דגל הלהט"ב במשרד החוץ
דגל הלהט"ב במשרד החוץצילום: משרד החוץ

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי תליית דגל הלהט"ב במשרד החוץ, בהנחיית שר החוץ יאיר לפיד, לא חורגת מהוראות החוק בנושא.

במענה לפניית ארגון בצלמו כתבה אביטל שטרנברג, ראש תחום ייעוץ בלשכת היועמ"ש: ''הנפת דגלים במשרדי ממשלה כפופה לדין, ובכלל זה לכללי המשפט המינהלי הכללי, להוראות חוק העונשין, תשל"ז-1977 ולהוראות שחלות על שירות המדינה, כמו גם להוראות ספציפיות שחלות בנושא, כגון תקנות הדגל והסמל.

''לא מצאנו כי בהנפת דגל הגאווה על ידי משרד החוץ נושא פניתך חרג המשרד מהוראות אלה'', הודיעה שטרנברג במכתבה לעו"ד מיכאל ליטווק מארגון בצלמו.

שי גליק מנכ"ל ''בצלמו'' מסר: ''לו היה שר בממשלה תולה דגל של ארגון להב"ה או דגל של בית"ר ירושלים או תנועת חב"ד אין ספק שהייתה קמה זעקה רבתי והוא היה נאלץ להסיר את הדגל. אבל יש איפה ואיפה. דגל של הקהילה הגאה מותר ודגל של תנועת חב"ד שעוזרת לכל אדם בכל מקום בעולם אסור. אנחנו נלמד את ההחלטה ונפנה לשרים שיאתגרו את מדיניות היועמ"ש ויתלו דגלים נוספים בלשכותיהם".

מנסים למנוע מכתב ערוץ 7 לתעד את הסרת דגל הלהט"בערוץ 7

אנשיו של שר הבריאות ניצן הורוביץ תלו אתמול (ראשון) דגלי להט"ב באולם ירושלים של הכנסת ללא אישור. מאבטח הכנסת הורה להם להסיר את הדגלים והבהיר כי הדבר מנוגד לתקנון. מקורביו של השר אף ניסו למנוע מכתב 'ערוץ 7' לסקר את הורדת הדגל ואחד מהם אף אמר לו, "אני אסגור איתך חשבון".