בעקבות המלחמה בטרור מבקש ראש המכינה הקדם צבאית בית יתיר, הרב ואל''מ במיל' משה הגר, להרים את המבט ולבחון את מה שקורה מסביבנו בעיניים אמוניות.

''הותרו הספקות'', אומר הרב, ''מי שטעה בעבר בהקמת הסכמי אוסלו מבין היום שטעה. הערבים, מבית ומחוץ, מעוניינים בהשמדת הציונות והמדינה. מאז תחילת הסכסוך ועד ימינו אלו אותן המוטיבציות שלהם. כאז כן היום – אנחנו ננצח.

''נזקקת כעת עוצמת אש גדולה על מנת להכריע סופית את ארגוני הטרור בעזה ואת הפלג הצפוני והדרומי. מקימי תהליך אוסלו טענו שלא נצליח והכריע את החמאס, אבל כולנו יודעים שבמבצע חומת מגן מוטטנו את הטרור והבאנו שקט ארוך מאד''.

הרב הגר מבקש לפנות אל כולנו, ''זו שעת מבחן וזהו מבחן לא קל. אבל אנחנו למודי מבחנים ותמיד ניבננו מתוכם. לפני חודש קבענו לקיים יום עיון בענייני מוסר ומלחמה שעוסק בדיוק בנושאים העומדים בפני הצבא בלחימה עם אויב אכזרי ומושחת המגן על עצמו ע"י אזרחיו שלו''.

''בעקבות המצב אנו מבינים שהמוסר בשעת המלחמה חייב היום להתברר, זוהי נקודה מרכזית שעשויה להביא לניצחון והכרעה מול החמאס או חלילה לכשלון ותחושת חדלון. חיי הילד היהודי מלוד ושדרות, חיי הנהג בכבישי ארצינו או חיי פלשתינאי בעזה. משם תצא קריאה להנהגה הישראלית לצבא ולממשלה למוסריות לעוצמה ולהכרעה''.