לקראת שלג בירושלים: 250 מפלסות כבר מוכנות

ראש העיר ירושלים משה ליאון סיפר בצהריים (שלישי) על היערכות העירייה לשלג שצפוי לרדת בעיר החל ממחר.

"אנחנו ערוכים עם 250 כלי צמ"ה ברחבי העיר. כל כלי יודע איפה הוא נמצא בשעת השלג. כולנו מגויסים כדי לעבור את זה כחוויה ובזהירות", אמר ליאון.

גם משרד התחבורה והגופים הכפופים אליו השלימו את היערכותם לקראת מזג האוויר הקיצוני הצפוי בכל חלקי הארץ והשלג שיחל לרדת הלילה בהרי הצפון ובירושלים.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, הערב יתחזקו הרוחות ויגיעו לשיאן ביום רביעי, אז ינשבו רוחות בעוצמה של 40 עד 80 קמ"ש, עם משבים של 100 קמ"ש. כמו כן, קיימת אפשרות ממשית לנזקי רוח.

גשם מקומי יחל היום בשעות אחר הצהריים בצפון ובמרכז ויימשך גם במהלך הלילה. ביום רביעי ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד בעיקר בצפון הארץ.

הלילה יחל שלג בצפון רמת הגולן. ביום רביעי בבוקר צפוי לרדת שלג בהרי הצפון שיערם בהרים מעל 1000 מטר בגבהים של 700 עד 900 מטר, ההיערמות תהיה לסירוגין ותגיע לחמישה עד עשרה סנטימטרים. לקראת ערב יתפשט השלג גם להרי המרכז, כולל לאזור ירושלים ויימשך לפרקים לאורך כל הלילה. ביום חמישי הגשם יחליף את השלג ויפשיר בהדרגה.

מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, ערך ישיבה שנועדה לבחון את מוכנות משרד התחבורה והגופים המקצועיים הקשורים אליו, לקראת מזג האוויר הקיצון הצפוי בשלושת הימים הקרובים והשלג בהרי הצפון והמרכז ובירושלים.

נציגי חברת נתיבי ישראל ציינו כי החברה השלימה את התיאומים עם אגף התנועה במשטרת ישראל והרשויות המקומיות לקראת מזג האוויר הצפוי, והחלה בפריסת כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ומפזרות מלח. עוד ציינו בחברה כי בכוונתם להפעיל חמ"ל שיעקוב אחר האירועים וייתן מענה מיידי לכל תרחיש אפשרי.

משה ליאון עם צוותי העירייה
משה ליאון עם צוותי העירייהצילום: חזקי ברוך

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נערכת לכל שינוי שיידרש במערך האוטובוסים של התחבורה הציבורית, בעקבות מזג האוויר הסוער. הרשות פועלת מול העיריות הרלוונטיות במטרה ליידע את הציבור בזמן אמת על כל שינוי שיתרחש. בעיר צפת, בה צפוי השלג להיערם לגובה של 10 סנטימטרים ויותר, יצוידו האוטובוסים בשרשראות גלגלים.

רכבת ישראל נערכת לראשונה להפעלת הקו החשמלי המהיר לירושלים, גם במזג אוויר סוער. על פי התחזיות, לא צפויים שינויים בלוח הזמנים של מערך הרכבות. השירות המטאורולוגי במשרד התחבורה יציב תחנת שירות על גשר "עמק הארזים", במטרה לעדכן בזמן אמת במידה ויערם שלג על גבי המסילה.

רשות הספנות והנמלים נערכת להמשך התפקוד התקין של הנמלים, גם במהלך ימי הסערה. הרשות תעדכן בזמן אמת על גובה הגלים, ותפעל במידת הצורך, לאפשר כניסה או יציאה של כלי שיט אל הנמלים ומהם. רשות שדות התעופה נערכה לקליטת טיסות פנים ארציות בטרמינל 1. בשלב זה לא צפויים ביטולים של טיסות מתוכננות.

תחזית השירות המטאורולוגי:

היום (שלישי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן. משעות אחה"צ ינשבו רוחות דרום מערביות חזקות. בצפון הארץ ובמרכזה יחל לרדת גשם מלווה בסופות רעמים. משעות הערב בדרום הארץ יתכן אובך. הלילה: בצפון הארץ ובמרכזה גשום וסוער. בצפון הנגב יתכן גשם קל. במדבר יהודה ובים המלח חשש קל משטפונות. לפנות בוקר בפסגות הגבוהות של הרי הצפון צפוי שלג וגם ייתכן בפסגות הגבוהות בהרי המרכז.

ביום רביעי, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף ירדו גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים. בהרי הצפון צפוי שלג. במהלך הבוקר ייתכן שלג גם בפסגות הגבוהות של הרי המרכז. לאורך מישור החוף קיים חשש קל להצפות. ינשבו רוחות חזקות, בדרום הארץ יהיה אביך וייתכנו סופות חול מקומיות. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ויעשה קר. משעות אחר הצהריים הגשמים יתפשטו בהדרגה למרכז הארץ. משעות הערב צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז כולל ירושלים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

ביום חמישי, מצפון הארץ ועד צפון הנגב ירדו גשמים מדי פעם וייתכנו סופות רעמים יחידות. בהרים יפסיק בהדרגה לרדת שלג. במדבר יהודה ובים המלח עדיין קיים חשש לשיטפונות. יוסיפו לנשב רוחות ערות. יהיה קר במיוחד. במהלך היום הגשם ייחלש בהדרגה.

ביום שישי הגשמים יתחזקו וירדו מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי ים המלח ומדבר יהודה. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. משעות הערב הגשמים ייחלשו.

מפלסות השלג בירושלים
מפלסות השלג בירושליםצילום: חזקי ברוך