יו"ר כחול לבן בני גנץ, העניק אמש (ד') ריאיון במהדורה המרכזית ב'חדשות 12', ובדבריו לא השיב באופן ברור באשר לאפשרות התמוהה למדי נוכח ניסיון העבר, כי יחבור לראש הממשלה בנימין נתניהו ויישב לצדו ברוטציה.

השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון ('כחול לבן') שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג והביע את דעתו על הדברים.

האם ייתכן שלמרות כל הפרות ההסכמים, המתיחות והתרגילים בני גנץ יחבור בשנית אל ממשלת נתניהו? חבר הכנסת מיכאל ביטון המשיך את הקו של יו"ר מפלגתו, ואמר: "אני חושב שאין לזה היתכנות. גנץ אמר בקולו 'אני ממוקד בהקמת ממשלה ישרה והגונה - ממשלת שינוי. לזה הוא מחויב".

הוא הסביר כי סוגיית מינוי שר המשפטים הבהירה יותר מכול כי "האמון ברצפה, האמינות ברצפה וכל המערכת הפוליטית אומרת - עם מי נעשה שותפות? נתניהו? הליכוד? שלא יודעים לקיים הסכם וחוק יסוד? ההסכם בוצע באמצעות חוק יסוד, וגם הוא לא ערובה. כיוון שאין אמון ואין אמינות - אין היתכנות לאפשרות כזאת", והוסיף: "זה היה יום שחור ומסוכן נוסף לדמוקרטיה. רמת החומרה של ההתנהלות, זה כבר דבר שאתה לא יכול להתבונן בו".

בהמשך, התייחס לדרישה של גנץ את תיק המשפטים והביטחון כתנאי לכניסה לממשלת השינוי: "עבורנו תיק הביטחון הוא הערובה לשמירה על הדמוקרטיה. אנחנו דורשים את תיק המשפטים כי זו הערובה לחוסן לאומי ושמירה על הדמוקרטיה". כשנשאל האם מדובר בתנאי 'בל יעבור', השיב: "אנחנו מציבים את הדרישה הזאת".

על אף הביקורת שנשמעה מגורמים במחנה השינוי כי דרישות אלו עלולות למוטט את ממשלת האחדות, ח"כ ביטון הסביר: "אנחנו המפלגה הרביעית בגודלה בישראל, והשנייה בגודלה בגוש השינוי, ולכן הדרישות שלנו לגיטימיות, נכונות, משמעותיות וערכיות". אך הוסיף: "נדע להית השותפים המשמעותיים והשותפותיים ביותר להקים ממשלה ישרה בישראל".

לסיום, עדכן ביטון באשר לוועדת הבדיקה של משרד הביטחון בעניין איציק סעידיאן: "הבאנו דו"ח אירוע ובדיקה למשפחה ולציבור, יש לנו לקחים להפיק, נעשו טעויות ובעצם זה מקרה טרגי ואסון. אני רוצה לקחת את זה כדבר שלוקח אותנו לשעת רצון של המערכת הפוליטית. חייבים לשנות את החוקים, את הנהלים ואת הועדות. אני מקווה שנביא בשבוע הקרוב נביא החלטת ממשלה שתטפל בשירות האיכותי בנכי צה"ל ונפגעי פוסט טראומה".