איזו תנועה השפיעה יותר על העולם היהודי?גלויה
כמובן- לדעתכם.


החסידות או להבדיל ההשכלה?

האם היו כל כך הרבה חילונים לולא היתה השכלה?
האם היו כל כך הרבה עובדי ה' ללא החסידות?

נמקו פרטו והדגימו.


וכן, זה מציק לי. שיש כל כך הרבה חילונים.
יש המון חילוניים שהתחנכו ממקורות יהודייםנפש חיה.
בדורות קודמים
ובדורות יותר קרובים.
לדעתיסתם 1...
החסידות השפיעה יותר ללא ספק.

את החילון לא הייתי משייך להשכלה אלא ההשכלה היא שלב בודד בתוך תהליך יותר מורכב שהתחיל עוד לפני כן.

האם היו עובדי ד' גם ללא החסידות? לא יודע, שאלה היפוטתית.
לא חושב שיש דרך למדוד, וגם תלוי מאיזו בחינהימ''ל

למשל אם מסתכלים על כמות האנשים ההולכים בדרך אחת התנועות - נראה לי שההשכלה לוקחת בגדול.

אם מסתכלים על ההשפעה על היהדות האורתודוכסית (כלומר שינוי האופי שלה בפועל) - נראה לי שהחסידות השפיעה יותר (אם כי לא בהפרש גדול, וגם זה בלי להתחשב בהשפעה עקיפה כמו התגוננות וסגירות מפני העולם הלא תורני).

 

בעיקר קשה למדוד השפעה כי אי אפשר לדעת מה היה לולי הן היו, ייתכן שההבדל לא היה גדול כי התחלנות הייתה יכולה להיות בלי ההשכלה כמו שלא ברור שלחסידות הייתה תועלת גדולה יותר מאשר לו הייתה חלק מהזרם האורתודוכסי המיינסטרימי שלפניה (חרדי-ליטאי של היום?). עוד קושי במדידת השפעה הוא שלא ברור עד כמה הייתה השפעה של אחת על השנייה (כלומר, נניח שהחסידות משפיעה יותר אבל חלק גדול בהתפתחות שלה נבעה כתגובת נגד להשכלה - יוצא שהיא עצמה נחשבת השפעה של ההשכלה...).

וואופסידונית

אני לא בטוחה שיש דרך לענות על התשובה הזאת.

מסופר שפעם משכיל אחד באחידוש

לר' חיים מבריסק, והקשה לו 'שאלות' באמונה,

אז הוא אמר לו - כל הקושיות שלך הן לא באמת שאלות, אלא 'תירוצים' לשאלה הגדולה: למה עזבתי את הדת?

ואני יכול לומר תירוצים רק על קושיות, לא על תירוציםכאילו מוציא לשון

 

 

@חביב שזורם

האם לפני החסידות לא עבדו את ה'?ים...

על איזה רקע הגיעה החסידות? זה התפשט במזרח אירופה כדי למשוך את האיכרים שהיו רחוקים מהיהדות

יש מי שרואה את ההשכלה כמנוגדת לדתיות, אבל האם להיות אדם חסר השכלה שעובד את ה' עושה קידוש ה' כמו אדם משכיל שעובד את ה'?

כשהתחילה תנועת החילונות זה קרה בכל העולם, לא רק ביהדות וחלק מעזיבת הדת התבטאה בתנועת ההשכלה ,

אם בלי ההשכלה היה אחרת , אולי, לא יודעת.

אבל עבודת ה' ללא ההשכלה לא זהה לעבודת ה' עם השכלה ואולי זה מה שה' רוצה

לא אמרתי שלא. ואולי ניסחתי לא טוב. סליחה!גלויה
ההשכל\ה הוציאה גוייםמושיקו

 

לא "חיליוניים"(שאגב לא קיים כזה דבר)

כי כל יהודי או קדוש ולא חול

לא יודעת מי יותרשירה515
אבל ברור לי שכולנו הושפענו מזו וגם מזו, ובתוכנית האלוקית הכל נחוץ לנו כדי להתקדם.
ואגב, השכלה לא שווה חילון.
אפשר להיות חילוני בור, או חסיד משכיל.
*אפשר להיות חילוני בור, איפשר להיות חסיד משכיל!!!!!כע זה אני הפעם

זאת בדיוק היתה הטעות שלהם!!

שתי התנועות משכו לקצוות, והרסו את עם ישראל. ברור שבדיעבדחסדי הים
אנחנו יכולים ללמוד הרבה דברים טובים מהאדמו"רים והמנהיגים של החסידות וגדולי ההשכלה, יש להם הרבה עומק בכתביהם, אבל צריך לברר ניצוצות, וכבר הנזק הפנימי לעם ישראל נעשה.
מה??! איך אתה יכול להשוות???גלויה
ואיך אתה יכול להגיד שתנועת החסידות הזיקה???
אני מזועזעת 😳פנסאי
להגיד על תנועה בישראל שבסיסה יראת שמים ואהבת ה׳ שהיא הרסה את עם ישראל????

מילא היית מדבר בדור שתנועת החסידות רק התחילה ועוד היה מקום לדון האם זו ״כת״ רחמנא לצלן או מדובר ביראת שמים רק בדרך שונה בעבודת ה׳ מעוגנת במקורות מחז״ל והקבלה- עוד היה מקום לדון לכף זכות בקלות.

אבל היום שיש הוכחות של למעלה מ300 שנה שהכל זה יראת ה׳ ותורת ה׳ יש לך אומץ לדבר כך?

הזהרו בגחלתם של חכמים וכו׳ (אני לא זוכרת לצערי את הלשון המדוייקת אבל אני בטוחה שאתה יודע את פרקי אבות יותר ממני. לא?)

ואם כל זה צריך לדון לכף זכות. אז אני פשוט מרחמת עליך...

במיוחד שפיך הכשילך לומר שבדיעבד יש מה ללמוד מהם...
לא סתם יש פרשיות והלכות מאוד מחמירות לגבי היחס של האדםחסדי הים
בתוך המשכן והמקדש ובאכילת קדשים.
עבודת הקודש, גם בגלות, יש לו סדר מאוד מסויים ומוגדר.

לא כל מי שבשם הקודש יקרא, ראוי ללכת אחריו, (ועייני בירושלמי עבודה זרה א. לגבי ירבעם).
חבר יקראלי--

בס"ד 

 

תביא בבקשה דוגמאות לכך שלא ראוי היה ללכת אחרי החסידות, שאוכל להגיב לך בענייניות

 

 

קודם כל, גדולי הדור הוציאו חרם נגד החסידות.חסדי הים
*הסכנה וההריסה הכי גדולה, הייתה "עושים את ישראל כתות כתות". הם לא רק התפרדו מהיהדות המקובלת, גם בתוך עצמם התרבו הקבוצות השונות, שלעיתים נלחמו אלו באלו.

*הם זלזלו במצוות מעשיות, אכילה לפני תפילה, איחור תפילה, שינה לא בסוכה, ועוד.

*הם גרמו לציבור להעדיף תפילה ארוכה על פני לימוד תורה, כש"תלמוד תורה כנגד כולם", ושיש חיוב תלמוד תורה לכל יהודי.

*הם חידשו תורות חסידויות, שלא מתבססות על שום מקור קדום, ואפילו סותרות אותם.

*הם דרשו דרשות של צחוק, הבל ודופי בתורה.

*לקחו את פנימיות התורה, שהיא נסתרת וחבויה, והפכו אותה נגישה לציבור הרחב.

*העדיפו לימוד 'חסידות' על פני הלכות.

*הפכו את הרעיון המקודש של המשיח והפכו אותו לצחוק.

*התורה שלהם מבוססת על הגעה לכל מיני חוויות רוחניות שמחוץ לגוף, והיהדות מחנכת שהמטרה הסופית של החוויה היא קידוש הגוף עצמו.

טוב, כתבתי רק מעט.
...להיות בשמחה!!!

*החסידות לא התפרדה מהיהדות המקובלת, הם הוסיפו והחיו את המצוות, וכן זה יצר קבוצות ופילוגים, מה לעשות ש 70 פנים לתורה? כל אחד והדרך שלו, אני לא אומרת שזה טוב אבל גם בלי קשר לחסידות יש פילוגים בעמ"י, עד שתבוא הגאולה.

* מה שאתה קורא לו זילזול במצוות נובע מאהבת המצוות וקידושם, ועוד כמה טעמים.

*יש חסידויות שהתפילה אצלם היא דבר מאד קדוש וחשוב, זה לאא אומר שהם מעדיפים תפילה על לימוד תורה! הם לומדים תורה ובשבילם היא ערך עליון וכשהם לא מתפללים הם לומדים ( הכל כאן בדוק!!).

 

 

אתה יודע מה זה לימוד חסידות? קראת פעם למשל את התניא? ספרי חסידות הם לא הלכות, הם ספרים לדרך חיים, להתקרבות לה' יתברך, לעבודת ה' מתוך שמחה ואהבה.

זה לא פחות חשוב מלמוד הלכות. ותאמין לי שהם יודעים ת'הלכות וחסידים בד"כ מחמירים מאד בהלכות.

 

ועוד משהו אחד שאני מנסה להבין, מאיפה הבאת את זה שהם דרשו דרשות של צחוק, הבל ודופי בתורה? למה החלטת שהם מזלזלים במשיח?

נראלי אתה מדבר על חסידות אחת ספציפית

 

עכשיו אענה לך בשמחהאלי--

בס"ד

 

1) מי שעשה את ישראל כיתות כיתות היה דווקא הזרם המרכזי שהזניח את האנשים הפשוטים שבתוכו ודאג יותר לעשירים ולשכבות הגבוהות , מה שגרם לעזיבת רבים את דרך ה'.  

 

2) אני חושש שפיספסת את המשפט "המעשה הוא העיקר" שגדולי החסידות היו חוזרים עליו ללא הרף בכתביהם ובשיחותיהם. מציע לך ללמוד את ספר התניא לדוגמה , שם הוא לא רק אומר שהמעשה הוא העיקר אלא גם מסביר את חשיבותו על שאר הדברים.  וידוע הדבר שחסידים מחמירים בהלכות לעתים הרבה יותר מחבריהם המתנגדים. ואם יש מאילו החסידים שמזלזלים במצוות חלילה הדבר אינו מעיד על החסידות אלא על תפיסתם שלהם. ודבר זה יוצא מאוד מן הכלל.

 

3) הם גרמו לציבור לעבוד את ה' בתפילה , במקום למלמל את המילים ולצאת בכך ידי חובה , מפני שבשונה משאר המצוות תפילה בעיקרה היא התכוונות , כמאמר חז"ל "איזוהי עבודה שבלב - זו תפילה" , ואין מספיק רק להגיד את המילים ללא כוונה.   לגבי עניין לימוד התורה - מאוד מציע לך לעיין בכתבי החסידות לגבי עניין זה , ורק אומר שהאדמו"ר הזקן בספר התניא מקדיש פרקים שלמים (!) לחשיבות של לימוד התורה מול שאר המצוות. 

 

4) אשמח לשמוע איזה מקור הן סותרות. לידיעתך - החסידות מבוססת על הגותו של האר"י ז"ל , שהגותו מבוססת על הזוהר הקדוש , שחכמתו ניתנה למשה מפי הקב"ה יחד עם התורה שבע"פ. וכמובן אני מניח שאתה לא כופר בכך.

 

5) אתה מבסס דבריך על מקרים יוצאי דופן שאינם תואמים את דרך החסידות. חסידות שצוחקת על התורה אינה חסידות כלל.

 

6) החסידות אכן לקחה את פנימיות התורה והנגישה אותה לציבור הרחב , אך עשתה זאת ברוב חכמה מפני שידעה שהפנימיות יכולה להציל יהודים בכפירה (כפי שאכן קרה וקורה ) , ואילו נבואות הזעם של המתנגדים , אודות כך שגילוי הפנימיות יביא לעבודת אלילים ולהגשמת הקב"ה חס ושלום , היו כלא היו. (למען האמת - הפוך! כל מי שלמד תניא יודע שללא ידיעת דברים אלו ישנה אפשרות חמורה של הסקת מסקנות של כפירה בעניין אחדותו של ה' יתברך וכו')

 

7) לא נכון הדבר , והאדמו"ר הזקן מעיד שהוא עצמו הקדיש את רוב יומו ללימוד ש"ס והלכה , וכך הנהיג לעשות בישיבתו ועד היום נוהגים כך בישיבות של חב"ד.  כמו שבישיבות אחרות נוהגים להקדיש מספר מועט ביום ללימוד אמונה ומוסר (אגב , גם את זה לא מזניחים בישיבות חב"ד).

 

8)  כאן פגעת בנקודה רגישה . החסידות שאני חלק ממנה לוקחת את העניין של המשיח בכזו רצינות שיכולה להמם אותך.  

 

9) לא מכיר חסידות כזו , כל עניין החסידות הוא להביא לקידוש הגוף , והחסידות ברובה הסבר כיצד להגיע לידי כך על ידי קיום המצוות . וראה שוב בספר התניא.

 

 

חברי היקר , אני רואה שהרבה מטענותיך מבוססות על חוסר הכרה של תורת החסידות , או הכרה מגורמים לא אובייקטיביים , מבטיח לך שאם תעיין בכתבי החסידות , ובייחוד בספר התניא , תראה שהדברים לא כך. מאוד ממליץ לך כיהודי אל יהודי לנסות ולראות בעצמך.  כשם שאני לא אמתח ביקורת חלילה על כתביהם של הראי"ה זצ"ל והרב צבי יהודה זצ"ל הקדושים , פשוט מפני שאני לא מכיר אותם על בוריים. וכמובן גם מפני שהם מנהיגי ישראל ומגדולי הדור.

 

ואלו ואלו דברי אלוקים חיים , וכמובן שכוונתך היא לשמו יתברך לכן אשריך צדיק!

 

שפשוט יבוא כבר המשיח ויגיד מי צודק קורץ אמן כן יהי רצון.

 

 

 

 

אפשר להתווכח ולהתפלפל עד שיבוא משיח. אגיד שזהחסדי הים
ממש ממש הפוך, דווקא הפכתי להיות מתנגד לחסידות ככל שנחשפתי לחסידות בימינו והתעמקתי בתורתה יותר ויותר.
למדתי את כל הכתבים העיקריים של החסידות.

1 שקר היסטורי. פשוטי העם היו מחוברים לתורה, גם בלי החסידות.
הסיבה שהחסידות התפשטה כאש בין פשוטי העם, כי היטו את לבבם ב'אותות ומופתים'.

2. הדברים שמחמירים בהם, זה דברים שברובם אין להם שורש אמתי בתורה, וזה היה כביכול להגיד שהם מיוחדים מהשאר.

3. מצינו בירושלמי ברכות שגם חכמים גדולים לא כיוונו את לבם בתפילה. לא צריך לנסות להיות יותר מהם. אם מכוונים ב'אבות', אז מנסים בשאר התפילה, ואם לא מצליחים, אז לא מצליחים.
החסידות לא תרמה שום דבר, גם עכשיו יש רק יחידים שמכוונים, כמו שהיה לפני בוא החסידות.

4. נגיד, אפילו בזוהר החידושים על פסוקים יש להם מקור בפסוק, גם אם הוא מקור סודי. החידושים של החסידות על התורה הם עיוות של פסוקים.
הם חידשו שצריך לבוא ולעלות אל צדיק במקום אל תלמיד חכם. לפעמים בחצר החסידית, האדמו"ר היה עם הארץ, ותלמידי חכמים הגיעו אליו.
הם חידשו את מנהג הטיש, נגד בעל הטורים כותב שאסור לאכול בפני רבים.
ועוד.

5) זאת לא רק תופעה קטנה. פותחים ספרי חסידות, ורואים הלצות על כל מיני פסוקים.

6) בגלל שהחסידות התנגדה, אפילו לפילוסופיה היהודית, זה יצר תפיסה מגושמת של האלוה.
אפילו המושג של 'לית אתר פנוי מיניה', הביאו לחסידים לחשוב שיש אלוה בכל מקום, במקום אלוהות בכל מקום. הקיצור תפיסה פנתאיסטית.

7. תשאל היום חסידים, מה הם זוכרים מלימוד התורה, רובם יגידו לך מאמרי חסידות, ואפילו הרבה פסוקים בתנ"ך לא יודעים.

8. הם מציירים את המשיח, כאילו הוא דמות מאיזה מדע בדיוני.

9. אתה יכול לקרוא הרבה סיפורים חסידיים על אנשים שניסו להגיע לרוח הקודש או גילויים, שהם חוץ גופניים.
מחילה, אבללהיות בשמחה!!!

אתה אומר דברים שטותיים! אתה לוקח איזו חסידות או אנשים ספציפיים וכותב עליה דברים!

לי יש אח חסיד וכל מה שאמרת לא נכון לא לגביו ולא לגבי חברים שלו!

מדוייק!!אופטימיות
יפה מאוד כתבת.
אשמח לשמוע מי גדולי הדור הללווהוא ישמיענו
וכנראה שלא הבנת את איגרת הגר"א נכון...
כנ"ל גם לגבי שאר הרבנים- צריך לקבל תמונה מלאה, זאת מחלוקת לשם שמים ולכן סופה להתקיים.
וב"ה היא אכן מתקיימת ולאט לאט מתמזגת לדבר אחד ושלם.
ותקרא את מאמר דרך התחיה של הרב קוק. הוא יסדר לך קצת את הדברים
יש כמה כתבי חרם, ועליהם כתובים גדולי דור מהתקופה,חסדי הים
ובראשם הגר"א.
המחלוקת בכלל לא מתקיימת בזמנינו.

מה לא הבנתי באיגרת הגר"א?
מה התכוונת ב'דרך התחיה'?
המחלוקת לא מתקיימת בזמננו?והוא ישמיענו
אין חסידים ומתנגדים? (בתור גישות)
אם כבר המחלוקת לא כמו שהיתה אז- באותה חריפות ובאותה ניגודיות.

יש רבנים שחוקרים את איגרת הגר"א ובקיאים בתורתו ואומרים שהכוונה לדברים הרבה פחות פשטניים... עניינים ששייכים בקבלה. אני פחות רוצה לפתוח את זה עכשיו כי זה ארוך ומסובך קצת.

התכוונתי בדרך התחיה שהרב זצ"ל רואה שגם לחסידות וגם להתנגדות לכל אחד יש חשיבות גדולה מאוד, ושניהם ביחד מרכיבים את התמונה המלאה.
החסידים היום - רובם ככולםאניוהוא
מתנהגים בדיוק כמו ליטאים ב90% מהדברים.
ההבדל העיקרי הוא ההגעה, ואיזה ספרים לומדים
(למעט חלק קטן מחב'ד וזרם אחד בברסלב.)
נכון זה מה שאמרתיוהוא ישמיענו
כיום ההבדל בין חסידים למתנגדים הוא קטן מאוד,
כלומר ששתי התנועות הללו מתמזגות לשלימות אחת.
וזה מה שיפה כאן...
זה הפוך ממה שהחסידות רצתה להיות!אניוהוא
אז זה מראה שהחסידות לא ממש נשארה חסידות....
אתם מדברים עללהיות בשמחה!!!

סגנון אחד של חסידות.

אני מנסה להבין על מה אתם מדברים, מה אתם מגדירים בתור חסידות?

חסידות זה דרך שהטווה הבעש"ט שכיום היא מתבטאת בהמון חצרות חסידות:

קרלין, סדיגורא, צאנז, חב"ד, ברסלב ועוד...

לכל חסידות יש את ההחמרות שלה והדרך שלה.

כולם קדושים וטהורים!

אבל יש גם את אלו שלוקחים את חסידות הבעש"ט בתור דרך בעבודת ה' שהיא שמחה בעבודת ה' בעיקר שמזה נמשכים הרבה דברים

וכן להיפך. הליטאים 90% כחסידים..העני ממעש


הנהימ''ל
אוקיי יפה...והוא ישמיענו
אז תביאו עוד כתבים כאלה ויביאו אחרים כתבים אחרים... נו באמת.
והתכוונתי לאיגרת שהגר"א כתה בשנת תקנ"ז- לא לאגרות שכתבו משמו
התייחסתי לכותרת, שאלת מי אז צירפתי את כתב החרם עם כל השמותימ''ל

לגופו של עניין אין לי כוח להתייחס כרגע.

הגר"א לא כתב את "איגרת הגר'א"בר מוח

בס"ד 

זוהי טעות די נפוצה, אבל את איגרת הגר"א כתב נכדו 

והאריך בזה בספר "הגאון" (עם הסכמה מהרב קניבסקי  על כל מילה בספר)

רשימת גדולי דור לבקשתךבר מוח

אני מצטט מספר "הגאון"*:

לפי הדעה המקובלת, לא החלה המערכה הציבורית כנגד החסידות אלא בשנת תקל"ב.

עד אז נשאה ההתנגדות אופי מקומי ומצומצם,ככל שגברה הפעילות החסידית בקהילות

ונפגעו סדרי התפילה וההנהגה המקומית, בהנהגותיהם הזרות לרוח התושבים. אולם

לכלל מאבק ציבורי מאורגן, על פני אורכה ורוחבה של מזרח אירופה, לא הגיע אלא בשנה המדוברת."

חרם ווילנא

כלל את כל גאוני ווילנא

ובתוכם: הגר"א, רבי זלמל'ה,

רבי שמואל אב"ד ווילנא

ובכל אירופה המזרחית הוציאה כל קהילה חרם (גרודנא קראקא פינסק סלוצק ברודי בלרוס גליציה שקלוב כי השלטון אסר לעשות אסיפה בין קהילות ולכן מי שיכל עשה חרם כללי ומי שלא עשה חרם בכל עיר גדולה ובנותיה) וגם ר' רפאל מהמבורג במערב אירופה.

דרך אגב החרמות נשנו שוב מכיוון שהחסידים היו צדים את נפשות הצעירים כדברי הגר"א ז"ל: להסיח להדיח ולצודד נפשות.

כל היציאה למלחמת הגנה היא רק מפני שמבית מדרשו של "המגיד ממעזריטש" יצאה ההוראה לכבוש את בית ישראל,

תוך הבטחה כי: "יד החסידים תהיה על העליונה", נוכחו גדולי ישראל לגלות כי הקרקע מתחילה לבעור, ויש לעשות הכל כדי להגן על  הבית ולשמור על חומותיו. מתנגדי החסידות כללו באופן גורף את כל מי שלא היה חסיד (לא היו ניטרליים בסיפור הזה) כגון הנודע ביהודה, בעל ההפלאה, החת"ם סופר, רבי מנשה מאיליה, המגיד מדובנא, רבי אברהם קנצלבויגן, רבי מרדכי גימפל, רבי יוסף משטינהרט,  רבי אלעזר רוקח מחבר שמן רוקח. וכל תלמידיו הגאונים של הגר"א כגון ר' חיים מוולוז'ין, ה"פאת שולחן" וחבריהם ותלמידיהם

 

סיכום:

1)החסידים היוו סכנה לעם ישראל צאן קדושים לפי שצודדו נפשות לדרכם בפיתויים שונים.

2)ההתנגדות היתה קונצנזוס בכל אירופה.(מלבד מעט החסידים שהיו באותו דור)

3)החסידים רדפו את המתנגדים ולא להפך.

*ספר על רבנו הגר"א ,היחיד שלא נמנע לכתוב על המחלוקת קיבל הסכמה מלאה מהגאון רבי חיים קנייבסקי בזו הלשון במדויק: תדפיס את הספר כמו שהוא, אתה יכול להוסיף אבל לא להשמיט או לשנות.

אמרתי גם לחסידים ששאלוני,(על ההסכמה לספר-מ.ש.) שעברתי על כל הספר,ורק הבאת מה שגדולי ישראל כתבו.

חסידים תמיד כתבות וצריך לדעת את האמת.(ההדגשה לא במקור)

מ. שילסקי

 

עד היום הם מנסים לצוד ולפתותחוני המעגל פינות
הקטע המצחיק שהם מנסים לעשות את זה בפורום



אוי הטמטום...
אם התכוונת אליי- אז ממש לא ⁦והוא ישמיענו
אני בכלל לא חסיד- לפי הגדרתך....
אני מנסה לאזן אותך בתור לא- חסיד. חסר לך איזון בקטע הזה ⁦
אני כאן מספיק זמן כדי להכיר טיפה יותר ממך...חוני המעגל פינות
וגם כדי להתגאות יותר ממני...והוא ישמיענו
אם היית יותר חסיד זה לא היה קורה- הם מדגישים מאוד את החשיבות של מידת הענוה... ⁦
אם נעלבת אז אני מצטערחוני המעגל פינות
אה?
לא נעלבתי. הכל בסדר ⁦והוא ישמיענו
הוא אשר אמרתי...פנסאי
מה שהיה נכון אולי לפני 300 שנה כשרק התחילה תנועת החסידות והכל נסוב על שמועות והלשנות בלי בדיקה אמיתית *עפ״י* תורה בוודאי ובוודאי לא נכון היום אחרי שהתברר שכל הסיבות עליהם עשו את החרמות נגד החסידות בטלות ומבוטלות.

אבל אני מבינה מרוח הדברים שאתה מחזיק את עצמך כגדול הדור גם. אז מה לי להתעסק עם זה.

מה שבטוח זה שאתה מתעסק עם אש. ואין לי אלא להתריע לך שכדאי בך שתחזור בך.

אין בכך כל כוונה להפוך אותך לחסיד או למשוך אותך ל״כת ר״ל״ אבל בוודאי שמשם ועד הזילזול שנשפך מדברך ישנו מרחק גדול דיו.

אני לא מתכוונת לדון על הנושא. אולם לטובתך אני מזכירה לך שוב שאתה משחק באש...
מי ביטל את החרם???בר מוח

בס"ד

וכי החסידים הפסיקו את מנהגיהם? (המגונים בין השאר)

וכי לא עובדים את רבם במקום את הקב"ה? ("הריני מקשר" זו דוגמה טובה לעבודת ה' בשיתוף במקרה הכי טוב, וע"ז במקרה קצת פחות טוב...) 

הנצרות שינתה את העולם, החסידות שינתה את האופנה בבני ברקliat

חוץ מזה, אין הרבה הבדל.

רק לציין שעולם התורה כיום הוא בזכות החסידותמושיקו
כולל העולם הליטאי.

מעולם הליטאי של הדור הקודם מיעוטם נשארו כופרים ורובם מתבוללים.


כך שדבריך הם דברי שטות ובורות וד"ל להיכן הם יכולים להוביל.

נ.ב.לא מתכנן לפתול את הנושא יותר מידי,היתה חשובה כאן חובת המחאה


אני חושב שהן אותו הרצון שמתבטא בצדדים שוניםאחיתופל
אם יורשה לי לענות תשובה של חסידאלי--

בס"ד 

 

זה לא משנה כלל , כיוון שהכל בטל במציאות לגבי ה' יתברך קורץ

 

ולעניינו - אני חושב שלטווח הקצר לתנועת ההשכלה היתה השפעה גדולה מאוד על העולם היהודי על כל גווניו (הכוונה בימיה הראשונים). אך עם זאת אין ספק שבטווח הארוך החסידות הצליחה - לאחר שמגדל הקלפים של האידיאולוגיה החילונית קרס , מה שקורה בימינו אלו , החסידות תפסה את מקומה של "ההשכלה" - במקום השכלה שמכוונת לכפירה - השכלה יהודית , היא החסידות.

וזאת אחת הסיבות שבימינו יש הרבה בעלי תשובה שמשייכים את עצמם לזרמים חסידיים (הכוונה לא בהכרח חב"ד וברסלב , גם במגזר הדתי לאומי פנימיות התורה מלבלבת).  כל זה הוא כמובן לעניות דעתי בלבד. 

 

אגב , אני חושש שנוצר בילבול קטן בחלק מהתגובות - "תנועת ההשכלה" והמילה "השכלה" אינן קשורות אחת לשנייה. כלומר , היהדות לא התנגדה לתנועת ההשכלה מפני שלא רצתה שיהודים יהיו משכילים בהכרח , אלא מפני שהאידואולוגיה שהנהיגה את תנועת ההשכלה היא "האדם הוא האלקים של עצמו" (חס ושלום) . התנועה עצמה נקראה תנועת ההשכלה על שם האנשים שהנהיגו אותה , ואלה היו אנשים שהכנסייה רדפה , והם היו ברובם מדענים , אמנים וכו' (אגב , הצטרפו אליהם עוד אנשים שברחו מהכנסייה , כגון יהודים ומוסלמים.)  ולמען האמת היא הצליחה מפני שהפריכה את טענותיהם של הנוצרים , אך את טענות היהדות כידוע לא ניתן להפריך , והבעיה היתה שלצערנו בחינוך היהודי של אותם ימים לא התמקדו מספיק בענייני האמונה והמוסר, והדבר הביא לכך שליהודים עצמם לא היו תשובות , במובן של "דע מה שתשיב לאפיקורוס".   ברוך ה' לאחר מכן קמה תנועת החסידות שסיפקה את העניין גם לאנשים הפשוטים ביותר , והאדמו"ר הצמח צדק הרים את זה עוד יותר למעלה כשכתב את ספרו "ספר החקירה" כתגובה לחילון.

 

ויהי רצון שיהיה במהרה "וזרקתי עליכם מים טהורים וטיהרתם " וגאולה אמיתית ושלימה בקרוב ממש.

האידיאולוגיה החילונית מתפוררת?! היא רק מתפתחת...חוני המעגל פינות
"אי אפשר להפריך את טענות היהדות"

ניסית פעם? אוקי. אז נניח איזה איש דת חכם אמר את זה, ו?
למען האמתאלי--

בס"ד 

במהלך תקופה של שפל רוחני חקרתי את טענות היהדות (אולי בעוונותי) , 

אבל הם לא ניתנות להפרכה כלל, אחרת לא היינו שומרים תורה ומצוות. אני מניח שלמדת את ספר הכוזרי ואם לא אני מאוד ממליץ לך.

ד"א אמרתי שמגדל הקלפים של האידיאולוגיה החילונית קורס , פשוט מפני שהיא לא יציבה ומנוגדת לטבע האדם , התהליך לוקח זמן (בעזרת ה' יתקצר באופן מיידי ומשיח יבוא) . ולא אמרתי שמחר כולם יחזרו בתשובה וכל האומות יהיו בני נוח,  אך באידיאולוגיה החילונית אין שום התפתחות , והדברים שאנו רואים בתקשורת הן בעיטותיה האחרונות , וכבר אנו רואים שזה נעשה פחות ופחות נחלת הכלל ויותר נחלתם של קבוצה קטנה.  אלמלא כן הם לא היו צריכים "לבעוט" , הם בועטים מפני שכוחם דועך.

 

אולי לא הבנתי את כוונתך בשאלה האחרונה , אם לא תתקן אותי.

הכוזרי הוא הספר שהכי קל לדחות...חוני המעגל פינות
וכן, למדתי אותו ...

אדם שבודק במה הוא מאמין רק כשקשה לו, שיערב לו להיבדל מן האמת


אולי תגיד לי מה האידיאולוגיה שמתפוררת? אני די בטוח שלא הבנת ממנה הרבה ...
חבר יקראלי--

בס"ד

 

אין שום צורך לרדת לדיבור כזה מזלזל , בייחוד כשאתה שופט את מעשיי וכוונותי בלי שאתה מכיר אותי כלל , ואם אתה לא מוכן להיות ענייני אין לי שום כוונה לענות לך.

 

ד"א , אשמח לדעת כיצד אתה דוחה את ספר הכוזרי , ובנוסף אם לדעתך ניתן להפריך את טענות היהדות מדוע אתה שומר תורה ומצוות (כפי שאני מניח לפי החתימה)?

 

לא בדקתי במה אני מאמין , חקרתי מהי האמת . אם לדעתך זה דבר רע שמבדיל אותי מהאמת , איך לשיטתך מגיעים אל האמת?

כל הטענות של הכוזרי נדחות די בקלות...חוני המעגל פינות
תביא טענה שלו, לרוב לא ניתן להוכיח שהיא שגויה, מאוד קל להוכיח שהיא לא מוכיחה...


כדי להגיע לאמת צריך לשאול ולשאול ולשאול ולא להניח שום דבר כמובן מאליו
כמו אחיתופל שהיה דורש אגדות של דופי, אתה מתכוון?והוא ישמיענו
תסביר את עצמךחוני המעגל פינות
זה שלמדתי את הכוזרי לא אומר שאני זוכר אותו מקודים...
אני מתכווןוהוא ישמיענו
שנכון שלא צריך לקבל כל דבר כמובן מאליו, אבל גם יש גבול כמה האדם נסמך על השכל שלו ומפרש את התורה על פיו.
יש כבוד בסיסי לחכמי ישראל, במיוחד לגדולים הראשונים, ובפרט לר' יהודה הלוי שהגאון אמר על ספר הכוזרי "שכל עיקרי אמונת ישראל ותורה תלויים בו".

"אם ראשונים כמלאכים...", "לבן של ראשונים כפתחו של אולם, ושל אחרונים כפתחו של היכל, ואנו כמלוא נקב מחט סידקית" ועוד כהנה וכהנה ביטויים מתקופת חז"ל..
אז אנחנו? מי אנחנו בכלל?

צריכים ללמוד את התורה בשכל ולחקור וכו'- אבל אחרי כל החקירות צריך לזכור שאנחנו כלום לעומתם...
אם הוא גדול וכו זה אומר שהוא טוב בהוכחות?חוני המעגל פינות
לא! בכלל לא!
אם הוא גדול וכו זה אומר שהוא טוב בהוכחות?חוני המעגל פינות
לא! בכלל לא!
כן! יותר ממך! (וממני כמובן)והוא ישמיענו
מה תעשה?! תביא כל הוכחה שלו למשוחוני המעגל פינות
אני אראה לך שהיא לא מחזיקה מים
שוב... *אני אראה לך*. לא!!והוא ישמיענו
אל תראה לי. אני רוצה לנסות להבין *אותו*, לא לנסות לגרום לו לחשוב *כמוני*....

אני לא יודע יותר ממנו, מן הסתם. או שאני טועה אז תתקן אותי...
להבין אותו סבבה, להוכיח מחדש את הטענות שלו סבבהחוני המעגל פינות
ההוכחות שלו לא משו
להבין אותו סבבה, להוכיח מחדש את הטענות שלו סבבהחוני המעגל פינות
ההוכחות שלו לא משו
אז כנראה שאתה לא מבין אותווהוא ישמיענו
ולא אמרתי שאני כן.

נראה לי שהרעיון מובן, אז נמאס לי מהדיון...
טענה ככ חכמה...חוני המעגל פינות
שתיהם השפיעו בטירווףףף!! אבל בארור שהחסידות תרמה יותרכע זה אני הפעם


החסידותלהיות בשמחה!!!

היא דרך בעבודת ה', לפני היו עובדים את ה' אבל לא בהתלהבות גדולה כמו שהחסידות מלמדת.

וכן, החסידות משפיעה, משפיעב מאד.

יותר מההשכלה? לא יודעת, מקווה שכןחיוך

ולהתלהבות מה זו עושה?בר מוח

בס"ד 

מה התועלת בלהתלהב (דרך אגב התלהבות זה רגש, ורגש יש גם לבהמות לעומת רצינות).

מה התלהבות עושה??להיות בשמחה!!!

התלהבות זה שמחה במצוות, זה לעשות את המצוות מאהבה ורצון כי באמת רוצים להתקרב עם המצוות לה' יתברך,מה ז'תומרת מה היא עושה, זה כמו לשאול מה שמחה עושה

ולכן הרגש זה הדבר היותר בסיסי שקיים בעולםוהוא ישמיענו
וכן- גם באדם...
השכל לא אמור לדכא את הרגש אלא לפתח אותו.
המטרה היא קרבת אלוקים.
הדברים קצת עמוקים, אז אני אגיד במשפט אחד ומקוה שהוא יובן כמו שצריך:
המטרה היא לא שהקב"ה יתקרב אליך אלא שאתה תתקרב אליו. זה על רגל אחת ההבדל בין שכל לרגש.

ברור שאיני ממעיט בערכו של השכל, זה לא הדיבור. השאלה היא רק מה התכלית.
אתה מתכווןבר מוח

בס"ד

שהתכלית היא ברגש?

 

כן, אבל לא ברגש הבסיסיוהוא ישמיענואחרונה
שאותו יש לכל בעל חי.
אלא ברגש מפותח ועליון של 'קרבת אלוקים', שאליו מגיעים ע"י השכל.

והעולם עדיין לא במקום כזה. אני מדבר על התכלית.

גם ר' יהודה הלוי למשל, כותב בכוזרי שהעיקר הוא אמונה טבעית- אלא שמי שיש לו חקירות ושאלות (מה שמראה שעדיין הוא לא במקום הגבוה של אמונה טבעית) צריך לא להתעלם מהם אלא ליישב את הסתירות.
וכמו באדם היחידי- כך גם במהלך של עם ישראל והעולם
שאלה טובהארץ השוקולד
לתנועת ההשכלה הייתה השפעה עצומה, בין השאר העולם החרדי הליטאי קם בגללו למה שהוא. הרבה מהאידיאולוגיה החרדית בנויה על תגובות נגד להשכלה.
יש תגובות נוספות הפיתוח השקפות עולם של הרש"ר הירש ודומיו.

תנועת החסידות לעומת זאת פיתחה מאוד את עולם הרגש, שבנה עולם דתי אחר.

לכן, אני לא יודע מה יותר, אם כי ליבי אומר לי שתנועת ההשכלה השפיעה יותר אבל בעיקר על העולם החרדי ופחות לעולם החילוני.
לעומת זאת, החסידות הולכת ומשפיעה יותר.
ברור שחסידותהנורמלית האחרונה
אדר היקר פסקה ב'שומר מסך
מדבר שם הרב קוק באריכות על חסידות התנגדות ואיך שתיהן הפכו יד אחד כשהתמודדו עם ההשכלה.

ההשכלה גרמה לחסידות ולהתנגדות להוכיח שכל אחד כוללת את השנייה וששתיהן כוללות את ההשכלה עצמה. כך שלדעתי ההשכלה עשתה ליהדות יותר טוב.. היא פשוט חייבה את שתי התנועות ביהדות להתעלות הרבה הרבה מעל עצמן, ומעלה ציפיותיהם מעצמם. הן פשוט היו צריכות לתת להשכלה פייט מאוד משמעותי, בדברים מסוימים ההשכלה ניצחה ובדברים אחרים הן ניצחו. מה שבטוח שדבר ה' יקום לעולם ושעם הנצח חוזר למסלול הנצח בכל הכוח..

תודה!גלויה
צעד תימני, התנועה הכי משמעותיתחוני המעגל פינות
ותנועת שיבת ציון, בראשות משה עזרא


ולמה את חושבת שההסכלה של פעם גורמת לחילונות היום?!

ומה הקשר בין חסידות לעבודת ה'?! אם אני לומד גמרא אני לא עובד אותו?!
מאיפה אתה יודע שאם אתה לומד גמראוהוא ישמיענו
אתה עובד את ה'?
למה כשאתה לומד אתה בכלל חושב על ה'?

תדע לך, שזה הרבה בזכות החסידות....
תלמד נפש החיים
אני ספציפית לומד גמרא כדי לעשות נחת רוח לבודההחוני המעגל פינות
מה השאלה המפגרת הזאת?!


אני חושב על ה' כשאני משחק דוקים, ו?
אין קשר לעבודת ה'...

נכון שיש קשר עקרוני ועמוק בין עבודת ה לחשיבה עליו
אבל הוא לא מעקב כלום...


מי שמנסה להכניס את ה"רגשות" שלו ללימוד וזה באופן טיבעי בא על חשבון השכל והסברה לא הרוויח דבר
מה הוא הרוויח?? את המטרה של הלימודוהוא ישמיענו
הוא הרוויח חיבור לה'. הוא הרוויח דביקות בה'.
ברור שאדם צריך לחשוב על הלימוד, אבל אם המטרה של הלימוד שלו היא כדי לדעת את התורה והדביקות בה' היא סתם 'תירוץ' והוא לא חושב על זה לפני ובסוף (ואולי גם במהלך) הלימוד- אז הוא עובד את עצמו.
זו ודאי לא תורה לשמה.

בסופו של דבר המטרה שלנו היא דביקות בה'. ה' החליט שאחד הדרכים זה ע"י לימוד תורה בכלל וגמרא בפרט (המהר"ל בתפארת בפרקים הראשונים מרחיב על זה הרבה את הדיבור... כדאי לך להסתכל שם. כמובן שאני מביא דוגמה אז אל תיתפס דוקא אליה- אבל אם בא לך אז בשמחה).

אבל התכלית היא בהחלט דביקות בה'. זה מה שהוא הרוויח...
המטרה של הלימוד היא ללמוד, ואם בגלל שהוא חשב על דברים אחריםחוני המעגל פינות
כמו ה' יתברך (שאגב, מה כבר אפשר לחשוב עליו?! הוא ככ נבדל וקדוש מה תחשוב עליו?!) אז הוא הפסיד את המהות בשביל משו אחר שהוא זניח ביחס ללימוד תורה לשמה -ללמוד בשביל ללמוד



תעשה לי טובה, בנאדם שבגלל הכוונות הנשגבות הפסיד את המצווה זה בעיה ...

בעיה רצינית...



אגב, איך אתה לומד מתוך "דבקות"?
סליחה, עם כל הכבוד אני לא מדבר על עצמיוהוא ישמיענו
הכוונה היא שתהיה לך במודעות שאתה לומד עכשיו כדי לעשות את רצון ה', שתפנים שע"י הלימוד אתה עובד את ה'.

אתה רוצה לדעת איך? בשביל זה צריך ללמוד, והבאתי לך קצת מקורות בהודעה הקודמת- אז זו הזדמנות מעולה ללמוד אותם...
במודעות זה היה תמיד...חוני המעגל פינות
אין צורך לסלף את ההיסטוריה ...


תסתכל על עדות המזרח ...
לא היה שום קשר לחסידות


החסידות המציאה מונח חדש של "עגל זהב" בדמות אדם (אפרופו כוזרי)
שעובדים דרכו את האלוה וקוראת לזה "צינור"
נראה לי שהרחקת לכת בפיסקה השלישית שכתבת.נפש חיה.
יש אמת, ומישו צריך לומר אותה בפניםחוני המעגל פינות
בקול רם ובלי להתבייש
את המצווה להדבק בצדיקים לא החסידות המציאהברגוע
היא הקצינה בצורה הזויהחוני המעגל פינות
המצווה היא להיות קרוב אליהם ללמוד מדרכיהם ללמוד את תורתם

לא ח"ו לעבוד אותם כביטוי לעבודת ה'
לא להיות קופים שלהם
תלמד גמ' ורמב"םברגוע
הדבקות בהם היא כמו דבקות בקב"ה,
וצריך "להתחבר להן בכל מיני חבור".
יש הבדל בין להידבקחוני המעגל פינות
ללאבד כיוון
מה קרה, פגשת חסידים כאלה?והוא ישמיענו
נו שוין, תמיד יש כאלה שמפרשים את הדברים בצורה מעוותת.
אבל למה להשליך את זה על כל החסידות?!

אם לא למדת לעומק על החסידות, אז למה אתה מנסה להגדיר אותה?

ולא- אני ממש לא חושב שבן אדם שטוען שהחסידים הולכים אחר רבותיהם כקופים למד לעומק על תנועת החסידות...
אליבא דאתה מה אמור להיות היחס ל'רבי'?חוני המעגל פינות
בערך כמו היחסוהוא ישמיענו
למהר"ל, לבן איש חי או לגאון מוילנא למשל.
זה בעייתי?
ובצורה טיפה יותר מעשית...חוני המעגל פינות
ופחות מתחמקת...


עזוב נשאל את זה אחרת

מה ההבדל בין "רב" ל"רבי"


(התשובה י איננה קבילה)
אז הסברתי לך...והוא ישמיענו
שרב הוא תלמיד חכם שמנהיג קהילה של תלמידים,
ורבי הוא רב גדול מאוד שמשפיע יותר מכל רב רגיל. ולכן אפשר לסמוך עליו יותר מרב פשוט.
ואני לא מדבר על החסידות כפי שהיא כיום או על החסידים של היום, אלא על החסידות כתנועה.

לצורך הדוגמה: ההבדל שבין רב פלוני או רב אלמוני לרמח"ל.

עכשיו זה יותר מובן?
להפוך כל רבי לרמחל זה חוסר אחריות אבל שויןחוני המעגל פינות
ולהקטין כל רבי זה גם כן חוסר אחריות אבל שוין 😏והוא ישמיענו
נסיים בזה
אוקיי אז זה היה תמיד אצל עדות המזרחוהוא ישמיענו
אבל לא אצל האשכנזים.
לא אמרתי שבלי חסידות אין עבודת ה' בכלל, אבל להגיד שהחסידות לא השפיעה על זה מאוד (בייחוד אצל האשכנזים) זה נקרא סילוף ההיסטוריה...
על סמך מה אתה קובע את ההקביעה ההזויה הזאת?!חוני המעגל פינות
לפני הבעשט זה לא היה קיים?! אז הוא הגיע ונתן בזה עוד דגש, ו? למה זה משפיע?! בעלי המוסר השפיעו יותר ...
גם החסידות וגם ההתנגדות היו קיימיםוהוא ישמיענו
עוד לפני הבעש"ט והגר"א.
כל התורה היתה קיימת כשניתנה למשה מסיני, אז תאמר שמה הרבנים מחדשים הרי הכל כבר נמסר למשרע"ה?!

כל הענין זה הדגשים. והדגש של עבודת ה' מאוד התרופף באותה התקופה, ואם לא היתה תנועת החסידות- סביר מאוד להניח שההתרופפות היתה ממשיכה.
(אלא אם כן היתה קמה תנועה אחרת ואז היינו דנים עליה...)
תלמד נפש החיים שער דאניוהוא
אם לימוד תורה זה דבקות - יותר קל להגיע לדבקות באמירת תהילים.
לא נכון בכללבר מוח

איפה כתוב שהדביקות היא העיקר?

אחרת הייתי שונה פרק אחד כל ימי בדביקות וקיימתי את התכלית?

אם כך למה כתוב על ר' יוחנן שלא הניח מקרא משנה הלכות ואגדות וכו'

(ע"פ נפש החיים שער ד' פרק ב') תלמד נפש החיים דחוף

הנצרותliat

השפיעה הכי הרבה.

עד היום

זו דוגמא קלאסיתאניוהוא
לטרול מומחה.

@חוני המעגל פינות תלמד.
חוני המעגל פינות
במבחן התוצאה הוא לא עמד...


אגב, ספיציפית כאן זה לא הטרלה...
אם היו מבינים שהיהדות תומכת בהשכלה המצב היה נראה אחרתבעיצוב
מליוני נוצרים שנפגשו עם ההשכלה עזבו את דתם בהבנה שהדת פרמטיבית ומעודדת לחיי נזירות, חיים על פי עקרונות הנוגדים את המדע.
כאשר ההשכלה הגיעה ליהדות, אנשים נמשכו אחריה לאחר שהיא כבר יצרה תדמית של חוסר התאמה לדת. זה או להיות דתי או להיות משכיל. אך זו הטעות התפיסתית שלא נאמרה בחוצות באותם ימים- ההשכלה לא צריכה להפריע לחיי הדת של היהודי. להפך, היהודי תפקידו לחבר את החול המתגלה בעולם, לקודש.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך