אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

חוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה פרסם דוח חמור על התקרית שנחשפה בחדשות עשר, בה טייס הזין נתוני משקל שגויים לפני ההמראה במטוס ה"דרימליינר" לניו יורק, מה שעלול היה לגרום התאונה.

החוקר עו"ד יצחק רז סיווג את האירוע כ"תקרית חמורה" והדגיש כי המעשה העלה חשש לתאונה במהלך ההמראה של המטוס מנמל התעופה בן גוריון.

על פי הדיווח בחדשות עשר, החוקר ציין כי נתוני הטיסה העלו חשש ממשי לתאונה במהלך ההמראה. "כתוצאה מהם (הזנת הנתונים השגויים) נוצר סיכון ממשי לשפשוף זנב או לאבדן שליטה לאחר הניתוק, במהלך הטיפוס הראשוני ובמהלך קיפול המדפים", נכתב בדוח.

כאמור, הקברניט הזין 40 טון פחות מהמשקל האמיתי בעת ההכנות לטיסה מישראל לשדה התעופה האמריקני ניוארק. במטוס היו 280 נוסעים. הטייסים גילו את הטעות רק כשהיו באוויר ובמשרד התחבורה פתחו בחקירה.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על מתייחסת בחומרה ובקפדנות לסוגיות בטיחות בטיסה. כפי שעולה מדוח הבדיקה, קברינט הטיסה הבין באופן מיידי את השגיאה והסיק את המסקנות הנדרשות. האירוע דווח מיידית על ידי אל על לרשות תעופה אזרחית ולחוקר הראשי במשרד התחבורה. יש לציין כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס. אל על ביצעה תחקיר מקיף לאירוע וערכה רענון נהלים והדרכה לכלל טייסי החברה. אל על תמשיך ותלמד את דוח החוקר הראשי שהתקבל היום. אנו רואים בבטיחות הטיסה ערך עליון ואיננו מתפשרים בנושא".