תיווך בעסקה. בשארה
תיווך בעסקה. בשארהפלאש 90

עורך הדין איתמר בן גביר שיגר הערב (מוצאי שבת) מכתב להתאחדות הישראלית לכדורגל בדרישה להפסיק את פעילותה של קבוצת בני סכנין לצמיתות או לחלופין להוריד את הקבוצה לליגות הנמוכות.

במכתב מצויין כי בפתח משחקה של קבוצת בני סכנין עם קבוצת הפועל תל אביב נערך טקס במהלכו הביעו המארחים הוקרה ותודה לעזמי בשארה, "לאדם זה מצאו בבני סכנין להוקיר תודה בטקס בפתיחת משחק כדורגל", נאמר.

במהלך הטקס נאמרו דברי עידוד לממשלת קטאר שכידוע הפכה להיות מדינת מקלט לארגוני הטרור השונים ואף מממנת טרור ובמהלך מלחמת צוק איתן, עודדה את אנשי החמאס לפגוע בישראל, לשון המכתב.

"לא ברור לי כיצד קבוצה שמקבלת מימון ישראלי, יכולה לירוק לבאר ממנה היא שותה ולמעשה להזדהות עם מי שנלחם במדינה. בנסיבות אלה, אני מבקש מכם, לפעול באופן מיידי ודחוף להפסקת פעילותה של קבוצת בני סכנין, או לכל הפחות להורדתה לליגה נמוכה יותר. במקביל נשלח מכתב זה גם ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בדרישה לנקוט בצעדים. במידה ולא תנקטו צעדים אאלץ לשקול פניה לערכאות".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק "כשקבוצת כדורגל בליגה הישראלית מודה למי שחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה, שברח מהארץ ומסית נגד מדינת ישראל, יש לנקוט נגדה בצעדים חריפים. אני מציע להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה לשקול להשעות את פעילותה של בני סכנין בליגת העל ולנקוט נגדה באופן מיידי בצעדים חריפים כגון קנסות כבדים ומשחקי רדיוס ללא קהל לתקופה ממושכת. להנהלת הקבוצה אני מציע לשקול אפשרות לעבור ולשחק בליגה הפלסטינית או בליגה הקטארית".

נזכיר כי נגד בשארה התנהלה חקירה בגין חשדות כי במהלך מלחמת לבנון השנייה יצר קשר עם סוכן מטעם חזבאללה והעביר לו מידע על מקומות אסטרטגיים לטיווח טילים וכן מידע בדבר השפעת הגדלת טווח הטילים מעבר לחיפה.

כמו כן מסר בשארה הערכות על סיכויי ההתנקשות בנסראללה, וכן מידע והערכות בנוגע לשינויים צפויים בהיערכות ישראל תוך כדי מלחמה. בשארה קיבל, לפי החשד, מאות אלפי שקלים אשר הועברו לידיו מחזבאללה ומגופים זרים נוספים על ידי חלפני כספים ערביים ממזרח ירושלים ובכך עבר גם על חוק איסור הלבנת הון.