סמווטריץ' ובן גביר. ארכיון
סמווטריץ' ובן גביר. ארכיוןצילום: פלאש 90

סקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור רדיו 103FM שפורסם הבוקר (חמישי) מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-29 מנדטים ויש עתיד מקבלת 17 מושבים.

מפלגת תקווה חדשה מקבלת בסקר 14 מושבים ומפלגת ימינה 11.

הרשימה המשותפת נחלשת ל-10 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת ל-8, ש"ס גם כן עם 8 ויהדות התורה מקבלת 7. מפלגת העבודה מתאוששת לאחר הפריימריז ומקבלת 6 מושבים ומרצ יציבה עם 5 מנדטים.

הסכם הריצה המשותפת כבלוק טכני בין מפלגת הציונות הדתית ועוצמה לישראל-נעם מתברר כמשתלם מהרגע הראשון שכן על פי הסקר ההסכם יאפשר למפלגות לעבור את אחוז החסימה ולזכות בחמישה מנדטים.

אמש חתמו מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ומפלגת עוצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני במסגרתו ירוצו יחד בבחירות. במקביל נמשך המו"מ עם הבית היהודי.

על פי ההסכם עוצמה יהודית תקבל את מקומות 3 ו-6 ברשימה המאוחדת עם סמוטריץ'. מספר 2 שמור לבית היהודי והקמפיין ינוהל בידי סמוטריץ'.

"שמחים לבשר שלפני דקות אחדות חתמנו עם נציגי עצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני במסגרתו ישולבו נציגים מטעמם ברשימת הציונות הדתית לכנסת", נאמר בהודעת מפלגת הציונות הדתית.

"בכך אנו מביאים למקסימום את הסיכוי שלאחר הבחירות תקום ממשלת ימין בישראל. במקביל ימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה.

"אנו עומדים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות וקוראים לחברינו בבית היהודי להתעשת ולהצטרף אלינו לאיחוד מלא במפלגת הציונות הדתית מתוך כבוד והערכה הדדיים ושותפות אמיתית לדרך. בל ניתן אפילו לפרומיל מקולות הימין לרדת לטמיון ולסיכון הקמת ממשלת שמאל. חברי הבית היהודי, בואו, הצטרפו, הציונות הדתית רוצה אתכם איתה. יחד נביא להקמת ממשלת ימין איתנה, שתביא למדינת ישראל ועם ישראל שגשוג וצמיחה בארבע השנים הקרובות תוך שמירה על ערכי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי", אמרו במפלגה.

איתמר בן גביר מסר, "בשורה למחנה הימין בכלל ולציונות הדתית בפרט. מהאיחוד הערב יוצאת לעם ישראל בשורה גדולה עבור כל מי שחפץ בבית פוליטי אידאולוגי, שלא מתפשר על ערכיו ומניף בגאון דגל של דרך ומחויבות לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הגדול הזה לחבור אלינו ולהיות חלק מהמהלך שיציל את שלטון הימין בבחירות הקרובות".

ראש מפלגת נעם אבי מעוז הוסיף, "חתמנו על הסכם איחוד עם סיעת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר. אני מברך על כך שראשי המפלגות הבינו שכוחנו באחדותנו ושהתקבלה ההחלטה המוצדקת והנכונה להתאגד יחדיו סביב האידאליים והערכים הגדולים שחשובים לכולנו. הסכם האיחוד הערב הוא צעד נוסף וגדול לאחדות מלאה של כל הציבור הדתי, צריך לרכז מאמץ ולקרוא לחגית להצטרף עוד הערב לרשימה המאוחדת".