הצינות הדתיתמבשר שלום
עבר עריכה על ידי -אני בעצמי- בתאריך ח' בניסן תשע"ח 21:41
ראיתי את כמעט כל הראיון(אם מישהו יכול לשים קישור לראיון המלא,זה יעזור לי).
ויצאתי ממנו בתחושה שעם ישראל מפורד.
גם בזמן משה רבינו לא כל עם ישראל היו ראשי ישראל,תמיד היו כאלה שכפרו בתורה,ולא קיימו את כל המצוות,כואב אבל ניחא.
אבל איזה פירוד בעם ישראל,הייתי בשיעור של הרב צבי ישראל טאו שליט"א לחנוכה,והרב דיבר על מלחמת התרבות שיש בדורנו בין התורה והקודש לעומת תרבות המערב.
הרב דיבר שם על גיוס נשים לצה"ל,סמארטפונים ועוד.
היום אני מרגיש שלא רק שהרב צדק,אנחנו ממש עם מפוזר ומפורד בין העמים.
זה שיש מגמות בישראל ובצה"ל נגד שהתורה,והכנסת תרבות המערב-זה כואב מאוד.
אבל הראיון עם הרב אלי.
המראיינת פשוט יושבת,ושאלות שמנסות לתפוס את הרב כמנותק,נגד מעמד נשים,נגד חילונים.
מרגיש שאנחנו צריכים בתור מי שמעורבים עם הציבור החילוני,וקשורים לתורה לעשות חשבון נפש.
אפשר לקחת לשני קצוות,באו לעבור לגור ביישובים מבודדים,לא לדעת מה זה,לראות בערוץ 13 מה הם אוצרים ולהגיד בעז"ה הם יחזרו בתשובה.
אבל אולי,אולי אנחנו צריכים לעשות ערבי שיח,לנסות להסביר לחילונים שמעמד האישה ופמיניזם זה דברים טובים,אבל בתור יהודים-אני הממשיך בשושלת של משה רבינו,הרמב"ם והנצי"ב,לא הממשיך של הוגי הדעות קארל מארקס ואנגלס.
לא אופנה חולפת של פמיניזם,או כל הדברים של העולם שבאים והולכים אלא אחרי התורה,גם אם זה אומר שחילוני יצחק עלי.
אנחנו צריכים לקחת את התורה,להראות לחילונים שעולמם ריק מתוכן אמיתי,שהערכים של התורה נכונים היום יותר מתמיד.
אל לנו להיות מושפעים אחרי תרבות המערב,להיות חילונים עם כיפה,אנחנו צריכים להיות חרדים לדבר ה' לא פחות מהציבור החרדי,ולהיות קשורים לעולם המעשה לא פחות מהציבור החילוני.
לחנך להיות נוער דוס ואידיאליסט,שלא נכנע לתרבות שמנסה לגרור אותנו,להכניס דתיים לתקשורת שיבינו שאנחנו חלק אינטגרלי וגם לנו מגיעים כתבות בפריים טיים,ולא שכל התקשורת תהיה מלאה בתיק 1000 ,2000 ו7000 על ראש הממשלה או על זה שחלילה רוצים לגרש מספר מסתננים,ממש כמו גרמניה 1933.
כואב לי מה שעושים לתורה ולציבור שלנו,אולי צריכים אנטישמים שיהיו צוררי היהודים,ככה נהיה ביחד.

תגובות יתקבלו בברכה…
לא הבנתי על מה דיברת.נפש חיה.
תחושתי היא שזו התבכיינות סתמית
שלא ברור מה תביא בכנפיה.
בעיקר ראיתי את הראיון של הרב סדןמבשר שלום
ועל זה שיש נתק בעם ישראל,וצריך לחבר את העם,בלי לאבד את הזהות הדתית שלנו
אני אולי אכתוב . ואולי לא. תודה לך על הדברים. הם חשובים.נפש חיה.
(אני לא בטוחה שהחילונים יהנו כל כך לשמוע את מה שיש לך להגידפסידונית

להם.

סביר יותר אפילו שזה יעמיק את הפירוד והניתוק והפיזור בין העמים וכולי)

מה יש לי להגיד?מבשר שלום
שאני דתי?
ציטוט:פסידונית

'לנסות להסביר לחילונים שמעמד האישה ופמיניזם זה דברים טובים,אבל בתור יהודים-אני הממשיך בשושלת של משה רבינו,הרמב"ם והנצי"ב,לא הממשיך של הוגי הדעות קארל מארקס ואנגלס.'
לא אופנה חולפת של פמיניזם,או כל הדברים של העולם שבאים והולכים אלא אחרי התורה'

'להראות לחילונים שעולמם ריק מתוכן אמיתי,שהערכים של התורה נכונים היום יותר מתמיד.'

אני לא נכנסת לדיון לגבי העמדות עצמן, רק מעירה שחילוני לא יאהב לשמוע אותן. (שזה בסדר, לא צריך להגיד רק דברים שאחרים יאהבו לשמוע, אבל אתה מדבר על איחוד, שזה קצת מנוגד בהקשר הזה)

לכן אמרתימבשר שלום
שאם זו דעת התורה,לא להתפשר עליה…
שזה נכוןפסידונית

אבל סותר במקצת את רעיון האיחוד והאחווה הבין-מגזרית.

(ובקיצור - יש כאן כמה נושאים שמעורבבים, וכל אחד חשוב בפני עצמו, אלב לא מסתדרים יפה יחד.)

נכוןמבשר שלום
העולם שלנו יותר מורכב
ממש תלוי איך אומרים אותהכי בשמחה תצאו.

דברתי עם המון חילונים, ואפילו חילונים הארד-קור,

וכשהשיחה כנה, לא שיפוטית וברוח טובה - דברים נשמעים.

לצורך הדוגמא, שאל אותי חבר מהצבא מה איכפת לי ששני גברים חיים יחד בבית.

אמרתי לו: שמע, אני לא בא לשכנע אותך, אבל תשוב לי שתדע שמה שאני חושב הוא הגיוני.

מתוך כל מה שאמרתי לו על ערבות הדדית ועניינים שבקדושה,

הוא הסכים עם 80% והבין את ה20% האחרים,

וכמובן, הוא לא אהב אותי פחות אחרי השיחה.

כשהשתחררתי, אותם חבר'ה דיברו בהערכה על השיחות האלה.

 

אם באמת אכפת לך מבן אדם ואתה לא רוצהסתם 1...
לשנות אותו בגלל אינטרסים נמוכים הוא לא ישנא אותך ואם כן, בעיה שלו.

את מה שכתבת אולי תנסח בנקודות, כי לא נראה לי שהצלחתי להבין אותך עד הסוף.
אבל אני מרגיש שבאמת מכפישים אותנומבשר שלום
כל הכתבות הם נגד דתיים,ונגד הממשלה.
שיש קרע בעם,וצריך לחבד אותו בלי להתפשר על התורה
כתבות הן לא דוגמה לכלום.סתם 1...
הן אמנם עושות נזק גדול דווקא מפני שהן לא דוגמה ומדד. הן מקצינות מתוך הבנה שדעת הציבור תשתנה למשהו באמצע.

שמחתי לראות שהרב אלי לא נפל בפח וידע לענות בריאיון למשל-

"יש משהו מעבר לשוויון הזדמנויות.
כמו מה? (מראיינת)
כמו מימוש עצמי!"

אצל חילוני אמירה כזו מבלבלת. מכיוון שפתאום הוא שואל את עצמו מהו מימוש עצמי אמיתי? לפני המימוש צריך להיפגש עם ה"עצמי" ולשם הרב אלי כיוון.

גם האמירה של את יכולה להיות טייסת (מבחינה טכנית) אבל זה לא צריך להיות התפקיד שלך.

אצל ליברל ההבנה השובניסטית מול הפמיניסטית היא הבנה של משפיל ומושפל. שונה= מושפל. הרב אלי בא ואומר שלא נכון. את מצליחה בדיוק כמוני אבל זה לא מתאים לך. ישנם הבדלים וצריך ומומלץ מאוד להתחשב בהם.

מה שאני לא מבין זה למה זה חידוש בעיני החברה החילונית. זה די הגיוני ויש אסכולות של גויים והוגי דעות שונים שאומרים דברים זהים. הרעיון הפמיניסטי הקיצוני לא מתקבל בדרך כלל אבל בארץ מקדמים אותו כמו שלא מקדמים אותו במקומות אחרים וזה מעניין.

אם המראיינת הייתה באה להקשיב, נראה שהיא לא, היא הייתה פחות מסיטה את הדיון לכיוון המאבקי כח בחברה. אצלה יש מנצח ומפסיד, מאיים ומאוים, דתי וחילוני והיא מאויימת מאוד. היא מתנהגת כמו בשדה קרב אבל אף אחד לא מאיים עליה באמת.
עם המילים של הרב אלי הזדהתי כל מילהמבשר שלום
ותודה
לא צריכים לתת דין וחשבון לחילוניים.חדשדשדש

מה שכן, אנחנו צריכים להיות מודל לחיכוי לעולם בכלל ועם ישראל בפרט.
להשתפר היכן שאפשר, בכל תחום (ולא רק בנקודות מסוימות). לנקות מתוכנו מריבות פנימיות.

לגבי מלחמת תרבות. כל תהליך/התקדמות שקורת בעולם יכולה להביא עמה ברכה או חלילה קללה.
להיות שמרן בקנאות זה הכי קל, אבל לדעתי זה לא מביא בהכרח לברכה. אלא, צריך חכמה רבה לדעת לסנן את הרע הנלווה ולהשאיר את הטוב. 

למשל פמיניזם. פמיניזם זה דבר מבורך. מעמד האישה בעולם הקודם היה מחפיר (גם היום- אבל בתחפושת). עליית מעמד האישה תרם רבות לחברה. אך נלווה אליו פמיניזם רדיקאלי. אותו צריך לסנן.

 

כדי להלחם בתרבות המערבית השלילית, צריך לייצור תרבות חלופית אך לרוח ההלכה. הופעות, הצגות, מחזות ועוד. יש הרבה שירותים לציבור שאינם ברי השגה לאדם ירא שמיים. יצא לי לא מזמן לדבר עם חבר שסיפר לי שהוא הולך לחדר כושר מעורב, כי אין חדר כושר נפרד. כמה חדרי כושר נפרדים יש בארץ? אפשר לספור ביד אחד. למה אני נותן את הדוגמה הזאת? כי היום יש לאנשים מודעות לדברים כמו ספורט, ותרבות פנאי. אפשר להגיד שזה הכל הבלים. אבל שלא יצפו שיש היום אחוז הולך וגדל של אנשים שפורקים עול. (לא אומר שזה הסיבה לפריקת עול, אך לדעתי זה מוסיף). 

 

ברורמבשר שלום
אני לא בטוח אבל קכל הציבור יעדיפו ללכת לחדר כושר נפרד מאשר מעורב,או לים נפרד.
אבל ברור שאנחנו חייבים אלטרנטיבות כשרות…
שני רבדים של התייחסות:ארץ השוקולד
1. ביחס לתקשורת וכד', אני חושב שיש פער מסוים בין מה שהתקשורת מנסה להציג למציאות ולכן לא כזה מרגש אותי שהם מנסים להקצין דברים של הרב סדן או אחרים, כי יש להם יעד אחר.

2. ביחס לשיח:
עקרונית, אני חושב שערבי שיח משותף זה רעיון טוב.
אבל שיח משותף זה לא שיש לך יעד להשמיע, כי כשם שלך יש מטרה לומר משהו לצד השני, גם להם תהיה מטרה כזו.
אם אתה בא להסביר "א,ב,ג", אז זה הרצאה שלך ולא שיח.
שיח צריך שני צדדים לדעתי שבאים לשמוע ולדבר, אבל הבסיס זה השמיעה.
לכן, לדעתי כדאי שיהיו ערבי שיח, אבל במטרה של "לשמוע" מה דעת האחר בפרט על סוגיה זו או אחרת, מדוע הוא חושב שהיא טובה. ובכלל לשמוע את עולם הערכים שלו. אחר כך, לומר את דעתי וכך כולנו נקבל מהאחרים ונתקדם כולנו למקום טוב יותר.

אחד מרבותי אהב לומר שיש מחלוקת בין החזון איש לרב קוק ביחס לעולם החילוני:
החזון איש סבר שהם "תינוקות שנשבו"
(אם מישהו תהה אודות מקור השיוך של המושג לחילונים של ימינו, מדובר בחזון איש, נמצא בכרך שלו על יורה דעה סימן ב בהלכות שחיטה)
הרב קוק חלק עליו והתייחס לחילונים בתור עגלה מלאה.

והרב שלי ניסה לומר שההבדל נעוץ בשאלה האם אני חושב שהם פשוט לא מבינים ובעצם אין להם כלום, או שיש להם עולם ערכי, אבל הוא אחר.

אם אני חושב כדעת הרב זצ"ל שיש להם עולם ערכי, אולי כדאי שאקשיב לו ואראה מה ניתן ללמוד מהם, כשם שלי יש מה ללמד אותם?
צודק לגמרימבשר שלום
לא הבנתי למה 1. לא מרגש אותך,מנסים פה להציג רבנים ואת דעת התורה כמנותקת,מיושנת וטיפשית
1. לא ציפיתי אחרתארץ השוקולד
2. יש להם תפיסת עולם, והם מנסים להצליח להעביר ראיון שיתאים לתפיסת עולמם, לצערי זו הדרך אבל זה לא חדש ולא מיוחד כלפי עולם התורה
נכוןמבשר שלום
התפיסת עולם הזאת לא מפחידה אותך?,ולמה?
אני לא חושב שאנחנו במלחמה על תפיסת עולםארץ השוקולד
אלא בשלבי גיבוש של תפיסת עולם לאומית ולכן אני רוצה שיח, כי יש לי גם מה ללמוד מהם וגם להם יש מה ללמוד ממני.

קיצרתי עכשיו, בלי נדר ארחיב יותר בהמשך השבוע.
אשמח שתרחיבמבשר שלום
הרב אלי סדן בויהי ידיו אמונה מתבטא בסגנון דומה לשלך…
צודקברגוע

אבל אין פה חידוש מיוחד,

הרעיון של "להתנחל בלבבות" התחיל מזמן,

ויש המון גרעינים תורניים שפועלים בשיא המרץ.

לפי דעתיכלמנסע

העניין הוא שגם הדתיים וגם החילוניים כל אחד בדרכו - כולם רואים בתורה משהו "אחר" "שונה" - לחיוב או לשלילה, אבל עדיין "אחר". עלינו להבין שהתורה היא תרבות מסודרת של בני אדם, שאמורה להתקיים על ידי בני אדם ולמען בני האדם, לא משהו מנותק מהעולם שמשתלט על העולם ולא שהעולם צריך להשתלט עליו. כשיבינו שהתורה היא חלק בלתי נפרד מהעולם, כשילמדו את התורה כחלק העליון של העולם, לא כדבר מחוץ לעולם, אלא כחלק עליון שבתוך העולם - אז אנשים יתחילו להתמתן ולהבין כיצד להתייחס, כיצד שומרים תורה באמת, כיצד מתייחסים לתורה אפילו אם אתה חושב אחרת, ומעל הכל - כיצד לומדים תורה, באילו עיניים צריך לקרוא את הטקסט, ובאיזה דרך הוא יכול וצריך להתממש בחיים האמיתיים.

כתבת יפה והעלית נקודה למחשבהארץ השוקולד
לדעתי אם מסתכלים על הנקודות האלה יש פירודקוד אבל פתוח
עבר עריכה על ידי {ר}ציני בתאריך ט' בניסן תשע"ח 06:35
אבל, רוב עם ישראל לא מחזיק בדיעות השמאל הרידקליות, ורוב מציאות החיים לא סובבת רק סביב מעמד האישה.

אני חושב שחיבור לעם ישראל, ברמה הבין אישית. זה משהו הרבה יותר חשוב מאשר לתפוס עמדות מפתח, או למצוא חן בעיני האנשים במגדלי השן בתקשורת/ אקדמיה / צהל.

(לא ראיתי את הראיון, זה תגובה לדבריך).
לגבי הראיון. אני די מסכים עם הרב. רק הבעיה זה הסגנון. הואחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך ט' בניסן תשע"ח 02:34
לא צריך לצעוק ולתקוף. "דברי חכמים בנחת נשמעים". אני מבין שזה קשה לו מאוד, כי תוקפים אותו ומכפישים את שמו ושם ישיבתו, אחרי כל מה שהוא תרם לחברה הישראלית, אבל עדיין מוכרחים להתאפק.
עם ישראל יהיה קשוב לנו אם נדבר באופן שקול, בנחת ובמתינות.

לכל התמודדות יש צד טוב.
נגיד, אני נגד גיוס נשים לצה"ל, אבל אני כן בעד שבדור הזה נשים ילמדו להתגונן, ואפילו במקרים מסוימים לשאת נשק, כי מסתובבים אנשים מסוכנים ברחוב.

לגבי הסמארטפון, זה יכול להוביל להמון דברים טובים, כמו נגישות לכל התורה כולה בכף היד, קבוצות של חסד ועוד המון אפליקציות שעוזרות לכלל האנושות.
בצורה כללית, סמארטפון מוסיף הרבה ידע ונוחות, שיכולים להיות מעולים או הרסניים.

הקיצור, כל דבר או תופעה בעולם יש לו צדדים טובים או צדדים רעים, "וצדקים ילכו בם ופשעים יכשלו בם".

החילונים לא רקים בכלל. יש בהם הרבה אידיאלים שלנו אין. "אפילו ריקנין שבך מלאים מצוות כרימון".

אסור לנו לבוא באופן מתנשא כדי לקרב אותם, אלא בגישה שכל אחד צריך ללמוד טוב מהשני.
כתבת יפה, מסכים עם ה"דברי חכמים בנחת נשמעים" ועם תפיסת הכליםארץ השוקולד
שיכולים להיות כלים מועילים או הרסניים ובטח ביחס לחילונים
לדעתי, הטעות היא להסכים להתראייןכי בשמחה תצאו.

ראיתי לצערי כבר כמה רבנים שנופלים במלכודת הזו.

גם חברי כנסת נופלים בה, אא"כ הם ממש מבינים בתקשורת.

לכן, שני המתראיינים הטובים ביותר הם בנט ולפיד,

שיש להם יותר מיד ורגל בענייני תקשורת.

השאר (מי יותר מי פחות) מאבדים את זה, אם המראיין מספיק נגדם.

 

עוד נקודה, בנוסף על הטעות של הח"כים, היא האכלת הגוף הזה.

מסרים על צניעות וקדושה לא אמורים לעבור בריאיון כזה.

הם אמורים לעבור בסדרת שיעורים וכו',

או לפחות בסוג דו-שיח שיאפשר לו לסיים שני משפטים ברצף.

אם אתם רוצים לשמוע מה יש לרב לומר,

תבואו אתם למגרש שלו, לבית המדרש.

אנחנו לא אמורים לחזק את התקשורת החילונית,

שמרעילה כל הזמן את צרכניה.

(יש פה שני עניינים מעורבים שקשורים לפורמט של התקשורת,

המדיה ומי נותן את הטון בריאיון).

 

אם זה מצד הרב שרוצה להפיץ תורה,

לא חסרים לעלי בוגרים בעלֵי וואצאפ,

שיכולים להפיץ 5 דקות של מסר בהיר ועמוק,

כמו שהרב אלי סדן יודע להעביר.

למה ללכת דרך הצינור הזה ולחזק אותו?

העלית נקודה מעניינת למחשבהארץ השוקולד
לאחד את העםמחפשת^
את האמת לא קראתי הכל ולא את כל התגובות.
אבל תמיד חוזרת על עצמה האמירה העם לא מאוחד, ואני שואלת ביחס למה, ביחס למתי?
מתי היה העם מאוחד כמו שהוא מאוחד היום? ( וכן, אפשר להוציא מהכלל את כותבי החדשות והאנשחם שמתפרנסים מיצירת פילוג)
כשאני הולכת ברחוב אני לא מרגישה פילוג כל כך גדול. ושוב, לא הייתי בהרבה דורות אבל ממה ששמעתי מהורי כשהם הגיעו לארץ הפילוג היה הרבה יותר גרוע.
אז אנחנו מתקדמים למקום טוב יותר ואין ספק שטנחנו עדיין לא שם.
אולי אני נשמעת נאיבית, אל מי יתן ואשאר נאיבית כל החיים...
השאלה היא לא מי הרובסתם 1...
אלא מי מכתיב מדיניות. חילוני או דתי
אם הבנתי נכוןמחפשת^
לשאלה האם העם מאוחד ניתן לומר שכן הוא מאוחד.
מי קובע את המדיניות ומחליט מה יראו הצופים בבית, זוהי שאלה אחרת וכמובן שהוגן שיושמעו שם גם דעות אחרות וזה נכון לגבי כל מגזר שישתלט על ערוצי התקשורת ( אולי זה קיצוני אבל גם מקאה היפוטתי שבו הציבור הדתי משתלט על המדיה בישראל היא לא הןגנת משום שצריך להיות ייצוג לכל מגזר)
ובנושא זה דווקא נראית התקדמות גדולה מהציבור הדתי שיותר ויותר מגיע ונהפך לקןבע מדיניות
מסכים איתך ברמת העיקרוןארץ השוקולדאחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך