אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לוהוא ישמיענו
(שימו לב שהחלפתי ניק- לשעבר @קרוקס ⁦⁩)

"ההתגברות הרוחנית העליונה מחזקת את התכנים המעשיים ומגברת את ההתענינות בעולם ובחיים וכל אשר בם. רק בזמן החרבן, וקרוב לו, שהחיל הישראלי נעתק מאדמתו והוצרך להכיר את תעודתו רק במעמדו הרוחני המופשט, הושרשה ביחידים הדרכה לפרישות מחיי שעה בשביל חיי עולם, וגם ע"ז יצאה מחאה שמימית.
אבל כאשר הגיע התור של בנין האומה בארצה, והצורך המעשי של הסדורים המדיניים והחברתיים נעשה חלק מתכנית פעלי הכלל, הרי הם הם גופי תורה, וכל מה שיתרחבו הגורמים המעשיים ויתבססו- יותר יפעל הרוח המלא קדושה וחיי אמת על העולם ועל החיים, ואור ישראל יאיר פני תבל בכליל יפעתו"

(אורות התחיה, כ"ז)

תיוגים:
@אמונהל'ה @נפש חיה. @-אני בעצמי- @פסידונית @חיטה קדומה
שכוייחאמונהל'ה
ממש אוהבת את לשון הרב כשמדגיש וכותב "הם הם"😌. אחח,א!ר!ת!
תודה חן,
(גם על ההסבר שלך)
בשמחה. אני לא יודע להסביר, אני יכול להגיד מה אני הבנתי ⁦והוא ישמיענו
אני אגיד באופן כללי (אחרת צריך להאריך כאן הרבה).

הרב אומר שהקדושה אינה מנותקת מהמציאות הגשמית; הקדושה בעולם הזה מופיעה בתוך ומתוך המציאות הגשמית. זה האידיאל.

בעקבות החורבן, כידוע, עם ישראל נעקר מאדמתו. זה אומר שהקדושה של עם ישראל לא הופיעה במציאות- היו ישיבות, היתה מסירות נפש על קיום המצוות. אבל איבדנו את כל החלק המעשי- בנין הארץ, תרומות ומעשרות, מצוות התלויות בארץ, ממלכה, מקדש וכו'. אין לנו קרבנות.
מזמן החורבן היהדות מופיעה בצורה חלקית- "שריד מדבר גדול", "העתקות"- כל מיני ביטויים שהרב משתמש בהם שמבטאים בעצם שאנחנו חיים בזיוף. המצוות שבידינו הם לא המצוות כפי שהם במקור. למשל- במקום לתת מעשר לכהן וללוי, מניחים בתוך שקית ושמים בפח. במקום נבואה יש לנו ניצוצות של רוח הקודש שנמצאות אצל יחידי סגולה (אנחנו עם של נביאים! מאז ומעולם היה מקובל שיש קבוצות רבות של נביאים ובני נביאים).
המרחק בין שמים לארץ גדל מאוד. "השליך משמים ארץ תפארת ישראל" (מגילת איכה).

כעת אנחנו שבים לארץ ישראל- לבריאות שלנו, לשלימות שלנו. העצמות היבשות המפוזרות מתקבצות והיו לאחד. הארץ נותנת פירותיה בעין יפה "לעמי ישראל כי קרבו לבא". אנחנו חוזרים לבנין הגשמי.
והרב אומר שככל שיתחזק הבנין הגשמי- כן יתחזק הבנין הרוחני. עם ישראל שב אל עצמו, מכחה של ארץ ישראל, מכוחה של תורת ארץ ישראל.

הקדושה חוזרת להופיע בעולם. והפעם בצורה מתוקנת יותר- חיבור של חומר ורוח, ארץ ושמים. שלימות, הרמוניה.

עד שתופיע בעולם תורה גדולה- תורה שנותנת לכל דבר ודבר בעולם מקום מיוחד. וממילא כולם יקראו בשם ה' א-ל עולם. ועבודה זרה תיעקר מן הארץ (עבודה זרה בגדול זה לעשות מציאות מפורדת ולא אחדותיות וכוללת- ואז ח"ו יש ריבוי א-לוהות. עם ישראל מגלה את אחדות ה' בעולם ע"י התורה, בכך שהוא מגלה את השלימות והאחדות שבבריאה).
יפה ההסבר. בעצם למה אין תמיד?🙊אמונהל'ה
בשמחה. ערכתי והוספתי קצתוהוא ישמיענו
בגדול אני לא כל כך בר הכי להסביר את דבריו הקדושים....
מעדיף להשאיר את זה לגדולים ממני
וואו תודה!ה' רצה
זה מאוד מאוד מאוד ארוך, אבל זה יוסיף קצת רקע...והוא ישמיענו
מתוך אורות התחיה ה'.

קטעים נבחרים:
"גדולים אנחנו וגדולות הנה משוגותינו ובשביל כך גדולות הן צרותינו, וגדולים גם תנחומותינו...
"אם נדע את גדולתנו אז יודעים אנו את עצמנו, ואם נשכח את גדלנו אנו שוכחים את עצמנו, ועם שישכח את עצמו בודאי הוא קטן ושפל. רק בשכחת עצמנו הננו נשארים קטנים ושפלים, ושכחת עצמנו היא שכחת גדולתנו. נשמתנו מקפת עולם ומלאו ומצגת אותו על בסיס אחדותו העליון, ומשום כך היא בקרבה תמה וכוללת, ואין בה כלל אותם הנגודים וההרכבות השונים, הרגילים בנשמות עם ולשון. גוי אחד אנחנו, אחד כיחודו של עולם. זהו עומק טבענו הרוחני...

"מוסר השפענו רב בעולם, והננו נכונים להשפיע עמו ג"כ עונג וחיים רעננים. את האנושיות כולה הננו מקפלים ברוחנו בגלוי, ואת כל המציאות כולה במצפוננו, וכל מה שיש עמנו, ושהיה חי מאז בקרבנו, הכל יהיה מלא וחי, דבר לא יעדר. רוחנו איננו ירא מפני הזמנים ; הוא יוצר את הזמנים ומטביע עליהם את צורתו...

"מצומקים נראים לנו עתה הדברים, צורה דלה יש להם מבחוץ, אבל חיים וענין רב הם מלאים בפנים. אנו מערימים על שמירת השמיטה במכירה לנכרי את הקרקעות, מקיימים את נתינת המעשרות לכהן וללוי ע"י תקון שאין בו הפסד גדול לנותן, ולא ריוח גדול למקבל, מברכים ומפרישים, ופודין את המעשר השני הראוי להאכל בקדושה בעיר המרכזית הקדושה והחיה, המקום אשר בחר ד', לב האומה לכל זרמי חייה, "משלמים פרים שפתינו", שפך שיח תחת סדרים חיים, במשטר חי וקים, המלא הוד ויפעה, שירה וזמרה עז וחדוה. אבל אלה הגרגרים הזעירים כח צמיחה גדול גנוז בהם, אל כל מה שהם עורגים, מכל מה שהם צומחים בעבר, ואת כל מה שהם עתידים להצמיח להבא..

"כשם שהמצות המעשיות בכללן בכל מלואיהן הלכו עמנו בגולה ושמרו לנו בה את לח חיינו ובת חותם רוחנו ע"פ עצמותנו הפנימית, הביאו אותנו לאלה ימי התחלת תקופת ההארה לחיים של חפץ תחית האומה בארצנו, כן יביאו אותנו המצות התלויות בארץ לידי רוממות החיים שע"פ צורתם השלמה הן נקבעו"


שוב, זה ארוך ממש. אבל מומלץ מאוד מי שיש לו כח וזמן לראות את זה. הדברים נפלאים ממש.
בהמשך הרב אומר איך אנחנו מתחברים אל המקוריות שלנו בצורה כל כך מוחשית ומופלאה. הוא מתאר לנו איך כביכול הוא מרגיש כשהוא מקיים מצוות התלויות בארץ.

בקיצור, מומלץ ממש ⁦🤗🤗
זאת הבעיה בתורה שלנוע מ
קשה עד בלתי אפשרי להגיש אותה במתכונת של חיזוק יומי...

(ואל תגזים, "זה מאוד מאוד מאוד ארוך"... בגללך לא קראתי)

ואם כבר, אפשר לפתוח דיון? למה הפינה נקראת "אורות החיזוק היומי"?
מפריע לי הביטוי "החיזוק היומי". הרב כותב בסגנון עיוני, לא בשביל לחזק אותנו, בשביל ללמד אותנו.
לא באמת...ע מ
עלול להיראות כחיסרון בעיניים מסוימות, באמת זה כמובן טוב מאוד...
טוב, קודם כלוהוא ישמיענו
1. מדברי הפתיחה שלך אני מבין שיש לך התנגדות מסויימת לשימוש במילה 'חיזוק'.
אז אשמח שתכתוב מה מפריע לך במילה הזאת (אסוציאציה, וכו').

2. עכשיו, יש עוד שתי פינות נוספות לפחות בשם 'החיזוק היומי' שהם מביאים מר' נחמן מברסלב. אני הצטרפתי ל'טנרד' המבורך הזה יחסית מאוחר, אז לכן חשבתי לנכון לשנות את השם, בלי קשר שאני מעוניין שאנשים לא יתבלבלו וידעו שזה מהרב קוק.

3. חיזוק זה בהחלט יכול להיות דבר עיוני. אני אישית מאוד מתחזק מהעיון במשנתו של הרב זצ"ל. זה נותן לי כוחות גדולים ושמחה.

4. אתה יכול להציע שם אחר ל'פינה' הזאת.

5. אם אתה מתנגד באופן כללי לזה- מסיבה שאין טעם להביא כאן פסקאות שאנשים ממילא לא יעיינו בהם- בשמחה אשמח לדון אתך בענין.
באופן כללי אני בטוח שאנשים לא קוראים את הפסקאות כאן כמו 'רעיונות נחמדים' אלא מתייחסים לזה בצורה הראויה כתורת ה', ולומדים בהעמקה. אתה יכול לראות את התגובות לשרשורים האלה ובשרשור הזה בפרט
בנחת, בנחת...ע מ
באמת בנחת. לא הבנת את הרוח שבה הדברים נכתבו, אז לקחת את זה קצת אחרת...

1. אני לא מתנגד לכלום, רק מעיר. מבחינתי הכל יכול להישאר אותו דבר, רק רציתי שבבסיס הפינה יהיה בירור של היחס לדברים. גם אם השם יישאר אותו דבר, אם אנשים ידעו שהרב מלמד אותנו בצורה שיטתית ולא רק שולח נקודות להיאחז בהם בעבודת ה' - חיזוקים בלשון העם, זה מה שרציתי להשיג בתגובה הזו שלי.

2. יש פינה אחת של חיזוקים מר' נחמן מברסלב, שמפעילים אותה לפחות 2 אנשים.

3. אז אתה לא מתחזק מדברי הרב, אתה מתחזק מהעיון, מהפעלת כח המחשבה (ביחס לדברי תורה), דיוק המושגים וכו'. זה יכול להיות גם בלימוד סוגיה בגמרא. הבנתי נכון?

4. אנחנו באורות.

5. מזל שפתחת ב"אם", ככה השארת לי את האופציה לענות שלא, אני לא מתנגד לזה.
אני כן חושב, בסיכום הדברים, שאנשים מבינים את המילה חיזוק במשמעות מסוימת, לא כפי שהצגת אותה ב3, ומהסיבה הזו אולי נכון לקרוא לפינה בשם אחר, כדי שלא לבלבל את הקוראים היקרים.

אגב, אותו דבר כנראה הייתי אומר גם לגבי החיזוק מר' נחמן, אם הייתי יותר "תלמיד" שלו ומבין את השיטתיות שבדבריו. עד אז, היחס אליו פחות בוער לי בכל צעד ושעל. ואם אנשים עושים ככה, פחות מפריע לי.
ישר כח על התגובהוהוא ישמיענו
לא התכוונתי בכלל למתוח ביקורת..
אתה צודק. ייתכן שצריך לשנות את השם.
לגבי ההתחזקות מהעיון- אתה צודק באופן ספציפי לגבי, אבל אני מתחזק באופן מיוחד מהעיון בדברי הרב קוק זצ"ל- יותר מהעיון בגמרא
מובן...ע מ
כי זה לימוד אמונה, הוא מחיה יותר בקלות. גם אני ככה.
שנזכה להתחיות מכל עניין בתורה!
אמן! הלוואי, זו אכן השאיפה ⁦והוא ישמיענו
ומה לעשות, לא כולם כאן ביני"שיםוהוא ישמיענו
כמוני וכמוך...
לא לכולם יש סבלנות לקרוא את כל המאמר של הרב.

רק הסברתי מדוע הבאתי חלקים מהפסקה ולא את הכל-
חשבתי להביא הכל, אבל לא רציתי שיצא שכרנו בהפסדנו שאנשים פשוט לא יקראו כלום....

ואני ממליץ לך ממש ממש ממש לקרוא את פסקה ה' מאורות התחיה! ⁦
זה לא טענה לומר- בגללך לא קראתי. אם היה חשוב לך היית קורא, והדגשתי שמומלץ מאוד לקרוא אותה... בהצלחה!
חחחחע מ
הבגללך לא קראתי היה בקריצה, כזה: .
אם היה לי זמן הייתי קורא....

(הנקודה שמאחורי הקריצה היא שיכול להיות שזה "מלחיץ" חלק מהאנשים וגם אותי לפעמים, שכותבים שזה ארוך, ארוך מאוד, ארוך מאוד מאוד, ארוך מאוד מאוד מאוד, אז הרושם הראשוני שנוצר הוא שזה ארוך ורק אנשים עם סבלנות אין קץ יקראו את זה, בעוד שלאחר ההחלקה על המסך מתברר שזה לא כזה ארוך וזה כמעט שווה לכל נפש. אבל באמת שזה קטנות שחבל להתעכב עליהם.)
רק להגיד שהרב קוק לא מתכוון כאן שאין פרישות שהיא טובהחסדי הים
בעם ישראל, הרי מאז ערש עמינו במצרים, אפילו לפני שניתנה תורה, הושרשה בנו מידת הפרישות- "וירא את ענינו-זו פרישות דרך ארץ".
מידת הפרישות הזו תהיה נטועה בנו גם בימי הגאולה. דווקא הפרישות הזו שהיא "גדר הפרישות בלשון סתם - חסימת תאוַת הנפש", היא תקדש אותנו ותיתן בנו יכולת לטהר את הארץ.
ישר כח!והוא ישמיענו
להסביר קצת את דבריך: הכוונה שלכל דבר יש מקום- כלומר לכל דבר יש גבולות, ויש מקומות מוגדרים שבהם הוא צריך להופיע. לכל כח ולכל מידה יש תפקיד וצריך לדעת איך להשתמש בזה...

כוונת הרב היא שאין דברים מיותרים בעולם. צריך רק לדעת מה הערך המדוייק של כל דבר ודבר ומתוך זה- איך והיכן להשתמש בו.
מקוה שהסברתי נכון ⁦⁦
👍ע מ
הרב מדבר על פרישות גמורה.
שכוייח.. עדיין בהארת השבת. עניין הנזיר... כדאי לראות בהרחבהע מ
במאמרי הראי"ה - אחדות ושניות. עמ' 234.
אכן מאמר נפלא של הרבוהוא ישמיענו
יפה! באמת כיוונתי לענין השבת... ⁦
לא הבנתי משהו..מבקש אמונה

מה המקור לכך שרק כשיצאו מהארץ התחילו להיות פרושים מחיי עולם? 

 

ואיפה כתוב שיצאה על זה מחאה שמיימית?

התהליכים שהרב מדבר עליהםוהוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך י"ג בסיון תשע"ח 15:34
הם תהליכים שקרו עוד קודם ליציאה מן הארץ...
היציאה מן הארץ היא התוצאה הסופית- לא הסיבה...
למשל תעיין בהקדמה לספר תפארת ישראל של המהר"ל- אחד הקטעים הידועים ביותר מהמהר"ל, והיא חשובה מאוד.

לגבי המחאה השמימית- זו שאלה טובה. הרב מביא לרוב מספרי קבלה בכלל ומהזוה"ק בפרט
הרב אבינר מפנה לסיפורטיפות של אור
עם רשב"י -
"להחריב עולמי יצאתם?!"

פעם התווכחתי על זה עם החברותא שלי,
(אני חשבתי שהכוונה ל"רבו פרושים בישראל שלא לאכול בשר" וכו')

היום אני חושב שהוא צודק
וואו תודה על ההפניה! ⁦והוא ישמיענו
אשמח אם תסביר את העניין..מבקש אמונה

לא הבנתי איך זה קשור

אולי שרשבי ובני היו פרושים מחיי עולם שמהקדושה העצומהנפש חיה.
כל מקום שהסתכלו- נשרף
זה מה שאני אמרתי.. טיפות של אוראחרונה

נראה אם זה יניח את דעתך.

 

 

הרב טוען שאת הגישה של התנתקות (לפי @חסדי, קיצונית) מהגשמיות,

אנחנו מוצאים בחז"ל רק מזמן החורבן או סמוך לו.

(וגם זה רק ליחידים).

 

ולמרות שכנראה בגלות לגישה הזאת יש מקום - 

לפחות לחלק מהתוצאות שלה הבת קול מתנגדת,

אז כנראה צריך לסייג אותה (גם בזמן הגלות).

 

 

 

 

 

----

 

אני מעתיק תרגום של הסיפור..

 

 

 

 

 

 

"יצאו. ראו אנשים שחורשים וזורעים. אמר: מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה?

 

(רש"י: ועוסקין בחיי שעה - דאפשר על ידי נכרים, והקב"ה הוא מחלק מזון וריוח לעושי רצונו).

 

כל מקום שנותנין עיניהן מיד נשרף.

 

יצתה בת קול ואמרה להם : להחריב עולמי יצאתם? חזרו למערתכם ! 

 

 

 

חזרו והלכו וישבו תריסר ירחי שנה..

 

יצתה בת קול ואמרה : צאו ממערתכם ! יצאו.

 

כל מקום שהיה מכה רבי אלעזר, היה מרפא רבי שמעון.

אמר לו : בני, די לעולם אני ואתה.

 

(רש"י: די לעולם - בעוסקי תורה, אני ואתה).

 

 

 

כשפנה היום לערב שבת, ראו זקן שהיה אוחז שני ענפי הדס ורץ בין השמשות.

אמרו לו : אלה למה לך? אמר להם : לכבוד שבת.

- ויספיק לך אחד ?

- אחד כנגד "זכור " ואחד כנגד "שמור".

 

אמר לו לבנו : ראה כמה חביבין מצוות על ישראל.

התיישבה דעתם".

רק אומרע מ
הרצי"ה בעצמו כבר הפנה לשם.

@מבקש אמונה זה מה ש@נפש חיה. כתבה. שבת דף לג.
סליחה שאני מפריעה אבל זה נורא מגניבנפש חיה.
שזה מופיע בדף לג!!!!!!
זה בכוונה???
אכן מגניב.ע מ
בכוונה? אולי השגחה אלוקית...
נפש חיה.
אבל זה באמת ככה יצא??
כן, זה שםע מ
איזה קטע.נפש חיה.
בזמנו חשבתיטיפות של אור
שהוא רק מציין את המקור לביטוי...

(הוא עושה את זה לפעמים, לא?)

אבל כן, גם בגלל השימוש בביטוי הזה דווקא אני די בטוח שזה ההסבר הנכון
מאוד יפהטליושקה
תודה רבה!נפש חיה.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך