ליברמן לערוץ 7: "לשנות מדיניות נגד הטרור"חזקי עזרא

יום לאחר הפיגוע בו נורו שני שוטרים על ידי מחבלים, קיימה סיעת ישראל ביתנו אחר הצהריים (רביעי) סיור בשער שכם, תחת אבטחה כבדה מאוד של משטרה וכוחות ביטחון נוספים.

"באנו לכאן כל סיעת ישראל ביתנו להביע את ההערכה כלפי כוחות הביטחון שעושים פה ימים כלילות על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל", הצהיר יו"ר הסיעה ח"כ אביגדור ליברמן והוסיף, "עושים פה עבודה קשה, לוקחים פה סיכונים בכל שעה ובכל דקה. אני חושב שקודם כל אותם שוטרים וחיילים שנמצאים כאן ראויים לכל ההערכה ומגיע להם הרבה כבוד מכל עם ישראל".

ליברמן עבר למתקפה נגד הממשלה. "אני חושב שמה שקורה לצערי בפועל הוא שראש הממשלה ושר הביטחון הצליחו להחזיר את ירושלים הרבה שנים אחורה לתקופת 67' - שיהודים פשוט לא מבקרים כאן. חוששים לבקר ומרגישים שאין שום אפשרות להסתובב פה ובטח שלא להרגיש בביטחון".

"נתניהו ויעלון זה רע לביטחון ישראל", הצהיר יו"ר ישראל ביתנו והמשיך, "מה שקורה פה סביב שער שכם, מה שקרה אתמול אחרי חצי שנה של גל הטרור זה דברים בלתי סבירים בעליל. אני רק יכול לחזור ולהגיד - לא היה צריך לחכות חצי שנה על מנת ללכת ולהחמיר את החקיקה בנושא ענישה לשוהים בלתי חוקיים, למעסיקים ולמסיעים. לא היה צריך לחכות חצי שנה כדי לסגור את כל הפרצות בעוטף ירושלים ובתרקומיא".

הוא קרא לשנות את הטיפול בטרור. "הפיתרון הוא בשינוי המדיניות. מדיניות של הכלת הטרור או ניסיון לקנות את השקט בהרבה מאוד כסף - כל זה נכשל. נתניהו חזק מאוד בדיבורים, חזק על המרקע, חזק בססמאות אבל חלש מאוד במעשים. מה שצריך לעשות על מנת למגר את הטרור זה פשוט לשנות את המדיניות". 

"אחרי חצי שנה של טרור ניתן לדבר על הכרזת מצב חירום. גם לגבי שוהים בלתי חוקיים בכנסת ישראל, אותה רשימה ערבית שעד עכשיו לא גינתה רצח של תיירים ואזרחי ישראל אבל יצאו להגנת חיזבאללה, ברור שמדברים במחבלים שיושבים בכנסת ישראל. חייבים לפעול בצורה ישירה ולהוציא אותם אל מחוץ לחוק", הבהיר ליברמן.

הוא הוסיף כי "צריך לחזור לסיכול ממוקד. צריך להפסיק את המימון לטרור. המממנת הגדולה של הטרור היא ממשלת ישראל. אחרי חצי מיליארד שקל שהעבירו לפני שבוע וחצי לאבו מאזן קיבלנו ממנו סירוב לגנות פיגועים".

לשאלת כתב ערוץ 7 על התבטאויותיו של השר יעלון נגד ליברמן ולפיה הוא מפריח לאוויר ססמאות ענה יו"ר ישראל ביתנו, "אני שמעתי הרבה שטויות ואני מתייחס רק לדברים רציניים ולא לשטויות. דבריו של יעלון הם בגדר בדיחות גרועות . אני אמרתי שאם לא נצליח למגר את הטרור בעזה זה יגיע ליו"ש ומשם לירושלים ותל אביב".

ליברמן גם נשאל מה המסר ששהוא מבקש להעביר לסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וענה: "יש פתרון אחד להכריע את הטרור וכל השאר לא רלוונטי . אם מישהו חושב שאפשר להוביל תהליך מדיני תוך טרור הוא טועה. כל עוד לא מכריעים את הטרור לא יהיה שום תהליך מדיני".

"אין שום טרור יחידים. מי שמדבר על טרור יחידים אין לו מושג על מה הוא מדבר. מדובר בטרור מאורגן דרך הרשות והחמאס. אבו מאזן משחק משחק כפול. אנחנו לפני הסלמה שמנוהלת על יד הרשות. זה מתחיל בביקור ביידן, אחר כך נראה יוזמה צרפתית ואחר כך נראה דו"ח של מועצת הביטחון ולקראת עצרת האו"ם נראה שהפלסטינים יסלימו את הטרור".