אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

מדור 7 ברנז'ה שמח להאיר את עינכם ולספר כי ברדיו פורטלנד (KBOO.FM) שבמדינת אורגון בארה"ב משודרת מידי שבוע, כבר מספר שנים, תכנית של מוזיקה יהודית.

השבוע התרגשה הזמרת הדתייה נירית חוטובלי להכנס לפלייליסט התכנית בשידור שהוקדש כולו למוזיקה נשית ישראלית.

השיר שלה "על כל מה" הושמע מעל גלי הרדיו, בתכנית ששודרה בין השעות 10:00-11:00 למניין שהם מונים שם בעיר פורטלנד. את התכנית מגישים ליז שוורץ, שולי רודיק וחיים וולין, והם בוחרים כל שבוע שעה של מוזיקה יהודית ממקומות שונים ובסגנון אחר.

במשרד יזמות הנדל"ן 'הרי זהב' התכנסו כדי להרים כוסית לחיים לקראת חג החירות המתרגש לבוא, ולציין פרידה ממנהל הפרויקטים של המשרד, נתניאל לישה. מקום המפגש היה, איך לא, ביישוב 'לשם' שנבנה על ידי ענקית הנדל"ן. בֵּין הָעַרְבַּיִם תֹּאכְלוּ בָשָׂר: התפריט כלל בשרים משובחים שנצלו על האש, לצד מיטב הבירות וקוקה קולה.

הרי זהב מרימים כוסית
הרי זהב מרימים כוסיתצילום: הרי זהב

מפגש פסגה של בלוגריות אינסטגרם מהמגזר התרחש השבוע בצפון. כבר תקופה שהבלוגריות הדתיות שושי תמם, אביטל סלאב ועטרת גוטליב (כן, גילוי נאות), מתאמנות אצל מאמנת הפילאטיס בזום ליזה אבני. שלוש הבלוגריות עלו לביתה של אבני במושב שבי ציון והספיקו לאכול ולדבר בין סטורי לסטורי.

סטורי
סטוריצילום: עצמי

השבוע, רגע לפני חג הפסח, רשת "קרל - KARL" השיקה חנות קונספט חדשה בבני ברק. את אירוע ההשקה הפיקה BSD אירועים, והגיעו לברך ולהתרשם רבים וטובים. בין השאר נצפו שוקי סלומון, הזמרים עמירן דביר, אריק דביר ואברימי רוט, המעצב והאדריכל כפיר גלאטיה אזולאי, איש הפרסום איתן דובקין, העיתונאי ישראל כהן, מנהל מחלקת היח''צ בגל אורן לרנר דודי אביטן, הרב חיים הורביץ, יצחק שיינין וגם כותב שורות אלה. גולת הכותרת הייתה קביעת המזוזה על ידי הרב חיים אידלס.

ברשת KARL משיקים את החנות בבני ברק
ברשת KARL משיקים את החנות בבני ברקצילום: יאיר קרל

יהודית נוימן, הדי.ג'יי של המגזר, התרגשה השבוע כשיומן האירועים שלה חזר להתמלא אחרי שנת קורונה לא פשוטה. נוימן עשתה שמח בבת מצווה שהתקיימה באולם סגור על פי הנחייות התו הירוק. למדור 7 ברנז'ה היא סיפרה: "רק חיכיתי לרגע הזה, לחזור לשמח את הבנות ולרקוד. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

יהודית נוימןעצמי

השבוע התבשרו ארבעה תלמידי בית החינוך אמי"ת איתן במעלה אדומים על זכייתם בהוקרה והצטיינות מטעם החמ"ד כתלמידים עולים ותלמידים קולטי עליה. ארבעה התלמידים הם: לוגן כהן, דניאל לוטצקי, אליה אמסלם ואריאל ליכטנשטין. התלמידים התמודדו בגבורה עם קשיי הקליטה בארץ. כך למשל, אליה אמסלם עלה לארץ מבוגוטה שבקולומביה לפני כחודשיים בעיצומו של הסגר, ונאלץ להכיר את המחנך, החברים והמורים דרך הריבועים של הזום. דניאל בארי, מנהל בית החינוך, אמר: "בית החינוך אמית איתן הוא מיקרוקוסמוס לעלייה וציונות בשנת 2021, אנחנו מתרגשים כל פעם מחדש כשמגיע אלינו תלמיד עולה, מקבלים אותו באהבה וחיבוק חם ואמיץ, גאים בתלמידנו שממשיכים להצטיין בכל תחום אפשרי".

בית חינוך אמי"ת מעלה אדומים
בית חינוך אמי"ת מעלה אדומיםצילום: רשת אמי"ת

במעמד מיוחד ומרגש בבת ים הושקה הגדה של פסח עם פירושו של הרב דוד חי הכהן - ראש ישיבת נתיבות ישראל ורב שכונה בבת ים. את האירוע כיבדו בנוכחותם רבנים ואישי ציבור מוכרים: הרב דוב ליאור - חבר "רבני תורת הארץ הטובה", הרב אליהו בר שלום - רבה של בת ים, אורי בוסקילה - סגן ראש עירית בת ים ואיתמר בן גביר. הרב ליאור ביקש להעביר מסר של אהבת חינם ואמר כי מגפת הקורונה צריכה להוביל לחשבון נפש, בדגש על שנאת חינם.

איתמר בן גביר, הרב דוד ליאור, הרב דוד חי הכהן
איתמר בן גביר, הרב דוד ליאור, הרב דוד חי הכהןצילום: יהונתן בן ארי