החסידות או להבדיל ההשכלה?
האם היו כל כך הרבה חילונים לולא היתה השכלה?
האם היו כל כך הרבה עובדי ה' ללא החסידות?
נמקו פרטו והדגימו.
וכן, זה מציק לי. שיש כל כך הרבה חילונים.
למשל אם מסתכלים על כמות האנשים ההולכים בדרך אחת התנועות - נראה לי שההשכלה לוקחת בגדול.
אם מסתכלים על ההשפעה על היהדות האורתודוכסית (כלומר שינוי האופי שלה בפועל) - נראה לי שהחסידות השפיעה יותר (אם כי לא בהפרש גדול, וגם זה בלי להתחשב בהשפעה עקיפה כמו התגוננות וסגירות מפני העולם הלא תורני).
בעיקר קשה למדוד השפעה כי אי אפשר לדעת מה היה לולי הן היו, ייתכן שההבדל לא היה גדול כי התחלנות הייתה יכולה להיות בלי ההשכלה כמו שלא ברור שלחסידות הייתה תועלת גדולה יותר מאשר לו הייתה חלק מהזרם האורתודוכסי המיינסטרימי שלפניה (חרדי-ליטאי של היום?). עוד קושי במדידת השפעה הוא שלא ברור עד כמה הייתה השפעה של אחת על השנייה (כלומר, נניח שהחסידות משפיעה יותר אבל חלק גדול בהתפתחות שלה נבעה כתגובת נגד להשכלה - יוצא שהיא עצמה נחשבת השפעה של ההשכלה...).
אני לא בטוחה שיש דרך לענות על התשובה הזאת.
חביב שזורםלר' חיים מבריסק, והקשה לו 'שאלות' באמונה,
אז הוא אמר לו - כל הקושיות שלך הן לא באמת שאלות, אלא 'תירוצים' לשאלה הגדולה: למה עזבתי את הדת?
ואני יכול לומר תירוצים רק על קושיות, לא על תירוצים![]()
חביב שזורםעל איזה רקע הגיעה החסידות? זה התפשט במזרח אירופה כדי למשוך את האיכרים שהיו רחוקים מהיהדות
יש מי שרואה את ההשכלה כמנוגדת לדתיות, אבל האם להיות אדם חסר השכלה שעובד את ה' עושה קידוש ה' כמו אדם משכיל שעובד את ה'?
כשהתחילה תנועת החילונות זה קרה בכל העולם, לא רק ביהדות וחלק מעזיבת הדת התבטאה בתנועת ההשכלה ,
אם בלי ההשכלה היה אחרת , אולי, לא יודעת.
אבל עבודת ה' ללא ההשכלה לא זהה לעבודת ה' עם השכלה ואולי זה מה שה' רוצה
לא "חיליוניים"(שאגב לא קיים כזה דבר)
כי כל יהודי או קדוש ולא חול
זאת בדיוק היתה הטעות שלהם!!
בס"ד
תביא בבקשה דוגמאות לכך שלא ראוי היה ללכת אחרי החסידות, שאוכל להגיב לך בענייניות 
*החסידות לא התפרדה מהיהדות המקובלת, הם הוסיפו והחיו את המצוות, וכן זה יצר קבוצות ופילוגים, מה לעשות ש 70 פנים לתורה? כל אחד והדרך שלו, אני לא אומרת שזה טוב אבל גם בלי קשר לחסידות יש פילוגים בעמ"י, עד שתבוא הגאולה.
* מה שאתה קורא לו זילזול במצוות נובע מאהבת המצוות וקידושם, ועוד כמה טעמים.
*יש חסידויות שהתפילה אצלם היא דבר מאד קדוש וחשוב, זה לאא אומר שהם מעדיפים תפילה על לימוד תורה! הם לומדים תורה ובשבילם היא ערך עליון וכשהם לא מתפללים הם לומדים ( הכל כאן בדוק!!).
אתה יודע מה זה לימוד חסידות? קראת פעם למשל את התניא? ספרי חסידות הם לא הלכות, הם ספרים לדרך חיים, להתקרבות לה' יתברך, לעבודת ה' מתוך שמחה ואהבה.
זה לא פחות חשוב מלמוד הלכות. ותאמין לי שהם יודעים ת'הלכות וחסידים בד"כ מחמירים מאד בהלכות.
ועוד משהו אחד שאני מנסה להבין, מאיפה הבאת את זה שהם דרשו דרשות של צחוק, הבל ודופי בתורה? למה החלטת שהם מזלזלים במשיח?
נראלי אתה מדבר על חסידות אחת ספציפית
בס"ד
1) מי שעשה את ישראל כיתות כיתות היה דווקא הזרם המרכזי שהזניח את האנשים הפשוטים שבתוכו ודאג יותר לעשירים ולשכבות הגבוהות , מה שגרם לעזיבת רבים את דרך ה'.
2) אני חושש שפיספסת את המשפט "המעשה הוא העיקר" שגדולי החסידות היו חוזרים עליו ללא הרף בכתביהם ובשיחותיהם. מציע לך ללמוד את ספר התניא לדוגמה , שם הוא לא רק אומר שהמעשה הוא העיקר אלא גם מסביר את חשיבותו על שאר הדברים. וידוע הדבר שחסידים מחמירים בהלכות לעתים הרבה יותר מחבריהם המתנגדים. ואם יש מאילו החסידים שמזלזלים במצוות חלילה הדבר אינו מעיד על החסידות אלא על תפיסתם שלהם. ודבר זה יוצא מאוד מן הכלל.
3) הם גרמו לציבור לעבוד את ה' בתפילה , במקום למלמל את המילים ולצאת בכך ידי חובה , מפני שבשונה משאר המצוות תפילה בעיקרה היא התכוונות , כמאמר חז"ל "איזוהי עבודה שבלב - זו תפילה" , ואין מספיק רק להגיד את המילים ללא כוונה. לגבי עניין לימוד התורה - מאוד מציע לך לעיין בכתבי החסידות לגבי עניין זה , ורק אומר שהאדמו"ר הזקן בספר התניא מקדיש פרקים שלמים (!) לחשיבות של לימוד התורה מול שאר המצוות.
4) אשמח לשמוע איזה מקור הן סותרות. לידיעתך - החסידות מבוססת על הגותו של האר"י ז"ל , שהגותו מבוססת על הזוהר הקדוש , שחכמתו ניתנה למשה מפי הקב"ה יחד עם התורה שבע"פ. וכמובן אני מניח שאתה לא כופר בכך.
5) אתה מבסס דבריך על מקרים יוצאי דופן שאינם תואמים את דרך החסידות. חסידות שצוחקת על התורה אינה חסידות כלל.
6) החסידות אכן לקחה את פנימיות התורה והנגישה אותה לציבור הרחב , אך עשתה זאת ברוב חכמה מפני שידעה שהפנימיות יכולה להציל יהודים בכפירה (כפי שאכן קרה וקורה ) , ואילו נבואות הזעם של המתנגדים , אודות כך שגילוי הפנימיות יביא לעבודת אלילים ולהגשמת הקב"ה חס ושלום , היו כלא היו. (למען האמת - הפוך! כל מי שלמד תניא יודע שללא ידיעת דברים אלו ישנה אפשרות חמורה של הסקת מסקנות של כפירה בעניין אחדותו של ה' יתברך וכו')
7) לא נכון הדבר , והאדמו"ר הזקן מעיד שהוא עצמו הקדיש את רוב יומו ללימוד ש"ס והלכה , וכך הנהיג לעשות בישיבתו ועד היום נוהגים כך בישיבות של חב"ד. כמו שבישיבות אחרות נוהגים להקדיש מספר מועט ביום ללימוד אמונה ומוסר (אגב , גם את זה לא מזניחים בישיבות חב"ד).
8) כאן פגעת בנקודה רגישה
. החסידות שאני חלק ממנה לוקחת את העניין של המשיח בכזו רצינות שיכולה להמם אותך.
9) לא מכיר חסידות כזו , כל עניין החסידות הוא להביא לקידוש הגוף , והחסידות ברובה הסבר כיצד להגיע לידי כך על ידי קיום המצוות . וראה שוב בספר התניא.
חברי היקר , אני רואה שהרבה מטענותיך מבוססות על חוסר הכרה של תורת החסידות , או הכרה מגורמים לא אובייקטיביים , מבטיח לך שאם תעיין בכתבי החסידות , ובייחוד בספר התניא , תראה שהדברים לא כך. מאוד ממליץ לך כיהודי אל יהודי לנסות ולראות בעצמך. כשם שאני לא אמתח ביקורת חלילה על כתביהם של הראי"ה זצ"ל והרב צבי יהודה זצ"ל הקדושים , פשוט מפני שאני לא מכיר אותם על בוריים. וכמובן גם מפני שהם מנהיגי ישראל ומגדולי הדור.
ואלו ואלו דברי אלוקים חיים , וכמובן שכוונתך היא לשמו יתברך לכן אשריך צדיק!
שפשוט יבוא כבר המשיח ויגיד מי צודק
אמן כן יהי רצון.
אגיד שזהחסדי היםאתה אומר דברים שטותיים! אתה לוקח איזו חסידות או אנשים ספציפיים וכותב עליה דברים!
לי יש אח חסיד וכל מה שאמרת לא נכון לא לגביו ולא לגבי חברים שלו!
סגנון אחד של חסידות.
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים, מה אתם מגדירים בתור חסידות?
חסידות זה דרך שהטווה הבעש"ט שכיום היא מתבטאת בהמון חצרות חסידות:
קרלין, סדיגורא, צאנז, חב"ד, ברסלב ועוד...
לכל חסידות יש את ההחמרות שלה והדרך שלה.
כולם קדושים וטהורים!
אבל יש גם את אלו שלוקחים את חסידות הבעש"ט בתור דרך בעבודת ה' שהיא שמחה בעבודת ה' בעיקר שמזה נמשכים הרבה דברים
לגופו של עניין אין לי כוח להתייחס כרגע.
בס"ד
זוהי טעות די נפוצה, אבל את איגרת הגר"א כתב נכדו
והאריך בזה בספר "הגאון" (עם הסכמה מהרב קניבסקי על כל מילה בספר)
אני מצטט מספר "הגאון"*:
לפי הדעה המקובלת, לא החלה המערכה הציבורית כנגד החסידות אלא בשנת תקל"ב.
עד אז נשאה ההתנגדות אופי מקומי ומצומצם,ככל שגברה הפעילות החסידית בקהילות
ונפגעו סדרי התפילה וההנהגה המקומית, בהנהגותיהם הזרות לרוח התושבים. אולם
לכלל מאבק ציבורי מאורגן, על פני אורכה ורוחבה של מזרח אירופה, לא הגיע אלא בשנה המדוברת."
חרם ווילנא
כלל את כל גאוני ווילנא
ובתוכם: הגר"א, רבי זלמל'ה,
רבי שמואל אב"ד ווילנא
ובכל אירופה המזרחית הוציאה כל קהילה חרם (גרודנא קראקא פינסק סלוצק ברודי בלרוס גליציה שקלוב כי השלטון אסר לעשות אסיפה בין קהילות ולכן מי שיכל עשה חרם כללי ומי שלא עשה חרם בכל עיר גדולה ובנותיה) וגם ר' רפאל מהמבורג במערב אירופה.
דרך אגב החרמות נשנו שוב מכיוון שהחסידים היו צדים את נפשות הצעירים כדברי הגר"א ז"ל: להסיח להדיח ולצודד נפשות.
כל היציאה למלחמת הגנה היא רק מפני שמבית מדרשו של "המגיד ממעזריטש" יצאה ההוראה לכבוש את בית ישראל,
תוך הבטחה כי: "יד החסידים תהיה על העליונה", נוכחו גדולי ישראל לגלות כי הקרקע מתחילה לבעור, ויש לעשות הכל כדי להגן על הבית ולשמור על חומותיו. מתנגדי החסידות כללו באופן גורף את כל מי שלא היה חסיד (לא היו ניטרליים בסיפור הזה) כגון הנודע ביהודה, בעל ההפלאה, החת"ם סופר, רבי מנשה מאיליה, המגיד מדובנא, רבי אברהם קנצלבויגן, רבי מרדכי גימפל, רבי יוסף משטינהרט, רבי אלעזר רוקח מחבר שמן רוקח. וכל תלמידיו הגאונים של הגר"א כגון ר' חיים מוולוז'ין, ה"פאת שולחן" וחבריהם ותלמידיהם
סיכום:
1)החסידים היוו סכנה לעם ישראל צאן קדושים לפי שצודדו נפשות לדרכם בפיתויים שונים.
2)ההתנגדות היתה קונצנזוס בכל אירופה.(מלבד מעט החסידים שהיו באותו דור)
3)החסידים רדפו את המתנגדים ולא להפך.
*ספר על רבנו הגר"א ,היחיד שלא נמנע לכתוב על המחלוקת קיבל הסכמה מלאה מהגאון רבי חיים קנייבסקי בזו הלשון במדויק: תדפיס את הספר כמו שהוא, אתה יכול להוסיף אבל לא להשמיט או לשנות.
אמרתי גם לחסידים ששאלוני,(על ההסכמה לספר-מ.ש.) שעברתי על כל הספר,ורק הבאת מה שגדולי ישראל כתבו.
חסידים תמיד כתבות וצריך לדעת את האמת.(ההדגשה לא במקור)
מ. שילסקי

והוא ישמיענו
והוא ישמיענובס"ד
וכי החסידים הפסיקו את מנהגיהם? (המגונים בין השאר)
וכי לא עובדים את רבם במקום את הקב"ה? ("הריני מקשר" זו דוגמה טובה לעבודת ה' בשיתוף במקרה הכי טוב, וע"ז במקרה קצת פחות טוב...)
חוץ מזה, אין הרבה הבדל.
בס"ד
זה לא משנה כלל , כיוון שהכל בטל במציאות לגבי ה' יתברך ![]()
ולעניינו - אני חושב שלטווח הקצר לתנועת ההשכלה היתה השפעה גדולה מאוד על העולם היהודי על כל גווניו (הכוונה בימיה הראשונים). אך עם זאת אין ספק שבטווח הארוך החסידות הצליחה - לאחר שמגדל הקלפים של האידיאולוגיה החילונית קרס , מה שקורה בימינו אלו , החסידות תפסה את מקומה של "ההשכלה" - במקום השכלה שמכוונת לכפירה - השכלה יהודית , היא החסידות.
וזאת אחת הסיבות שבימינו יש הרבה בעלי תשובה שמשייכים את עצמם לזרמים חסידיים (הכוונה לא בהכרח חב"ד וברסלב , גם במגזר הדתי לאומי פנימיות התורה מלבלבת). כל זה הוא כמובן לעניות דעתי בלבד.
אגב , אני חושש שנוצר בילבול קטן בחלק מהתגובות - "תנועת ההשכלה" והמילה "השכלה" אינן קשורות אחת לשנייה. כלומר , היהדות לא התנגדה לתנועת ההשכלה מפני שלא רצתה שיהודים יהיו משכילים בהכרח , אלא מפני שהאידואולוגיה שהנהיגה את תנועת ההשכלה היא "האדם הוא האלקים של עצמו" (חס ושלום) . התנועה עצמה נקראה תנועת ההשכלה על שם האנשים שהנהיגו אותה , ואלה היו אנשים שהכנסייה רדפה , והם היו ברובם מדענים , אמנים וכו' (אגב , הצטרפו אליהם עוד אנשים שברחו מהכנסייה , כגון יהודים ומוסלמים.) ולמען האמת היא הצליחה מפני שהפריכה את טענותיהם של הנוצרים , אך את טענות היהדות כידוע לא ניתן להפריך , והבעיה היתה שלצערנו בחינוך היהודי של אותם ימים לא התמקדו מספיק בענייני האמונה והמוסר, והדבר הביא לכך שליהודים עצמם לא היו תשובות , במובן של "דע מה שתשיב לאפיקורוס". ברוך ה' לאחר מכן קמה תנועת החסידות שסיפקה את העניין גם לאנשים הפשוטים ביותר , והאדמו"ר הצמח צדק הרים את זה עוד יותר למעלה כשכתב את ספרו "ספר החקירה" כתגובה לחילון.
ויהי רצון שיהיה במהרה "וזרקתי עליכם מים טהורים וטיהרתם " וגאולה אמיתית ושלימה בקרוב ממש.
בס"ד
במהלך תקופה של שפל רוחני חקרתי את טענות היהדות (אולי בעוונותי) ,
אבל הם לא ניתנות להפרכה כלל, אחרת לא היינו שומרים תורה ומצוות. אני מניח שלמדת את ספר הכוזרי ואם לא אני מאוד ממליץ לך.
ד"א אמרתי שמגדל הקלפים של האידיאולוגיה החילונית קורס , פשוט מפני שהיא לא יציבה ומנוגדת לטבע האדם , התהליך לוקח זמן (בעזרת ה' יתקצר באופן מיידי ומשיח יבוא) . ולא אמרתי שמחר כולם יחזרו בתשובה וכל האומות יהיו בני נוח, אך באידיאולוגיה החילונית אין שום התפתחות , והדברים שאנו רואים בתקשורת הן בעיטותיה האחרונות , וכבר אנו רואים שזה נעשה פחות ופחות נחלת הכלל ויותר נחלתם של קבוצה קטנה. אלמלא כן הם לא היו צריכים "לבעוט" , הם בועטים מפני שכוחם דועך.
אולי לא הבנתי את כוונתך בשאלה האחרונה , אם לא תתקן אותי.
בס"ד
אין שום צורך לרדת לדיבור כזה מזלזל , בייחוד כשאתה שופט את מעשיי וכוונותי בלי שאתה מכיר אותי כלל , ואם אתה לא מוכן להיות ענייני אין לי שום כוונה לענות לך.
ד"א , אשמח לדעת כיצד אתה דוחה את ספר הכוזרי , ובנוסף אם לדעתך ניתן להפריך את טענות היהדות מדוע אתה שומר תורה ומצוות (כפי שאני מניח לפי החתימה)?
לא בדקתי במה אני מאמין , חקרתי מהי האמת . אם לדעתך זה דבר רע שמבדיל אותי מהאמת , איך לשיטתך מגיעים אל האמת?
היא דרך בעבודת ה', לפני היו עובדים את ה' אבל לא בהתלהבות גדולה כמו שהחסידות מלמדת.
וכן, החסידות משפיעה, משפיעב מאד.
יותר מההשכלה? לא יודעת, מקווה שכן![]()
בס"ד
מה התועלת בלהתלהב (דרך אגב התלהבות זה רגש, ורגש יש גם לבהמות לעומת רצינות).
התלהבות זה שמחה במצוות, זה לעשות את המצוות מאהבה ורצון כי באמת רוצים להתקרב עם המצוות לה' יתברך,מה ז'תומרת מה היא עושה, זה כמו לשאול מה שמחה עושה
בס"ד
שהתכלית היא ברגש?
הנורמלית האחרונהאיפה כתוב שהדביקות היא העיקר?
אחרת הייתי שונה פרק אחד כל ימי בדביקות וקיימתי את התכלית?
אם כך למה כתוב על ר' יוחנן שלא הניח מקרא משנה הלכות ואגדות וכו'
(ע"פ נפש החיים שער ד' פרק ב') תלמד נפש החיים דחוף
השפיעה הכי הרבה.
עד היום
חוני המעגל פינותאשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.
כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.
ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.
לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני).
כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.
כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.
כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.
יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.
כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.
אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח, זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תלוי איזה סגנון אוהבים
סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד