הרב יעקב אריאל
הרב יעקב אריאלשלומי שלמוני

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן, התייחס היום (א') לסערה התקשורתית סביב דבריו של הרב יגאל לוינשטיין בנוגע לבעלי נטיות חד מיניות.

הרב אריאל מציין בפתח דבריו כי "אולי הסגנון (של הרב לוינשטיין) היה בוטה מדי, ואפשר להתווכח על הסגנון, אבל הבעיה היא בעיה אמיתית וצריך להעמיד אותה בצורה נכונה".

"אנחנו לקראת פרשת פנחס וקראנו את הסיפור של בלעם שרצה להרוס את עם ישראל דרך הריסת המשפחה, והתפקיד שלנו הוא לחזק את המשפחה", אמר הרב אריאל. "משפחה נורמטיבית זה אב ואם וילדים. משפחה לא נורמטיבית היא לא משפחה מסודרת ותקינה, ויש לה בעיות פסיכולוגיות ואחרות".

הרב אריאל מתייחס לבעלי נטיות הפוכות ואומר: "יש מקרים חריגים של אנשים שלא מסוגלים להקים משפחה, אז צריך לעזור להם להקים משפחה, יש תרופות יש טיפול פסיכולוגי ודרכים כאלו ואחרות לעזור להם, אבל צריך להכיר בעובדה שמי שלא יכול להקים משפחה נורמטיבית יש לו בעיה והוא לא יכול להתייחס בשוויון נפש לדבר הזה.

''צריך לפתור את הבעיה וצריך לרחם עליהם, אבל להתגאות בזה ולתת לזה לגיטימציה ברשות הרבים? אין מקום למצעדי גאווה, על מה הם גאים?", הוסיף רבה של רמת גן.

לדבריו ''מצעדי גאווה'' ולגיטימציה מעצימים את הבעיה. "זה יוצר את הבעיה. מדוע? יש נערים בגיל ההתבגרות שמחפשים את הזהות שלהם ובמקום לעזור להם למצוא את הזהות הטבעית והנורמטיבית שלהם, דוחפים אותם ללכת לכיוון הפוך ולהרוס את החיים שלהם.

''לכן צריך למצוא את הדרך הראויה והאמיתית לטפל בנושא ולאפשר לאותם אנשים שלצערנו, ואני בטוח שגם לצערם, לא מקימים משפחה נורמטיבית, לעזור להם להקים משפחה כזו", הסביר.

הרב אריאל בכנס רמלה

דברים דומים אמר הרב אריאל בכנס רמלה בנושא המשפחה שנערך לפני כשבועיים. "הנורמה היא משפחה, זוגיות והורות", אמר בכנס הרב אריאל. "הורות ללא זוגיות היא לא הורות טבעית ולא נורמטיבית. ילד צריך להיוולד אצל שני הורים – זכר ונקבה. ילד של שתי נקבות או שני זכרים הוא לא ילד נורמטיבי, הוא ילד שצריך פסיכולוגים ומבחינה הלכתית אין לו הורים".

הרב אריאל התייחס למצעדי הגאווה והדגיש כי מעשהו של ישי שליסל חמור ביותר. "אותו רוצח שרצח את הנערה במצעד הגאווה ודאי חייב להיות בכלא שכן רצח זו עבירה חמורה, אבל שלא נטעה לומר שמצעד הגאווה הוא מושג יהודי. על מה הגאווה פה? יש פה נכות. שיהיה ברור, כשאין לאדם קשר טבעי עם בן מין אחר זאת נכות, כי להקים משפחה נורמטיבית הוא לא יכול.

''הנכים צריכים טיפול ועזרה, כל זה נכון, אבל גאווה? על מה הגאווה של נכים? מה גם שהגאווה הזו גם יוצרת מצבים נוספים של נערים בגיל ההתבגרות שזהותם עוד לא ברורה להם, וכתוצאה מהאווירה הזאת הם רוצים להיות במה שנחשב יותר מודרני ויותר מתקדם והם משנים את הזהות בניגוד לטבע שלהם".

בארגון ''חותם'' מגיבה לסערה שמתחוללת בימים האחרונים בעקבות דברי הרב יגאל לוינשטיין ואומרים כי "אותם אנשים פרטיים שיש להם בעיות כאלה ואחרות ודאי זקוקים לסיוע מקצועי וליד מכוונת, אך הנורמליות של החיים היא הקמת משפחה של אבא ואמא וילדים.

''תמוה שדווקא אלו שערכי הפתיחות וקבלת האחר בגרונם, הם אלו שמנהלים מסע אגרסיבי של סתימת פיות לרבנים המביעים בקול צלול את עמדת היהדות", הוסיפו בארגון.