יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד נשא דברים בפתח ישיבתה השבועית של סיעת 'יש עתיד', וטען כי המקום הקדוש ביותר ליהודים הוא הכותל המערבי ולא הר הבית.

"אין שום שינוי בהר הבית'', התייחס לפיד למתיחות שאירעה השבוע סביב המקום הקדוש. ''ליהודים יש חופש ביקור בהר הבית ולמוסלמים חופש פולחן. אם יש יהודים שרוצים להתפלל, המקום הקדוש ביותר ליהודים הוא כמה מטרים משם – הכותל".

עוד אמר לפיד כי "אין שינוי בסטטוס קוו. ליהודים יש חופש ביקור, למוסלמים את חופש התפילה. היהודים יכולים להתפלל בכותל. משרד החוץ יצר קשר עם ירדן ואני שוחחתי עם השר לביטחון פנים על מנת לוודא שאין שינוי בהסכמי הביטחון".

לפיד בישר כי יסע בקרוב לביקור ראשון במרוקו. "בסוף השבוע האחרון סיכמתי עם שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, על ביקור רשמי ראשון של שר חוץ ישראלי במרוקו, במסגרת חידוש היחסים הדיפלומטיים המלאים".

"הביקור ייערך לאחר פתיחת קו הטיסות הישירות למרוקו בסוף החודש הנוכחי. זה אירוע היסטורי. אני רוצה להודות מפה למלך מרוקו, הוד מעלתו מוחמד השישי, על המנהיגות שגילה בקידום הביקור וחידוש היחסים. הביקור הזה יהיה נקודת הפתיחה של הסכמי תיירות וסחר, ושל שיתוף פעולה כלכלי ומדיני מקיף בין שתי המדינות. לאחר הביקור שלי במרוקו, השר בוריטה יבוא לבקר בישראל כדי לפתוח פה נציגות", הוסיף לפיד.

לדבריו, "במדינת ישראל חיים מאות אלפי יהודים יוצאי מרוקו. בשבילם ההסכם הזה משמעותי במיוחד. רק פה בחדר יש שלושה שרים ממוצא מרוקאי. השר מאיר כהן, שנולד במוגדור, יצטרף אלי לביקור ההיסטורי במרוקו. יחסי החוץ של ישראל משתנים. כבר עכשיו, 5 שבועות בלבד אחרי הקמת הממשלה, ניכר שיפור היחסים עם המפלגה הדמוקרטית, עם יהדות ארה"ב, עם האיחוד האירופי ועם ירדן".

לפיד טען כי הממשלה החדשה משפרת את מערכות היחסים הבינלאומיות של ישראל. "אנחנו לא נוותר לאף אחד אפילו בסנטימטר על הבטחון הלאומי, אבל יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבטחון בני גנץ אנחנו מקיימים דיאלוג שונה לגמרי עם הקהיליה הבינלאומית".

"זה שיח פתוח, מכבד ויעיל. הוא כבר שיפר באופן דרמטי את יחסי החוץ שלנו, תורם לבטחון הישראלי ופותח בלי סוף הזדמנויות חדשות לכלכלה הישראלית", סיכם לפיד.