או שזה בכלל מנהגים?
וקליפס נחשב פזור?
אשמח לתשובות רציניות😋 זה ממש יעזור לי÷)
לילה טוב☆
![]()
![]()
אבל אני לא במת חושבת שיש הבדל אם את עם שיער פזור או עם שיער פזור עם קליפס מקור או גומיה..
בכל מקרה גם אם זה מותר, תחשבי מה נכון לך יותר...
https://www.yeshiva.org.il/ask/53583
מה הבעיה בשיער פזור? | שאל את הרב
וזה פחות חשוב אבל אולי גם יעניין אותך: 
אבא שלי ממש לא אוהב שאני הולכת עם שיער פזור - נוער וגיל ...
שאלה לבנות, וגם לבנים... - לקראת נישואין וזוגיות
שאלה לבנות! (טוב, נו גם לבנים) - בית המדרש
אושרר=)את יכולה גם לעשות מקש ימני, העתק כתוב קישור, להדביק את הכתובת קישור בתיבת חיפוש הלבנה הזואתי שיש תמיד בלמעלה של המסך במחשב, אנטר, וזה ייפתח.. הבנת?
![]()
![]()
חידושהחבר'ה פה לא מכירים אותך וייקחו אותך ברצינות
עברי אנכי
אניוהוא
עברי אנכיהרב לא התיר סתם.
בשביל כל היתר כזה פשוט הוא כתב יביע אומר שלם 
כי כנראה לפני כן זה היה אסוף.. 
אז זה כבר יהיה אסוף... ואז יהיה מותר...
יביע אומר חלק ד' חלק אבן העזר סימן ג' אות א'-ב'
ו"פנויה" מתפרש כאלמנה או גרושה, לא רווקה שלא צריכה כידוע. עיין במפרשים
שהיה שירשורים של רמבמיסטיות שרצו להיות עם כיסוי ראש בתור רווקות ופחדו שזה יפגע בשידוכים 
במת?נגרינסקיאיפה אני מוצא את זה?
אבל זה היה מצחיק למדי 
בכללי הצניעות התייחסות מפורטת גם למצב השיער. בנוגע לרווקות שאינן מכסות אותו, כתב כי שיטת המחמירים היא שעליו להיות אסוף מאחור ולא ארוך עד הכתפיים, ולדעת המקלים אין חובה לאוספו אך אסור שיהיה "פרוע וסתור". מסקנתו: "צמה - מה טוב ומה נעים".
אני אישית לא מכירה אותו, קראתי את זה באינטרנט.
אני הולכת עם שיער פזור בערך עד אחרי השריר למרות שלפי ועד רבני חב"ד מותר עד לכתף...
כדי שלא יראו להם את הצורה של הגוף....
בבית שמש יש נשים שגם הולכות לא עם כפיה רגילה, עם איזה משהו בתוך הכפיה כדי שלא יראו את הצורה של הראש שלהם
וסתם - לפי חוק אסור בכלל ללכת ככה כי זה כמו ערביות, גם היו נשים כאלו שהחיילים אמרו להם להוריד את הכפיה אם הם לא ערביות והם לא הסכימו. אז ירו עליהם או משהו כזה

יש פה נשים שמעירות לי באמצע הרחוב על פתח צוואר חצאית קצרה....
זה מה זה מעצבן!
גם הקטע שלהם עם הטלפונים.... שהיית קטנה ועדיין לא היה לי טלפון ביקשתי ממישהי שיחת טלפון ואז היא שאלה אותי עם אני מתקשרת למספר כשר אז אמרתי לה שלא אז היא אמרה לי שהיא לא מסוגלת להיות שותפה בעבירה..
וככה הם מושכות יותר את הבנים...
את הקיצוניים אצלהם, לא?
כמו שמכלילים את כל החרדים שהם.....
)יש בנים שהם שומרי עיניים בצורה מפחידה מאוד!!!
והם מזיזים את הראש שלהם בצורה חדה מאוד ואני מרגישה כאילו אני הולכת פרוץ, אפילו שאני צנועה.
.בבוקר שאני הולכת לבי"ס יש לי חולצת תלבושת מכופתרת ואני פותחת את הכפתור הראשון (הוא מאוד חנוק) וגם יש נשים חמודות שאוהבות להעיר לי על הכפתור אפילו שזה לא הכי פתוח.....
ושגרתי ברמת גן והלכתי עם חצאית בברך וגרביים, אז שכנה שלי לא הייתה מסוגלת להבין איך בקייץ אפשר ללכת עם חצאית (קצרה) וגרביים
תזכירי לי.
אני פשוט חולה עכשיו..
דולפין סגולעל זה שהן אומרות שהבנים יתגברו בעצמם ושהן יהיו איך שבא להן.
שזה האחריות של הגברים שמירת העינים.
בעה בלנד אכתוב מתישו את דעתי
את צודקת מאוד. אבל חלקית.
חלק ממה שכתבת הוא מאוד נכון, וחלק ממה שכתבת לא נכון.
אני באמת אשמח לכתוב על זה... אבל אני עדיין חולה ואין לי ראש עכשיו לכתוב.
באמת. בהזדמנות.
ו.. תאמיני לי שלהוריד עינים ברחוב זה הדבר הכי קשה שאין לך אפילו סיכוי לדמיין.
ברצינות.
בנות לא עושות את זה בשביל להקל על בנים. ממש ממש לא.
אני אגיב בזדמנות,
אני פשוט עדיין חולה ואין לי ראש עכשיו לחשוב ולנסח וכו וכו.
בסדר?
תודה 
גם הבנים וגם בנות צריכים לעשות השתדלות...
שוב, ארחיב בלנד כשאוכל.
אשריכן צדיקות!! 
אענה בלנד שאוכל
אשרייך! 
והקטע הוא שאין בגדים בקניון נורמלים בקיץ, ובסתם חנויות גם אין....
דווקא שנה שעברה היה הרבה חצאיות וחולצות ארוכות
מה הבעיה אם שעיר ארוך פזור או מה שזה לא יהיה?
אז אפשר ללכת עם קליפס בתנאי שזה נראה כאילו חצי שיער אסוף
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...