מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ארגון העיתונאים הודיע היום (חמישי) להנהלת ערוץ הכנסת על הקמת ועד עובדים חדש לאחר שהצטרפו אליו יותר ממחצית מעובדי הערוץ.

במכתב עדכון שהפיצו חברי ועד הפעולה לעובדי ערוץ הכנסת נכתב כי ״אנחנו שמחים לבשר כי מהיום יש ארגון יציג לכל עובדי ערוץ הכנסת. לאחר הצטרפותם של יותר משליש מעובדי הערוץ תחת המטרייה של ארגון העיתונאים בישראל, הודענו להנהלת ערוץ הכנסת על הקמת ועד עובדים.

״ההתארגנות התחילה בין היתר על רקע תלונות של שורה ארוכה מאוד של עובדים על תנאי ההעסקה שלהם, על ההרגשה של היעדר משקל לעובדים מול ההנהלה ותחושה שהעובדים לא זוכים למענה ראוי למצוקותיהם.

״כעובדים המאוגדים יחדיו, יש לנו כוח מיקוח גדול יותר ויכולת טובה יותר לנהל משא ומתן ולהשמיע את קולנו. ועד הפעולה הוקם כדי למנוע את חוסר הוודאות בו מצויים העובדים, לבטא ולייצג את צרכי העובדים מול ההנהלה, ולפתוח במשא ומתן, במטרה להגיע להסכמות על שיפור תנאי ההעסקה, שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

״אנו קוראים להנהלה לשתף איתנו פעולה, מתוך הבנה שעובדים מרוצים יותר יעשו ערוץ טוב יותר וכי הצלחת החברה והערוץ היא הצלחת העובדים. מטרת הוועד תהיה לקדם את ערוץ כנסת כבית תוכן איכותי, מקצועי ויעיל, המהווה משען יציב, מפרה ומקדם לכלל עובדיו. הידברות ושיתוף פעולה הן המפתח לתוצאות – הן לטובת הערוץ והן לטובת עובדיו''.

מנכ״ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין: ״אנחנו מברכים על הקמת ועד עובדים נוסף בכלי התקשורת בישראל תחת מטריית ארגון העיתונאים. אנו נמשיך בפעילותנו על מנת לאגד את העיתונאים, לשפר את זכויותיהם ותנאי העסקתם ולשמור על חופש העיתונות בישראל, במיוחד בתקופה מאתגרת זו״.