יהודים בהר הבית
יהודים בהר הביתצילום: TPS

לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט שהודיעה אתמול על שמירת חופש הפולחן של היהודים בהר הבית, מבהירה הבוקר (שני) במענה לפניית גלי צה''ל שאין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית והכוונה הייתה לחופש ביקור ולא חופש פולחן.

הודעת בנט על חופש הפולחן ליהודים בהר הבית עוררה זעם במפלגת רע''מ וגם בנציגי הקואליציה מהשמאל הקיצוני.

''זה היה רק ענין של זמן'', תקפה ח"כ אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית. "לשכת בנט חוזרת בה מההודעה על חופש פולחן ליהודים בהר הבית. כפי שאמרתי: כשכסא ראש הממשלה יושב על הכתפיים של מנסור עבאס, כל תנודה קלה של הכתפיים מרעידה את הכסא. ממשלה מסוכנת''.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף: ''הבוקר קיבלנו עוד הבהרה איך מתנהלת קואליציה המתבססת על רע"מ: התנועה האיסלאמית דורשת ובנט מתקפל ומוציא הודעת הבהרה מביכה. לא יעזור לבנט ולעבאס: עולי הר הבית ימשיכו להתפלל בהר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, על אפם ועל חמתם של אנשי התנועה האיסלאמית והשותף שלהם - ראש ממשלת ישראל''.

למעלה מ-1,600 יהודים התפללו בהר הבית לרגל תשעה באב. התנועה האסלאמית ורע"מ פרסמו הודעת גינוי בה נאמר: ''מזהירים מפריצת מתנחלים וחברי כנסת למסגד אל אקצא ומהפרות הסדר החמורות שעלולות להביא למלחמת דת באיזור. לא נקבל תפילות ושירת התקווה ברחבות המסגד שבבעלות איסלאמית מלאה בכל ה-144 דונמים שלו''.

בכירים ברע"מ תקפו את חברי הכנסת מימינה שעלו להר הבית, יום טוב כלפון ועמיחי שיקלי, ואמרו כי ''מי בקואליציה שמאפשר כניסת חברי כנסת מסיעתו לרחבות מסגד אל אקצא כדי לקבל נקודות זכות בציבור שלו, שלא יצפה מאיתנו להתחשבות והבנה''.

גם חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת תקף בחריפות את הנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט להמשיך בעליית יהודים להר הבית בתשעה באב. בחשבון הטוויטר שלו כתב טיבי: "'ממשלת השינוי' נכנעה לימין הקיצוני בכל דבר, כולל כיבוש ירושלים, קריאת 'מוות לערבים' והפגנות בעד 'בנייה מחדש של בית המקדש'''.

טיב גם רמז להתפרעויות שעשויות להתרחש כתוצאה מתפילות היהודים בהר הבית, ''זו הפרה של הסטטוס קוו ההיסטורי. הם אחראים באופן מלא לכל מה שעלול לקרות היום''.

ח"כ איתמר בן גביר השיב לאיומי רע"מ ואמר, "השותפים של נפתלי בנט מנסים להנדס את התודעה הציבורית ולומר שהם השולטים בהר הבית בגלל כיפה מזהב. זה פשוט בלתי נסבל לשמוע אותם מאיימים נגד עליית יהודים ושירת התקווה בהר הבית, המקום הכי קדוש בו שכן בית המקדש של העם היהודי".

"בכל מדינה נורמלית, חברי כנסת שהיו מאיימים ככה היו מגורשים מכאן, אבל רק בישראל הם לא רק חברי כנסת, אלא גם חברי הקואליציה של הממשלה הרעה. בושה", דברי בן גביר.