ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע בפתח ישיבת הממשלה כי סיכם עם חברת פייזר על הקדמת משלוח החיסונים הבא לישראל.

"אנחנו פועלים מזה מספר שבועות גם בתחום החיסונים. הבוקר אני שמח לבשר שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט.
יחד עם הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל", הצהיר בנט.

"אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי וגם מנה שנייה שתגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט. מי שעוד לא התחסן, צעירים ומבוגרים כאחד – צאו היום להתחסן. כל אחד שמתחסן, שומר גם על עצמו, גם על סבא וסבתא, וגם מאפשר למדינת ישראל להמשיך להתנהל בשגרה ללא סגרים", הוסיף.

לדבריו, "אני רוצה להודות במיוחד לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות ולצמרת משרד הבריאות שביחד תפרנו את העסקה הזו ואת עסקת החילופים הראשונה בעולם עם דרום קוריאה".

מוקדם יותר התייחס לסוגיית החיסונים גם שר הבריאות ניצן הורוביץ. "יש לנו חיסונים של מודרנה ומבוגרים שרוצים יכולים להתחסן בהם. אז אין לנו מחסור בחיסונים. אתמול תם מבצע חיסון בני הנוער. אנחנו מנסים להקדים את משלוח החיסונים של פייזר ואנחנו מקווים שתהיה תשובה בימים הקרובים. כך שאפשר יהיה להמשיך בלי בעיה. הגענו למשהו כמו 200 אלף בני נוער שהתחסנו", אמר בראיון לכאן ב'.

הורוביץ דיבר גם על דרך ההתמודדות של משרד הבריאות עם ההתפרצות החדשה של הנגיף. "הקורונה תלווה אותנו לאורך זמן רב ואנחנו צריכים לפתח שגרת קורונה ולהמשיך לקיים את החיים שלנו בצל שלה. מה שמשרד הבריאות מקדם זה צעדים שיאפשרו לנו לנטר כל דבר שמגיע מחו"ל, וצעדים של בדיקות בכל מיני מקומות וניטור כדי שנוכל להמשיך לחיות עם הקורונה בלי מגבלות קשות מדי".