איך אפשר לרמוז בטאקט לבחורה שיוצאים איתה כמה חודשים והכלשאלה לי קטנה
סבבה עד עכשיו, אבל, לא נעים לומר, השערות בידים שלה ממש מפריעות לי🙄⁦☹️⁩ איך אפשר בטאקט לרמוז לה בלי שאני יגיד את זה במפורש?
אל תיהיה קטנוני. תתמודד אם זה לא מפריע לה.מגיבה חדפ
לפתוח. אולי סתם לא מפריע לה אבל בשביל בעלה היא תרוץ,*צועד*
בשמחה אמיתית

לסגור את הפינה הקטנה הזאת?



זה שמפריע לך זה נושא אחר לדיון, כרגע זו המציאות ולדעתי כדאי לבדוק איך ניתן לגשר על הפער הקטנטן הזה.

לדוגמא
תלכו ברחוב ליד חנות של פדיקור מניקור וכל השטויות האלו. תשאל אותה מה זה, והיא תתחיל להסביר.. תוך כדי תכניס 'אשכרה עושים את זה כל שבועיים??' ותמשיכו לפטפט.. בסוף תכניס 'זה קטעים של בנות.. גם כל הזמן שמות איפור, ולק.. ומורידות את כל השיערות.. מזל שלא הורדתן גם את השיערות של הראש..'

פה אתה אמור לפתוח את הפינה הזאת. לא להגיד לה 'זה מפריע לי' בבום. אלא לרמוז, לאט לאט, תדגיש שהדפיקות אצלך, ואתה הבעייתי, אבל התרגלת בעולם לכל מיני דברים ואתה חושש שאם פתאום הם לא יהיו כמו שאתה רגיל, זה יסבך אותך(שוב, המסר שאלה הדפוק פה..) היא תשאל מה נגיד ותתגלגל.


תחשוב על זה מראש, בהצלחה.


זה לא כ-זה דרמטי, בחורה שאוהבת אותך תעשה דברים פי אלף גדולים בשביל לשמח אותך. פי אלף.

נ. ב לא התייחסתי אם לדעתי זה דורש ממך עבודה עצם ההפרעה.. רק מה לעשות במצב קיים.


בהצלחה!
^אהבתי את החנות אבל לא לגמרי הבנתיכי בשמחה תצאו.

קודם כל, נראה לי הניסוח צריך להיות מאוד עקיף,

הרבה יותר עקיף ממה שהצעת.

לבנות זה אחרת, ולא 'לא כזה דרמטי'.

אבל קשה לי לכנות את זה 'דפוק'.

חולשה יותר נשמע לי, 'קשה לי'.

 

ולא לגמרי הבנתי מה ההזדעקות הגדולה?

אסור לבנאדם שדבר כזה יפריע לו?!

זה לא פחות חוקי מצבע עיניים, שיער, עור וכו'.

 

ולגבי אלה שרוצות שתוריד אחרי,

סליחה, זה מפריע לו להימשך.

בנאדם לא אמור להתחתן עם מישהי שקשה לו להימשך אליה.

 

אבל לא הייתי בת, ולא יודע איך זה מרגיש.

המקסימום זה שמישהי העירה לי על הזקן

(המלא והמסודר, אגב)

ומסתבר שאני חי אח"כ וחושב שאני נראה טוב גם ככה.

אבל אני גבר, ומבין שזה כנראה מאוד מאוד שונה.

אם קשה לו להמשך רק בגלל כמה שערותמגיבה חדפ
בידיים אז יש לו בעיה
אפשר לומר את זה על כל נתון של מראה חיצוניכי בשמחה תצאו.

אנחנו בני אדם, וטוב שכך (הראיה שכך נבראנו),

וכך עובדת אצל הבחור המשיכה.

בסוף, קשר זוגי מגיע גם לרובד הגופני,

לא רק לאהבה אפלטונית.

אם זה מפריע לו, וזה כ"כ זניח וניתן לטיפול,

חבל.

מבין את אי הנעימות משני הצדדים,

ועדיין, חבל.

"וזה כל כך זניח וניתן לטיפול" ??משיח נאו בפומ!
נסה לעשות את מה שאתה מדבר עליו,
ולתחזק את זה במשך כמה חודשים,
אח"כ נשמע
גם היא לא אמורה להתחתן עם מישהורחפת..
שהמשיכה אליה תלויה בשערות שלה!













מסוג השרשורים שמוציאים לי קרניים
ואם זה תלוי בנתונים אחרים במראה החיצוני שלה?כי בשמחה תצאו.

כנראה משיכה תלויה בנתונים האלה.

לא מבין את ההזדעקות, באמת.

כולנו בני אדם, וזה הכי בסדר בעולם.

בסדר זו הגדרה מטעה.*צועד*
תפרידו בין מציאות קיימת(שאין להתעלם ממנה כמו שהיו שהציעו..)
לבין מציאות אידיאלית.


יף
סבבה.רחפת..
באופן אישי, מעוניינת במישהו שזה לא מהותי לו.

כנראה רק אני ככה. לא מוכנה לקחת את הסיכון שכשאשתנה חיצונית זה ירחיק אותו.


(אפילו מפחיד)
זה לא באמת הסיכון כי אחרי חתונה דברים משתנים.ענבל
בס"ד

גם אם מישהו פוסל בנות כי הן מלאות זה לא אומר שהוא ישנא את אשתו כשהיא תהיה בהריון, די להפחדות הפסיכיות האלה. אחרי חתונה דברים משתנים והמשיכה היא כבר לא המשיכה הראשונית שצריך בדייטים.

אז את רוצה בחור שלא אכפת לו ממראה חיצוני? תהני, מקווה מאד שזה לא יתסכל אותך בשלב מסוים. אותי זה תיסכל (לא על צבי, הוא מאוזן להפליא בתחום).
..טלחיים
עבר עריכה על ידי טלחיים בתאריך ט"ו בסיון תשע"ח 22:55


את נשמעת כאילו אנחנו לא יודעות ששערות זה דבר משמעותי.ענבל
בס"ד

הרי רוב הבנות מורידות שערות וכן, זה הגיוני שיהיו בנים שזה יפריע להם (הרבה פעמים אלו יהיו בנים שבעצמם יש להם אסתטיקה והגיינה) וזה הגיוני לומר את זה ולא אומר שום דבר על אף בת, אלו החיים.
אם תפסלו מישהו רק כי שערות מפריעות לו אז בחיי שהפייספאלם שלי לשם שינוי יהיה לגמרי מוצדק.
אם זה משמעותי והיא בחרה ש'לא'רחפת..
לא חושבת שלהאיר את עיניה לגבי זה, יתרום לדימוי העצמי שלה.
אבל קרניים זה של בניםאחיתופל
נכוןפוסעתאחרונה


מניסיוני זה עובד בקלות.*צועד*
יאוו אני בשוק לא ציפיתי לתמימות שכזו.מור ולבונה
לא מתיימרת שתבינו אבל אנסה בכל זאת להסביר מה השוני.

ראשית כל, אנחנו בני אדם וזה לגיטימי שזה יפריע לו, כמו שזה לגיטימי שיפריע לי לצאת עם בחור מלא.
השאלה אם זה נותן לי לגיטמציה לפגוע במישהו או לתת לא להרגיש לא בנוח עם מי שהוא.
לדעתי לא.
זה לא שאני מבקשת שיחליף את הצבע של הכיפה או שיחליף את המשקפיים בעדשות.
אני אומרת לו שמשהו *בו* מפריע לי, אולי אפילו ברמת הדוחה אותי.
מחילה, אבל אני לא יכולה לשים את הרצונות שלי לפני התחושות שלו.

שנית, ההבדל בין צבע עיניים/שיער/ עור- זה שככה נולדתי ובחברה שלנו, זה לגיטימי גם להישאר עם אותם נתונים מולדים.
כמה אנשים אתה כבר מכיר ששמים עדשות צבע?
בציבור שלנו זה ממש זניח.
כמה אנשים אתה מכיר שצובעים את השיער רק בגלל שהצבע שיער שלהם נחשב לכזה שאי אפשר לצאת איתו מהבית?
חושבת שזה לא קיים, אולי יצבעו כי *יעדיפו* צבע יפה יותר.

בשונה מכך, התרבות של היום רוצה לראות את האישה המושלמת,
זאת שקמה ונראת כאילו יצאה מקטלוג, שתהיה חלקה ודקיקה, כי אם היא לא כזאת,
היא פשוט שווה פחות, לא נחשבת הכי נשית (שטויות לגמרי אבל זו החשיבה של תרבות המערב, שיש לה השפעה ישירה עלינו).
בחורה כזאת, שבוחרת להוריד שיערות תעשה את זה כי החברה משדרת שזה לא אסתטי ולא מתאים.
כפועל יוצא אנחנו גם כבר חושבות שזה באמת לא יפה ולא מתאים, וכנראה שנעשה משהו בנדון.
אבל, בחורה שמודעת מה צו האופנה, ובוחרת במודע שלא לישר קו עם הגישה הזאת, לא צריכה שגבר זר יותר או זר פחות, יבוא אליה בדייט עם יציאה כזאת.

אנסה לדבר כאילו חוויתי את זה.
אם מישהו היה אומר לי למה אין לך שיער בלונידני, הייתי עונה לו שככה נולדתי (וביני לבין עצמי הייתי חושבת שהוא הזוי על עצם השאלה.
אבל, אם מישהו היה אומר לי איכשהו, למה אני שעירה בידיים- הייתי חוטפת את שוק חיי.
כי לכאורה, הסטנדרט הוא להוריד, ואז איך אני 'מעיזה' להשאיר את השיערות שהופכות אותי לפחות ממה שאני ( אישה).

לא מרגישה שהצלחתי להסביר כמו שהייתי רוצה,
אבל אם מישהו כאן הולך לנהל שיחה כזאת-
רק באלי לומר לו שאני לא רואה הגדרה אחרת למעשה מלבד סוציומטיות.

רק מוסיפה שלגבי ההערה שלך, "זה מפריע לו להימשך בן אדם לא יכול להתחתן עם..."
זו בדיוק הנקודה, דברים שעליהם תיפול או תקום חתונה לא יכולים להיות דברים כגון השיערות בידיים שלה.
מה יקרה ביום שלא יהיב להם כסף והיא לא תוכל ללכת לקוסמטיקאית?
מה יקרה אם בתקופה של אחרי הלידה לא יהיב לה זמן וכוחות להוריד?
אז הוא יגעל ו...?


עד כאן דעתי.
בהצלחה ושבת שלום




הייתי דווקא מייחסת את האבחנה הזו לכך ששיערות מסמלותמגיבה חדפ

"איפיון גברי" כביכול ולכן התופעה הזו של דרישות וציפיות בנוגע למריטת שיערות יותר רווחת וקריטית לבחורים.

בעיניי זה שייך לתרבות ולגרורותיהנפש חיה.
הרבה לפני הטייטלים של "אבג"









(ויתרתי.)
כבר מזמן הגמרא נשים היו מורידות שערות.מבקש אמונה

ומן הסתם גם לפני

זה לא אומר הרבה, אתה יודעסביון
(מתקופת המשנה, אגב. זה מוזכר במשנה)
פשוט אומר שזו תרבות מאוד עתיקה
לא אחי, זה ממש לא קשור לתרבות.מבקש אמונה

 פשוט אדם נמשך לדבר יפה וחלק בלי פגמים, וזה לא יפה!   

לא סתם מאז חורבן הבית הנשים התקללו בשיער עבה יותר שצריך להוריד כדי שלא יראה (כמו שכתוב ביבמות)

 

לי יצא לשמוע אפילו ילדים קטנים מעירים על דברים כאלה.. והם רק התחילו לראות את העולם

 

סתם חבל שאנשים משכנעים את עצמם נגד המציאות שהכל ניתן לשינוי.

צריך לדעת להשלים איתה. מה לעשות 

יופי קשור לתרבותסביון
פעם נשים שמנות היו נחשבות יפות (וגם גברים, אגב). עוד לפני פחות ממאה שנה יכולת לשמוע את המשפט "היא שמנה כמו פרה" בתור מחמאה. היום להיות שמן זה לא יפה. מה נשתנה? התרבות.
אותו עיקרון לגבי שיער גוף. התרבות של הורדת שערות עתיקה מאוד אבל גם היא יכולה להשתנות מתישהו, אין לדעת.
אנשים רואים מודל מסוים של גבריות/נשיות מסביבם, כל הזמן, ודרכו הם מודדים את העולם.
לא נכון. יופי זה שאיפה לשלמותמבקש אמונה

ככל שדבר יותר אסתטי, מדויק, בלי פגמים, הוא יותר יפה ויותר נעים להסתכל עליו.

 

לגבי השמנות, אני לא יודע על איזה ממדים מדובר, אולי קצת מלאות? אתה זה שאמור להוכיח את מה שכתבת..

אני בכל אופן, לפעמים נמשך דווקא למלאות קצת יותר מרזות.   

אם זה תרבות, תמיד יש יוצא מהכלל...

 

אתה מכיר מישהו שנמשך לשעירות? אני לא..

כשסבתא שלי היתה כלה ניסו להשמין אותהיעל מהדרום
לק"י

כי שמנה היה נחשב יפה.
ולא רק מלאה או לא רזה, שמנה שמנה.
מוזר בהחלט חח.. אבל עדיין לא הכל זה תרבותמבקש אמונה

יש דברים שפשוט מפריעים במראה

עניין של טעם (והרגל, ואופנה, ותרבות)יעל מהדרום
יש מה שקשור לטעם, ויש מכוער.מבקש אמונה


מכוער זה עניין של טעם (והרגל גם)יעל מהדרום
הרגל לכיעור לא עושה אותו יפה...מבקש אמונה

והראיה, שבעלי מומים לא עובדים במקדש

והחינוך כותב שהסיבה היא שהמכפר צריך להיות יפה תואר ויפה מראה 

וכנראה שרשימת החסרונות שם לא הולכת להשתנות מתישהו חיוך

 

וגם מה שכתבתי לך לגבי שרה אימנו.. ויש לזה עוד הרבה ראיות

הויכוח הזה מעליב אנשים? אם כן אני פורש מידמבקש אמונה


לא. לא בקטע אישי.משיח נאו בפומ!
סתם עצוב לי
נראה לי שיש אשליהסוקרת חביבה

שלבחורים דתיים יש קצת יותר תמימות מאחרים ..וכשרואים את הירידה לרזולוציות דקות בעניינים שכאלה ..זה מבאס..ממש.

זה מעבר לתמימותמקום בעולם
גם אם לא היו חשופים לכלום עדיין לכל אדם יש העדפה. זה משהו פנימי מעבר ל'מה קורה בחוץ'
תתסוקרת חביבה
עבר עריכה על ידי סוקרת חביבה בתאריך ט"ו בסיון תשע"ח 23:22


אני חוזר בתשובה אגב, אז אל תמהרו להתבאס מבקש אמונה


מסכימה..מקום בעולם
ועדיין, כיעור זה לגמרי בעיניי המתבונן..
את צודקת כשזה מדובר באופן יחסי..מבקש אמונה

ואני קודם אבהיר, שיש דברים ששייכים לטעם אישי ומשתנים מאדם לאדם.

אחד אוהב שחום, השני אוהב בהיר.  אחד אוהב שיער חלק השני אוהב תלתלים.

שניהם יפים אבל כל אחד מתחבר למשהו אחר.

 

אבל כיעור לא נהפך ליפה פתאום!

פשוט האנשים מתפשרים כי הם מתמקדים במה שכן יפה. ופה זה בעיני המתבונן. 

אם לא יהיה משהו יפה להתמקד בו אף אחד לא יתפשר.   

 

ראית מה שאלתי לגבי קוף?  כולם הודו שזה מכוער

יצא לך להתבונן בקשישים?רחפת..
האם היו יפים או מכוערים בעיניך?
הקמטים לא יפים. אבל הם חמודים אז למי אכפת מבקש אמונה


הם פשוט יפים יפים בעיניי.רחפת..
קמטים מרתקים של חוכמה, דעת, ניסיון חיים וחיוך עתיק בשנים

מקווה שכך אצליח לראות את האיש שלי, את היופי שלו הפנימי האמיתי והנצחי שמאיר על החיצוניות.
זו עבודה בנפש שלדעתי צריך להתחיל מגיל צעיר.
תראה זה לא מדויקעונה חדשה
אופנה זה דבר שמשתנה בעקבות תהליכים מחשבתיים או התרחשויות בעולם. לאו דווקא טעם אישי. וזה מוכח.
לדוגמא בעבר פנים בהירות היה נחשב הכי יפה וכיום הולך המראה השזוף!
ההסבר לזה הוא שאנשים תמיד ניסו להידמות לעשירים שמסמלים את אלו שנהנים בחיים, לכן בעבר שהעשירים לא נחשפו כמעט לאור שמש והכל הוגש להם למיטה צבע העור היה כל כך בהיר שזה היה נחשב יופי.
כיום העשירים משתזפים על בסיס חודשי בתאילנד, איי יוון וכו כך שזה היופי כעת.

דבר נוסף אופנת שנות השמונים היא האופנה הכי מזעזעת שקיימת (זה מושג ידוע בעולם האופנה) ובתקופה זו אנשים הלכו ככה בגאווה שזה הכי היופי!
יש עוד מלא דוגמאות יותר משקפות אבל לא כ"כ מתאימות, מה שרציתי להדגיש הוא שאופנה ויופי זה דבר נורא דינאמי ואין כזה דבר יופי מוחלט/כיעור מוחלט.
הבנתי אותך..מקום בעולם
מסכימה בגדול..
מי מחליט מה הגדרת היופי ומה לא?יעל מהדרום
לק"י

מום זה משהו שחורג מהנורמה.
אולי בגלל זה זה מוגדר כ"מכוער".
כנראה הלב...מבקש אמונה

והוא אוהב לראות דברים מסודרים, נקיים, ומתאימים. 

אבל אין לנו לב אחדיעל מהדרום
לק"י

לכן היופי בעיני המתבונן ...
אוךך...לחזור על כל הראיות שכתבתי? מבקש אמונה

אין לב אחד, אבל אצל כולם הוא עובד על אותו כיוון. 

אז כנראה שזאת נקודת המחלוקת ביננויעל מהדרום
לק"י

כי זה לא הלכה פה. גם אם התורה כותבת משהו, נראה לי שפה מותר לחלוק עליה.

חוץ מזה, זאת עובדה שיש דברים שאנשים מסויימים חושבים שזה יפה, ואולי אפילו רוב האנשים (שיער על הראש למשל), ויש כאלה שדוקא חושבים שקרחת זה יפה. או לפחות לא מכוער..


אבל נראה לי שדי מיציתי את הדיון.
"או לפחות לא מכוער"... אבל יופי נשאר יופימבקש אמונה

נראה לי שפשוט קשה לכן לקבל את זה... 

אבל שיהיה.. גם ככה המציאות לא תשתנה חצי חיוך

נראה לי שפשוט הדגש ששמים כאן על יופיכשמש וכירח .
קצת צורם.

ואולי בשביל שבנים יבינו את ההרגשה של חלק מהבנות כשמדברים על מראה - אפשר להקביל את זה לבחור שהוא גברי או לא גברי. התרבות של היום הגדירה בצורה מאוד ברורה איזה בחור נחשב "גברי". מצד שני - זה מאוד תלוי בהסתכלות של כל אחת. וכשמישהי תצא עם בחור היא לא תסתכל רק על זה אלא על כל המכלול שלו כי זה לא הדבר העיקרי שמאפיין אותו.

ככה עם יופי - בנות (או בעצם כל בן אדם הלי קשר למין) לא רוצות שיגדירו אותן בגלל פרט אחד קטן שלא מאפיין אותן. זה יכול להיות מאוד מעליב. בטח ובטח כשאומרים שכיף להסתכל על מראה יפה. נותן קצת תחושה שזה העיקר. ואני לא ממעיטה בערך של טיפוח. רק חושבת שהדיון הוציא את זה קצת מפרופורציה. צריך לזכור שהיופי האמיתי הוא הפנימי. והחיצוני הולך ומתבלה עם השנים. לא סותר שצריך לעשות אחד למען השניה דברים בשביל לשמח וכו. אבל לזכור שזה עוד חלק בזוגיות ולא העיקר.

וזה גם לא סותר שבסדר לפסול על חוסר משיכה. אבל בין זה לבין קצת "להלל" את היופי יש הבדל גדול
אתה מערבב בין יופי אוביקטיבי לסוביקטיבי.מור ולבונה
הנקודות שאתה מעלה נחשבות לסוביקטביות, קרי תלויות תקופה/חברה ואדם.
התגובה שלך רק מוכיחה כמה כוח יש לתרבות שכבר רואים בה כאמת מוחלטת.
ההגדרה שיופי= שלמות ושלמות בין היתר = נשים חלקות או רזות היא מקור הבעיה.
ממתי שיערות זה פגם? ואם זה פגם, למה שיער הראש הוא מושך? התשובה נעוצה בנורמה החברתית תלוית התקופה.

הייתי כותבת עוד כמה שורות ומעלה קישורים לבסס דבר או שניים, אבל היות והנושא הזה הוא כזה שהצניעות יפה לו לא אעשה כן.

אני לא יודעת אם יש מישהו שנמשך דווקא ל...
אבל ברור לי שבעבר זה לא היה כזה אישיו לעומת היום.
יש מישהו שחושב שקוף יותר יפה מבן אדם?מבקש אמונה

ולמה לא?

אם היינו נראים כמו קופים היינו חושבים שהם הכי חתיכיםיעל מהדרום
לק"י

עניין של הרגל.

ובוא לא נשווה בין בנאדם עם שיערות לקוף
הלכת רחוק......
את מתבלבלת. היינו מתפשרים. לא היינו חושבים שזה יפהמבקש אמונה

המצרים נדלקו על שרה כי היא הם לא היו רגילים בנשים יפות.   

(אגב, לפי דעתך כל מה שכתוב "יופי" על דמויות בתורה זה חארטה?)

וואי וואי וואי מור ולבונה
אתה מערבב מין בשאינו מינו.
פשוט תעני..לא להתחמקמבקש אמונה


חח אני לא מהסוג שמתחמקמור ולבונה
ואין לי בעיה להודות שטעיתי במקרה שזה רלוונטי.
פה פשוט השאלה לא קשורה לנושא.
ואם כבר, אני שאלתי קודם ;)
אז יתכבד כבודו להשיב על השאלות שנכתבו בתגובה למעלה.
עניתי.. לא שמת לבמבקש אמונה

כשתשווי בנאדם לקוף תביני שהשאלות האלה לא רלוונטיות...

חבל על הפלפולים,  זה המציאות...  יש כיעור שהוא מוסכם.

 

בכוונה הקצנתי,  כדי שתשימו לב שיש דבר כזה.

אבל משם את יכולה לעלות לדקויות בין יופי לכיעור

 

עכשיו תורך לענות חיוך

האמת, כאנשים דתיים אני לא מקבלת תשובות כאלה.מור ולבונה
הכי קל להאשים את מה ש"לא בידינו" אבל כאנשים שעבודת המידות היא דרך חיים אולי שווה לעשות בדק בית.

אם לא אכפת לך שאשלח לך דברים עם תוכן לא צנוע,
תוכל לראות את המגמה ההולכת וגדלה של הסרת שיער גם במקומות שעצם ההסרה גורמת לסיבוכים לא קטנים.
הקב"ה יותר חכם מכולנו ואנחנו עדיין בוחרים להרשם למכוני לייזר כי בשלט חוצות של איילון יש דוגמנית ש.. ואני אצנזר.

כן, גם אני לא חפה מפשעים וגם אני מושפעת מהתרבות ורוח התקופה, אבל אני משתדלת לא להשלות את עצמי.

כנס לגוגל תמונות ותכתוב אופנת שנות השבעים, לא בכדי היא לא זהה לאופנת שנות ה80.. ובשנות השישים אנשים חשבו שהתסרוקת והבגדים שלהם הם הדבר הכי in, וכעבור כמה שנים שמסתכלים על תמונות תוהים איך אנשים יצאו ככה לרחוב.


חושבת שדשתי בנושא קצת מעבר למה שיש לי לומר בו,
אז בהצלחה לכולם עם כל בחירה שיעשו




אין דבר כזה יופי אחיד בעיני כולםkk

מודל היופי (הנשי בעיקר) הוא דבר משתנה מאד. 

מה שנתפס "יפה" הוא מה שהתקשורת / החברה / התרבות בה

אנחנו גדלים מחנכת אותנו שהוא יפה.

 

בטוניס למשל, ככל שאישה היתה יותר שמנה היא היתה יותר יפה.
לפני החתונה הייתה מטרה אחת – להשמין את הכלה. היו מפטמים אותה

כדי שתוכל למלא שמלת כלה ענקית. אם היא לא היתה משמינה מספיק- היה

חשש שהחתן לא ירצה אותה ויעזוב.

 

נשמע הזוי, לא? 

כי היום, בתרבות המערבית שאנחנו חיים המצב הוא ההפך הגמור ומקדשים את הרזון.

 

אותו דבר בהסרת שיער.

יש מדינות שבהם לא נהוג בכלל להסיר שיער, ונשים שעירות זה הנורמה,

ואף אחד לא חושב שזה לא יפה / מגעיל בגלל שזו התרבות שם.

 

ויש עוד אינספור דוגמאות...

 

אין לי כוח לחזור על כל מה שכתבתי מבקש אמונה


קראתי את מה שכתבת, ולכן הגבתיkk

מודל היופי הוא אחד הדברים הכי לא קבועים שיש.

מה נחשב "אישה יפה" שונה לחלוטין במדינות שונות ובתקופות שונות בהיסטוריה.

 

בעינינו למשל,  לסת ענקית נחשבת דבר מכוער / פגום 

ואילו באפריקה יש שבטים בהן הנשים מותחות את השפה שלהן

עם קערות חרס כדי שתהיה כמה שיותר גדולה, כי שפה גדולה יותר = אישה יפה יותר.

אם תראה נשים כאלו, אתה תזדעזע מהמראה המכוער, כי זה יוצר

תווי פנים "לא מושלמים" , "לא סימטריים" , "לא אסתטיים" ואילו שמה זו התגלמות היופי.

פה הטעות...מבקש אמונה

יש אופנה, שאנשים עושים שטויות כדי להיות כמו כולם, אבל זה לא הופך ליפה!! 

ראיה קטנה,  כדורגלנים מסתפרים כמו משוגעים, זה יפה?

אבל ראש ממשלה בחיים לא יסתפר ככה... למה, כי זו פשוט אופנה.  סתם שטות.

 

אני מדבר על יופי שהכל תואם, פנים מאירות ונקיות בלי פגמים.

יופי כשלעצמו תמיד ישאר יופי, וכיעור ישאר כיעור..

 

אגב, פעם שאלתי -בארבע עיניים- כושי  שיוצא עם בנות כושיות, אם הן באמת יפות בעיניו

והוא ענה לי שלא,  אבל זה מה יש..

מפה תביני... חצי חיוך

 

ואגב, על שרה אימנו כולם הודו שהיא יפה. כך כתובמבקש אמונה

אבל גם בלי הפסוקים הייתי יודע שיש דבר כזה.

הגיוני שאתה חושב ככהkk

כי אתה, כמו כולנו, חונכת על ברכי התרבות המערבית בה יופי

הוא תווי פנים סימטריים ועדינים, עור בהיר, גוף חלק, מבנה גוף רזה וכו'

ולכן בעיניך זה היופי היחיד, וכל מה שחורג מזה הוא לא יפה.

 

אין שום הבדל בין האישה האפריקאית שמרחיבה לעצמה את הלסת

כדי להיות יותר יפה, לבין אישה מישראל שמורידה שערות כדי להיות יפה.

שתיהן עושות פעולה כואבת שהופכת אותן ליפות יותר בתרבות בה הן חיות.

 

הכושי שדיברת איתו ככל הנראה מעדיף בחורות בהירות כי גם הוא חונך כמוך

על ערכי התרבות המערבית, בה יפה= בהיר.

 

ממליצה לך לקרוא קצת מאמרים בנושא, ולראות שיש בתרבויות אחרות דברים

שבעיניך הם מחרידים ומכוערים ושם הם נחשבים הדבר הכי יפה שיש.

 

אתה רוצה לקרוא לזה אופנה? אין בעיה. אז האופנה אצלנו היא שנשים חלקות

הם יפות, וכמו שאמרת, זו סתם שטות, שכולם עושים כדי להראות כמו כולם.

 

אם זו התרבות אז זה לא שטותאיש השקים
אויש נו.. זה לא תשובה, די עם זה!מבקש אמונה

אתה מושפע, אתה מושפע, אתה מושפע... גם הכושי מושפע, כולם מושפעים צוחק

אז גמני חושב שאתם מושפעים וקראתם את הדעה הזאת איפשהו.  (די בטוח אפילו)

 

בכל אופן, מעולם לא הלכתי אחרי אופנות, ובתור חילוני לשעבר עברו לידי מלא!!

תמיד נשארתי עם מה שיפה בעיני. 

 

כבר כתבתי, שם זה נחשב יפה כי זה מה יש.. ברגע שהם יראו משהו יותר יפה הכל ישתנה.  

כמו שהיה עם שרה אימנו והמצרים, 

כמו שכל החיים הבית שלי היה בלאגן, וכשהגעתי לבתים יפים הרגשתי שכך צריך להיות

וכו' וכו'... חבל לשכנע סתם.   יופי זה יופי.  אופנה זה אופנה, והרגל זה הרגל.

 

--kk

" זה נחשב יפה כי זה מה יש.. ברגע שהם יראו משהו יותר יפה הכל ישתנה"-

אז איך אתה מסביר את העובדה שבמאות 17-18 ככל כאישה היתה שמנה יותר

היא היתה יפה יותר? הם אף פעם לא ראו אישה רזה אז הם לא הבינו שזה "היופי האמיתי"?

 

ההגדרה של "יופי" היא לא דבר קבוע, ואף פעם לא תהיה.

 

כל הכבוד שנשארת עם מה שיפה בעיניך, אבל זו בדיוק הנקודה. מה שיפה בעיניך.

וזה לא בהכרח מה שיפה בעיני מישהו אחר. 

 

 

 

 

בשבילך הלכתי לשאול עכשיו מישהי מבוגרתמבקש אמונה

והיא אמרה שנכון ככה היה, אבל לא שזה היה יפה מבחינת יופי.. 

אלא שזה היה נותן הרגשה טובה שאותו אדם בריא.

יופי מאז ומתמיד היה קשור לבריאותkk

כי אישה בריאה היא אישה פורייה, ולכן הנשים הכי בריאות נחשבו הכי יפות.

 

פעם השמנות היו הכי יפות, כי זה היה סימן שיש להן הרבה אוכל ולכן הן בריאות וחזקות.

היום יודעים שהשמנה גורמת להמון מחלות, ולכן הרזים נחשבים הכי יפים.

 

 

 

 

זהירות...לבט החיים

השמנים לא דוחים אותנו,אותי ממש לא!ואני בטוחה שאני לא היחידה.

יש רזים שהרזון שלהם יכול לדחות ג"כ..

ובקשר לבריאות, 

היופי שקשור לבריאות שעליו את מדברת קשור למבנה הגוף ולא תווי פנים...

זה נכון..אומנם היום המודל ליופי הוא רזוןיעל מהדרום
לק"י

אבל המודל הזה הוא עדיין לא הטעם האישי של כולנו.
וטוב שכך..
(לא נגד רזים. אלא באופן כללי, טוב שכל אחד מעדיף מראה אחר).
תירוצים נחמדים.. אבל יצא שאני צודקמבקש אמונה

יופי נשאר יופי חיוך

אתה צודק.אני לגמרי איתך!לבט החיים

אני גם חושבת שיופי נשאר יופי וכיעור נשאר כיעור.

יופי אצל גבר זה רק אם הבחור חתיך, גבוה, שריר ,רחב כתפיים, עם שיניים יפות ישרות וחיוך כובש ושחום!

כל השאר לא גבריים ולא יפים .

יופי נשאר יןפי.

כיעור נשאר כיעור.

אין מה לעשות.

חחחח זה לא מה שאמרתימבקש אמונה

אבל אם מתחילים להקצין את דברי במקום לענות

זה באמת סימן שאני צודק כאילו מוציא לשון

פעם זה היה מראה עלאיש השקים
יכולו כלכליות ובריאות שזה מה שהיה חשוב כדי לשרוד
רבי יוחנן היה שמן שמןאחותךך=)

והיה נחשב יפה מאוד מאוד

ברור, כי הפנים שלו היו יפות.מבקש אמונה


מחקרים מדעיים מחזקים את זה ^^הדוכס מירוסלב

אבל בפועל האידאל של היופי משתנה.

פרות לא תמיד היו "וואו", אלא בעלות מבנה גוף נשי.

וגם לגבי גברים, האידאל היום מעוות ושואף לרמות שומן נמוכות עד כדי חוסר בריאות.

 

אבל מה שלא השתנה זה הרצון בסימטריה ואסתטיקה (חוץ ממקומות מוזרים כמו איראן שלנשים "היפות" היה שפם והן היו ממש דומות לגברים). גם הן היו סימטריות.

 

תזכרו שיש מושג של חן, ויש יופי "קלאסי". זה יפה תואר ויפה מראה. יש כאלה שיש להם את שתי התכונות, ויש שאחת. ויש עוד סוג של "יופי", שאין לי מקורות לגבות אותו, שזה משיכה למשהו שהוא מאוד שלילי.

מסכימה.44444
לגבי שיעור.
גם בעבר בארצות במזרח התיכון (כנענים, בבלים, אשורים וכד'....) שיער נחשב יפה והראה ניסיון, כבוד וגבורה- כל החיילים הבבלים והאשורים משורטטים שעירים למדי.

לעומת זאת, במצרים, ברומא וביוון שיער נחשב כער ואצל המצרים אפילו את שיער הראש הורידו.

אגב, הורדת שיער לנשים יהודיות היא באמת עתיקת יומין (זה רלוונטי להלכות טבילה- לגבי חציצה).
אבל נורמה של הורדת שיער בידיים זה יחסית נורמה חדשה.
אאל"ט נשים יהודיות הורידו שיער בידיים גם פעםסביון
ממה שאני זוכר מהמשנה.
ואם כבר הזכרת את האשורים והבבלים, פעם זקן היה נחשב כבוד והיתה בושה ללכת ברחוב מגולח (לכן חנון בן נחש היה יכול לגלח חצי זקנם של שליחי דוד. אם הם יגלחו גם את החצי השני זה יהיה בושה נוראית), היום כל איש עסקים שמכבד את עצמו הוא מגולח. ואת זה המציאו הנוצרים אאל"ט. או אולי הרומאים
הורדת שיער בידיים לנשים באופן גורף44444
זו נורמה יחסית חדשה. אפילו לפני 30 שנה לא היתה הורדת שיער באופן גורף (אצל בהירות עם שיער כהה היה נפוץ יותר ולהיפך פחות נפוץ...).
גם היום לא נדיר בכלל למצוא נשים שלא מורידות שיער בידיים.

אולטמגם בתקופת המשמה הורידו? אולי? זו אופנה משתנה.

אני לא מכירה את המשנה אבל אם אין ציון מקום אז הכוונה כנראה למקום אחר.
אוקייסביון
אני לא בקי בזה עד כדי כך, בכל אופן שנינו מסכימים שזה עניין של אופנה
מבהירה את הפסקה האחרונה.מור ולבונה
אם בחור מרגיש שיש נתון שמפריע לו להימשך ואפילו אם רק בגללו הוא לא יוכל להתחתן עם העלמה (כי משיכה זה א,ב בזוגיות), הוא לא צריך להתחתן איתה!!!!!

נניח שיצאת לדייט עם בחורה שהצבע עור שלה מפריע לך, ברמה כזאת שאתה לא נמשך.
מה תעשה?
תגיד לה ללכת למכון שיזוף? סביר להניח שלא.
אותו נקודה בדיוק.

צא מנקודת הנחה, שהבחורה מהדייט תהיה אותו הדבר מתחת לחופה וכמעט אותו הדבר כעבור 5 שנים. מתאים לך? תיקח.
לא? הכל טוב, לגיטימי לגמרי.

אם היא תחליט לאחר החתונה להוריד זה יהיה בונוס ותו לא.

נכון שזה מבאס ואבסורד, כי זה לכאורה משהו שניתן לפתור תוך חצי שעה גג.
אבל מה יקרה אם ימאס לה והיא לא תמשיך לאחר החתונה?
לא מדובר כאן בפעולה אחת שמכאן והלאה אני כמעט בטוח שהמצב ישאר זהה,
אלא זה משהו שצריך לתחזק ובדברים כאלה זה לא הגיוני לתלות את הנישואים.
כמו דיאטה או ספורט, היום הוא יהיה 2 קילו פחות ועוד שבועיים הוא יעלה 10.

@מגיבה חדפ, הגיוני.. זו אחת הסיבות שבגללה זה נחשב לא מתאים ולא נשי.

יש פה חוסר הבנת הנקרא בסיסיכי בשמחה תצאו.

לאו דווקא אצלך.

 

ברור שזה נושא רגיש, משום מה.

הסברת נפלא, וכנראה זה עדיין לא יעזור לגבר כמוני להבין למה.

כלומר, מה ההבדל בין זה לבין הזקן שלי, שגם אליו חלק לא נמשכות.

לצורך הגילוי הנאות - עשיתי את הטעות וקיצצתי אותו בשביל מישהי,

הרבה יותר מפעם אחת, לאור רצונה ואח"כ בקשתה.

פייר, סבלתי מזה, וברוך שפטרנו.

ועדיין, זה לא פגע בהנקודה היותר רגישה ומהותית בי. סתם חפר וחנק.

כנראה בנות עובדות אחרת, וכנראה לעולם לא אבין למה. נו, שוין.

 

מה שבסך הכל אמרתי זה שמותר לבחור לא להימשך לזה

(בלי שום קשר לטעמי האישי, אגב),

ושאם הוא בוחר להעלות את זה,

שיעשה את זה בצורה הרבה יותר זהירה מהאופן בו @*צועד* היקר הציע.

 

שבת שלום

ההבדל הוא,מור ולבונה
ששיערות בפנים זה דבר לגיטימי לגברים ואם בחור גידל זקן זה לא כזה ביג דיל, סתם העדפה אישית שלה שבעלה יראה אחרת.
בשונה מכך, (אלך על דוגמה קיצונית בכוונה) בחורה שיש לה שיערות כמו לגברים על הפנים זה לא לגיטימי ואם היא לא מורידה את זה כי היא *בוחרת* לא להוריד,
הבחור שיבקש ממנה את זה הוא דפוק וחסר לו ההבנה הבסיסית מה דברים כאלה עושים לנשים.
לא מכירה נשים יוצאות דופן בסוגיה הזאת.

מותר לבחור לא להימשך- לכן, מותר לו והוא אפילו חייב לוותר על הקשר.
לדעתי, להעלות סוגיה כזאת היא טעות פאטלית.
אלא אם כן, באופן פלאי הוא בטוח שזה יהיה בסדר מצידה (וכמו שאמרתי, אני לא חושבת שזה יקרה אבל יש ניסים בעולם).

לגבי הפסקה האחרונה- קראי את תגובתי לרחפת.ענבל
בס"ד

בעיניי ההשוואה ללפני החתונה ולאחרי החתונה היא לא נכונה ובכלל בכלל לא במקומה. משיכה ראשונית שונה מאד ממשיכה בין בני זוג.

(אין בנאמר לעיל משום אמירה שאחרי נישואין אין אנשים שיש להם בעיות גם בתחום הזה אבל צר לי לאכזב אתכן, הם לא חייבים להיות אנשים שמראש פסלו על מראה חיצוני. גם אנשים שלא פוסלים עליו יכולים לקום בוקר אחד ולתהות על המראה של נשותיהם, מה לעשות, העולם הוא אנושי וזה חלק מהאנושות. יש פתרונות לעניין ואם זה מה שמפיל שידוך רק כי הבחורה לא מוכנה בכלל לדבר על זה אז מחילה אבל אני לא בטוחה שהגבר הוא הבעייתי כאן.)
איזו מהן? ;)מור ולבונה
עבר עריכה על ידי מור ולבונה בתאריך כ"ח באייר תשע"ח 13:07
עבר עריכה על ידי מור ולבונה בתאריך כ"ח באייר תשע"ח 13:05
את מעידה על עצמך כבעלת תפישה שונה בנושא, ואם לא דיי בכך כדי לדחות את הגישה שלך אני לא יודעת מה לומר מעבר.
אני מכבדת את הדעה שלך, אבל עם כל הכבוד אני לא חושבת שזו הדעה הרווחת ולא חושבת שרוב הנשים בעלות עור של פיל בנוגע לסוגיות אלו. הסיכוי מבחינתי לא שווה את הסיכון (ולא, חתונה מבחינתי לא מכשירה את המעשה).
סה לה וי.

בחורים שמוכנים לקחת על עצמם את הפגיעה האפשרית, שיעשו את זה.
אני לא מאמינה בחינוך בן הזוג ולא מאמינה בלשנות אותו-
זה מי שהוא והשאלה אם הנקודות "הפחות חיוביות" שלו הן כאלה שאוכל להכיל.
אם אוכל להכיל- זה לא אומר שלא אבקש ממנו אחרי החתונה לשקול שינוי אבל אקבל באהבה גם אם לא יעשה את השינוי מכל סיבה שהיא.

אם יפריע לי לצאת עם בחור עם משקפיים- אני פשוט אוותר על כך מראש.
אני ממש אבל ממש לא הולכת להנדס את הבעל או המדוייט בשל הטענה שהשינוי הוא איזוטרי ובנישואין עושים ויתורים.
יש הבדל בין להכנס לסיטואציה כזאת מלכתחילה כאשר ביודעין אני יודעת שזה דוחה אותי,
לבין להיות בסיטואציה בדיעבד ולנסות להגיע למינימום פגיעה בו ומקסימום פתרון לי.
לכן בוודאי שיש חילוק בין לפני נישואין ללאחריהן.
(מחילה אבל הריון והשמנה אלו שני דברים שונים בתכלית גם אם בפועל האישה נראת גדולה.
מעבר לכך, למיטב זכרוני ראיתי כבר שירשורים של בחורים שבכו על מר גורלם שהאישה לא חזרה לפרופרציות אחרי הלידה ומפריעה להם העודף שומן. מתנצלת אבל "הבעיה" היא ממש לא של האישה וכדי לפתור דברים כדאי ללכת למקור ולא לכבות שרפות).


האם יהיה הוגן מצידי לומר לבחור לרדת מידה על מנת שאמשך אליו?
האם זה יהיה הוגן מצידי לומר לו כעבור כמה שנים שהוא ידע שזה פרט מהותי עבורי ולכן עליו לתחזק את הגיזרה שלו כפי שהיה בעבר?
אנחנו אנשים דינמים, היום יש שיער מחר יכול להיות שאין.
זה לא שאני אומרת לו על מנת שאתחתן איתך אתה צריך לעבור ברית מילה, ומרגע שעבר אותה אהיה בטוחה שהנושא הזה מאחרי.

יתרה מכך, כמובן שיש הבדל בין משיכה ראשונית (ולו בשל העובדה שהאדם הוא דמות מאוד שטוחה ורק בהמשך העלילה מקבל אישיות מעבר לממשק החיצוני וכו..)
ועדיין, גבר שאומר שעל בסיס נק' ספציפית יקום ויפול דבר לא יכול להתחתן עם בחורה כשהשינוי הוא לא ודאי.
אני מודעת לכך שלא כל בוקר בעלי יחשוב שאני מושכת, אבל אני לא ארצה לחיות עם מישהו שכדי להיות בנקודת פתיחה שתאפשר לו את זה אני צריכה לעשות אקט אקטיבי.
סה לה וי דור =(
אפשר לקרוא לכל דבר אקט אקטיביכשמש וכירח .
גם לצחצח שיניים זה אקט אטיבי או לשמור על הגיינה בסיסית. אנשים בדרכ עושים את זה בשביל עצמם אבל גם בשביל הסביבה שלהם. אז לא יפלו השמיים אם גבר/אישה יעשו משהו בשביל לשמח את בני הזוג שלהם או לגרום ליותר משיכה. מה רע בזה?

אם מישהו לא מוכן להתמודד עם בעיה מסוימת, אז שישקול פעמיים אם להמשיך את הקשר. בדיוק כמו שהרבה אנשים שוקלים אם להמשיך בגלל חוסר משיכה מסיבה ששמורה להם.

אבל אם הבחור אומר שהוא אוהב אותה ונמשך אליה (ורוצה להתחתן איתה עם או בלי העניין שמפריע) ובאיזשהו שלב ישמח אם תעשה x או y - כל עוד הם הגיעו לשלב שמתאים לדבר על זה למה לא? באותה מידה זה יכל להיות גם ההיפך. וזה לא ממקום שרוצים לשנות את בן הזוג. אני לא חושבת שהנושא שדובר פה כל כך מהותי עד לרמה שזה משנה את כל ההוויה של הבן אדם. אנחנו עושים כל כך הרבה מאמצים בשביל אחרים, אז בשביל האדם הכי קרוב אלינו לא נעשה?

נראה לי שכל הדיון נלקח למקום בכלל לא נכון ודי קיצוני. לא דובר כאן על מישהו שבוחן את הבחורה שהוא יוצא איתה דרך זכוכית מגדלת. בסך הכול הוא מתלבט על משהו שמפריע לו.
או שאני חיה על פלנטה אחרת או שאיבדתי את זה.מור ולבונה
לא ברור לי את את שמה בכפיפה אחת היגינה בסיסית ודבר שהוא ממש לא צורך בסיסי אלא יותר אסתטי- תרבותי (וזה לא דבר רע בהכרח).

בעיקרון התגובה שלי היא תגובה לתגובה ולכן יש הרחבה של הנושא מעבר לנקודה המאוד ספציפית שהפותח ניסח, עליה עניתי בנפרד.

האמת, הדיון הזה דיי מאוס מבחינתי ומרגיש לי שאני כבר מתעסקת בזוטות.
שכל אחד יצפה מבן הזוג שלו להטיב עימו ובעזרת ה' שתזכו להטיב גם איתם.
אולי לי נותר להתפלל שפותח השירשור יצא עם בת בגישה כזאת.
בהצלחה
הכוונה הייתהכשמש וכירח .
שאנחנו עושים הרבה פעולות אקטיביות גם למען אחרים. כדי להגיע לנק' פתיחה מסוימת. והאמת שהדיון הזה מיותר כי נראה לי שפשוט כל אחד ודרך ההסתכלות שלו.

מסכימה עם הפסקה האחרונה.
בהצלחה לכולם בע"ה
בחורה שתעשה את זה בניגוד לרצון הטבעי שלה או תוך סבל,מור ולבונה
היא מזוכיסטית אם היא עושה את זה רק כדי לזכות בחיוך או באהבה של בעלה.
ואני בכלל לא חושבת שדברים כאלה שמתלים את הנישואים בביצועם יכולים להתאים לדברים שאישה תהיה מוכנה לעשות בעבור בעלה.

כן,הייתי מגיבה את אותו דבר אם האישה הייתה אומרת לגבר שהוא צריך להוריד כמה קילו (ההבדל היחיד הוא שבשומן יש אספקט בריאותי, ובשיערות הידיים ובכלל שיערות גוף יש מטרה והקב"ה לא סתם שם לנו אותן).
וואי.. את מגיבה ואני נושמת לרווחה..רחפת..
לא מסכים. אני אשתדל לעשות דברים בשביל אשתי*צועד*
גם אם יהיו לי קשים. ואפילו דורשים הרבה.


יש שלב בחיים דאתה מבין שאשתו כגופו, זה דבר עמוק ואמיתי. וכמו שבשביל גופי אני עושה x כך בשבילה.
מהמם שאתה בן אדם שמוכן לעשות את זה.מור ולבונה
אולי אתה אדם מרצה או אדם עם חיבור עמוק למהות הגבר ובאישה בנישואין,
אבל אתה עדיין לא יכול להחליט בשבילה שאם אתה מוכן לעשות זאת, שגם היא תהיה.
לא ככה בונים בית.


אני מאחלת לך מכל הלב, שתזכה לאישה שלא תדרוש ממך לעשות משהו שגורם לך לקושי או לכאב (כשלא מדובר בדברים מהותים-בריאותים).
לא בטוחה שזו ההגדרה לאהבה תקינה.



@*צועד*, וקצת קשה לי שאתם לא עושים חילוק בין בחורה שהיא לא אשתך לאחת שכן.
בחור שמתחתן עם מישהי *** רק *** על דעת זה שהיא כל חודש תלך לקוסמטיקאית ובמידה ולא הוא לא יכול להיות איתה כי באותו החודש הוא לא ימשך- הוא בחור עם בחירות גרועות.

לא מבין מה את רוצה.*צועד*
"אתה עדיין לא יכול להחליט בשבילה"


מי החליט בשבילה?

את כותבת יפה, אבל לא נוגעת בנקודה.

היסוד הוא שיש פה שני אנשים
שאולי רוצים לחיות יחד בבוא היום.
בשום שלב, כפיה אינה הדרך. ואף אחד לא מדבר על לכפות כמו שאמרת.

הדיון פה הוא על רצון טוב
האם נכון לאחר שהכרתי בחורה זמן מה,
והקשר רץ טוב
אך תקוע על נושא מסויים
לדוגמא,
בחור מתלבש מוזר(אני נגיד)
או בחורה לועסת מסטיק בקול

אני לא בא לכפות על זאת שאני יוצא איתה לא ללעוס מסטיק
אני בא להסביר לה שזה דבר שמפריע לי

מה שמשאיר לה 2 אופציות פשוטות:
א. זה אני, לא הולכת להשתנות = תודה ולהתראות, וזה בסדר גמור..
ב. 1. אני מתה עליך, בשבילך מוכנה להשקיע המון ולא ללעוס בקול.
2. נו... שטויות... זה לא כזה השקעה בשבילי אז אין לי בעיה לא ללעוס בקול.


כל, כל, כל
האופציות קבילות לחלוטין וברוח טובה.
עכשיו, מה הבעיה?


נ. ב מתחנן, אל תיקחו את הדיון לאישי ופגיעה. זה מעקר את הדיון מיסודו.
שיש הבדל גדולמשיח נאו בפומ!
בין הדוגמא שהבאת, לבין מה שדובר פה.


אבל. לא בא לי להכנס לזה פה.
המסר שתמיד יישאררחפת..
עבר עריכה על ידי רחפת.. בתאריך כ"ז באייר תשע"ח 21:27
זה שהיא לא טובה כמו שהיא.

ללעוס מסטיק זו התנהגות חיצונית יחסית קלה לשינוי וגם עליה לא הייתי מעירה לפני נישואים, דימוי עצמי חיצוני של בחורה זה דבר רגיש שלוקח מאמץ וזמן לבנות ולאהוב.

בשבילך זה רק ה'x' החיצוני, בשבילה זה חלק ממה שהיא.

(חוסר ההבנה שלכם גורם לי לחשוב שחיבור גוף-נפש אצל אישה אחרת מאצל האיש)
מקבל שאנחנו לא באמת מבינים את זה.*צועד*
אבל בשביל הסיכוי,
שאולי דווקא היא מאוד רוצה אותו
והיא מוכנה/רוצה/מסכימה לעשות את הפעולה הזאת

ולהתחתן איתו


לא שווה לבדוק את זה איכשהו?

איך היית מרגישה אם האדם שהכי היית רוצה להתחתן איתו, היה מסיים קשר על דבר שאת רוצה לשנות אותו אבל הוא לא רצה לשאול אותך שלא תפגעי?
לגמרי!מקום בעולם
ואומרת את זה בתור בת, שמאוד מאוד מאוד מחוברת לגוף-נפש שלה. ובדיוק בגלל זה היתה שמחה שיגידו לה על זה.
כמובן שיש דרך וצורה. אבל שיגידו
הייתי מבררת את זהרחפת..
ברגישות גדולה גדולה, כשאני יודעת שהיא מושלמת לי מכל הבחינות האחרות לחתונה. שאח''כ אוכל לתת לה את כל הביטחון שבעולם שהיא לא פגומה.
ובצניעות.
ולהתפלל המון שזה יעבוד בלי שהיא תרגיש מושפלת מזה.

(אולי עדיף לפנות לחברה במצב כזה.. תלוי בבחורה..)
(גם אני לא מבינה ואני אשה לכל דבר אז די לתלות את זה בגברים)ענבל
יו, בדיוק באתי להגיד אותו דברסביון
אני מבין לגמרי ולא מסכים עם צועד ואני גבר אז די לתלות את זה בגברים
@רחפת..

(האמת שהסכמתי גם איתך, אבל אני לא חושב שזה סותר)
את חושבת שלבעלך לא יהיו דברים שיפריעו בך?ענבל
בס"ד

ולהפך?
בזוגיות מדברים על הדברים האלה ופותרים אותם, גם אם קשה. זה לא שאם בדייטים הכל היה נפלא אז עכשיו לעד לא יהיו לכם קשיים עם צדדים מסוימים באדם שמולכם, זאת עבודה תמיד. אני לא מבינה למה בדייטים אתן לא מוכנות לעשות את העבודה הזאת בהנחה שזה גבר שכבר הגיע איתכן לשלב מתקדם.
המראה החיצוני לא יהיה תלוירחפת..
כל החיים בהשקעה שלי. ואני חריפה לגבי זה כי אני מכירה זוג כזה.

מיציתי את הדיון בפורמט הזה, אמרתי את דעתי כשהרגשתי שהיא מייצגת לא רק את עצמי..

בעז''ה מוכנה להרחיב על כוס תה..
מתחננת, אל תחשוב שאני לוקחת את זה למקום אישי כי אני לא.מור ולבונה
אני סתם מזועזעת מעצם המחשבה שבחורה תצטרך להתמודד עם סיטואציה כזאת ואני מרחמת על היחסים הבינאישיים של בחור שיבחר להעלות את הנושא.

הדוגמאות שציינת, הן בדיוק הדוגמאות שלא התייחסתי אליהן.
אני לא מדברת על הרגלים (שגם לגביהם כנראה נהיה חלוקים) ולא על סממנים חיצונים.

מעבר לכך, אתה מעלה כאן 3 תרחישים
אבל המציאות קצת יותר מורכבת ויש אינסוף דרכים להגיב לאותה סיטואציה,
ולא תמיד יש האפי אנד.

אתה יודע מה יכול לקרות לבחורה שהבחור זורק לה הערה על הגוף שלה?
כי התרחישים שאתה מציג כאן ממש לא מתאימים לרוב (אם לא לכל) הנשים בסיטואציה כזאת.

אני מבינה שאם יש רצון וכו'... וכו'..
אבל אני לא חושבת שצריך להגיע לשלב כזה בקשר כדי לצפות שאם תעלה סוגיה שהיא מהותית ברמה כזאת שתכריע נישואין, היא תענה לבקשתך רק בשם הרצון למסד את הקשר.

אז כל האופציות קבילות, אבל גם אם מבחינתך זה ברוח טובה- יתכן שמבחינתה זה לא.
מבחינתי לקיים שיחה כזאת היא בכלל לא ברשימה של הדברים שמעלים בדייטים (כמו שאני בחיים לא אדבר עם בחור על המשקל שלו או על הקרחת/עודף שיער).
ואם פותחים את זה בשלב שהקשר הוא קרוב,
לדעתי זה אפילו רע מצידו. מתלבטת אם זה מעין מניפולציה.



אם אנסה לפשט את הדברים- האמירה הזאת בעצם אומרת לה
את לא אישה, וזו המהות שלה.
זה קצת הרבה פוגע לשמוע דבר כזה בטח אם זה ממישהו שאת יוצאת איתו ואמור לראות בך אישה.

בהצלחה לכם חברים,
מקווה שתבחרו להיות רגישים (ועדיף יתר על המידה בנושאים כאלה).




^^ מסכימהמקום בעולם
רגע לפני..פוליאנה

אתה יכול להגיד למה זה מפריע לך?

(כי נראה שלה זה לא מפריע [בצדק])

השיער בגבות שלה מסתדר לך? הקוקו שלה טוב לך?

אין הבדל.

*בכל אופן, לשאלתך, אפשר לומר במפורש, סביר להניח שזה לא יעליב אותה או משהו כי היא יודעת  שיש לה שערות..*

שא ברכה

 

מה פתאום!! בשום אופן לא להגיד במפורש!!לב טהור:)
בס"ד

זה שהיא יודעת את זה זה משהו אחד. אבל מה שזה יגרום לה להרגיש בגלל השדר מהחברה זה משהו אחר לגמרי!

ואם היא כן מורידה אבל הצמיחה שלה ממש מהירה ואין לה את היכולת והפנאי להוריד כל שבוע..??
אני מכירה מקרוב כמה שהדברים האלו דורשים זמן וסבלנות..
גם אם היא מודעת, זה עלוח להיות ממש מביךיעל מהדרום
א. תעבוד על זה.רחפת..
ב. אם אתה לא מתכוון באחוזים גבוהים להתחתן איתה, לדעתי אל תהרוס לה את הדימוי העצמי.

אי אפשר לעשות את זה בלי להוריד את הדימוי העצמי??*צועד*
לדעתי אפשר.
אפשר לגרום לה לחשוב שיש לו בעיהרחפת..
ואולי זה יעזור לה לסיים את הקשר..

ואולי לא, והיא כ''כ רוצה שהיא תעשה את זה.
אם זו הבעיה היחידה- שתוריד אחרי החתונה.Pandi99

לדעתי לא מתאים להגיד לה עכשיו. לדעתי קצת לא צנוע. 

ממש מסכימהא"י השלמה


רק לקחת בחשבון שלא בטוח שהיא תרצה או תסכיםיעל מהדרום
לק"י

ואם על זה הקשר עומד- אז לא רצוי לקחת סיכון.
אוטלחיים
עבר עריכה על ידי טלחיים בתאריך ט"ו בסיון תשע"ח 22:56

 

 

 

אין לי תשובה בשבילךפה לקצת
עבר עריכה על ידי פה לקצת בתאריך כ"ו באייר תשע"ח 18:20
אבל אני יכולה רק לשתף שיש דברים שאני אומרת שאעשה רק אם זה יהיה חשוב לו והוא יבקש. בינתיים לי זה לא דחוף
לדוגמא, להתאפר...
אז כן, אם לא על זה יקום דבר אז כדאי לבדוק איך נכון להעלות את הנושא בזהירות כי אולי גם היא מוכנה לשנות בשביל גבר שתאהב
אתה בעצם שואל איך אפשר לפוצץ פצצה בלי שיהיה נזק.מור ולבונה
אין דרך לעשות את זה,
ואם אתה חכם אתה פשוט לא תאמר לה.
מפריע לך? ברמה כזאת שאתה ממש נגעל/לא יכול להתחתן איתה ככה?
תיפרד.
אולי זה מבאס, אבל הנזק הפוטנציאלי לדעתי הרבה יותר גדול מהתועלת הפוטנציאלית (אישית, הייתי נפרדת מבחור כזה.. ולא כי אני לא מבינה אותו ואפילו אני הייתי שמחה להתחתן עם בחור חלק ועדיין.)

כמה אנקדוטות:
*אם למישהו מהגברים כאן זה מפריע, שיהיה גבר וילך לעבור את החוויה הזאת פעם בחודש/חודשיים כדי להבין מעט את הסבל וההשתעבדות.
*מפריע לך מה שאתה רואה, אבל גם מתחת לבגדים אנחנו לא חלקות, ואם שיערות זה האישיו קח בחשבון שלפתור את ה"בעיה" בידיים בלבד לא בהכרח תסייע לך.
* הצעה שלי, לך על הסנריו הכי גרוע- כאילו דיברת איתה באופן הכי דוגרי, והיא סירבה מה תעשה?
אם זה לא גורם לך לוותר על הקשר, תשמור את השיחה הזאת לאחרי החתונה (כשאתה לא כופה ולא נותן תחושה שהיא פחות נשית ככה), ואז תתן לה לקבל את ההחלטה מה לעשות עם הגוף שלה.
מסכימה. מאד.רחפת..
הלוואי שהייתי חש כי אז הייתי רוצה לקרוא ולדעת המון כמוךדור =(
הו. טוב שיש אותך משיח נאו בפומ!
לא הייתי מסבירה יותר טוב 👍עונה חדשה
אין איך לרמוז. אל תאמר לה שום דבר בשום דרך.הייזל
אם מתאים לך להיות איתה כמו שהיא, מצוין. אם זה מפריע לך מדי, תיפרד ממנה לשלום.

לא רגילה להיות כזו חדה וחלקה כשבאים להתייעץ כאן; אבל דימוי גוף הוא עניין כל כך עדין ונפיץ אצל נשים, הרבה יותר ממה שנדמה לך. והעלבון שלה עלול להיות עצום.
פשוט אל תיכנס לפינה הזו. נקודה.
בדיוק כךהולם במיוחד


היית מעדיפה שבחור שאת רוצהאיש השקים

יאמר לך שזה לא מתאים ולא ידבר איתך על העניין הזה?

ברורהולם במיוחד

אם המשיכה שלו אליי תלויה במתי בפעם האחרונה הורדתי שיער?! ומה יקרה בתקופות עמוסות? או אחרי לידה? 

 

נשמע לי קשר מאוד-מאוד לא בריא שאחד מבני הזוג צריך לעמוד בסטנדרט כזה כדי שבן הזוג לא ירגיש דחיה.

נשימה עמוקהרחלי 10
ברור שאחרי שהנשמות מתחברות וחיים יחד השיח לגבי חיצוניות שונה מתקופת השידוכין..
^^איש השקים
וגם אז כדאי שאישה תראה כמו אישה
..רחפת..
יאללה. בוא תפרט איך אישה צריכה להיראות.

ראייה חיצונית נשארת אותו דבר גם אחרי חתונה. זו עבודת המידות לכל דבר.
כשהגבר שלך ילך מרושלאיש השקים
ולא מסופר וכו גם תכתבי אותו הדבר?
אפשר להתעקש עד מחר שאשה יכולה להראות איך שבא לה אבל יש לזה מחיר.. אנחנו לא חיים בעולם רוחני שמנותק מהמציאות
לפני שבחרתי להינשא לו על מעלותיו וחסרונותיורחפת..

אין לי זכות לבקש ממנו להשתנות במאום. מה שכן, אני יכולה לעשות את השינוי בעצמי, באופן ההסתכלות שלי. 

 

רוב האנשים ורוב האנשות לא מרושלים ומוזנחים. אפשר להירגע. 

 

 

 

נ.ב.

הוא של עצמו לפני שהוא שלי, צריך לזכור את זה.

יש לך זכות לבקשאיש השקים
או לומר שיעזור לך שישנה ואת עוד תעשי את זה הרבה אחרי הנישואין..
ככה זה ביחסים בין אנשים
לדעתי לוותר על בניית בית איתה רק כי "אין לי זכות לבקש" זו טעות
אם זה מובן שהדברים האלה, למרות שהם חיצוניים ושוליים והכל..אדם כל שהוא

יכולים להשפיע עמוקות על הדימוי העצמי של הבת, ולא מאשימים אותה שהסתכלות של על עצמה היא חיצונית ושטחיות בגלל זה,

אז למה כשבן מושפע מהדברים האלה הוא חיצוני ושטחי?

כי יש הבדל גדול בין שני הצדדים במקרהkk

יופי ודימוי עצמי הוא עניין מרכזי ומשמעותי אצל נשים וחלק גדול מהנשיות שלהן.

במצב הפוך, סביר להניח שאם אישה תעיר לגבר הערה שפוגעת בגבריות שלו,

הוא יעלב באותה מידה כמו אישה שמעירים לה על המראה שלה.

 

מותר לגבר להיות מושפע מדברים חיצוניים, זה לא בהכרח שטחי.

מה שכן- להעיר על זה למדוייטת הופך את זה לכזה.

תתעסק בעיקר- באישיות שלה, בערכים שלה, בכימיה בניכם, ואל

תחפש מה היא יכולה לעשות כדי להיראות טוב יותר. תשמור את זה

לאחרי החתונה.

כל מילהפסידונית
מדהים לראות את הפער בתגובות בין הגברים לנשיםמגיבה חדפ

יש בנים שפשוט צריכים להתבגר ולהבין את נוהל המציאות.

תקשיב,יהלומית1

 

אתה יודע כמה זה מגעיל אותי לראות שערות ארוכות של בחורים שיוצאות דרך צווארון החולצה והשרוולים ??

מצטערת להרוס אבל לא כל הבנות חושבות ששערות כאלה בגוף אצל גבר זה בהכרח גברי ויפה.

וריחות גוף?

לא דמיינתי בחיים להעיר על דבר כזה!!

על שערות בידיים אתה בוכה?

לכולן יש!נקודה.

נראה לך שבחורה  צריכה להיות יותר חלקה מתינוקת בת יומה? למה?

אני מצטערת אבל כנראה אתם ניזונים מדי מסרטים שמראים בנות בצורה מאוד מסוימת.

אני בעד טיפוח לכולם, בטח לבנות .

אתה בחיים לא תבין מה זה ההשתעבדות הזאת של מריטת שערות הגוף.אולי אם קשה לך להבין תעשה את זה באזור מסויים בגוף ותדאג לתחזק לאורך זמן  ואולי אולי זה יעזור לך קצת לשמוח שאתה לא נדרש חברתית לזה.

קח בחשבון שגם הבחורה שתתחתן איתה עלולה להיבהל ממה שיש לך מתחת לבגדים ולא רק אתה..

עם הידיעה הזאת תגבש אסטרטגיה איך ומה לומר לה אם בכלל.

 

שבת שלום

יש חיים אחרי הערות והארותאהבה טהורה

בס"ד

 

שלום לכולם,

 

ראשית כדאי שההערות לא ינתנו באופן קבוע

כל רגע.

 

מאידך, חשוב להבין ולקבל שלחצי השני מפריע

משהו ולנסות כמיטב יכולתי לפתור זאת מתוך

אהבה ורצון.

 

לפי הרמב"ם אישה צריכה לאהוב מה שאישה

אוהב, לעשות מה שאוהב ומאידך לא לעשות....

 

בתודה ובברכה

שנזכה לאהבה, אחווה ורעות אמיתיים

רק הערה קטנה: להתגלח זו השתעבדות די דומה להורדת שיער לנשים.44444
בעלי, למשל, התחיל ךגדל זקן יותר בגלל נוחות מסיבות דתיות.

וגדול גם לבנים וגם לבנות הורדת שיער זו השתעבדות. לא סתם מושקע לא מעט כסף כדי למצוא פתרונות ארוכי טווח כמו לייזר וכד'....

זו השתעבדות שלא מעט פעמים נזנחת במהלך החיים בהריון (מסיבות טכניות או תחושתיות או פשוט חוסר כח), אחרי לידה, תקופה עמוסה במיוחד וכד'....

אגב, גם מצד הגבר.

אים זה מה שמפריעעעע מה נגידדד חחחטליושקה
תגיד לה לגלחח חח
תחשוב על זהרחפת..
שבעצם אתה מתחיל את החיים שלכם עם 'דרישות'. לענ''ד מגיע לה מישהו שרוצה ואוהב אותה כמו שהיא..


ועוד נקודה למחשבה, כדאי שתסביר לעצמך מה הגורם לכך שזה מפריע כ''כ..
אם זה הדבר היחיד שמפריע לךאיש השקים
תמצא את הדרך לומר לה ואל תפסול אותה בגלל דבר כזה
אי אפשר להגיד כזה דבר בלי לפגוע בהכשמש וכירח .
תחשוב אם תוכל לחיות איתה גם כשהיא תשאר באותו המצב. אם אתה רוצה אותה וקיימת אהבה/משיכה למרות זה - אפשר להגיד מזל טוב

אני יכולה להבין אותך. לכל אחד יש דברים שמפריעים. השאלה אם זה עולה על כל הדברים היפים שיש בה. ומונע ממך לראות אותם.

בניגוד לחלק מהתגובות כאן מבנות אני חושבת שבמציאות של היום זה משהו שהוא לא אמור להיות בעייתי. כן אפשר לפתור את זה בלי יותר מדי התעסקות ובפחות כאב. אבל (!!) זה משהו שצריך לבוא ממנה ולא ממך. וזכותה גם לא לעשות את זה. ואם אתה רוצה להתחתן איתה "בתנאי שהיא תעשה ככה וככה" אז אתה צריך לחשוב פעמיים אם אתה באמת רוצה להתחתן איתה.

ואני באמת לא מצליחה להבין למה מתלהמים כאן..אני הכי בעד שכל אחת תלך איך שהיא רוצה ותעשה מה שטוב לה. אבל אם בחור אומר שהוא לא נמשך לזה זאת זכותו המלאה.
בדיוק כמו שמישהי תגיד שהיא לא נמשכת לבחור מלא לדוגמא. אז צריך להזדעק ולהגיד שבגלל שהתרבות של היום מעודדת רזון היא רוצה בחור רזה וזה לא בסדר? לא. כבר היו פה שרשורים בעבר ולא הגיבו ככה. זה פשוט שלא נמשכים לזה וזהו. כן יש מקרים שאחרי שמכירים באמת, כבר מגיעה אהבה ומשיכה, ומה שהפריע הופך לזניח. אבל זה לא תמיד ככה וזה גם בסדר.

להגיד שבן או בת הזוג ימשכו לצד השני בכל מצב זאת תמימות. כי אחרי החתונה, אם אחד הצדדים יזניח את עצמו מאוד, לא משנה כמה אהבה תהיה המשיכה תרד. (נכון שאם המשיכה משתנה בגלל דברים קטנים - אף אחד לא ירצה להיות בזוגיות כזאת. שהוא צריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן..אבל לא חושבת שמדובר פה על מקרה כזה).

לעשות שינוי בשביל לשמח את הבעל/אישה - לא רואה בזה משהו שלילי, להיפך. אם זה לא משהו קיצוני וזה משמח את הצד השני אז למה לא בעצם? כל עוד יש מספיק פתיחות ויודעים שהצד השני לא יפגע, צריך להעלות את זה.
מסכימה ממשמקום בעולם
אהבה שתלויה בדבר- בטל הדבר, בטלה האהבהkk

אם תעיר לה על זה והיא תאמר לך שהיא לא עומדת להוריד שערות

(מאלף ואחת סיבות אפשריות), תפסיק לצאת איתה?

 

ברגע שהשערות הן "אישו" כזה מרכזי בהרגשה שלך כלפיה, זו הבעיה.

אם היא באמת מוצאת חן בעיניך השערות לא אמורות להפריע כ"כ.

 

על דברים כאלה מדברים בד"כ אחרי חתונה או אחרי שברור שהקשר הולך לכיוון

הזה, כי אז השיחה הזאת באה מהמקום של אני אוהב אותך כמו שאת,

ואם תורידי שערות אוהב את המראה שלך אפילו יותר,

ולא ממקום של סבבה לי איתך אבל קשה לי מאד עם השערות שלך...

 

 

אני מודעת להיותי שונה אבל זה מאד תלוי סיטואציה ואשה.ענבל
בס"ד

אני ביקשתי לדעת, אני דיברתי עם בעלי בדייטים על דימוי גוף, על מראה חיצוני, על תרובת המערב והשלכותיה ומתוך זה גם על דברים אלו.
כיום אני לא מפקפקת בכלל באהבתו אלי וגם אם לפעמים יש דברים שנדחים (למשל הורדת שערות) הוא בהחלט חי עם זה יפה כי כל עוד לא נגעלים מזה ברמה של דחייה ממש אז אפשר להסתדר. זה לא סותר את זה שאני מצידי בוודאי אעשה דברים בשבילו כל עוד הם לא חלק מהותי ממני. אני מאמינה שזאת דרכה של זוגיות, לדבר ולעשות האחד בשביל השניה והאחת בשביל השני.
אל תרמוז.הולם במיוחד

לא יכול להתגבר? תיפרד. אם זה בסדר בכל זאת ותשמח יותר אם היא תוריד (שזה לגמרי לגיטימי) - תוכלו לדבר על זה אחרי החתונה. אבל כ"תנאי" להימשכות אליה? ממש ממש לא.

 

ואם אתה רומז לה משהו על זה תשלח אותה אליי אח"כ להסביר לה שהבעיה אצלך ושהיא בחורה מהממת ומושכת.

לי זה היה ממש ממש ממש פוגע בדימוי העצמי ואני בטוחה שאני לא היחידה.

 

ובנים, קבלו סקופ: כמעט לכל הנשים יש שיערות. ואם לא בידיים אז באיזורים מוצנעים. מפריע לך? תעבוד על זה, שלא תופתע אחרי החתונה. המציאות היא לא הוליווד.

 

וסליחה והכל, אבל תסנן את התגובות של הגברים פה.. 

וואי נראה לי שהייתי נפגעת ממש אם זה היה קורה ליבטעות נכנסתי

אני לא יודעת אם זה שהיא לא מורידה זה כי זה לא מפריע לה או שזה כן מפריע לה במידה מסוימת אבל היא החליטה כרגע לא להוריד.

בכל מקרה, אם זה מה שהיא החליטה נראה לי מאד מאד פוגע שבן יעיר על זה, מילא זו חברה טובה שתוך כדי שהן מדברות על הנושא היא שואלת אותה למה היא לא מורידה אבל בתור בן שיוצא איתה זה לדעתי גם לא צנוע וגם לא לעניין.

 

אולי דרך חברה טובה זה יכול ללכת בצד שלה, אבל אני לא רואה איך אתה יכול לפנות לחברה טובה שלה ולהגיד לה שתשאל אותה למה היא לא מורידה שערות בידיים כי זה יצא רע בדיוק כמו שזה נשמע.

זה יוציא אותך שטחי ברמות על ואפילו חטטן כזה ו.. לא יודעת, ממש לא בטוחה שתצא בשלום..

 

באמת כמו שאחרים כתבו, זה דבר שיותר ראוי לשמור אותו לאחרי החתונה לדעתי.

השאלה אם אתה מסוגל להתמודד עם זה או שאתה מחליט להוריד אותה על זה. החלטה שלך..

 

שיהיה המון הצלחה במה שתחליט לעשות!

אחד הנושאים שישר מפעילים אצלי מנגנון אנטיחופשיה לנפשי
לא סובלת שפותחים את זה ולא יודעת איך אפשר לרמוז בנושא.
לברר את הסיבה לכך..רחלי 10
הי
אני מציעה לנסות להבין בבירור מול אנשים שמכירים או מתוך ההיכרות עם הבחורה(באופן עקיף)
למה היא לא מורידה את שיער ידיה?
זה יכול לנבוע ממלא סיבות שכל סיבה תעזור לך להבין עד כמה זה מתאים לך.
לדוג'
1. היא פמינסטית מושבעת נגד מריטת שיערות....

2. היא בחורה צעירה ולא מודעת כל כך לצורך להוריד שיער..
3. היא מזניחה את עצמה..

בהצלחה
4. היא לא רואה בעיה בשיערות על הידפוליאנה
כמו שאין בעיה בגבות.
5. יש לה ממש מעט שיער בהיר על היד.
6. תפסיקו את הדיון האווילי הזה. שישאל אותה למה היא לא מורידה וזהו.
7. תהיו בריאים..
בדגש על 4 הולם במיוחד

כנסי לניק שלך, ילדונת!! מעניין אצלנו

נורמת הורדת שיער בידיים יחבית חדשה.44444
היא פשוט לא חלחלה אליה.

בנוסף, בהורדת שיער יש בעיה מובנית, ככל שמורידים יותר, גדל יותר.

אני, אישית, לא מורידה שיער בידיים. אני יודעת שאני לא אעמוד בתחזוקה של זה ואז זה מגעיל יותר והרבה פעמים- כהה יותר.
4. היא סתם בחורה שפויה, שלא מחפשת לסבוליעל מהדרום
היית צריך לשאול איך אפשר לומר את זה מבלי שהיא תפגע.אופטימיות
אם אתה מעריך אותה- מאמינה שתצליח לסבול את זה בנתיים.
אני חושבת ומוכרחה לומר שאסתטיקה אצל נשים זה דבר שבשגרה, ובד"כ בנות מודעות לעניינים הכרוכים בכך, א-ב-ל זה כאילו אתה נכנס לפרטיות שלה(לא משנה האופן העקיף שדרכו אתה מעביר את המסר), כי ת'כלס המסר שיועבר לה הוא שהשערות שלה מפריעות לך, וזה לא נעים שגבר אומר דבר כזה! זה משהו שהוא חלק מהגוף שלה. שלא נדבר על העיתוי, הרי אתם לא נשואים.


כותבת בקטע טוב ובונה לכלל הבחורים שקוראים את תגובתי.
לדעתי, יש מן הלך רוח כזה בדור של היום "להיות פתוח" .
אני דוגלת מאוד בפתיחות, ובשיח משותף והדדי, א-ב-ל....
צריך להפעיל שיקול דעת לא מעט פעמים, בכדי להבין שהרבה דברים בשם הפתיחות עלולים לגרום לאי נעימות ו/או חוסר צניעות.
זה יכול לנבוע מחוסר טאקט/פתיחות יתר/חוסר יראת שמים אצל הבחור/ה.

לעניין זה, בחורים צריכים להפסיק בשם "הפתיחות" לחשוף תהיות/רגשות כאלו שעלולים להוביל לאי נעימות, כי ייתכן שאמירה (מתוך מקום טוב/תמימות ובלא כוונה לפגוע), תהא אשר תהא, בעניין אסתטיקה, שגורמת לבחורה להרגיש שהיא לא מטופחת/לא יפה/לא מושכת- תפגע בה. זאת מבלי להתייחס לעובדה שסביר להניח כי הרושם שישאר על הבחור לא יהיה מזהיר במיוחד. איפה הראש שלו מונח?- בשערה שלה. בחורות בד"כ מודעות לנושא הטיפוח, אז יכול להיות שזו תקופה זמנית שהמצב אצלה כך.

פשוט תחשבו עם עצמכם כמו גדולים כמה זה מפריע לכם, ותעשו חושבים. אפשר לדבר אחרי שמתחתנים, אבל כשיוצאים- אני מרחמת על בחורה שיש לה שערות בידיים, ובחור חושב "לרמוז לה בעקיפין". לא נשמע כיף.


מקווה שמי שהיה צריך לשמוע זאת- שמע.
לילה טוב חברים!
את!! התגעגענו! הולם במיוחד


איזו תגובה הולמתאופטימיות
אני בתקופה לא הכי שפויה כרגע, התמחות וכו'
מה איתך עם המטלות?🤗
איכס איזה שירשור מגעיל 🙁הפי
כל התגובות פה מה קורה?
האמת לא מבינה על מה הזעזוע שלך..מקום בעולם
רואה את זה שעוד שרשור על דברים שמפריעים למישהו והוא מחפש את הדרך להעלות את זה מול הצד השני..
אז בגלל שזה נוגע לגוף שלנו ול"נשיות" זה לא לגיטימי ומגעיל?
ממש לא בגלל שתי הסיבות שכתבתהפי
פשוט הצורה שהשירשור הזה הלך ההתנסחויות.. גם היו משפטים שהשתיקה יפה ..
כל מיני משפטים שאני ספציפית לא הייתי כותבת
שוב לא מדובר על פותח השירשור אלא על התגובות.
אוקיי.. תודה על ההבהרה מקום בעולם
לא רציתי להגיב לשרשור הזה אבל..מישהי 1
חשוב לי להגיד את דעתי
כל הנושא של הורדת שערות בידיים הפך להיות במודעות רק בדור שלנו
בדור הקודם כל עוד המצב לא היה נוראי נשים ממש לא היו מורידות!! ולכן גם הגברים לא ציפו לזה ולא הפריע להם
פעם היו נורמאליים!!
היום לדעתי כולנו קצת שרוטים בכל הנושא של הניראות-גם הגברים וגם הנשים
אחרי כל ההקדמה הזאת אני פונה אליך הפותח-
בגלל שזה מפריע לך אני חושבת שחבל לך ולה לפספס רק בגלל נושא כל כך לא מהותי ושאפשר לסדר אותו ברגע
תנסה לחשוב לפי איך שאתה מכיר אותה מה הדרך הטובה ביותר לפתור את זה
אולי תציג את זה כשריטה אישית שלך
אני מוסיפה בלי להלחיץ אבל תגיד לה את זה רק רק אם אתה סגור עליה ולא באמת תיסוג אם היא לא תסכים לזה
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפיאחרונה
בשלמות
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלתאחרונה

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך