מתוך הקלטת המשדר
מתוך הקלטת המשדרצילום: מרכז קטיף

למעלה מ-700 בתי ספר יציינו היום (חמישי), כמדי שנה, את יום מורשת גוש קטיף וצפון השומרון במערכת החינוך.

מרכז קטיף שבניצן שמוביל מידי שנה את התכנים הנלמדים במסגרת היום יזם השנה בשל מגבלות הקורונה מספר מיזמים דיגטליים על מנת להנגיש את סיפור הגוש העקירה והצמיחה מחדש למורים ולתלמידים.

בין היתר ייצרו משחקי רשת, נבנו מערכי שיעור, הועלו לאתר המרכז סרטים וסרטונים כאשר שיאו של היום צפוי להיות במשדר מיוחד שהוקלט באולפני ווינט וישודר באתר המרכז ורשתות חברתיות

מוכי בטר מנהל מרכז קטיף הסביר, "הבנו שיש צורך לדבר לכל שכבת גיל בשפה שלה. לטובת תלמידי היסודי גייסנו את כוכבת הרשת שירה ברלב עמרם ששוחחה עם ילדי הנעקרים והם שיתפו בגעגועים אליהם נחשפו בבית וכיצד הם חווים את ההתנתקות".

לדבריו, "במהלך המשדר לוקחת חלק גם סופרת הילדים גלילה רון פדר עמית שהסבירה מדוע בחרה לכתוב ספר על הגוש והמאבק וגם מקריאה קטע מרגש במיוחד מתוך הספר. את המשדר מלווה הזמר עקיבא בשירים המיוחדים שלו".

בטר מוסיף עוד, "לבתי הספר התיכון כיוונו לשיח של עשייה. יעל שבח משוחחת עם מי שהיו במהלך המאבק נערים ונערות והובילי מהלכים דרמטיים בתוך המאבק. המיוחד שגם כיום ניתן למצוא אותם מבקשים לחיות חיי שליחות מתוך אהבה לעם ישראל. לצד השירים של עקיבא חותמת את המשדר אמנית הסופקן וורד צביה מרגליות במונולג שקשה להשאר אליו אליו אדיש ואנחנו בטוחים שיעורר שיח"