הרב דרור אריה
הרב דרור אריהצילום: יהודה חנימוב

רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית היא שערורייה. זאת לא מהפכה, זו הפיכה.

השר כהנא אולי מציג את עצמו כפועל מתוך כוונות טובות, אבל הוא מבין ברבנות כמו שהרב הראשי מבין ב-f35. אלא, שהרב הראשי מבין שהוא לא מבין בטייסות, ושר הדתות לא מבין שהוא עם הארץ בתחום הרבנות.

פיקוד על טייסת לא מכשיר אנשים לעשיית רפורמות בענייני הלכה. לשם כך צריך מסורת של פסיקה, שימוש תלמידי חכמים, שקידת התורה וגדלות בתורה.

רפורמת הכשרות כמו רפורמת הגיור הידועה לשמצה הן תרגיל ישן ולא מוצלח, שכל מהותו הוא כביש עוקף רבנות. הרפורמה תוריד את רמת הכשרות, ותכניס בדלת הראשית גופים הנלחמים בה.

ניקח לדוגמא את הסעיף ברפורמה לתת כשרות למסעדות הפתוחות בשבת, כיצד זה יעשה? הרי הרבנות הראשית מתנגדת. כהנא פשוט מעביר את הסמכות לשלשה רבני ערים לתת כשרות עצמאית ובכך לסלול את הדרך לחילול שבת המוני.

זוהי רדידות רוחנית של כבוד השר, המתיימר להתוות דרך בפסיקת הלכה, בניגוד לגדולי הפוסקים. הרבנים הראשיים הנוכחיים מלומדים בניסיונות עוד מברית האחים בנט ולפיד הידועה לשמצה, שניסתה בכל דרך אפשרית לפרק את ההגמוניה של הרבנות הראשית, אז זה לא צלח, וגם היום זה לא יקרה.

הסיבה היא פשוטה, הצבור נותן אמון ברבנות הראשית כמו גם רוב מנין ובניין של רבני הציונות הדתית תלמידי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, ואביו ענק הענקים הרב זצ"ל שייסד את הרבנות הראשית, באדנים של פלדה, ויסודות של נצח.

כמו שלא יתכן ששר הבטחון ינסה להפריט את צה"ל, תוך הכנסת מליציות פרטיות לכל פינה, כך לא יתכן ששר הדתות יפעל לריקון סמכותה של הרבנות הראשית מתוכן. השר כהנא יכנס להיסטוריית הסטיקרים תחת הסלוגן "כהנא טעה!"

שר הדתות מתן כהנא: לאזרחי ישראל מגיעה כשרות טובה יותר