מה רע בחבר?סתם שואלת

כשיודעים שזה למטרות נישואים,

ופשוט לא מתאים עכשיו להתחתן,

ורוצים להכיר יותר טוב,

חוץ מזה שקשה לשמור נגיעה,

יש משו רע?

אוי נוגון דו
לדעתי יאכלו אותך על זה..
גם לדעתי, אבל חשוב לי לשמוע דעותסתם שואלת
עם מלח או בלי?אבא שמואל
זו כנראה הסיבה שזה עולה בשעה כזו, עם מיעוט אוכלוסין.

וגם אחרי שבת שכולם שבעים ומדושנים.

ועכשיו ברצינות:
עדיף בלי מלח, מלח אויב מספר אחד של האנושות.(אחרי המרגרינה, או לפני)
חבר זה מצוין!אבא שמואל
בשביל בנים.

ובשביל בת - חברה!

אם את לא מעוניינת כרגע להתחתן, מה טוב בחבר, שאין בחברה?
כי אני רוצה להכיר טוב את מי שאני הולכת לחיות איתוסתם שואלת

כל החיים, ואני יודעת שהיה על זה שרשור לפני שניה, על כמה אמורים להכיר לפני החתונה,

 אבל אני מדברת כאן על מקרה שאם אני יודעת שאנחנו הולכים להתחתן, אבל לא רוצים עכשיו.

מה זה לא רוצים עכשיו?אבא שמואל
אם את יודעת שאת הולכת להתחתן, תתחתני!!

ואח"כ, יחד תחליטו עד כמה אתם מיישמים את הקשר ביניכם.

או

אם אתם יודעים שאתם הולכים להתחתן, ואתם לא רוצים לעשות זאת כעת, זה בסדר, אבל אין צורך שתפגשו עד החתונה. פשוט תקבעו תאריך, תסדרו את כל הסידורים, ולהתראות בחתונה.

אז מה עכשיו את רוצה להכיר אותו יותר? אז את יודעת שאת הולכת להתחתן איתו או לא?
אתה פשוט לא עונה לענייןאליסף ט
היא לא שאלה מה לעשות,היא שאלה מה רע. יש לך תשובה אז תענה.
הוא עונה הכי בעניי'ן בעולם!אנונימי (פותח)

שכויי'ח ענק לו!!!

זה רע כי זו לא דעת תורה. נקודה.

והוא הבהיר את זה מספיק טוב ובאלגנטיות...

וככה ממש תחזיר בתשובהעמית-טליה

גם ככה תשנה דעות של מישהו

גם ככה בטטטטטטטטוח תתקן עולם במלכות שדי.

צא מהריבוע שלכם!דעת תורה לא מעניינת את רוב עמ"י.

תתחילו להפעיל שכל ולתת תשובות שכליות והגיוניות שיוכיחו כמה דעת תורה היא אמת.

לא באתי לתת תשובות שכליות והגיוניות,אנונימי (פותח)

לפחות לא כרגע, אלא להסכים איתו...

דעת תורה מעניי'נת גם מעניי'נת השאלה איך מציגים אותה.

כרגע, שוב, לא באתי להציג אותה אלא הבעתי הסכמה..

עם  מה הסכמת?עמית-טליה

וככה תענה לילדים שלך כשהם ישאלו אותך למה שומרים שבת?

הדור עכשיו זה דור של שאלות!
בצוואה של הרב זצ"ל הוא ביקש רק דבר אחד
שלא נסתום את הפיות לבני נוער ששואלים שאלות
אפילו אם הם עושים את זה בחוצפה
להגיד זה ציווי ה',זה סתימת פיות!
וזה דוקא מה שמביא והביא לכפירה שקיימת.

צודקת,אנונימי (פותח)

אני לא מבינה מאיפה ראית את זה ממה שכתבנו?! לא אני ולא הוא.

אם זו היתה דעתי לא היי'תי פה או בשום פורום אחר..

(ואני בחורה...אם זה לא היה' ברור...)

טעמי המצוות נתעלמו ממנו  חוץ  ממצווה אחת שבהבחור זהב

מכל אדם חשב שלא יפול ונפל.

 

ולפותחת השרשור  מה רע בחבר? נטחן עד דק ואני מניח שאת יודעת את התשובות אסור כי א' יש איסורים שבהכרח יעברו עליהם ויש איסור בעצם החברות ויש איסורים שכמעט בטוח שיעברו עלים.

ובפירוט. חברה מעורבת אסורה  "יתרחק מהנשים מאד מאד" -שו"ע "וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דוד לבד ונשיהם לבד אמרו והלא דברים קל וחומר מה שכאן שאין יצר הרע ועסוקין באבל אמרה תורה גברים לבד ונשים לבד   עתה כשעסוקין בשמחה ויצר הרע בינהם על אחת כמה וכמה" (בבלי סוכה איפושהו, ציטוט מהזיכרון).

זה איסור בעצם החברות, בהקשר הזה הזה יש היום  זילות של המושג "חברה" חברה זו האשה ע"י קידושין "הלא היא חברתך ואשת בריתך" (יחזקאל) "חברה" מלשון חיבור ואכמ"ל. - זה האיסור בעצם החברות.

איסורים שהבכרח יעברו עליהם הסתכלות ביופי אישה.

איסורים שכמעט בטוח שיעברו - יחוד שבמצב כזה קשה להקפיד, מגע בנידה,  הוצאת שז"ל אצל הגבר בגלל זה ועוד.

 

 

 

ממש לענין!Curious

במקום לענות על השאלה, הוא מברר מהיכן זה בכלל מגיע - וזהו בעצם הבסיס...

אבא שמואל - אתה 10!

ההסבר הוא כזהאור-עציון
בס"ד

השאלה היא כזאת...
למה אתם לא רוצים להתחתן כרגע????
אני מכיר בינתיים רק מקרים או שלא מוכנים נפשית או שפשוט צעירים מידי בגיל...
אני חושב שהכי טוב לתת לבחור ולבחורה את החופש שלהם שיתקדמו בחיים בעצמם שיתקדמו במידות שילמדו בשביל פרנסה, ומתי שיש חבר\ה זה מעכב כי כל הזמן חושבים על הדייטים, ועדיף בתקופה הזאת יותר להתמקד בעצמך , כדי שמתי שתקימו משפחה בע"ה מתוך זה שעבדתם על עצמכם והשקעתם בעצמכם יהיה במשפחה אור גדול והרבה הרבה יותר אהבה וקדושה!
ולכן עדיף להשאיר את ההכרויות יותר קרוב לזמן שאת מתכננת להתחתן כדי שתבני את עצמך יותר טוב ושתשקיעי בעצמך...

מה שהוא אמר^^ - מניסיון...מאמע צאדיקה

חברה שלי- היה לה חבר מגיל 16-18... (היא האשימה את בני עקיבא בכך שפגשה את בעלה מוקדם מידי....)

אני הכרתי אותה במדרשה....  במשך השנה- הזוג הזה נפרד לו, וטוב שככה.

למה? כי הם התפתחו לכיוונים שונים- מבחינה דתית, הם כבר פחות התאימו...

מצב של חבר הוא לחץ לא קטן- מצד אחד אני רוצה אותו- מצב שני אין שום ביטחון שהוא לא יקום ויעזוב בבוקר לא- בהיר אחד...

מצב של חבר רע לעבודת המידות- מתרגלים שיש מי שמחפה על חולשות, שיש מי שמוחל בגלל האהבה- אין דחיפה לעבודה אמיתית.

וגם- לכל אדם (איש או אישה) יש אישיות עצמאית חוץ מהאישיות הזוגית- וכל אדם צריך הזדמנות לפתח את העולם שלו (בפועל זה נראה כמו עיסוק מקצועי- אבל זה לא רק...). חז"ל אמרו- ריחייים בצווארו ויעסוק בתורה?! 

בינינו- כמה בנות עם חבר הלכו לשנת מדרשה? השלימו שנתיים שירות לאומי? נסעו להודו לחודשיים? (לא שאני בעד הודו- אבל כיוון של חופש...) עשו את שביל ישראל?

 

עכשיו- מה טוב בחבר? זו השאלה שבאמת משמעותית.

מי אמרעמית-טליה

שזה מה שבת צריכה לעשות?

ממתי האידיאל של הקמת משפחה הצטמטם לשנת מדרשה,שנתיים שירות ושביל ישראל?

ואני לא מזלזלת בשום דבר..
אבל הקמת משפחה זה האידיאל האמיתי וחבל שהפכנו אתזה למשהו אחרון..

אני באמת מקווה שהדור שיבוא מאיתנו יהיה בנוי ובוגר יותר בשביל להתחתן בגיל יותר מוקדם ללא צורך לעבור שנת מדרשה שירות וכו'..
במציאות של היום זה טוב שיש את הדברים האלה שעוזרים לבשלות להקמת המשפחה.אבל הקמת המשפחה זה לא אידיאל משנה זה האידיאל הראשוני.

מה שרע זה בעיקרעדיאל
האיסורים שעוברים בקשר ארוך.
יוצא מנק' הנחה שתמיד עוברים?!מאמע צאדיקה
א' מסכים עם רוב דבריךעדיאל
ב' כן. איסורי הסתכלות הרהור ייחוד ואולי נגיעה. במקרה הזה היא כתבה שזה יכול לקרות
"יכול" זה לא מוכרח!מאמע צאדיקה
ואם תנמקו לי סיבות רציניות שחבר זה טוב- אולי אני יגיד שיש מחיר ששוה לשלם... (וסליחה על הכפרנות...)
אני לא אומר שזה טוב.עדיאל
.יש איסורים שמוכרח כמו הסתכלות. יש שסיכוי גבוה מאד כמו הרהור יש שסיכוי נמוך יותר לדוסים כמו ייחוד ויש סיכוי די רחוק כמו נגיעה. כמובן שלצערנו כולם יכולים ליפול בכולם. חוץ מזה הנזק הכי גדול שאדם מסוגל לעשות לעצמו זה ברוחניות אז לא הייתי "מוותר" על הדברים האלה גם אם חבר זה "טוב"
לא מסכים,אפשר להיות בקשר בלי לעבור על איסורים.אליסף ט

יותר אהבתי את התשובות למעלה,שנוגעות בכך שההתפתחות מוגבלת בגיל צעיר.

אם כי,התשובה הזו עדיין מתאימה רק לגיל צעיר,מה תענו לזוג בגיל 22-23 (לדוג'), שיודע מה הכיוון שלו בחיים אבל התחיל ללמוד לתואר ורוצה לגמור חצי ממנו או רק את השנה הזו לפני החתונה?

אותו דבר....אור-עציון
בס"ד

כתבתי בתשובתי הקודמת" שילמדו בשביל פרנסה" אז במקרה כזה שהוא רוצה לפחות לסיים חצי או שנה מלאה אז עדיף שיתמקד בלימודים כרגע  ואז שיתחיל לצאת כי היציאות רק יפריעו לו ללימודים...ואם בכל זאת הוא רוצה לצאת אז ששייצא אבל שלא יתלה את מצב הלימודים שלו במצב של ההתקדמות שלו עם הבחורה...(ז"א שאם יוצא מצב שהם מחליטים שהם מתחתנים באמצע השנה או שהוא סיים רק רבע מהתואר שלא יחכה ויתחתן!)
זו כבר תחושה אישיתאליסף ט
יש אדם שירגיש שהיציאה הזו פעם פעמיים בשבוע עם החברה שלו מוסיפה לו,ולא פוגעת לו בלימודים. התשובות פה הן טכניות מדי. חוץ מתשובה אחת שדברה על פגיעה בהתקדמות בחיים לא היתה פה תשובה קצת יותר עמוקה.
הדגש הוא על קשר ארוך.~א.ל
היית בקשר ארוך שבגללו אתה יכול לומר בבטחון שאפשר להיות בקשר כזה מבלי לעבור על איסורים?
סליחה, לא עניתם מה רע לבת בחבר אלא מה רע לבן בחברהאנונימי (פותח)

ולבת זה גרוע הרבה יותר!!!!

"בנות ישראל נאמנות הן" כך נאמר בגמרא (אין מקור סליחה, זה ציטוט משיעור של הרבנית ימימה מזרחי) וזו הסיבה לכך שגם אחרי שהתחתנת את עוד זוכרת את החבר מכיתה ז', החבר מי"ב, ההוא שפגשת בדייט וזה כמעט הצליח ועוד ועוד.... בנות לעולם לא שוכחות אדם שהן נתנו לו את הלב, כי יש בנו נאמנות גם אם זה לא הגיוני. הנפש שלנו טהורה ועדינה גם של בנים קל וחומר של בנות שנקשרות כלכך בקלות ובאופן מוחלט... כל חבר מתוק שכזה שאהבת ועזבת או התאכזבת ממנו משאיר עלייך רושם גדול!  שריטה על הנפש...

כמה שרוטה את רוצה להגיע לדבר האמיתי- לאהבת חייך- לבעלך?

היה לי חבר ארבע וחצי שנים! למטרת נישואין!!  בהיתר ברור של רב!!!...היינו דוסים בטירוף ולא נגענו אפילו באצבע! לא יודעת איזה מלאך שמר עלינו, כנראה הקב"ה ריחם עלינו בגלל שבאמת ובתמים שאלנו רב (מה אפשר לעשות היום הוא בכלא על ענייני צניעות הרב הזה, אבל אנחנו היינו מוכנים לקיים דעת תורה לחלוטין! כל מה שיגיד...)

בכל מקרה, בסופו של דבר נפרדנו...קורה!

את חושבת ששוכחים דבר כזה? את חושבת שאין חיבה בלב? את חושבת שאם אפגוש אותו פתאום הלב שלי לא ידפוק? ואני מודיעה שאני נשואה באושר ב"ה כבר הרבה זמן ושמחה שלא התחתנתי איתו בסופו של דבר (אני זו שחתכתי...) ובכל זאת, נתתי לו את חיי, את נשמתי את אהבתי ארבע וחצי שנים!!!! אי אפשר למחוק את זה. זה שם... ולא שכחתי גם את הקשרים הקצרים יותר, אם אהבתי, זה עוד בתוכי באיזה מקום- לא יכולה לחזור להיות אדישה.

יש לי חברה שגם נפלה בנגיעות, היא היתה חולמת בלילה בטעות על ההוא, קוראת לבעלה בטעות בשמו והיא התייסרה מאוד מזה, היא רוצה להיות כולה לבעלה אבל הזכרונות קופצים לראש כל הזמן- קשה לשלוט בזה. כל חיבוק הזכיר לה אותו...

זה סיוט כשאת מנסה לבנות משהו חדש וטהור, כשזה חשוב לך באמת, הנפש שלך כבר שייכת לכמה, בין אם נוגעים, בין אם לא. זה כואב כל כך שאין מילים לתאר.

כשעברנו לגור בישוב גיליתי שאני גרה ליד מישהו שהיה חבר שלי (לא הנ"ל- אם זה היה ההוא היינו עוזבים לישוב אחר), אני אמורה להתחבר עם אישתו, להתארח ולארח- זה היה פשוט מעיק. לי, כי לנו יש את הנאמנות הזו בלב, לו זה לא העיק, הוא צחק עלי יום אחד כשהיינו לבד ואמר, "טוב עבר קצת זמן מאז שהיינו בני 16"

אושר ועושר: את צודקת, בנות באמת נותנת את הנשמהסתם שואלת

ואת כל האמון שלהם וזה, אבל שימי לב שנתת פה רק דוגמאות של חברויות שנחתכו!

ולכן הן הזיקו, כי בסופו של דבר- לא התחתנתם!

אבל אני הדגשתי שאני מדברת על מקרה שבסוף החברות כשמגיע הזמן- מתחתנים!

ז"א מכירים אחד את השני, ואם רואים שזה לא זה, לא ממשיכים בחברות, אלא חותכים.

אין לי ספק שכל פגישה ודייט יכולים להשפיע על הבת, והיא תזכור כמעט כל דייט ודייט,

ובת מסוגלת גם לזכור משפטים שהבן אמר, או מה הוא עשה, והוא בכלל לא זוכר שהוא יצא איתה...

אני יודעת שההשפעה על בנות שונה מההשפעה על בנים..

האמת שזה בדיוק מה שמטריד אותי כרגע...אליק9194

האם קשר למטרת נישואין צריך להיות בצורת פגישות, שאחרי כל פגישה כל אחד מברר לעצמו איפה נמצאים כרגע,

או שהקשר אחרי תחילת ההיכרות הוא קשר זורם של חבר וחברה, שאם יחליטו שאינם מתאימים יפרדו מיד, רק שהם מעדיפים להיקרא חברים כי זה נותן יותר נחת בקשר ויותר ביטחון, וגם הקשר יותר זורם ככה ואולי אפשר גם להכיר יותר בכנות. 

ולא הבנתי מה הבעיה מבחינה הלכתית - זהו קשר למטרות נישואין בלבד, בעיקר מבררים כל אחד את דעות ושאיפות השני ע"י דיבורים, אבל זה יותר בנחת כי זה זורם ופתוח. איך יכול להיות בצורה כזאת בעיה בעצם מהות הקשר מצד הרחקה בין גברים לנשים (כמו שהגיבה אחת בפורום), הרי זה למטרות נישואין!!

 

נראה לי שזה תלוי מאיפה זה נובע.~א.ל

וזו השאלה העיקרית.

מלבד זה צריך לזכור לפי דעתי שברור שלכולנו יש את הרצון להכיר את בן הזוג יותר.לכן מעריכים שהכרות ארוכה יותר שווה הכרות מעמיקה יותר של בן הזוג.

מניסיון-זה לרוב לא כך.ברגע שזה קשר ארוך מידי לפעמים אפילו מסתבכים עד ששוכחים את הדברים הראשוניים שאולי הפריעו לנו או שבגללם חשבנו שזה לא שייך.או שאפילו מתנתקים אע"פ שהקשר במהותו הוא טוב.

כמו כל דבר בחיים יש עניין של פרופרציה נכונה כדי לבנות קשר בריא.

כלומר אם זו ההנחה שעליה את מסתמכת ובה את דובקת בשביל קשר ארוך,אני חושבת שאין זה שייך.

הסטטיסטיקה מראה שזוג שגר ביחד לפני החתונה כדי לוודא תכונות של השני יותר, סיכויי הגירושין שלו גדולים יותר.טמונות בכך כמה סיבות ואחת מהן היא זה שפשוט המשוואה של :ככל שנצא יותר נכיר יותר היא לא מדויקת..

 

בהצלחה!

 

 

אני מוסיף ציטוט של אבא שמואל...אור-עציון
בס"ד
האמירה: "אין שום אפשרות להכיר באמת את בן/בת הזוג לפני הנישואין". היא נכונה ואמיתית.

הכוונה, היא עד שזוג לא מגיע בפועל למצב של מחויבות זה לזו וזו לזה, הם לא יכולים לדעת כיצד יתנהגו כאשר יגיעו למחויבות זו.

המצב דומה לגדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושה, הרי שניהם עושים אותו הדבר, למה זה שמצוה גדול יותר, לדעתי, זה ענין המחויבות.

חינם שווה חינם, זו גם אמירה שקשורה לחוסר מחויבות.

נשים לב, שיותר קל לנו לעזור לאחרים בהתנדבות, באותן פעולות עצמן (שמרטפות, כלים, צביעה, וכד') שבהן אנו מחויבים לעצמנו, למשפחתינו.

אכן, זוג שחי יחד מרצון, ללא נישואים, במודעות שלהם הם לא מחויבים זל"ז והם יודעים שבכל רגע נתון הם יכולים להפרד ולכן א"א להשוות מצב זה לזוג נשואי שמחויבים זל"ז, וגם אם רוצים להפרד מחויבים לפרידה מסודרת.

ולפי דעתי(אור- עציון) הכוונה בדבריו(חוץ מהקטע שלא מכירים את האדם באמת לפני הנישואין)  היא  שלא צריך להכיר מישהי יותר ממה שבאמת צריך וחבל למשוך את הקשר סתם אלא באמת לראות שיש בסיס משותף וכו'...

עוד ציטוט "בשביל להתחתן צריך. "1.שלא תתביישו להציג אותו/ה בפני משפחה וחברים, 2. פגישות נעימות וזורמות (הדגשה א.ש.), 3. מטרות משותפות. מעבר לזה אין הרבה משמעות לבדיקות השונות. בהצלחה לכולם." (יהודית פוגל) "

יום מקסים לכולם!

אז בעצם לפי מה שחלקכם אומריםסתם שואלת

אם אני רוצה להקדיש את עצמי ללימודים,

בלי חתונה כבר בשנה הראשונה,

אז להתחיל לצאת רק כשאני אהיה כבר שולטת, יעני עמוק בתוך הבלימודים?

ואז אני כבר אהיה רווקה זקנה....  

לא עדיף שבנתיים אני אמצא את החצי ופשוט לא נתחתן עדיין? נשאר בגדר חברים?

ותודה לכולם על התגובות, באמת שממש ממש חשוב לי לשמוע דעות,

זה קריטי...

אם את מחליטה שאת לא רוצה להנשאאור-עציון
בס"ד
 עד אשר תסיימי תקופה מסויימת בלימודים(למרות שאני אישית חולק עליך בעניין הזה) עדיף לך להתחיל לצאת בזמן שמתקרב לתקופה של סיום הלימודים כדי שישר תוכלי להתחתן בלי להתחיל רק לחפש, ככה פחות תיהיי זקנה ;)  ויהיה לך גם תואר ביד.
לענ"ד אם אדם מוצא את שאהבה נפשו עדיף לו להתחתן אחרי הבנייה הרוחנית שלו (זה לפי דעתי הדבר שחייבים להשקיע בו הכי הרבה לפני הנישואין) לכלכלה אפשר לדאוג לאחר מכן...(ז"א להתחתן גם עם אין תואר ביד).(אבל כל אחד וההתלבטויות שלו)
נראה לך שענית לעצמך תשובה לא ?~א.ל

אם את רוצה להקדיש את עצמך ללימודים אז באמת שאין עניין לחתונה.

אבל אם התכוונת להגיד שאת רוצה להתחתן אבל גם להקדיש זמן ללימודים ואיכשהו לא מתאפשר לך לקיים קשר רציף אז אפשר,לדעתי,לפרוש את הקשר על תקופה ארוכה יותר אבל עדיין שהוא ישא אופי רציני.לכתחילה לא הייתי ממליצה.אלא שבמקרה כזה נראה שמציאותית-טכנית אין דרך אחרת מלבד זו,אז אולי עדיף..

 

בהצלחה מתוקה!

נראה לי שענית תשובה לעצמך *~א.ל
אין בעיה-ניצן-חדש
חוץ ממה שכתבת.
זה פשוט מכניס את האדםעמית-טליה

למציאות לא בריאה.
גם את הקשר,אחרי כמה זמן נגיעה היא משהו הכרחי בקשר
במקרה שמעתי על זוג שאיכשהו היו אסורים 4 חודשים,והראש ישיבה שלו (ה' יודע איך) ידע את זה וממש כעס על הבחור למה הוא לא שיתף אותו כדי לעזור לו בכך.
בשלב כולשהו קשר הופך למשהו שגרתי והיציאה מהשגרה מכניסה חיות.
וזוג צריך את זה אחרי זה יש המון קשיים או שכדי לעקוף את הקשיים יש נפילות..
והנפילות האלה לא כי הזוג חלש!אלא כי הזוג כבר צריך משהו גדול יותר!

אם את לא רוצה עכשיו להתחתן,למה להתחיל לצאת?
אם את רוצה להתחתן אבל את חושבת מראש שאת תצטרכי יותר זמן מכמה חודשים בודדים כי להכיר אותו היטב,אז זה משהו אחר.
אני אישית חושבת שכמה שתכירי לפני זה לא יעזור לך,לא כי האדם שונה אחרי החתונה
אלא כי כל החיים זה היכרות אחת גדולה.
תבדקי אם את מעריכה אם הוא ממלא אותך אם יש בינכם תקשורת וכימיה טובה
תדעי מראש עם אילו תכונות לא תסתדרי ואותם תנסי לבדוק..
ובעיקר תסמכי על ה' כי הכל כאן זה ה'!


ואם נקלעת למצב הזה (כן,בגלל בני עקיבא )
אז מה עוצר ממכם להתחתן?
למה את חושבת שמה שאת עושה עכשיו לא תוכלי לעשות ביחד עם בעלך?
ההפך דווקא הדברים ביחד מתעצמים...
ונא לא להאשים את התינוק שמפריע כי הוא בא לפחות אחרי שנה ושנה זה המון זמן לממש את הרצונות שלכם ביחד.

עמית-טליה, אני פשוט חולה עלייך!סתם שואלת

את ממש צודקת! כאילו ברור שאני רוצה להקשיב לדעת תורה וזה,

אבל זה באמת לא השיקול תמיד.. ולא של כולם...

וגם אם דעת תורה זה השיקול, זה לא אומר שאסור לברר למה זאת דעת התורה!

וכן, אני מתכוונת לקשר ארוך עד לחתונה, כי עכשיו ממש לא בא לי להתחתן!

אני לוקחת את כל הקטע של חתונה ממש ברצינות, ואני יודעת שזה אחריות רצינית וכבדה, ולא משחק ילדים...

אז לפני שאני נכנסת לזה אני רוצה "לעשות חיים"..

יעני בלי אחריות של משפחה ואפילו בלי  מחוייבות לבעל...

אני הקטן מנסה להגיב...אלעזר300

אז את לא מבינה שהחיים הם עניין רציני בכלל.

ושלכל דבר יש השלכות.

ושאם תנסי לפרוק אחריות תגיעי לתוצאות לא טובות... 

כבר ענו לך את כל התשובות....1hadar1

אבל אני רק רוצה להגיד משו אחד- לימודים וחבר לא הולך ביחד. נקודה.

 

גם אני גם אני עמית-טליה

בדיוק!!ואל תרגישי אשמה בכך שאת רוצה לדעת "למה"
ההפך!זה הגדלות והיחודיות של הדור שלנו!

אבל אני לא מבינה,אם לא בא לך להתחתן למה לצאת?
תעשי חיים בשקט (ד"א חבר זה לא תמיד שקט..)
ואחרי זה תתחילי לצאת בלב שלם.

האמת לפעמים הרבה לא מרגישות צורך לחתונה
אבל כשהן פוגשות את הבחור הן כן משתוקקות לזה כבר
כמו שהרבנית שלי אמרה "אני גם לא רצייתי להתחתן,אבל רציתי להתחתן עם ברוך"

ב"ה את צעירה,את יכולה לקחת לך שנה שנתיים בשקט לעשות חיים ולממש את רצונותייך,אם תתחילי לצאת בגיל 21 את לא תהיי זקנה רווקה.


טעמי המצוותאבא שמואל
זה לא רע לרצות לדעת את טעם המצווה, אדרבה זה אפילו טוב מאד!

אבל צריך לקיים את המצווה, לא מפני הטעם שבה, אלא מפני שהקב"ה צווה אותנו. ואם ה' היה מצווה אותנו לחטוב עצים כל היום היינו צריכים לקיים.

ומה תאמרי את על פרה אדומה למשל? לא תקיימי עד שלא תביני?
לאעמית-טליה

אבל לענות תשובה "כי זה ציווי ה'" ותו לא זה טעות.

אני גם בתשובתי רושמת כי ה' ציווה,כי התורה אמת
אבל גם מנסה לתת הסבר שכלי רציונאלי.

וכאשר ההסבר של המצווה או האיסור לא גלוי לנו,אז תשובה כזאת מתקבלת.
אבל לא שאלו כאן על פרה אדומה,גם לא על אכילת חזיר
אלא על בעיה גדולה שבדור שלנו שחייבים לתת לה הסבר רציונאלי כדי לשכנע אנשים לקיימה ולדבוק בה.

וכשאת עושה את המצווה למה את מכוונת?אנונימי (פותח)

לסיבה של המצווה או לזה שה' ציווה??

 

ככה נראה לי...אביעד

ייש סיפור שר' ישראל סלנטר היה נוהג לספר על ר' ירוחם (היה ראשון..) שהוא עבד למחייתו כסנדלר וכשהוא היה עושה סנדלים הוא היה מכוון כוונות גבוהות על הסנדלים הללו אבל הוא סיפר שהכוונה הגבוהה ביותר שכיוון זה שהסנדלים יהיו נוחות לאותו אדם.... הוא היה נוהג להסביר שמכאן רואים שכשעושים מצוות צריך לכוון לסיבה הארצית שלהן, כמו למשל כיבוד הורים לכבד אותם לא בגלל שכתוב בתורה אלא בגלל הכרת תודה על מה שעשו לך וכ"ו

לגבי אותו נושא הרב גם מתייחס בעין איה ברכות א' והוא מביא מ"חובת הלבבות" שדוקא צריך לכוון במצווה דוקא לזה שה' ציווה (הוא מסביר שם שכל מצווה שאדם עושה הוא עושה אותה מטעמים אנוכיים למשל מי שנותן צדקה הוא לא עושה את זה כי הוא טוב אלא בדיי להשקיט את המצפון שלו ולכן כדי שהמצווה תבוא רק מדבר טוב צריך לכוון דוקא לזה שה' סיבה ולא לאיזה מצווה ארצית)

אז הדברים לכאורה סותרים אז יצא לי לברר את זה עם ת"ח ובאמת צריך לכוון ל2 הדברים גם לסיבה הארצית וגם לזה שה' ציווה כי אם נכוון רק על זה שה' ציווה אזל דוג' נקח את כיבוד הורים אם נכבד הורים רק בגלל שה' ציווה אז יהיה כאן משהו קר, זה לא יבוא מצד חיבה יהיה בזה משהו חסר ככה לפחות אני מניח ומחד גיסא אם נעשה את זה רק מצד הכרת תודה בלי לכוון לדעת שמיים גם אז זה יהיה חסר לכן צריך לשלב בין שניהם להבין.... 

כלומראליסף ט

אם אני מבין נכון את מה שכתבת,

שקשר ארוך טווח מחייב התקדמות, וכאשר זוג חברים מגיע לשלב שאליו הוא צריך להתקדם ולא יכול כי הם לא מתחתנים,הקשר פגום,גם אם לא רואים זאת בברור.

איזה כיף לך שיש לך חבר.אני12345

 

הקשר לא פגוםעמית-טליה
הקשר נפגם כי משהו חסר..
כן אם ילד בן 10 נשאר בגן חובה זה מזיק לילד
הוא שואף למשהו גדול יותר!

יש על זה פיסקה באורות התשובה.
ואותו דבר גם בין בני זוג
הם בונים משהו אבל מגיע שלב שמשהו צריך להתרקם עם משהו פיזי
וברגע שהמשהו הפיזי הזה לא מגיע,משהו בקשר מרגיש לא שלם,לא נכון
ההעדר הזה פוגע בקשר
לכן לענ"ד הרבה גם עוברים על הנגיעה בשלבים מאוחרים.

סבבה,זה מה שאמרתי...אליסף ט
אבל אני רוצה לסייג,לא מחייב שיעברו על איסור נגיעה,יכול להיות שיהיו צדיקים טהורים. צריך לתת תשובות מעבר לעל איזה איסור עוברים,כי על זה תמיד יהיה אפשר לענות ש"אני לא אפול". צריך לתת תשובות על ההשפעות שנגרמות בקשר בין הזוג או על האדם לבד בהמשך חייו כשיחפש בת זוג אחרת.
נכוןעמית-טליה

אני אמרתי שזה מציאות לא בריאה לזוג בכלל..
זה כמו שאמרנו על זוג חילוני שלא נשוי אבל גר ביחד
הוא בעצם עומד על חוט ואין לו מקום יציב
גם חבר הרבה זמן זה ככה וזה נווווורא מתסכל..

ועוד עיניין שזה לא בריא זה גם הצורך הבריא והנורמלי רק שיעשה בקדושה.

לא נעים לי לומרבחור זהב

ושוב תזרקו עלי בטונדות..

א-ב-ל "כן בגלל בנ"ע" ועוד לצרף סמיילי?! זו לא ההוכחה הגדולה ביותר איך שזה דפוק לערב מינים ככה בחוסר אחריות

שיוצר בלאגנים ילידים שמשחקים באבא ואמא מתחתנים מכורח המציאות שדופקת להם את השיקולים הבריאים) נאז עוד לצרף סמיילי?1 אתמה.

שוב אתה מתחיל?עמית-טליה

ועוד מצרף סמיילי?

סתם.

בוא נסכם את הנושא הזה ככה
את הילדים שלך (ושלי..) לא נשלח לבנ"ע
אבל את הילדים של רוב העם שלנו,נתפלל וחזק!!שילכו לבנ"ע.

ואם תצליח להבין את זה אשרייך
אם לא הגולה עדיין בצילך..

מה רע בחבר?קדושים תהיו

הקב"ה ברא את העולם בצורה כזו שקשר חברי ייתכן רק בין בנים לבנים ובין בנות לבנות.

קשר בין בן לבת בצורה "חברית" בלבד, לא ייתכן ללא נפילה להרהורים אסורים, לנגיעה, ואף לאיסורים חמורים מזה.

לכן, אם את רוצה ליצור קשר עם חבר, זה חייב להיות על בסיס נישואין. כל קשר אחר גורם לבעיות רבות.

בנוסף, היכרות רבה יותר לא מועילה להיכרות טובה יותר (אצל חילונים לפעמים מכירים שנים וכשמתחתנים, הכל נראה אחרת)

בהצלחה.

לסיכומו של עניין:סתם שואלת

1.   אין איסור הלכתי להיות חברים, אבל זה יכול לגרור איסורים כמו: נגיעה, ייחוד והרהור.

2. לדעתכם עדיף (לא מבחינה הלכתית, אלא בגלל בניית הקשר)  לא למשוך את הקשר סתם, כי זה  יכול לפגוע בקשר

כשמרגישים באיזה שהוא שלב חוסר ולא יכולים להמשיך, כי לא הכל מותר ...

3. אומנם את המצוות מחוייבים לקיים גם אם לא מבינים למה נגזרו, (כן, גם אני למדתי בכיתה ד' על הדינים כמו פרה אדומה שלא ברורים כ"כ לצלם האנוש) 

 אבל!!!  לא התייחסתם לזה שכאן לא מדובר במצוה או עברה,

אלא בדעת תורה, ורוח ההלכה! שבהם אנשים שונים נוהגים בחומרות שונות, ובזה אם אני לא אבין ולא אברר למה זה ככה,

אני מסוגלת להיות בין המקילים, ולכן אני ממש לא מסכימה עם אלה שאומרים שצריך לקיים כי ככה צריך!

זה בדיוק הדברים שאני מנסה לברר עליהם עכשיו כמה שיותר כדי לדעת איזה דרך חיים מתאימה לי!

ואני מדברת על זה, שזה לא עבירה מדאורייתא, לא כתוב בשום מקום שזה איסור,

ולכן הדברים האלה עוד יותר מסובכים, ועוד יותר קשה לקיים את זה וחייבים ממש לברר טוב!

תודה לכולם על התגובות, עזרתם לי קצת...

 

 

תם ולא נשלםאבא שמואל
"1.   אין איסור הלכתי להיות חברים, אבל זה יכול לגרור איסורים כמו: נגיעה, ייחוד והרהור"

גם גדרים הם איסורים הלכתים. כדי לענות על השאלה האם אכן יש איסור הלכתי ב"להיות חברים" יש ראשית להגדיר את המושג "להיות חברים", היות וכל אחד מגדיר חבר באופן אחר, לא ניתן לצאת בהכרזה כללית שיש או שאין איסור ב"להיות חברים".

איך שרב העולם מגדיר חברים, יש בהחלט איסור כזה. זה אסור(.)נקודה!


"2. לדעתכם עדיף (לא מבחינה הלכתית, אלא בגלל בניית הקשר)  לא למשוך את הקשר סתם, כי זה  יכול לפגוע בקשר כשמרגישים באיזה שהוא שלב חוסר ולא יכולים להמשיך, כי לא הכל מותר ..."

זו אחת הסיבות (מעבר לאיסור ההלכתי) מדוע עדיף שלא למשוך קשר, ישנן עוד סיבות (לא דתיות) שלא מוצו בסיכום זה. אך הן לא רלוונטיות, היות וכבר הכרענו שיש בזה איסור הלכתי.


"3. אבל!!!  לא התייחסתם לזה שכאן לא מדובר במצוה או עברה, אלא בדעת תורה, ורוח ההלכה! "

על בסיס מה את מחלקת בין דעת דורה ורוח ההלכה, לבין מצוות, הלכות, מנהגים. לגבינו אנו מחויבים לקיים את כולן מכיוון שה' ציוה אותנו (בין אם מבינים אנו אותן ובין אם איננו מבינים). כן גם דעת תורה זה רצון ה', וכן גם רוח ההלכה. 


"שבהם אנשים שונים נוהגים בחומרות שונות"

גם במצוות ובהלכות אנשים נוהגים חומרות שונות.


"ובזה אם אני לא אבין ולא אברר למה זה ככה, אני מסוגלת להיות בין המקילים"

זכותך להיות בין המקילים, ולא רק בדעת תורה, אלא בכל מצוה והלכה. (מה שצריך אכן להקפיד להיות עקביים בדעת המקל - לעשות כדעתו גם בדברים שיוצא לחומרא).


"ואני מדברת על זה, שזה לא עבירה מדאורייתא, לא כתוב בשום מקום שזה איסור"

מדברים אלו יוצא כאילו רק מה שזה עבירה מדאוריתא זה איסור? מה אנחנו צדוקים? הרי פשוט שישנם איסרים רבעם שלא כתובים מפורשות בתורה וחכמים באים ומפרשים לנ"ו אותן.


"ולכן הדברים האלה עוד יותר מסובכים, ועוד יותר קשה לקיים את זה וחייבים ממש לברר טוב!"

הדברים לא כ"כ מסובכים כמו שאת מציגה אותן, אך אני מסכים איתך במאת האחוזים וזה העיקר, מאד קשה לקיים את זה (וזה בעצם מה שהופך את העניין למסובך).

בהצלחה לכולנ"ו

למי שלא שם לב:
הכתב הנטוי: ציטוט מ"סתם שואלת".
השאר: תגובתי.

 

ווואאאאאאאאאאאוווווו!סתם שואלת

טוב שלא כתשת אותי.. חחח...

בתגובה שלך כמה דברים הפריעו לי, אבל הדבר העיקרי והכי מציק, שלא הבנת אותי נכון בקשר ל"איסור מדאורייתא".

לא אמרתי (או לפחות לא התכוונתי להגיד) שאם זה לא כתוב בתורה- אז לא מקיימים, כמובן שאיסור מדאורייתא ואיסור מדרבנן מקיימים במידה שווה,כי דברי דרבנן "דברי אלוקים חיים" וכ'ו.

 התכוונתי שאין איסור לא מדאורייתא ולא מדרבנן.  (עד כמה שידוע לי, ועד כמה שהחכמתי מהדברים שלכם, שהיו חסרי ביסוס הלכתי, ז"א- שום מקור, פסוק, או משו)

במצוות והלכות אין לאף אחד זכות להקל, לא למי שרוצה לשמור מצוות כמו שצריך. אבל דברים שהם רוח ההלכה-  דברים כאלה, כל אחד יכול לקבוע לעצמו עד כמה הוא מחמיר! לדוגמא: אסור לבנות ללכת עם חולצה צמודה. נקודה. מה נקראת חולצה צמודה? כל אחת מגדירה לעצמה, או לפי הרבנים שלה! שבדברים כאלה יש הרבה דעות רבנים! ואחת יכולה להחמיר כמו הרב אבינר ואחת תסתפק במה שכתוב בקיצור שולחן ערוך.(ששם ההלכות מדברות יותר באופן כללי מאשר החוברת העמוסה של הרב אבינר)

"איך שרב העולם מגדיר חברים, יש בהחלט איסור כזה. זה אסור(.)נקודה!"

איפה זה כתוב??? (אני רוצה הוכחות!!!!!!)

 

 



ווקשהבחור זהב

ובפירוט. חברה מעורבת אסורה  "יתרחק מהנשים מאד מאד" -שו"ע "וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דוד לבד ונשיהם לבד אמרו והלא דברים קל וחומר מה שכאן שאין יצר הרע ועסוקין באבל אמרה תורה גברים לבד ונשים לבד   עתה כשעסוקין בשמחה ויצר הרע בינהם על אחת כמה וכמה" (בבלי סוכה איפושהו, ציטוט מהזיכרון).

זה איסור בעצם החברות, בהקשר הזה הזה יש היום  זילות של המושג "חברה" חברה זו האשה ע"י קידושין "הלא היא חברתך ואשת בריתך" (יחזקאל) "חברה" מלשון חיבור ואכמ"ל. - זה האיסור בעצם החברות.

איסורים שהבכרח יעברו עליהם הסתכלות ביופי אישה.

איסורים שכמעט בטוח שיעברו - יחוד שבמצב כזה קשה להקפיד, מגע בנידה

אני מתנצל אם הייתי ישיר מדי.אבא שמואלאחרונה
דעת תורה = דברי דרבנן, דברי אלוקים חיים. מי זה שטוען לדעת תורה אם לא רבותינו. אם "אבא שמואל" יגיד דעת תורה,את יכולה שלא לקיים כי מי זה "אבא שמואל", להבדיל מחכמינו, שאם הם אומרים לנו מהי דעת תורה, ממילא זה חז"ל (שליט"א)= "דברי אלוקים חיים" שאת מבינה ש"מקיימים במידה שווה".

כאשר אנו מדברים על האפשרות להקל, זה לא חלילה שלא לקיים את דברי רבותינו, אלא כאשר יש יותר מדעה אחת, (וזה נכון גם במצוות וגם בהלכות) מותר לי לקיים לפי שיטתו של המקל. ולעומת זאת בדעת תורה, שאין דעה שונה ממנה החולקת עליה, גם אם זה לא כתוב בשום מקום, עליי לקיים ואין לי שום מקום להקל באופן של לא לקיים.

האם יש שיטה שהיא דעת תורה, המתירה חברות כזו שאת מבקשת לרכוש? אני לא מכיר כזה דבר. אני מכיר כאלה שמתירים חברות כזו אך הם בבחינת "אבא שמואל" ואינם נכנסים לדעת תורה, גם אם הם קוראים לזה דעת תורה!

אם יש לך רב מורה הוראה, (נשאיר לדיון אחר מי יכול להיות מורה הוראה) שמתיר לך דבר כזה, בבקשה! ספרי לנו, אולי יהיה גם רב שלנ"ו

רוח ההלכה, מי מחליט מה זה רוח ההלכה? אם זה חכמים=דעת תורה. אם זה כל אחד ואחד באופן אישי. אז אמנם הוא לא מחויב בזה מן הספר, אך הוא מחויב בזה היות והוא מבין שזה רצון ה', אדם זה לא יאמר תן לי מקור, הוא המקור!

"אסור לבנות ללכת עם חולצה צמודה. נקודה. מה נקראת חולצה צמודה? כל אחת מגדירה לעצמה, או לפי הרבנים שלה!"

אני לא זוכר הלכה כזו, לפי זכרוני בת צריכה ללכת בצניעות! פרט בצניעות, זה ללכת עם חולצה שאינה צמודה. מהי חולצה צמודה? וודאי שלא כל אחת תגדיר לעצמה, אלא חכמים מגדירים לנו בדיוק. בעיקרון לתורה יש תשובות לכל השאלות, ואם נתקלת בבגד, שאת לא יודעת אם עונה לקריטריונים של הלכות צניעות, עלייך לשאול רב. כאן את יכולה להחמיר שלא ללובשו עד שאת מבררת אם אכן מותר ללובשו. אך כל זמן שלא ברור שבגד זה אסור בלבישה, את יכולה ללובשו.

אם מדעתך את מבינה שלכאורה זה מותר אך לא לרוח ההלכה, כנראה ש (לך) זה אכן אסור.

"איפה זה כתוב??? (אני רוצה הוכחות!!!!!!)"
אני מסכים איתך, שראוי לבסס את קביעה על מקורות ולא סתם לזרוק, מותר, אסור. אם את באמת לא משוכנעת שיש בזה בעיה, ואת חושבת שאם אביא מקורות זה ידרבן אותך לנהוג נכון, אז אכן ראוי להתאמץ על זה, אחרת אולי עדיף להשאיר איזה שהוא פתח שיהיו שוגגים ולא מזידין. (למרות שכמובן, היות ואת כבר מסופקת, הרי שנראה לי שאין מנוס מלשאול רב על מנת להשתחרר ממזיד).

אשריכים שהגעתם עד לכאן!

אם לא חפרתי מספיק (ככה אומרים הצעירים היום) הרי שאפשר להרחיב...
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך