שיער פזור שיותר ארוך מהכתף (לבנות)-אושרר=)
מותר או אסור *מבחינה הלכתית*? אם אסור-איפה זה כתוב?
או שזה בכלל מנהגים?
וקליפס נחשב פזור?
אשמח לתשובות רציניות😋 זה ממש יעזור לי÷)
לילה טוב☆
...אוהבתותך אחותי
אני אישית חושבת ששיער פזור ארוך כשהוא בלי קליפס או משהו זה פחות צנוע. יש גם דעה הלכתית שאומרת אתזה, כרגע אני לא זוכרת אותה. אבל עם קליפס/מקור/גומיה/כל דבר שיכול לתפוס את השיער זה בסדר כל עוד זה באמת תופס ולא נמצא סתם ליופי על קצה השיער שעוד רגע נוחת. (אני לא באמת בדקתי אתזה עכשיו. כתבתי אתזה מידע כללי) והמלצה שלי!! אם את שמה גומיה אז תשמרי עליה או שתקחי כמה גומיות!!-גומיות זה דבר שנאבדדד!!
תשאלי רבאדם חביב סך הכל
הכי פשוט ;)
לוידת מקור הלכתי, אשמח לשיתופפאוהבתותך ה'!

קורץקורץ

אבל אני לא במת חושבת שיש הבדל אם את עם שיער פזור או עם שיער פזור עם קליפס מקור או גומיה..

אני לא יכולה להיכנס לקישוריםאושרר=)
למה?מילי דשטותא

את יכולה גם לעשות מקש ימני, העתק כתוב קישור, להדביק את הכתובת קישור בתיבת חיפוש הלבנה הזואתי שיש תמיד בלמעלה של המסך במחשב, אנטר, וזה ייפתח.. הבנת?

אני מפאלפון כשר..בלוקפוןאושרר=)
לא מכירה.. אבל איך יש ערוץ 7?מילי דשטותא

חושב

הפוסק שלי לאאאאוהבתותך ה'!

אפאטי

מה הכוונה ארוך מהכתף? יש לך כתף ארוכה???אניוהוא


אתה במצברוח טוב היוםחידוש

החבר'ה פה לא מכירים אותך וייקחו אותך ברצינות

לכן כתוב "(לבנות)". היא ידעה שאנחנו לא נבין..חביב שזורם


הרב עובדיה מתיר עברי אנכי


זה לא חכמה אניוהוא
מספרים
שפעם מישהו התקשר לרב עובדיה ושאל- 'הרב מותר?'
הרב ענה לו - 'מותר, הכל מותר. בעצם חוץ מפאה נוכרית!'
עברי אנכי

הרב לא התיר סתם.

 

בשביל כל היתר כזה פשוט הוא כתב יביע אומר שלם

זה נגיד זלזול בכבוד רבנים. שבעיניי חמור יותר מפזורמקום בעולם
אם הוא מתיר, אז זה כבר אוטומטית פזור..חביב שזורם

כי כנראה לפני כן זה היה אסוף.. 

ואם הוא יאסורחידוש

אז זה כבר יהיה אסוף... ואז יהיה מותר...

איפה ראית דבר כזה??ddddd


המקור זהעברי אנכי

יביע אומר חלק ד' חלק אבן העזר סימן ג' אות א'-ב'

..א"י לעמ'י
אישית אני לא חושבת שיש בעיה בשיער פזור .. זה אותו דבר עם הנשואות שהולכות עם פאה ..
גם קוקו גבוה יכול למשוך..
ובכןרוקדת בגשם
כמו ש@עברי אנכיאמר, הרב עובדיה..
אין הרבה.
אבל אני חושבת שלמרות שזה עיין הלכתי נטו, יש גם מ'ום להתחשב בזה שאם יש לך שיער ארוך /עבה וכו זה גם יכול למשוך...
ברוך ה שאין לי התלבטות כזאת
אצלינו במשפחה הבנות נהגו להקפיד שלא להסתובב עם שיער פזוראלעד


אוקי אזניגון הלב
אבא שלי אסר לי אחרי שהוא שמע יותר מדיי פעמים שהשיער שלי יפה (חום חלק וארוך מאוד בנתיים) לאחיות שלי הוא לא אסר ללכת עם קליפס (יש להן שיער מתולתל מאוד ואני לא אוהבת קליפס) גם מבחינה היגיינית אסוף זה הרבה יותר נקי בלי שהשיער נכנס לאוכל או נמרח לך על הפנים
בכל מקרה עוד כמה שבועות אני תורמת את השיער ואז בטוח אלך פזור כי בקוקיה זה נראה מוזר
לא שמעתי על רבנים שאסרו/התירו
שואלת מה ההלכה?נגרינסקי
נציג אותה לפנייך - "לא יהלכו בנות ישראל פרועי ראש בשוק אחת פנויה ואחת אשת איש" (הלכות איסורי ביאה, כא, יז)
"פרועות ראש" זה אומר בלי כיסוי ראשחידוש

ו"פנויה" מתפרש כאלמנה או גרושה, לא רווקה שלא צריכה כידוע. עיין במפרשים

נכון שמדובר על כיסוי ראש...נגרינסקי
אבל פנויה זו רווקה ממש... זה פשוט פשט הרמב"ם...
חחחחחח זוכר אנוכי מימים ימימה כשהייתי עוד אורח בפורוםיהדות=דרך חיים

שהיה שירשורים של רמבמיסטיות שרצו להיות עם כיסוי ראש בתור רווקות ופחדו שזה יפגע בשידוכים

במת?נגרינסקי

איפה אני מוצא את זה?

אין לי שמץ, אני אפילו לא בטוח אם זה היה בארץ מולדת או בלנ"ויהדות=דרך חיים

אבל זה היה מצחיק למדי

איפה היום נמצא כאלה, אה?נגרינסקי


היי אתה! מתי נהיית פה מנהל?אביגיל~!
גיברתתת נחשיי ממההההעברי אנכי

קיבלתי קידום

 

 

אאאנניייי המננהההלללללללללל

 

 

לדעת הרב אבינרכפכף פוזל

בכללי הצניעות התייחסות מפורטת גם למצב השיער. בנוגע לרווקות שאינן מכסות אותו, כתב כי שיטת המחמירים היא שעליו להיות אסוף מאחור ולא ארוך עד הכתפיים, ולדעת המקלים אין חובה לאוספו אך אסור שיהיה "פרוע וסתור". מסקנתו: "צמה - מה טוב ומה נעים".

 

אני אישית לא מכירה אותו, קראתי את זה באינטרנט.

אבל אני...כפכף פוזל

אני הולכת עם שיער פזור בערך עד אחרי השריר למרות שלפי ועד רבני חב"ד מותר עד לכתף...

הממדולפין סגול
יש כאלה שאומרים שזה מושך
לדעתי
בימינו
זה כבר לא נחשב מושך
זה הרגל של כולן
וכל כך הרבה עושות את זה שזה כבר בכלל לא נקרא "מושך"
וגם סליחה שאני אומרת
אבל אני חייבת להגיד
שלמה שלא נעשה את זה אם זה יפה?
כדי להקל על הבנים??
כן
זה הסיבה היחידה
אז שיתגברו לבד
לא כל כך קשה
חח באמתניגון הלב
בעיני שמירת העיניים זה בכל מצב ועל האחריות שלהם! אחרת גם נשות הטאליבן (מי שמסתובב קצת במאה שערים יודע) הולכות לא צנוע
זה האלא עם העשרים שכבות??דולפין סגול
אלה שנראות כמו אוהלניגון הלב
...כפכף פוזל

כדי שלא יראו להם את הצורה של הגוף....

בבית שמש יש נשים שגם הולכות לא עם כפיה רגילה, עם איזה משהו בתוך הכפיה כדי שלא יראו את הצורה של הראש שלהם

 

 

וסתם - לפי חוק אסור בכלל ללכת ככה כי זה כמו ערביות, גם היו נשים כאלו שהחיילים אמרו להם להוריד את הכפיה אם הם לא ערביות והם לא הסכימו. אז ירו עליהם או משהו כזה

חחניגון הלב
לדעתי זה פשוט מוגזם
לדעת פול אנשים...כפכף פוזל
אייככ מי בכלל רוצה להתחתן איתן?דולפין סגול
מגעיל אותי
עדיף שילכו עם סודרים בקיץ מאשר עם זה, איככ...כפכף פוזל


גם אין בזה הגיון בכללדולפין סגול
זה כאילו נגד חוקי הטבע.
בעע
מסכנות
אף חד לא ירצה אותם
ו..ניגון הלב
את מבינה ש ה ן בחרו ללכת ככה בלי שאף רב יאמר להן? מצידי שיחכו ככה ממש אין לי בעיה (רק מרחמת על הבנות שלהן..) יותר מעצבן אותי זה שהן מעיזות להעיר לבנות מגזרים אחרים או במקרה הפחות טוב גם לפגוע בהן
איפה שאני גרה...כפכף פוזל

יש פה נשים שמעירות לי באמצע הרחוב על פתח צוואר חצאית קצרה....

זה מה זה מעצבן!

גם הקטע שלהם עם הטלפונים.... שהיית קטנה ועדיין לא היה לי טלפון ביקשתי ממישהי שיחת טלפון ואז היא שאלה אותי עם אני מתקשרת למספר כשר אז אמרתי לה שלא אז היא אמרה לי שהיא לא מסוגלת להיות שותפה בעבירה..

איזה רעות הם.דולפין סגול
העיקר חושבות שהם צדיקות.. פףף
איזה אהבת ישראל ואיזה בטיח??
איזה רעות הם.דולפין סגול
העיקר חושבות שהם צדיקות.. פףף
איזה אהבת ישראל ואיזה בטיח??
הם הולכות עם שאלים וכפיותכפכף פוזל

וככה הם מושכות יותר את הבנים...

אעלק צדיקותכפכף פוזל


וואטטטניגון הלב
טוב נו קיצוניים יש בכל מקום
בתל אביב הולכים עם שורצים? אז ברמת בית שמש הולכים עם כאפיות
אבל מפה ועד להעיר או לא לעזור לאנשים אחרים המרחק ממש גדול אני הולכת עם פלאפון מסונן (נט ספארק) ואם יבקשו ממני שיחה הדבר האחרון שיעניין אותי זה אם המספר השני גם מסונן או לא
מודה שגם לתל אביבים יש ת'שגעונות שלה כמו לבהות בחצאית ואז לשאול איך לא חם לי ככה (כשהיא עם רגליים שרופות מאוווד שבטוחה שזה פי אלף יותר כואב)
בכל מגזר יש...כפכף פוזל

את הקיצוניים אצלהם, לא?

כמו שמכלילים את כל החרדים שהם.....

בכל מגזר ועדיין...ניגון הלב
לא יודעת אם זה רק אצלי אבל אני ממש לא מרגישה בנוח ללכת בבני ברק ולא משנה איך אני לבושה (סתם דוגמא אמיתית מהחיים של שנה שעברה: הלכתי שם עם חצאית מטאטא רחובות ואישה חמודה אמרה לי שארוך זה מושך את העין וזה לא צנוע, שבוע אחר כך אותו רחוב עם חצאית קצת אחרי הברך אישה חמודה אמרה לי שרואים לי את השוק וזה מושך את העין ולא צנוע) תמיד משום מה זה מרגיש שנועצים בך מבטים גם ככה אני מרגישה חריגה אז שם אני מכוכב אחר ;)
אגב גם בתל אביב לא נוח לי ללכת אבל שם לאנשים אין טאקט ולא אכפת להם לשאול (לפעמים יש התפרצות של שמאלני וזה קצתהרבה מביך ובאלי לצאת עליו ואז אני נזכרת שאני מייצגת משהו ועונה יפה ובנימוס )
גם לי לא נעים להסתובב בכל מיני מקומות....כפכף פוזל

יש בנים שהם שומרי עיניים בצורה מפחידה מאוד!!!

והם מזיזים את הראש שלהם בצורה חדה מאוד ואני מרגישה כאילו אני הולכת פרוץ, אפילו שאני צנועה.

.בבוקר שאני הולכת לבי"ס יש לי חולצת תלבושת מכופתרת ואני פותחת את הכפתור הראשון (הוא מאוד חנוק) וגם יש נשים חמודות שאוהבות להעיר לי על הכפתור אפילו שזה לא הכי פתוח.....

ושגרתי ברמת גן והלכתי עם חצאית בברך וגרביים, אז שכנה שלי לא הייתה מסוגלת להבין איך בקייץ אפשר ללכת עם חצאית (קצרה) וגרביים 

איכככ מי ירצה להתחתן עם מי שהולכת עם בגד ים ברחוב?*צועד*
ולהתחתן עם אישה טאליבן עדיף מהנל.


ואני לא אתחתן עם אישה טאליבן.

רק מצחיק אותי שמגעיל אותך דבר שנעשה(בטעות מוחלטת!) לשם ה' יתברך

אבל לא תזדעקי על 90% מהבנות ביום חם בתל אביב.
וואי לגמרי! מסכימה!מילי דשטותא


פסדר, זה ברור שמי שהולכת עם ביקיני היא משדרת הפקרותדולפין סגול
וזול כזה.
אבל טאליבן??
כאילו מה.. אם הם בנות שיתנהגו כמו בנות
תאמין לי שהם סובלות להראות מכוער
ומי רוצה אישה לא יפה?..
בכל זה את צודקת.*צועד*
רק מעיר שתשימי לב על מה את יותר מזדעקת.
ומה שאתם עושים עכשיו, שיא הצדיקות?השקט הזה
אז נכון, ברור לנו שהם לקחו פה על עצמם חומרה שאף רב (מלבד הרב שלהם, וכן כנראה שיש כזה) לא פסק.
אבל תחשבו איזה מטורף זה שהן מחליטות להוסיף צניעות ועוד ברמה כל כך גבוהה! אפשר לא להסכים איתם, אבל אני חושבת שלהעריך אפשר. הם בוחרות להיות איזון לדור. יש חוסר צניעות גדול? אנחנו נקצין לצד השני. כן. זה מה שהם חושבות. שוב, אפשר לא להסכים. וגם אם נניח אתם ממש ממש לא מסכימים,
וממש ממש לא מעריכים. יש צורה לדבר עליהן. והצורה המזלזלת שהייתה פה היא לא פחות חמורה מהלכות צניעות וכו'.
לא מסכים עם שתיכן.עברי אנכי


בהזדמנות בלנד.עברי אנכי

תזכירי לי.

אני פשוט חולה עכשיו..

דולפין סגול
אויי רפו"ש.. תרגיש טוב
עם מי ועל מה?כפכף פוזל


דולפין וניגוןעברי אנכי

על זה שהן אומרות שהבנים יתגברו בעצמם ושהן יהיו איך שבא להן.

שזה האחריות של הגברים שמירת העינים.

 

בעה בלנד אכתוב מתישו את דעתי

לאניגון הלב
בכל מצב נתון האחריות היא עליך! גם אם אני איהיה מכוסה מכף רגל ועד ראש עוד יגידו לי שהצורה של הראש שלי עלולה בטעות למשוך איזה בן
אי אפשר להאשים בת בדבר הזה! נכון, צריך ללכת בצניעות (בצניעות ולא בהגזמה) אבל להגיד שזה בגלל הבנים זה פשוט לא נכון! (וגם משניא את המצווה אבל לאמשנה) גם לבנים יש הלכות צניעות אבל אפילו הדוסים שבהם לא נעים לומר אבל מצפצפים על זה
אלה שצועקים שיקצע סליחה אבל איך אתה יודע שהיא שיקצע? כי הסתכלת עליה! ומותר לך להסתכל על בנות (ובמקרה הזה גם לבחון את גופן כדי לראות שהיא באמת לבושה לא בצניעות)? לא!! אז אתה בסדר? לא!
את מה זה צודקת!!!כפכף פוזל


מגיבעברי אנכי

@ניגון הלב

 

את צודקת מאוד. אבל חלקית.

חלק ממה שכתבת הוא מאוד נכון, וחלק ממה שכתבת לא נכון.

אני באמת אשמח לכתוב על זה... אבל אני עדיין חולה ואין לי ראש עכשיו לכתוב.
באמת. בהזדמנות.

אתה אומר את זה כי מעולם לא היית בת.דולפין סגול
בנים עושים את המצוות בשביל עצמם.
והם מקבלים על זה זכויות

ובנות צריכות בשביל "להקל על הבנים"
וזה לא שסבבה , פסדר נעשה להם טובה
זה קשה.קשה.קשה

זה המצווה הכי קשה

אבל אוקי סבבה. מסתדרות איכשהו.. אבל עכשיו גם בכל דבר??
חאלסס
למה שימדדו לי תסנטימטרים בשיער??
בכיאטט אי אפשר לחיות ככה!!

אז סליחה. אבל תתגברו על העשר סנטימטר הזה..

זכותי להיות בת. ולרצות להראות טוב

זה לא נכון לומר שצניעות היא רק כדי לא להכשיל את הבנים.הראיהה' הטווב
מקמחית שאפילו בבית לא הורידה כמעט בשום מצב את כיסוי הראש. רואים מכאן שצניעות היא קודם כל הגגשת הפנימיות, ועמידה נכונה לפני ה' יתברך. הקב"ה איתך תמיד, ולכן את צריכה להראות בהתאם. בנוסף לזה יש עניין חשוב שלא למשוך תשומת לב על מראה חיצוני ולא להכשיל בנים. מקווה שעזרתי.
תאמין לידולפין סגול
שהפנמיות לא תקבעת בשם אופן לפי הבגדים.
וזאת טעות גדולה שאנשים היום חושבים.
ברור לי שקשה להתלבש צנועעברי אנכי

ו.. תאמיני לי שלהוריד עינים ברחוב זה הדבר הכי קשה שאין לך אפילו סיכוי לדמיין.

ברצינות.

 

בנות לא עושות את זה בשביל להקל על בנים. ממש ממש לא.

 

אני אגיב בזדמנות,

אני פשוט עדיין חולה ואין לי ראש עכשיו לחשוב ולנסח וכו וכו.

 

בסדר?

תודה

אז....כפכף פוזל

גם הבנים וגם בנות צריכים לעשות השתדלות...

נכון מאוד מאוד מאודעברי אנכי

שוב, ארחיב בלנד כשאוכל.

 

אשריכן צדיקות!!

צודקתתתת 100 אחוזזזזטליושקה
ואי ממשניגון הלב
במיוחד בקיץ! וואלה שאני מתה על המצווה הזאת אבל אני גם מתה מחום ובאלי חצאית יותר קצרה או ללכת עם אלאדין
וגם אני רוצה חולצה קצרה יותר ולא באלי לשים חולצת בסיס/חצאית בסיס כי זה מחניק! באלי להגיע למעיין ולהיכנס ולא לנסוע שעה ובסוף אי אפשר להיכנס כי ישיבת בננות ותפוזים החליטה להגיע לשם בלי לחשוב שניה שאולפנת תותים ואוכמניות היו שם לפניהם
ראית מה הגבתי?עברי אנכי

אענה בלנד שאוכל

 

אשרייך!

ואי איזה נכון זה!כפכף פוזל

והקטע הוא שאין בגדים בקניון נורמלים בקיץ, ובסתם חנויות גם אין....

דווקא שנה שעברה היה הרבה חצאיות וחולצות ארוכות

הלוואי הלוואי הלוואי*צועד*
שלבעלך,
יהיה לך הרבה יותר רצון שהוא ישאר קדוש יותר.


וברור שזו לא ה- סיבה. הצניעות שלך היא בשבילך.
מה הכוונה כל כך הרבה עושות את זה?ל1
אז מה שיש כל כך הרבה עושות את זה? ההלכה לא יישתנתה בסנטימטר מה נגיד אחרי 120 גם השכנה לבשה ככה ואפילו יותר פרוץ? זה שאנחנו בדור כזה זה לא אומר כלום על מה שמותר ומה שאסור צריך ללכת עם האמת למרות כל הקושי ושאנחנו דור חלש להיפך על כל מאמץ זה שכר ענק!!! הכי קל זה ליזרום עם הזרם אבל המעלה הגדולה זה להיות חזקים ולעשות את ההלכות כמו שצריך גבר נשאר אותו גבר גם היום וגם לפני מאה שנה ויש לו אותם יצרים מה הכוונה שייתגברו? נכון שאם הולכים ומתנהגים לפי ההלכה באמת לפי ההלכה ואפילו טיפה מהדרים זה בעיה כבר של הגבר אבל אם מעגלים פינות ומתלבשים והולכים ומתנהגים לא צנוע זה כבר בעיה שלנו הבנות גבר זה גבר אז צריך להיתחשב...
אני מתלבט אם אתה צוחקאדם חביב סך הכל
או שאתה צוחק, או שאין לך מושג בהלכות צניעות ובדרכי פסיקה.
לא אתפלא אם תגיד שלאישה מותר לצאת מהבית פעם בחודש כי ככה כתב הרמב"ם... הרי לא השתנה כלום...
למה שהיה אסורמשקפת

מה הבעיה אם שעיר ארוך פזור או מה שזה לא יהיה?

אני מכירה שכל עוד השיער הוא לא שיער מרשים, נפוח או ארוך מאודאמונה רעיה

אז אפשר ללכת עם קליפס בתנאי שזה נראה כאילו חצי שיער אסוף

נו באמת. רק בצה"ל אסור שיער פזור ארוך מהכתף.עוד יהודי


למה באמת אסור בצבא? את דודה שלי כמעט הכניסו לכלא בגלל זהכפכף פוזל


כי צריך להראות מסודרים ויצוגייםניגון הלב
לכן גם אסור שיער אורך או זקן לבנים (לבייניש"ים יש פטור גילוח) בגלל זה החולצה של המדים צריכה להיות תחובה במכנסיים/חצאית והכומתה צריכה להיו נקיה וזה א רק אצלנו זה בכל צבא של מדינה מתוקנת בעולם
לנשואות זה אסור באיסור חמורעף על עצמו


אני חושבת שבנושאי צניעות שאין עליהם הלכה מובהקת או שיש מחלוקהשקט הזה
ולדעתי זה אחד מהם.. (נושאים נוספים לדוג'- חור שני, נזם, צמיד ברגל, גרביים וכו')
זה מאד תלוי במנהג המקום.
אם נהוג שבנות מסתובבות פזור וזה לא ימשוך את העין יותר מידי אז אפשר
ואם רוב הבנות לא נוהגות, ומסתובבות עם אסוף אז זה עלול ממש להראות חריג ולא צנוע..

זוהי דעתי.
אני אישית מסתובבת עם שיער מתולתל שמגיע עד סוף הגב, ותפוס רק בסיכה ירושלמית
מה זו סיכה ירושלמית?44444
לדעתי זה גם מנהג המקום + נפח השיער עצמו.
לי, למשל, יש שיער דליל מאד מאד מאד וארוך ופזור שלי יהיה יותר צר מקוקו של בעלת שיער מלא. (היום זה לא רלוונטי כי אני נשואה....)
לא יודעת איך להסביר.. אבל סיכה שתופסת חצי שיער..על העיקרוןהשקט הזה
של קליפס
יש פסיקות שונות לדעתי זה תלוי במנהג המקום ובשיער עצמו.44444
תשאלי רב שמכיר אותך ואת הרקע שלך.
בכללי, בתחום הצניכות, חלק מההלכות לא משתנות לפי מנהג המקום כמו מחשוף, שקוף, צמוד וכד'.... וחלק תלויות במנהג המקום כמו למשל בגד מושך, אדום, תסרוקת, איפור כבד וכד'.... (למשל בתימן מנהג המקום היה ללכת עם כיסוי ראש לרווקות)
הרב עובדיה יוסף מתיר לרווקות ללכת פזורשיח סוד
חב"ד אסור פזור שעובר את הכתף

השאר לא יודעת.

כן אני יודעת שעניתי מאוחר מידי, לא נורא.
ולא קראתי את כל התגובות
תראי מקום שהרב עובדיה מתירטליושקה
קראתי את זה איפשהו.שיח סוד
אם אזכר אתן מקור.
יש פה מקור שמסתמך על שולחן ערוך..צ'ופצ'יקהאחרונה




זה מאיזה ספר שמצאתי..הדיבורים שלהם בלי מקור הם די נסחפים בעיניי (אני הולכת עם אסוף, ככה נהוג אצלנו ועדין.....) כאילו הב' וג' אבל הראשון אולי יעניין אותך.
בהצלחה נשמה❤
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך