בני גנץ על משפט נתניהודוברות

שר המשפטים והביטחון בני גנץ נשא הבוקר (שני) הצהרה במשרד המשפטים, על רקע הדיון שנערך במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"יום שבו ראש ממשלה בישראל מתייצב בבית המשפט, הוא יום קשה ועצוב למדינת ישראל וכל אזרח בישראל מרגיש מחנק בגרון. זהו יום קשה ועצוב, אך גם יום חשוב שבו מבין כל אדם כי איש אינו חסין בפני החוק. כולם שווים בפני החוק. גם אתה ראש הממשלה", אמר גנץ.

לדבריו, "זהו היום להבהיר: לא נאפשר לאיש להשחית ולפגוע במערכת המשפט. אנחנו נשמור עליה ונגן עליה. חודשים ארוכים שמערכת המשפט נמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים. מפלגת שלטון שמנסה לפגוע ברשות השופטת באמצעות חקיקה, והיום גם בהסתה ובתקשורת, באיומים אישיים על בעלי התפקידים. הדבר הזה הוא איום על הדמוקרטיה הישראלית. נגד זה אנחנו נלחמים. יום יום".

"אני ניצב מולכם כעת כממלא מקום שר המשפטים: אנחנו עצרנו את הפגיעה בדמוקרטיה, הדפנו את ניסיונות הליכוד להחליש את בג״צ, בלעדינו לנתניהו כבר הייתה חסינות ומשפטו לא היה מתקיים. אנחנו נמשיך ונשמור על תיק המשפטים גם בממשלה הבאה שתהיה פה בלי ביבי ותבלום כל ניסיון פגיעה במערכת המשפט ובדמוקרטיה", הוסיף.

"בית המשפט הוא זה שיעסוק במשפט נתניהו. הציבור ישפוט בבחירות: תיק המשפטים יישאר בידי אנשים ישרים, או חלילה יוחזק בידי אנשים שהיושר הוא מהם והלאה. הצדק והיושר ינצחו", חתם גנץ.