דודי אמסלם
דודי אמסלםצילום: Gili Yaari /Flash90

העיתונאי חיים לוינסון (הארץ) פרסם מאמר העוסק בדמותו של השר לשעבר חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד).

במאמר, דאג לוינסון להציף את סוגיית ישראל הראשונה מול ישראל השנייה, קרי, אשכנזים מול מזרחים, וטען כי מזרחים סובלים מגזענות גם בימינו. הבוקר שוחחו גולן יוכפז וענת דוידוב עם לוינסון ועם ח"כ אמסלם, שהגיבו לדברים.

''הזמנתי את עצמי בשבוע שעבר לביתו של חבר הכנסת דודי אמסלם במעלה אדומים לארוחה/חפלה של יום שישי בצהריים. אני מחבב אותו ברמה האישית. בעולם אינסטגרמי חלקלק ומלא ספינים, יש בו משהו ישיר, בוטה וטבעי'', כתב חיים לוינסון במאמרו ב'הארץ'.

על כך אמר לוינסון: "המתקפות האלה, כמות התגובות הגזעניות, פשוט מטורפת. 'מה אתה מתחנף אליו? 'ערסלם', אלים, גזען, בריון'. פשוט תגובות מטורפות. על מה ולמה? על מה המחלוקת? על מה האמוציות? לדעתי זה לעג לפוליטיקאי המזרחי שלא מכפיף את הראש".

הוא הסביר את המניע למפגש: "הדמות של דודי אמסלם היא דמות מרתקת. היה ממש כיף ונחמד, הוא היה מארח מדהים. יש ניגוד בין כל התיאורים עליו לבין הבן אדם. בן אדם מקסים, מדהים", וטען: "מזרחים זו קבוצה גדולה שסובלת מקיפוח הרבה שנים, לא ניתן להתכחש לכמות הגזענות שיש כלפי אנשים ממוצא מזרחי. זה שיפוט יתר. אני גם אדם עצבני, אף פעם לא דיברו אליי בצורה מזלזלת כזאת. למה לי בחיים לא קראו בסטיונר בכל העימותים הכי קשים שהיו לי בחיים כשצעקתי? כי אני לבן?"

בהמשך, סיפר על שהתרחש בארוחת השישי: "אמרתי לו בפנים 'אני לא מבין איך אדם כמוהו ומה שהוא מייצג, יכול לסבול את הזוג נתניהו".

אמסלם הגיב אף הוא לדברים, והתייחס לטענות כלפי סגנון הדיבור שלו: ''אני בז לאנשים האלה שמדברים כך כלפיי, אני לא עושה להם חשבון, זה לא מעניין אותי. אני רואה בזה נחיתות במובן שאני מצליח להרגיז אותם ואין להם תשובות. מה זה סגנון? הסגנון שלכם טוב? לא הבנתי. אם אני אומר שקרן במקום להגיד 'הוא לא אמר בדיוק את האמת', אז הוא שקרן, מה זאת אומרת? זאת עובדה".

כמו כן, הבהיר מדוע תקף בבוטות מעל בימת הכנסת על הקואליציה: "באים לך אנשים אכזריים, מתנשאים, שחצנים שדורסים אותך. מה נשאר לך לעשות? להגיד אין בעיה, קחו את זה כתקדים שלא היה אף פעם בכנסת. בפעם הבאה אנחנו ניקח את זה 10 צעדים קדימה. אני לא סופר אף אחד שם ולא מעניין אותי מה הם אומרים", והוסיף: "אני לא צריך לקבל ציונים מאף אחד. אני יודע בדיוק מה אני שווה. אני אומר בצניעות שאני עולה כמעט על כולם".

חיים לוינסון הביע את דעתו באשר למועמדים להחלפת נתניהו בראשות הליכוד, וטען: "אני לא חושב שאמסלם אינטליגנטי פחות מכ"ץ או מברקת, בוודאי שלא מיריב לוין. העובדה שהם נתפסים כמועמדים לרה"מ והוא כקוריוז, אני חושב שזה עניין גזעני".

אמסלם הודה: "אני לא רוצה. אני לא נופל מאף אחד אחר, בצניעות? אני עולה כמעט על כולם. אבל להיות שליח ציבור ברמה הזאת במדינת ישראל, זו כפיות טובה ברמה הכי גבוהה. אני לא מוכן לשלם את המחיר".