מחשבות ותהיות שלי... קצת ארוך אבל אשמח שתקראו ותגיבוה' תמיד איתנו
מבוסס על שיעורים ששמעתי, מסקנות אישיות ומעט מנסיוני הדל.
@{ר}ציני נראלי שתהנה מסעיפים ב וג

א. לפני שנים לא רבות (סבא וסבתא ומעלה, בערך) (גם היום בחוגים מסוימים), שידוך היה מתנהל ככה-
הייתה שדכנית, היא הייתה חושבת שפלוני מתאים לפלוני ומציעה למשפחה של האיש, המשפחה הייתה מבררת אודות האישה האם היא יודעת לבשל, לאפות, לכבס, האם היא טובה עם ילדים ושאר עניינים הקשורים לבית ולגידול הילדים, לאחר מכן ההצעה היייתה עוברת למשפחת האישה, הם היו מבררות שהבעל הוא (מפרנס טוב/ עילוי בישיבה/ שאר דברים ולפי ייחוס המשפחה)- חלוקת התפקידים הייתה מאוד ברורה- האישה היא שר הפנים והבעל הוא שר החוץ.
מה קורה כשיש חיכוכים בזוגיות כזאת- מאוד ברור מי אחראי על מה וגם בדברים שלא עונים להגדרת התפקיד של כל אחד (למשל למי הולכים לליל הסדר) בדר"כ יש כללים מאוד ברורים נקרא לזה כרגע הזוגיות ההסכמית
בזוגיות כזו הבירורים הם קריטיים- חשוב לברר שהאשה היא אכן שרת פנים טובה ותצליח בתפקידה וכן לברר שהאיש הוא אכן שר חוץ טוב (גם לימוד התורה נתפס כדבר חיצוני לבית ובמידה של צדק, בתורה השפעה שאינה קריטית לבית כבית אלא לעניינים אחרים ואכמ"ל בלימוד תורה כחלק מהבית) כמו כן נחדד, כי בירורים אלה אורכים זמן רב כי ישנם פרטים רבים לברר, כיוון שבכל זאת הם יהיו זמן רב יחד יש לברר שהם יסתדרו זה עם זו (נסו לחשוב על זה כמו שידוך בין שותפים, צריך שהם לא יריבו כל הזמן). רק נחדד שמטרת הבירורים היא לברר מי המשודך ומטרתו לברר מי אני.
מי שרוצה להבין עניין זה, יכול ללכת לציבור החרדי- חסידי שם הוא ייפגש בהסכמיות מוחלטת- כמעט כל דבר מוסכם (מה תפקיד האישה לבשל כל שבת- אותו אוכל. כמה שבתות (וחגים) נמצאים אצל ההורים שלו וכמה אצלה- משתנה ביחס לזמן נישואיהם. לאיפה יישלחו הילדים ועוד ועוד)

ב. היום, אנחנו מחפשים נישואין מסוג אחר, נישואים שעיקר עניינם הוא הקשר שבין האיש לאישה. למעשה, קשר כזה יכול להיווצר בין כל איש לכל אישה, רק שהרצונות שלנו (בחלקם מוצדקים ובחלקם כלל לא) יכולים למנוע את יצירת הקשר עם האישה.
במצב שבו היינו מתעלמים מהרצונות שלנו, לא היינו צריכים בירורים כלל, קשר אינו נוצר בגלל מי שהיא או בגלל מי שאני, אלא בגלל מה שנוצר בינינו והאם אנו מאפשרים לדבר הזה בינינו להיווצר (ראוי לברר שזה חלק מעניין "זכו איש ואישה שכינה ביניהם" ואכמ"ל).
כיוון שאנו אנושיים ורבים מהרצונות שלנו טובים ומוצדקים יש צורך בבירורים על מנת לברר את הרצונות האלה, בירורים אלו אמורים לקחת מס' דקות (אני רוצה להיות אברך- היא רוצה בעל אברך. אני רואה ערך חשוב ביציאה לשליחות לחו"ל- גם היא. היא רוצה בעל שמפרנס אבל קובע עיתים לתורה- אני בדיוק כזה). לדעתי, אין צורך להרבות בבירורים רבים ומגוונים- אין זה מעניין מי היא אלא האם יכול להיווצר קשר בינינו. דבר זה נכון גם לגבי בירור על תכונות אופי ומידות, רק שצריך להיזהר משני דברים:
1. לא ניתן להיות אובייקטיבי- כל אדם מורכב מסך החיים שלו וכו'- לכן יש לקחת דברים אלה בעירבון מוגבל.
2. בשני צדדים של אותו דבר:
(א) האם תכונת האופי (שאני מחפש) נועדה כי בלעדיה לא יכול להיווצר קשר או שבלעדיה לא יוכלו להתקיים הרצונות שלי (ולכן לא יוכל להיווצר קשר).
(ב) האם תכונת האופי (שאני מחפש שלא תהיה) היא אכן חסם בפני יצירת הקשר או חסם בפני מימוש הרצונות (ועל כן חסם בפני יצירת הקשר).

ג. ההשפעה של צורת התנהלות זו משפיעה באופן ישיר על צורת ההתנהלות של הזוגיות- זוגיות שמקורה בקשר מעודדת דיבור ישיר על הנושאים שמפריעים (וגם אלו שאינם) כיוון שעיקר הזוגיות הוא הקשר.
ניקח למשל את הדוגמא של ליל הסדר- אם תבוא האישה ותגיד שהיא אינה רוצה ללכת להורים של בעלה:
בזוגיות ההסכמית- הבעל יגיד- היינו שנה שעברה אצל ההורים שלך ולכן השנה נהיה אצל ההורים שלי, או שהוא יחליט לוותר.
בזוגיות הקשר- הוא ישאל אותה מדוע היא אינה רוצה, ינסה להבין אותה והיא תנסה להבין את הצורך שלו ללכת להורים ויחד הם יגעו להחלטה שהכי נכונה להם (וזה לא כמו לוותר בו אני מתבטל).

ד. נספח: על הזוגיות ההסכמית בדורנו
בדורנו ישנם אנשים שמחפשים את ההסכמיות ובכל זאת מחפשים הרבה בעצמם, דבר זה נובע מכך שהם סומכים על עצמם ולא על הבירורים הרבים (של המשפחות)- לכן הם מבררים הרבה וכל החיפוש שלהם הוא בירור אחד ארוך, מוסווה פעמים רבות בדברים אחרים, לפעמים עם קריאת תיגר על צורת ההסכמים- אבל עם רצון להסכמים רק כפי ראות עיניהם. בעצם, הם עדיין מחפשים את הזוגיות ההסכמית רק באופן אחר, הם סומכים על עצמם ולכן הם מבררים בעצמם ויוצאים לפגישות רבות אך הם לא מחפשים קשר- הם מחפשים הסכם.
לא הבנתי למה תוייגתיקוד אבל פתוח
לא יודע אם מסכים או לא, וגם לא הבנתי איך הסקירה הזו רלוונטית להתנהלות שלנו. מה אנחנו צריכים לעשות בעקבות המסקנות הללו?
כי פעמים רבות אתה דוחף לזוגיות הקשר, דוחף לעניין הזהה' תמיד איתנו
במילים פשוטות יותר, חשבתי שראיתי אצלך פעמים רבות את העניין של "תדברו על זה" ושתסכים עם העניין.
מעשית- ראה תגובתי למטה
אני חושב לדבר על זה נכון לכל זוגיותקוד אבל פתוח
גם מסורתית

(וגם לשותפים עסקיים. כנות זה כלי מאוד חזק ומדהים)
השאלה זה מתוך איזה מקום באים לדברה' תמיד איתנו
גם בזוגיות הסכמית או אצל שותפים יש דיבור ורצוי שיהיה- אך הוא לצורך חיזוק השותפות (כדי שהבית יתנהל טוב, העסק יצליח וכו')

אך בזוגיות של קשר- זו מהות הקשר! זה איך שהוא נוצר וזה איך שהוא מתחייה.
זה לא כלי לזוגיות טובה זו המטרה בעצמה!
גם בזוגיות 'של קשר'קוד אבל פתוח
יש הסכמיות. אומנם כל זוג בונה את זה לעצמו, אבל זה נבנה. ובהחלט יש חלוקת תפקידים ברורה, לפחות אחרי כמה שנות נישואים...
בהחלט, אך השאלה היא כמה מקום זה תופסה' תמיד איתנו
(ואיך מתמודדים כשיש קיר מול חלוקת התפקידים הטבעית)
ניתוח מעניין..לב אוהב

אממ קראתי הכל.

בסה"כ די נכון..ואפשר להגיע עם זה לעוד מסקנות..

אבל רק הצגת כאן את תחילת העובדות או הניתוח בלי להגיע למסקנות נכון?

 

 

חשבתי שהמסקנות ברורות, אני קורא שוב ומבין שלא... אז הנהה' תמיד איתנו
עבר עריכה על ידי ה' תמיד איתנו בתאריך כ"א בסיון תשע"ח 00:01
מעשית- לקצר בבירורים, לפסול פחות על דברים שהם לא רלוונטים (כיוון שהם לא מניעה ליצירת הקשר אלא חלק מתפיסת זוגיות שאנשים לא באמת מחפשים)
להבין האם אני מחפש מה שאני רוצה (כיוון שבלעדיו לא יהיה קשר) או גם דברים אחרים שאינם נצרכים

מחר אפרט יותר בע"ה
כתבת דברים רבים ונפלאיםהגולש האחרון
אבל אני חושב שהמסקנה היא בדיוק הפוכה,
העולם הטכני הוא הרבה יותר פשוט להתעסקות והבנה מאשר העולם הפנימי והרוחני.

כשאדם מחפש שותף טכני לחיים מאד פשוט למצא, יש סך דברים מסויים שאני רוצה ומאד פשוט לשאול ולבדוק האם היא מבשלת טוב- כן או לא, רוצה לגור פה או שם? וגם כל אחד יכול לברר את זה בשבילי בקלות תוך מקס' שעה.

לעומת זאת כשאדם מחפש שותף נפשי לחיים זה הרבה יותר מסובך למצא והרבה יותר מסובך לברר! 'שיהיה מוביל אבל רגיש, מצחיק אבל עמוק' נו בחיאת לך תבדוק את זה.. בשביל לברר דבר כזה צריך הרבה יותר זמן, כדי למצא חיבור נפשי והתאמה צריך לעבור סיטואציות לדבר על נושאים ועוד.. וחוץ מזה שאם האדם לא יעשה את זה בעצמו זה לא יילך.
אבל האם זה דבר שניתן לבירור?ה' תמיד איתנו
אני חושב שלא, זה דבר שיוצרים אותו, ויכול לקרות כשהרבה משתנים שונים מאוד מהדמות שבניתי בראש (אולי)
לכן אני מציע להוריד למינימום את הבירורים, את הדרישות ואת הציפיות (לא את כולם, להשאיר מה שבאמת חשוב לי- וזה דורש הרבה בירור עצמי! )
ובמקום זה, להיפגש...

אם הולכים בגישה זאת, חוץ מזה שטווח האפשרויות יהיה רחב יותר (ובצדק) בניין הקשר יהיה אמיתי יותר ואיכותי יותר
אני חושב שלא הבנתי אותך נכוןהגולש האחרוןאחרונה
בהתחלה חשבתי שאתה מתכוון לקצר בפגישות ולהתחתן מהר, אני קורא שוב ורואה שהתכוונת לקצר בבירור המקדים..
לא יודע אם אני מסכים למסקנה, אבל אני לפחות לא חולק על הדברים היפים שאמרת
מה רצונך לומר פה?מבקר בפורום

לא ברור לי כמה הבנתי מה אתה רוצה לומר, אך לפי מה שאני מבין, אתה בעד א'? לפי מה ששמעתי מרבנים זה פחות שייך בדורנו כשיש הרבה זמן פנוי ומחפשים עומק. בעבר אנשים היו עובדים מהזריחה עד השקיעה, מרוב עמל בהפסקות באמצע היו מקפידים להגיד רק חלק מברכת המזון... בימינו כשיש תרבות פנאי ואנשים מחפשים משמעות בכל התחומים (לדוגמה פרנסה, בעבר הסבא רבה היה נגר אז כולם אחריו היו גם נגרים) וכך גם בלימוד תורה (עשרות ישיבות ומכינות שונות רק בציונות הדתית) וכך גם בתחום הזה. אז מכיוון שכיום הקשר עצמו משמעותי מבעבר, לא מדובר רק על התאמה טכנית וצריך שתהיה משיכה/אהבה/איך שתרצה באישיות עצמה. 

 

לא כל כך הבנתי את המשפטים הבאים, השאלה מה הכוונה ברצונות ובחסם בעיקר:

(א) האם תכונת האופי (שאני מחפש) נועדה כי בלעדיה לא יכול להיווצר קשר או שבלעדיה לא יוכלו להתקיים הרצונות שלי (ולכן לא יוכל להיווצר קשר).
(ב) האם תכונת האופי (שאני מחפש שלא תהיה) היא אכן חסם בפני יצירת הקשר או חסם בפני מימוש הרצונות (ועל כן חסם בפני יצירת הקשר).
 

אבל ממה שכן, בסופו של דבר קשר בין בעל ואישה הוא בין הנשמות שלהם, וכשאין קשר ביניהם אז בלאו הכי זה לא יתאים לשני הצדדים גם אם יש רצונות משותפים. תחשוב על זה ככה, אם שני הצדדים רוצים שהבעל ילמד תורה, אבל הבעל מבחינה של עשיית חסד והפצת תורה ואילו האישה מבחינת ידע וגדלות בתורה, אז למרות שהרצון משותף הגישה לכל העניין תהיה שונה, כי מבחינתה לימוד לרבים זה בזבוז זמן ומבחינתו מה שהיא רוצה זה תורה פרטית... (נראה לי שהדוגמה קצת חלשה אך אני מקווה שהרעיון הובן..)

 

 

רצונות הם דבר חשובה' תמיד איתנו
וגם תכונות אופי, רק צריך לבדוק האם אני מחפש דברים מסוימים כי הם נצרכים לקשר, או נצרכים שלא יהיו (אחרת אני אהיה חסום מלהיפתח) או שהם מין אשליה של מה נכון ומה מתאים, ללא קשר ליצירת קשר איתה
מחדד מסקנות...ה' תמיד איתנו
א. איני בא להכריע בין הסוגים השונים וברור שיש גם שילובים, אך אדם צריך לבדוק היטב מה הוא מחפש ומה מתאים לו ולאופן פעולתו (בציבור הדתי לאומי בדר"כ מדובר בזוגיות שעניינה קשר)

ב. בזוגיות הקשר ישנם כמה השלכות מעשיות מכך שאיני בא לבחון את מידת ההתאמה השותפית אלא את ההיתכנות ליצירת קשר וכמובן יצירתו בפועל, מספר השלכות
1. יש לברר האם רשימת המכולת שלי (למי שיש) אכן נצרכת לצורך יצירת הקשר, (לפי איך שביררו עלי נשמע שאנשים מנסים על ידי שיחה לתפוס מיהו האדם ולא את ההיתכנות ליצירת קשר וכך גם הבנתי מחברי שהם מבררים- נראלי טעות)
2. האם אני מברר את הדברים שנצרכים (או להבדיל עלולים להפריע) ליצירת הקשר או שמא דברים רבים אחרים.
3. האם אני מגיע לפגישה לצורך יצירת קשר או לצורך בחינה של האדם (מעבר לפגישות 1-2 שעוד בודקות המקום של הרצונות והשאיפות המשותפים, אם כי לא רק).
4. כמה אני משקיע מחשבה בפגישות ובמסביב שלהם על מנת לוודא שאני אכן מנסה שיווצר ביננו קשר ואם לא נוצר איך אני מאפשר לזה לקרות.

בשורה התחתונה
קשר יכול להיווצר גם עם אדם שונה ממני ב180 מעלות רק שיש מנגון טבעי שמונע ממני רגשית להיקשר אליו. צריך לשים לב שזה נעשה באופן טבעי ולא על ידי הוספת עוד גורמים שאינם באמת חלק מהמשוואה. כמו כן, יש לשים לב כמה אני משקיע (מעשית, מחשבתית ורגשית) ביצירת הקשר או שאני מבזבז כוחות במבחנים אינסופים על מנת להבין מי עומד מולי והאם הוא מתאים לי
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי
עבר עריכה על ידי מה כבר ביקשתי בתאריך ג' בטבת תשפ"ו 13:03

בעז"ה!!!

ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך