מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

צרות לקואליציה: ח"כ ווליד טאהא מרע"מ הודיע לקואליציה שחברי הכנסת ממפלגתו לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה.

על פי הערכות ברע"מ זועמים על כך ששר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ מנסים להגיע לסיכומים עם הרשימה המשותפת כדי שתהווה רשת ביטחון לממשלה ומפלגתם נזנחת על ידי הקואליציה.

מוקדם יותר התבטא ח"כ מאזן גנאים, חבר המפלגה, בעניין השותפות עם מפלגות הקואליציה.

הפרשן עמית סגל הביא את דבריו של גנאים ברדיו "מכאן" שכללו את ההבהרה: "אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה. בנט ונתניהו? שניהם גרועים".

גנאים טוען גם כי "התקשורת העברית מגוייסת כולה לשירות הממשלה".

ומה הוא חושב על חוק האזרחות שהקואליציה לא הצליחה לאשר - בין היתר בשל התנהלות מפלגתו? "
חוק האזרחות גזעני. 20 אלף משפחות סובלות בגללו. אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה. אבל זה מבהיר שיש לנו קווים אדומים".

כשנשאל על תגובה צבאית אפשרית לירי מרצועת עזה לעבר ישראל, גנאים לא היסס. "אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה", אמר.

באופן כללי, ביקש להבהיר שמבחינת רע"מ הממשלה עדיין במבחן. "נמתין כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה", סיכם.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה, "הודעתו של תומך הטרור מאזן גנאים כי יפיל את הממשלה, היא עוד הוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל".

"הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטמציה שהעניקו לתומכי טרור", אמר בן גביר.

הוא הוסיף כי "בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה ועכשיו אפשר להבין למה כשהדרום בוער, הממשלה לא תוקפת בצורה אמיתית את עזה: מנסור עבאס לא מרשה".