לספר / לא לספרחיים של

לפני חצי שנה סיימתי קשר ארוך עם גבר שכלל נפילה בשמירת נגיעה בצורה הכי גרועה...

וגם הוא קצת סיבך אותי בקטע כלכלי. רשם את העסק שלו על שמי. 

יצאתי מזה בלי נזק כלכלי או משו.

עכשיו אני יוצאת עם מישהו אחר ואני לא יודעת אם לספר לו על כל הסיפור הזה...

היועצת שלי אומרת לי שאני לא אספר אבל אני מרגישה שזה פוגם בקשר....

חייבת לספר...הולך בדרכך
בעייני, כל דבר שיש מצב שהוא יפסול בגללו, חייבים לשתף....
מתי לספר?חיים של


אחרי שעברתם את השלב של ההיכרות..הולך בדרכך
ומתי שאת מרגישה בנוח..בכל מקרה זה מידע שאת חייבת לספר, ועדיף לפני שהקשר יהפוך לרציני ממש..
כרגעחיים של

זה שלב הגישוש 

עוד לא היכרות מעמיקה מידי.

תחשבי אם זה היה הפוך..הולך בדרכך
באיזה שלב בהיכרות היית רוצה שהוא ישתף את הדברים הללו?
לא הייתי רוצה לדעת כזה דבר בכלל...חיים של


כנ"ל44444
אל תספרי בינתייםשפיפול
חכי עד שתראי שזה לגמרי רציני.
אולי אז.
לפני זה יכול לסבך אותך סתם ואת הסתבכת מספיק.
קחי בחשבון שכל מה שאת מספרת למישהו אחר, זה מידע שאת לא שולטת עליו ויכול להגיע לכל מקום.

את יכולה לספר כזה דבר לבנאדם שהוא קשור אלייך עד כדי כך שזה לא ישנה לו.
נכון מאודתודה לאל
זה מידע אישי ולא צריך שאנשים אחרים יסתובבו עם המידע הזה. אחרי שסומכים עליו אפשר לספר. לא בטוח שחייב אבל בכל מקרה עכשיו לא
לא מספרים.. כשאדם חוזר בתשובה על מעשיו נישכח לו.היכונו
למה לספר?
בחיי איזה מקבץ של אנשים מפחידים יש בפורום הזה!לאמעוניינת

הבחור מכור לצפייה בפורנוגרפיה- ממליצים לא לספר.

נופלים בעריות החמור-לא לספר.

מה כן?

האם הנישואין לא יהיו מקח טעות???

אנשים רוצים להונות אחרים ,העיקר להתחתן???

 

חוץ מזה שבמקרה הזה אם אינני טועה החתן חייב לדעת כי יש השלכה על ההתחייבות בכתובה.

 

 

אנשים, תהיו אמיתיים בבקשה. ממש מפחיד!

אני מקווה שהצידוד בהסתרה במלא דברים קריטיים(!!!)נכונה רק למי שמסתובב פה וזאת לא נורמה בחוץ גם.

 

(הייתי חייבת לפרוק מצערת).

 

 

 

אם היא לא בטוחה שהיא תתחתן איתו אין שום עניין לספרעבודת ה'

ברגע שבטוחים שהולכים להתחתן אולי יש לזה מקום, וגם זה אני לא בטוחה.

צריך לשאול רב.

ומה איתו?לאמעוניינת

אם זה מבחינתו קו אדום?

זה בסדר לגרור אותו בתוך קשר בין (נגיד)3 חודשים כי לפני זה היא לא הייתה בטוחה??

 

כמו כל בעיה/פגם/התמודדות צריך לספר אחרי שיש היכרות סבירה (לא יודעת כמה פגישות בדיוק 4-6 נגיד), גם אם לא לומר ממש במפורש להביא אותו להניח שהיה משהו לפחות היא חייבת לדעתי. 

זה לא נכון כנורמה גם למי שכאן.ד.


כי יש לזה השלכות הלכתיותק"ש
נסלח לו מבחינת המעמד בשמים. בארץ זה בכלל לא פשוט.
יש לזה השפעה על הכתובה ואולי גם על דברים אחרים.
לענ"ד השואלת חייבת להתיעץ עם פוסק בעל כתפיים רחבות.

ברור שגם בלי ההשלכות ההלכתיות, ללא מעט בחורים זה יפריע. ולפחות כמו שלגיטימי להחליט שלא בגלל גובה/מראה/עיסוק/תחביבים, למרות שבשמיים מדרגתה של הבחורה גבוהה, כך לגיטימי שזה יפריע.
מה הקשר?!ד.

מה זה "נשכח לו"?... אַת הקב"ה?

 

[ומענין שאוטומאטית אומרים "כשאדם חוזר בתשובה".. היא לא אמרה אפילו אם חזרה בתשובה, שגם זה לא משחק. לא כל "גמירת קשר" זה חזרה בתשובה. אבל נניח שיש באמת חרטה, עזיבה וקבלה על להבא - ]

 

מי שחוזר בתשובה באמת, הקב"ה מוחל לו על העבירה. האם זה אומר שאדם צריך לרצות להתחתן עם מי שעבר משהו כזה, גם אם מבחינת העבירה זה נמחל לו? האם זה תמיד אומר שלא נשאר כל רושם?

 

אל תהיה צדיק בשביל הזולת. יש אנשים שמאד איכפת להם מדבר כזה. יש כאלה שאכן אם חזר בתשובה, עוברים על כך. תן לשני להחליט. זה לא משהו "צדדי".

 

אני לא הייתי רוצה שיספרו ליבואי אהובה
שלמה המלך אומר משוכבת חיקך שמור פתחי פיך ,
זאת אומרת שיש מציאות שגם בין בני זוג שזה קשר הכי עמוק יש דברים שלא צריך לספר ,

כל אדם חווה נפילות , וכל אחד במקום שלו ,
זה לא מוריד את ערך האדם ,

אם הייתי נפגש עם בחורה , והקשר היה מתקדם ,
אני מעדיף שלא תספר לי , למה אני צריך לשמוע על זה ,
כל עוד היא במקום אחר לגמרי , למה לה לספר ,

בכל מצב את צריכה לשאול את עצמך , מאיפה זה הגיע ,
האם באמת נפילה כמו לכל אחד , שיכול להיות

או שזה בא ממקום של ריצוי יתר , וכו
שם זה העבודה האישית שלך

נכון שזה קשה לא לספר , כי את בקשר עם מישהו ולא רוצה להעלים ממנו שום דבר ,
אבל להוסיף לקשר זה לא יוסיף ,

בהצלחה !
עדיף לשאול רב שמבין בתחומים האלו. זו שאלה גדולהPandi99


מסכימהחיהל'ה
לדעתילאמעוניינת

את חייבת לספר.

 

אבל תעשי את זה כשתרגישי נוח איתו ותבקשי ממנו לשמור את העניין בסוד.

מהמקום שלי, ששיתפתי בדברים אישיים מאוד:אורח כלשהו

תשתפי כשזה ממקום חברי אמיתי, ולא ממקום שחושש שהוא יבחן אותך.
אבל נכון מאוד מה שאמרו פה שגם תחשבי עליו.

למה לא ממקוםד.

"שחושש שהוא יבחן"?..

 

מותר לו לבחון אם זה מפריע לו מאד, או לא.

 

ממתי קודם יוצרים "מקום חברי" ומסבכים את הרגש של השני, טרם יודעים אם משהו מסויים מאד עקרוני לו, כשמדובר בדבר שאולי אכן כך?

התכונתיאורח כלשהו
שהשיתוף בתוכן מגיע ממקום כן וחברי,לא ממקום שמקריב את עצמי כי זה שוחק ולא בריא,ומונע שותפות בהמשך. יוצר הרגשה של שיפוטיות כל הזמן או תלות כי הוא לא שופט.
אפשר ורצוי לשקף מתחילת הקשר שלא תמיד הצלחתי לשמור נגיעה אבל לא לשתף בפרטים ובגורמים. ולשתף בהמשך כשזה שייך. והמקום הזה מגיע עוד לפני שהצד השני החליט,ולפעמים לפני שאני החלטתי. זה חלק מהתהליך,של האמון והבחירה.
לדעתי,ד.

אמנם נכון שצריך שתהיה איזו נוחות בסיסית לספר; כלומר, שיש בכלל סיכוי שאכן הענין ביניהם יתקדם. לא צריך לספר לכל אדם על ההתחלה.

 

אבל מצד שני, זה לא ענין של "תהליך של אמון ובחירה". זה לפני כן: עידכון בפרט שיתכן שלשני מאד משמעותי. ולא רק טרם שהחליט, אלא טרם שנקשר רגשית (אם זה מאד חשוב לו, ו"יתעלם" כי רגשית קשה לו, עלול אח"כ לצוף שוב, ולהרוס).

 

ובוודאי שלא צריך להיות בשיפוטיות או תלות כל הזמן. אדם אומר אם שייך מבחינתו או לא. מציגה עובדתית, והוא שוקל את תחושתו/עמדתו. לא מתאים, אז לא. כן מתאים, אז ממשיכים (ואכן, יתכן סיכון שגם אם המשיכו, יפריע אח"כ בכ"ז. שתתפלל).

מצד אחד מסכיםאורח כלשהו
מצד שני יצא מדברך שהבחירה היא על בסיס הרגש והשכל מוטעה ולא לזה התכונתי.
הקשר אמור להיות תהליך של בחירה ובניית אמון עד ההגעה לאהבה הרצויה. לכן מסוכן יהיה לספר בכל דייט שלישי-חמישי דברים משמעותיים כאלו.
וקשה לומר שלא תהיה שיפוטיות/תלות כשהאדם עצמו כואב את זה ועלל זה. זה עצמו גם עלול לגרום להדחקה של התלות..
זה נכון..ד.

יש בעיה מסויימת, שמצד אחד רוצים לבנות/לברר רגש יציב. ומצד שני, לא לגרום שאחרי שמתפתח רגש, פתאום אדם צריך להתמודד עם דבר שלא ידע ועלול "להסתבך".

 

אז אין ברירה, צריך לאפשר התחלה של התפתחות של משהו, לראות שיש כיוון, ולעדכן לפני שיש יותר מידי רגש הדדי. גם הגון יותר, וגם למנוע סיכון שבגלל רגש עכשוי אדם יתעלם ממשהו שאינו באמת יכול להתעלם (אם זה מישהו כזה), ואח"כ - אולי אחרי נישואין - יפריע לו שוב, ואז זה כבר מסובך יותר.

תודה רבה שכתבת.אורח כלשהו
ושזכיתי לא לחלוק עליך.
ברור שלספר (בהנחה שאתם דתיים..)ד.

איזה "יועצת" היא זו?..

 

אחרי כמה פגישות ראשונות, אם רואים שיתכן שיש כיוון, מספרים. לפי שיוצרים קשר שאם הוא לא מעונין עקרונית בגלל זה, אז כבר מסתבך רגשית.

 

 

[ומכאן בכלל לכל המושג של "קשר ארוך עם גבר".. צריך להשתדל לא להגיע לכך. מכירים כדי לבדוק אם מתאים להתחתן. אין לכך ערך עצמי, וצריך לא למשוך מעבר למה שנצרך כדי ליצור וודאות סבירה]

..הדוכס מירוסלב

הוא ידע לגבי הקשר עם הגבר, אלא אם הוא אהבל

אם הוא לא ידע על כך אין בינכם קשר...מבקר בפורום
אני די בטוח שמבחינה הלכתית אם תתחתנו ולא תגידי לו, אז כשהוא יגלה (והוא יגלה, כי יש דין ויש דיין וסוף דבר הכל נשמע) יתברר למפרע שאין ביניכם כלל קשר נישואין (שהרי זה מקח טעות, ואין קדושת הנישואין חלה על מצב כזה) על כל המשמעויות ההלכתיות והממוניות שבכך (הפסד כתובה לדוגמה)
לא פשוט בכללק"ש
וכדאי להמליץ לפנות לפוסק ולא לפסוק כאלו הלכות בפורום. יש לדבריך השלכות חמורות מאוד. צריך בי"ד בשביל זה.
הייתי מקשרת את ההודעה הזו לפותחת.נפש חיה.
בעניינים שנוגעים להלכה לא כדאי להיוועץ
בפורום של אנשים שלא כולם מבינים את המצב לאשורו.
אני לא חושבת שהוא פסק ...לאמעוניינת

זאת דרכו להמחיש לה את חומרת העניין, עד לאן דברים יכולים להגיע..

ובכלל,צריך לדעת שזכותו של מי שיוצאים איתו לדעת דברים הכרחיים. עניין ההסתרות ממש מקומם אותי. לי באופן אישי היה מקרה שהייתי רגע לפני סגירה עם בחור וממש בדרך נס גיליתי דברים שאני לא מצליחה להבין איך אפשר להסתיר דבר כזה..הרי זה יתגלה בסוף אז למה ?אין לזה שום היגיון או מוסר אנושי בסיסי.

כתבתי כבר למעלה את שני הדבריםק"ש
גם שיש או עלולות להיות השלכות הלכתיות ועליהן צריך לשאול פוסק וגם שאפילו בלעדיהן, יש כאן חסרון שעלול להפריע להרבה בחורים ולכן לענ"ד צריך לספר.

המחאה שלי היתה על כך, שמישהו עלום בפורום, לא הסתפק בלשלוח לפוסק, אלא כתב (אמנם הסתייג טיפה, אבל אנשים עלולים לסמוך על הכותרת) שאין קשר נישואין. דבר כזה - רק בי"ד שיברר מקרה ספציפי לגופו יכול להגיד. והם אומרים רק במקרים חריגים מאוד מאוד, בד"כ לא.

הנזק ההלכתי שעלול להגרם מההודעה שלו, חמור הרבה יותר מהנזק (האמיתי) שהוא רוצה להציל ממנו.
אני חושבת שלא..לאמעוניינת

לדעתי החשש הזה מראה על זלזול באינטליגנציה של האנשים. אתה באמת שאנשים יסתמכו בעניני הלכה על אנשים  בפורום ועוד כאלה עם כינוי חדש??

לא חושבת ומי שכן יש לו בעיה חמורה.

 

ואיזה נזק כבר עלול להגרם?

להפך, לדעתי עשה טוב שאנשים ידעו כמה חמור להסתיר דברים כאלה,בנים ובנות כאחד.

שלמישהו ברגע של נסיון, יהיה נדמה שהוא שמע פעםק"ש
שאשת איש, אינה אשת איש.

תתפלאי, אבל שאלות חמורות מאלו כבר נידונו בפורום.
אני מצטט רב שדיבר על הענייןמבקר בפורום
באותה מידה אני יכול לצטט שאין חלות לקידושין בין יהודי לגויה. ואיזה נזק יווצר פה בדיוק? מישהו יבוא לקדש אותה כשהיא לכאורה נשואה? אז הוא ילך לב״ד ואז ידונו בעניין.
בין יהודי לגויה - באמת אין כלוםק"ש
במקרה כמו שעוסקים כאן, יש הרבה פרטים, מאוד לא בקלות מסתמכים על מקח טעות להתיר אשת איש כמו שנשמע מדבריך.
זה לא בדיוק שהיא אינה אשת אישמבקר בפורום
לעניות דעתי זה מעמד ביניים של אסורה לעולם כולו ולא נשואה לו, אם הוא רוצה הוא יכול להחליט להתחתן איתה מחדש ולכתוב כתובה חדשה, אבל הוא יכול להחליט גם שלא... בכל מקרה אתה מדבר על המצב בדיעבד, ואני מנסה לגרום לה להבין מה עושים לפני חתונה כשהיא עוד אינה אשת איש, כמובן שכיצד ומתי עליה לבדוק עם רב שמכיר אישית...
ד״א בגלל זה הולכים ליועצים יראי שמיים...
זה לא נכון - היא אשת איש לכל דבר וענייןק"ש
כמו כל מקודשת אפילו שלא הושלם סדר הנישואין. כדאי לצאת ממנו ולהיות מותרת לאחרים - היא צריכה גט ככל אשת איש ואחרת היא ערוה. זה לא היה משמע מהודעתך הראשונה. ומהטעות החמורה הזו באתי להוציא.
נכון שיש מקרים נדירים ביותר, שבהם בי"ד יפסוק שהיה מקח טעות ואין כלל קידושין. אבל זה נדיר מאוד וסתם הסתרת מידע, לא תחשב לעניין זה.

השאלה האם יש פסול בכתובה, היא שאלה אחרת לגמרי. יש מצב שאשה היא אשתו לכל דבר ובכ"ז הם אסורים ביחוד, עד שיכתוב כתובה. למשל כשהכתובה נשרפה/נקרעה. זה לא אומר שהיא אינה אשתו. היא אשתו לכל דבר, ואינו יכול להחליט אחרת בלי לתת גט, אלא שצריך לכתוב כתובה.

צריך מאוד מאוד להיזהר בניסוחים כאלו.
יש דעות שונות בענייןמבקר בפורוםאחרונה
כפי שראינו זה כבר לא שייך למקרה פה כלל והדיון הוא רק הלכתי, דעת תוספות בסוגיה היא שאין נישואין כלל (דהיינו היא נחשבת פנויה, ואפילו לא קידושין/גט מספק) וצריך לקדש מחדש. העולה מהבנתי ברמב״ם זה שהיא אסורה עליו רק משום שאין כתובה והיא אכן אשתו. זו סוגיה סבוכה שדנו בה גדולי הפוסקים ונראה לפי מה שהבנתי שצריך לומר אחר החתונה ק״ו לפני, ואתה מוזמן לעיין בסוגיות לא מצא דמים ופתח פתוח...
לא פוסק הלכה, מקריא הלכות פסוקות...מבקר בפורום
אני מצטט רב ששמעתי, יכול להפנות אילו אם תרצו, אבל שיהיה ברור שהמגמה היא לגלות ולא להסתיר.
ב״ד בשביל מה?
יש כאן שני חלקים, אמוני וכלכליshaulreznik

אמוני - לעניות דעתי, לא חייבים לספר את כל הפרטים, אלא סתם לומר: "הייתה לי נפילה, קיימנו יחסים". שוב, עומק האזכור של הנפילה תלוי ברמת הדתיוּת ובהשקפה של המדויט (בעל רקע ישיבתי זה משהו אחד, בעל תשובה שאף הוא התנסה באי אלו דברים זה משהו אחר וכו'). 

 

כלכלי - אם רישום העסק לא הותיר חובות מצדך, כלל אין טעם לספר, זה לא משליך על הקשר העתידי 

תבררי רק שהבחור לא כהן, כי יכול להיות שיש בעיה עם זהיעל מהדרום
לק"י

לא בקיאה לגמרי בנושא.
רק זוכרת שיש משהו בכיוון.

בשורות טובות!
תלוי מאוד מאוד בפרטים שוניםק"ש
ולכן חשוב לשאול פוסק על המקרה המדוייק.
אני חושבת שהבעיה היא רק בכהן גדולחופשיה לנפשי
כמו שאסור לו להתחתן עם אלמנה ולכהן רגיל מותר.
לא יודעת..מדגדג לי משהו בזיכרון בהקשר לימינויעל מהדרום
לק"י

סיפור שקראתי. אבל לא זוכרת פרטים.
לכהן גדול אסור בכל מקרהמבקר בפורום
לבן אדם פשוט אסור לעשות את זה מפני הונאת דברים ומקח טעות, לכן אם הוא יודע את זה ומסכים אין שום בעיה
לא לזה הכוונהיעל מהדרום
לק"י

הכוונה גם אם היא תספר, שתבדוק טוב מה הסיפור עם כוהנים בימינו.
כפי שנאמר שתבדוק את כל הנושא בכל מקרהמבקר בפורום
בכללי במידה והיא תרצה להתחתן עם כהן אז זה תלוי במעמד ההלכתי של הגבר שהיא הייתה איתו (ישראל/ ממזר/ גוי/ איסור ערווה וכו׳). אז אכן במידה והוא כהן יש עוד יותר צורך בבדיקה עם רב... פשוט בשיחה עם הרב תשאלי בנוסף לכיצד ומתי לדבר על כך מה לעשות לגבי זה שאולי הוא כהן.
זה מה שאמרתיחופשיה לנפשי
תבררי קודם כל עם רב את מעמדך ההלכתי.44444
לדעתי את לא נחשבת נשואה- כמו אצל חילונים.
אבל כדאי לברר.

אגב, ברור שלספר כשהקשר מתהדק ומחילים להפתח.
איך נשואה?חיים של

מה נשואה עכשיו?

ואני גרושה ככה שאפחד לא חושב להציע אותי לכהן.

בזה אינלי בעיה....

רגע, את גרושה?ק"ש
אז רוב מה שנידון כאן לא רלוונטי. הן מצד כהונה, הן מצד כתובה, והן מצדדים הלכתיים אחרים.

עדיין נשארה השאלה של הונאה.
אולי גם הונאה לא שייךמבקר בפורום
כי הרי הוא יודע שהיא בעולה, כל הספקות רק מחזקות את זה שצריך לדבר עם רב ירא שמיים וזהו...
ברור שהיא לא נשואה, לא היה קידושיםמבקר בפורום
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי

בעז"ה!!

ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך