ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו.

בפתח הדיון הבוקר נשאה התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, את נאום הפתיחה, שמטרתו הצגת התיק והאופן שבו תציג התביעה את ראיותיה להוכחת האישומים נגד ראש הממשלה.

"התיק שנמצא היום בפני בית המשפט הנכבד הוא תיק משמעותי וחמור בתחום השחיתות השלטונית", פתחה בן ארי.

לדבריה, "נאשם 1 הוא ראש ממשלת ישראל אשר על פי כתב האישום עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב שהופקד בידיו, בין היתר, על מנת לדרוש ולהפיק טובות הנאה פסולות מבעלים של כלי תקשורת מרכזיים בישראל, לשם קידום ענייניו האישיים לרבות עת לנגד עיניו עמד רצונו לשוב ולהיבחר. נאשמים 4-2 הם אנשי עסקים מרכזיים ומשמעותיים במשק הישראלי ששלטו בכלי תקשורת".

בן ארי ציינה כי "כתב האישום מבוסס על מארג ראיות רחב הכולל ראיות ישירות ונסיבתיות. חומר הראיות מבוסס גם על סוג ייחודי של ראיות - הקלטות של שיחות וכן מסרונים והודעות ווטסאפ מזמן אמת, כל אלה יוכיחו בצורה מלאה וברורה את האמור בכתב האישום".

עוד טענה התובעת בנאום כי "האישומים, ובעיקר שני האישומים הראשונים, אך לא רק, עוסקים באותם העולמות: כוח שלטוני שיש לראש הממשלה, אנשי עסקים מרכזיים המחזיקים בגופי תקשורת, מערכות בחירות, רצונו של נאשם 1 להשיג סיקור תקשורתי מוטה לטובתו. האישומים עוסקים בנקודת המפגש, בהצטלבות, בין רצונם של אנשי העסקים ליהנות מן הכוח השלטוני העצום שבידי ראש הממשלה, עם רצונו של ראש הממשלה לייצר לעצמו דלת פתוחה להשפעה על גופי התקשורת המרכזיים של מדינת ישראל".

"נאשם 1 ביקש כי נאשמים 4-2 יפעילו את שליטתם העסקית בגופי התקשורת שבבעלותם ויאפשרו לו לממש את רצונותיו ומאוויו בתחום הסיקור התקשורתי. נאשם 1 סחר בכוחו השלטוני מול אנשי עסקים המחזיקים בגופי תקשורת. כל זאת על מנת שבכל עת שיהיה בכך צורך, גופי התקשורת החזקים יעמדו לרשותו, והוא יוכל לזכות בבחירות ולהשפיע על מעמדו הציבורי", קבעה בן ארי.

"האירועים באישום הזה ממחישים את הלך הרוח והמחשבה של נאשם 1, ומבהירים עד כמה היה עמוק הצורך או הרצון שלו להשיג שליטה בגופי התקשורת. חרך הצצה נדיר זה, ממחיש מה ביקש נאשם 1 מנאשם 4, איש העסקים המחזיק גוף תקשורת, ועד כמה רחוק היה מוכן ללכת בשבילו. כפי שנראה, דרך מחשבה זו של נאשם 1 תלווה אותנו גם באישומים האחרים. הראיות המתעדות את השיח בין הנאשמים בזמן אמת מלמדות גם מה מוכן היה איש העסקים להציע לנאשם 1, על מנת לקדם את האינטרסים העסקיים כבדי המשקל שלו", הוסיפה.

בן ארי התייחסה בנאומה גם לחלק מהטענות שעלו נגד כתב האישום, "ייתכן שתעלה טענה שבפועל לא כל הדרישות נענו, ומהתבוננות על אתר וואלה ניתן למצוא הרבה כתבות שליליות וביקורתיות. כאן המקום להזכיר - הסביבה שבה ניתנה המתת לא הייתה סביבה סטרילית, ולא כל עובדי מערכת החדשות היו שותפים למערכת היחסים המתוארת בכתב האישום".

"הראיות והעדויות שיוצגו בפני בית המשפט הנכבד יצביעו על כך כי למערכת היחסים השוחדית ולהתערבותם של נאשמים 2 ו-3 בתכני האתר הייתה השפעה רציפה ומתמשכת על אופן סיקורו של נאשם 1 באתר וואלה", הדגישה.

עם הגעתו לבית המשפט צייצה שרת התחבורה מירי רגב, "ראש הממשלה בנימין נתניהו גם הבוקר אתה לא לבד. מאחוריך עומדים מיליוני אזרחים, שתומכים בך ופעם אחר פעם הביעו בך אמון מוחלט. מאמינה בחפותך ובעזרת ה׳ האמת והצדק יצאו לאור".

לאחר סיום נאומה של בן ארי עזב ראש הממשלה נתניהו את אולם הדיונים, וזאת עוד טרם החלה עדותו של עד התביעה הראשון, אילן ישועה.

במסגרת תיק 4,000 מואשם ראש הממשלה נתניהו וקבלת שוחד ובני הזוג איריס ושאול אלוביץ' מואשמים בעבירה של מתן שוחד.

התיקים יתנהלו לפי הסדר שאותו ביקשה הפרקליטות ‭ 2,000 ,4,000 -‬ ו-1,000‬ - מהתיק המורכב ביותר לפשוט בהיקף של שלושה דיונים בשבוע ויישמעו בפני צוות של שלושה שופטים: רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם ומשה ברעם.