא מחפש חברותא אלא בת זוג עם שאיפות בעבודתו בה ובלימוד.
ובלי קשר, עולם לימוד התורה הנשי הוא די חדש ואני מאמין שתוך כמה עשורים יהיו יותר בנות ברמה יותר גבוהה מהיום
אז תחפש אחת שחשוב לה לימוד התורהכי בשמחה תצאו.

למה חשוב לך שיהיה לה ידע, מעבר להלכות שהיא חייבת בהן?

(אתה ממש לא הזוי, וגם אותי זה ישמח ברמה האישית,

רק תנסה להסביר לעצמך למה זה כ"כ מהותי עבורך)

כי זה החיים שלילמה אין אנונימי
ואני רוצה שהשותפה שלי לחיים תבין אותי באמת

נשמע לי אלמנטרי לחלוטין
היא לא תבין גם אם היא תלמד גמראכוס ברוח
כי הלימוד שלה ואיך שהיא תופסת אותו כנראה שונה.

היא תהיה קרובה יותר ללהבין לענד אם תסביר לה ותשתף אותה.
היא לא יכולה להיות שם. כי שם זה שלך.
היא זה מהות אחרת.

מהות של אישה זה להסתכל בפרטים של המציאות.
לא בחכמה התיאורטית העליונה של הגמרא.
יש בנות כאלהכלי לאור ה'

בכל מקום, בעיקר במדרשות

אבל תזכור שלימוד תורה לנשים שונה לגמרי מזה של גברים.

 

התקלה היא שמלכתחילה עבודת השם המובנת שלכםכוס ברוח
שונה.
מיסודה.
תרחיבי קצת?למה אין אנונימי
אולי אני טועה, אבל קשה לי לדמיין חיים עם מישהי שהיא לא שותפה איתי לעבודת ה'
אתה רווק, יקיריכי בשמחה תצאו.

שותפות נמדדת בהתמסרות שלה למשימה המשותפת,

בה אתה תעמול על התורה והיא תמלא את חלקה.

היא כן חייבת לתדלק מדי פעם בחשיבות של המשימה,

ולא פחות חשוב - לראות כמה המשימה הזו ממלאת אותך ומשמחת אותך.

מה כל זה קשור ללמדנות שלה?

אני נגעל מהשובניזם הזהלמה אין אנונימי
ברור לי שיש בנות שזה טוב להם ככה והכל סבבה, אבל אני לא יכול לחיות בתחושה שאני טוב ומוצלח והמטרה שלה זה רק לעזור לי

ואני יגיד עוד פעם שאני לא מחפש בהכרח את הרב עובדיה הבא אלא מישהי שנמצא בעולם הזה ותבין אותי
שוב, לא הבנתכי בשמחה תצאו.

ומצטער שהגעלתי אותך בזמן שמחתנו.

מבטיח לך שהתפקיד של אשתך יהיה הרבה יותר קשה משלך,

בין אם הן יידעו מה זה מנחת חינוך ובין אם לא.

מה שגדולי ישראל לא היו צריכים - כנראה לא נחוץ לך.

ושוב, יהיה לי הכי כיף בעולם ללמוד שאגת אריה עם רעייתי,

רק שזה ממש ממש לא לעיכובא מבחינתי.

 

רבי עקיבא איגר אמר על רעייתו שהם היו מדברים במילי דשמיא,

ולבי אומר לי שהיא לא הייתה מבינה מילה משו"ת רעק"א.

אתה מחפש שותפה, לא אחת שתבין את הלמדנות שלך.

 

בלי שום קשר, אשה יכולה ללמוד בעיון.

זו טכניקה שעם הרבה תרגול אפשר לקנות.

זו ממש לא הסוגיא.

👍חיהל'ה
אתה כותב ממש לעניין היום
תודהכי בשמחה תצאו.

יצא לך הכי פולני בארץ ('היום')

אויישחיהל'ה
עלו עלי!!
מה אעשה עכשיו?!
נכון בנים מחפשים שותפותדור =)
גם ככה לבנות אין מספיק מוח שכלי ורציונלי להבין קצות
👍👍חיהל'ה
עבר עריכה על ידי חיהל'ה בתאריך ט"ז בתשרי תשע"ח 01:28
גבר ואישה לא צריכים להיות זהים...

ולא, זה ממש לא שוביניזם..
זאת ראיה בריאה של חיים זוגיים..

@למה אין אנונימי אתה רוצה להתחתן עם אישה אבל באמת, תסלח לי, אתה רוצה להתחתן עם עצמך..
ככה זה נשמע..
טוב לך איפה שאתה, ואני מאד מעריכה את זה שהחיים שלך הם לימוד תורה, אבל
ואבל גדול,
אשתך יכולה להעריך אותך, וגם להיות שותפה חמישי פעם גם ללמוד איתך (אולי גם על בסיס קבוע) - אבל היא לעולם לא תהיה אתה!!
אשריך על השאיפה לחיים של עבודת ה'אורות הכתובה
אשריך שמבחינתך זה אומר בעיקר לימוד תורה
ובהבדל ניסוחי חשוב- לגיטימי שמבחינתך זה אומר בעיקר לימוד תורה
ואם וכשזה נמצא בשיח הזוגי זה מדהים. זה מוסיף ברמות אחרות

אבל, לעניות דעתי וידיעתי, זה לא מירב השיח הזוגי. לא בקשר בין איש ואשה.
תורה זה נפלא, זה חשוב, זה מגניב- אבל אצלך ואצל אשתך יהיו נושאים הרבה יותר בוערים להתעסק איתם
החל מחוויות יומיומיות ועולם רגשי, דרך אינסוף דברים טכניים הקשורים לחיים הפשוטים, לשטף החיים הב"ה שגרתי והיומיומי. Wake up call.
(ונ"ל לומר דכסא כבודו נמצא ליד שקית הפח המלאה שממתינה ללקיחתה בלי שהאשה תבקש, וייחודא קדישא עילאה עולה ומתנוצץ ופורס סוכת שלום מן המילים 'מאמי שלי תודה רבה על מה שהכנת! את כזאת מדהימה ונהדרת!' בכוונות הנכונות לאחת וליחידה בבחינת 'הושענא יחידה ליחדך', ומקום כבודו להעריצו שוכן בינות לסירים והבלאגן ביום השישי מחצות היום ואילך דאז הכלה מתקרבת לדוד והשטן בא לקטרג ולעורר אף, ריב ומדון, וההוא גברא דמעביר על מידותיו בשעות אלו מקיים בעצמו 'תולה ארץ על בלימה' דאמר רבי אילעא אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם פיו בשעת מריבה, ועל כגון דא נאמר 'טוב ארך אפיים מגיבור ומושל ברוחו מלוכד עיר' [ושמעתי מאחורי הפרגוד שפס' זה נדרש על השרשור על בנים שנפסלים כי לא שירתו בקרבי והדבר ידוע ליודעי ח"ן ודו"ק] והנכון בעיני דהן לימוד תורה והן כל ייחודיים עילאיים דכתבתי לעיל כולם כבר טמונים במאמר החכם מכל אדם 'בכל דרכיך דעהו והוא יישר אורחותיך', דהיא פרשה קטנה שכל גופי תורה תלויים בה ומה לנו מעבר לסיפור המאלף אודות הרבי מרימינוב שעין המעיין בו לא תשאר יבשה לאור העומק והגוועלד האין סופי הטמונים בו {וכל הנדרש הוא לכתוב בגוגל 'אם לא למעלה מזה' וימצא המחפש בנקל וללא קושי}.
והמעיין יעיין בבחינת תן לחכם ויחכם עוד, ישמע חכם ויוסיף לקח ויתקיים בו ילכו מחיל אל חיל יראה אלוקים בציון וצע"ג וכנ"ל בעלעל וכן נכון).

ויש, יש מליון כאלו. ב"ה, ואשריהן. הגיוני מאד שיהיה להן רקע חלקי או מלא של מדרשה, בעבר או בהווה.
ב"הצלווווחה (מבטא יידישאי כבד)
בטח שקייםשפרינצה
ספציפית בנות שלומדות גמרא?

אצל בנות לימוד תודה הוא אחר מאצל בנים (במטרה ובדרך)
אז מה זה לימוד תורה לנשים אצלך?למה אין אנונימי
לא מתחבר לשיעורי אמונה 'רוחניים' (מלעיל), ולימוד של פניני הלכה זה שטחי
אז באמת ספציפית בנות שלומדות גמרא יש פחותשפרינצה
אבל גם קיים.

באמת נשמת וכו' כמו שכתבו לך מקודם.

ועבודת ה' של נשים.. נושא רחב מאוד. קשה לפרט ככה בשלוף. לא מתבטא (דווקא) בלימוד גמרא (וזה שהרבה לא לומדות גמרא, זה לא בטעות. ואפילו אולי בכוונה...)
אני חושבתחיהל'ה
ויש לזה בסיס של דעה רחבה,
שיותר חשוב קודם שהבנות ילמדו הלכה לעומק,
וחסידית ומוסר.. (מה שנתחברים אליו יותר)
לעומק!

אגב,
בנוגע לשכר לימוד תורה
לדעת בעל התניא והשולחן ערוך הרבה
נשים מחויבות בלימוד תורה! : בלימוד הלכות הצריכות (הכוונה להלכות מעשיות שנתקלים בהם היום יום), וכן בלימוד פנימיות התורה.
ולגבי לימוד תורה נוסף - הן לא מחוייבות (כיוון שהעוסק המצווה פטור מן המצווה - ונשים, כן, עוסקות בחינוך הילדים ובגשמיות של הבית. לא לסקול אותי!) אבל מקבלות שכר לימוד תורה..
נראלי שאנחנו מסכימות..שפרינצה
מסכימה איתךחיהל'ה
לכן הגבתי דווקא לך..
מה שכתבת העלה בי את הרצון להרחיב
בא נתחיל מהמצוותבהשתדלותי
על מה נשים מצוות ועל מה גברים, זה כנראה לא בטעות.
המצווה של הגברים היא ללמוד תורה, והמצווה של הנשים היא לדעת את מה שהתורה אומרת על החיים.
אשה שיודעת את ההלכות המעשיות ויסודות האמונה והמוסר לא מצווה להמשיך ללמוד.
גבר שלמד את כל התורה, מצווה להמשיך ללמוד ולהעמיק בה אפילו אם זוכר אותה בע"פ.
ז"א, גם נשים וגם גברים מחויבים לדעת את הדרכות התורה כדי לחיות חיים מתוקנים.
רק גברים מחוייבים בלימוד תורה לשם לימוד שיש בו את העיון והפלפול.

לכן נשים בד"כ ילמדו הלכה, מחשבה, מוסר, אמונה, תנ"ך שאלו לימודים שיותר קשורים להדרכה לחיים.

נשים לומדות דרך עצמן, דרך חייהן, דרך החוויה של הדברים (חוה-האישה הראשונה). פלפול וחקירה פחות יקדמו אותן בתוך חייהן לעבוד את ה' בצורה מתוקנת יותר.
העמל וההתגברות בלימוד (ובכללל בעבודת ה', בעבודת המידות) זו היא דרכם של גברים.

הרב קוק מסביר שדווקא על ידי השוני הזה שבין גברים לנשים נוצרת השלמה. בין השכלתנות המנתחת לבין הרגש הטבעי שמבסס את דברי התורה בחיים הממשיים.

(ותודה לרב אליעזר מלמד שתמיד עושה לי סדר פשוט והגיוני. מקווה שזה לא רדוד ;)
מה הכוונה לומדות תורה?;חיהל'ה
לתורה יש כמה חלקים כידוע..

אתה מחפש בת שלומד גמרא? הלכות? חסידות? מוסר?
מה מהם.. או כולם..
יש בנות שלומדות ממש כמו בחורי ישיבה וגם נראות בהתאם

מאמינה יש בנות שיותר מתחברות לחלקים מסויימים בתורה

ויש, אל תתייאש,
אבל קשה מאד למצוא מישהי שלומד ממש ברמה של בחור גמרא למשל - כי מה לעשות? הבחורים התחילו מגיל צעיר יותר... והיא, צריכה להשלים פערים.. ולהיכנס לראש אחר..

קח בחשבון שגם בת שלא תלמד גמרא, אבל חלקים אחרים בתורה כן - גם עשויה להתעניין בלימוד שלך..

אם זה יימשך כל החיים? אי אפשר לדעת..
בכל זאת נשים שוקעות הרבה בגידול של הילדים ובתחומין נוספים כמו עבודה...
אם אתה רוצה להיות אברך - יש לזה מחיר..

בהצלחה בכל מקרה
יש. מתייגע מ
אני לא בטוחהשאני הכיוון.....ממממנפש חיה.
בטח, בהצלחה!מוטיבציה
ב"ה קייםא-לדהיד
וכן, יש הרבה נשים שלימוד תורה נרחב (לא רק שיעורי אמונה וחסידות, אלא גמרא ופוסקים) חשוב להן ומהווה חלק אלמנטרי מעבודת השם שלהן. ב"ה כבר לא לגמרי נדיר היום

כמה מקום זה יתפוס בחיים הזוגיים שלך ושל אשתך? אינדיבידואלי לחלוטין. מכירה זוגות שאצלם זה תופס חלק נכבד מהחיים, וכאלה שבכלל לא (אע"פ ששניהם בנפרד לומדים ואוהבים ללמוד תורה).

פרקטית - נשמת (לבלבלב), אבל ממש לא רק
בהצלחה!
אתה אמיתי?? ברור שישמישהי 1
אני כ"כהתחברותאחרונה
ומשום מה הבנתי שבנים נרתעים מזה..
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגעאחרונה

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יש נשים שצריכות בדיוק משהו כמוךאור123456

יש הרבה זוגות שהאישה היא הדומיננית והגבר הוא הרגיש יותר זה לא מראה כלום על גבריות

חצי מהאחים שלי כאלה וקיבלו נשים מהממות שנהנות מהרגישות שלהם

אל תדאג...לה לא התאים יהיו אחרות שלהם כן יתאים

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך