גבול לבנון. ארכיון
גבול לבנון. ארכיוןצילום: חיים אזולאי. פלאש 90

על פיצוץ מחסן הנשק בדרום לבנון אתמול (שלישי) שוחחנו עם המזרחן ד"ר דרור מנור, המתאר את האירוע כפי שהוא משתקף בתקשורת הלבנונית.

"היה פיצוץ רציני שהרעיד את הכפר עין-קאנה שבדרום לבנון. כלי התקשורת הלבנונים דיווחו שהפיצוץ אירע בביתו של פעיל חיזבאללה ידוע ושהבית שימש כמחסן נשק", הוא מספר ומציין כי לאחר הדיווח הראשוני על האירוע הקפידו שם לדווח על כך שמטוסי חיל האוויר הישראלי פעלו בשמי לבנון. להערכתו של מנור מדובר בטיסה שנועדה לאסוף מידע וצילומים על קורות הפיצוץ ולוודא את היקפו של האירוע.

הטיסות הישראליות בגזרה אינן חורגות משגרת הפעילות של חיל האוויר הישראלי בגזרה זו, אך בתקשורת הלבנונית מקפידים לציין שאין לשלול אפשרות של קשר בין הטיסות הללו לפיצוץ עצמו.

לעומת זאת "הגורמים הקשורים לנסראללה מדווחים שאין נפגעים ולא קרה משהו רציני. למרות זאת עדיין יש גורמים בלבנון שמדווחים על אמבולנסים, עדי ראיה מספרים על פצועים והרוגים". להערכתו של ד"ר מנור במידה ואכן היו פצועים והרוגים באירוע "יהיה קשה מאוד להסתיר דבר שכזה עם כל האמצעים הקיימים".

לדבריו אמנם עד כה אין מספרים אמתיים שמאששים את המידע על הנפגעים אך ניתן לשער שפיצוץ משמעותי כל כך לא הסתיים ללא נפגעים.

עוד מספר מנור כי "דובר החיזבאללה הכחיש שהיה ניסיון לחסל בכיר בחיזבאללה וטען שמדובר במחסן אמל"ח ישן". ההתבטאויות המרגיעות הללו של חיזבאללה מחזקות את ההערכה לפיה האירוע לא יוביל להסלמה בה הארגון אינו חפץ לנוכח מצבו הקשה בזירה הלבנונית.

"ברויטרס טוענים שמדובר בטעות טכנית שגרמה להצתה שהובילה לפיצוץ הקשה", מעיר ד"ר מנור המציין כי אם אכן מדובר בפיצוץ במחסן נשק, גם אם נשק ישן הרי שמדובר בהפרה של ההסכמות שנחתמו מול ישראל, אך חיזבאללה כדרכו נוהג כארגון שאינו מתייחס לאמנות בינלאומיות, "כפי שיודעים בכל העולם", כלשונו.