נווה דרומי, חברת פורום 'המזרח התיכון' מסבירה באולפן ערוץ 7 מדוע החליטו בעיתון 'הארץ' להפסיק את כתיבת טורי הדעה שלה.

"כתבתי בהארץ בחמש השנים האחרונות טורי דעה במדור הדעות. הדברים החלו להתנדנד במבצע 'שומר החומות' כשצייצתי משהו על השערה שיש לי בקשר ל'מלחמת עצמאות שנייה' שתפתח ותהיה 'נאכבה' שנייה עבור הערבים, כפי שהם קוראים לזה", היא מספרת.

"נמסר לי שהתבקשתי על ידי המו"ל של העיתון עמוס שוקן להבהיר שמדובר בהערכה ולא במשאלת לב וכך נהגתי. הרוחות נרגעו עד שצייצתי מחדש ציוץ של מישהו אחר על קמפיין מימון המונים של ארגון 'עד כאן'. גם זה עיצבן את עמוס שוקן שמבחינתו הארגון הוא קו אדום, משום שהוא טוען שזה ארגון שסותם פיות לארגונים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'. התגלה גם שצילמתי וידאו עבור 'עד כאן' וזה מה שהביא להפסקת הכתיבה שלי ב'הארץ'", מוסיפה דרומי.

לדבריה, בעיתון עוד הציעו לה סוג של מוצא, אך הוא לא היה מקובל מבחינתה. "אצל עמוס שוקן חופש הביטוי נעצר ב'עד כאן'. היה דיבור שאמרו לי שאולי אתנצל בפומבי והבהרתי שהמשבצת אמנם חשובה לי אבל אני לא מתנצלת או חוזרת בי".

לשאלה מדוע בכלל החלה לכתוב בעיתון הזה ענתה, "אני אוהבת לכתוב גם לאנשים שלא חושבים כמוני. זה מתאגר גם אותי וגם אותם. אני טוענת שיש רצון לא רשמי שהתקשורת הימנית תהיה מצומצמת לערוצי תקשורת ימניים ואני לא רוצה להיכנס לגטו הזה. אם אני יכולה לכתוב ולהתבטא בעוד מקומות, אעשה את זה. היה לי חשוב לכתוב ב'הארץ' ואפילו ספגתי גידופים על כך".

בכובעה כחברת 'פורום המזרח התיכון' מתייחסת דרומי לאיומי חמאס שאם הכסף הקטארי לא יועבר לרצועת עזה עלולה להיות הסלמה ולהתנהלות הממשלה אל מול האיום.

"הזהרנו בדיוק מזה והיו לנו ציפיות. לא מדובר באותה ממשלה שאנחנו רגילים אליה אלא כזו שאמרה שהיא 10 מעלות ימינה. ציפינו לתגובה אחרת. שמענו שמרחיבים את מרחב הדיג ויעבירו עוד סחורות. בממשלה נמצאים אנשים שאמרו עד לפני לא הרבה זמן שכל צעד הומניטרי של ישראל כלפי עזה צריך להיות מלווה במידע על הנעדרים ואולי אפילו בשחרורם", היא מזכירה.

דרומי לא מתעלמת מהחלטת הקבינט לקזז כספים שהרשות משלמת למשפחות מחבלים. "צריך לברך על הצעד הזה, אבל אם לוקחים את הנושא של מזוודות הכסף הקטאריות, רק לפני שבוע נפתלי בנט אמר שזו ירושה שצריכה להיעלם מהעולם. אבל זה לא עובר מהעולם, זה ניסיון לסבן אותנו. האכזבה היא מתוך המקום שנאמר לנו שזה יתנהל בצורה אחרת".

"ברור שכל בלון טרור צריך להיענות בתגובה מצד ישראל. אבל יש ראייה אסטרטגית גדולה יותר. אם אתה תוקף כל בלון זה מעולה, אבל מה זה עוזר אם אתה מעביר את הכספים. תתקוף כל בלון אבל גם תתנה את העברת הכספים בצורה רצינית יותר. לנפתלי בנט יש מנוף שלא היה לנתניהו, כי הוא יכול לומר לגורמים בינלאומיים שהוא עומד בראש ממשלה מאוד מאתגרת ואני צריך להראות משהו לציבור שלי, תעזרו לי לעזור לכם. היה מופעל לחץ על חמאס כדי שישחרר מידע כלשהו על הנעדרים. זה לא קרה", היא מסכמת.