יו"ר "עוצמה יהודית" ח"כ איתמר בן גביר הגיע בצהריים (רביעי) למאחז 'עוז ציון' בבנימין ודרש להיכנס לאזור שנהרס מוקדם יותר היום על ידי המנהל האזרחי.

השוטרים ניסו למנוע מבן גביר את הכניסה למקום אך בן גביר התעקש, התחיל לצעוד והסביר לשוטרים כי הם אינם מעל החוק.

יצוין כי חוק החסינות נועד לאפשר לנבחרי הציבור לשרת את הקהל שבחר בהם ולבצע את תפקידם, על ידי השמעת דעותיהם, פעילות פוליטית ופיקוח על הממשלה על שלל זרועותיה ויחידות הסמך שלה. החוק מונע מהרשות המבצעת (משטרה, פרקליטות) להפריע להתנהלות התקינה של הכנסת על ידי הפרעה לאחד מחבריה.

בן גביר מסר בתגובה: "לא ייתכן שפעם אחר פעם חברי הכנסת נאלצים להילחם על הזכות שניתנה להם בחוק ולממש את חסינותם. שוב שוטרים פועלים בניגוד לחוק ומפרים את חוק חסינות חברי הכנסת.

''המשטרה חייבת להפנים שהיא לא מעל החוק. לא אוותר ואמשיך להיאבק למען הציבור ששלח אותי ולא אתן שאף אחד יפריע לפעילותי, למען עם ישראל", הדגיש חבר הכנסת בן גביר.

הריסת עוז ציון
הריסת עוז ציוןצילום: באדיבות המצלם

כאמור, כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר (רביעי) למאחז 'עוז ציון' בבנימין על מנת לבצע פינוי של המקום והריסת חמשת המבנים שהוצבו שם.

תושבי המאחז קיבלו הוראה להתרחק משטח המאחז. מדובר במהלך הראשון לפינוי ביהודה ושומרון מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד. שבעה צעירים שהתנגדו לפינוי באלימות עוכבו על ידי המשטרה.

יהודה ליבר מאנשי הגבעה מסר: ''בשטחי c יש מאות אלפי בתים לא חוקיים אבל המנהל האזרחי עסוק דווקא בבתי היהודים שנבנים על אדמות פרטיות ובאישור המועצה המקומית, אבל לא מתאימים למדיניות המנהל''.