אחרי שהותקף על ידי שוטרים, חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת התייצב היום (ראשון) במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים.

על פי הדיווח בכאן חדשות, כסיף אמר: "הכתובת כבר לא על הקיר אלא כתובה באותיות קידוש לבנה על חומת ההפרדה – רצח פוליטי הוא מעבר לפינה. נתניהו הוא פטריית הרעל שצמחה מהדם של רבין, לא ניתן לפטריות הללו לצמוח יותר. נעשה הכל לעתור את הברוטליות הזאת".

כזכור, חבר הכנסת כסיף הותקף בעת בהפגנה במזרח ירושלים נגד פינוי תושבים ערבים מאזור שכונת שיח' ג'ראח. בסרטונים מהאירוע נראה כסיף בעימותים עם שוטרי משמר הגבול בהפגנה, שהתפתחו לאירוע אלים בין הצדדים, שבו הוכה כסיף על ידי השוטרים במקום. בתיעוד נוסף שפורסם נראה כסיך מכה באגרוף את השוטר.

גורמים במשטרה אמרו לכאן חדשות כי חבר הכנסת התעמת עם השוטר ובעט בו. לדבריהם, השוטר חבק את חבר הכנסת במטרה לעצור אותו ואז כסיף הכה את השוטר באגרוף. כתוצאה מהעימות השוטר נחבל ברגלו ובפניו. עוד אמרו במשטרה כי על אף שמפקד התחנה ידע שכסיף נמצא בהפגנה ושוחח איתו בתחילתה, השוטר לא ידע שמדובר בחבר כנסת.

יהונתן יוסף: ח"כ כסיף קרא לי נאצי

חבר מועצת העיר ירושלים, יהונתן יוסף, סיפר היום (ראשון) לערוץ 7 את סיפור תקיפת ח"כ עופר כסיף ביום שישי האחרון מהזוית שלו, כמי שפעיל בשכונת שמעון הצדיק כבר שנים רבות.

"אנחנו נמצאים במרכז שכונת שמעון הצדיק, סמוך לקבר התנא שמעון הצדיק, ביום שישי האחרון הגיעו לכאן אנרכיסטים יחד עם חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת. התגרו בתושבים יהודים, חסמו את היציאה מהקבר, שעתיים וחצי לפני שבת, ולא אפשרו לאף יהודי לעבור", מציין יוסף, "נוצר כאן פקק עד לקבר שמעון הצדיק, אנשים ממהרים לשבת לבית, ומשטרה שנכחה כאן ביקשה מהם לזוז ולפנות את הציר. אני שמעתי את השוטרים מבקשים כמה פעמים".

"הצלחנו לתעד את ח"כ כסיף מאיים על יהודים. הוא אמר לאחד היהודים שעברו כאן, 'אני אפוצץ לך את הצורה'. המילה 'נאצים' חזרה בהרבה הקשרים. הוא קרא לי 'נאצי'. הזכרתי לו את העובדה שחאג' אמין אל-חוסייני שהתגורר לא רחוק מכאן שיתף פעולה עם היטלר ושאם חלומו של היטלר היה מתגשם אז יהודים לא היו כאן בשכונת שמעון הצדיק", הוסיף יוסף.

לדבריו, "האירוע מגיע לשיא באזור ארבע וחצי אחר הצהריים, משטרת ישראל מפזרת את האנרכיסטים, פותחת את הציר, מאפשרת ליהודים שהיו כאן להמשיך בנסיעתם הביתה, מאפשרת ליהודים גישה חופשית לקבר שמעון הצדיק, ברוך ה' בשבת האחרונה ביקרו כאן 2,500 יהודים והיתה כאן שבת מרוממת".

"התשובה שלנו להתפרעויות, לאיומים, לגידופים ולרצון להוציא אותנו מפה תהיה להביא לכאן בחודש הקרוב מאה אלף יהודים. יש לנו בעזרת ה' את לג בעומר, לאחר מכן יום ירושלים, אנחנו נביא לכאן מאה אלף יהודים", הבטיח יוסף.

יוסף טען כי הצגת התמונות בהן ח"כ כסיף מוכה על ידי שוטרים מציגה את המציאות באופן מעוות, "אנחנו ראינו את חבר הכנסת כסיף מעורר מדנים, מנסה ליצור פרובוקציה, חותר לעימות - וזה הצליח לו".

בהמשך מתח יוסף ביקורת על חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן שגינו את התנהלות המשטרה, "אני לא ראיתי שמישהו מחה על כך שבצלאל סמוטריץ' בא לבדוק מה קרה בסיפור של אהוביה סנדק והמשטרה עצרה אותו. אולי בצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן חושבים שאם המשטרה תינזק וכסיף יצא מנצח אז אותם לא יתקפו. אני הייתי ממליץ בפעם הבאה לחברי הכנסת מהימין בבקשה, תרימו טלפון, תשאלו מה קרה. יש לכם קשרים עם קציני משטרה ועם האנשים בשטח.

''רשימת הציונות הדתית זכתה למאה אחוזים מקולות התושבים כאן, והתושבים מאוד מאוד מאוכזבים ששני חברי כנסת מרשימת הציונות הדתית באו ובעצם פגעו בנו. הם לא פגעו רק במשטרה, הם פגעו בנו. כי המשטרה עשתה כאן את עבודתה, לשחרר את הציר לשמעון הצדיק ולהשאיר את הכביש פתוח".